Sabtu, 25 Jun 2011

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search


My name is TIPs ^__^: <b>Batu ferringhi</b> Pulau Pinang

Posted: 19 May 2011 07:47 PM PDT

bosaaaaanyaaaaaaa.... tak tahu nak buat apa. cuti sem 4 BULAN kot,,,,EMPAT BULAN tuu....hehehehe..macam-macam kan, kalau study bising kata banyak assignment kalau cuti bising kata tak tahu nak buat apa..hehehe ^^..

Tak tahu nak citer pasal apa... ternampak gambar masa jalan-jalan kat Batu ferringhi ni,,, nak ceciter sedikit maklumat tentang Batu ferringhi lah,,kot-kot sapa-sapa yang belum datang sini lagi nak cari maklumat ke pape ke kan,..jeng..jeng...

Batu ferringhi  nie adalah satu tempat perlancongan yang utama di Pulau Pinang nie,,kalau datang penang tak sampai Batu ferringhi nie,,,agak pelikla jugak,,macam tak sampai penang la katakan,,heheehee

ADA APA KAt Sana?????
Batu ferringhi  ni adalah pantai tempat orang ramai beristirehat,,bermandi manda.. berdating...tengok kapal-kapal...tengok orang dating (hehehe). tengok minah salleh (ops...^^).. Naik kuda.... naik kapal dan banyak lagi aktiviti yang boley buat di Batu ferringhi

Air dia kadang-kadang bersih kadang-kadang kotor.. xtaw la jugak nak pastikan bila dia akan jernih dia akan xjernih,,ikut nasib lah,,hehehe...  tapi tempat nie best untuk tangkap gambar la,,hehe... dan boleh tengok matahari terbenam jugak,, (besssssttttt)....

aktiviti di waktu malam.... apa yang boleh buat di tepi pantai pada waktu malam?? semua gelap gelita kan,,,, jom kita berpindah dari tepi pantai ke tepi jalan pulak,,, di tepi jalan ada night market yang menjual macam-macam barang,,, branded pon ada,,, cd belambak,,murah-murah jer,,, ramai mat n minah saleh lah pada waktu malam yang jalan-jalan shopping nie.... minah jepun,,mat arab,macam2 lah,,

barang-barang yang dijual seperti aksesori wanita,,,jam,,cd,, aiskrim,,lampu (sangat cantik).. kasut, baju,,beg,,gambar,,teddy bear,,, macam-macam lah ada..kalu duit penoh poket sedaplah nak berjalan,,, tapi jalannya agak jauh,,berkilo-kilo.... penat la jugak,,jalan ,,jalan dan jalan,, hehehe

setelah cari gambar untuk view ,,xde langsung,,ada gambar gila kamera jer,,,hehehehe... pape pon nampak la jugak view kat blakang 2,,huhuhu...tutup mata tengok jelah,,hehehe

-------------------------gambar dari pakcik google-------------------------------





----------------------------------------aktiviti malam d tepi pantai (BBQ)-----------------------------------

gila-gila di tepi pantai

bbq time....

buat muka comey d tepi pantai

makcik pakcik bbq

romantinya tempat niee,,hhehee

oopps bang2 boom pon ada,,kekeke


^___^

ada gitar main ,,,romantik,,hehehe

muuahh


sedop noh

sedapppp

kekenyangannnn 


sangat-sangat rindukan masa ini ^^

----------------------------------------------------shopping time ------------------------------------

cantik kan lampu2

ops,,,xsempat senyom

hehehehe,,,brani pakai jalan2 x??

kedai nak tutup daaa

nak beg elo kity 2,,,

kedai makan

makan dalam kapal atas darat,,hehe

meriam pon ada

sukaaa

jom balik tidooor..

-----------------------------permandangan pada waktu petang,,,, hahaha,,,, ada gambar masa g shooting jer,,, gambar view xde,,,huhu----------------------

HEHE

tgk batu 2...huhu

tempat best utk shooting

batu2

sesuai utk shotting wedding jugak

air sambung ngan laut

pagar umah mat salleh

matahari terbenam

----- TAMAT---

Jom kongsi -kongsi pengalaman kawan-kawan yang pernah sampai di batu feringgi ^^...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

09 di kepala batas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di kepala batas - Google Blog Search


SharpShooter: 30 rakyat ditahan <b>di</b> IPD <b>Kepala Batas</b> hanya kerana <b>...</b>

Posted: 25 Jun 2011 04:49 AM PDT

30 rakyat yang memakai baju BERSIH kini ditahan di IPD Kepala Batas, Pulau Pinang.

Saudara Chung Khai adalah di antara yang ditahan di IPD Kepala Batas, sehingga berita ini ditulis mereka belum lagi diambil sebarang kenyataan.

Mereka sengaja ditahan polis apco umporno untuk melumpuhkan kempen mereka yang sepatutnya berceramah di Sg Ara malam ini.

Polis apco umporno kini dilanda wabak demam KUNING, mereka terlalu fobia dengan warna KUNING, adakah polis apco umporno mahu menghina warna KUNING warna Raja Raja Melayu?

Tenyata hanya orang yang KOTOR dan MENGOTORKAN sahaja yang tidak mahu BERSIH..ayuh kita BERSIHKAN mereka yang KOTOR pada 9 Julai 2011 di Kuala Lumpur.

Pemuda umporno kononnya juga akan turun pada hari yang sama sebagai "berok jalanan sumpahan khairy" dengan memakai baju merah..

Kuning merah...merah kuning..jangan marah nanti pening..

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

09 di permatang pauh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


D&#39;Perbatasan: Demonstrasi aman bakar Utusan (<b>Permatang Pauh</b>)

Posted: 25 Jun 2011 01:19 AM PDT

Dewan Pemuda PAS dan Angkatan Muda Keadilan (AMK) Negeri Pulau Pinang bersama Persatuan Ulamak Cawangan Pulau Pinang berkerjasama menjayakan piket aman membantah penyiaran kartoon di akhbar Utusan Malaysia yang nyata menghina Islam di tiga lokasi masjid iaitu Permatang Janggus, Permatang Pauh, Masjid Padang Lalang, Bukit Mertajam dan Masjid Hashim Yahya, Jelutong.

Semua demontrasi aman di tiga lokasi berkenaan berlangsung dengan baik dan tiada provokasi pihak polis.

Semasa berucap Ketua AMK Pulau Pinang, Amir Ghazali (gambar) mengajak Umat Islam bangkit segera daripada lena kerana Utusan Malaysia bersikap begitu melampau terhadap Islam.

Utusan Malaysia tambahnya, tidak ubah seperti orientalis Barat, Salman Rushdi yang cukup berani mencerca hukum Islam.

"Apa bezanya Utusan Malaysia dengan Salman Rushdi yang menghentam kesyumulan Islam. Mereka harus dikenakan tindakan yang sewajarnya," tegas beliau.

Yang Dipertua PAS Permatang Pauh, Haji Omar Hasan (gambar kanan) pula mengajak Umat Islam supaya lebih peka terhadap sebarang isu angkara agen Yahudi.

"Ke mana perginya Ulamak dalam Umno kenapa mereka membisu seribu bahasa walhal Islam adalah agama suci yang tidak harus diperkecilkan begitu sahaja.

"Kita kena peka dengan isu yang membabitkan Islam supaya mereka tidak berani mencabar kesucian tamadhun Islam," jelasnya.

Sementara itu, bekas Ketua Dewan Pemuda PAS Permatang Pauh, Ustaz Zakaria Hamzah (gambar kiri) pula menegaskan Utusan Malaysia yang menjadi tangan dan kaki Umno Barisan Nasional (BN) sanggup menentang kebenaran untuk menegakkan kebatilan.

Isu ini jelas, agen Yahudi telah berjaya menyerap masuk dalam pemerintahan negara serta media arus perdana sehingga begitu berani dan agresif mempersendakan Islam yang sejati.

Lebih kurang 200 orang berdiri di luar perkarangan masjid mengatakan tentangan penyiaran kartun yang sehingga kini tidak menyiarkan permohonan maaf.

Banyak sepanduk dipegang peserta, antaranya berbunyi Utusan Malaysia kunco Umno, Utusan Malaysia perosak syariat Islam, wajib boikot Utusan Malaysia, Utusan Meloya hati dan jiwa rakyat dan sebagainya.

Di akhir demo berkenaan kesemua yang terlibat membakar akhbar tersebut sebagai tanda bantahan kerana bersikap ego ketika mempersendakan kemuliaan hukum Islam.

-Hrkh

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


Anak Seberang: Rumah <b>Di Balik Pulau</b> Pun Dah RM 1Juta. Rumah Low <b>...</b>

Posted: 27 May 2011 07:42 AM PDT


Gambar sebuah taman perumahan mewah yang 'mampu-milik' yang baru siap di Balik Pulau, Pulau Pinang. Lot Bumi baru telah dibuka utk jualan. Untuk makluman, rumah ni di Balik Pulau. Borang untuk non-bumi kena bayar RM50. Untuk bumi, FOC. Tapi hangpa tau dak berapa harga umah ni? Apa? 20 hinggit? Nak tanam hang dalam kuboq pun xtak lepas.

Ni-RM 1Melleon tau! Tahniah AS ucapkan pada Pas dengan Pkr sebab berjaya gadaikan lagi saki baki tanah Penang kepada Dap. Last-last sebijik rumah kos rendah pun tak dak yang dibuat oleh kerajaan LGE.

Inilah Harga sebuah perjuangan....

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

09 di seberang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di seberang jaya - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Perbandaran <b>Seberang Perai</b> / MPSP

Posted: 15 Jun 2011 12:06 PM PDT


Jawatan Kosong Terkini di Majlis Perbandaran Seberang Perai / MPSP

1.         Jawatan          :           Pekerja Sambilan Harian (Pembantu Tadbir (Perkeranian & Operasi) gred N17)
2.         Kelayakan       :           Sijil Pelajaran Malaysia (SPM)
(Kepujian atau sekurang-kurangnya gred C bagi Bahasa Malaysia dan Matematik serta lulus 4 subjek lain)
3.         Umur               :           18 tahun ke atas
4.         Warganegara  :           Malaysia
5.         Jantina            :           Lelaki/Perempuan
6.         Tempat Bertugas:           Majlis Perbandaran Seberang Perai
7.         Gaji/Upah        :           RM54.00 sehari
8.         Jangka Masa  :           3 bulan sahaja
Perkhidmatan
9.         Kemudahan Lain        :           Potongan KWSP
Tuntutan kerana menjalankan tugas rasmi mengikut kelayakkan akademik
10.       Bilangan Kekosongan   :           3 kekosongan
11.       Pemohon yang berminat sila hadir seperti di bawah untuk temuduga terbuka

Masa               :           8.30 pagi hingga 10.00 pagi (Pendaftaran)
Tempat           :           Majlis Perbandaran Seberang Perai
Jalan Perda Utama, Bandar Perda
14000 Bukit Mertajam
12.       Pemohon diminta membawa alat tulis, sijil akademik asal dan sekeping gambar ukuran passport semasa menghadiri temuduga tersebut.
Setiausaha
Majlis Perbandaran Seberang Perai
Jalan Perda Utama, Bandar Perda
14000 Bukit Mertajam
Tel : 04-5497555

KLIK SINI UNTUK KE LAMAN WEB BERKENAAN

Tag :

jawatan kosong mpsp seberang perai,jawatan kosng terkini di seberang jaya,jawatan kosong di perai,kerja kosong segera di seberang perai perda atau bukit mertajam,majlis perbandaran seberang perai jawatan kosong terkini,majlis perbandaran seberang perai mpsp

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved