Rabu, 17 Ogos 2011

09 di permatang pauh - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


Anak Seberang: Masjid Batu <b>Permatang Pauh</b>, Rutinnya Memfitnah Pada <b>...</b>

Posted: 15 Aug 2011 07:51 AM PDT

Umum masyarakat di sekitar Permatang Pauh tau yang mana Masjid Batu di Kampung Pertama, Permatang Pauh merupakan masjid untuk penyokong tegar PAS. Baguslah masjid ini sentias penuh dengan jemaah tapi lebih malang apabila ada segelintir anak kariah sendiri kecewa kerana rata-rata yang hadir adalah orang luar sehinggakan kadangkala menyesakkan masjid terutamanya semasa solat Jumaat.

Masjid ini juga sekarang dalam peringkat akhir naik taraf sehingga menjadi 2 tingkat hasil usaha kerajaan namun malangnya pemberian madu ini akhirnya dibalas dengan racun. Takpelah, itu memang kita tau puak hamPAS memang jenis tak bersyukur dan mengenang budi.

AS sekadar nak berkongsi cerita. Hari Jumaat baru ni,saudara terdekat AS telah menunaikan solat jumaat di masjid ini atau lebih dikenali sbagai masjid PAS. Amat menjengkelkan sekali, dalam khutbah si khatib dungu mengeluarkan sebuah kisah pada zaman nabi muhammad.

Dia kata masa tu syaitan pergi menemui nabi,tapi nabi kata dia tak takut kat syaitan.
Nabi lebih takut kpd pemimpin yang zalim. Kemudiannya khatib tu bertanya pulak pada jemaah,siapa pemimpin yg zalim?

Maka majority jemaah yang ada di dalam masjid tu pun pakat-pakat la berteriak dengan berkata NAJIB dengan kuat sekali! AS memang dah tau, setiap kuliah atau khutbah pasti ada selit bab memfitnah pemimpin atau bab politik. Tapi bagi AS ni dah melampau! Dan yang paling menghairankan,apa zalimnya najib?

Satu bab lagi, kita dapat lihat siapa yang berkata-kata semasa sedang mendengar khutbah Jumaat maka boleh kitasimpulkan bagawa Solat Jumaat mereka pada hari itu semuanya SIA-SIA! Kesiankan?

Puasa pula lapar dan dahaga kerana memfitnah secara terang-terangan. Zalim lah sangat sebab masjid mereka dari setingkat jadi 2 tingkat!

AS bawakan kepada makmum yang ada di masjid Batu pada 12 Ramadhan yang lalu jika ada harap dapat renungi:


Daripada Abi Hurairah, bahawasanya Nabi s.a.w bersabda, "Barangsiapa berkata ia pada hari Jumaat dan imam berkhutbah diam engkau, maka sesungguhnya lagha ia."

Dari hadith ini, maka menurut mazhab Syafie berkata-kata ketika berkhutbah adalah haram atau makhruh.


Wallahualam... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved