Rabu, 31 Ogos 2011

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit mertajam</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit mertajam</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit mertajam</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit mertajam</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jul 2011 11:24 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Chiropractor <b>Bukit Mertajam</b> Malaysia – Your Ultimate Guide To

Posted: 25 Jul 2011 07:59 PM PDT

If you're new here, you may want to subscribe to my RSS feed. Thanks for visiting!

'Chiropractor Malaysia' is all about chiropractic care. Information on chiropractor and chiropractic care in Bukit Mertajam Malaysia can still be considered scarce and lack of publicity. Though various chiropractic setup and organization have injected their presence in the Malaysian scene, much work in terms of information dissemination and education for the public on chiropractics and chiropractic care is needed. This is where Chiropractor Malaysia enters the scene and fills the gap of knowledge for the public.

Chiropractor Malaysia – Pain & Pain Management in Bukit Mertajam Malaysia

Chiropractor Malaysia

Chiropractor Malaysia

All of us have experienced pain. When pain appears, we look for the painkiller. The fastest solution we know of is none other than the good old painkiller. Painkiller it is. But, good? Maybe not so good as we begin to understand and experience the painkiller we used to be taking isn't as effective as it used to be. Painkiller is not a cure. Painkiller will never ever cure. Painkiller is a form of pain management, a quick one in the short run but a bad one in the long run.

Chiropractor Malaysia promotes pain management through chiropractic care. Whether it is back pain, neck pain, muscle pain, joint pain or headache, we need to manage the pain while looking for long term cure. You have probably heard of whether or not chiropractic care is a form of alternative medicine. This is an unending argument that leads to no fruitful conclusion. In the honest opinion of Chiropractor Malaysia, it doesn't matter whether it is conventional, main stream, primary care, complementary or alternative as long as it heals and treats for long term recovery and relief from the pain without causing damage to the body and health.

Chiropractor Malaysia Explains Differences in Chiropractic Care

Chiropractic care is a form of treatment that often relies on the experienced hands of the chiropractor, meaning there will be differences between different chiropractors. Some chiropractors can diagnose a problem by simply looking at or feeling your source of pain. This is experience. Nevertheless, additional tests such as MRI or x-ray may be necessary.  We need to understand that chiropractors are doctors. The major difference is chiropractors will manage your pain by restoring balance in your musculoskeletal system. Chiropractor Malaysia strongly believes that this is the most natural way to restore your body function without causing any damage to your health.

The Best Pain Management Medicine

The best medicine is still YOU, the ability of your body to recover or heal itself. Remember when we were young, a bruise or a cut get healed very fast. As we age, the healing process seems to be slowing down and soon it gets too long to heal that we need the intervention of more drastic measure through medicine and treatment. What does this tell us? Our body does have a capacity to heal and recover. This self-healing or self-recovery capacity somehow gets damaged or dysfunctional as we age. In fact, it's not so much of the age factor. It's really how we have subject our body to the hazards of unhealthy food, lack of nutrition, polluted environment and many other factors that affect our health. As years go by, our health becomes frail and illnesses and pain begin to surface.

Chiropractor Malaysia Promotes Regular Chiropractic Care in Bukit Mertajam Malaysia

We talk about annual checkup of our body. Some of us do take the effort to do that, which is good. Stop for a minute to think about our body structure and musculoskeletal system. The body is one mega structure with interconnection of different systems. The musculoskeletal system is one of the major important system that keeps operating each and everyday and we just take that for granted until we have trouble getting up from the bed due to some excruciating pain in our spine or back. Chiropractor Malaysia believes our body structure, especially the musculoskelatal system needs regular checkup too!

With that we leave you in good thought and hope you come back to visit Chiropractor Malaysia for more interesting information and thoughts. Chiropractor Malaysia will add more useful articles and information on chiropractics to this site. Look for a Chiropractor in Bukit Mertajam Malaysia for pain management today

Related posts:

  1. Chiropractor Kota Kinabalu Malaysia – Your Ultimate Guide To Chiropractic Care In Kota Kinabalu Malaysia
  2. Chiropractor Kota Bahru Malaysia – Your Ultimate Guide To Chiropractic Care In Kota Bahru Malaysia
  3. Chiropractor Kuantan Malaysia – Your Ultimate Guide To Chiropractic Care In Kuantan Malaysia
  4. Chiropractor Shah Alam Malaysia – Your Ultimate Guide To Chiropractic Care In Shah Alam Malaysia
  5. Chiropractor Port Dickson Malaysia – Your Ultimate Guide To Chiropractic Care In Port Dickson Malaysia
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit mertajam</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit mertajam</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit mertajam</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 06:02 PM PDT

Semlm kes tikam gadis 23 thn graduan UKM di Alor Setar Kedah, ni gadis 25 thn plak ditikam tunangnya di Bukit Mertajam P Pinang. Tunangnya tu dikatakan blk rumah slps tu dan meminum racun. Clueless, tak tau nk cakap apa bila berlaku perkara yg libatkan perasaan cmtu. Cuma simpati pd gadis tu, apa silapnya smp perlu ditikam smp mati. Begitu murah nyawa manusia diperlakukan begitu kejam. Takziah utk keluarga arwah. Al-Fatihah.

- Seorang wanita ditemui mati dipercayai ditikam oleh tunangnya di sebuah stesen minyak tempat wanita itu bekerja di Jalan Perusahaan Bukit Tengah di sini semalam. Mayat Karimah Jusuh, 25, ditemui oleh rakan sekerjanya dalam bilik persalinan di stesen minyak itu pada pukul 8 pagi.

"Mangsa ditikam di beberapa bahagian di perut, leher, dada dan tangan. Kami percaya kejadian itu bermotifkan cemburu," kata Timbalan Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abdul Rahim Jaafar di sini semalam. Beliau berkata, selepas kejadian itu, tunang wanita berkenaan yang bekerja di sebuah kilang di Perai dikatakan pulang ke rumahnya di Mengkuang Mak Sulong dan meminum racun. Mengikut maklumat yang diterima, lelaki itu kini dirawat di Hospital Seberang Jaya. kosmo

-- Ratna Graduan UKM Mati Ditikam Di Bilik Sewa Di Tmn Mahkota Jln Stadium A Setar
-- (Gambar) Peragut Mati Tertonggeng Dlm Longkang
-- (Gambar) Kes Bunuh Fazlina Ahmad: Tertuduh Bt Seks Dgn Kekasih Dpn Almari Berisi Mayat Isteri
-- (Gambar) Fasha Sandha Berbikini Di Bali.. Phewiittt!!!!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Bekalan elektrik kerap putus <b>di Bukit Mertajam</b> | Aduan Rakyat Online

Posted: 30 Jun 2011 10:07 AM PDT

Quarry Foo Yen Soo & Sons Sdn Bhd terletak di 2519, MK17, Jalan Berapit, 14000 Bukit Mertajam, Pulau Pinang kerap menghadapi bekalan elektrik terputus tanpa pemberitahuan dahulu. Kejadian tersebut telah mengakhibatkan production kami tergengdala dan batu-batu tersangkut di dalam crusher sehingga machine rosak.

Rekod bekalan elektric terputus tanpa pemberitauan dahulu sudah 6 kali termasuk hari in 18 Jun 2011.  24 Dec 2010, 14 Jan 2011, 15 Mar 2011, 12 Apr 2011, 19 Apr 2011, 18 Jun 2011.

Kerugian amat besar kepada kami sekiranya bekalian elektrik terputus kerap menjadi sebab bekalan elektrik amat penting untuk menjalani operasi kami.

Kami mengharap TNB boleh memberi kami satu generator terletak di sebelah TNB sub-station quarry permisses kami untuk backup sekiranya bekalan elektrik terputus lagi bila bila masa akan datang.

Sekian, terima kasih

By: James Foo

Aduan yang berkaitan:

09 di Batu uban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu uban - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Batu uban</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu uban</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu uban</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2011 09:13 PM PDT

21 Jun 2011 @ 9 pm .Seramai hampir 60 penduduk yang terlibat dalam banjir kilat pada 15/6/11 mendapat sumbangan bantuan sebanyak Rm100 setiap rumah.YB Raveen berkata Kerajaan PR tidak mahu membiarkan rakyat menanggung kesusahan dengan memberi sebungkus nasi kandar namun dapat merasakan kepayahan mereka.Sejumlah Rm 6000 diagihkan kepada orang kampung yg terlibat dari peruntukan Yb sendiri.Sumbangan ini di beri memandangkan terutamanya kawasan ini terlalu ketinggalan kebelakang dari segi infrastruktur jika dibandingkan kawasan lain dalam dun batu uban.
Dalam menangani isu banjir ini YB akan memastikan JPS turun padang bersama Pejabat Daerah TL dalam menyelesaikan segera masalah ini.Dalam pada itu YB Datuk Halim @ Speaker Dewan Undangan Negeri yg julung kali melawati Kpg ini agak simpati dengan situasi yang dialami oleh penduduk disini .Beliau memberi penerangan berkaitan peranan setiap peringkat kerajaan dari seorang Ahli Parlimen diperingkat Federal ,Adun di peringkat Negeri dan Ahli Majlis diperingkat Kerajaan Tempatan.Beliau mengalu-alukan bantuan kepada penduduk yg terlibat.

Hadir sama Iszuree Ibrahim Ahli Majlis Mppp,Pengerusi JKKK Hj Osman dan Ketua Caw Pas Batu Uban Hj Mejar (B) Abdullah .

Iszuree Ibrahim yang menjadi pengerusi majlis pada malam itu mengalu alukan sumbangan YB Raveentharan dan kesudian YB Dato Speaker hadir pada majlis berkenaan.Dalam kejadian banjir di Batu Uban beliau ketika itu baru sahaji habis mengadakan dialog bersama Persatuan Penduduk ,JMB, IWK dan Pemaju Sunway di Flat Taman Teluk Kumbar Sungai Batu Dun bayan Lepas ,sebaik sahaja mendapat panggilan telepon dari penduduk beliau terus turun ke kawasan banjir yang bersebelahan Dewan JKKK Batu Uban dan memantau situasi sekitar kawasan dan melapurkan kepada Penghulu kawasan dan YB Adun untuk tindakan susulan.

Iszuree yang juga Setiausaha JKKK Batu Uban memberi penerangan bahawa JKKK sebelum ini berkerja keras membantu masyarakat setempat dan juga meningkatkan taraf infrastruktur seperti pelebaran Jalan Batu Uban dipersimpangan lampu isyarat Jalan Sultan Azlan Shah selain itu menambahkan kemudahan lampu jalan dalam memastikan setiap kawasan cerah setiap malam seperti di Padang permainan Taman Century yang gelap gulita sebelum ini ,beliau telah membelanjakan sejumlah peruntukan Ahli majlis dalam memasang 4 tiang lampu di Padang berkenaan.Selain itu JKKK Batu Uban telah pun berjaya menubuhkan Koperasi untuk memajukan masyarakat Kpg Batu Uban terutamanya yang dinamakan sebagai KOPERASI EKONOMI BATU UBAN BERHAD yang telah mendapat kelulusan Suruhanjaya Koperasi Negeri pada bulan April 2011 dan membuka keahlian kepada penduduk kampung sekarang.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Batu Ferringhi</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu Ferringhi</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Aug 2011 05:50 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu Ferringhi</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu Ferringhi</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 07:50 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Picnic <b>di Batu Ferringhi</b> - Multiply

Posted: 08 Jun 2011 07:15 PM PDT

Tempat perkelahan terdekat kami. Pada ptg sabtu...kami berkelah disini sambil ingin bermandi di laut. Namun cdgn itu terpaksa dibatalkan disebabkan ombak terlalu kuat...jd kami bermain di pesisir pantai, namun basah la juga kena pukulan ombok...pd hari tersebut kami membawa bersama seorang anak sedara di picnic tersebut....

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

My name is TIPs ^__^: <b>Batu ferringhi</b> Pulau Pinang

Posted: 19 May 2011 07:47 PM PDT

bosaaaaanyaaaaaaa.... tak tahu nak buat apa. cuti sem 4 BULAN kot,,,,EMPAT BULAN tuu....hehehehe..macam-macam kan, kalau study bising kata banyak assignment kalau cuti bising kata tak tahu nak buat apa..hehehe ^^..

Tak tahu nak citer pasal apa... ternampak gambar masa jalan-jalan kat Batu ferringhi ni,,, nak ceciter sedikit maklumat tentang Batu ferringhi lah,,kot-kot sapa-sapa yang belum datang sini lagi nak cari maklumat ke pape ke kan,..jeng..jeng...

Batu ferringhi  nie adalah satu tempat perlancongan yang utama di Pulau Pinang nie,,kalau datang penang tak sampai Batu ferringhi nie,,,agak pelikla jugak,,macam tak sampai penang la katakan,,heheehee

ADA APA KAt Sana?????
Batu ferringhi  ni adalah pantai tempat orang ramai beristirehat,,bermandi manda.. berdating...tengok kapal-kapal...tengok orang dating (hehehe). tengok minah salleh (ops...^^).. Naik kuda.... naik kapal dan banyak lagi aktiviti yang boley buat di Batu ferringhi

Air dia kadang-kadang bersih kadang-kadang kotor.. xtaw la jugak nak pastikan bila dia akan jernih dia akan xjernih,,ikut nasib lah,,hehehe...  tapi tempat nie best untuk tangkap gambar la,,hehe... dan boleh tengok matahari terbenam jugak,, (besssssttttt)....

aktiviti di waktu malam.... apa yang boleh buat di tepi pantai pada waktu malam?? semua gelap gelita kan,,,, jom kita berpindah dari tepi pantai ke tepi jalan pulak,,, di tepi jalan ada night market yang menjual macam-macam barang,,, branded pon ada,,, cd belambak,,murah-murah jer,,, ramai mat n minah saleh lah pada waktu malam yang jalan-jalan shopping nie.... minah jepun,,mat arab,macam2 lah,,

barang-barang yang dijual seperti aksesori wanita,,,jam,,cd,, aiskrim,,lampu (sangat cantik).. kasut, baju,,beg,,gambar,,teddy bear,,, macam-macam lah ada..kalu duit penoh poket sedaplah nak berjalan,,, tapi jalannya agak jauh,,berkilo-kilo.... penat la jugak,,jalan ,,jalan dan jalan,, hehehe

setelah cari gambar untuk view ,,xde langsung,,ada gambar gila kamera jer,,,hehehehe... pape pon nampak la jugak view kat blakang 2,,huhuhu...tutup mata tengok jelah,,hehehe

-------------------------gambar dari pakcik google-------------------------------

----------------------------------------aktiviti malam d tepi pantai (BBQ)-----------------------------------

gila-gila di tepi pantai

bbq time....

buat muka comey d tepi pantai

makcik pakcik bbq

romantinya tempat niee,,hhehee

oopps bang2 boom pon ada,,kekeke

^___^

ada gitar main ,,,romantik,,hehehe

muuahh

sedop noh

sedapppp

kekenyangannnn 

sangat-sangat rindukan masa ini ^^

----------------------------------------------------shopping time ------------------------------------

cantik kan lampu2

ops,,,xsempat senyom

hehehehe,,,brani pakai jalan2 x??

kedai nak tutup daaa

nak beg elo kity 2,,,

kedai makan

makan dalam kapal atas darat,,hehe

meriam pon ada

sukaaa

jom balik tidooor..

-----------------------------permandangan pada waktu petang,,,, hahaha,,,, ada gambar masa g shooting jer,,, gambar view xde,,,huhu----------------------

HEHE

tgk batu 2...huhu

tempat best utk shooting

batu2

sesuai utk shotting wedding jugak

air sambung ngan laut

pagar umah mat salleh

matahari terbenam

----- TAMAT---

Jom kongsi -kongsi pengalaman kawan-kawan yang pernah sampai di batu feringgi ^^...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

GENERASI PEJUANG BANGSA: SRS <b>Batu Feringgi</b> jadi gangster <b>...</b>

Posted: 28 Aug 2011 02:08 PM PDT


Apa kejadahnya semua ini ?  Hang pa ini SRS nak ronda sukarela ka nak jadi Gangster untuk pukul orang .  Tanpa bertanya dulu dari budak ini terus ja belasah macam binatang . 
Memang cukup kurang ajar tahap bangsat dah puak-puak ini . Perbuatan hang pa ni sudah lari dari matlamat asal penubuhan SRS . KLIK DI SINI
Sepatutnya SRS ini memberi perlindungan kepada nyawa & harta benda , tetapi sekarang sudah terbalik anggap mereka  sendiri sebagai undang2 . 
GPB desak pihak POLIS siasat segera 15 ekor gengster  SRS Batu Feringgi ini kerana membabitkan nyawa 2 orang remaja dan keselamatan  masyarakat lain .  Kita tidak mahu nanti ada yang mati pulak dibelasah oleh samseng2 SRS ini kemudian hari . 

GEORGETOWN: "Kami dipukul, dipijak dan ditendang seperti haiwan di depan orang ramai, sedangkan kami tidak melakukan apa-apa kesalahan," dakwa dua sahabat apabila dipukul sekumpulan 15 anggota skim rondaan sukarela (SRS) di Batu Ferringhi, di sini, malam Khamis lalu.

Muhammad Farzuan Romzi, 20, dan Fendi Abdul Latif, 21, masing-masing dari Teluk Bahang berkata, kejadian berlaku jam 11.30 malam ketika mereka mengunjungi rumah seorang rakan di Mutiara Apartment, Batu Ferringhi.


Bagaimanapun, Muhammad Farzuan berkata, rakannya yang menetap di tingkat empat tiada di rumah dan mereka menunggu di tepi tangga sebelum didatangi sekumpulan lelaki yang mendakwa mereka anggota SRS sebelum memukul mereka menggunakan kayu, besi dan topi keledar.

Katanya, dia dan rakannya hampir pengsan selepas dibelasah tanpa belas kasihan dan mengalami lebam di seluruh anggota badan dan muka sebelum dibawa ke Hospital Pulau Pinang (HPP) untuk rawatan lanjut.

"Saya terkejut dengan kejadian itu dan lebih menyedihkan apabila dituduh cuba melakukan jenayah pecah rumah dan menghidu gam selain dibelasah dan diseret dari tingkat tiga hingga tingkat bawah tanpa belas kasihan serta diperlakukan seperti binatang," katanya.

Fendi berkata, dia kesal kerana kumpulan lelaki itu mengambil tindakan tanpa usul periksa, selain trauma dengan kejadian terbabit.

Berikutan itu, satu laporan polis dibuat di Balai Polis Batu Ferringghi, jam 11 pagi semalam bagi meminta polis melakukan siasatan.

09 di tasek gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tasek gelugor - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Aug 2011 03:20 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Aug 2011 03:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Tajaan Utusan Malaysia untuk 22 sekolah rendah <b>di Tasek Gelugor</b>

Posted: 24 Apr 2011 06:32 PM PDT

Tajaan Utusan Malaysia untuk 22 sekolah rendah di Tasek Gelugor

Tajaan Utusan Malaysia untuk 22 sekolah rendah di Tasek Gelugor


NOR Mohamed Yakcob (dua dari kiri) menyerahkan cek berjumlah RM27,720 kepada Mohd. Basir Abdul Rahim bagi tajaan akbar Utusan Malaysia di Tasek Gelugor, Pulau Pinang, semalam.


TASEK GELUGOR 23 April - Keberkesanan sisipan Akhbar Dalam Pembelajaran (ADaP) Utusan Malaysia membantu meningkatkan proses pengajaran dan pembelajaran murid mendorong Ahli Parlimen Tasek Gelugor, Tan Sri Nor Mohamed Yakcob menaja akhbar ini untuk diedarkan kepada murid di 22 sekolah rendah di Tasek Gelugor mulai bulan ini.

Katanya, melalui sumbangan bernilai RM27,720 itu, murid yang bakal menduduki Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) berpeluang memanfaatkan sisipan ADaP dalam pembelajaran mereka.

Jelas beliau, setiap sekolah akan mendapat 30 naskhah akhbar Utusan Malaysia setiap hari Rabu.

Ia melibatkan Sekolah Kebangsaan (SK) Permatang Buluh, SK Permatang Tok Jaya, SK Sungai Dua, SK Lahar Yooi, SK Bagan Ajam, SK Permatang Binjai, SK Teluk Air Tawar, SK Taman Senangan, SK Pengkalan Jaya, SK Kampung Selamat, SK Tasek Gelugor, SK Ara Rendang, SK Pokok Sena, SK Sungai Puyu dan SK Padang Menora.

Sekolah lain yang mendapat tajaan itu adalah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Kai Chee, SJKC Aik Keow, SJKC Li Hwa, SJKC Lee Chee dan Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) Ladang Mayfield dan SJKT Ladang Malakoff.

"Murid boleh mendapat pelbagai kaedah serta panduan jawapan untuk berjaya dalam UPSR selepas ini.

"Ini secara tidak langsung mampu membantu mereka untuk maju dan berjaya dalam pelajaran," katanya selepas menyerahkan replika cek tajaan kepada Pengurus Kanan Pemasaran dan Pengedaran Utusan Melayu (M) Berhad, Mohd. Basir Abdul Rahim di Dewan Besar Sungai Dua, Tasek Gelugor, di sini hari ini.

Majlis penyerahan itu diadakan sempena Hari Kerjaya dan Keusahawanan Tasek Gelugor 2011 selama dua hari anjuran UMNO Bahagian Tasek Gelugor dengan kerjasama Pihak Berkuasa Pelaksanaan Koridor Utara.

Hadir sama Ketua Eksekutif NCIA, Datuk Redza Rafiq dan Penolong Pengurus Pemasaran Utusan Melayu (M) Berhad Wilayah Utara, Azman Mohd. Mansor.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2011 03:23 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Malaysia Zoom » Dua sahabat bolot hadiah utama pertandingan <b>...</b>

Posted: 11 Jul 2011 04:00 PM PDT

You are here: Home / Wilayah / Dua sahabat bolot hadiah utama pertandingan memancing di Tasik Darul Aman

KUBANG PASU 11 Julai – Dua sahabat dari Tasek Gelugor, Pulau Pinang tidak menyangka kunjungan mereka ke Tasik Darul Aman, Jitra di sini untuk menyertai pertandingan Kaki Pancing Siri 3/2011 membuahkan hasil apabila muncul johan dan naib johan pertandingan itu.

Norsham Ismail, 40, selaku johan membawa pulang wang tunai RM25,000 beserta sijil setelah berjaya menaikkan ikan tongsan seberat 7.52 kilogram pada pertandingan anjuran Toman Merah Event dengan kerjasama Darulaman Golf & Country Club itu.

Rakannya, Zaini Ilyas, 41, pula yang muncul naib johan menerima RM10,000 setelah menjinakkan ikan tongsan seberat 7.27 kilogram.

Tempat ketiga pula dimenangi oleh Mohd. Safri Meor, 30, yang menerima RM4,000 setelah berjaya menaikkan ikan patin seberat 4.56 kilogram.

Norsham berkata, dia tidak menyangka ikan tongsan yang berjaya dijinakkan pukul 11.46 pagi itu menjadikannya sebagai johan pertandingan tersebut.

"Saya dan rakan-rakan yang lain dari Tasek Gelugor memang selalu menyertai pertandingan memancing, tetapi ini kali pertama saya menang dalam pertandingan ini.

"Hadiah RM25,000 akan saya simpan dan saya akan belanja rakan-rakan yang turut datang mencuba nasib pada pertandingan ini," katanya selepas pertandingan itu di sini, kelmarin.

Zaini pula berkata, dia datang bersama Norsham serta rakan-rakan lain untuk memeriahkan lagi pertandingan Kaki Pancing Siri 3/2011 itu.

"Saya memang tidak pernah melepaskan peluang menyertai pertandingan kerana saya minat memancing.

"Saya anggap hadiah ini adalah rezeki anak-anak dan keluarga yang tidak pernah jemu menyokong minat saya ini," jelasnya.

Mohd. Safri berkata, dia bersyukur setelah penyertaannya membuahkan hasil kerana pertandingan itu disertai lebih 400 kaki pancing dari kawasan utara.

"Saya tinggal di Bota, Perak, dan setiap kali memasuki pertandingan ini saya akan mendapat hadiah dan penat lelah saya ke sini sangat berbaloi," katanya.

Dipetik dari Utusan Malaysia

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 di jelutong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di jelutong - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di jelutong</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di jelutong</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Bilik <b>di Jelutong</b> – Rooms for rent Penang – Brought by Condo.Com <b>...</b>

Posted: 08 Aug 2011 02:09 PM PDT

Alamat: Jelutong Park Apartment,Jln Lintang
Madrasah, 11600 Georgetown, Penang.Kemudahan: Berhampiran USM, Tesco Gelugor, pejabat
pos, stesen minyak, taman rekreasi Bukit Dumbar
dan laluan susur keluar mudah ke jambatan atau
feri melalui Jelutong Expressway.Bayaran:Deposit (1 bulan).Sewa rumah sebulan di antara RM 215 ke RM130 tidak
termasuk api dan air. Sewa rumah akan dirunding
bergantung kepada jumlah bilik yang disewa. Masih
ada 2 bilik kosong.Taikh masuk: Bila-bila masa.Ciri-ciri yang dicari:1.Perempuan (Islam)2.Bekerja tetap.3.Bujang.Keadaan rumah:Rumah semi-apartment (3 bilik) di tingkat 22.2 bilik bersaiz sederhana dan kecil untuk disewa. Rumah dilengkapi dgn TV, peti sejuk, dapur gas dan
mesin basuh. Boleh digunakan bersama dan menjaga
seperti harta sendiri. 2 bilik yang hendak disewa ini kosong tanpa
sebarang perabot.Berminat hubungi:Myra : 019-456 2124

Contact Seller Email This Post Email This Post

BLOG PENANG: 09 <b>di jelutong</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di jelutong</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di jelutong</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di jelutong</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di jelutong</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2011 03:33 PM PDT

12 Jun 2011, Shah Alam : Setelah selesai di majlis resepsi perkahwinan Induk Sham di rumah pihak pengantin lelaki di Puchong Prima, kami sekeluarga terus ke rumah Mak Usu suami saya di Bukit Jelutong, Shah Alam. Di sana kami berehat-rehat. Dapat juga menziarah Wan Sungai Buloh.

Di samping itu, tujuan kami ke sana adalah untuk bersama-sama Mak Usu dan Induk bagi membincangkan perjalanan serta program yang bakal dilaksanakan pada Hari Keluarga RAIS 2011 yang bakal berlangsung di Kg. Sungai Buloh, Jelebu pada 24 hingga 26 Jun 2011.

Di sana, Induk juga agak sibuk memasak rendang kerana menyambut kepulangan Achik Julie dari Jerman yang dijangka tiba pada 13 Jun 2011. Memang sedap betul bau dia, cuma tak sempat nak rasa, sebab nak kena balik ke Seremban.

Kebetulan pula Hafiz (adik ipar saya) juga ada di sana, turut menumpang kami ke Seremban. Hafiz ke Shah Alam kerana menghantar kereta Naza Ria untuk kegunaan Achik Julie di sepanjang 14 hari Achik Julie berada di Malaysia.

Disediakan oleh : Ungku Norhayati Ungku Abu Bakar (Noi/Yat)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di jelutong</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di jelutong</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Freddie&#39;s Journal: Lunch <b>di</b> Warung Kopi Mak Jah, Bukit <b>Jelutong</b>

Posted: 29 Jun 2011 05:33 AM PDT

Dah lama tak makan kat area Bukit Jelutong walaupun aku just stay kat area berdekatan je.heheheh. Kalo tak silap aku, nie kira 2nd time aku makan kat sana la. Food dia pada aku sedap & harga sangat berpatutan, so aku pn bawak la my friend pergi makan kat Warong Kopi Mak Jah.

Walaupun nama nye warung kafe, tapi dalam restoren tue tak la macam warung pun, sangat selesa & cozy la..hehehe

Aku memang suka makan Mee Rebus Johor, sebab aku sangat rindu Mee Rebus Haji Wahid..huhuhu, my favorite mee rebus!!!..So, aku order Mee Rebus Johor & White Coffee while my frend order Macaroni Mak Jah & Kelapa Laut Ais. Harganya sangat berpatutan ye & paling penting mie rebus dia sedap!!!, i loikee!!!..hehehehe. Kat sini ade jugak makanan lain macam Nasi Beriyani, dengar katanya sedap!!, korang should try ok..

So, kalo nak cari warong kafe nie, tempatnye kat area Town Bukit Jelutong je, sebelum masuk Highway Guthrie..

So, selamat memcuba ok.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di jelutong</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di jelutong</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di jelutong</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PENANG: 09 <b>di jelutong</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 04:12 PM PDT

Letter by The Spring JMB

Hi Apartment Penang,

I'm representing The Spring Condominium JMB. We would like to get assistance from your party to publish this petition regarding the proposed Jelutong Waste transfer station. We need everyone support against this proposal.
At the same time, i'd like to share the letter to the respective authority to oppose strongly on the proposed plan. Kindly see attached.

We appreciate your support on this petition for the benefit of the residence and our environment

http://www.ipetitions.com/petition/thespringjmc

Attention To :

1. Penang State Government
2. Penang Chief Minister & EXCO Members
3. Director of Penang Municipal Council (MPPP)
4. Director Department of Environment (DOE)
4. EUROASIA Express Sdn Berhad (Operator)
5. Kamaruddin Harun Consultants (Vendor)

WE are AGAINST the Proposed Jelutong Transfer station. It is a 'NO'!!!

Please do the right thing and put your signature down on the dotted line,
Let's say 'NO' to Jelutong rubbish transfer station in Jelutong area!

Online petition by :
The Spring Condominium
Joint Management Body

Attached with Letter to Authorities (below):-

Rujukan Kami:
Tarikh:

Yang Berhormat En Chow Kon Yeow
Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pengurusan Lalulintas & Alam Sekitar
Pejabat Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan
Tingkat 52, KOMTAR
10503 Pulau Pinang

Yang Berhormat,

BANTAHAN TERHADAP CADANGAN PEMBINAAN STESEN PEMINDAHAN SISA PEPEJAL DI TAPAK PELUPUSAN SISA PEPEJAL, JELUTONG, DAERAH TIMUR LAUT, PULAU PINANG.

Lanjutan daripada perjumpaan penduduk-penduduk di sekitar Tapak Pelupusan Sisa Pepejal Jelutong bersama YB En Jeff Ooi, Ahli Parlimen Jelutong, YB En. Koid Teng Guan, ADUN Sungai Pinang, Wakil dari Majlis Perbandaran Pulau Pinang, Jurutera Perunding Kamaruddin dan Kontraktor, Eurasia Express Sdn Bhd pada 26hb Jun 2011 jam 11.00 pagi di Dewan Serbaguna, Kodominium The Spring, Jelutong, Pulau Pinang.

Kami mewakili penduduk yang tinggal di Kondominium The Spring, Jelutong, Pulau Pinang dengan ini membantah sekeras-kerasnya cadangan untuk membina sebuah Stesen Pemindahan Sisa Pepejal di tapak pelupusan sisa pepejal Jelutong yang berada berdekatan dengan kondominium kami ini.

Kami membantah cadangan pembinaan stesen pemindahan ini atas sebab berikut:-

i. Mengikut gunatanah sediada, kawasan sekitar tapak pelupusan sampah Jelutong adalah untuk kediaman;

ii. Kawasan sekeliling tapak pelupusan sisa pepejal Jelutong ini merupakan kawasan pesat pembangunan dan akan mengakibatkan keadaan kacau ganggu kepada trafik sediaada dengan kehadiran lori-lori pungutan sampah domestic dan sisa pukal; dan

iii. Stesen Pemindahan yang dicadangkan ini boleh dikategorikan sebagai sektor industri dan lokasinya tidak bersesuaian memandangkan terdapat kawasan kediaman kurang dari 500 meter dari tapak cadangan pembinaan tersebut serta berpotensi menghasilkan pencemaran air dan udara. ( Garispanduan Jabatan Alam Sekitar, sekurang-kurangnya 500 meter dari kediaman)

Bersama-sama ini kami juga sertakan petisyen bantahan pembinaan stesen pemindahan ini sebagai asas pertimbangan Yang Berhormat untuk menilai semula pembinaan stesen pemindahan ini untuk dipindah ke kawasan lain yang lebih bersesuaian.

Segala keperihatinan Yang Berhormat terhadap permohonan kami ini amatlah kami hargai dan didahului dengan ucapan ribuan terima kasih.

Yang benar,

Jawatankuasa Pengurusan Bersama

(The Spring Condominiun Joint Management Body)
s.k.:

1. Yang Berhormat En. Jeff Ooi Chuan Aun,
Ahli Parlimen Jelutong
d/a Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang
Tingkat 28, KOMTAR
10503 Pulau Pinang

2. Yang Berhormat En. Koid Teng Guan
ADUN Sungai Pinang
126-B, Jalan Jelutong
11600 Pulau Pinang

3. Yang Dipertua
Majlis Perbandaran Pulai Pinang
Paras 17, KOMTAR
10675 Pulau Pinang

4. Pengarah
Jabatan Alam Sekitar, Pulau Pinang
Aras Bawah (Zon B)
Wisma Persekutuan (SPU)
13200 Kepala Batas, Pulau Pinang

5. Pengarah Urusan, IJM Development Sdn Bhd

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PENANG: 09 <b>di jelutong</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jun 2011 03:57 PM PDT




Sebuah kedai motor usahawan anak muda melayu Jelutong dirobohkan baru baru ini hanya kerana pemiliknya tidak mahu menyertai PKR, dalang disebalik merobohkan kedai tersebut adalah anjing anjing melayu yang menjadi suruhan DAP . :klik sini dan sini

Dalang disebalik perobohan kedai tersebut cuba mahu tunjuk kuasa,kononnya kuasa yang ada sebagai anjing regim DAP mampu membuat apa saja,tetapi anjing anjing melayu Jelutong ini tidak sedar bahawa taraf mereka hanya sekadar binatang peliharaan maka tuan anjing boleh sesuka hati memperlakukan apa saja keatas mereka.

email dari anak jelutong:


GAMBAR-GAMBAR PEJABAT SETIAUSAHA PKR JELUTONG YANG JUGA TIMBALAN KETUA AMK JELUTONG(INDIVIDU YANG MENJADI DALANG PEROBOHAN KEDAI MOTORSIKAL MILIK SAUDARA YACOOB DI JELUTONG PADA 11 JANUARI 2011 KERANA ENGGAN MENYERTAI PKR)

*KHAIRIL ANUAR (PKR)

*JALAN KOTA GIAM

*DIROBOH KERANA TIDAK MENDAPAT KEBENARAN PEMILIK ASAL TANAH ITU YANG KINI AKAN DIBANGUNKAN UNTUK PROJEK PERUMAHAN.

*SERONOK PECAH KEDAI ORANG MELAYU,LANI SENDIRI DAPAT HABUAN DARI GUAN ENG & MANSOR OTHMAN.

Sekarang ini anjing melayu DAP di Jelutong pula menerima nasib yang sama,beliau terlupa didalam tubuh badannya mengalir darah bangsanya adalah MELAYU,maka beliau berhak mendapat layanan yang sama dari regim DAP iaitu pakej merobohkan kedai,gerai dan rumah secara percuma.Tahniah Pisau ucapkan kepada Khairil kerana menerima pakej daripada regim DAP !

Pisau kata " ramai yang dah sedar DAP ini penaya orang melayu,tapi semua pakat segan nak lawan pasal tak kena batang hidung sendiri"

Related Posts : berita pisau, Pulau Pinang

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PENANG: 09 <b>di jelutong</b> - Google Blog Search

Posted: 19 May 2011 12:00 AM PDT

LukiSan AlaM.....: Cari emas <b>di Jelutong</b>, Tobiar, Pendang, Kedah

Posted: 19 May 2011 09:44 AM PDT

terima kasih kepada sesiapa yang sudi membaca dan berkongsi blog yang x seberapa nie....insyaALLAH sedikit sebanyak apa yang dikongsi boleh dijadikan pengajaran buat kita semua....ameen...

Sabda Rasulullah "Barangsiapa yang hafal dan mengamalkan 7 kalimah ini akan dimuliakan ALLAH dan malaikat dan akan diampunkan dosa dosanya walau sebanyak buih di lautan"...

1 .Bismillahirrahmanirrahim -setiap kali hendak melakukan sesuatu

2 .Alhamdulillah -setiap kali selesai melakukan sesuatu

3 .Astagfirullah -jika tersilap mengatakan sesuatu yg buruk

4 .InsyaALLAH -jika ingin melakukan sesuatu pada masa akan datang

5 .Lahaulawalaquawwataillabillah -bila tidak dapat melakukan sesuatu yang berat atau melihat sesuatu yang buruk

6. Innalillah -jika menghadapi musibah atau melihat kematian

7 .Laailaahaillallah -bacalah sepanjang siang dan malam sebanyak banyaknya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved