Ahad, 11 November 2012

09 di Ceruk Tok Kun - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

09 di Ceruk Tok Kun - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Sep 2012 11:23 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Anwar Arkitek Ekonomi Majukan Malaysia | MyNewsHub

Posted: 27 Sep 2012 02:11 AM PDT

SEKITAR tengah hari tadi penulis berjumpa dengan beberapa orang rakan seperjuangan. Sudah tentulah perbincangannya menjurus kepada pembentangan bajet Pakatan Rakyat yang dilakukan Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam.

Rata-rata kami berbangga dengan pembentangan tersebut kerana ia jelas sekali menyerap semua masalah dan kesusahan rakyat – kalau dapat dilaksanakan.

Bukan rahsia rakyat begitu terbeban dengan pelbagai kos sara hidup yang tinggi akibat dari pengurusan kewangan negara yang tidak cermat oleh kerajaan BN dan bajet yang dibentangkan semalam adalah jawapan kepada semua masalah tersebut.

Kami juga bersetuju bahawa Anwar adalah seorang pemimpin yang benar-benar memahami aspirasi dan kesusahan rakyat. Tidak pasti bila, tapi penulis tahu Anwar meluangkan begitu banyak masa melihat masalah rakyat, mungkin melalui beberapa siri jelajahnya yang semakin kerap kebelakangan ini.

Tidak hairan kenapa bajet Pakatan Rakyat semalam benar-benar kena dengan sasarannya – untuk mengurangkan bebanan rakyat.

Siapa sangka, penggerak reformasi berasal dari Ceruk Tok Kun Pulau Pinang ini mempunyai visi yang melangkaui pemikiran begitu ramai orang di negara dan dunia ini, termasuk mereka yang pakar dalam bidang ekonomi sekalipun….Baca Selanjutnya Di Sini

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

Pihak Pembelaan Anwar Menutup Kes, Tiada Saksi Baru

Dato' Seri Anwar Wajar Bertanding Di Putrajaya

Sampai Hati The Economist Tuduh Anwar Begitu...

Anwar Bertopengkan Islam Tutup Peribadi Sebenar

Apa Kaitan Kes Razak Baginda?

Mahu Peguam Anwar Dikenakan Tindakan

28 Feb: Pengurusan Kes Anwar Saman Utusan

Apabila Sang Tikus Takutkan Tikus Yang Lain

Kumpulan Nuklear Akan Gempur Anwar!

Wanita Misteri Tampil Beri Penjelasan

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Jet Peribadi: Kemewahan Yang Anwar Tidak Mahu Rakyat Tahu <b>...</b>

Posted: 23 Sep 2012 09:43 PM PDT

September 24, 2012   ·   47 Comments

SELANGOR-1

KALAU ikut ironi, Anwar Ibrahim sekarang hanya kurang 1 jenis pengangkutan awam yang belum berada dalam pemilikannya, iaitu kapal laut dan yang seumpama dengannya.  Lain dari itu, semua jenis sudah ada, bas, treler, kereta, 4WD dan terbaru, jet peribadi.

Itupun rasanya, akan datang dapat jugalah kita lihat kapal dengan muka Anwar padanya, dilihat dari jumlah sumbangan dana yahudi kepada NGO-NGO haram yang ada kaitan dengan Anwar dan Pakatan Rakyat seperti SUARAM, IKD dan Bersih (sekadar menyebut beberapa).  Dana yang khabarnya sudah mencecah nilai jutaan ringgit kalau dihimpunkan semua sekali.

Alasannya nanti, senang Anwar dan rombongannya nak melawat pulau-pulau di negara ini untuk berkempen memenangkan Pakatan Rakyat dalam pilihanraya umum akan datang.  Hakikatnya, Pakatan Rakyat tak daftar pun.

Mewah tak mewah Anwar tu ya.

Tapi hari ini penulis lebih minat nak cerita soal jet peribadi itu dulu sebab gambar Anwar dalam jet itu dah ada depan mata, kapal belum lagi, dah ada besok kita ceritalah.

Rasanya takat duit-duit kumpul dari tin milo ni mungkin tak seberapa sangat nilainya, cukup-cukup nak bayar upah penceramah sajalah kot.  Itupun tak boleh nak kata juga sebab Bendahari PAS, Dr. Mohd Hatta Ramli juga digambarkan bersama-sama dalam jet peribadi tersebut.

Kita tak mahulah berspekulasi kenapa dalam ramai-ramai pemimpin PAS yang ada, Bendahari PAS sahaja yang diberi penghormatan untuk naik pesawat mewah tersebut. 

Terserah kepada semua orang untuk menilainya macam mana sebab yakinlah, lepas kecoh-kecoh ni, tak siapa di antara pemimpin yang terlibat nak buka mulut pasal isu ini lagi dah.

Tapi apa pun macai PAS yang bodoh-bodoh menghulurkan 'derma jihad' dalam tin milo di ceramah-ceramah, boleh berbangga sedikit sebanyak sebab wang derma macai semua sudah mampu menyewa jet peribadi yang di datangkan khas dari Amerika Syarikat sana untuk bawa Anwar dan juak-juaknya berjalan ke Sabah, Sarawak dan Labuan.

Diri sendiri ada yang tak mampu nak naik kapal terbang sekalipun, apatah lagi jet peribadi tapi sebab bodoh punya pasal, orang lain yang merasa kenikmatan dari 'derma jihad' yamg macai semua hulurkan.

Walaupun Tien Chua dipetik NST hari ini sebagai berkata "The private jet in which Anwar had flown last week was 'quite cheap' to charter" (Jet peribadi yang digunakan Anwar untuk terbang minggu lepas adalah 'agak murah' untuk disewa), itu tidak mengurangkan kemarahan rakyat Malaysia yang rata-rata sakit hati dengan sikap hipkorasi Anwar dan juak-juaknya.

Jet peribadi tu, berapa murah yang kita cakapkan sekarang  ni?  RM 1 juta atau RM 2 juta, berapa murah?  Ingat ya, jet itu disewa dari sebuah syarikat di New York sana dan berada di Malaysia beberapa hari untuk mengangkut Anwar dan rombongannya.

Jadi berapa murahkah yang dimaksudkan?  Yang pasti bukan RM 1000 ke bawah punya nilai.

Oh ya, sebelum terlupa, soal Anwar menyewa jet peribadi 'murah' ini tidak ada kaitan dengan sesiapa ya, sebab tidak ada gambar.  Jadi gebang banyak-banyak pun menuduh orang sana, menuduh orang sini pun guna jet peribadi, tidak ada gunanya sebab tidak ada bukti.

Sedangkan yang jet peribadi 'murah' yang kita cakapkan sekarang ini, ada bukti, ada gambar, dipostkan pulak di Twitter pemimpin PKR sendiri, bukan pandai-pandai buat cerita.

By


0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved