Isnin, 1 Ogos 2011

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


Jawatan Kosong di Pentadbiran Kerajaan <b>Negeri Pulau Pinang</b> <b>...</b>

Posted: 14 Jul 2011 10:15 AM PDT

How To Make Money Trading Forex

Forex is the knowledge and business of making money through exchanging foreign currencies. Forex is not a new business and its history is as old as the history of money.

There are people who have been making money through Forex from many years ago. Fortunately, with the help of computer and internet, Forex trading has become much easier. You can sit at your personal computer and trade from home without having to make any phone call or referring to any bank.

How is it possible?

There are broker companies that enable you to buy and sell different currencies through the Internet and some simple softwares. For any trade that you make, you pay a small commission to the broker company that you are trading through it. You need to find a good, reliable and well-known broker company and sign up for an account with it. Then you have to fund your account. You use the money you have in your account to trade. Any profit that you make, will be added to your account and vise versa. Then you can withdraw the money you have made.

What currencies can you trade?

In Forex, you deal with currency pairs. There are four main currency pairs: British Pound and USD (GBP/USD), Euro and USD (EUR/USD), USD and Japanese Yen (USD/JPY), USD and Swiss Frank (USD/CHF).

In each currency pair, the first currency works as the commodity and the second one works as the money. For example when you choose the GBP/USD to trade, if you buy, you buy British Pound against USD and if you sell, you sell British Pound against USD. It doesn't matter what currency you have in your account. The trading software makes the exchanges automatically.

Fundamental analysis has a long term usage but good traders can predict the sudden changes that happen after releasing an important news about economic situation of an important country. For example when the news says that economic situation of USA is improved for 5% in comparison to the last month, USD will become stronger and people start buying it. So the value of USD will go up because of the sudden increase of demand. If you know the effect of the news on the price, you can take the proper position and make money. Of course there are two sides in this story which means if you take the wrong position, you will lose.
Info : Avoiding Home Business Failures
It's been said that 80% of all small business dies within the first 3 years. And the rest are somehow struggling along with meager revenues. Only a handful is successful. Home based business has an even shorter lifespan. Every enthusiastic home based venture starts out with a big promise, a lot of excitement and enthusiasm.

However at the first signs of trouble or a slow take off the people become panicky. Having been accustomed to regular pay check, when the money does not roll in week after week and the bank balance hits the low digits, there is a sense of panic and the exciting home business gets trashed.

My own experience tells me this happens just when you are through with organizing, setting up and the difficult transition period of reaching out to the customers, you decide to wind up the business in favor of a job.

Now here are a few tips to persevere and make a success of your home business.

Plan in advance your finances for running your family for a minimum period of 6 months.

Plan every aspect of your business – right from creating the product to final shipments - on paper. Don't leave out anything. This is what is called a business plan. Make it elaborate and group each aspect under a heading and subheading.

Home workers need to set a disciplined work schedule. Having no bosses around or compulsions of commuting may make you take things easy and relaxed. At least for the first 6 month work as if you are in employment and put in the required hours. You can relax and cut down on working hours when you start earning enough.

Don't procrastinate or put things off for tomorrow. Action is one major ingredient for success. If you need to do something do it today. Do it now.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 di tasek gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tasek gelugor - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Tajaan Utusan Malaysia untuk 22 sekolah rendah <b>di Tasek Gelugor</b>

Posted: 24 Apr 2011 06:32 PM PDT

Tajaan Utusan Malaysia untuk 22 sekolah rendah di Tasek Gelugor

Tajaan Utusan Malaysia untuk 22 sekolah rendah di Tasek Gelugor


NOR Mohamed Yakcob (dua dari kiri) menyerahkan cek berjumlah RM27,720 kepada Mohd. Basir Abdul Rahim bagi tajaan akbar Utusan Malaysia di Tasek Gelugor, Pulau Pinang, semalam.


TASEK GELUGOR 23 April - Keberkesanan sisipan Akhbar Dalam Pembelajaran (ADaP) Utusan Malaysia membantu meningkatkan proses pengajaran dan pembelajaran murid mendorong Ahli Parlimen Tasek Gelugor, Tan Sri Nor Mohamed Yakcob menaja akhbar ini untuk diedarkan kepada murid di 22 sekolah rendah di Tasek Gelugor mulai bulan ini.

Katanya, melalui sumbangan bernilai RM27,720 itu, murid yang bakal menduduki Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) berpeluang memanfaatkan sisipan ADaP dalam pembelajaran mereka.

Jelas beliau, setiap sekolah akan mendapat 30 naskhah akhbar Utusan Malaysia setiap hari Rabu.

Ia melibatkan Sekolah Kebangsaan (SK) Permatang Buluh, SK Permatang Tok Jaya, SK Sungai Dua, SK Lahar Yooi, SK Bagan Ajam, SK Permatang Binjai, SK Teluk Air Tawar, SK Taman Senangan, SK Pengkalan Jaya, SK Kampung Selamat, SK Tasek Gelugor, SK Ara Rendang, SK Pokok Sena, SK Sungai Puyu dan SK Padang Menora.

Sekolah lain yang mendapat tajaan itu adalah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Kai Chee, SJKC Aik Keow, SJKC Li Hwa, SJKC Lee Chee dan Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) Ladang Mayfield dan SJKT Ladang Malakoff.

"Murid boleh mendapat pelbagai kaedah serta panduan jawapan untuk berjaya dalam UPSR selepas ini.

"Ini secara tidak langsung mampu membantu mereka untuk maju dan berjaya dalam pelajaran," katanya selepas menyerahkan replika cek tajaan kepada Pengurus Kanan Pemasaran dan Pengedaran Utusan Melayu (M) Berhad, Mohd. Basir Abdul Rahim di Dewan Besar Sungai Dua, Tasek Gelugor, di sini hari ini.

Majlis penyerahan itu diadakan sempena Hari Kerjaya dan Keusahawanan Tasek Gelugor 2011 selama dua hari anjuran UMNO Bahagian Tasek Gelugor dengan kerjasama Pihak Berkuasa Pelaksanaan Koridor Utara.

Hadir sama Ketua Eksekutif NCIA, Datuk Redza Rafiq dan Penolong Pengurus Pemasaran Utusan Melayu (M) Berhad Wilayah Utara, Azman Mohd. Mansor.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 di tanjung tokong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung tokong - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jun 2011 01:33 PM PDT

URL Sumber Asal :- Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jan 2011 12:00 AM PST

Duka tsunami masih terasa

Oleh ZAKI SALLEH
zaki.salleh@kosmo.com.my



SUARA azan berkumandang dari corong pembesar suara Surau Tanjung Bungah. Selesai bilal menyempurnakan qamat, imam surau itu, Abd. Rahman Lazim, 74, bangkit untuk menyempurnakan solat Zuhur bersama kira-kira 30 jemaah.

Cuaca hari itu baik sekali dan keadaan air laut cukup tenang. Perahu-perahu nelayan yang ditambat kira-kira 20 meter dari situ hanya sesekali teroleng-oleng akibat kocakan kecil air yang menghempas ke pantai.

Namun, selesai bersolat dan semasa berdoa, hati Abd. Rahman atau dikenali penduduk kampung itu dengan nama Tok Ayah berasa tidak sedap apabila melihat percikan air laut mula menyapa ke gigi lantai surau kecil itu.

Tidak seperti hari-hari lain walaupun pada musim tengkujuh, jarang sekali alunan ombak bertukar kuat sehingga mampu mencecah masuk ke dalam surau. Keadaan itu juga menyaksikan ada perubahan pada wajah kariah yang lain.

"Jam di tangan menunjukkan pukul 1.35 petang, dalam hati saya mula terfikir mungkin ia akibat ombak besar kerana mengikut pengalaman lampau kejadian itu berlaku setiap 10 tahun sekali.

"Tetapi peliknya kali ini berbeza sehinggalah seorang penduduk datang memberitahu beberapa kawasan di sekitar Batu Feringghi dipukul ombak besar dan ada yang lemas," ujar Tok Ayah mengingati semula apa yang berlaku pada tengah hari 26 Disember 2004.

Ketika itu katanya, beberapa gelombang ombak mula memukul ke pantai dan ada yang mencecah ke dalam rumah penduduk yang terletak berhampiran pantai.

Kebanyakan penghuni terkejut dan tidak menyangka pukulan ombak sederas itu, namun mereka masih beranggapan ia pukulan ombak biasa walaupun ada beberapa rumah yang sudah dibanjiri air laut.


BEGINILAH keadaan rumah di sepanjang pantai Tanjung Bungah yang musnah akibat dilanda ombak t sunami.


Cerita Tok Ayah lagi, keadaan bertukar kecoh apabila beberapa nelayan yang pulang dari laut kelihatan cemas memberitahu ada gelombang besar sedang menuju ke pantai.

Katanya, penduduk kampung mula cuba menyelamatkan barang-barang berharga di rumah masing-masing bergegas keluar menyelamatkan diri. Ramai yang berkumpul di jalan raya yang terletak kira-kira 50 meter dari situ.

"Kira-kira setengah jam kemudian barulah tersebar berita ombak besar tsunami memukul pantai di Acheh yang menyebabkan beratus ribu orang mati dan kesannya sehingga ke sini," cerita Tok Ayah.

Menggegar dunia

Ombak besar yang terbentuk akibat gempa berukuran 8.9 pada skala Richter itu menggegarkan dunia. Juga dikenali sebagai tsunami, ia melanda beberapa buah negara termasuk Malaysia pada 26 Disember 2004 mencatatkan lebih 200,000 kematian.

Seramai 32 mangsa terkorban di Pulau Pinang manakala 141 cedera. Kebanyakan mangsa sedang berkelah dan memancing di tepi pantai di Batu Ferringghi, Balik Pulau dan Kuala Muda ketika ombak itu melanda kira-kira pukul 1.30 tengah hari.

Menjelang pukul 4 petang, semua penduduk di sekitar pantai Tanjung Bungah dan Tanjung Tokong dibawa ke pusat pemindahan sementara. Sekitar pukul 5.45 petang, gelombang kedua ombak besar menerjah ke pantai,Kali ini, pukulannya lebih kuat. Dari jalan raya, penduduk hanya melihat ombak besar itu memukul dan merebahkan rumah mereka. Ada yang mengalirkan air mata menangisi apa yang berlaku.


ZAINAB tidak dapat menahan kesedihan setiap kali menatap foto-foto tragedi tsunami enam tahun lalu.


Antara perkampungan yang musnah teruk ialah Kampung Tepi Pantai dan Kampung Melayu Tanjung Bungah, kedua-duanya merupakan perkampungan nelayan tradisional berusia kira-kira 60 tahun.

Salah seorang mangsa, Azizan Zakaria, 58, pula memberitahu, dia hanya dimaklumkan mengenai kejadian itu apabila menerima panggilan daripada rakannya.

Dia yang ketika itu berada di Alor Setar, Kedah menghadiri majlis perkahwinan anak saudaranya terkejut apabila diberitahu rumahnya musnah dipukul ombak tsunami.

"Sebaik sampai di sini kira-kira pukul 5.30 petang, saya terperanjat melihat sekitar Tanjung Bungah yang berubah seperti baru lepas ditimpa bencana. Saya hanya mampu tengok sahaja rumah yang musnah. Hanya dua hari kemudian selepas keadaan tenang barulah saya menjengok ke rumah, tiada apa yang boleh diselamatkan," ujarnya.

Walaupun enam tahun telah berlalu, tetapi dukanya masih dirasai oleh Mat Yusoff Kasa, 63, dan isterinya, Zainab Wan Chik, 53.

Tragedi itu menyebabkan rumah yang mereka diami selama 10 tahun ranap dipukul ombak. Selain kehilangan dokumen-dokumen penting, tiada satu perabot berjaya diselamatkan.

Mat Yusoff memberitahu, jeritan anak lelaki bongsunya yang berkali-kali memanggilnya keluar dari rumah menyelamatkan dirinya daripada ditelan ombak tsunami.


PESISIR pantai Tanjung Bungah ini pernah dilanda ombak tsunami enam tahun lalu.


"Dia (anak) sedang bermain-main di luar dan dia nampak ombak besar menuju ke arah rumah, jika saya lewat seminit mungkin dah jadi arwah," ujarnya ketika ditemui baru-baru ini.

Zainab yang tidak dapat menahan sebak setiap kali menatap foto-foto kejadian itu berkata, mereka sekeluarga tinggal sehelai sepinggang sepanjang dua hari tinggal di pusat pemindahan.

Malah, semua perabot yang ada di rumahnya kini adalah sumbangan orang ramai selepas kejadian itu.

"Rak televisyen ini orang Alor Setar beri, televisyen pun orang yang sumbangkan termasuklah pinggan mangkuk dan rak di dapur.

"Kami berterima kasih kerana sumbangan mencurah-curah dan ramai yang bersimpati dengan nasib kami yang memang daif ketika itu," ujarnya sambil mengesat air mata yang berlinangan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jul 2011 01:23 PM PDT


Yang pertama, saya tak sure ada jer perkataan 'toy' dalam bahasa malaysia. Tak per, yang saya nak cerita mengenai Muzium Toy yang terbesar di dunia. Jangan tak sangka, ia bukan terletak di New York, bukan di London, tapi di Pulau Pinang!!! yeay!!!

Bagi peminat watak-watak animasi, ini merupakan lokasi yang wajib anda pergi. Terletak di Tanjung Bungah, bersebelahan dengan Hotel Copthorne, muzium toy tersebut mempamerkan sejumlah 10,0000 pelbagai jenis watak kartun. Dari daoraemon hingga ke shrek. Patung jack sparow pun ada.

Tiket masuk ialah RM10 bagi orang dewasa, kanak-kanak RM6.  Saya rasa ini adalah muzium hak milik individu. Muzium ini dibuka setiap hari dari jam 9 pg hingga 8 malam.

Nak maklumat lanjut boleh hubungi Mr Loh di talian 012-4602096. Ni alamat penuh dia.
Penang Toy Museum,
Jalan Tanjung Bungah,
11200 Tanjung Bungah
Penang

Kami bagai nak gila amik gambar dengan hampir semua watak yang glamour2 tu. heheheheh

antara koleksi yang unik

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2011 01:52 PM PDT

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 di Batu kawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 01:42 PM PDT

URL Sumber Asal :-

jokisenja.blogspot.com: Affendi mahu lupakan insiden <b>di Batu Kawan</b>

Posted: 12 May 2011 09:05 AM PDT

KUALA LUMPUR-Walaupun dibelungi rasa kecewa dengan insiden jump start di Batu Kawan, Mohd Affendi Rosli berharap dapat beraksi dengan lebih baik pada Pusingan 3 Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS yang bakal berlangsung di Stadium Sultan Mizan Gong Badak, Terengganu pada 13 dan 14 Mei ini.

Affendi dikenakan penalti 30 saat setelah didapati melakukan kesalahan jump start pada perlumbaan akhir CP130 bulan lepas.

Penalti itu secara langsung meletakkan Affendi di kedudukan kelapan walaupun dia melintasi garisan penamat di tempat kedua.

Jika bukan kerana denda tersebut, Affendi akan berada di kedudukan teratas keseluruhan CP130 bersama-sama pendahulu ketika ini, Ahmad Fazli Sham (Pennzoil Fastrac Racing) dengan 33 mata. Kini dia berada di kedudukan keenam dengan 21 mata.

Nasib malang turut menimpa rakan sepasukannya, Azlan Shah Kamaruzaman yang turut didapati bersalah kerana kesalahan serupa. Nasib pelumba berusia 27 tahun itu bertambah malang apabila gagal menamatkan perlumbaan ekoran masalah mekanikal pada pusingan ke-13 daripada 15 pusingan perlumbaan.

"Keputusan di Pusingan 2 pasti lebih baik jika bukan kerana kesalahan teknikal saya dan Azlan lakukan. Kami tidak menyangka klac baru ini amat sensitif dan ketika kami menkar ke gear satu ia menendang dengan kuat.

"Saya hampir berputus asa selepas marshal menunjukkan isyarat kesalahan jumpstart pada pusingan 5.

"Walau bagaimanapun saya meneruskan perlumbaan kerana lebih baik jika dapat membawa pulang mata berbanding dengan tangan kosong," kata pelumba berusia 26 tahun itu.

Tambahnya lagi, "Saya sangat menyesal dengan kesilapan kerana pada waktu itu saya yakin dapat menamatkan perlumbaan di atas podium memandangkan jentera Honda saya  begitu kompetitif di Batu Kawan. Malangnya,  saya gagal menggunakan kelebihan tersebut."

Affendi bertekad untuk melupakan perkara yang telah berlalu dan kini bersedia untuk memberikan aksi terbaik di Terengganu.

"Nasib saya kurang baik pada dua pusingan sebelum ini dan saya berharap ia akan berakhir di atas podium di Terengganu. Bukan setakat jentera Honda saya berada dalam keadaan terbaik setelah pelbagai pengubahsuaian dilakukan oleh mekanik, malah perlumbaan kali ini merupakan satu perlumbaan teknikal.

Saya amat menggemarinya kerana tidak semua pelumba CP130 dapat melakukannya dengan baik," kata Juara keseluruhan Novis 2007 ini.

Ketika Fazli mendahului kedudukan keseluruhan CP130, mengekori di belakangnya ialah Abdul Muhaimin Roslan (Yamaha Maju Motor Racing) di kedudukan kedua dengan 31 mata dan Mohd Zaqhwan Zaidi (Pachie Yuzy Honda Racing) ketiga dengan 26 mata.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

KELAB PENYOKONG USM FC: MENANG BERGAYA <b>DI BATU KAWAN</b>, TEWAS BESAR <b>...</b>

Posted: 02 May 2011 10:18 PM PDT

Selepas bergaya menewaskan "abang" mereka di stadium batu kawan tempoh hari, rentak cemerlang USM FC tersentak selepas dikejutkan dengan kekalahan besar 0-4 kepada pendahulu liga, PKNS. Sememangnya usia 2 tahun USM FC dalam kancah liga perdana masih gagal menyaingi PKNS yang sudah 5 tahun dalam aksi liga perdana. blogger tidak dapat memberi laporan perlawanan tersebut kerana tidak dapat hadir ke lokasi. namun, blogger sediakan skrip aksi USM FC menewaskan P.Pinang 5-2 di stadium batu kawan jumaat lepas.

kesebelasan utama USM FC :

jeevanathan,

fakhrul razi, shariman, shahril, fariss (kapten),

redzuan nawi, hazrul hakim, thnagaran, afzan zainal,

hafiz, failee.

minit 3 - sepakan sudut p.pinang.

4 - sepakan percuma p.pinang,jeevanathan selamatkan cubaan.

10 minit awal - permainan perlahan.

19 - failee buat cubaan, diselamatkan penjaga gol p.pinang.

20 - sepakan sudut thina, afzan tanduk,gol, usm fc 1 - p.pinang 0.

27 - cubaan jauh pemain p.pinang.

30 - failee kelirukan pertahan,, tewaskan penjaga gol dengan sepakan rendah, usm fc 2 - p.pinang 0.

32 - larian solo failee, usm fc 3 - p.pinang 0.

bersambung babak kedua

51 - shariman out, zairi in.

55 - failee hatrik, usm fc 4 - p.pinang 0.

57 - fauzan in, hafiz out.

59 - berpunca sepakan sudut, hazrul hakim rembat cantik. usm fc 5 - p.pinang 0.

61 - kekalutan depan pintu gol, arshah ayob jaringkan gol. usm fc 5 - p.pinang 1.

73 - thina out, taufiq in.

85 - p.pinang jaringkan gol. usm fc 5 - p.pinang 2.

89 - taufiq dilayagkan kad merah.

tamat. usm fc 5 - p.pinang 2.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved