Selasa, 28 Jun 2011

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


Travelog Hidayah: Sambutan Bulan-bulan Al-Quran <b>Negeri Pulau</b> <b>...</b>

Posted: 21 Jun 2011 09:37 AM PDT

Sambutan Bulan-bulan Al-Quran Negeri Pulau Pinang Tahun 1432H

Kerajaan Negeri Pulau Pinang dengan kerjasama Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang menganjurkan Sambutan Bulan-bulan Al-Quran yang akan diadakan sepanjang bulan Rejab, Syaaban dan Ramadhan pada tahun ini (1432H). Program ini bertujuan membangunkan modal insan yang berkualiti melalui penghayatan terhadap Al-Quran secara menyeluruh dari pelbagai spektrum kehidupan. Ia juga bertujuan untuk memperkasakan rasa kecintaan masyarakat yang mendalam terhadap Al-Quran selain mengukuhkan jalinan ukhuwah dan perpaduan dalam kalangan masyarakat. Di samping itu, program ini diharapkan dapat melahirkan intelektual dan profesional Islam yang mampu bersaing dan membangun ketamadunan berlandaskan Al-Quran dan As-Sunnah.

Majlis Pelancaran Sambutan Bulan-bulan Al-Quran ini akan diadakan pada 29 Jamadilakhir 1432H / 2 Jun 2011M iaitu pada hari Khamis, jam 6.30 petang hingga 10.30 malam bertempat di Masjid Negeri Pulau Pinang. Majlis ini akan dilancarkan oleh Yang di-Pertua Negeri Pulau Pinang, TYT Tun Dato' Seri Utama (Dr.) Haji Abdul Rahman bin Haji Abbas.

Berikut merupakan senarai program dan aktiviti yang bakal berlangsung. (Klik untuk maklumat lanjut program)

Seminar Al-Quran (2 Julai 2011M)

Program Masyarakat Mendekati Al-Quran (11 Jun - 9 Julai 2011M)

Bacaan Kitab Mukhtasar Itqan fi 'Ulum Al-Quran (13 & 14 Ogos 2011M)

Bacaan Kitab Al-Wasatiyyah Al-Islamiyyah (25 Jun & 16 Julai 2011M)

Kelas Bahasa Al-Quran ( Bahasa Arab ) (12 Jun - 14 Ogos 2011M)

Hafazan dan Talaqqi Al-Quran (Setiap Isnin, Khamis & Sabtu)

Program "Tahsin Al-Quran" (Mei - Oktober 2011M)

Program "Celik Al-Quran" (Bermula Jun 2011M)

Majlis Penutup Sambutan Bulan-bulan Al-Quran pula akan diadakan pada 16 Ramadhan 1432H bersamaan 16 Ogos 2011M iaitu pada hari Selasa. Majlis dianggarkan bermula pada jam 6.00 petang dan tamat pada 9.00 malam. Majlis ini turut disempurnakan oleh TYT Tun Dato' Seri Utama (Dr.) Haji Abdul Rahman bin Haji Abbas di Masjid Negeri Pulau Pinang.

Marilah kita sama-sama menyambut kedatangan bulan-bulan mulia ini dengan amal kebajikan untuk bekalan di akhirat kelak.

"Sesungguhnya telah datang kepada kamu cahaya kebenaran (Nabi Muhammad SAW) dari Allah dan sebuah kitab (Al-Quran) yang jelas nyata kebenarannya dengan itu Allah menunjukkan jalan keselamatan serta kesejahteraan kepada sesiapa yang mengikut keredhaan-Nya dan dengannya tuhan keluarkan mereka dari kegelapan (kufur) kepada cahaya (iman) yang terang benderang dengan izin-Nya dan dengannya juga Tuhan menunjukkan mereka ke jalan yang betul dan lurus."

Surah Al-Maidah: 15 & 16

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search


Picnic <b>di Batu Ferringhi</b> - Multiply

Posted: 08 Jun 2011 07:15 PM PDT

Tempat perkelahan terdekat kami. Pada ptg sabtu...kami berkelah disini sambil ingin bermandi di laut. Namun cdgn itu terpaksa dibatalkan disebabkan ombak terlalu kuat...jd kami bermain di pesisir pantai, namun basah la juga kena pukulan ombok...pd hari tersebut kami membawa bersama seorang anak sedara di picnic tersebut....



Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

My name is TIPs ^__^: <b>Batu ferringhi</b> Pulau Pinang

Posted: 19 May 2011 07:47 PM PDT

bosaaaaanyaaaaaaa.... tak tahu nak buat apa. cuti sem 4 BULAN kot,,,,EMPAT BULAN tuu....hehehehe..macam-macam kan, kalau study bising kata banyak assignment kalau cuti bising kata tak tahu nak buat apa..hehehe ^^..

Tak tahu nak citer pasal apa... ternampak gambar masa jalan-jalan kat Batu ferringhi ni,,, nak ceciter sedikit maklumat tentang Batu ferringhi lah,,kot-kot sapa-sapa yang belum datang sini lagi nak cari maklumat ke pape ke kan,..jeng..jeng...

Batu ferringhi  nie adalah satu tempat perlancongan yang utama di Pulau Pinang nie,,kalau datang penang tak sampai Batu ferringhi nie,,,agak pelikla jugak,,macam tak sampai penang la katakan,,heheehee

ADA APA KAt Sana?????
Batu ferringhi  ni adalah pantai tempat orang ramai beristirehat,,bermandi manda.. berdating...tengok kapal-kapal...tengok orang dating (hehehe). tengok minah salleh (ops...^^).. Naik kuda.... naik kapal dan banyak lagi aktiviti yang boley buat di Batu ferringhi

Air dia kadang-kadang bersih kadang-kadang kotor.. xtaw la jugak nak pastikan bila dia akan jernih dia akan xjernih,,ikut nasib lah,,hehehe...  tapi tempat nie best untuk tangkap gambar la,,hehe... dan boleh tengok matahari terbenam jugak,, (besssssttttt)....

aktiviti di waktu malam.... apa yang boleh buat di tepi pantai pada waktu malam?? semua gelap gelita kan,,,, jom kita berpindah dari tepi pantai ke tepi jalan pulak,,, di tepi jalan ada night market yang menjual macam-macam barang,,, branded pon ada,,, cd belambak,,murah-murah jer,,, ramai mat n minah saleh lah pada waktu malam yang jalan-jalan shopping nie.... minah jepun,,mat arab,macam2 lah,,

barang-barang yang dijual seperti aksesori wanita,,,jam,,cd,, aiskrim,,lampu (sangat cantik).. kasut, baju,,beg,,gambar,,teddy bear,,, macam-macam lah ada..kalu duit penoh poket sedaplah nak berjalan,,, tapi jalannya agak jauh,,berkilo-kilo.... penat la jugak,,jalan ,,jalan dan jalan,, hehehe

setelah cari gambar untuk view ,,xde langsung,,ada gambar gila kamera jer,,,hehehehe... pape pon nampak la jugak view kat blakang 2,,huhuhu...tutup mata tengok jelah,,hehehe

-------------------------gambar dari pakcik google-------------------------------





----------------------------------------aktiviti malam d tepi pantai (BBQ)-----------------------------------

gila-gila di tepi pantai

bbq time....

buat muka comey d tepi pantai

makcik pakcik bbq

romantinya tempat niee,,hhehee

oopps bang2 boom pon ada,,kekeke


^___^

ada gitar main ,,,romantik,,hehehe

muuahh


sedop noh

sedapppp

kekenyangannnn 


sangat-sangat rindukan masa ini ^^

----------------------------------------------------shopping time ------------------------------------

cantik kan lampu2

ops,,,xsempat senyom

hehehehe,,,brani pakai jalan2 x??

kedai nak tutup daaa

nak beg elo kity 2,,,

kedai makan

makan dalam kapal atas darat,,hehe

meriam pon ada

sukaaa

jom balik tidooor..

-----------------------------permandangan pada waktu petang,,,, hahaha,,,, ada gambar masa g shooting jer,,, gambar view xde,,,huhu----------------------

HEHE

tgk batu 2...huhu

tempat best utk shooting

batu2

sesuai utk shotting wedding jugak

air sambung ngan laut

pagar umah mat salleh

matahari terbenam

----- TAMAT---

Jom kongsi -kongsi pengalaman kawan-kawan yang pernah sampai di batu feringgi ^^...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

09 di kepala batas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di kepala batas - Google Blog Search


PISAU.NET: Komunis Hampir Kena Balun <b>Di Kepala Batas</b>

Posted: 28 Jun 2011 03:26 PM PDT


Semalam bertempat di IPD Kepala Batas,lebih 200 orang penduduk tempatan & NGO berkumpul mengadakan protes terhadap sekumpulan haprak pakatan yang terdiri daripada PSM,PKR,PAS dan DAP yang mengadakan demo dihadapan balai polis tersebut.

Jam 8 malam penduduk yang berkumpul dihadapan Dewan Milanium bergerak ke IPD Kepala Batas.Penduduk tempatan berasa jelik dengan sikap penyokong komunis yang berkumpul sejak 2 hari kononnya untuk memprotes.Bertambah menaikkan kemarahan apabila melihat komunis ini dibantu oleh pakatan haprak.

Kumpulan penyokong haprak pakatan yang berkumpul sejak 2 hari lepas mendapat bantuan dari kerajaan negeri regim DAP hinggakan turut disediakan tandas bergerak untuk kemudahan komunis ini. Mereka turut diberikan bantuan makanan oleh PKR .

Regim DAP mengiktiraf perjuangan komunis,sebab itulah ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri sanggup membantu kumpulan yang berdemo didepan IPD Kepala Batas.

Paling celaka adalah AMK cicak mengkarong,disebarnya SMS kononnya pemuda Umno menyerang kumpulan PSM, "menyerang"! itulah ayat digunakan,seolah olah sudah berlaku satu serangan yang ganas,ini semua bertujuan untuk membangkitkan kemarahan dan pergaduhan.

Pisau kata " dah lama sangat rakyat bersabar,tunggu masa nak meletup"

Related Posts : berita pisau, Pulau Pinang

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

09 di Batu maung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu maung - Google Blog Search


Santai <b>Di</b> Blog GG (9W2YZI): Lunch @ Pan Mutiara, <b>Batu Maung</b>

Posted: 02 May 2011 11:37 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Santai Di Blog GG (9W2YZI). Tuesday, May 3, 2011. Lunch @ Pan Mutiara, Batu Maung. T/hari tadi lps meeting kami semia ke restoran pan mutiara utk majlis perpisahan engineer azlan,. Posted by mat yus at 2:37 PM ...

09 di permatang pauh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


PRU13,PAS Bertekad Lawan PKR <b>Di Permatang Pauh</b> « Pisau @ Wordpress

Posted: 26 Jun 2011 05:30 PM PDT


>
Kita semua tahu DAP mempergunakan khawarij PAS,tetapi kita jarang dengar mengenai PKR turut sama mendatangi khawarij melalui pintu belakang untuk memperolehi kemenangan semasa PRU12.

Pelbagai janji diberikan oleh Anwar kepada khawarij PAS Pulau Pinang,dek kerana kebodohan mereka,maka banyak kerusi yang sepatutnya khawarij PAS bertanding diberikan begitu saja kepada PKR.Begitulah mudahnya khawarij diperbodohkan oleh Anwar.

Menyedari terlalu banyak kali diperbodohkan oleh Anwar dan PKR,khawarij PAS kononnya sudah berpatah arang.Mereka mahu menyerang PKR,sudah ada ura ura mereka akan menyerang kawasan kawasan PKR semasa PRU13 nanti.

Detik perpecahan pakatan haprak bermula?

Pelik bukan? Juak haprak pasti berasakan cerita ini hanya omongan kosong.Apa kata cerita ini dirujuk kepada YDP PAS Kawasan Permatang Pauh Hj Omar Hasan. Sudah ada desakan dari mereka ini mahukan kembali kawasan DUN yang PKR ambil dari khawarij PAS.

Malah khawarij PAS sudah bertekad jika PKR tidak menyerahkan kembali kawasan mereka,maka PKR terpaksa menghadapi 3 penjuru,kita dapat lihat bagaimana sebelum ini PRK Penanti diboikot oleh khawarij PAS Permatang Pauh.jentera khawarij langsung tidak memberi bantuan dan memulaukan PRK tersebut setelah permintaan mereka tidak dilayan oleh Anwar untuk mendapatkan kembali kerusi Penanti.

Ini semua berpunca daripada krisis hilang kepercayaan terhadap Anwar dan pakatan,dikhabarkan Khawarij PAS Permatang Pauh sendiri mengedarkan video Anwar melepaskan torpedo terhadap China Doll.Video tersebut juga telah masuk ke kampung kampung di seluruh parlimen Permatang Pauh hasil usaha daripada Khawarij PAS sendiri.

Pisau kata "bak kata salah seorang pemimpin tertinggi PAS, tak boleh tak percaya tu bukan Anwar"

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


Afisz Show & Promosi Single Album <b>Di</b> Mydin <b>Bukit Jambul</b> | Miyahris <b>...</b>

Posted: 16 Jun 2011 12:06 PM PDT

Afisz show dan promosi Album single Di Mydin Hypermarket Bukit Jambul, Pulau Pinang.

Sebarang jemputan undangan showAfisz boleh terus Hubungi Miyahris Production 0135230863.

Register Now!!

Anda mungkin meminati:

Short URL: http://www.miyahris.com/?p=607

Posted by Miyahris Marketing on Jun 17 2011. Filed under Afisz Fan Club, Photo. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


PKR rep breaks ranks over development issue | Free Malaysia Today

Posted: 27 Jun 2011 10:08 PM PDT

Balik Pulau MP Yusmadi Yusoff acknowledges that his call for a policy change on property issues may unsettle certain quarters in the Penang government.

GEORGE TOWN: A PKR leader here has broken ranks with the Pakatan Rakyat state government by seeking a change in the policy concerning the approval of new development projects.

Balik Pulau MP Yusmadi Yusoff, who is a PKR supreme council member, is now calling for the state to compel the two local municipal councils here to consult with respective local residents and village community organisations first before approving any new development projects in Penang.

Acknowledging that his call may unsettle certain quarters in the state government, Yusmadi nonetheless insists that Penang makes an official attempt to embrace a policy change on property issues.

At the heart of his grievances are at least six villages in Balik Pulau which are facing forced-eviction, as they are now classified as squatters after the status of their ancestry villages were converted from agriculture to commercial land.

He has apparently received 80 complaints from squatters who are also faced with a form of intimidation by the landowners or developers to resettle fast, so that the new projects can take-off.

"Some are fighting in courts but some are already slapped with court decisions which evict them from the land of their forefathers," he said.

What Penang can do is to ensure that local authorities engage the village committees first before they approve any new development projects, he proposed.

This is followed by the state's move to work closely with the federal government to amend the National Land Code.

This legislation protects the interests of the Orang Asli and urban poor but overlooks the plight of traditional and fishing villagers, Yusmadi claimed, saying that he has spoken in Parliament about it.

Squatters in Penang are lumped together in the traditional and fishing villages categories where with land being scarce, it is a difficult situation for anyone to manage, he added.

"A sense of social justice must prevail in Penang as there are growing numbers of residents displaced by rapid development," he noted.

State opposition backs call

Yusmadi's call surprisingly received support from state opposition leader Azhar Ibrahim who said the consultation must not only be confined to village committees but to the entire spectrum of the community, aggrieved by the development pace.

Ignoring the political divide between Barisan Nasional and Pakatan Rakyat, Azhar said Yusmadi's proposal makes sense but the local authorities must meet the entire community who are slapped with the possibility of relocation.

Since some village committee members are appointed by the state government, they may have vested interests over development projects, Azhar said.

In jest however, he claims that there are no major development projects approved by the present state government since 2008.

While the state government remains muted on this, political observer Jason Wong said the issue is real as the state is constantly linked with a rapid development pace.

It looks clear that Chief Minister Lim Guan Eng favours rapid progress in Penang, judging from his remarks about pulling in record number of investments and proposals for mega infrastructure projects to underpin the thirst for development.

However with any development plan, it will require land acquisition and this is where the state has a major hiccup due to a limited land bank, Wong said.

There is a need to balance social justice with development, Wong said, adding that the present economic climate is worrisome as the costs of living have escalated.

Furthermore, prices of modern property projects are beyond the reach of many average-earning residents in Penang, he added.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved