Ahad, 9 September 2012

09 di Butterworth - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

09 di Butterworth - Google Blog Search


Oh! CCTV Rompakan <b>di</b> Stesen Minyak RnR <b>Butterworth</b> - Kulim <b>...</b>

Posted: 27 Aug 2012 11:06 PM PDT

Betapa kejamnya rakyat Malaysia hari ini. Video ini pasti mengundang perasaan bertambah-tambah benci kepada Mat Rempit. Kitorang rasa korang sedia maklum ada beza antara Mat Motor dan Mat Rempit. Mat Motor ni mereka yang ke tempat kerja atau menggunakan motosikal sebagai perantaraan urusan mereka manakala Mat Rempit pula kaki lumba haram dan ada antara mereka yang aktif terlibat dalam jenayah dan dadah.

Kejadian yang dipaparkan dalam rakaman CCTV berikut berlaku di Stesen Minyak Henti Rehat Butterworth – Kulim Expressway (BKE) pada 10 Ogos 2012. Apa yang lebih mengecewakan, kejadian tersebut ditonton orang ramai (dengan penuh gaya rileknya) tanpa memberi sebarang bantuan atau at least call la polis. Bila lihat dari video ni, Malaysia dah tak jauh beza dengan China. Jenaya berlaku depan mata orang boleh buat tak tahu.

Jika anda menonton video tersebut, mangsa tu tewas bila perompak terbabit datang semula bawa senjata. Mula-mula mangsa dah menang dah. Tambah kalau 3 4 orang yg jadi penonton wayang tu datang tolong dari awal, dah lama dah cabut lari si perompak tu.

"Tolong" tu tak membawa maksud anda perlu tolong belasah penjenayah tu (tengok keadaan). Banyak lagi cara nak tolong seperti jerit panggil lagi ramai org atau call polis. Bukan seperti menonton filem aksi di panggung wayang :)

Lainlah kalau si perompak awal2 dah bawa machine gun, kami pun awal2 dah cabut lari. lol

Visul ini adalah untuk tujuan analisa forensik dan jika anda tahu sebarang maklumat, boleh hubungi KOSUKE di bantuan[at]kosuke.org. KOSUKE adalah sebuah badan NGO di Penang.

Video asal oleh teamkosuke.

— Rakyat Malaysia semakin kejam –

[18SG] Rakaman CCTV Samun bersenjata <b>di</b> RnR <b>Butterworth</b>

Posted: 28 Aug 2012 09:00 AM PDT

Kepada sesapa diluar sana dan juga pembaca blog gua yang menggunakan lebuhraya Butterworth Kulim Expressway terutamanya yang selalu berhenti di RnR tersebut, gua harap korang berhati-hatilah ye..

Gua dapat makluman bahawa kejadian samun khususnya terhadap penunggang motorsikal memang berleluasa di situ.. Yang jadi dalangnya ialah Mat-Mat rempit celaka dikawasan sekitar..

Macam yang korang boleh tengok dalam video dibawah, seorang pemuda telah disamun oleh dua ekor Mat rempit ketika dia sedang membayar duit bagi mengisi minyak..

Kejadian tersebut berlaku pada bulan puasa.., dan lagi lebih kurang seminggu sebelum umat Islam sambut Aidilfitri... WTF!!!

Bukan duit je kena samun beb.., motor mangsa pun mat rempit celaka tu rembat sekali...

Malangnya.., ada dua tiga orang pelanggan stesyen minyak tu hanya bertindak sebagai pemerhati bebas saja.. Termasuklah pekerja di stesyen minyak tersebut yang seakan disumpah jadi tunggul kayu...

Mentaliti macam ni lah yang buat gua malu dengan rakyat Malaysia.. Penakut nak mampus untuk bantu orang yang dalam kesusahan..

Nasib baik gua tak ada ditempat kejadian.., kalau tak, dah tentu ada yang jadi mangsa "pedang samurai" gua yang sentiasa tersedia dalam kereta..

So.., nasihat gua kepada semua rakyat Malaysia.., jangan biarkan negara kita jadi macam di China.. Dan jangan biarkan rakyat Malaysia tersenarai sebagai rakyat yang penakut kepada penjenayah!!

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved