Ahad, 19 Februari 2012

09 di Batu maung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu maung - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Batu maung</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Feb 2012 03:08 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu maung</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu maung</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 03:33 PM PST

URL Sumber Asal :-

ORANG KECIL ORANG BESAR: Pulau Jerjak & Briyani Peha <b>...</b>

Posted: 10 Jan 2012 05:08 AM PST

Pulau Jerjak & Briyani Peha Kambing Puncak Mutiara

Bulan lepas selama 2 hari aku berulang-alik menaiki bot ke Pulau Jerjak. Hari pertama naik bot berhawa dingin, hari kedua naik bot (ala feri) berhawa semula jadi. Mulanya aku ingat naik di jeti berhampiran Queens Bay itu tetapi rupa-rupa jeti di situ menghala ke resort. Assignment aku ke Penang Shipyard yang mana jetinya di Batu Maung.

Dari Queens Bay berenangpun boleh kalau hendak ke Pulau Jerjak ini. Kalau dari Batu Maung, bot akan berpusing meredah laut melalui bawah projek pembinaan jambatan kedua yang sedang dibina sebelum sampai ke jeti Pulau Jerjak.

Selepas habis assignment hari kedua dan terakhr aku terperangkap hampir 2 jam di dalam kesesakan lalulintas dari Batu Maung dan Jambatan Pulau Pinang. Rupa-rupanya begitulah keadaan setiap petang Jumaat. Hujan pula menambahkan kesesakan lagi.

Malamnya aku ke Kampung Pelek bersama orang rumah aku seorang itu dan anak jantan aku seorang itu. Memang sudah lama aku ingin mencuba menu di Restoran Puncak Mutiara di Kampung Pelek, Bukit Mertajam ini. Ada pelbagai menu dari kambing, ayam kampung, burung unta, rusa, dan sebagainya. Terdapat juga menu barat dan ala Thai di sini.

Apapun (pada pandangan peribadi aku) menu yang kami cuba biasa-biasanya. Mungkin aku sudah hilang semangat makan-makan dek cerita Man vs. Food.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

Full content generated by Get Full RSS.

JOM PEGANG PENYU |

Posted: 26 Jan 2012 06:01 PM PST

Sejak semalam saya berada di Pulau Pinang menghabiska masa meninjau beberapa potensi untuk menulis entry baru dan juga melakukan serba sedikit liputan. Sebenarnya saya terlupa yang orang ramai masih dalam mood bercuti untuk Tahun Baru Cina. Punyalah sesak jalan di sekitar Pulau Pinang. Terpaksa saya bermalam di Butterworth selepas beberapa jam mencari penginapan di George Town. Di Pulau Pinang, korang pernah pergi tak Akuarium Pulau Pinang yang diuruskan oleh Institut Penyelidikan Perikanan (FRI) Pulau Pinang. Kalau belum, baik korang pergi ke sana kalau ada masa.

Dengan tiket semurah RM5 untuk dewasa dan kadang-kadang mereka buat promosi RM2 untuk seorang dewasa untuk ke sana. Untuk memberi didikan berkenaan ikan kepada anak korang, memang patut korang ke sana. Apa yang menarik sebelum korang balik, korang boleh menyentuh dua ekor penyu agar yang diletakkan di dalam sebuah kolam di luar bangunan Akuarium.

Inilah antara salah seekor penyu agar yang saya maksudkan. Wajahnya yang comel dan cantik pasti akan menarik minat anak korang untuk melihatnya dengan lebih dekat lagi. Ada dua ekor penyu agar dalam kolam ini yang akan sentiasa berenang menghampiri anda kalau korang menjenguk ke dalam kolam. Kalau korang sentuh cangkerangnya perlahan-lahan tak jadi masalah buat sesiapa yang tidak pernah menyentuh penyu. Korang boleh dapatkan paket makanan palet dengan harga RM1 sebungkus dan diberi makan kepada penyu-penyu ini.

Dalam ruang akhir bangunan akuarium ini juga ada satu tangki besar yang memuatkan super besar Ikan Kerapu yang kalau korang makan seekor memang korang akan mati pecah perut sebab besar sangat. Tapi dek kerana umur ikan ini yang sudah tua ia berenang dengan kelajuan yang amat perlahan. Pastikan korang berhati-hati takut anak korang takut lak nak tengok ikan besar macam tu.

Tengoklah saiz ikan kerapu tu dengan orang yang mengambil gambar di hadapan tangkinya itu. Besar kan?? Hahaha.. Tapi untuk melihat serba sedikit tentang hal ehwal ikan ni boleh lah korang datang ke sini di Akuarium Pulau Pinang diuruskan oleh FRI di Batu Maung lokasi sebenarnya.

Teh"O"Suam : Besarnya ikan!!

nuffnang_bid = "f75b493126bcce94d087125518971d2a"; // ]]>

Full content generated by Get Full RSS.

PERASMIAN SEKOLAH AGAMA RAKYAT <b>BATU MAUNG</b>

Posted: 26 Oct 2011 02:12 AM PDT

TEKS UCAPAN
YB DATO' MANSOR BIN OTHMAN,

TIMBALAN KETUA MENTERI PULAU PINANG 1
SEMPENA MAJLIS PERASMIAN
SEKOLAH AGAMA RAKYAT BATU MAUNG
PADA 14 OKTOBER 2011M / 16 ZULKAEDAH 1432H.

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu maung</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2012 03:39 PM PST

URL Sumber Asal :-

Ikan Bakar <b>di</b> Kampung Nelayan Teluk Tempoyak, <b>Batu Maung</b> <b>...</b>

Posted: 29 Dec 2011 06:32 AM PST

Assalamu'alaikum,
Pada 17 Disember 2011 yang lalu, hari Sabtu, hamba ke Pulau Pinang, ada 'seminar' sehingga 20 Disember 2011. Memandangkan kami pun dah lama tak makan ikan bakar di Teluk Tempoyak, jadi petangnya, kami ke Kampung Teluk Tempoyak di Batu Maung, Pulau Pinang. Kampung ini merupakan sebuah kampung Melayu dan perkampungan nelayan, jadi  terdapat jeti nelayan di sini. 

Meja ini sudah 'ditempah'. Memandangkan kami sampai awal dan 'jumlah' kami agak ramai, akhirnya kami dapat makan di meja ini. 
Banyak pengusaha di sini, selain ikan bakar 
Pengunjung terdiri daripada pelbagai lapisan masyarakat
Ini pengusaha ikan bakar yang terkenal....Ingat, hari Isnin tutup... 
Hamba rasa harganya jauh lebih murah berbanding ikan bakar di sekitar Lembah Klang... 
Pelbagai jenis minuman disediakan 
 Kalau datang ramai, ambil  jag sahaja lebih berbaloi berbanding ambil gelas
Memandangkan pelancong luar pun makin ramai yang datang, gerai ini turut dibuka
 Hidangan utama di sini adalah ikan bakar... kerana resepinya yang istimewa...

Hamba pun bukanlah selalu makan di luar...sekali-sekala orang kata.... 
Bila cicah ikah bakaq dengan 'kicap' dan 'asam ni'...... 
 Sayur pun ada, walaupun lain taukenya...
 Hidangan dah siap, seorang saudara dan keluargaya belum sampai...
Surau tidak jauh dari sini, jadi kalau nak bersolat tak susah....

 Bilik air pun tak jauh mana
Ikan yang dibakar dibelah dua, dan ditengahnya diletakkan 'sambal'  sebelum dibakar di atas daun pisang

Ada kerja-kerja pembinaan tidak jauh dari kawasan ikan bakar ini... 
 Ini jeti nelayan...pengalaman terbaik hamba dulu-dulu, dah sampai sini, ikan dah habis. Jadi pengusahanya telefon nelayan di laut, kemudian ikan sampai dalam peti lagi, dok melompat-lompat lagi...
 Kelihatan jambatan kedua menghubungi Pulau Pinang sedang dibina ...
 Ni kawasan parkir...taklah besaq mana. kalau malam Sabtu dan malam Ahad, memang penuh dan sesak terutamanya kalau minggu dapat gaji...

Kelazatan  ikan bakar bergantung kepada kesegaran ikannya....resepi dan cara bakar perkara kedua...  
 Memandangan ini perkampungan nelayan, maka kesegaran ikannya tidak menjadi soal...
dah hampir selesai.....Alhamdulillah
Kami sampai ke hotel dalam jam 10 malam. Cerita seterusnya adalah berkaitan mee udang, tunggu!!! 
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu maung</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Oct 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu maung</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Sep 2011 03:03 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu maung</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Sep 2011 03:01 PM PDT

URL Sumber Asal :-

2 Storey Terrace House at <b>Batu Maung</b> for Sale – RM700,000

Posted: 11 Sep 2011 07:04 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]2 Storey Terrace House at Batu Maung for Sale – RM700,000. located @ Lorong Kekabu build up :2100sf. Pls call/sms Joe @ 0174317773 for further details. * not direct *. Property Location: Batu Maung ...

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu maung</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Sep 2011 03:07 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu maung</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu maung</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2011 03:05 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Ivory lands Bayan Mutiara | Malaysia News

Posted: 12 Jul 2011 10:00 AM PDT

It is learnt that Ivory Properties had submitted the higher bid to develop an initial 24.8ha at Bayan Mutiara on Penang Island.

George Town: Ivory Properties Group Bhd is believed to have won the right to develop over 40ha of land at Bayan Mutiara on Penang Island.

Business Times has learnt that the decision to award the tender to Ivory was made during Penang Development Corporation's board meeting which ended late yesterday evening.

Ivory and SP Setia Bhd were in the race to develop the landbank, which was put out by the Penang state government via a request for proposal (RFP), for which the reserve price was reportedly set at RM200 per sq ft.

It is learnt that Ivory had submitted the higher bid to develop an initial 24.8ha, which is located south of the Penang Bridge. The cost of developing the land surpasses the RM1 billion mark.

The RFP comes with the potential to develop an additional 14ha, by way of a future reclamation after the development of the initial 24.8ha land.

The Bayan Mutiara tender is part of the state government's efforts to unlock the value of the land it owns in selected areas.

Ivory's success leaves SP Setia in the lurch, as currently, it is the only developer without any development projects along Penang's southern corridor where its rivals are present.

The rivals include Mah Sing Group Bhd, which is planning a mixed-development property project in Batu Maung. Ivory Properties is present via "The View Twin Towers" development in Batu Uban, while IJM Land Bhd had already embarked on its landmark waterfront development of "The Light", close to the Penang Bridge.

In January this year, the Penang state government announced that SP Setia – via subsidiary Eco Meridean Sdn Bhd – had won a RM300 million project to build and operate the Penang International Convention and Exhibition Centre in Relau on the island.

The project was reportedly meant to create a "Penang People's Park" that includes the country's first subterranean Penang International Convention and Exhibition Centre , a 2.8ha public park on the rooftop, a refurbished and upgraded Penang International Sports Arena, a refurbished and upgraded aquatic centre as well as a four-star hotel with retail outlets and a spacious parking lot.

By Business Times

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 di Batu kawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


Duit untuk &#39;fund&#39; Projek Rumah Kos Rendah <b>di Batu Kawan</b> turun <b>...</b>

Posted: 18 Feb 2012 09:56 PM PST

Dalam posting aku yang lepas (sumber) , cerita tentang Ketua Menteri DAP Penang , buat pengumuman untuk mengagihkan RM500 juta untuk projek perumahan kos rendah di Batu Kawan, Pulau Pinang.  Siap ada gambar masa 'press conference' upacara pencapaian cek besar RM500 juta , wow weee !! (sumber)

Dalam 'press conference' tu , Lim Guan Eng kata duit RM500 juta tu diperoleh dari projek Bayan Mutiara. Buat masa sekarang 'downpayment' yang dibuat oleh Ivory Tower hanyalah sebanyak 2% iaitu RM22 juta.  masih tertunggu-tunggu lagi 8% punya bayaran baki.  Dari RM22 juta tu , RM 6.75 juta dah diambil utk di bayar pada Konsultan dari Singapore untuk projek rumah kos rendah di Batu Kawan . (sumber)
Kemudian ,bila dah sedar dia terkantoi , Lim Guan Eng pusing kata duit RM500 juta tu dari simpanan kerajaan negeri. OK , kalau dia kata RM500 juta tu dari simpanan kerajaan negeri tu fine , mari kita tengok laporan audit untuk Pulau Pinang tahun 2010 ,(mukasurat 101 , lampiran V) 
Apa cerita ? Baki berakhir tahun 2010 baru ada RM 572,492,567.14 juta . Projek Batu Kawan RM500 juta  .. . Dan pada 24 Oct 2011 , Lim Guan Eng mengumumkan bajet defisit sebanyak RM 213 juta untuk tahun 2012 (sumber) . Jadi macam mana dia boleh kata Projek Batu Kawan tu dari simpanan kerajaan negeri ? Duit mai dari mana bang ?? 

09 di permatang pauh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: Anwar Himpun <b>di Permatang Pauh</b> Selepas <b>...</b>

Posted: 05 Jan 2012 10:56 AM PST

APA sekalipun keputusan Mahkamah Tinggi dalam kes perbicaraan liwat II yang membabitkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Isnin ini, pemimpin-pemimpin tertinggi dan penyokong Pakatan Rakyat akan berhimpun di Permatang Pauh pada malam berkenaan.
Anwar, yang juga ahli parlimen Permatang Pauh dijangka membuat persinggahan pertamanya di Pulau Pinang pada lewat petang 9 Januari bagi menjelaskan sendiri kepada rakyat berhubung keputusan mahkamah terhadap kesnya itu.

ADUN Pantai Jerejak Sim Tze Tzin berkata, Anwar mahu mengulangi apa yang dilakukannya pada tahun 1998, selepas beliau dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri, iatu kembali ke Pulau Pinang untuk mengisytiharkan Deklarasi Permatang Pauh.
Anwar dilantik menjadi ahli parlimen Permatang Pauh pada pilihan raya kecil 2008, selepas  isterinya, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang juga adalah presiden PKR mengosongkan kerusi itu untuk diisi beliau.
"Selepas keputusan penghakiman itu, semua pemimpin atasan Pakatan Rakyat akan berkumpul di Permatang Pauh untuk menghadiri perhimpunan besar," kata Sim kepada pemberita di Pulau Pinang.
"Jika Anwar dibebaskan, beliau akan menjelaskan keputusan itusendiri. Jika tidak (dibebaskan), pemimpin-pemimpin tertinggi masih akan hadir di Permatang Pauh untuk perhimpunan tersebut,"

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


d&#39;sunz: Laksa Janggus <b>di Balik Pulau</b>

Posted: 07 Feb 2012 10:43 AM PST

Assalamualaikum..Pagi Rabu tepat jam 2.17 pagi.. Apa la yang Mama Arief buat pagi-pagi buta ni.. Sebenarnya baru menyiapkan laporan amali .. Tinggal nak kumpul data.. Jadi, oleh kerana tanganku dah lenguh untuk menulis  di atas kertas, jadi kita tukar pula menaip di blog.. Boleh ke gitu.. Erm..
Oklah, saya nak sharing lagi destinasi makan-makan yang agak best di Pulau Pinang. Destinasi kali ini di Laksa Janggus di Balik Pulau, Pulau Pinang.. Hangpa kalau mai sini, jangan lupa singgah Laksa Janggus ni, boleh rasa laksa penang yang asli..


Klik Read More kat bawah ..cerita tak habis lagi


Kat mana yer lokasi ni.. Ok, meh Mama Arief bagi sikit laporan ringkas untuk ke sana :
  • Diandaikan, korang dah sampai ke Pekan Balik Pulau tu ye.. Di tengah pekan ada roundboat, jadi korang kena amik jalan pukul 12. Jalan ke hadapan dan korang akan nampak Maybank diikuti dengan Shell di sebelah kanan.. ( Tu dah betul la tu )
  • Lepas tu terus dan terus dan terus, mungkin dalam lebih kurang 3 km, sampailah anda akan nampak Kolej Kemahiran Tinggi Mara (KKTM) nun di atas bukit. Masa dah nampak tu, kena alert untuk belok ke kanan..Kalau nak tahu betul ke tak arah ke kanan tu, korang kena pastikan yang arah itu melalui pintu gerbang.. ( Haish, ayat macam %^&7 ).. Kalau korang dah nampak pintu gerbang tu, silalah belok kanan..
  • Nanti akan melalui lampu isyarat, sila teruskan perjalanan anda. (Sekejap anda sekejap korang..) ..
  • Terus, terus, terus, korang akan lalui bendang tau.. cantik sangat... SubhanAllah.. terus..terus.. sampai simpang tiga..
  • Silalah belok ke kiri. Dah nak sampai ni. Teruskan perjalanan lebih kurang 3 km gitu, sampailah nanti ke Laksa Janggus..Silakan makan..sila..sila..


Fuhhhhh.. penat bagi penerangan panjang lebar.. Kalau tak paham gak, boleh la tanya penduduk kat kampung tu. Mesti depa expert dan sinonim dengan nama Laksa Janggus. Biasanya, kita boleh tahu itu adalah lokasinya berdasarkan deretan kereta yang banyak di tepi jalan.. Glemer kan..
Bila dah sampai tu, kene beratur. Ada 4 lane, Rojak - Goreng Pisang Bijan + Ubi Bijan - Kaunter Bayaran - Minuman + ABC best... Kalau korang datang ramai-ramai, silalah bahagi-bahagikan kepada lane yang berkenaan supaya dapat rasa semua menu. Kalau Mama Arief dah sampai sini, semua menu nak dirasa.. Haish, kuat makan sungguh.

Kalau tengok gambar di atas, yang beratur panjang tu kat lane Pisang Goreng bijan.. Memang rangup habis la pisang goreng dia.. Berpeluh saya beratur sebab nak dapatkan Pisang Goreng ni.. Akhirnya, dapat juga sampai ke garisan penamat. Lega.. Nampak tak laksa kat atas.. Itu adalah menu pilihan semua yang bertandang di sini. Kalau mai sini tak pesan Laksa Penang, rasa macam tak lengkap pulak.. Jadi silalah rasa.. 


(Budak kecik kat atas tu comel sangat, tiba-tiba teringat kat Arief...hu..hu..hu..)


Gambar di atas menggambarkan dua ekspresi yang berbeza untuk menggambarkan kelazatan laksa di sini.. Bagaimana reaksi anda pula nanti, kiri (buka mata) atau kanan (tutup mata)..he..he..he.. 
P/s : Harap direction map Mama Arief boleh difahami.. kan Sharing is Caring...

09 di bagan ajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di bagan ajam - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 01:44 AM PST

URL Sumber Asal :-

Suka² Shoot <b>Di</b> RNR <b>Bagan Ajam</b> | BlogSempoi.Com

Posted: 16 Dec 2011 03:19 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Burning Sky. The View. Its going down. Penang From Bagan Ajam. Senjakala. Ini ada beberapa gambo pakcik shoot kat RnR Bagan Ajam.. Ingat nak shoot sampai malam tapi kumpau sebab terlalu berjerebu. RSS feed for ...

Malaysia Zoom » Hapus tol tidak masuk akal

Posted: 15 Jan 2012 03:09 PM PST

BUTTERWORTH 15 Jan. – Janji pakatan pembangkang untuk menghapuskan tol lebuh raya apabila memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) adalah tidak masuk akal dan sukar untuk dilaksanakan.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop berkata, cadangan itu jika dilakukan akan menyebabkan kerajaan terpaksa menanggung beban hutang yang banyak.

Katanya, ia tidak menolak kemungkinan negara akan menjadi muflis hanya kerana membayar pampasan kepada syarikat konsesi lebuh raya.

Menurut beliau, jika pakatan pembangkang menghapuskan tol, mereka tidak akan mempunyai sumber kewangan selain meminjam daripada pihak luar.

"Bila sudah pinjam, siapa yang akan bayar…sudah pasti anak cucu kita susah, kita tak mahu anak cucu kita susah hanya disebabkan pakatan nak buktikan boleh tunai janji pada kita sekarang.

"Duit kerajaan digunakan untuk bermacam perkara termasuk membina sekolah, menyediakan kemudahan awam, pengagihan kepada yang memerlukan dan bukannya untuk menghapuskan tol semata-mata," katanya di sini hari ini.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menyampaikan baucar Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) di Bagan Ajam dekat sini.

Seramai 623 penerima BR1M di Bagan Ajam hadir pada majlis penyerahan baucar itu membabitkan fasa pertama di Dewan Undangan Negeri (DUN) Air Tawar.

Sementara itu, Nor Mohamed yang juga Ahli Palimen Tasek Gelugur berkata, kebanyakan firma penarafan kredit global seperti Moody's dan Standard & Poor meletakkan taraf kredit Malaysia pada kategori A sekali gus membuktikan ekonomi negara berada pada landasan yang betul.

"Ini membuktikan pengurusan ekonomi oleh kerajaan adalah baik sekali dan kerajaan mampu mengagihkan wang kepada rakyat menerusi program BR1M dan tidak meminjam daripada sesiapa dalam hal ini," katanya.

Dipetik dari Utusan Malaysia

Full content generated by Get Full RSS.

MMI: Jom Pi Beach Night Market - Segalanya <b>Di</b> Sana !

Posted: 20 Jan 2012 09:48 PM PST

Ramai yang mungkin masih belum mengetahui akan kewujudan "Beach Night Market" bertempat di R&R Bagan Ajam Butterworth Pulau Pinang.Sebuah kawasan hentian rehat dan rawat yang mempunyai keunikannya yang tersendiri kerana mempunyai sebuah kawasan pantai yang menghadap Pulau Mutiara.Kawasan ini mempunyai daya tarikannya yang tersendiri dan merupakan tempat pilihan kepada orang ramai beristirehat bersama keluarga dan turut menjadi pilihan anak muda untuk berkumpul sesama mereka.
R&R Bagan Ajam akan menjadi tumpuan masyarakat setiap kali tiba hujung minggu dan juga hari-hari kelepasan am contohnya Sambutan Tahun Baru,Sambutan Merdeka dan lain-lain.Ini menyebabkan kawasan ini menjadi tumpuan dan seterusnya menjadi pilihan kepada masyarakat bukan saja di sekitar Seberang Perai malah sehingga ke Kulim dan Sungai Petani.
Kawasan R&R ini akan berubah wajah menjelang waktu malam apabila suasananya dilimpahi dengan sinaran lampu-lampu yang menerangi seluruh kawasan.Paling menarik apabila disebelah kawasan pantai terdapatnya gerai-gerai jualan yang dipanggil "Beach Night Market" dan menyediakan lebih dari 20 buah gerai yang menjual pelbagai jenis barangan.
"Beach Night Market" yang baru sahaja dirasmikan oleh YB Tan Sri Nor Mohamed Yakcop Ahli Parlimen Tasek Gelugor merangkap Menteri di Jabatan Perdana Menteri turut menyediakan berbagai pilihan kepada pengunjungnya khususnya kepada kanak-kanak dengan menyediakan permainan istana belon dan motorsikal kecil.
MMI yang turut hadir ke lokasi turut merasai suasana yang begitu meriah dengan pelbagai gerai dan pengunjung yang sudah mula mengenali "Beach Night Market" ini dan pengunjung menjadikan tempat ini sebagai tempat untuk mereka bersantai setiap hujung minggu setelah penat bekerja.
Kepada mereka-mereka diluar sana yang masih belum merasai pengalaman itu bolehlah hadir ke "Beach Night Market" R&R Bagan Ajam sendiri untuk menikmati satu pengalaman baru yang sudah semestinya tidak terdapat ditempat-tempat lain.
" Beach Night Market " dibuka setiap hari bermula jam 3.00 petang hingga jam 3.00 pagi dan penumpuan selalunya diberikan pada setiap hari Khamis hingga Ahad kerana 4 hari ini merupakan hari dimana orang ramai bercuti. 
Rata-rata pengunjung yang ditemui melahirkan rasa gembira mereka dengan beroperasinya " Beach Night Market ' ini kerana ianya membantu menceriakan suasana di pesisir pantai yang turut membuatkan keluarga dapat menikmati cuti hujung minggu bersama anak masing-masing.
Bagi kebanyakkan pengunjung " Beach Night Market " merupakan destinasi pilihan untuk beriadah selain daripada tempat yang amat sesuai untuk bersantai sambil bertemu rakan dan kenalan. 
Ayuh semua sama-sama kita hadir ke sana bila kelapangan kerana selain daripada kita beriadah dan bersantai kita sebenarnya sedang dan pasti menyumbang kepada peningkatan ekonomi orang-orang Melayu kerana semua peniaga di " Beach Night Market " adalah peniaga Melayu.
So apa tunggu lagi JOM KITA !!
Full content generated by Get Full RSS.
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved