Isnin, 1 Oktober 2012

09 di balik pulau - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


SUATU CATATAN PERJALANAN: ROUNDABOARD <b>BALIK PULAU</b>

Posted: 06 Sep 2012 07:49 AM PDT

ALHAMDULILLAH

Hampir sejam lebih berada di atas puncak Bukit Bendera dan sempat jugak aku menjelajahi dengan menaiki buggy, maka turunlah aku ke kaki bukit . Ramai jugak yg dok beratur nak naik tren .

Destinasi yang menjadi pilihan ku selepas ini ialah pekan Balik Pulau kerana katanya sisa-sisa koret-koret durian masih ada lagi ke sana.






Turun , capai motor roda tiga dan berdesup aku menuju ke pekan Balik Pulau . Niat hati nak makan nasi kandar kat Kassim Mustapha kat sana, namun rupa2nya kedai nasi kandar tu dah tutup sejak 2 tahun dulu .

Maka melangkah kami mengikut streng motor hinggalah aku berpusing 2-3 kali kat roundabout Balik Pulau ni 2-3kali nak cari parking kerana aku ternampak sebuat kedai nasi kandar betul2 kat depan roundabout tu .

Apalagi, bernasi kandarlah kami di sana sebelum lepas ni nak makan durian pulak.

Macam biasa kari campur dengan ayam goreng dan sayur menjadi pilihan ku sambil tu pesan sekali pasembur buat ulam dengan nasi.

Yang pasti penunjuk arah mata angin kat tengah2 roundabout tu menarikperhatian ku kerana rasanya dah tak jumpa lagi benda alah ni kat mana2 di negara kita dan usianya pasti dah puluhan tahun.





0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved