Rabu, 21 November 2012

09 di permatang pauh - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


Anwar takut kalah <b>di Permatang Pauh</b>? | The Unspinners

Posted: 02 Aug 2012 01:45 AM PDT

Kisah Lajim Ukin dan WIlfred BUmburiang mahu dan sudah lompat ke PKR satu kisah yang menarik. Ada pihak yang sudah mula hebahkan kononnya ada lagi beberapa pemimpin BN akan lompat.

Mungkin ada tapi yang dah pencen dan expired. Kalau dipelajari dari 916, ini semua GEMPAQ saja. Namun lompatan ini memberi nyawa baru buat Anwar Ibrahim

Kedudukan terkini PKR adalah mereka akan hilang lebih kurang 16 ke 17 kerusi. Harapan mereka nak menang kerusi parlimen dari BN hanya satu iaitu di Pandan. Itu pun kalau Dato Ong Tee Keat tendang own goal. 

Katanya PKR akan cuba kasi kerusi-kerusi mereka yang tidak boleh menang pada DAP. Cuma di kawasan Cina saja yang mereka akan kasi pada PAS.

Apa kebodohnya Anwar Ibrahim?

Tidak bodoh tetapi hanya anwar memikirkan dirinya sendiri. Selama beberapa bulan kita dok dengar khabar-khabar Anwar akan pindah ke tempat lain macam Nibung Tebal atau Lembah Pantai.

Ramai menganggap itu adalah usahanya untuk menyelamatkan Nurul dan ada pula kata ianya untuk memperkenalkan anaknya satu lagi Nurul Hana. Rupanya itu decoy.

Nama-nama semua tu tiada timbul di Nibung Tebal. Burung berkicauan menceritakan wakaupun apa terjadi, Nurul Izzah bertegas mahu pertahankan kerusi di Lembah Pantai. Takkan Naib Presiden PKR cabut lari dari kawasan?

Anwar tak dapat selitkan Nurul Hana kerana dia takut dipanggil politik mak bapak dan anak2.

Habis semua cerita,  timbul pula kisah Kak wan nak tanding ADUN di Selangor. Kononnya dia akan gantikan Khalid Ibrahim yang agak tenat politiknya.

Kini timbul pula kisah Anwar terbaru. Susah untuk dipercaya tapi sudah ada yang kata kini Anwar mula gila bayang ketakutan dia akan kalah di Permatang Pauh.

Menurut sumber, PKR sudah jarang mengadakan ceramah di Permatang Pauh. Satu lagi kata sumber, setap kali anwar keliling keliling Permatanag Pauh, tak sampai 10 orang sanggup ikut dia.

Sebelum timbulnya insan kamil anugerah tuhan yang maha hebat bernama Anwar Ibrahim, ini kawasan tradisi UMNO lawan PAS. Jika dibuatnya Anwar tak ada calun keluarga atau lain, kemungkinan ianya akan diserahkan keada PAS.

Teori yang mengatakan Anwar mungkin menghadapi meresotan undi adalah kerana penyokong-penyokong setempatnya asalnya orang-orang UMNO. Kini melihat satu demi satu gelagat Awnar dan kesediaannya berkompromi pada DAP, mereka dah meluat.

Wallahu alam ... kini katanya Anwar sedang melihat kawasan yang lebih ramai pengundi Cina supaya dia lebih selamat seperti Bayan Baru, kawasan PKR yang APnya sudah lompat bebas, Dato Zaharin Hashim.

Maka itu yang dia kow tow pada DAP. dan mereka sedia sokong Anwar sebagai PM. PAS belum pasti mahukan Anwar sebagai PM.  

Jika Pakatan menang, saksikan kita aksi liwat yang paling hebat iaitu anwar diliwat ramai oleh masyarakat Cina.  

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved