Ahad, 17 Julai 2011

09 di Batu kawan - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


Wirdati&#39;s Empire: Fasa 2 praktikum. Kisah <b>di Batu Kawan</b>.

Posted: 03 Jul 2011 10:06 PM PDT

Hari pertama ke sekolah. Cuti.
Tapi guru besar suruh datang jugak sebab kena lapor diri.
Tulis nama dalam buku kehadiran then balik.
On the way balik, dapat call guru penolong kanan nak jumpa.
So... patah balik.

Alhamdulillah.
Semua nampak ok.
GPK baik. Bertolak ansur dan faham situasi kami selaku guru pelatih.
Malangnya...buku rekod kena hantar hari Jumaat.
Jem!

Lesson plan hari isnin kena buat siap-siap la khamis tu.
Haisy!

Sebab hari ni cuti, pukul 10 balik rumah.
Then order gas sebab nak masak.
Seronok pulak sebab first time beli gas sendiri. Angkat tong gas dari depan rumah sendiri. Haha.
Tong gas kosong memang bawak dari rumah. Petronas punya. Tetiba orang yang datang bawak gas tu turunkan gas tong biru. Cuak sekejap. Settle angkat gas masuk rumah terus kol mak.
"Mak, tadi org beli gas. Tapi ia bagi tong warna lain. Tak pe ke?"
Mak kata tong biru tu kecik sikit so murah sikit. Takpe, nanti gas tong tu dah habis kita beli kat Taiping dapatla tong macam dulu.
Saya tak biasa tengok tong gas selain warna ijau merah tu.
Tu yang cuak sekejap. Haha.

Mak kata "Selamat hidup berumahtangga. Belajar la hidup sendiri."
Hehe. Mak, rumah ni takde tangga lagi.

Plan nak masak tomyam. Hamboi!
Pusing. Pusing. Tak jumpa pulak kedai jual ayam. Kedai cina ada la. Tak yakin so tak beli. Ada stok sardin dalam rak. Hari ni masak sardin dengan kobis goreng je. Makanan hari ni bebas minyak sebab... lupa nak beli.

Rumah macam tongkang pecah lagi. Tak tahu nak kemas macam mana.
2 bulan je pun..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 01:42 PM PDT

Selepas bergaya menewaskan "abang" mereka di stadium batu kawan tempoh hari, rentak cemerlang USM FC tersentak selepas dikejutkan dengan kekalahan besar 0-4 kepada pendahulu liga, PKNS. Sememangnya usia 2 tahun USM FC dalam kancah liga perdana masih gagal menyaingi PKNS yang sudah 5 tahun dalam aksi liga perdana. blogger tidak dapat memberi laporan perlawanan tersebut kerana tidak dapat hadir ke lokasi. namun, blogger sediakan skrip aksi USM FC menewaskan P.Pinang 5-2 di stadium batu kawan jumaat lepas.

kesebelasan utama USM FC :

jeevanathan,

fakhrul razi, shariman, shahril, fariss (kapten),

redzuan nawi, hazrul hakim, thnagaran, afzan zainal,

hafiz, failee.

minit 3 - sepakan sudut p.pinang.

4 - sepakan percuma p.pinang,jeevanathan selamatkan cubaan.

10 minit awal - permainan perlahan.

19 - failee buat cubaan, diselamatkan penjaga gol p.pinang.

20 - sepakan sudut thina, afzan tanduk,gol, usm fc 1 - p.pinang 0.

27 - cubaan jauh pemain p.pinang.

30 - failee kelirukan pertahan,, tewaskan penjaga gol dengan sepakan rendah, usm fc 2 - p.pinang 0.

32 - larian solo failee, usm fc 3 - p.pinang 0.

bersambung babak kedua

51 - shariman out, zairi in.

55 - failee hatrik, usm fc 4 - p.pinang 0.

57 - fauzan in, hafiz out.

59 - berpunca sepakan sudut, hazrul hakim rembat cantik. usm fc 5 - p.pinang 0.

61 - kekalutan depan pintu gol, arshah ayob jaringkan gol. usm fc 5 - p.pinang 1.

73 - thina out, taufiq in.

85 - p.pinang jaringkan gol. usm fc 5 - p.pinang 2.

89 - taufiq dilayagkan kad merah.

tamat. usm fc 5 - p.pinang 2.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2011 01:56 PM PDT

blog Pisau.net pernah  mendedahkan satu projek PDC yang memberi kontrak secara runding terus bernilai RM 74 juta , Guan Eng yang selalu melaungkan  mengamalkan CAT ini masih lagi tidak jawab walaupun telah dibangkitkan oleh Datuk Musa Sheikh Fadzir di media .

KLIK di sini  dan sini 

Mengulas lebih lebih lanjut, beliau megimbau kembali bagaimana projek tambun tanah yang diberikan kepada ECK Sdn Bhd secara rundingan terus yang berjumlah RM74 juta masih tidak dijawab oleh Ketua Menteri Lim Guan Eng.

"Jika betul perkara ini, dan sekiranya benar segala tuduhan terhadap apa yang diperkatakan oleh pelbagai pihak hari ini termasuk projek tambun tanah itu, amat jelas DAP sememangnya anti Melayu dan akan terdedah sedikit demi sedikit dalam masa terdekat.


"Mereka mempunyai agenda tersembunyi yang perlu diketahui oleh rakyat kerana DAP hanya mementingkan kroni mereka. Dulu kata BN yang kaki kroni dan sebagainya, alih-alih hari ini terpercik ke muka mereka sendiri.


"Kata dulang paku serpih, mengata orang rupa-rupanya mereka yang lebih. Apakah ini yang dikatakan memmerintah berpaksikan kepada tiga prinsip iaitu Cekap, Telus dan Akauntabiliti….Rupa-rupanya sekadar retorik," katanya kepada UMNO-Online.


                                                                    Datuk Musa Sheikh Fadzir     

Di mana projek jutaan ringgit yang dimajukan oleh PDC  ini  ?

Ia terletak di sebelah kawasan pembinaan Jambatan Kedua Pulau Pinang yang sedang dibina oleh UEM Builders dan China Harbour di Batu Kawan .

PB telah berkesempatan ke sana bagi melihat sendiri projek  RM 74 juta itu  yang dikatakan banyak masalah ini .  Memang kaya lah kontaktor Cina  ini yang dapat projek  tambun tanah ini  selama beberapa  tahun  kerana cukup luas sekali kawasannya yang seakan-akan di  padang pasir .

Siapa cakap kerajaan DAP ini  tiada kroni dan semua benda kena  melalui open tender.

Lihat sendiri lah  projek runding terus  mereka ...kaya sapa dapat ...ada kuasa semua boleh buat ...

PDC beri projek ini kepada ECK secara runding terus ..

siapa Chairman & Pengerusi Tender ? 

kawasan yang bakal dibangunkan sebagai zon perindustian Batu Kawan 

lori ECK sedang mengangkut tanah

Ketua Pemuda UMNO Prmtg Pauh ,Sdr Zaidi Mohd Said pernah bangkitkan isu pemberian kontrak secara runding terus RM 74 juta ini di ceramah Pentas Pemuda .

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved