Rabu, 22 Februari 2012

09 di permatang pauh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


UtaraNews: Kempen tandatangan rakyat <b>di Permatang Pauh</b> desak <b>...</b>

Posted: 09 Feb 2012 04:00 PM PST


Kempen mengutip tandatangan rakyat bagi mencabar Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyaman Datuk Shazryll Eskay Abdullah, Ummi Hafilda Ali dan The Wall Street Journal (WSJ) dilancarkan di Permatang Pauh kelmarin.

Bekas Naib Angkatan Muda Keadilan (AMK), Muhammad Zahid Md. Arip yang mewakili kumpulan itu berkata, kempen selama dua bulan itu bertujuan mendesak Anwar menyaman dua individu yang menuduhnya terbabit dalam salah laku seks manakala WSJ berhubung kenyataannya yang menyokong semua usaha untuk melindungi negara Israel.

Menurutnya, kempen itu mengajak rakyat seramai mungkin mencabar Anwar membersihkan namanya yang telah dikaitkan dengan perbuatan salah laku seks yang cukup menjijik dan meloyakan.

"Seluruh negara telah menyaksi dan mendengar Shazryll Eskay melafazkan sumpah laknat di dalam masjid dan mengaitkan secara terang-terangan dengan mendakwa pelaku video lucah yang terkenal dengan panggilan China Doll itu ialah Anwar,'' katanya pada sidang akhbar selepas pelancaran kempen tersebut kelmarin.

Menurutnya, Ummi Hafilda pula menyebut Anwar adalah individu kotor kerana telah berzina dan WSJ pula melaporkan kenyataan Anwar yang menyokong segala langkah untuk menjamin keselamatan rakyat Israel.


''Dengan pelbagai tuduhan dan dakwaan yang dilemparkan itu, Anwar tidak boleh berdiam diri atau sekadar hanya menjawab di pentas-pentas ceramah.

''Dia perlu tampil membersihkan dirinya dengan mengheret individu terlibat ke muka pengadilan dengan segera memfailkan saman malu terhadap mereka," katanya.

Hadir sama ialah Ketua Penerangan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Ruslan Kassim dan beberapa wakil Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida), bekas Pengerusi Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) Kedah, Zamil Ibrahim dan beberapa bekas anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Muhammad Zahid berkata, kerja saman-menyaman bukan kerja asing bagi Anwar kerana sebelum ini dia pernah menyaman bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad, Ketua Polis Negara dan beberapa individu lain serta yang terbaru menyaman akhbar Utusan Malaysia.

"Kalau kita cabar Anwar bersumpah, dia tidak mahu kerana ulama tersohor Sheikh Dr. Yusuf Al-Qardawi dikatakan tidak membenarkan beliau berbuat demikian dan kami berharap kali ini Anwar tidak menjaja nama ulama itu kononnya tidak membenarkan dia membersihkan nama dengan menyaman dua individu serta akhbar WSJ.

Kalau Anwar masih mempunyai maruah dan harga diri, sayangkan keluarganya dan rasa tanggungjawab kepada pengundi di Permatang Pauh, segeralah dia menyaman individu berkenaan untuk membersihkan namanya," katanya.


Menurut Muhammad Zahid, pihaknya juga sedia mengumpul dan menyediakan dana serta peguam yang terbaik untuk Anwar menyaman individu terbabit.

Beliau berharap Anwar dan konco-konconya tidak cuba melepaskan diri daripada menyahut cabaran itu dan melemparkan tuduhan kononnya ia adalah kerja dan konspirasi UMNO serta Barisan Nasional (BN).

"Kita menyasarkan untuk mengumpul lebih 100,000 tandatangan dan akan menyerahkannya kepada Anwar di pejabat PKR di sini," katanya.

Sementara itu, Roslan berkata, jika Anwar seorang yang berani, beliau perlu menyahut cabaran berkenaan untuk membuktikan dia tidak mempunyai kaitan dengan semua tuduhan tersebut.

"Selama ini hanya dua cara Anwar untuk membersihkan dirinya iaitu jika ada tuduhan terhadapnya, beliau akan menyalahkan orang lain dan hanya sekadar menafikannya," katanya.

Tambah Roslan, Anwar perlu tampil dengan menyaman mereka jika dia berada di pihak yang benar seperti kata pepatah ''takut kerana salah, berani kerana benar.''

"Anwar mesti membuktikan dia bukan sahaja nampak bersih, tetapi perlu bersih," katanya.


09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Feb 2012 11:47 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Oct 2011 11:28 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Sep 2011 12:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2011 12:12 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 11:33 AM PDT

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jul 2011 11:32 AM PDT

RM 250/ 3DAYS Promoters : Penang <b>Bukit Jambul</b> & Perangin Mall by <b>...</b>

Posted: 07 Jul 2011 07:32 AM PDT

Promoter needed for location as per below

KL

1) Low Yat
2) Plaza Shah Alam
3) Subang Parade

Pahang (b)

4) Berjaya Megamall

Melaka (b)

5)Melaka International Trade Center

Penang (d)

6) Bukit Jambul
7) Perangin Mall

Sabah (b)

8) Centre Point Sabah

Ipoh (b)

9) Kinta City

Johor (b)

10) KSL City

Date: 29/7-31/7

Day : Friday till Sunday

Payment: RM 250

Time : 8 hours

Promote/sell devices. Promoter with experience of android phones will be an advantage.

Kindly send your profile to u1evento.mgmt@gmail.com with the title Low Yat 29/7 for low yat and subang parade 29/7 for subang parade and etc. Kindly attach ur latest picture.

Mobile 0163013383 Salary RM 250/ 3DAYS
Location Bukit Jambul & Perangin Mall Working Hours TBC
Onsite No Needed Skills Promotion
Start Date 2011/07/29
Duration 3 days
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2011 11:13 AM PDT

MENIKMATI KULINER WISATA <b>BUKIT JAMBUL</b>

Posted: 30 Jun 2011 07:29 AM PDT

Obyek wisata Bukit Jambul, terletak di Desa Pesaban, Rendang, Karangasem, Bali. Setiap harinya obyek wisata dengan latar belakang pegunungan yang indah dengan udara sejuknya tersebut, selalu ramai disinggahi oleh para wisatawan.


Obyek wisata yang terletak sekitar 60 Kilometer sebelah Timur Denpasar itu, pada jaman penjajahan merupakan tempat persinggahan para pejabat belanda tersebut, terlihat asri dan alami serta masih disinggahi wisatawan, yang ingin beristirahat, sambil menikmati sensasi makan di puncak Bukit Jambul.

Di puncak bukit terdapat sebuah pura yang disebut Pura Pucak Sari yang dikelilingi oleh pepohonan besar. Sementara, di bawah kompleks pura terdapat panorama persawahan yang memukau. Ini membuat pepohonan terlihat seperti jambul sehingga bukit ini di beri nama Bukit Jambul.

Keindahan alam pegunungan dan hamparan sawah terasering, serta udaranya yang sejuk, semakin menambah kenikmatan, serta menjadi sensasi tersendiri, bagi wisatawan, sembari menikmati hidangan nikmat, menu khas yang ditawarkan di sejumlah restaurant di obyek wisata ini.

Sejumlah menu spesial, seperti gado-gado, ayam goreng, nasi goreng spesial, seafood, serta menu makan eropa, dan tradisional bali, yang disajikan dalam bufee, menjadi pilihan yang bisa di nikmati wisatawan.

Jika Anda ingin merasakan sensasi makan dipuncak bukit, obyek wisata Bukit Jambul, mungkin bisa menjadi pilihan tujuan wisata Anda dan keluarga.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 11:09 AM PDT

Assalamualaikum. Hai!

Disebabkan malas nak buat kerja, maka aku nak curik tulang sat untuk update belog. Ehehe. Hari ni nak gebang kat semua pasal keterujaan aku pergi hiking petang semalam. Lepas habes waktu ofis, aku dengan Enny (ofismate) decide nak pergi hiking kat Kawasan Mendaki Bukit Jambul. Selalu kami jogging je dalam kawasan USM ni lepas waktu kerja. Kengkonon nak kuruskan badan la. Yang nak kurus tu aku je sebab aku yang dah jadi gemuk. Enny dah sedia ada kurus. Dia cuma temankan aku. (-_-")

Best oo hiking semalam. Dah lama kot tak mendaki bukit. Last aktif dengan aktiviti hiking pun masa kerja jadi Pembantu Makmal tahun 2004 dulu. Bawa student USM yang ambil jurusan Kajihayat buat kerja lapangan kat dalam hutan. Owh. Dulu aku pernah kerja jadi Pembantu Makmal kat Pusat Pengajian Sains Kajihayat USM. Kerja ni la yang aku bagitahu dalam entri ini aku berhenti sebab nak sambung belajar. Kerja jawatan tetap tapi sebab nak belajar aku berhenti. Nanti2 la aku cerita eh. Entri ni nak cerita pasal aku p hiking semalam. (^_^)

Perghhh. Semalam tu aku agak pancit jugak la. Memang stamina dah lari mencicit-cicit tak ketahuan hala. Baru daki separuh bukit dah semput. Jantung tak payah cakap la. Dup dap dup dap laju nak mampus. Nafas pun dah tercungap-cungap. Nampak sangat dah lama tak workout. Kui3. Masa berhenti kat separuh bukit tu memang aku dah give up nak naik sampai atas. Siap halau Enny p naik sorang2 dia. Aku nak tunggu kat situ ja. Ahaha.

Tapi bila tengok ada 3 orang anak cina dengan seorang apek tua selamba badak je panjat sampai atas, terus rasa tercabar. Bebudak kecik dengan orang tua boleh takkan la aku tak boleh kan? Terus bertekad nak naik sampai atas jugak. Berhenti kat banyak tempat jugak la aku sebab nak stabilkan nafas. Siap ada sorang lelaki tegur aku, "Kawan dah tunggu kat atas tu. Adik tak sampai lagi." Aku renyih je la. Sebok betul. Huh!

Daki punya daki, jumpa Enny sebab dia dah patah balik nak turun. Pastu dia bagi semangat suruh aku naik sampai atas. Siap dia naik balik sebab nak temankan aku. Gile stamina kuat betul minah ni. Lastly sampai jugak aku kat puncak. SERONOK nak mampus sebab akhirnya aku berjaya cabar diri aku sendiri naik sampai atas. Huahuahua. Tapi sampai-sampai kat atas tu terus terkedang menjulur kaki sebab lenguh nak mati. Turun bawah pulak kaki terus ketar2 macam kena Parkinson. Ahaha. Takpe. First time naik. Lepas ni dah biasa dia stabil la. ;p

Cantik gila view dari atas bukit tu. Lepas ni nak pergi lagi la. Dalam seminggu nak set 2-3 kali mesti pergi hiking. Hiking lagi best dari jogging sebab lagi banyak peluh aku keluar. Maka senang la lemak-lemak degil kat paha dengan bontot aku ni nak pecah. Boleh jadi selim melim balik macam dulu. Kui3. Sebenarnya aktiviti riadah macam ni bagus sangat. Bukan je dapat jaga kesihatan tapi dapat meluangkan masa yang ada dengan aktiviti berfaedah macam ni. Dapat geng yang sekepala lagi best. Dapat eratkan hubungan persahabatan.

Setakat yang aku perhatikan, dari dulu sampai sekarang yang banyak buat aktiviti riadah (jogging @ hiking) kebanyakannya orang cina. Semalam pun, orang cina yang ramai. Yang India dengan Melayu berapa kerat je. Boleh kira dengan jari. Dulu masa muda2 aku aktif pergi jogging kat Mengkuang Dam pun banyak orang cina je yang jogging. Yang Melayu banyak pergi bercinta je kat situ. Ambil gambar dan bermesra-mesra tepi tasik. Uhuhu.

Apa2pun, hiking kat Bukit Jambul ni memang best! Puas hati walaupun jalan hiking berliku-liku. Yang penting bila sampai kat atas, rasa macam segala penat tu hilang terus. Kalau nak tahu ada gym kecik dan percuma boleh guna kat atas tu tau. Taman rekreasi pun ade. Kalau korang penat tapi tak bawak air masa hiking, kat atas tu ada disediakan 3 tong air untuk semua orang minum. FREE! Tapi kena tawakal la masa nak minum. Baca je Bismillah dengan Allahhuma Bariklana. Hehe. Nak amik gambar kat atas tu pun cantik.

Masa untuk mendaki dalam 20-30 minit ikut kemampuan dan stamina. Average dalam sejam jugak la untuk naik dan turun. Kepada yang tinggal sekitar Pulau Pinang, sesiapa yang nak mencuba kelainan, nak beralih arah dari jogging kepada aktiviti yang lebih mencabar, pergi je hiking kat Bukit Jambul tu. Kawasan Mendaki Bukit Jambul ye. Jangan pulak p hiking kat Kompleks Bukit Jambul. Kat situ bukan keluar peluh bakar lemak, tapi keluar peluh bakar duit. Kui3.

Bisik2:: Majulah hiking untuk kuruskan badan! *tetiba.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Denpasar Cultures: <b>Bukit Jambul</b>

Posted: 11 Aug 2011 02:44 AM PDT

Bukit Jambul is located in the Village Pesaban, Nongan Village, District Rendang, Karangasem regency Regional Level II, Bali,The distance is approximately 12 km from Klungkung or 51 miles from the city of Denpasar and the major roads impassable to Besakih. this obyek is situated on the hill, the appeal of this object lies in the combination of panoramic hills, fields, valleys and sea panorama. From this altitude where tourists can witness the stunning natural beauty. Lane road winding uphill and can be seen that plots of terraced rice fields and clove trees that subur.Di eastern hill towering look at the Sidemen and the southern rice fields look Klungkung regency and the surrounding seas and scenery in the South Klungkung. Bukit Jambul many tourists who stop off to go to Besakih or on the returns from there.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Aug 2011 11:09 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Bukit Jambul</b> | Blog du chef

Posted: 08 Aug 2011 04:02 AM PDT

Locations of curiosity :: Bukit Jambul is one of tourist places and vacation spot in Bali, because of the harmonious combination of hilly land, rice fields, valleys and the attractive sea panorama in a distance, below is the information. Ref: Villa in Legian

Bukit Jambul is renown as an impressive natural tourist vacation spot due to the harmonious combination of hilly land, rice fields, valleys and the beautiful sea panorama in a distance. From excessive land, we will witness the fantastic thing about the nature beneath. A stunning fertile rice fields terrace surrounding the area of Bukit Jambul has long enjoyed its fame as a vacationer destination. A shocking fertile rice fields terrace surrounding the world of Bukit Jambul has long enjoyed its popularity as a vacationer destination. With a cool air and pleasant atmosphere, Bukit Jambul is an ideal place to unwind and rejuvenate. Ref: Villa in Nusa Dua

Bukit Jambul is positioned at Pesaban traditional village, Nongan village, Rendang district. It is roughly eight kms from Klungkung regency to the north, and about 51 kms . This highway around 15 kms continues to Besakih Temple and Rendang.There are a number of restaurants here that gives buffet lunches.Many people stop here after visiting Besakih Temple to benefit from the stunning view and have lunch at the restaurant.

Bukit Jambul is situated at Pesaban traditional village, Nongan village, Rendang district. It's approximately 8 kms from Klungkung regency to the north, and about fifty one kms . This street around 15 kms continues to Besakih Temple and Rendang.There are several eating places here that gives buffet lunches.Many individuals cease here after visiting Besakih Temple to benefit from the stunning view and have lunch on the restaurant. Ref: Villa in Petitenget

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Aug 2011 03:57 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 11:09 AM PDT

Assalamualaikum. Hai!

Disebabkan malas nak buat kerja, maka aku nak curik tulang sat untuk update belog. Ehehe. Hari ni nak gebang kat semua pasal keterujaan aku pergi hiking petang semalam. Lepas habes waktu ofis, aku dengan Enny (ofismate) decide nak pergi hiking kat Kawasan Mendaki Bukit Jambul. Selalu kami jogging je dalam kawasan USM ni lepas waktu kerja. Kengkonon nak kuruskan badan la. Yang nak kurus tu aku je sebab aku yang dah jadi gemuk. Enny dah sedia ada kurus. Dia cuma temankan aku. (-_-")

Best oo hiking semalam. Dah lama kot tak mendaki bukit. Last aktif dengan aktiviti hiking pun masa kerja jadi Pembantu Makmal tahun 2004 dulu. Bawa student USM yang ambil jurusan Kajihayat buat kerja lapangan kat dalam hutan. Owh. Dulu aku pernah kerja jadi Pembantu Makmal kat Pusat Pengajian Sains Kajihayat USM. Kerja ni la yang aku bagitahu dalam entri ini aku berhenti sebab nak sambung belajar. Kerja jawatan tetap tapi sebab nak belajar aku berhenti. Nanti2 la aku cerita eh. Entri ni nak cerita pasal aku p hiking semalam. (^_^)

Perghhh. Semalam tu aku agak pancit jugak la. Memang stamina dah lari mencicit-cicit tak ketahuan hala. Baru daki separuh bukit dah semput. Jantung tak payah cakap la. Dup dap dup dap laju nak mampus. Nafas pun dah tercungap-cungap. Nampak sangat dah lama tak workout. Kui3. Masa berhenti kat separuh bukit tu memang aku dah give up nak naik sampai atas. Siap halau Enny p naik sorang2 dia. Aku nak tunggu kat situ ja. Ahaha.

Tapi bila tengok ada 3 orang anak cina dengan seorang apek tua selamba badak je panjat sampai atas, terus rasa tercabar. Bebudak kecik dengan orang tua boleh takkan la aku tak boleh kan? Terus bertekad nak naik sampai atas jugak. Berhenti kat banyak tempat jugak la aku sebab nak stabilkan nafas. Siap ada sorang lelaki tegur aku, "Kawan dah tunggu kat atas tu. Adik tak sampai lagi." Aku renyih je la. Sebok betul. Huh!

Daki punya daki, jumpa Enny sebab dia dah patah balik nak turun. Pastu dia bagi semangat suruh aku naik sampai atas. Siap dia naik balik sebab nak temankan aku. Gile stamina kuat betul minah ni. Lastly sampai jugak aku kat puncak. SERONOK nak mampus sebab akhirnya aku berjaya cabar diri aku sendiri naik sampai atas. Huahuahua. Tapi sampai-sampai kat atas tu terus terkedang menjulur kaki sebab lenguh nak mati. Turun bawah pulak kaki terus ketar2 macam kena Parkinson. Ahaha. Takpe. First time naik. Lepas ni dah biasa dia stabil la. ;p

Cantik gila view dari atas bukit tu. Lepas ni nak pergi lagi la. Dalam seminggu nak set 2-3 kali mesti pergi hiking. Hiking lagi best dari jogging sebab lagi banyak peluh aku keluar. Maka senang la lemak-lemak degil kat paha dengan bontot aku ni nak pecah. Boleh jadi selim melim balik macam dulu. Kui3. Sebenarnya aktiviti riadah macam ni bagus sangat. Bukan je dapat jaga kesihatan tapi dapat meluangkan masa yang ada dengan aktiviti berfaedah macam ni. Dapat geng yang sekepala lagi best. Dapat eratkan hubungan persahabatan.

Setakat yang aku perhatikan, dari dulu sampai sekarang yang banyak buat aktiviti riadah (jogging @ hiking) kebanyakannya orang cina. Semalam pun, orang cina yang ramai. Yang India dengan Melayu berapa kerat je. Boleh kira dengan jari. Dulu masa muda2 aku aktif pergi jogging kat Mengkuang Dam pun banyak orang cina je yang jogging. Yang Melayu banyak pergi bercinta je kat situ. Ambil gambar dan bermesra-mesra tepi tasik. Uhuhu.

Apa2pun, hiking kat Bukit Jambul ni memang best! Puas hati walaupun jalan hiking berliku-liku. Yang penting bila sampai kat atas, rasa macam segala penat tu hilang terus. Kalau nak tahu ada gym kecik dan percuma boleh guna kat atas tu tau. Taman rekreasi pun ade. Kalau korang penat tapi tak bawak air masa hiking, kat atas tu ada disediakan 3 tong air untuk semua orang minum. FREE! Tapi kena tawakal la masa nak minum. Baca je Bismillah dengan Allahhuma Bariklana. Hehe. Nak amik gambar kat atas tu pun cantik.

Masa untuk mendaki dalam 20-30 minit ikut kemampuan dan stamina. Average dalam sejam jugak la untuk naik dan turun. Kepada yang tinggal sekitar Pulau Pinang, sesiapa yang nak mencuba kelainan, nak beralih arah dari jogging kepada aktiviti yang lebih mencabar, pergi je hiking kat Bukit Jambul tu. Kawasan Mendaki Bukit Jambul ye. Jangan pulak p hiking kat Kompleks Bukit Jambul. Kat situ bukan keluar peluh bakar lemak, tapi keluar peluh bakar duit. Kui3.

Bisik2:: Majulah hiking untuk kuruskan badan! *tetiba.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Golfers pleads Guan Eng to intervene <b>Bukit Jambul</b> Country Club <b>...</b>

Posted: 08 Feb 2012 02:21 AM PST

Following the dispute over the Bukit Jambul Country Club management decision to require golfers to use payable electric buggies on its 18-hole golf course, the members staged a demonstration and pleaded Penang CM, Lim Guan Eng to intervene and resolve the issue.

According to one of the golfers, Adrian Ho, he hoped that something can be done to resolve this as they are ready to compromise with the management, if they are going to charge for a walking fees.

Ho also said that the management set off the water sprinklers at the green today to prevent them from walking.

He also stressed that they are mulling take legal action against the management if the issue remained unsolved.

Many aggrieved members feel that such requirement to pay for electric buggies are unfair as they are already paying a regular fees to the club.

Bayan Baru parliament coordinator, Por Joo Tee said that the issue started from a notice saying that the golfers privileges of walking has been cancelled.

Por also added that during professional golf tournaments the golfers would walk to the selective holes instead of using buggy.

Komunitikini earlier tried to reach Bukit Jambul Country Club management for a response but the Chief Operating Officer, Johnny Khoo said that response can only be given once the management company CEO, Dato' Eiro Sakamoto arrives from Kuala Lumpur later today.

Bukit Jambul Country Club is a subsidiary of Penang Development Corporation (PDC) and is currently managed by Taiyo Resort (KL) Berhad.

Source: Source: Komunitikini

Related post:

BJCC Golf and Country Club News

0.000000 0.000000

Advertisement

Jawatan Kosong <b>Di</b> Badan Pengurusan Bersama Kompleks <b>Bukit</b> <b>...</b>

Posted: 20 Feb 2012 10:06 PM PST

Posted by  in Tuesday, February 21st 2012   
Dapat Maklumat Terkini Jawatan Kosong Kerajaan Terus Ke Email...

Sila periksa EMAIL sekarang untuk pengesahan subscribe ini

TIPS BANTUAN UNTUK ANDA YANG MASIH MENCARI KERJA DAN GAGAL TEMUDUGA468x60 Jawatan Kosong Di Badan Pengurusan Bersama Kompleks Bukit Jambul

ban1 Jawatan Kosong Di Badan Pengurusan Bersama Kompleks Bukit Jambul

4ca9c4a008fce468x60 Jawatan Kosong Di Badan Pengurusan Bersama Kompleks Bukit Jambul

jawatankosongkerajaan2020.1 Jawatan Kosong Di Badan Pengurusan Bersama Kompleks Bukit Jambul

Jawatan Kosong Di Badan Pengurusan Bersama Kompleks Bukit Jambul Jawatan Kosong Di Badan Pengurusan Bersama Kompleks Bukit Jambul

Jawatan Kosong Di Badan Pengurusan Bersama Kompleks Bukit Jambul – Kompleks Bukit Jambul although built in 1997 is still a household name in the Northern Region with a total built-up of 1.1 million sq ft. The 6 storey complex features 413 shops with MyDin Hypermarket, COURTS, KAMDAR and few more being the anchor tenants. Furthermore the complex is renowned for its affordable prices and the availability of the latest wide range of Computers and Mobile phone technology with its accessories and also the trendiest boutiques in the market. With the increasing foot traffic nowadays, each tenant is enjoying a very brisk business at KBJ.

In line with our expansion and rapid business growth in the market, we would like to invite high motivated individual for the postions of :

1.Graphic Designer / Display Artist

Unlock the content with a Like, a Tweet or a +1.

Untuk Teruskan, Sila Klik "LIKE"@"TWEET"@" +1" Di Atas

kerja kerajaan 300x251 Jawatan Kosong Di Badan Pengurusan Bersama Kompleks Bukit Jambul

Anda suka jawatan ini? Jangan lupa klik "LIKE"

Tidak Sesuai/Berminat Dengan Jawatan Diatas! Inginkan Jawatan Lain?Taip Dibawah Untuk Jawatan Pilihan Anda Dapat Maklumat Terkini Jawatan Kosong Kerajaan Terus Ke Email...

Sila periksa EMAIL sekarang untuk pengesahan subscribe ini

09 di Gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Gelugor - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Feb 2012 01:22 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jan 2012 10:22 AM PST

URL Sumber Asal :-

UMNO Bukit <b>Gelugor</b> bimbang Kampung Melayu Batu Uban bakal <b>...</b>

Posted: 05 Jan 2012 10:40 PM PST

Sebuah lagi kampung tradisi di negeri ini bakal lenyap atas faktor pembangunan.

Kali ini, Kampung Melayu Batu Uban di Gelugor dekat sini akan mengalami nasib sama seperti Kampung Buah Pala iaitu 'hilang' dari peta Pulau Pinang apabila kerja-kerja pembinaan kawasan perumahan baru sedang dilaksanakan.

Ketua UMNO Bahagian Bukit Gelugor, Datuk Omar Faudzar berkata, perkembangan tersebut merupakan satu perkara yang menyedihkan di negeri itu.

"Sekarang apa yang boleh kita lakukan ialah memohon kepada kerajaan negeri supaya menjadikan kawasan itu sebagai kampung tradisi tanpa dimajukan.

"Jika pembangunan diteruskan, maka kampung itu yang merupakan penempatan orang Melayu tertua di negeri ini akan lenyap. Apa yang lebih merisaukan saya, di situ juga terdapat sebuah masjid tertua di negeri ini," katanya di sini hari ini.

Beliau mengulas mengenai projek perumahan berkembar tiga tingkat mengandungi lapan unit di Batu Uban yang telah bermula apabila sebahagian daripada kawasan itu dipagar.

Berdasarkan maklumat pada papan tanda, pemilik projek tersebut ialah sebuah syarikat yang beralamat di negeri ini manakala syarikat kontraktor pula berpangkalan di Sungai Petani, Kedah dan tanah itu dimiliki oleh Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP).

Projek itu dikatakan bermula pada 30 Mac 2011 namun tidak dinyatakan tarikh siap serta kerja pembinaan belum bermula.

Full content generated by Get Full RSS.

MPP Online: MENGERIKAN !!! Video Pontianak mengilai <b>di</b> Tasek <b>...</b>

Posted: 19 Dec 2011 10:30 PM PST


Memang real beb!!! Mungkin inilah video penampakan Pontianak yang paling jelas serta clear di dalam negara. Bukan senang woo nak ambik video clear gila macam ni.. Salute pada tukang rakam.

Yang paling best , pontianak di Tasek Gelugor tu bukan saja pandai mengilai, tapi beliau pandai jugak berucap pasal politik..

Siap boleh berbahasa cina dan tamil lagi beb..

Tak percaya? Korang tengok sendiri je lah video penampakan Pontianak tu kat bawah ni.. Ngeri betul beb!!

Full content generated by Get Full RSS.

Fast 2 Feed <b>di Gelugor</b> Pulau Pinang ~ Donate For Ummah

Posted: 21 Aug 2011 06:03 PM PDT


Lokasi: Dewan JKKK, Sungai Gelugor, Pulau Pinang
Tarikh: 20 Ogos 2011
Program: Fast 2 Feed anjuran Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia
Diraikan: 80 Keluarga fakir miskin

Alhamdulillah, program Fast 2 Feed di Gelugor Pulau Pinang selesai dengan jayanya. Program F2F kali ini juga telah mendapat tajaan dari Pusat Urus Zakat Pulau Pinang yang telah memberikan bantuan makanan kering untuk setiap wakil keluarga fakir dan miskin. Pihak JKKK Sungai Gelugor juga telah memberi sumbangan dalam bentuk duit raya kepada semua yang diraikan.





Pihak Muslim Aid mengucapkan jutaan terima kasih kepada dermawan yang telah menyumbang bagi program Fast 2 Feed di Gelugor ini. Moga diberkati olehNya selalu. InsyaAllah program F2F seterusnya akan ke Simpang Empat, Perlis dengan meraikan 50 buah keluarga fakir dan miskin.

Muhammad bin Kamarulazizi Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Aug 2011 07:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Fast 2 Feed <b>di Gelugor</b> Pulau Pinang ~ Donate For Ummah

Posted: 21 Aug 2011 06:03 PM PDT


Lokasi: Dewan JKKK, Sungai Gelugor, Pulau Pinang
Tarikh: 20 Ogos 2011
Program: Fast 2 Feed anjuran Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia
Diraikan: 80 Keluarga fakir miskin

Alhamdulillah, program Fast 2 Feed di Gelugor Pulau Pinang selesai dengan jayanya. Program F2F kali ini juga telah mendapat tajaan dari Pusat Urus Zakat Pulau Pinang yang telah memberikan bantuan makanan kering untuk setiap wakil keluarga fakir dan miskin. Pihak JKKK Sungai Gelugor juga telah memberi sumbangan dalam bentuk duit raya kepada semua yang diraikan.





Pihak Muslim Aid mengucapkan jutaan terima kasih kepada dermawan yang telah menyumbang bagi program Fast 2 Feed di Gelugor ini. Moga diberkati olehNya selalu. InsyaAllah program F2F seterusnya akan ke Simpang Empat, Perlis dengan meraikan 50 buah keluarga fakir dan miskin.

Muhammad bin Kamarulazizi Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PENANG: 09 <b>di</b> tasek <b>gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Feb 2012 03:24 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2012 03:30 PM PST

URL Sumber Asal :-

MPP Online: MENGERIKAN !!! Video Pontianak mengilai <b>di Tasek</b> <b>...</b>

Posted: 19 Dec 2011 10:30 PM PST


Memang real beb!!! Mungkin inilah video penampakan Pontianak yang paling jelas serta clear di dalam negara. Bukan senang woo nak ambik video clear gila macam ni.. Salute pada tukang rakam.

Yang paling best , pontianak di Tasek Gelugor tu bukan saja pandai mengilai, tapi beliau pandai jugak berucap pasal politik..

Siap boleh berbahasa cina dan tamil lagi beb..

Tak percaya? Korang tengok sendiri je lah video penampakan Pontianak tu kat bawah ni.. Ngeri betul beb!!

Full content generated by Get Full RSS.

PRU13: Pemuda UMNO <b>Tasek Gelugor</b> perlu <b>...</b> - Utusan Online

Posted: 27 Jan 2012 07:41 AM PST

PRU13: Pemuda UMNO Tasek Gelugor perlu mantapkan strategi

PRU13: Pemuda UMNO Tasek Gelugor perlu mantapkan strategi

27/01/2012 8:05pm

KUALA LUMPUR 27 Jan. - Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Nor Mohamed Yakcop mengingatkan anggota Pemuda Umno Tasek Gelugor agar membuat persiapan rapi untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) bagi membantu Barisan Nasional (BN) merampas semula Pulau Pinang daripada pembangkang.

Justeru, beliau berharap program Pemantapan Pemuda UMNO Bahagian Tasek Gelugor, yang diadakan tiga hari di sini, akan mampu membangkitkan semula semangat juang peserta.

"Saya difahamkan seramai 120 anggota Pemuda menyertai program ini, yang bertujuan memberi motivasi serta semangat, selain diselitkan dengan beberapa slot mengandungi strategi untuk mempertahankan kawasan Parlimen Tasek Gelugor," katanya. - BERNAMA

Full content generated by Get Full RSS.

MMI: Berita Dari <b>Tasek Gelugor</b> - Pekan Darat Bergegar!

Posted: 14 Jan 2012 09:06 PM PST


Malam tadi bertempat di Pekan Darat Tasek Gelugor hampir 1500 orang ramai hadir ke dewan UMNO Pekan Darat bagi sama-sama mengikuti intipati Pentas Pemuda Anjuran Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Tasek Gelugor dengan kerjasama Pusat Khidmat Ahli Parlimen Tasek Gelugor.

Rata-rata orang ramai yang hadir adalah untuk menyaksikan penceramah utama yang dibawakan khas untuk Pentas Pemuda ini iaitu YB Datuk Hj Muhamad Bin Hj Aziz Ahli Parlimen Sri Gading Johor.Kehadiran beliau bagi menjawab dan menangkis tohmahan pembangkang dilihat cukup dinantikan oleh masyarakat Tasek Gelugor.

Rakyat dilihat semakin sedar akan keprihatinan kerajaan UMNO dan Barisan Nasional menerajui negara dan kehadiran serta sokongan masyarakat dari pelbagai peringkat umur membuktikan bahawa mereka mahukan perubahan dan perubahan itu adalah memastikan Pulau Pinang kembali ke pangkuan Barisan Nasional.

Program ini telah membuatkan juak-juak pembangkang panas telinga dengan hujah-hujah yang disampaikan oleh barisan penceramah yang mengambil tempat.Sekalung tahniah kepada Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Tasek Gelugor yang telah berjaya dengan jayanya menganjurkan satu program yang MMI lihat sebagai pemangkin kepada proses untuk kita tamatkan riwayat pembangkang dibumi Tasek Gelugor.

Pentas dimulakan dengan Pengerusi Majlis Sdr Nashrul Hisham yang turut merupakan Ketua Penerangan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Tasek Gelugor mengambil tempat.Gelanggang dibuka dengan begitu baik oleh beliau dan disusuli dengan ucapan oleh Sdr Hasbul Hazani Daud Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Tasek Gelugor sebagai pembuka bicara.

Seterusnya YB Tan Sri Nor Mohamed Yakcop selaku Ahli Parlimen Tasek Gelugor naik ke pentas untuk memberikan ucapan serta mengalu-alukan kedatangan sahabat beliau YB Hj Muhamad Bin Hj Aziz Ahli Parlimen Sri Gading ke Tasek Gelugor.Tidak ketinggalan juga YB Tan Sri turut menyentuh berkenaan senario politik negara semasa dan kesannya kepada ekonomi negara.
Ketika ini orang ramai dibawah khemah dilihat sudah tidak sabar-sabar lagi untuk mengikuti ceramah seterusnya yang akan disampaikan oleh penceramah utama program yang akhirnya pentas utama diserahkan kepada YB Hj Mohamad Hj Aziz sebagai penceramah utama.
Sdr hasbul Hazani Daud Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Tasek Gelugor yang ditemui sejurus berakhirnya program semalam melahirkan rasa terima kasih beliau kepada semua yang terlibat menjayakan Pentas Pemuda dan ini bukan kali terakhir.Beliau turut berkata "malam ini membuktikan bahawa rakyat semakin muak dengan sikap pembangkang yang hanya berkiblatkan pembohongan dan fitnah.Percayalah kita barisan pemuda akan pastikan pembangkang tiada tempat di bumi Tasek Gelugor ini."

Hampir kesemua yang hadir berpuas hati dengan ceramah dan penjelasan yang diberikan oleh YB Hj Muhamad Bin Hj Aziz hinggakan ada yang meminta supaya program sebegini diteruskan oleh pemuda dari masa ke semasa.


Yang pastinya Pekan Darat semalam bergegar dengan laungan Hidup UMNO ! Hidup Melayu ! ...

"Pembangkang tiada tempat dibumi Tasek Gelugor"

Paling menarik MMI dimaklumkan banyak pihak yang turut bergegar malam tadi....He3...

MMI.

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 03:39 PM PST

URL Sumber Asal :-

MMI: GEMPUR PEMUDA <b>Tasek Gelugor</b> - Bikin LGE & Pakatan <b>...</b>

Posted: 06 Feb 2012 01:19 PM PST

Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Tasek Gelugor yang diketuai oleh Sdr Hasbul Hazani Daud baru-baru ini telah pun melancarkan Jentera Pilihanraya Pemuda bagi Parlimen Tasek Gelugor yang telah dilancarkan oleh Sdr Ir. Shaikh Husin Mydin Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Pulau di Adamson Hotel Kuala Lumpur.
Bermula daripada saat itu Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Tasek Gelugor terus melancarkan gerak kerja mereka dengan satu Operasi yang diberi nama GEMPUR PEMUDA.Operasi ini merupakan permulaan kepada seluruh jentera pemuda UMNO di Tasek Gelugor untuk menaikkan panji-panji UMNO dan BN diseluruh kawasan Parlimen Tasek Gelugor.
Sehingga berita ini ditulis panji-panji UMNO dan BN telah pun dinaikkan disetiap kawasan dan akan terus dinaikkan dari masa ke semasa melalui operasi bersepadu daripada Pemuda Bahagian dan Pemuda Cawangan-Cawangan.
Memang hebatlah pemuda-pemuda Tasek Gelugor,Jentera ini mampu membuatkan juak-juak penjilat punggung LGE meroyan dan tak senang duduk.Keberanian dan usaha bersungguh-sungguh oleh barisan anak muda harapan bangsa ini perlu dihargai kerana mereka sudah memulakan rentak dengan melancarkan perang psikologi terhadap barisan Pakatan Haprak yang ternyata dan terbukti tertekan dengan usaha bersepadu ini.
MMI bukan bercakap kosong ianya dibuktikan dengan insiden yang berlaku di Merbau Kudong Sungai Dua apabila panji-panji UMNO dan BN yang telah dinaikkan disepanjang laluan utama ke Sungai Dua telah diturunkan oleh juak-juak Haram Jadah PR dengan menggunakan pencacai-pencacai MPSP.
Hahaha MMI cukup tertarik dengan insiden ini kerana ianya mambuktikan Operasi GEMPUR PEMUDA ini memberikan impak yang cukup berkesan dalam usaha barisan Pemuda UMNO Tasek Gelugor mempertahankan Parlimen dan tiga DUN dalam PRU Ke-13 nanti.
Juak-juak Pakatan Haprak dilihat telah menggunakan kuasa Ahli Majlis untuk menurunkan panji-panji UMNO dan BN yang telah dipasang dengan alasan ianya tidak boleh dinaikkan.Namun yang menjadi persoalannya adalah mengapa bendera-bendera Pas,PKR dan DAP yang telah dipasang sekian lama dibeberapa tempat di Tasek Gelugor tidak pula diambil tindakan?Malah pemantauan yang dibuat oleh MMI sendiri bendera-bendera Pas dan PKR yang dipasang disekitar kawasan Penanti Permatang Pauh tidak pula diturunkan oleh MPSP.Soalnya sekarang mengapa hanya di Tasek Gelugor ?
Nak tahu kenapa ? Jawapannya cukup mudah kerana mereka PANAS dan TERTEKAN dengan serangan yang dilakukan oleh barisan Pemuda Harapan Bangsa UMNO Tasek Gelugor.Ini jelas kerana insiden panji-panji UMNO dan BN ini mahu diturunkan oleh pencacai-pencacai Pakatan Haprak dibuat hanya dalam tempoh masa tak sampai 10 jam dari masa panji-panji ini dinaikkan.  
Paling menarik MMI dikhabarkan bahawa tiada sebarang laporan dibuat kepada MPSP berkenaan hal ini tetapi hanya merujuk kepada Ahli Majlis dan beliau diberitakan telah mengambil tindakan sendiri tanpa merujuk kepada mana-mana pihak dengan mengarahkan anggota-anggota MPSP hadir bersama-sama van milik MPSP.
Apa pun juak-juak pencacai rejim DAP yang bertanggungjawab mengarahkan panji-panji UMNO dan BN diturunkan  telah pun dikenal pasti dan lebih malangnya mereka ini merupakan orang Melayu yang sanggup berkiblatkan LGE dan konco-konconya.
Inilah wajah-wajah mereka yang kononnya melaksanakan tugas tetapi dalam masa yang sama mempunyai niat dan motif untuk menyekat sebarang usaha UMNO dan BN melaksanakan gerak-kerjanya.
Mereka sebenarnya harus malu dengan diri sendiri apabila mengamalkan sikap "double standard" kerana sebelum ini mereka hanya membutakan mata dengan membiarkan bendera Pas,PKR dan DAP dinaikkan tetapi mahu pula mengambil tindakan dengan menurunkan bendera UMNO dan BN dengan alasan undang-undang.MMI nak kata pegiii dahhh...Cakap sajalah LGE arah , nak melawan tak boleh sebab dah ikrar akan sembah LGE.
Lagi satu sedarkah mereka tindakan dan sikap mereka sebenarnya mengesahkan apa yang dilaung-laungkan oleh LGE bahawa kerajaan negeri Pulau Pinang dibawah pentadbiran Rejim DAP mengamalkan C.A.T  sebenarnya GAGAL.
MMI mahu mengucapkan jutaan terima kasih kepada seluruh jentera pemuda yang memberikan komitmen terhadap operasi Gempur Pemuda Ini.Tidak ketinggalan kepada barisan pendekar yang hadir ke Merbau Kudong pagi Sabtu yang lalu termasuk YB Dato' Jasmin Mohamed ADUN Sungai Dua mempertahankan panji-panji UMNO dan BN daripada terus di turunkan oleh juak-juak Pakatan Haprak.Anda semua telah membuktikan bahawa maruah dan perjuangan keramat parti UMNO dan BN mesti dipertahankan daripada diceroboh oleh puak-puak bangang Pakatan Haprak.
Pssttt MMI masih ternanti-nanti untuk LGE hantar wakil Melayu bangang DAP untuk bertanding di Tasek Gelugor.
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved