Jumaat, 12 Ogos 2011

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit mertajam</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Ahmad Tarmizi Jusoh: Hiking <b>di</b> Bukit To Kun, <b>Bukit Mertajam</b>

Posted: 20 Jun 2011 07:43 AM PDT

 Aktiviti Hari Ahad bersama sahabat-sahabat  di To' Kun Bukit Mertajam. Kami tak ikut jalan raya tetapi merentas hutan, tapi balik ikut jalan tar. Kat atas bukit tu ada gym terbuka. Menarik....
.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 di Batu uban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu uban - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Batu uban</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu uban</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 09:15 PM PDT

Posted on | July 12, 2011

By BUSINESS TIMES

It is learnt that Ivory Properties had submitted the higher bid to develop an initial 24.8ha at Bayan Mutiara on Penang Island.

George Town: Ivory Properties Group Bhd is believed to have won the right to develop over 40ha of land at Bayan Mutiara on Penang Island.

Business Times has learnt that the decision to award the tender to Ivory was made during Penang Development Corporation's board meeting which ended late yesterday evening.

Ivory and SP Setia Bhd were in the race to develop the landbank, which was put out by the Penang state government via a request for proposal (RFP), for which the reserve price was reportedly set at RM200 per sq ft.

It is learnt that Ivory had submitted the higher bid to develop an initial 24.8ha, which is located south of the Penang Bridge. The cost of developing the land surpasses the RM1 billion mark.

The RFP comes with the potential to develop an additional 14ha, by way of a future reclamation after the development of the initial 24.8ha land.

The Bayan Mutiara tender is part of the state government's efforts to unlock the value of the land it owns in selected areas.

Ivory's success leaves SP Setia in the lurch, as currently, it is the only developer without any development projects along Penang's southern corridor where its rivals are present.

The rivals include Mah Sing Group Bhd, which is planning a mixed-development property project in Batu Maung. Ivory Properties is present via "The View Twin Towers" development in Batu Uban, while IJM Land Bhd had already embarked on its landmark waterfront development of "The Light", close to the Penang Bridge.

In January this year, the Penang state government announced that SP Setia – via subsidiary Eco Meridean Sdn Bhd – had won a RM300 million project to build and operate the Penang International Convention and Exhibition Centre in Relau on the island.

The project was reportedly meant to create a "Penang People's Park" that includes the country's first subterranean Penang International Convention and Exhibition Centre , a 2.8ha public park on the rooftop, a refurbished and upgraded Penang International Sports Arena, a refurbished and upgraded aquatic centre as well as a four-star hotel with retail outlets and a spacious parking lot.

- Malaysia Property News


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu uban</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jun 2011 09:16 PM PDT

AHLI MAJLIS MPPP: Pelebaran Jalan <b>Batu Uban</b> dipersimpangan Lampu <b>...</b>

Posted: 31 Mar 2011 11:27 AM PDT

Jalan Masuk ke Jalan Batu Uban bersebelahan Sunny Point

Kerja kerja membina kaki lima diatas longkang

Bahagian Jalan yang akan dilebarkan

Bahagian Jalan yang akan dilebarkan


Disebabkan kesempitan jalan ,Van ini menghalang kenderaan lain dibelakang dari mencelah kedepan.

Halangan besi dibuka di Jalan Batu Uban 4 untuk kemudahan rakyat Kpg Batu Uban bersebelahan Lebuhraya Jelutung Express way


Perubahan berlaku ,Setelah sekian lama menanti oleh penduduk sekitar Jalan Batu Uban akhirnya JKR telah pun memulakan kerja - kerja pelebaran jalan yang menjadi jalan utama penduduk Kpg Batu Uban dan penduduk sekitar di sini.Kalau waktu pagi jalan ini menjadi sesak dan begitu juga waktu petang dari jam 5-7ptg .Masalahnya kesesakan timbul apabila kenderaan yang menuju masuk ke jalan Batu Uban dari jalan Sultan Azlan Shah terhenti sebaik ada kenderaan berhenti untuk membelok masuk  ke jalan Tingkat Batu Uban 1 untuk ke Taman Utara,Sunny Vale Kondominium dan Taman Pulau Emas.Inisiatif memohon pelebaran jalan ini dibuat oleh JKKK Batu Uban dan Ahli Majlis MPPP En Iszuree Ibrahim serta mendapat perhatian Adun Batu Uban YB Raveentharan.Kerjasama JKR amat amat dihargai demi kemudahan rakyat. JKR juga bersetuju membuka halangan besi dipersimpangan jalan Batu Uban 4 bagi memudahkan kenderaan masuk ke kawasan kampung terutamanya sekitar Dewan JKKK Batu Uban terutamanya lori sampah yang memungut dari tong sampah besar ML.Sebelum ini JKKK Batu Uban telah berjaya memohon supaya JKR membuka halangan besi yang menghalang jalan Batu Uban 5 berhadapan Kondominium Ivory Twin Tower pada awal tahun 2010.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 di kepala batas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di kepala batas - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di kepala batas</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2011 06:52 PM PDT

URL Sumber Asal :-

PISAU.NET: Komunis Hampir Kena Balun <b>Di Kepala Batas</b>

Posted: 28 Jun 2011 03:26 PM PDT


Semalam bertempat di IPD Kepala Batas,lebih 200 orang penduduk tempatan & NGO berkumpul mengadakan protes terhadap sekumpulan haprak pakatan yang terdiri daripada PSM,PKR,PAS dan DAP yang mengadakan demo dihadapan balai polis tersebut.

Jam 8 malam penduduk yang berkumpul dihadapan Dewan Milanium bergerak ke IPD Kepala Batas.Penduduk tempatan berasa jelik dengan sikap penyokong komunis yang berkumpul sejak 2 hari kononnya untuk memprotes.Bertambah menaikkan kemarahan apabila melihat komunis ini dibantu oleh pakatan haprak.

Kumpulan penyokong haprak pakatan yang berkumpul sejak 2 hari lepas mendapat bantuan dari kerajaan negeri regim DAP hinggakan turut disediakan tandas bergerak untuk kemudahan komunis ini. Mereka turut diberikan bantuan makanan oleh PKR .

Regim DAP mengiktiraf perjuangan komunis,sebab itulah ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri sanggup membantu kumpulan yang berdemo didepan IPD Kepala Batas.

Paling celaka adalah AMK cicak mengkarong,disebarnya SMS kononnya pemuda Umno menyerang kumpulan PSM, "menyerang"! itulah ayat digunakan,seolah olah sudah berlaku satu serangan yang ganas,ini semua bertujuan untuk membangkitkan kemarahan dan pergaduhan.

Pisau kata " dah lama sangat rakyat bersabar,tunggu masa nak meletup"

Related Posts : berita pisau, Pulau Pinang

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Anak Seberang: Kenangan Pahit Tok Non <b>Di</b> Walkabout <b>Kepala</b> <b>...</b>

Posted: 02 Aug 2011 02:41 AM PDT


Walkabout Dato Non bersama kepimpinan BN negeri Pulau Pinang semalam di Kepala Batas (Rujuk entry AS di SINI) sebenarnya ada meninggalkan kenangan pahit kepada mereka.

Dato' Zainal Abidin Osman berasa sangat sayu apabila tiga org lelaki melayu berumur 60 an dikatakan tak mau bersalam dan menerima pemberian kurma dari mereka,malah bercakap dengan kasar dan kesat caci mereka hanya sebab mereka orang umno.

Tampak begitu sekali taksub org pas itu. Rasa kasih sayang dlm bulan mulia ini dikalahkan oleh rasa kebencian yg mendalam. Inilah warna sebenar penyokong PAS. Amat menjengkelkan sekali peribadi mereka.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 di Batu maung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu maung - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Batu maung</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu maung</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2011 12:00 AM PDT

PERMATANG PAUH – Laluan di sepanjang pintu masuk ke Ampang Jajar, sesak semalam, selepas ia dibanjiri hampir 100 lori dengan muatan sampah untuk ke tapak pelupusan berkenaan.

Situasi itu turut menyebabkan laluan kedua-dua arah dari Mak Mandin ke Permatang Pauh dan Permatang Pauh ke Mak Mandin sesak hampir dua kilometer sejak awal pagi berikutan lori sampah yang keluar masuk ke sana.

Difahamkan, ia berlaku selepas laluan laut yang sebelum ini digunakan untuk mengangkut sampah dari Batu Maung ke tapak pelupusan Pulau Burong, dekat Seberang Perai Selatan (SPS) ditutup bagi memberi laluan kepada kerja memasang cerucuk Jambatan Kedua Pulau Pinang dilakukan.

Justeru, sampah dari kawasan pulau terpaksa dibawa ke Ampang Jajar untuk dimampatkan sebelum dihantar ke Pulau Burung untuk dilupuskan.

Bagaimanapun, keadaan menjadi kelam-kabut apabila lori dari pulau terpaksa menunggu lama sebelum mereka dapat membuang sampah yang dibawa, hingga ada antara mereka yang menunggu lebih lapan jam sebelum dapat pulang ke kawasan masing-masing.

Seorang pemandu lori, Awang Bakar Ibrahim, 60, ketika ditemui berkata, dia tiba ke Ampang Jajar sekitar jam 12 tengah malam semalam selepas selesai mengangkut sampah dari Teluk Kumbar bagi trip pertama sebelum berpatah balik ke Pulau Pinang kita-kira jam 3 pagi untuk trip yang kedua.

Begitu pun, menurutnya, dia yang tiba untuk trip kedua jam 5 pagi terkandas di Ampang Jajar berikutan kesesakan yang berlaku di sana.

"Bayangkan dari jam 5 pagi kami menunggu di sini hingga tengah hari kami masih belum dapat pulang ke rumah.


"Kami terkilan kerana lori Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) diberi keutamaan  untuk keluar masuk di sini, sementara lori dari pulau perlu menunggu berjam-jam. Masalah timbul apabila lori dari pulau dan seberang tiba pada masa sama," katanya.

Sementara itu, seorang lagi pemandu, Noordin Hashim, 48, berkata, pelbagai masalah timbul yang menjadi punca kelewatan mereka untuk membuat pusingan trip, salah satunya tong tidak cukup untuk menampung sampah yang dibawa lori dari pulau dan seberang.

"Kebiasaannya, di pulau kami boleh menghabiskan trip pertama kira-kira jam 5 pagi. Dan, kembali semula di Batu Maung pada jam 9.30 pagi untuk trip kedua. Dalam tempoh 15 minit, kira-kira jam 9.45 pagi semua kerja sudah selesai dan kami boleh pulang ke rumah.

"Berbeza dengan di Ampang Jajar, sudahla kami perlu keluar awal, hingga tengah hari masih belum dapat pulang. Malam nanti perlu keluar semula untuk bekerja, ia sudah membazir masa dan tenaga kami," katanya.

Justeru, dia berharap supaya pihak pengurusan dapat memantau keadaan itu untuk memastikan kelancaran proses pembuangan sampah di situ setiap hari.

Dalam pada itu, Exco Kerajaan Tempatan, Pengurusan Lalu lintas dan Alam Sekitar, Chow Koon Yeow yang turun padang meninjau permasalahan itu meminta pihak syarikat yang mengendalikan tapak pelupusan itu, Eurasia Express Sdn Bhd supaya menyelesaikan masalah itu dengan segera bagi mengelakkan keadaan bertambah buruk.

Beliau dalam pada itu turut mengarahkan supaya sebahagian sampah yang dibawa dari kawasan pulau itu dihantar terus ke tapak pelupusan di Sungai Burong, sementara sebahagian lagi ke Ampang Jajar, mengikut jadual ditetapkan mulai hari ini.

Bagaimanapun, katanya, ia hanya bersifat sementara dan semua sampah akan dibawa semula ke Ampang Jajar selepas pihak pengurusan menyelesaikan masalah teknikal yang dihadapi.

"Saya yakin keadaan akan pulih seperti sediakala selepas semua masalah teknikal diselesaikan.

"Bagi mengurangkan bebanan kontraktor, pihak Eurasia berjanji akan menanggung sebahagian kos berkaitan, termasuk tol dan minyak," katanya pada satu sidang media yang diadakan di sini, semalam.

Sementara itu, Pengarah Urusan Eurasia, Kenny Yeoh meminta maaf kepada semua pihak yang terlibat di atas kesulitan yang berlaku dan memberi jaminan segalanya akan selesai selewat-lewatnya tujuh hari selepas fasa pertama kerja menaik taraf itu siap.

Menurutnya, Ampang Jajar belum bersedia menerima sampah yang dibawa dari seluruh kawasan dalam negeri ini berikutan kerja menaik taraf beberapa struktur di situ masih belum siap.

"Kita sedang dalam proses untuk menaik taraf tempat ini melalui tiga fasa. Oleh kerana laluan di Batu Maung ditutup mulai hari ini (semalam), semua sampah dari pulau terpaksa dibawa ke sini meskipun kita sebenarnya masih belum bersedia untuk menerima sampah yang jumlahnya berkali ganda dari sebelumnya hinggakan berlaku kesesakan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 di tanjung tokong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung tokong - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Aug 2011 01:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2011 01:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

(HANGAT) : 14 Shopping complex baru <b>di</b> Pulau Pinang | Luth Textile <b>...</b>

Posted: 09 Jun 2011 09:20 PM PDT


Jom tengok shopping complex baru yang akan tumbuh di Penang. Wahhhh banyak betul..

Straits Quay (E&O) - Tanjung Tokong

Penang Time Square phase2 (IVORY) - Georgetown

Paragon Mall (HUNZA) - Gurney

The One (IDEAL) - Bayan Baru

Elit Mall (SEAL) - Bayan Baru

Golden Triangle Mall (GIM) - Sungai Ara

Setia Commercial Park - Sungai Ara

Southbay Plaza (MAH SING) - Batu Maung

Maritime Square (IJMLAND) - Jelutong Expressway

All Season Park (BELLEVIEW) - Farlim

Tesco Sri Tanjung Pinang - Tanjung Tokong

The light phase2 (IJMLAND) - Jelutong Expressway

Sumber : email

Komen Luth : Habis la kedai runcit kecik – kecik. Susah la nak cari makan.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Sabri Photography: Majlis perkahwinan Ida & Amir <b>di Tanjung Tokong</b> <b>...</b>

Posted: 05 Jun 2011 12:23 AM PDT

Ini hanya sebahagian daripada gambar menarik pasangan pengantin romantik Ida dan Amir yang bijak bergaya bila lens ditujukan ke arah mereka.  Walaupun hari agak mendung dan hujan sekali sekala lebat tidak mematahkan semangat saya dan abang Ida Saudara Fitri yang juga seorang jurugambar 'menembak' sasaran dengan tepat.
Hasilnya kenduri yang diadakan di dewan salah sebuah flat belakang Island Plaza, Tanjung Tokong berjaya dilaksanakan dengan kunjungan ramai rakan taulan, sahabat handai dan saudara mara jauh dan dekat.
Yang penting tali silatulrahim terjalin erat bak memaku di papan yang keras. Beberapa lokasi dipilih antaranya Taman Belia dan berdekatan rumah Amir sendiri iaitu berdekatan dengan laut atau lebih mesra dipanggil 'Taman Juta' kerana harganya mencecah RM5-7 juta sebuah yang mana pembinaanya dilaksanakan selepas projek tambakan laut.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Aug 2011 03:57 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2011 01:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

(HANGAT) : 14 Shopping complex baru <b>di</b> Pulau Pinang | Luth Textile <b>...</b>

Posted: 09 Jun 2011 09:20 PM PDT


Jom tengok shopping complex baru yang akan tumbuh di Penang. Wahhhh banyak betul..

Straits Quay (E&O) - Tanjung Tokong

Penang Time Square phase2 (IVORY) - Georgetown

Paragon Mall (HUNZA) - Gurney

The One (IDEAL) - Bayan Baru

Elit Mall (SEAL) - Bayan Baru

Golden Triangle Mall (GIM) - Sungai Ara

Setia Commercial Park - Sungai Ara

Southbay Plaza (MAH SING) - Batu Maung

Maritime Square (IJMLAND) - Jelutong Expressway

All Season Park (BELLEVIEW) - Farlim

Tesco Sri Tanjung Pinang - Tanjung Tokong

The light phase2 (IJMLAND) - Jelutong Expressway

Sumber : email

Komen Luth : Habis la kedai runcit kecik – kecik. Susah la nak cari makan.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Sabri Photography: Majlis perkahwinan Ida & Amir <b>di Tanjung Tokong</b> <b>...</b>

Posted: 05 Jun 2011 12:23 AM PDT

Ini hanya sebahagian daripada gambar menarik pasangan pengantin romantik Ida dan Amir yang bijak bergaya bila lens ditujukan ke arah mereka.  Walaupun hari agak mendung dan hujan sekali sekala lebat tidak mematahkan semangat saya dan abang Ida Saudara Fitri yang juga seorang jurugambar 'menembak' sasaran dengan tepat.
Hasilnya kenduri yang diadakan di dewan salah sebuah flat belakang Island Plaza, Tanjung Tokong berjaya dilaksanakan dengan kunjungan ramai rakan taulan, sahabat handai dan saudara mara jauh dan dekat.
Yang penting tali silatulrahim terjalin erat bak memaku di papan yang keras. Beberapa lokasi dipilih antaranya Taman Belia dan berdekatan rumah Amir sendiri iaitu berdekatan dengan laut atau lebih mesra dipanggil 'Taman Juta' kerana harganya mencecah RM5-7 juta sebuah yang mana pembinaanya dilaksanakan selepas projek tambakan laut.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 di permatang pauh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


PANAS!! Anwar Ibrahim bakal kecundang <b>di Permatang Pauh</b>

Posted: 08 Aug 2011 09:51 PM PDT

Ada pihak yang mengatakan dari laporan risikan yang diterima oleh UMNO antara DUN di Pulau Pinang yang dijangka dikuasai kembali oleh UMNO/BN selepas PRU13 ialah Penanti, Permatang Pasir dan Seberang Jaya. Ketiga-tiganya terletak didalam Parlimen Permatang Pauh.

Jika majoriti pengundi didalam DUN tersebut memilih untuk untuk menolak PR dengan mengundi UMNO/BN pada PRU13 ini secara tidak langsung Anwar Ibrahim juga akan ditolak dan kesimpulannya beliau juga bakal kecundang.. mungkin kecundang ditangan Datuk Jalil..


Risikan ini mungkin datangnya dari sekumpulan petugas yang telah ditugaskan oleh UMNO untuk menjelajah keseluruh Malaysia mendapatkan maklum balas dari pengundi selepas PRU12 yang menyaksikan Tsunami Politik melanda negara.. Status yang terakhir aku dapat beberapa bulan dulu ialah Sabah bakal terlepas ke tangan PR.

Risikan ini mungkin kurang tepat.. tetapi berhati-hatilah kerana apa yang dilaporkan nampaknya ada kebenarannya..

Kerana Pemimpin UMNO sudah terjaga dari lena tetapi pemimpin dari Pakatan Rakyat pula yang masih lena..

Lena dengan bermimpikan Putrajaya...

Semalam Free Malaysia Today melaporkan bahawa BN telah mengenal pasti sekurang-kurangnya 25 kawasan pilihan raya sebagai kerusi mampu menang untuk BN - 15 di tanah besar dan 10 di pulau itu.

Kerusi tanah besar adalah Bagan Dalam (Bagan); Berapit dan Machang Bubok (Bukit Mertajam); Bertam, Penaga dan Pinang Tunggal (Kepala Batas); Teluk Air Tawar, Permatang berangan dan Sungai Dua (Tasek Gelugor); Penanti, Permatang Pasir dan Seberang Jaya (Permatang Pauh); dan Jawi, Sungai Bakap dan Sungai Acheh (Nibong Tebal).

Di pulau pula, kerusi yang disasarkan Sungai Pinang dan Datuk Keramat (Jelutong); Seri Delima Air Itam (Bukit Gelugor), Batu Uban, Pantai Jerejak dan Batu Maung (Bayan Baru) dan Bayan Lepas, Pulau Betong dan Teluk Bahang ( Balik Pulau).

BN juga dilihat mampu menang di Kepala Batas, Tasek Gelugor, Batu Kawan, Nibong Tebal, Balik Pulau dan kerusi Parlimen Bayan Baru.

Dalam pilihan raya umum 2008, BN memenangi 11 daripada 40 negeri dan dua daripada 13 kerusi parlimen, semua melalui Umno. Gerakan, MCA dan MIC semuanya gagal pada masa itu.

Program walk about yang dijalankan setiap minggu oleh kepimpinan BN P.Pinang memperlihatkan kesungguhan itu untuk mendekati masyarakat dan banyak menerima respon yang amat positif.

Setakat ini, pemimpin BN telah melawat Nibong Tebal, Bukit Mertajam dan Kepala Batas di tanah besar, dan kawasan-kawasan Jelutong dan Bukit Gelugor di pulau itu.

Semalam (Isnin), mereka turun ke kubu kuat PKR Permatang Pauh, di mana MP adalah Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim.

Pemimpin BN yakin untuk memenangi kembali P.Pinang disebabkan perubahan yang signifikan dapat dilihat dari undi majority kaum Melayu dan pengundi India daripada Pakatan kepada BN. Nampaknya pemimpin BN agak optimis yang sentimen memihak kepada BN sekarang ini.

Dari undi kaum Cina, walaupun keadaan semasa tampak memihak kepada DAP, namun keupayaan untuk 'mencuri' sebahagian dari undi kaum tersebut mampu untuk membuat kejutan.

Apa yang boleh aku harapkan dari laporan risikan ini ialah semoga ianya seperti laporan risikan yang UMNO terima ketika PRK Penanti dulu yang membuatkan mereka takut untuk bertanding..

BN eyeing 25 winnable seats to regain Penang

GEORGE TOWN: Confidence is running high in Penang Barisan Nasional (BN) camp nowadays.

If the intelligence reports are anything to go by, BN should win enough state seats in the next general election to wrest the Penang government from Pakatan Rakyat.

It is learnt that the intelligence reports have identified at least 25 constituencies as winnable seats for BN – 15 on the mainland and 10 on the island.

The mainland seats are Bagan Dalam (Bagan); Berapit and Machang Bubok (Bukit Mertajam); Bertam, Penaga and Pinang Tunggal (Kepala Batas); Teluk Air Tawar, Permatang Berangan and Sungai Dua (Tasek Gelugor); Penanti, Permatang Pasir and Seberang Jaya (Permatang Pauh); and Jawi, Sungai Bakap and Sungai Acheh (Nibong Tebal).

On the island, the targeted seats are Sungai Pinang and Datuk Keramat (Jelutong); Seri Delima and Air Itam (Bukit Gelugor); Batu Uban, Pantai Jerejak and Batu Maung (Bayan Baru); and Bayan Lepas, Pulau Betong and Teluk Bahang (Balik Pulau).

BN is also confident of winning Kepala Batas, Tasek Gelugor, Batu Kawan, Nibong Tebal, Balik Pulau and Bayan Baru parliament seats.

In the 2008 general election, BN won 11 out of the 40 states and two out of 13 federal seats, all through Umno. Gerakan, MCA and MIC were all whitewashed.

However, BN leaders are confident that the political tsunami of 2008 would not be repeated this time.

Strategically, the state BN leaders are now conducting group tours on Mondays in earmarked constituencies to meet and be friendly with the people.

"We are going to the ground to listen to views and address issues hands-on.

"People have been responsive," said a BN official.

Regaining lost ground

So far BN leaders have visited Nibong Tebal, Bukit Mertajam and Kepala Batas on the mainland, and Jelutong and Bukit Gelugor constituencies on the island.

Today, they visited PKR stronghold Permatang Pauh, whose MP is Opposition Leader Anwar Ibrahim.

The weekly constituency visits going on for more than a month now have boosted the coalition confidence that it was on its way to regaining lost ground.

BN leaders are confident of winning these seats due to perceived shift in ethnic Malay and Indian voters from Pakatan to them.

They believe that the undercurrent sentiments were favouring BN.

A BN top state leader said the working-class Malays and Indians feel that they were shortchanged under Pakatan.

BN also believes that the ethnic Chinese, although overwhelmingly favouring Chief Minister Lim Guan Eng's administration, would vote in one or two non-Umno representatives in the next round.

"It could finish on a 21-19 seat-score, either way. This would result in horse-trading to get a stronger majority.

"In such a scenario, BN will eventually prevail," said a confident BN local politician.

Yesterday, DAP national chairman Karpal Singh, however, said he believed that Penangites would overwhelmingly give their mandate to return Pakatan as the state government for another term.

He dismissed BN prediction that it could win 25 state seats.

"I differ with the intelligence findings. The undercurrent sentiments are very much in favour of Pakatan and the chief minister," said Karpal.

Free Malaysia Today

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di permatang pauh</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2011 04:50 PM PDT

URL Sumber Asal :-

MPP Online: TERGEMPAR!!! PAS <b>Permatang Pauh</b> tolak konsep Negara <b>...</b>

Posted: 04 Aug 2011 01:00 AM PDT


Sebenarnya dah lama gua dengar ura-ura PAS kawasan Permatang Pauh ni nak buat protes pasal konsep Negara Kebajikan yang dibentangkan oleh Hadi Awang masa Muktamar PAS hari tu..

Hari ni dah terbukti bahawa PAS di Permatang Pauh ni sebenarnya tak sekepala dengan Hadi Awang dan seluruh kepimpinan PAS Pusat didalam isu Negara Berkebajikan..

Tak percaya? Korang tengok sendiri banner yang tergantung di kawasan Kubang Semang tu.. Yayasan An-Nahdhoh tu adalah Markaz besar PAS di kawasan Permatang Pauh..

Ceramah PAS selalu diadakan kat situ malah Lim Guan Eng, Mat Sabu dan Anwar jugak pernah bagi ceramah disitu baru-baru ni..


Jadi..., apa perlunya Munaqasyah Negara Islam lagi kalau PAS sekarang ni dah terima pakai Negara Berkebajikan anjuran DAP dan PKR?

Dan kenapa Negara Berkebajikan, Persekutuan, Republik dan Monarki dipotong tanda tak bersetuju?

Munaqasyah bermaksud perbincangan didalam bahasa arab.. Kenapa PAS Permatang Pauh nak buat perbincangan pasal negara Islam dan tolak Negara Berkebajikan?

Lagi satu.., kenapa pulak PAS kawasan ni kata "Umat Perlukan Khilafah"? Yang gua faham, Khilafah tu bermaksud pengganti kepada kepimpinan yang sedia ada..

Apakah PAS Permatang Pauh nak tolak Hadi Awang pasal buang negara Islam dan ambik konsep Negara Berkebajikan?

Ini bukti bahawa PAS sebenarnya sedang berpecah mengenai hala tuju perjuangan dorang.. Cuma ramai yang tak alert pasal hal ni...

So.., Nik Aziz nak kata apa pulak pasal isu ni? Nak kata gua buat lawak jenaka lagi ke?

Sudah-sudahlah Pok Nik... Mengaku je lah kapal PAS semakin karam sekarang ni...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Aug 2011 11:09 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Bukit Jambul</b> | Blog du chef

Posted: 08 Aug 2011 04:02 AM PDT

Locations of curiosity :: Bukit Jambul is one of tourist places and vacation spot in Bali, because of the harmonious combination of hilly land, rice fields, valleys and the attractive sea panorama in a distance, below is the information. Ref: Villa in Legian

Bukit Jambul is renown as an impressive natural tourist vacation spot due to the harmonious combination of hilly land, rice fields, valleys and the beautiful sea panorama in a distance. From excessive land, we will witness the fantastic thing about the nature beneath. A stunning fertile rice fields terrace surrounding the area of Bukit Jambul has long enjoyed its fame as a vacationer destination. A shocking fertile rice fields terrace surrounding the world of Bukit Jambul has long enjoyed its popularity as a vacationer destination. With a cool air and pleasant atmosphere, Bukit Jambul is an ideal place to unwind and rejuvenate. Ref: Villa in Nusa Dua

Bukit Jambul is positioned at Pesaban traditional village, Nongan village, Rendang district. It is roughly eight kms from Klungkung regency to the north, and about 51 kms . This highway around 15 kms continues to Besakih Temple and Rendang.There are a number of restaurants here that gives buffet lunches.Many people stop here after visiting Besakih Temple to benefit from the stunning view and have lunch at the restaurant.

Bukit Jambul is situated at Pesaban traditional village, Nongan village, Rendang district. It's approximately 8 kms from Klungkung regency to the north, and about fifty one kms . This street around 15 kms continues to Besakih Temple and Rendang.There are several eating places here that gives buffet lunches.Many individuals cease here after visiting Besakih Temple to benefit from the stunning view and have lunch on the restaurant. Ref: Villa in Petitenget

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Aug 2011 03:57 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 11:09 AM PDT

Assalamualaikum. Hai!

Disebabkan malas nak buat kerja, maka aku nak curik tulang sat untuk update belog. Ehehe. Hari ni nak gebang kat semua pasal keterujaan aku pergi hiking petang semalam. Lepas habes waktu ofis, aku dengan Enny (ofismate) decide nak pergi hiking kat Kawasan Mendaki Bukit Jambul. Selalu kami jogging je dalam kawasan USM ni lepas waktu kerja. Kengkonon nak kuruskan badan la. Yang nak kurus tu aku je sebab aku yang dah jadi gemuk. Enny dah sedia ada kurus. Dia cuma temankan aku. (-_-")

Best oo hiking semalam. Dah lama kot tak mendaki bukit. Last aktif dengan aktiviti hiking pun masa kerja jadi Pembantu Makmal tahun 2004 dulu. Bawa student USM yang ambil jurusan Kajihayat buat kerja lapangan kat dalam hutan. Owh. Dulu aku pernah kerja jadi Pembantu Makmal kat Pusat Pengajian Sains Kajihayat USM. Kerja ni la yang aku bagitahu dalam entri ini aku berhenti sebab nak sambung belajar. Kerja jawatan tetap tapi sebab nak belajar aku berhenti. Nanti2 la aku cerita eh. Entri ni nak cerita pasal aku p hiking semalam. (^_^)

Perghhh. Semalam tu aku agak pancit jugak la. Memang stamina dah lari mencicit-cicit tak ketahuan hala. Baru daki separuh bukit dah semput. Jantung tak payah cakap la. Dup dap dup dap laju nak mampus. Nafas pun dah tercungap-cungap. Nampak sangat dah lama tak workout. Kui3. Masa berhenti kat separuh bukit tu memang aku dah give up nak naik sampai atas. Siap halau Enny p naik sorang2 dia. Aku nak tunggu kat situ ja. Ahaha.

Tapi bila tengok ada 3 orang anak cina dengan seorang apek tua selamba badak je panjat sampai atas, terus rasa tercabar. Bebudak kecik dengan orang tua boleh takkan la aku tak boleh kan? Terus bertekad nak naik sampai atas jugak. Berhenti kat banyak tempat jugak la aku sebab nak stabilkan nafas. Siap ada sorang lelaki tegur aku, "Kawan dah tunggu kat atas tu. Adik tak sampai lagi." Aku renyih je la. Sebok betul. Huh!

Daki punya daki, jumpa Enny sebab dia dah patah balik nak turun. Pastu dia bagi semangat suruh aku naik sampai atas. Siap dia naik balik sebab nak temankan aku. Gile stamina kuat betul minah ni. Lastly sampai jugak aku kat puncak. SERONOK nak mampus sebab akhirnya aku berjaya cabar diri aku sendiri naik sampai atas. Huahuahua. Tapi sampai-sampai kat atas tu terus terkedang menjulur kaki sebab lenguh nak mati. Turun bawah pulak kaki terus ketar2 macam kena Parkinson. Ahaha. Takpe. First time naik. Lepas ni dah biasa dia stabil la. ;p

Cantik gila view dari atas bukit tu. Lepas ni nak pergi lagi la. Dalam seminggu nak set 2-3 kali mesti pergi hiking. Hiking lagi best dari jogging sebab lagi banyak peluh aku keluar. Maka senang la lemak-lemak degil kat paha dengan bontot aku ni nak pecah. Boleh jadi selim melim balik macam dulu. Kui3. Sebenarnya aktiviti riadah macam ni bagus sangat. Bukan je dapat jaga kesihatan tapi dapat meluangkan masa yang ada dengan aktiviti berfaedah macam ni. Dapat geng yang sekepala lagi best. Dapat eratkan hubungan persahabatan.

Setakat yang aku perhatikan, dari dulu sampai sekarang yang banyak buat aktiviti riadah (jogging @ hiking) kebanyakannya orang cina. Semalam pun, orang cina yang ramai. Yang India dengan Melayu berapa kerat je. Boleh kira dengan jari. Dulu masa muda2 aku aktif pergi jogging kat Mengkuang Dam pun banyak orang cina je yang jogging. Yang Melayu banyak pergi bercinta je kat situ. Ambil gambar dan bermesra-mesra tepi tasik. Uhuhu.

Apa2pun, hiking kat Bukit Jambul ni memang best! Puas hati walaupun jalan hiking berliku-liku. Yang penting bila sampai kat atas, rasa macam segala penat tu hilang terus. Kalau nak tahu ada gym kecik dan percuma boleh guna kat atas tu tau. Taman rekreasi pun ade. Kalau korang penat tapi tak bawak air masa hiking, kat atas tu ada disediakan 3 tong air untuk semua orang minum. FREE! Tapi kena tawakal la masa nak minum. Baca je Bismillah dengan Allahhuma Bariklana. Hehe. Nak amik gambar kat atas tu pun cantik.

Masa untuk mendaki dalam 20-30 minit ikut kemampuan dan stamina. Average dalam sejam jugak la untuk naik dan turun. Kepada yang tinggal sekitar Pulau Pinang, sesiapa yang nak mencuba kelainan, nak beralih arah dari jogging kepada aktiviti yang lebih mencabar, pergi je hiking kat Bukit Jambul tu. Kawasan Mendaki Bukit Jambul ye. Jangan pulak p hiking kat Kompleks Bukit Jambul. Kat situ bukan keluar peluh bakar lemak, tapi keluar peluh bakar duit. Kui3.

Bisik2:: Majulah hiking untuk kuruskan badan! *tetiba.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved