Rabu, 8 Februari 2012

09 di Batu kawan - Google Blog Search


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2012 01:13 PM PST

URL Sumber Asal :-

SharpShooter: Ayoyo...Jangan gaduh @proframa eloklah <b>...</b>

Posted: 08 Dec 2011 08:16 AM PST

P Ramasamy menghentam balik ahli jawatankuasa DAP negeri, RSN Rayer yang menuduhnya "mengemis" untuk mendapatkan jawatan Timbalan Ketua Menteri (TKM) Pulau Pinang II selepas pilihan raya umum 2008.

Ramasamy (kanan) berkata soal mengemis bagi jawatan TKM tidak timbul kerana usaha untuk menambah wakil kaum India dalam kerajaan negeri telah bermula sebelumnya - dalam jawatankuasa eksekutif pusat DAP (CEC) selepas pilihan raya.

Beliau mengaku mengunjungi Karpal Singh di hospital pada masa itu bersama Rayer kerana peguam veteran itu tidak menghadiri mesyuarat CEC di mana perkara itu telah dibincangkan.

RNONEamasamy berkata, apabila beliau bercakap kepada Karpal mengenai jawatan TKM untuk orang India, beliau tidak bermaksud ia adalah untuk dirinya.

"Saya memintanya untuk masyarakat India, saya tidak perlu mengemis (untuk jawatan itu)," katanya kepada Malaysiakini.

"Sama ada Karpal bercakap kepada Ketua Menteri Lim Guan Eng atau tidak selepas itu, saya tidak tahu," kata timbalan ketua DAP Pulau Pinang itu, sambil menambah beliau menyertai DAP bukan untuk mendapat kedudukan atau kuasa.

Katanya, beliau meninggalkan profesyennya sebagai pensyarah kerana beliau telah meluahkan isi hatinya.

Sehubungan itu, beliau bertanya, apakah DAP akan mengambil tindakan terhadapnya kerana beliau berbuat demikian.

Sharpshooter - Ayoyo Ramasamy...apa pasai..tak makan tosei ka....jangan gadoh-gadoh...eloklah Batu Kawan bagi Mat Sabu bertanding untuk PRU 13...

Jika ditinjau di Pulau Pinang, PAS hanya bertanding di Parlimen Kepala Batas dan Tasek Gelugor sahaja. PAS Pulau Pinang juga sudah sedia ada calon yang sesuai di Kepala Batas dan Tasek Gelugor. Maka tempat yang paling sesuai untuk Mat Sabu bertanding pada PRU 13 adalah di Parlimen Batu Kawan.

Ahli Parlimen Batu Kawan adalah YB Prof Ramasamy TKM 2 Pulau Pinang yang juga merangkap Adun PERAI. Dun PERAI terletak di bawah Parlimen Batu Kawan selain dari Dun Bukit Tengah (YB Ong Chin Wen) dan Dun Bukit Tambun (YB Law Choo Kiang).

Pada PRU 12 2008, Prof Ramasamy berjaya menumbangkan Ketua Menteri Pulau Pinang Tan Sri Koh Tsu Koon. Berikut adalah keputusan PRU 12 2008 di Batu Kawan :-

P46 BATU KAWAN
Jumlah Pengundi: 47,378
Peratusan Kaum:M: 20.4% C: 55.57% I: 23.66% L: 0.37%

1. Prof. Dr. P Ramasamy (DAP) (23,067)
2. Tan Sri Koh Tsu Koon (BN) (13,582)
Majoriti: 9,485
Jumlah undi: 37,289
Peratus mengundi:78.71%
Undi rosak: 640

Penyandang: Huan Cheng Guan (BN)
(Majoriti: 8,998 undi)


Mat Sabu mendapat sambutan yang amat baik di Batu Kawan, ini terbukti bila Majlis Makan Malam yang telah diadakan di Perkampongan Juru, Parlimen Batu Kawan pada 4 Nov 2011, sebanyak 130 meja berharga RM5,000, RM3,000, RM1,000 dan RM500 telah habis dijual...


Setelah diteliti dan diamati, maka amat sesuai jika Mat Sabu bertanding di Batu Kawan, Guan Eng sebagai sahabat paling akrab dengan Mat Sabu, apalah salahnya jika DAP sudi memberi laluan kepada Mat Sabu untuk bertanding di Batu Kawan.

Sharpshooter selaku Pengarah Pillihanraya Dun Bukit Tengah merangkap Ketua Penerangan Keadilan Batu Kawan, sudah pasti menjadi orang pertama yang menyokong penuh kehadiran Mat Sabu di Batu Kawan bak kata pepatah "TAK CUKUP TAPAK TANGAN STADIUM BATU KAWAN KAMI TADAHKAN...."

Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/

Full content generated by Get Full RSS.

CalculatorButa: Fenomena 30 Tahun Search: Stadium <b>Batu Kawan</b> <b>...</b>

Posted: 18 Nov 2011 04:30 AM PST


Ada org bertanya, KM minat rock ke? Entahla......esok KM bawak Cikgu Watie temankan...... Full content generated by Get Full RSS.

~Diari Hatiku~: Insiden Buruk <b>di Batu</b> Buruk!

Posted: 23 Jan 2012 05:18 PM PST

Semalam, g A&W..minum2 ngan kawan skolah rendah.hmm.xterlambat ag raseye klu nk berbaik2 n rapat2 balik ngan kawan2 skolah rendah dulu kan.da 13 tahun rupenye aku tinggalkan zaman kanak-kanak riang..eh, skrg ni, even aku da masuk 25, masih riang k.haha. jumpe ngan kak siti n kak aida..after minum2, g jalan2 n amik angin kat tepi pantai.lame giler xlepak kat tepi pantai cam semalam.kenyang mkn angin..:p pastu g mkn2 kat kuala ibai.then, g balik lepak kat pantai batu buruk.

seswai sgt, duk batu buruk, tibe2 ade insiden buruk! aku n kwn aku yg duk sblh driver tu bukak tingkap kete.tgh syok2 bercerita, tibe2 dtg sorg pmpuan yg xbape btol, mintak duit.aku da cuak da.nk tutup tingkap, tp, maken trbukak lak tingkap tu.haha.tangan da terketar2 da.yg xtahannye, aer mate aku kuar skali..haha..budus nye..! takut seh, mane la tau.kot2 de bawak pisau ke, parang ke, g cekiknye kwan aku tu, aku da ler xleh nk 'berlari-larian'.huhu..kawan aku yg duk blakang  da menyorok bawah kusyen da.huhu..naseb bek kawan aku yg duk kat bhgian driver tu cool jer.pmpuan xbtol tu mintak duit, die ckp xde.mintak die tutup tigkap, tp, die wat derk jer.naseb bek pas ckp xde duit, pmpuan tu trus blah..pastu, pe ag, idup enjin..zzzuuuppppp!!! blahhh...asik mampus jer kete..aku tanye, nape kete mampus? rupenye, kawan yg drive ni, tangan die, kepale lutut da terketar2..kahkah..punye la cool td, rupenye takut gak...hahahaha..then, terus balik umah.tgk2 jam da pkul 940pm..huhu..

moral of da story, jgn lepak2 kat tepi pntai time malam2, bukak tingkap luas2, siap bukak pintu ag n jgn terlalu fokus time bercerita n bergosip.tgk sekeliling k.n please be cool klu jumpe ngan org yg xbtol, macam kawan aku tu..haha..terbaeekkk..!!

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 01:26 PM PST

URL Sumber Asal :-

Welcome to my Blog.. Whatever News..: <b>Batu Kawan</b> - Pulau Aman

Posted: 05 Feb 2012 11:14 PM PST

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
ada knduri sempena maulud kat umah sepupu..
kat taman intan cempaka.. 
makan laksa, nasi berlauk gulai daging, ayam masak merah, ulam-ulaman dll..
harga bot ke Pulau Aman..
Pemandangan di Jeti Batu Kawan mmg menarik..
kat sana sesuai untuk pengantin uat photoshoot..
tyme aku gi sna 2 pasangan pengantin ada kat sna..
kat sna jugak boleh berkelah, melepak dll..

dh sampi kat Pulau Aman..
kehidupan mereka disana hanya berjalan kaki..
bila hendak gi kemana sahaja..
tiada kenderaan langsung..
tiada pencemaran bunyi, udara dll..
di sana perkampungan kecil..
oleh itu, disana jugak ada tmpat bersejarah..

sekitar tahun 1789, seorang kampung telah menemui mata air yang sedang mengalir di tepi pantai. Beliau bercadang untuk menggali sebuah lubang agar dapat dijadikan telaga untuk kegunaan semua penduduk kampung.
semasa beliau sedang menggali, tiba2 cangkul beliau terkena satu objek keras dan apabila diteliti ianya adalah sebuah tempayan emas. beliau terkejut dan ketakutan serta terus memberitahu penduduk kampung tentang perkara tersebut. apabila orang kampung tiba di tempat itu, tempayan emas itu tidak wujud lagi sebaliknya ada batu berwarna kuning keemasan sahaja.
peristiwa tersebut diketahui oleh pemenrintah british yan memerintah pulau pinang pada masa itu. pemenrintah british itu telah mengupah orang kampung untuk menggali lubang tersebut untuk mendapatkan emas yang diperkatakan itu dan ketulan yang disangka emas itu dihantar ke british untuk dianalisis. namun demikian, ketulan yang disangka itu hanyalan ketulan batu yang berwarna emas dan penggalian tersebut telah diberhentikan dengan kedalam 2.5 meter.
penduduk telah mengambil keputusan untuk dijadikan lubang itu sebagai telaga atau perigi yang mana dinamakan TELAGA EMAS. nama itu kekal sehingga hari ini.
berhenti makan mee udang..
sesuai untuk kaki pancing..

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Oct 2011 02:10 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Sep 2011 01:23 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

GENERASI PEJUANG BANGSA: Komtar diserang keling <b>Batu Kawan</b> tuntut <b>...</b>

Posted: 15 Jun 2011 11:40 PM PDT



Dasyat juga la janji bulan & bintang oleh kerajaan DAP semasa berkempen di depan kaum India di Batu Kawan .  Siapa lagi kalau bukan  Prof P Ramasamy  yang mana pernah juga menipu penduduk Kg Buah Pala.


Antara janji DAP yang dikencingkan kepada  kaum India di Batu Kawan ini ialah


1)  Janji pemberian tanah dan rumah kepada 105 keluarga di Ladang Batu Kawan beserta geran


2) membina dewan orang ramai serta padang bola sepak untuk kegunaan penduduk


3) menyediakan tiga tanah kebun untuk aktiviti penternakan dan pertanian serta 1.2 hektar tanah untuk pembinaan sebuah sekolah di Ladang Batu Kawan. kLIK DI SINI 


Memang tak masuk akal betul janji tahap jingga ini kepada penduduk India di Ladang Batu Kawan . Kalau setakat janji ini pun tak boleh tunaikan , macamana la depa dok janji bulan & bintang dalam Buku Jingga. 

PULAU PINANG 15 Jun - Pada pilihan raya umum lalu, penduduk di Ladang Batu Kawan, Seberang Perai Selatan mengundi pembangkang selepas dijanjikan kebajikan serta nasib mereka akan dibela.


Namun, setelah tiga tahun kerajaan DAP Pulau Pinang mentadbir, semua janji manis itu hanya tinggal janji.
Merasakan diri mereka diperdaya demi kepentingan politik peribadi, kira-kira 100 penduduk ladang itu berhimpun di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) yang menempatkan pejabat pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang hari ini.


Kumpulan itu pada Mei lalu pernah melancarkan mogok lapar berhampiran Stadium Batu Kawan kerana isu sama.


Mereka berkumpul kira-kira 30 minit sambil membawa bendera berwarna hitam sebagai tanda tidak puas hati terhadap wakil rakyat DAP.


Kumpulan penduduk itu mendesak untuk berjumpa Ketua Menteri, Lim Guan Eng bagi menyerahkan memorandum menuntut perkara-perkara yang pernah dijanjikan oleh Timbalan Ketua Menteri II, P. Ramasamy yang juga Ahli Parlimen Batu Kawan semasa kempen Pilihan Raya Umum Ke-12.


Pengerusi Kuil Sri Mahamuthu Mariamman, A. Nallakumar yang mengetuai kumpulan tersebut berkata, mereka mahu berjumpa sendiri dengan Guan Eng kerana sudah tidak mempercayai Ramasamy."Kami mahu berjumpa sendiri Ketua Menteri selaku pemegang amanah rakyat.


"Kami mahu Ketua Menteri selesaikan masalah kami yang telah berlanjutan begitu lama. "Ramasamy telah berjanji untuk berbuat demikian dulu, tapi sampai sekarang tidak diendahkan," katanya kepada pemberita di sini hari ini.


Bagaimanapun, mereka hanya dibenarkan berjumpa Pembantu Pegawai Komunikasi, Pejabat Ketua Menteri, D. Bhaveneswary untuk menyerahkan memorandum berkenaan. Kumpulan tersebut kemudiannya bersurai selepas diarahkan oleh polis.


Antara isu yang dibangkitkan penduduk adalah cadangan Ramasamy untuk menyerahkan tanah perkuburan berusia lebih 200 tahun seluas enam hektar di ladang itu kepada badan tanah wakaf Hindu bagi tujuan pembangunan.


Turut dibangkitkan adalah janji untuk memberi tanah dan rumah kepada 105 keluarga di Ladang Batu Kawan beserta geran dan membina dewan orang ramai serta padang bola sepak untuk kegunaan penduduk.
Janji lain adalah menyediakan tiga tanah kebun untuk aktiviti penternakan dan pertanian serta 1.2 hektar tanah untuk pembinaan sebuah sekolah di Ladang Batu Kawan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

jokisenja.blogspot.com: Affendi mahu lupakan insiden <b>di Batu Kawan</b>

Posted: 12 May 2011 09:05 AM PDT

KUALA LUMPUR-Walaupun dibelungi rasa kecewa dengan insiden jump start di Batu Kawan, Mohd Affendi Rosli berharap dapat beraksi dengan lebih baik pada Pusingan 3 Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS yang bakal berlangsung di Stadium Sultan Mizan Gong Badak, Terengganu pada 13 dan 14 Mei ini.

Affendi dikenakan penalti 30 saat setelah didapati melakukan kesalahan jump start pada perlumbaan akhir CP130 bulan lepas.

Penalti itu secara langsung meletakkan Affendi di kedudukan kelapan walaupun dia melintasi garisan penamat di tempat kedua.

Jika bukan kerana denda tersebut, Affendi akan berada di kedudukan teratas keseluruhan CP130 bersama-sama pendahulu ketika ini, Ahmad Fazli Sham (Pennzoil Fastrac Racing) dengan 33 mata. Kini dia berada di kedudukan keenam dengan 21 mata.

Nasib malang turut menimpa rakan sepasukannya, Azlan Shah Kamaruzaman yang turut didapati bersalah kerana kesalahan serupa. Nasib pelumba berusia 27 tahun itu bertambah malang apabila gagal menamatkan perlumbaan ekoran masalah mekanikal pada pusingan ke-13 daripada 15 pusingan perlumbaan.

"Keputusan di Pusingan 2 pasti lebih baik jika bukan kerana kesalahan teknikal saya dan Azlan lakukan. Kami tidak menyangka klac baru ini amat sensitif dan ketika kami menkar ke gear satu ia menendang dengan kuat.

"Saya hampir berputus asa selepas marshal menunjukkan isyarat kesalahan jumpstart pada pusingan 5.

"Walau bagaimanapun saya meneruskan perlumbaan kerana lebih baik jika dapat membawa pulang mata berbanding dengan tangan kosong," kata pelumba berusia 26 tahun itu.

Tambahnya lagi, "Saya sangat menyesal dengan kesilapan kerana pada waktu itu saya yakin dapat menamatkan perlumbaan di atas podium memandangkan jentera Honda saya  begitu kompetitif di Batu Kawan. Malangnya,  saya gagal menggunakan kelebihan tersebut."

Affendi bertekad untuk melupakan perkara yang telah berlalu dan kini bersedia untuk memberikan aksi terbaik di Terengganu.

"Nasib saya kurang baik pada dua pusingan sebelum ini dan saya berharap ia akan berakhir di atas podium di Terengganu. Bukan setakat jentera Honda saya berada dalam keadaan terbaik setelah pelbagai pengubahsuaian dilakukan oleh mekanik, malah perlumbaan kali ini merupakan satu perlumbaan teknikal.

Saya amat menggemarinya kerana tidak semua pelumba CP130 dapat melakukannya dengan baik," kata Juara keseluruhan Novis 2007 ini.

Ketika Fazli mendahului kedudukan keseluruhan CP130, mengekori di belakangnya ialah Abdul Muhaimin Roslan (Yamaha Maju Motor Racing) di kedudukan kedua dengan 31 mata dan Mohd Zaqhwan Zaidi (Pachie Yuzy Honda Racing) ketiga dengan 26 mata.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Sep 2011 01:47 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2011 12:00 AM PDT

KUALA LUMPUR-Walaupun dibelungi rasa kecewa dengan insiden jump start di Batu Kawan, Mohd Affendi Rosli berharap dapat beraksi dengan lebih baik pada Pusingan 3 Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS yang bakal berlangsung di Stadium Sultan Mizan Gong Badak, Terengganu pada 13 dan 14 Mei ini.

Affendi dikenakan penalti 30 saat setelah didapati melakukan kesalahan jump start pada perlumbaan akhir CP130 bulan lepas.

Penalti itu secara langsung meletakkan Affendi di kedudukan kelapan walaupun dia melintasi garisan penamat di tempat kedua.

Jika bukan kerana denda tersebut, Affendi akan berada di kedudukan teratas keseluruhan CP130 bersama-sama pendahulu ketika ini, Ahmad Fazli Sham (Pennzoil Fastrac Racing) dengan 33 mata. Kini dia berada di kedudukan keenam dengan 21 mata.

Nasib malang turut menimpa rakan sepasukannya, Azlan Shah Kamaruzaman yang turut didapati bersalah kerana kesalahan serupa. Nasib pelumba berusia 27 tahun itu bertambah malang apabila gagal menamatkan perlumbaan ekoran masalah mekanikal pada pusingan ke-13 daripada 15 pusingan perlumbaan.

"Keputusan di Pusingan 2 pasti lebih baik jika bukan kerana kesalahan teknikal saya dan Azlan lakukan. Kami tidak menyangka klac baru ini amat sensitif dan ketika kami menkar ke gear satu ia menendang dengan kuat.

"Saya hampir berputus asa selepas marshal menunjukkan isyarat kesalahan jumpstart pada pusingan 5.

"Walau bagaimanapun saya meneruskan perlumbaan kerana lebih baik jika dapat membawa pulang mata berbanding dengan tangan kosong," kata pelumba berusia 26 tahun itu.

Tambahnya lagi, "Saya sangat menyesal dengan kesilapan kerana pada waktu itu saya yakin dapat menamatkan perlumbaan di atas podium memandangkan jentera Honda saya  begitu kompetitif di Batu Kawan. Malangnya,  saya gagal menggunakan kelebihan tersebut."

Affendi bertekad untuk melupakan perkara yang telah berlalu dan kini bersedia untuk memberikan aksi terbaik di Terengganu.

"Nasib saya kurang baik pada dua pusingan sebelum ini dan saya berharap ia akan berakhir di atas podium di Terengganu. Bukan setakat jentera Honda saya berada dalam keadaan terbaik setelah pelbagai pengubahsuaian dilakukan oleh mekanik, malah perlumbaan kali ini merupakan satu perlumbaan teknikal.

Saya amat menggemarinya kerana tidak semua pelumba CP130 dapat melakukannya dengan baik," kata Juara keseluruhan Novis 2007 ini.

Ketika Fazli mendahului kedudukan keseluruhan CP130, mengekori di belakangnya ialah Abdul Muhaimin Roslan (Yamaha Maju Motor Racing) di kedudukan kedua dengan 31 mata dan Mohd Zaqhwan Zaidi (Pachie Yuzy Honda Racing) ketiga dengan 26 mata.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Kisah Seminit <b>di Batu Kawan</b> - NaZaPhoTos

Posted: 24 Jul 2011 12:45 AM PDT

Barred Buttonquail (Turnix suscitator) - male
Percaya atau tidak, kedua2 spesis di atas berjaya saya
rakamkan dalam masa seminit selepas parking kereta.
Itulah yg dinamakan rezeki, tambah pulak kedua2
spesis ni mmg sukar utk kita jumpa.
Pagi tadi jam 11, saya ke Batu Kawan dan terus
ke Lorong Barbet (lorong tanah yang saya dan saudara
Zo Cozy namakan memandangkan di situ terdapat
spesis Coppersmith Barbet). Dari jauh ketika memasuki
lorong itu, saya ternampak kelibat Barred Buttonquail
di tengah2 lorong tanah. saya perlahankan kereta kerana
saya tahu burung2 seperti ini pasti akan lari bila nampak kita.
Saya tahu saya tak punya masa yg banyak utk shoot spesis
ini, so saya setkan kamera sambil memandu. Dan seperti yang
saya duga, burung itu terus cuba utk larikan diri sebaik sahaja
saya stop kan kereta. Alhamdullilah, saya berjaya capture 2 keping
Dan kemudiannya..rezeki saya, ketika sedang mencari2 kelibat
burung tersebut melalui lens sigma 150-500mm,
saya terlihat pula kelibat Nightjar di celah2 semak yang
sama. Alhamdulillah, dapat juga saya rakamkan
spesis burung yang agak sukar untuk di cari
kerana warna dan habitatnya yang semak-samun.
Kedua-dua foto ni saya shoot dari dalam kereta.
Barred Buttonquail pada 380mm & Nightjar tu pada 500mm.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved