Isnin, 8 Ogos 2011

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


Jawatan Kosong di Pentadbiran Kerajaan <b>Negeri Pulau Pinang</b> <b>...</b>

Posted: 14 Jul 2011 10:15 AM PDT

How To Make Money Trading Forex

Forex is the knowledge and business of making money through exchanging foreign currencies. Forex is not a new business and its history is as old as the history of money.

There are people who have been making money through Forex from many years ago. Fortunately, with the help of computer and internet, Forex trading has become much easier. You can sit at your personal computer and trade from home without having to make any phone call or referring to any bank.

How is it possible?

There are broker companies that enable you to buy and sell different currencies through the Internet and some simple softwares. For any trade that you make, you pay a small commission to the broker company that you are trading through it. You need to find a good, reliable and well-known broker company and sign up for an account with it. Then you have to fund your account. You use the money you have in your account to trade. Any profit that you make, will be added to your account and vise versa. Then you can withdraw the money you have made.

What currencies can you trade?

In Forex, you deal with currency pairs. There are four main currency pairs: British Pound and USD (GBP/USD), Euro and USD (EUR/USD), USD and Japanese Yen (USD/JPY), USD and Swiss Frank (USD/CHF).

In each currency pair, the first currency works as the commodity and the second one works as the money. For example when you choose the GBP/USD to trade, if you buy, you buy British Pound against USD and if you sell, you sell British Pound against USD. It doesn't matter what currency you have in your account. The trading software makes the exchanges automatically.

Fundamental analysis has a long term usage but good traders can predict the sudden changes that happen after releasing an important news about economic situation of an important country. For example when the news says that economic situation of USA is improved for 5% in comparison to the last month, USD will become stronger and people start buying it. So the value of USD will go up because of the sudden increase of demand. If you know the effect of the news on the price, you can take the proper position and make money. Of course there are two sides in this story which means if you take the wrong position, you will lose.
Info : Avoiding Home Business Failures
It's been said that 80% of all small business dies within the first 3 years. And the rest are somehow struggling along with meager revenues. Only a handful is successful. Home based business has an even shorter lifespan. Every enthusiastic home based venture starts out with a big promise, a lot of excitement and enthusiasm.

However at the first signs of trouble or a slow take off the people become panicky. Having been accustomed to regular pay check, when the money does not roll in week after week and the bank balance hits the low digits, there is a sense of panic and the exciting home business gets trashed.

My own experience tells me this happens just when you are through with organizing, setting up and the difficult transition period of reaching out to the customers, you decide to wind up the business in favor of a job.

Now here are a few tips to persevere and make a success of your home business.

Plan in advance your finances for running your family for a minimum period of 6 months.

Plan every aspect of your business – right from creating the product to final shipments - on paper. Don't leave out anything. This is what is called a business plan. Make it elaborate and group each aspect under a heading and subheading.

Home workers need to set a disciplined work schedule. Having no bosses around or compulsions of commuting may make you take things easy and relaxed. At least for the first 6 month work as if you are in employment and put in the required hours. You can relax and cut down on working hours when you start earning enough.

Don't procrastinate or put things off for tomorrow. Action is one major ingredient for success. If you need to do something do it today. Do it now.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

ADAKAH USAHA KERAJAAN <b>NEGERI PULAU PINANG</b> MENCUKUPI?

Posted: 05 Aug 2011 02:40 AM PDT

from anillnetto.com

Has the Penang state government done enough to ensure adequate availability of low-income housing in the state?

Kebelangan ini, nampaknya ada kerisauan di kalangan penduduk Pulau Pinang yang menrungut dan kuatir tentang harga rumah yang melambung tinggi sehingga ramai yang tidak sanggup membeli rumah sendiri.

Berikut adalah rekod kelulusan/pembangunan ruman kos rendah and kos sederhana sejak Pakatan mengambil-alih teraju kepimpinan kerajaan Pulau Pinang.

Source: Penang state government


It means the state government and its agencies are developing 3421 low- and medium-cost apartments in the state while the private sector is putting up 8175 such homes. (What is the total number of homes being put up by the private sector and has it met its 30 per cent low-cost quota?)

If we are looking at just low-cost housing, the stage government/agencies are developing 1194 homes while the private sector is constructing 2612. (Low-cost homes are priced at RM42000 while medium-cost homes are priced at RM72500.)

Saya rasa lebih boleh dibuat untuk memastikan bekalan rumah kos rendah mencukupi untuk kalangan pekerja.

To prevention speculation in low- and medium-cost housing, tighter criteria should be put in place to ensure no resale of such houses perhaps for at least 10 years. Only those who are really in the low-income group should be eligible for such housing.

Dalam tahun tujuh puluhan, PDC telah membina bandar baru dengan banyak rumah kos rendah untuk kalangan pekerja gaji rendah. True, land was plentiful back then, but the state needs to do more to get rid of the perception that new housing in the state is now largely aimed at the upper middle-class and super-rich.

Kini saya sedang menunggu untuk melihat sejauh mana Perbadanan Perumahan Pulau Pinang yang baru dapat menangani masalah ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 di Butterworth - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Butterworth - Google Blog Search


Kuda Ranggi: Kebakaran <b>di Butterworth</b> yang dirakam dari feri Pulau <b>...</b>

Posted: 31 Jul 2011 07:38 AM PDT

Lebih kurang pukul 1.10 tengah hari semasa menaiki feri 'Pulau Pinang' dari Pangkalan Raja Tun Uda, George Town ke Pangkalan Sultan Abdul Halim, Butterworth, saya dan penumpang feri melihat satu kebakaran berhampiran depoh simpanan minyak Butterworth. Saya sempat merakam kebakaran itu tetapi tidak tahu bangunan apa atau premis apa yang terbakar.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 di permatang pauh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


aboudiabydoo: Pung-pang pung-pang Pengundi Hantu <b>di Permatang Pauh</b> <b>...</b>

Posted: 04 Jul 2011 10:34 PM PDT

Kecoh blogger-blogger Pakatan pasal konon-konon di Permatang Pauh banyak pengundi hantu.

Betul lah tu.

Tengok senarai di bawah. Iaitu untuk DUN Permatang Pasir, Parlimen Permatang Pauh. DUN Permatang Pasir dimenangi oleh PAS semenjak beberapa pilihanraya lalu.

Perhatikan rumah No 508. Ada 12 pengundi dalam rumah No. 508 ini, hanya ada dua nama yg berbapa sama.

Nama 229, Idris bin Abdul Wahab ialah Ketua Cawangan Pas Kampong Tok Panjang, dalam DUN Bukit Tengah, Parlimen Batu Kawan. No 258 iaitu Saliah bt Sakiman pula ialah isteri Ketua Cawangan PAS itu. Kedua-dua mereka tidak tinggal di alamat yg di dalam senarai SPR, sebaliknya tinggal di dalam DUN Bukit Tengah, Parlimen Batu Kawan.

Kebanyakan nama-nama lain juga ialah Ahli-ahli PAS yang tidak tinggal di Permatang Pasir dan sebenarnya beralamat sebenar di luar DUN Permatang Pasir Parlimen Permatang Pauh.

Ini ialah bukti bahawa mereka ini ialah Pengundi Hantu PAS! Mereka pengundi-pengundi dari kawasan lain yang dipindahkan PAS ke Permatang Pasir untuk memenangkan PAS di Permatang Pasir! Sehingga menurut blogger Pakatan sendiri ada rumah PAS yang pengundinya hingga 30 orang, semuanya mengundi PAS!

Apa kata bloggers PAS dan PKR? Apa kata Malaysiakini dan Insider?

Harkk, ptuihhh!

Ye ye kutuk UMNO sebenarnya korang sendiri yang menipu pilihanraya.

Apa yang BERSIH nya?

Korang sendiri yang buat kerja ni la bahalol! BERSIH kepala bapak kau! Yang ni Ambiga tak mau cuci ka?

Hipokrit sungguh la korang!

--------------------------------------------

Perkara ini dibongkarkan sendiri oleh 2 bloggers Pakatan, iaitu Abu Nawas dan MatSamanKati.

Mat Saman Kati kata,

Selepas PRU 1999, Pas pun buat benda ni. Ramai ahli-ahli Pas yang duduk kat Juru, Penanti, Seberang Jaya…semua depa pindahkan ke Permatang Pasir. Ini bukan cerita kosong!!
Idris bin abdul Wahab adalah Ketua Cawangan Pas Kampong Tok Panjang, dalam DUN Bukit Tengah. Macam mana dia boleh mengundi di Permatang Pasir? Yang anak panah biru tu bini dia!! Nak tau lebih banyak lagi…pi tanya Abu Nawas.
Tu pasai, dalam PRK Permatang Pasir, Pas tak bising tentang pengundi hantu…tapi yang bising ialah Umno. Sebab dalam satu rumah…ada yang sampai 30 pengundi…dan semuanya mengundi Pas.

Abu Nawas kata,

MACAM MANA PILIHANRAYA NAK BERSIH KALAU PAS SENDIRI PUN TUKAR NAMA PENGUNDI

Dalam dok meronda2 di alam siber di hari website2 kerajaan di godam hari ini, Abu Nawas terjumpak satu blog Umno, iaitu blog pilihanraya kecil Dun Permatang Pasir. Blog ni dah tak di kemaskini kerana calon umno dah menerap dengan calon Pas masa prk hari tu.

Yang menariknya dalam isu2 yang di utarakan oleh blog tersebut, aku terjumpak senarai nama pengundi hantu yang telah di senaraikan di dalam blog tersebut.

Yang boleh aku kenai kata depa tu pengundi hantu ialah kerana antara nama dalam senarai tersebut aku kenai sangat. Maunya tak kenai orang kampung aku. Ketua Pas cawangan la pulak tu. Kah kah kah....

sila rujuk Sini

Ni nak kira macam mana ni? Kata umno dok bikin pengundi hantu tapi yang ni nak kira macam mana pulak? kah kah kah. Tak kan umno yang buat kot kalau dah nama tu adalah ketua pas cawangan. Tak kan umno nak tukaq nama orang pas pi jadi pengundi hantu di Dun tersebut. Cari nahas la namanya kah kah kah.

Cuba tengok anak panah merah dalam gambar di atas, Idris Bin Abdul wahab adalah Ketua Pas cawangan Kampung Tok Panjang yang berada di dalam Parlimen Batu Kawan dan Dun Bukit Tengah. Manakala anak panah biru adalah isterinya.

Ni nak kira pengundi hantu atau apa pulak? Kalau umno buat salah kenapa Pas buat tak salah. Hukum apa yang pas pakai ni?

Dengaq cerita la ni depa dok tukaq nama2 ahli Pas ke Dun Permatang Berangan la pulak. Kah kah kah.. ni kira tipu sunat ka tipu wajib?

Kalau asyik dok tukaq nama pengundi ke kawsan Pas bertanding macam mana pulak rakan dalam Pakatan rakyat nak dapat undi?

Habis la YB Bukit Tengah kali ni. Macam mana dia nak mempertahankan jawatan Adun kalau semua pengundi yang sokong Pakatan semuanya di tukar ke tempat Pas bertanding?

Kah kah kah selama ni YB ni dok ingat orang pas la yang akan tolong dia PRU13 nanti tapi dia tak tak orang pas sudah main dia punya belakang kah kah.

Habis la hang Din Binjai oii...

Kah kah kah.. Macam mana nak pilihanraya Bersih kalau orang yang nak bikin Bersih yang kotorkan pilihanraya?

Janganlah keluaq dalil "peperangan itu tipu muslihat" sebab nanti umno pun boleh kasi dalil tu jugak? Tak kesian ka kat kawan dalam pakatan yang undi kita tapi kita pulak bawak lari pengundi keluaq dari tempat depa bertanding?

Ishh marah pulak lagi depa kat Abu Nawas kah kah kah.. marah pi la bukannya depa bagi aku makan pun kah kah kah... Mana nak tau kot kot Shamsul Kamal nak talipon aku hari ni..dah lama dia tak talipon aku kah kah kah...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 di Batu kawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 01:42 PM PDT

URL Sumber Asal :-

jokisenja.blogspot.com: Affendi mahu lupakan insiden <b>di Batu Kawan</b>

Posted: 12 May 2011 09:05 AM PDT

KUALA LUMPUR-Walaupun dibelungi rasa kecewa dengan insiden jump start di Batu Kawan, Mohd Affendi Rosli berharap dapat beraksi dengan lebih baik pada Pusingan 3 Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS yang bakal berlangsung di Stadium Sultan Mizan Gong Badak, Terengganu pada 13 dan 14 Mei ini.

Affendi dikenakan penalti 30 saat setelah didapati melakukan kesalahan jump start pada perlumbaan akhir CP130 bulan lepas.

Penalti itu secara langsung meletakkan Affendi di kedudukan kelapan walaupun dia melintasi garisan penamat di tempat kedua.

Jika bukan kerana denda tersebut, Affendi akan berada di kedudukan teratas keseluruhan CP130 bersama-sama pendahulu ketika ini, Ahmad Fazli Sham (Pennzoil Fastrac Racing) dengan 33 mata. Kini dia berada di kedudukan keenam dengan 21 mata.

Nasib malang turut menimpa rakan sepasukannya, Azlan Shah Kamaruzaman yang turut didapati bersalah kerana kesalahan serupa. Nasib pelumba berusia 27 tahun itu bertambah malang apabila gagal menamatkan perlumbaan ekoran masalah mekanikal pada pusingan ke-13 daripada 15 pusingan perlumbaan.

"Keputusan di Pusingan 2 pasti lebih baik jika bukan kerana kesalahan teknikal saya dan Azlan lakukan. Kami tidak menyangka klac baru ini amat sensitif dan ketika kami menkar ke gear satu ia menendang dengan kuat.

"Saya hampir berputus asa selepas marshal menunjukkan isyarat kesalahan jumpstart pada pusingan 5.

"Walau bagaimanapun saya meneruskan perlumbaan kerana lebih baik jika dapat membawa pulang mata berbanding dengan tangan kosong," kata pelumba berusia 26 tahun itu.

Tambahnya lagi, "Saya sangat menyesal dengan kesilapan kerana pada waktu itu saya yakin dapat menamatkan perlumbaan di atas podium memandangkan jentera Honda saya  begitu kompetitif di Batu Kawan. Malangnya,  saya gagal menggunakan kelebihan tersebut."

Affendi bertekad untuk melupakan perkara yang telah berlalu dan kini bersedia untuk memberikan aksi terbaik di Terengganu.

"Nasib saya kurang baik pada dua pusingan sebelum ini dan saya berharap ia akan berakhir di atas podium di Terengganu. Bukan setakat jentera Honda saya berada dalam keadaan terbaik setelah pelbagai pengubahsuaian dilakukan oleh mekanik, malah perlumbaan kali ini merupakan satu perlumbaan teknikal.

Saya amat menggemarinya kerana tidak semua pelumba CP130 dapat melakukannya dengan baik," kata Juara keseluruhan Novis 2007 ini.

Ketika Fazli mendahului kedudukan keseluruhan CP130, mengekori di belakangnya ialah Abdul Muhaimin Roslan (Yamaha Maju Motor Racing) di kedudukan kedua dengan 31 mata dan Mohd Zaqhwan Zaidi (Pachie Yuzy Honda Racing) ketiga dengan 26 mata.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

KELAB PENYOKONG USM FC: MENANG BERGAYA <b>DI BATU KAWAN</b>, TEWAS BESAR <b>...</b>

Posted: 02 May 2011 10:18 PM PDT

Selepas bergaya menewaskan "abang" mereka di stadium batu kawan tempoh hari, rentak cemerlang USM FC tersentak selepas dikejutkan dengan kekalahan besar 0-4 kepada pendahulu liga, PKNS. Sememangnya usia 2 tahun USM FC dalam kancah liga perdana masih gagal menyaingi PKNS yang sudah 5 tahun dalam aksi liga perdana. blogger tidak dapat memberi laporan perlawanan tersebut kerana tidak dapat hadir ke lokasi. namun, blogger sediakan skrip aksi USM FC menewaskan P.Pinang 5-2 di stadium batu kawan jumaat lepas.

kesebelasan utama USM FC :

jeevanathan,

fakhrul razi, shariman, shahril, fariss (kapten),

redzuan nawi, hazrul hakim, thnagaran, afzan zainal,

hafiz, failee.

minit 3 - sepakan sudut p.pinang.

4 - sepakan percuma p.pinang,jeevanathan selamatkan cubaan.

10 minit awal - permainan perlahan.

19 - failee buat cubaan, diselamatkan penjaga gol p.pinang.

20 - sepakan sudut thina, afzan tanduk,gol, usm fc 1 - p.pinang 0.

27 - cubaan jauh pemain p.pinang.

30 - failee kelirukan pertahan,, tewaskan penjaga gol dengan sepakan rendah, usm fc 2 - p.pinang 0.

32 - larian solo failee, usm fc 3 - p.pinang 0.

bersambung babak kedua

51 - shariman out, zairi in.

55 - failee hatrik, usm fc 4 - p.pinang 0.

57 - fauzan in, hafiz out.

59 - berpunca sepakan sudut, hazrul hakim rembat cantik. usm fc 5 - p.pinang 0.

61 - kekalutan depan pintu gol, arshah ayob jaringkan gol. usm fc 5 - p.pinang 1.

73 - thina out, taufiq in.

85 - p.pinang jaringkan gol. usm fc 5 - p.pinang 2.

89 - taufiq dilayagkan kad merah.

tamat. usm fc 5 - p.pinang 2.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 di tanjung tokong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung tokong - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2011 01:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

(HANGAT) : 14 Shopping complex baru <b>di</b> Pulau Pinang | Luth Textile <b>...</b>

Posted: 09 Jun 2011 09:20 PM PDT


Jom tengok shopping complex baru yang akan tumbuh di Penang. Wahhhh banyak betul..

Straits Quay (E&O) - Tanjung Tokong

Penang Time Square phase2 (IVORY) - Georgetown

Paragon Mall (HUNZA) - Gurney

The One (IDEAL) - Bayan Baru

Elit Mall (SEAL) - Bayan Baru

Golden Triangle Mall (GIM) - Sungai Ara

Setia Commercial Park - Sungai Ara

Southbay Plaza (MAH SING) - Batu Maung

Maritime Square (IJMLAND) - Jelutong Expressway

All Season Park (BELLEVIEW) - Farlim

Tesco Sri Tanjung Pinang - Tanjung Tokong

The light phase2 (IJMLAND) - Jelutong Expressway

Sumber : email

Komen Luth : Habis la kedai runcit kecik – kecik. Susah la nak cari makan.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Sabri Photography: Majlis perkahwinan Ida & Amir <b>di Tanjung Tokong</b> <b>...</b>

Posted: 05 Jun 2011 12:23 AM PDT

Ini hanya sebahagian daripada gambar menarik pasangan pengantin romantik Ida dan Amir yang bijak bergaya bila lens ditujukan ke arah mereka.  Walaupun hari agak mendung dan hujan sekali sekala lebat tidak mematahkan semangat saya dan abang Ida Saudara Fitri yang juga seorang jurugambar 'menembak' sasaran dengan tepat.
Hasilnya kenduri yang diadakan di dewan salah sebuah flat belakang Island Plaza, Tanjung Tokong berjaya dilaksanakan dengan kunjungan ramai rakan taulan, sahabat handai dan saudara mara jauh dan dekat.
Yang penting tali silatulrahim terjalin erat bak memaku di papan yang keras. Beberapa lokasi dipilih antaranya Taman Belia dan berdekatan rumah Amir sendiri iaitu berdekatan dengan laut atau lebih mesra dipanggil 'Taman Juta' kerana harganya mencecah RM5-7 juta sebuah yang mana pembinaanya dilaksanakan selepas projek tambakan laut.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Aug 2011 03:57 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2011 01:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

(HANGAT) : 14 Shopping complex baru <b>di</b> Pulau Pinang | Luth Textile <b>...</b>

Posted: 09 Jun 2011 09:20 PM PDT


Jom tengok shopping complex baru yang akan tumbuh di Penang. Wahhhh banyak betul..

Straits Quay (E&O) - Tanjung Tokong

Penang Time Square phase2 (IVORY) - Georgetown

Paragon Mall (HUNZA) - Gurney

The One (IDEAL) - Bayan Baru

Elit Mall (SEAL) - Bayan Baru

Golden Triangle Mall (GIM) - Sungai Ara

Setia Commercial Park - Sungai Ara

Southbay Plaza (MAH SING) - Batu Maung

Maritime Square (IJMLAND) - Jelutong Expressway

All Season Park (BELLEVIEW) - Farlim

Tesco Sri Tanjung Pinang - Tanjung Tokong

The light phase2 (IJMLAND) - Jelutong Expressway

Sumber : email

Komen Luth : Habis la kedai runcit kecik – kecik. Susah la nak cari makan.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Sabri Photography: Majlis perkahwinan Ida & Amir <b>di Tanjung Tokong</b> <b>...</b>

Posted: 05 Jun 2011 12:23 AM PDT

Ini hanya sebahagian daripada gambar menarik pasangan pengantin romantik Ida dan Amir yang bijak bergaya bila lens ditujukan ke arah mereka.  Walaupun hari agak mendung dan hujan sekali sekala lebat tidak mematahkan semangat saya dan abang Ida Saudara Fitri yang juga seorang jurugambar 'menembak' sasaran dengan tepat.
Hasilnya kenduri yang diadakan di dewan salah sebuah flat belakang Island Plaza, Tanjung Tokong berjaya dilaksanakan dengan kunjungan ramai rakan taulan, sahabat handai dan saudara mara jauh dan dekat.
Yang penting tali silatulrahim terjalin erat bak memaku di papan yang keras. Beberapa lokasi dipilih antaranya Taman Belia dan berdekatan rumah Amir sendiri iaitu berdekatan dengan laut atau lebih mesra dipanggil 'Taman Juta' kerana harganya mencecah RM5-7 juta sebuah yang mana pembinaanya dilaksanakan selepas projek tambakan laut.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


<b>Bukit Jambul</b> | Blog du chef

Posted: 08 Aug 2011 04:02 AM PDT

Locations of curiosity :: Bukit Jambul is one of tourist places and vacation spot in Bali, because of the harmonious combination of hilly land, rice fields, valleys and the attractive sea panorama in a distance, below is the information. Ref: Villa in Legian

Bukit Jambul is renown as an impressive natural tourist vacation spot due to the harmonious combination of hilly land, rice fields, valleys and the beautiful sea panorama in a distance. From excessive land, we will witness the fantastic thing about the nature beneath. A stunning fertile rice fields terrace surrounding the area of Bukit Jambul has long enjoyed its fame as a vacationer destination. A shocking fertile rice fields terrace surrounding the world of Bukit Jambul has long enjoyed its popularity as a vacationer destination. With a cool air and pleasant atmosphere, Bukit Jambul is an ideal place to unwind and rejuvenate. Ref: Villa in Nusa Dua

Bukit Jambul is positioned at Pesaban traditional village, Nongan village, Rendang district. It is roughly eight kms from Klungkung regency to the north, and about 51 kms . This highway around 15 kms continues to Besakih Temple and Rendang.There are a number of restaurants here that gives buffet lunches.Many people stop here after visiting Besakih Temple to benefit from the stunning view and have lunch at the restaurant.

Bukit Jambul is situated at Pesaban traditional village, Nongan village, Rendang district. It's approximately 8 kms from Klungkung regency to the north, and about fifty one kms . This street around 15 kms continues to Besakih Temple and Rendang.There are several eating places here that gives buffet lunches.Many individuals cease here after visiting Besakih Temple to benefit from the stunning view and have lunch on the restaurant. Ref: Villa in Petitenget

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Aug 2011 03:57 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 11:09 AM PDT

Assalamualaikum. Hai!

Disebabkan malas nak buat kerja, maka aku nak curik tulang sat untuk update belog. Ehehe. Hari ni nak gebang kat semua pasal keterujaan aku pergi hiking petang semalam. Lepas habes waktu ofis, aku dengan Enny (ofismate) decide nak pergi hiking kat Kawasan Mendaki Bukit Jambul. Selalu kami jogging je dalam kawasan USM ni lepas waktu kerja. Kengkonon nak kuruskan badan la. Yang nak kurus tu aku je sebab aku yang dah jadi gemuk. Enny dah sedia ada kurus. Dia cuma temankan aku. (-_-")

Best oo hiking semalam. Dah lama kot tak mendaki bukit. Last aktif dengan aktiviti hiking pun masa kerja jadi Pembantu Makmal tahun 2004 dulu. Bawa student USM yang ambil jurusan Kajihayat buat kerja lapangan kat dalam hutan. Owh. Dulu aku pernah kerja jadi Pembantu Makmal kat Pusat Pengajian Sains Kajihayat USM. Kerja ni la yang aku bagitahu dalam entri ini aku berhenti sebab nak sambung belajar. Kerja jawatan tetap tapi sebab nak belajar aku berhenti. Nanti2 la aku cerita eh. Entri ni nak cerita pasal aku p hiking semalam. (^_^)

Perghhh. Semalam tu aku agak pancit jugak la. Memang stamina dah lari mencicit-cicit tak ketahuan hala. Baru daki separuh bukit dah semput. Jantung tak payah cakap la. Dup dap dup dap laju nak mampus. Nafas pun dah tercungap-cungap. Nampak sangat dah lama tak workout. Kui3. Masa berhenti kat separuh bukit tu memang aku dah give up nak naik sampai atas. Siap halau Enny p naik sorang2 dia. Aku nak tunggu kat situ ja. Ahaha.

Tapi bila tengok ada 3 orang anak cina dengan seorang apek tua selamba badak je panjat sampai atas, terus rasa tercabar. Bebudak kecik dengan orang tua boleh takkan la aku tak boleh kan? Terus bertekad nak naik sampai atas jugak. Berhenti kat banyak tempat jugak la aku sebab nak stabilkan nafas. Siap ada sorang lelaki tegur aku, "Kawan dah tunggu kat atas tu. Adik tak sampai lagi." Aku renyih je la. Sebok betul. Huh!

Daki punya daki, jumpa Enny sebab dia dah patah balik nak turun. Pastu dia bagi semangat suruh aku naik sampai atas. Siap dia naik balik sebab nak temankan aku. Gile stamina kuat betul minah ni. Lastly sampai jugak aku kat puncak. SERONOK nak mampus sebab akhirnya aku berjaya cabar diri aku sendiri naik sampai atas. Huahuahua. Tapi sampai-sampai kat atas tu terus terkedang menjulur kaki sebab lenguh nak mati. Turun bawah pulak kaki terus ketar2 macam kena Parkinson. Ahaha. Takpe. First time naik. Lepas ni dah biasa dia stabil la. ;p

Cantik gila view dari atas bukit tu. Lepas ni nak pergi lagi la. Dalam seminggu nak set 2-3 kali mesti pergi hiking. Hiking lagi best dari jogging sebab lagi banyak peluh aku keluar. Maka senang la lemak-lemak degil kat paha dengan bontot aku ni nak pecah. Boleh jadi selim melim balik macam dulu. Kui3. Sebenarnya aktiviti riadah macam ni bagus sangat. Bukan je dapat jaga kesihatan tapi dapat meluangkan masa yang ada dengan aktiviti berfaedah macam ni. Dapat geng yang sekepala lagi best. Dapat eratkan hubungan persahabatan.

Setakat yang aku perhatikan, dari dulu sampai sekarang yang banyak buat aktiviti riadah (jogging @ hiking) kebanyakannya orang cina. Semalam pun, orang cina yang ramai. Yang India dengan Melayu berapa kerat je. Boleh kira dengan jari. Dulu masa muda2 aku aktif pergi jogging kat Mengkuang Dam pun banyak orang cina je yang jogging. Yang Melayu banyak pergi bercinta je kat situ. Ambil gambar dan bermesra-mesra tepi tasik. Uhuhu.

Apa2pun, hiking kat Bukit Jambul ni memang best! Puas hati walaupun jalan hiking berliku-liku. Yang penting bila sampai kat atas, rasa macam segala penat tu hilang terus. Kalau nak tahu ada gym kecik dan percuma boleh guna kat atas tu tau. Taman rekreasi pun ade. Kalau korang penat tapi tak bawak air masa hiking, kat atas tu ada disediakan 3 tong air untuk semua orang minum. FREE! Tapi kena tawakal la masa nak minum. Baca je Bismillah dengan Allahhuma Bariklana. Hehe. Nak amik gambar kat atas tu pun cantik.

Masa untuk mendaki dalam 20-30 minit ikut kemampuan dan stamina. Average dalam sejam jugak la untuk naik dan turun. Kepada yang tinggal sekitar Pulau Pinang, sesiapa yang nak mencuba kelainan, nak beralih arah dari jogging kepada aktiviti yang lebih mencabar, pergi je hiking kat Bukit Jambul tu. Kawasan Mendaki Bukit Jambul ye. Jangan pulak p hiking kat Kompleks Bukit Jambul. Kat situ bukan keluar peluh bakar lemak, tapi keluar peluh bakar duit. Kui3.

Bisik2:: Majulah hiking untuk kuruskan badan! *tetiba.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


MP calls for halt in <b>Balik Pulau</b> projects | Free Malaysia Today

Posted: 18 Jul 2011 02:05 AM PDT

PKR's Yusmadi says there are environmental and social concerns.

GEORGE TOWN: Balik Pulau MP Yusmadi Yusoff is asking the state to halt all development projects in his constituency, citing environmental and social concerns and risking criticism from his Pakatan Rakyat colleagues.

He said he would appeal to the state government to direct the Penang Municipal Council (MPPP) to issue stop-work orders effective until the council had completed a review and given its recommendations.

"I'll be notifying the state formally soon," he said.

"I am also inviting the MPPP president, Patahiyah Ismail, to inspect and review each project personally. I plan to accompany her."

The projects include the construction of residential and commercial buildings and educational institutions. Some of the commercial schemes are oriented towards attracting tourism. Some were approved by the previous administration.

Yusmadi said the projects would enrich a few people but would disappoint most of his constituents, "who are worried about the impact on the environment and their socio-economic status".

He said he was most worried about the fate of some 500 residents who have become squatters following the private purchase of the land on which they had built their homes.

The squatter problem was shaping up to be a major social issue that the state must address, he added.

"It is time that the approving bodies, such as the local authorities, listen intently to the grievances of residents before they proceed to approve projects."

Yusmadi is a member of the PKR supreme council.

He said Pakatan could no longer blame the previous administration for problems related to the environment and social justice.

"Pakatan is now into the fourth year of governance. We must deliver and meet the people's expectations."

He acknowledged that his call could unsettle the private sector and certain quarters in Pakatan, but he said he was thinking of the long-term benefits for citizens as well as the parties in Pakatan.

"People and the developers would know we mean business," he said. "Projects can be approved, provided they do not cause hardship."

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved