Jumaat, 24 Februari 2012

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search


Makam Keluarga Diraja Kedah <b>di Bukit Mertajam</b> - Maharum Bugis <b>...</b>

Posted: 29 Nov 2011 11:26 PM PST


Mengikut catatan sejarah, Tunku Sulaiman menduduki Kampung Kota untuk mengasingkan diri daripada terlibat dalam krisis perebutan tahta Sultan Kedah ke-22 sekitar 1804 hingga 1845. Kampung ini juga menjadi tempat persembunyian Tunku Sulaiman dan kekandanya Sultan Ahmad Tajuddin apabila Kedah dilanggar oleh tentera ligor daripada kerajaan Siam pada 1821.

Menurut Pengarah Muzium Negeri Kedah, En Suhaidi Shukri yang bersama-sama rombongan dari Kedah dalam lawatan ini memaklukan bahawa pihaknya akan menjadikan kawasan permakaman ini sebagai pusat pelancungan bersejarah dan akan mengambil langkah segera bagi memastikan kawasan ini tidak lagi terbiar dan diabaikan. Menurut beliau lagi, pihaknya akan merujuk kepada Jabatan Warisan Negara untuk mengenalpasti pihak yang bertanggungjawab menjaga dan memulihara makam berkenaan.


09 di Ceruk Tok Kun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Ceruk Tok Kun - Google Blog Search


Anwar dan N.Ajis kantol gadai akidah, Mulalah mereka menipu <b>...</b>

Posted: 17 Feb 2012 12:00 AM PST


Bila Anwar and Nik Aziz kantol dalam isu Najib lari akidah sini, mulakah mereka membuat penipuan apa cara saja untuk menipu. Lihat gambar di atas.

Inilah sebenarnya.


Mereka ini memang kuat memfitnah.

Bawah ini gambar lama mereka fitnah Najib. Ceritanya bermula dari fitnah Raja Petra di Malaysia Today kononnya ada Sami Hindu buat mantera dalam rumah Najib dan Rsomah.

Malaysiakini pun sama mempromosi gambar ini.


Selain itu, Tian Chua pernah memfitnah dengan gambar palsu photoshop yang low quality.


Gambar low standard atas ini pun mereka dan Malaysiakini kata betul.

Tapi ... gambar berikut memang original!


Real pun ye ... pasal dia pun macam dah biasa sebab dia percaya semua agama sama sahaja (Islam plural).

Masa kecik dulu, Atok dia yang Hindu kutip botol di Ceruk Tok Kun ada ajar kot?

terima kasih Cucu Tok Selampit

09 di jelutong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di jelutong - Google Blog Search


Inspirasi Remaja Kini: Runtuhnya Ketamadunan Orang Melayu

Posted: 20 Feb 2012 05:04 PM PST


Perkampungan Melayu akan lenyap jika kerajaan di bawah pimpinan DAP terus memimpin negeri ini selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Begitu luahan kira-kira 200 penduduk Kampung Masjid bersebelahan Kampung Pokok Assam di Jelutong berikutan tiada penjelasan mahupun perbincangan berhubung status penetapan mereka di kampung itu.

Pengerusi Persatuan Badan Bertindak Penduduk Jelutong, Zarus Yusof berkata, kesemua penduduk di situ menerima notis pembayaran pampasan untuk mengosongkan rumah masing-masing.

Beliau berkata, masalah utama penduduk ialah setiap persoalan yang dilontarkan kepada pihak kerajaan negeri tidak dijawab.

"Kami menerima notis dari Pejabat Tanah dan Galian (PTG) negeri pada 30 Disember tahun lalu dengan menawarkan beberapa pampasan berupa wang tunai kepada penduduk menduduki lot 12 hingga 19.

"Kami khuatir kerajaan negeri hanya berpura-pura membeli tanah di sini, selepas itu tanah ini akan dijual kepada pihak ketiga untuk pembangunan rumah mewah," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Menurutnya, pihaknya tiada pilihan selain mencari pihak yang dapat membantu menyelesaikan masalah termasuk menghantar memorandum kepada Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang melakukan lawatan ke negeri ini semalam.

"Kami tidak bersetuju dengan pampasan berupa wang tunai berikutan ia ditawarkan dengan berlainan jumlah mengikut kedudukan rumah penduduk iaitu tawaran yang paling tinggi adalah RM180,000 manakala yang paling rendah adalah RM14,000.

''Apa yang kami inginkan pampasan berupa rumah kerana kami tidak mahu menjadi seperti penduduk Kampung Pokok Asam yang diberi pampasan sebanyak RM75,000 setiap rumah namun nasib mereka tidak terbela kerana tidak diberikan rumah.

"Apa yang membuat kami tidak berpuas hati adalah kerajaan negeri kerap melakukan pengusiran dengan pelbagai cara, namun jika diminta untuk berbincang, mereka enggan memberi kerjasama," ujarnya.

Penduduk turut mendesak Timbalan Ketua Menteri I, Datuk Mansor Othman untuk berjumpa dengan mereka bagi mendengar serta memberi penjelasan mengenai masalah itu.

"Kami jemput mereka secara rasmi pun tidak dilayan malah tiada jemputan yang dihantar kepada kami untuk berjumpa dengan mereka di pejabat," katanya.

Mansor yang dihubungi petang semalam katanya, tidak menjawab panggilan bagi mendapatkan pengesahan.
Tambah Zarus, jika benar ada pihak ingin mengambil tanah di kampung berkenaan, pihaknya mendesak supaya pengambilalihan turut merangkumi lot 20, 21 dan 22 di Kampung Pokok Asam.

"Jika benar dakwaan PTG yang mengatakan pembelian tanah itu dibuat oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP), kami mendesak supaya jabatan itu turut membeli tanah di Kampung Pokok Asam kerana ia telah dibiarkan kosong tanpa sebarang projek," katanya.



Nak minta tolong dengan Kerajaan Pusat? Aku rasa susah nak tolong. Sebab hal ini sekarang tertakluk pada bawah kerajaan negeri iaitu Regim DAP. Macam yang aku katakan dahulu, masalah rakyat terusir ini sebenarnya berpunca daripada kelemahan kerajaan Gerakan / BN dahulu.
Kalau kerajaan Gerakan dahulu memberi geran kepada semua penduduk kampung melayu, masalah ini tak akan terjadi. Tapi nasi sudah menjadi bubur. Gerakan dahulunya angkuh. Mereka sangka mereka tak akan kalah. Tapi sekarang bila mereka kalah, rakyatlah yang menjadi mangsa kezaliman kerajaan Rejim DAP.
Harap perkara ini menjadi pengajaran kepada orang melayu khususnya pemimpin UMNO. Pemimpin UMNO termasuk Ketua bahagian jangan bersikap sombong. Rajin rajinlah melihat dan membantu rakyat. Uruskan semua masalah geran dan hak rakyat sebelum terlambat.
Kerajaan BN adalah tiang negara dan rakyat. Kalau Kerajaan BN tumbang, rakyat Malaysia bakal menghadapi sengsara yang dahsyat selepas era pendudukan jepun 70 tahun yang lalu.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

09 di tasek gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tasek gelugor - Google Blog Search


MMI: Toyol Mengamuk <b>Di Tasek Gelugor</b> ?

Posted: 20 Feb 2012 08:46 PM PST

Fuiyoo betul ke ni apa yang MMI dengar Toyol mengganas di Tasek Gelugor ? Hmm ni bukan main-main punya cerita ni,Orang Melayu pantang dengan benda-benda mistik macam ni mulalah perasaan seram bercampur takut akan menyelubungi seluruh masyarakat terutamanya yang berada dikawasan yang dikaitkan dengan berita tersebut.
Apatah lagi bagi mereka-mereka yang suka keluar malam berborak dan minum-minum ni,Masa nak balik tu yang menyeramkan hehehe.
Semalam Tasek Gelugor digemparkan dengan berita kononnya Toyol telah memecah masuk ke rumah Ketua Puteri UMNO Bahagian Tasek Gelugor merangkap Ketua Puteri UMNO Negeri Pulau Pinang.Fullamak lagi hebat Toyol ni bukan calang-calang ni pandai pula pilih rumah mana nak pecah masuk.Kalaulah benar,Toyol ni memang puaka betul sebab pandai cari berita untuk glamour.Mestilah bro,masuk rumah orang biasa mana nak glamour hehehe.
Namun kejadian ini telah pun mendapat maklum balas oleh pihak Polis DiRaja Malaysia yang telah mengesahkan bahawa ianya merupakan perbuatan orang-orang yang tidak bertanggungjawab.Diulang sekali lagi ORANG-ORANG bukan toyol haaa..
Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara, Asisten Komisioner Zulkifli Alias meminta orang ramai tidak membuat andaian mengatakan kes kecurian yang dialami Ketua Puteri Umno Pulau Pinang, Nur Hafizah Othman, di rumahnya di Pokok Tampang di sini, dua hari lalu angkara makhluk halus.
Zulkifli berkata, sejak kejadian itu diketahui umum banyak desas-desus didengari termasuk yang sengaja disebar oleh pihak tidak bertanggungjawab hingga membuatkan keharmonian penduduk kampung itu terjejas.
"Hasil siasatan awal di tempat kejadian kita mendapati, kes ini adalah kecurian biasa dan dilakukan oleh pencuri yang sememangnya menjadikan kegiatan ini jalan mudah memperoleh wang.
"Ia tidak sama sekali melibatkan makhluk halus atau lebih tepat disebut toyol atau orang minyak," katanya.
Dua hari lalu, rumah didiami Nur Hafizah bersama keluarganya di Pokok Tampang dimasuki pencuri mengakibatkan kerugian kira-kira RM4,000 apabila komputer riba, kamera digital, sejumlah wang tunai dan beberapa dokumen penting hilang.
Kejadian itu disedarinya sewaktu bangun untuk menunaikan solat subuh apabila mendapati biliknya berselerak dan mempunyai kesan dipecah masuk.
Bagaimanapun, kejadian itu tidak membabitkan sebarang kecederaan apabila Nur Hafizah yang ketika kejadian tidur diruang tamu rumah, ibu bapa dan empat adik-beradiknya yang tidur di dalam bilik masing-masing tidak diapa-apakan.
Nur Hafizah memaklumkan mereka sekeluarga tidak menyedari masa sebenar rumah dimasuki pencuri, tetapi tidak menolak kemungkinan ia dilakukan di antara jam 3 hingga 6 pagi.
Zulkifli turut meminta orang ramai memberi masa kepada pihaknya menyelesaikan kes itu, kerana hasil siasatan membuktikan ia dilakukan oleh pencuri.
Usaha menjejaki suspek yang sudah dikenal pasti sedang giat dilaksanakan.
Fuh nasib baik tak berlaku apa-apa kepada pada Nur Hafizah kalau tidak tak tahulah.Bimbang betul MMI mendengar kejadian seperti ini berlaku bukan apa perompak dan pencuri zaman sekarang ni boleh bertindak sehingga tahap membunuh apa pun kita bersyukur semuanya selamat.Kepada Nur Hafizah dan keluarga diharapkan selepas ni berhati-hatilah.
Kepada pihak Polis burulah mereka-mereka yang bertanggungjawab terhadap kejadian ini.Mereka-mereka seperti ini perlu ditangkap kerana menyusahkan masyarakat.

09 di tanjung tokong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung tokong - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Aug 2011 01:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2011 01:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

(HANGAT) : 14 Shopping complex baru <b>di</b> Pulau Pinang | Luth Textile <b>...</b>

Posted: 09 Jun 2011 09:20 PM PDT


Jom tengok shopping complex baru yang akan tumbuh di Penang. Wahhhh banyak betul..

Straits Quay (E&O) - Tanjung Tokong

Penang Time Square phase2 (IVORY) - Georgetown

Paragon Mall (HUNZA) - Gurney

The One (IDEAL) - Bayan Baru

Elit Mall (SEAL) - Bayan Baru

Golden Triangle Mall (GIM) - Sungai Ara

Setia Commercial Park - Sungai Ara

Southbay Plaza (MAH SING) - Batu Maung

Maritime Square (IJMLAND) - Jelutong Expressway

All Season Park (BELLEVIEW) - Farlim

Tesco Sri Tanjung Pinang - Tanjung Tokong

The light phase2 (IJMLAND) - Jelutong Expressway

Sumber : email

Komen Luth : Habis la kedai runcit kecik – kecik. Susah la nak cari makan.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Sabri Photography: Majlis perkahwinan Ida & Amir <b>di Tanjung Tokong</b> <b>...</b>

Posted: 05 Jun 2011 12:23 AM PDT

Ini hanya sebahagian daripada gambar menarik pasangan pengantin romantik Ida dan Amir yang bijak bergaya bila lens ditujukan ke arah mereka.  Walaupun hari agak mendung dan hujan sekali sekala lebat tidak mematahkan semangat saya dan abang Ida Saudara Fitri yang juga seorang jurugambar 'menembak' sasaran dengan tepat.
Hasilnya kenduri yang diadakan di dewan salah sebuah flat belakang Island Plaza, Tanjung Tokong berjaya dilaksanakan dengan kunjungan ramai rakan taulan, sahabat handai dan saudara mara jauh dan dekat.
Yang penting tali silatulrahim terjalin erat bak memaku di papan yang keras. Beberapa lokasi dipilih antaranya Taman Belia dan berdekatan rumah Amir sendiri iaitu berdekatan dengan laut atau lebih mesra dipanggil 'Taman Juta' kerana harganya mencecah RM5-7 juta sebuah yang mana pembinaanya dilaksanakan selepas projek tambakan laut.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Aug 2011 03:57 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2011 01:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

(HANGAT) : 14 Shopping complex baru <b>di</b> Pulau Pinang | Luth Textile <b>...</b>

Posted: 09 Jun 2011 09:20 PM PDT


Jom tengok shopping complex baru yang akan tumbuh di Penang. Wahhhh banyak betul..

Straits Quay (E&O) - Tanjung Tokong

Penang Time Square phase2 (IVORY) - Georgetown

Paragon Mall (HUNZA) - Gurney

The One (IDEAL) - Bayan Baru

Elit Mall (SEAL) - Bayan Baru

Golden Triangle Mall (GIM) - Sungai Ara

Setia Commercial Park - Sungai Ara

Southbay Plaza (MAH SING) - Batu Maung

Maritime Square (IJMLAND) - Jelutong Expressway

All Season Park (BELLEVIEW) - Farlim

Tesco Sri Tanjung Pinang - Tanjung Tokong

The light phase2 (IJMLAND) - Jelutong Expressway

Sumber : email

Komen Luth : Habis la kedai runcit kecik – kecik. Susah la nak cari makan.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Sabri Photography: Majlis perkahwinan Ida & Amir <b>di Tanjung Tokong</b> <b>...</b>

Posted: 05 Jun 2011 12:23 AM PDT

Ini hanya sebahagian daripada gambar menarik pasangan pengantin romantik Ida dan Amir yang bijak bergaya bila lens ditujukan ke arah mereka.  Walaupun hari agak mendung dan hujan sekali sekala lebat tidak mematahkan semangat saya dan abang Ida Saudara Fitri yang juga seorang jurugambar 'menembak' sasaran dengan tepat.
Hasilnya kenduri yang diadakan di dewan salah sebuah flat belakang Island Plaza, Tanjung Tokong berjaya dilaksanakan dengan kunjungan ramai rakan taulan, sahabat handai dan saudara mara jauh dan dekat.
Yang penting tali silatulrahim terjalin erat bak memaku di papan yang keras. Beberapa lokasi dipilih antaranya Taman Belia dan berdekatan rumah Amir sendiri iaitu berdekatan dengan laut atau lebih mesra dipanggil 'Taman Juta' kerana harganya mencecah RM5-7 juta sebuah yang mana pembinaanya dilaksanakan selepas projek tambakan laut.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2011 01:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

(HANGAT) : 14 Shopping complex baru <b>di</b> Pulau Pinang | Luth Textile <b>...</b>

Posted: 09 Jun 2011 09:20 PM PDT


Jom tengok shopping complex baru yang akan tumbuh di Penang. Wahhhh banyak betul..

Straits Quay (E&O) - Tanjung Tokong

Penang Time Square phase2 (IVORY) - Georgetown

Paragon Mall (HUNZA) - Gurney

The One (IDEAL) - Bayan Baru

Elit Mall (SEAL) - Bayan Baru

Golden Triangle Mall (GIM) - Sungai Ara

Setia Commercial Park - Sungai Ara

Southbay Plaza (MAH SING) - Batu Maung

Maritime Square (IJMLAND) - Jelutong Expressway

All Season Park (BELLEVIEW) - Farlim

Tesco Sri Tanjung Pinang - Tanjung Tokong

The light phase2 (IJMLAND) - Jelutong Expressway

Sumber : email

Komen Luth : Habis la kedai runcit kecik – kecik. Susah la nak cari makan.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Sabri Photography: Majlis perkahwinan Ida & Amir <b>di Tanjung Tokong</b> <b>...</b>

Posted: 05 Jun 2011 12:23 AM PDT

Ini hanya sebahagian daripada gambar menarik pasangan pengantin romantik Ida dan Amir yang bijak bergaya bila lens ditujukan ke arah mereka.  Walaupun hari agak mendung dan hujan sekali sekala lebat tidak mematahkan semangat saya dan abang Ida Saudara Fitri yang juga seorang jurugambar 'menembak' sasaran dengan tepat.
Hasilnya kenduri yang diadakan di dewan salah sebuah flat belakang Island Plaza, Tanjung Tokong berjaya dilaksanakan dengan kunjungan ramai rakan taulan, sahabat handai dan saudara mara jauh dan dekat.
Yang penting tali silatulrahim terjalin erat bak memaku di papan yang keras. Beberapa lokasi dipilih antaranya Taman Belia dan berdekatan rumah Amir sendiri iaitu berdekatan dengan laut atau lebih mesra dipanggil 'Taman Juta' kerana harganya mencecah RM5-7 juta sebuah yang mana pembinaanya dilaksanakan selepas projek tambakan laut.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

09 di nibong tebal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di nibong tebal - Google Blog Search


Anak Seberang: Kejutan Keluar Parti <b>Di Nibong Tebal</b>?

Posted: 27 Dec 2011 08:41 AM PST


SIAPA.....SIAPA......SIAPA ?
ANGIN BERTIUP KENCANG SEJAK 2 MINGGU LALU. BUKAN KHAYALAN DALAM MASA TERDEKAT.
APAKAH MEREKA DARI UMNO NIBONG TEBAL? ATAU PKR ATAU DAP ATAU PAS?
DI KHABARKAN JUMLAHNYA AGAK BESAR DAN ADA YANG MENYATAKAN MELIBATKAN INDIVIDU TERTENTU .
KENAPA NAK KELUAR PARTI ?
MEREKA TIDAK BERPUAS HATI DENGAN KEPIMPINAN.
TUNGGU...........BUKAN GEMPAQ......TAPI BIARLAH PENGISYTIHARAAN DI BUAT DAHULU DAN AKAN DIULAS KEMUDIAN.
KERANA TIGA ORANG PEMIMPIN UTAMA UMNO BAHAGIAN NIBONG TEBAL, KELUAR PARTI BERLAKU ? MUSTAHIL........
ATAU KERANA INDIVIDU INI?
KERANA INDIVIDU INI YANG SUDAH LUPA DARATAN...................
BAKAL TERJAWAB SELEPAS TERLALU BANYAK BERITA BERKAITAN AHLI KELUAR PARTI. DALAM HAL PARLIMEN NIBONG TEBAL , APAKAH KALI IN AHLI PARTI BN ATAU PR?BK AKAN MENDEDAHKAN.TUNGGU................
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved