Khamis, 23 Jun 2011

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search


Ahmad Tarmizi Jusoh: Hiking <b>di</b> Bukit To Kun, <b>Bukit Mertajam</b>

Posted: 20 Jun 2011 07:43 AM PDT

 Aktiviti Hari Ahad bersama sahabat-sahabat  di To' Kun Bukit Mertajam. Kami tak ikut jalan raya tetapi merentas hutan, tapi balik ikut jalan tar. Kat atas bukit tu ada gym terbuka. Menarik....
Bersama Akhi Yusmadi
Hj Atan dan Yusmadi
.
Rehat sat posing dengan Hj Atan

Mendaki sambil menikmati udara nyaman

Mendaki sambil tersenyum
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


Travelog Hidayah: Sambutan Bulan-bulan Al-Quran <b>Negeri Pulau</b> <b>...</b>

Posted: 21 Jun 2011 09:37 AM PDT

Sambutan Bulan-bulan Al-Quran Negeri Pulau Pinang Tahun 1432H

Kerajaan Negeri Pulau Pinang dengan kerjasama Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang menganjurkan Sambutan Bulan-bulan Al-Quran yang akan diadakan sepanjang bulan Rejab, Syaaban dan Ramadhan pada tahun ini (1432H). Program ini bertujuan membangunkan modal insan yang berkualiti melalui penghayatan terhadap Al-Quran secara menyeluruh dari pelbagai spektrum kehidupan. Ia juga bertujuan untuk memperkasakan rasa kecintaan masyarakat yang mendalam terhadap Al-Quran selain mengukuhkan jalinan ukhuwah dan perpaduan dalam kalangan masyarakat. Di samping itu, program ini diharapkan dapat melahirkan intelektual dan profesional Islam yang mampu bersaing dan membangun ketamadunan berlandaskan Al-Quran dan As-Sunnah.

Majlis Pelancaran Sambutan Bulan-bulan Al-Quran ini akan diadakan pada 29 Jamadilakhir 1432H / 2 Jun 2011M iaitu pada hari Khamis, jam 6.30 petang hingga 10.30 malam bertempat di Masjid Negeri Pulau Pinang. Majlis ini akan dilancarkan oleh Yang di-Pertua Negeri Pulau Pinang, TYT Tun Dato' Seri Utama (Dr.) Haji Abdul Rahman bin Haji Abbas.

Berikut merupakan senarai program dan aktiviti yang bakal berlangsung. (Klik untuk maklumat lanjut program)

Seminar Al-Quran (2 Julai 2011M)

Program Masyarakat Mendekati Al-Quran (11 Jun - 9 Julai 2011M)

Bacaan Kitab Mukhtasar Itqan fi 'Ulum Al-Quran (13 & 14 Ogos 2011M)

Bacaan Kitab Al-Wasatiyyah Al-Islamiyyah (25 Jun & 16 Julai 2011M)

Kelas Bahasa Al-Quran ( Bahasa Arab ) (12 Jun - 14 Ogos 2011M)

Hafazan dan Talaqqi Al-Quran (Setiap Isnin, Khamis & Sabtu)

Program "Tahsin Al-Quran" (Mei - Oktober 2011M)

Program "Celik Al-Quran" (Bermula Jun 2011M)

Majlis Penutup Sambutan Bulan-bulan Al-Quran pula akan diadakan pada 16 Ramadhan 1432H bersamaan 16 Ogos 2011M iaitu pada hari Selasa. Majlis dianggarkan bermula pada jam 6.00 petang dan tamat pada 9.00 malam. Majlis ini turut disempurnakan oleh TYT Tun Dato' Seri Utama (Dr.) Haji Abdul Rahman bin Haji Abbas di Masjid Negeri Pulau Pinang.

Marilah kita sama-sama menyambut kedatangan bulan-bulan mulia ini dengan amal kebajikan untuk bekalan di akhirat kelak.

"Sesungguhnya telah datang kepada kamu cahaya kebenaran (Nabi Muhammad SAW) dari Allah dan sebuah kitab (Al-Quran) yang jelas nyata kebenarannya dengan itu Allah menunjukkan jalan keselamatan serta kesejahteraan kepada sesiapa yang mengikut keredhaan-Nya dan dengannya tuhan keluarkan mereka dari kegelapan (kufur) kepada cahaya (iman) yang terang benderang dengan izin-Nya dan dengannya juga Tuhan menunjukkan mereka ke jalan yang betul dan lurus."

Surah Al-Maidah: 15 & 16

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search


Picnic <b>di Batu Ferringhi</b> - Multiply

Posted: 08 Jun 2011 07:15 PM PDT

Tempat perkelahan terdekat kami. Pada ptg sabtu...kami berkelah disini sambil ingin bermandi di laut. Namun cdgn itu terpaksa dibatalkan disebabkan ombak terlalu kuat...jd kami bermain di pesisir pantai, namun basah la juga kena pukulan ombok...pd hari tersebut kami membawa bersama seorang anak sedara di picnic tersebut....



Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

09 di jelutong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di jelutong - Google Blog Search


Keluarga Rais & Asiah: Lepak <b>di</b> Rumah Mak Usu <b>di</b> Bukit <b>Jelutong</b> <b>...</b>

Posted: 12 Jun 2011 04:34 PM PDT

12 Jun 2011, Shah Alam : Setelah selesai di majlis resepsi perkahwinan Induk Sham di rumah pihak pengantin lelaki di Puchong Prima, kami sekeluarga terus ke rumah Mak Usu suami saya di Bukit Jelutong, Shah Alam. Di sana kami berehat-rehat. Dapat juga menziarah Wan Sungai Buloh.

Di samping itu, tujuan kami ke sana adalah untuk bersama-sama Mak Usu dan Induk bagi membincangkan perjalanan serta program yang bakal dilaksanakan pada Hari Keluarga RAIS 2011 yang bakal berlangsung di Kg. Sungai Buloh, Jelebu pada 24 hingga 26 Jun 2011.

Di sana, Induk juga agak sibuk memasak rendang kerana menyambut kepulangan Achik Julie dari Jerman yang dijangka tiba pada 13 Jun 2011. Memang sedap betul bau dia, cuma tak sempat nak rasa, sebab nak kena balik ke Seremban.

Kebetulan pula Hafiz (adik ipar saya) juga ada di sana, turut menumpang kami ke Seremban. Hafiz ke Shah Alam kerana menghantar kereta Naza Ria untuk kegunaan Achik Julie di sepanjang 14 hari Achik Julie berada di Malaysia.



Disediakan oleh : Ungku Norhayati Ungku Abu Bakar (Noi/Yat)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

09 di Bayan lepas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bayan lepas - Google Blog Search


Surat Penghargaan Kepada PAS <b>Bayan Lepas</b> « ::Dewan Pemuda PAS <b>...</b>

Posted: 17 Jun 2011 07:54 PM PDT

Home > Uncategorized > Surat Penghargaan Kepada PAS Bayan Lepas

Surat ucapan penghargaan dan terima kasih dari En Mansor di atas segala usaha Cikgu Asnah, penyelaras DUN Bayan Lepas yang juga merupakan Ketua Dewan Muslimat PAS Kawasan Bayan Baru di atas segala usaha beliau untuk mengatasi masalah banjir dan air melimpah di Kampung Bukit, Bayan Lepas.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Gorgeous Melampau!: Episod seram tak jadi <b>di</b> Kompleks Tabung Haji <b>...</b>

Posted: 19 Jun 2011 06:00 PM PDT


Yong dapat tawaran melanjutkan pengajian peringkat matrikulasi UKM dalam bidang Sains.
Seronok ya amat yaww!! 
Mana taknya, result SPM makan tak cukup, tapi dapat pulak sambung belajar.
Rezeki tu..

Yong mendapat tempat pengajian di Kompleks Tabung Haji Bayan Lepas, Pulau Pinang.
Yong happy sebab Yong dibesarkan di Penang 12 tahun.
Kembali semula ke pulau ni, memang sangat dinanti.
Mak pun happy sebab anak dara sorang dia ni dekat dengan rumah dia. Di Sungai Petani.
Kalau belajar kat Penang, senang nak balik rumah mak bila cuti hari minggu.

Kompleks Tabung Haji ni baru je siap pembinaannya masa Yong mula2 masuk.
Katil baru, cat baru, peralatan baru, kawan baru, semangat baru.
Yang pasti, waktu tu tahu seronok je. Rasa macam dapat kebebasan.

Photobucket

Sepanjang belajar di sini, tak ada gangguan pelik2, maklumlah,
orang cakap tempat baru selalu kena kacau dek penunggu.
Tapi sepanjang Yong melilau dekat koridor bangunan pukul 2-3 pagi untuk pergi buat prep,
tak ada pulak Yong nampak kelibat pelik2 ataupun bunyi-bunyi yang menyeramkan.
Mungkin Yong bukan jenis yang peka kot?

Tapi bila hampir ke penghujung semester, makin banyak cerita2 seram yang Yong dengar.
Ada kawan Yong dari bilik lain, datang singgah guna bilik air di bilik Yong.
Keluar dari bilik air pucat lesi. Katanya dia nampak sesuatu yang menakutkan.
Yong terus bangun dan masuk bilik air.
Humm...tak nampak apa2 pun?
"Sialan elo, kamar mandi ku ngak punya apa2 barang kotor. Elo bilang apa sih?
Gue nggak ngerti...."

Kemudian dengar pulak cerita isteri kepada pengarah kolej kami
pengsan sebab menegur kelibat.
Yong tak pasti cerita ni benar atau tidak. Tapi mengikut cerita,
katanya dia nampak seperti seorang pelajar
merayau2 di ground floor pada waktu yang agak lewat.
Bila ditegur, terus budak yang disangka pelajar itu bertukar rupa.
Heeee....heeeee.....heeeEEEEE...!!!!

Ada juga cerita2 dari pengawal keselamatan bangunan.
Kata mereka, ketika berkawal di kawasan tangga,
mereka terserempak dengan langsuir.
Ada juga pelajar lelaki yang mengaku mereka nampak kelibat langsuir
di antena atas bumbung bangunan. Tak pasti juga cerita ini benar.
Mungkin sekadar untuk menakutkan pelajar perempuan.

Tapi ini episod yang Yong sendiri alami semasa
minggu2 terakhir di Kompleks Tabung Haji ni.
Esoknya dijadualkan peperiksaan Kimia.
Yong nak study lagi tapi Yong tahu tak ada gunanya.
Yong dah terlampau mengantuk.
Yong tinggalkan prep group dan terus ke bilik.
Kalau tak silap, bilik Yong bernombor 510.
Bilik paling hujung, tingkat paling atas, corner lot.

Lampu Yong biarkan terang sebab,
Yong tak nak roomates Yong masuk dan bukak tutup lampu.

Nanti tidur Yong terganggu.

Yong seorang je dalam bilik.
Semua masih sibuk dalam kelas buat last prep.

Yong letak buku kimia Yong atas meja dan terus menghenyak badan ke katil.

Yong nak tidur sangat2.

Baru nak tutup mata, Yong dengar bunyi perabot dialih-alih tempat.

Yong abaikan je.
Mungkin budak bilik sebelah mengalihkan almari atau meja.

Yong cuba tutup mata.

Tiba2 dengar bunyi helaian buku diselak2.


Yong bukak mata yang memang sedia berat sebab mengantuk.

Yong tenung buku kimia yang Yong letak atas meja.

Buku tu terselak macam berirama.

Buku diselak2...mula2 perlahan...flip-....flip-.....flip-....

lepas tu,....flipflipflipflip...

lepas tu perlahan balik, flip-...flip-.....flip-....flip-....

sambung balik dengan selakan laju.....flipflipflipflip.

Macam ada orang yang mengalihkan mukasurat buku tu,
tapi tidak ada sesiapa.

Yong tenung sampai buku itu ditutup semula sepertimana yang Yong tinggalkan tadi.

Dan buku teks itu setebal 2 inci.

Yong mengantuk sangat, jadi Yong tak peduli.

Yong terus sambung niat nak tidur.

Tapi mungkin 'benda' itu tak puas hati.

Dialih2nya almari yang sebesar almari hotel tu.
Kedepan..kebelakang.

Kalau diikutkan, andainya masa tu Yong tak mengantuk,

mungkin Yong dah melompat terjun dari katil dan berlari keluar bilik sebab takut.

Tapi mengantuk Yong lebih dari segalanya.

Yong ingat lagi apa yang Yong kata dalam hati waktu tu.

"Kalau ko nak main buku aku ke, almari ke, kain baju ke...main je lah.

Aku dah ngantuk. Nak tidor.

Jangan kacau aku, jangan buat bunyi, jangan tunjuk rupa sudah. 
Esok aku nak exam."

Zzzzzz.........(dah tak ingat apa dah time ni...lala-land)

Kengkawan MIT, Penang...korang2 takde own experience ke kat sini. 
Seingat aku, 'benda' tu duduk atas peha Kak Sakirah 
masa dia tengah duduk atas sejadah pakai telekung lagi. 
Sharmila kena 'tegur' dari luar tingkap bilik dia di tingkat 5. Korang tak kena?

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

09 di Batu kawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


GENERASI PEJUANG BANGSA: Skandal projek tambun tanah <b>Batu Kawan</b> <b>...</b>

Posted: 14 Jun 2011 05:07 PM PDT

blog Pisau.net pernah  mendedahkan satu projek PDC yang memberi kontrak secara runding terus bernilai RM 74 juta , Guan Eng yang selalu melaungkan  mengamalkan CAT ini masih lagi tidak jawab walaupun telah dibangkitkan oleh Datuk Musa Sheikh Fadzir di media .

KLIK di sini  dan sini 

Mengulas lebih lebih lanjut, beliau megimbau kembali bagaimana projek tambun tanah yang diberikan kepada ECK Sdn Bhd secara rundingan terus yang berjumlah RM74 juta masih tidak dijawab oleh Ketua Menteri Lim Guan Eng.

"Jika betul perkara ini, dan sekiranya benar segala tuduhan terhadap apa yang diperkatakan oleh pelbagai pihak hari ini termasuk projek tambun tanah itu, amat jelas DAP sememangnya anti Melayu dan akan terdedah sedikit demi sedikit dalam masa terdekat.


"Mereka mempunyai agenda tersembunyi yang perlu diketahui oleh rakyat kerana DAP hanya mementingkan kroni mereka. Dulu kata BN yang kaki kroni dan sebagainya, alih-alih hari ini terpercik ke muka mereka sendiri.


"Kata dulang paku serpih, mengata orang rupa-rupanya mereka yang lebih. Apakah ini yang dikatakan memmerintah berpaksikan kepada tiga prinsip iaitu Cekap, Telus dan Akauntabiliti….Rupa-rupanya sekadar retorik," katanya kepada UMNO-Online.


                                                                    Datuk Musa Sheikh Fadzir     

Di mana projek jutaan ringgit yang dimajukan oleh PDC  ini  ?

Ia terletak di sebelah kawasan pembinaan Jambatan Kedua Pulau Pinang yang sedang dibina oleh UEM Builders dan China Harbour di Batu Kawan .

PB telah berkesempatan ke sana bagi melihat sendiri projek  RM 74 juta itu  yang dikatakan banyak masalah ini .  Memang kaya lah kontaktor Cina  ini yang dapat projek  tambun tanah ini  selama beberapa  tahun  kerana cukup luas sekali kawasannya yang seakan-akan di  padang pasir .

Siapa cakap kerajaan DAP ini  tiada kroni dan semua benda kena  melalui open tender.

Lihat sendiri lah  projek runding terus  mereka ...kaya sapa dapat ...ada kuasa semua boleh buat ...

PDC beri projek ini kepada ECK secara runding terus ..

siapa Chairman & Pengerusi Tender ? 

kawasan yang bakal dibangunkan sebagai zon perindustian Batu Kawan 

lori ECK sedang mengangkut tanah

Ketua Pemuda UMNO Prmtg Pauh ,Sdr Zaidi Mohd Said pernah bangkitkan isu pemberian kontrak secara runding terus RM 74 juta ini di ceramah Pentas Pemuda .

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

09 di tanjung bungah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung bungah - Google Blog Search


KONTENA CEROBOH <b>DI</b> ZON PANTAI <b>TANJUNG BUNGAH</b> PULAU - Ngo-pantai

Posted: 20 Jun 2011 04:43 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]PERTUBUHAN PENCINTA ALAM SEKITAR PANTAI TANJUNG BUNGAH PULAU PINANG. Maher Zain - Thank You Allah. Jun 20, 2011. KONTENA CEROBOH DI ZON PANTAI TANJUNG BUNGAH PULAU PINANG ........................... Posted by ngopantai at 4:43 PM ...

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


<b>Balik Pulau</b>, Kampung Lestari: Pembangunan <b>di Balik Pulau</b>

Posted: 07 Jun 2011 09:16 PM PDT

Balik Pulau di tahun 2010 bagaimanapun, sesuai dengannya sebagai pusat pentadbiran Daerah Barat Daya, sedang mengalami pembangunan yang agak pesat dengan kompleks-kompleks awam baru yang telah siap atau hampir siap dibina di sepanjang Jalan Balik Pulau dari Kongsi hingga ke Simpang Empat-Genting - sebuah Masjid Daerah, sebuah Ibu Pejabat Polis, sebuah Perpustakaan, sebuah Mahkamah dan sebuah Mahkamah Syariah.  Malah Balik Pulau juga telahpun dicakupi dengan liputan jalur lebar berwayar melalui TM dan tanpa wayar melalui Celcom dan Maxis, dan wajarnya khidmat Unifi TM dalam jangka masa terdekat.  

Taman-taman perumahan & beberapa sekolah baru juga tumbuh macam cendawan di Kongsi, Sungai Rusa, Sungai Burung dan Simpang Empat. Di Botanica.CT misalnya, sedang dibangunkan sebuah kawasan perumahan dan komersil seluas 300 ekar, dan terbaru, kerajaan negeri Pulau Pinang telah mengumumkan rancangan untuk membangunkan kawasan seluas 200 ekar sebagai zon 'pendidikan cemerlang.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

09 di seberang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di seberang jaya - Google Blog Search


ASYHABUL KAHFI: Homestay <b>Di Seberang Jaya</b>, Pulau Pinang

Posted: 12 May 2011 05:00 PM PDT

Kalau anda sekalian ingin berkunjung ke Pulau Pinang, bolehlah menginap di apartment 3 bilik milik kawan aku ni.. memang selesa + cantik mata memandang.. terletak di Seberang Jaya.. banyak kemudahan di sekitarnya.. dekat dengan Politeknik Seberang Perai.. dengan UiTM Pulau Pinang.. dengan banyak shopping complexes.. Jusco, Carrefour, Billion, Sunway Pyramid, Tesco dll.. try la contact empunya tokey.. D'Hana Homestay.. dan bolehlah tengok bunga yang aku dan MissDieba bagi sempena pelancaran homestay beliau.. ngeh ngeh ngeh.. (interframe sikit).

ni la bunganya.. kalau korang tengok ada bunga ni kat umah tu.. kira sah la itu D'Hana Homestay..


ni plak salah sorang pemberi bunga tu.. motivasi untuk Cik Hana..



Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved