Isnin, 2 April 2012

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search


DFYA Malaysian School Tour 2012 : Smk <b>Bukit Mertajam</b> « Drug <b>...</b>

Posted: 22 Feb 2012 12:44 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Smk Bukit Mertajam! 14 February yang lepas kami telah pun dijemput untuk mengadakan program di Smk Bukit Mertajam di pulau pinang, Smk Bukit Mertajam merupakan sekolah yang pertama di bukit mertajam di buka pada tahun 1964.

09 di Ceruk Tok Kun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Ceruk Tok Kun - Google Blog Search


CITYBLOGGER..PENAFIAN Laman ini tidak bertanggungjawab atas <b>...</b>

Posted: 02 Apr 2012 07:29 PM PDT

KUKUKAKI: SALASILAH ANWAR AL DAJJAL: SEJARAH KELUARGA ANWAR YANG SEMEMANGNYA ROSAK!! Email dari Ceruk Tok Kun tentang salasilah Anwar Ibrahim mungkin mengejut ramai pihak, ...

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search


MyKhalish.com: Penang 2012 / Day 3 - Laksa & <b>Batu Feringgi</b>

Posted: 22 Feb 2012 04:00 PM PST

smp je di Tanjung Bungah Beach Resort. trus memi kejar blk mandi. fuhhh lega.... Aqil Khalish & Amni Khalisha pun kembali bertenaga. so dedi kt, jom kita kuar blk g ke Batu Feringgi.
memi pun sms Geng AWA's... ehhh xda reply, tidoq ka depa nih. xpela, kita g dulu. skali ms tgh parking, nmpk Mr Abah yg tgg keta sbb Alisha & Adeena tgh sedap tido. dlm ms yg sm, kami terjumpa dgn Amirul, jiran di SU3. hihihi.... punya la jauh ke Penang, br terjumpa. hihihi....
kami terus serbu ke gerai Laksa di Batu Feringgi. wahhh bkn main ina & june tgh menghirup kuah laksa, xpandang kiri kanan yer.... 
memi trus order 2 mangkuk. memi adlh kategori xreti makan laksa. puasla org ngajar, tp sbb xtahan bau kuah ikan, memi kurang mkn. tp kalu Laksam Kelantan, xpe plak. huhu... tp sejak hidup dgn dedi, memi bljr skit2 mkn. now ok dah.. 
tapi Laksa di Batu Feringgi nih, mmg terbaik la...... kuah dia jernih. tp sgt sedappp... memi yg bkn reti mkn sgt pun, sapu licin. siap hirup kuah lgk. hihihii.... mmg memi rekemen la anda2 semua yg antoo laksa, sila la try Laksa di Batu Feringgi. konpem mau bermangkuk2. hihi...
Amni Khalisha pun layan gak mkn Laksa tau..
haish bila Aqil Khalish dah jumpa geng, mmg start la agenda depa. elok2 org nak niaga, depa g susun kerusi, ala2 nak tutup kedai. haishhh mau bungkus tokey laksa nih. 
Danish Wafiq & Aqil Khalish
ms nih Alisha Qairina still blur2 sbb br bgn tdo
being together for almost 3years <3
saat nih plg syiok.. memi ada sebungkus Biskut Tiger, so memi kasik sorg skit anak2 mamam. ms nih Danish Firas & Danish Wafiq dah sm2 join mkn. Amni Khalisha da mula rs terancam. sbb tkt xckp.. hehehe..
Danish Firas yg cpt2 ngapp biskut tiger sbb dia mau yg br. hahaha....
xsangka mereka dah bersm selama 3tahun
holiday bersama pun dah byk kali
Port Dickson, Bandung, Fraser Hills, Penang
Coming soon....Kuching...hihihi...
dedi...dedi... moto hebat....
ok...jom dedi amik picca Abam dgn moto hebatt yer... hihii.... skg ni asal nmpk sports car.. mesti panggil car hebat.. hahah.. mmg dasar anak lelaki

Gaphe Bercerita: Unjuk Gigi <b>di Batu Ferringhi</b>

Posted: 14 Dec 2011 04:30 AM PST


Kaki saya bengkak, dan hampir sudah tidak bisa diajak kompromi untuk berjalan-jalan. Saya memutuskan untuk kembali ke hostel saja mengingat sudah waktunya check in. Fernando juga tampaknya kecapekan karena katanya semalam dia tidak bisa tidur di dalam bis. Namun, Penang masih menyajikan banyak tempat yang belum saya kunjungi, maka opsi saya selanjutnya adalah : mengejar sunset di Batu Ferringhi.
Setelah berhasil check in, saya masuk ke room D nomor 19. Bentuk kamar dormitory yang saya pesan di Hostel Reggae Penang mirip dengan hotel kapsul. Satu kamar isi 12 orang, dengan tempat tidur berupa 'rak-rak' dua tingkat berjajar dengan desain interior bercat merah. Saya menempati rak paling atas, dan harus naik turun menggunakan tangga kayu dan berpegangan pada alumunium yang terpasang permanen di samping badan rak. Saya menyebutnya lemari manusia!.
Seusai mandi dan membersihkan diri, setelah berkeringat menjelajahi Georgetown saya beranjak ke internet corner yang merupakan fasilitas gratis. Mengecek beberapa email, mengaprove teman di facebook, browsing dan blogwalking, sambil menunggu jarum jam di tangan saya beranjak ke angka tiga.
Jam tiga kurang, saya hanya mengambil camera pack saja kemudian turun lalu menjemput Fernando di hostel depan. Kaki saya masih tidak bisa kompromi, tetapi saya paksakan. Baru berjalan beberapa langkah, ternyata bus Rapid Penang nomor 401 melintas di hadapan kami. Saya berusaha melambaikan tangan kepada supir untuk meminta ijin naik, ternyata supirnya bilang : "next stop please" tanpa suara – karena terhalang kaca bus. Satu-satunya isyarat yang saya tahu selain gerakan bibirnya adalah tangannya yang menunjuk-nunjuk arah depan.
Beruntung saat itu jalan sedang macet, sehingga langkah kaki saya mampu mendahului badan bus. Saya berhasil naik bus ini dari halte di Jalan Penang, depan pasar Chowrasta.
Menaiki bus Rapid Penang ternyata ada tekniknya. Memang sebaiknya menyiapkan uang pas karena masuk bus harus melalui pintu depan. Satu-satunya petugas hanya pengemudi itu. Setelah menanyakan berapa harga menuju tujuan akhir, kita akan diminta untuk memasukkan uang ke dalam kotak yang ada disamping pengemudi. Setelah memasukkan uang, kita diberikan selembar tiket sebagai tanda terima sesuai dengan nominal ringgit yang kita masukkan. Saya banyak membaca di beberapa blog yang mengatakan bahwa jika uang yang diberikan besar, maka tidak ada kembaliannya karena kotaknya terkunci. Tapi itu tidak terbukti koq, karena bayar dengan pecahan besar pun akan ada kembaliannya selama kita minta. Supirnya pun  ramah-ramah, selama saya menaiki bus Rapid Penang jika saya salah jurusan atau salah naik bis, supirnya akan bilang dan menunjukkan nomor bis yang seharusnya. Oh iya, selain bus nomor 401, ada juga bus 402 yang juga melewati Batu Ferringhi.
Selama satu jam berikutnya, setelah melewati Toy Museum, Floating Mosque atau mesjid terapung, di kawasan Tanjung Bunga melewati jalan menanjak dengan rimbunan pepohonan di samping kiri, akhirnya sampai juga di kawasan yang penuh dengan hotel mewah di kiri dan kanan. Mulai dari Holiday Inn, Hardrock Penang, Park Royal, tetapi saya turun persis di dekat Shangri-La Hotel di Jalan Batu Ferringhi. Dari situ, saya tinggal jalan sebentar menuju ke pantai.
Ngomong-ngomong soal kawasan Tanjung Bunga dan Mesjid Terapung yang saya lewati di Penang, saya jadi teringat kawasan ini sama persis dengan yang ada di Makassar. Di Makassar, ada juga kawasan yang bernama Tanjung Bunga. Itu tempatnya Trans Studio Theme Park. Dan, ngomong soal Mesjid Terapung, di sisi sebelah selatan anjungan Pantai Losari sekarang sedang dibangun mesjid Al-Makazzari yang konsepnya menjorok ke lautan sehingga jika air pasang terlihat seperti mengapung. Entah ini Penang duluan yang punya ide lalu dicontoh oleh Makassar sehingga punya nama kawasan dan objek yang sama, ataukah Makassar dulu yang punya ide tetapi kalah realisasinya dibanding Penang?. Saya kurang tahu. Tetapi sepertinya yang pertama lebih masuk akal deh.
Sampai di pantai Batu Ferringhi, saya langsung teringat Bali. Mirip Kuta, tetapi lebih bagus Pantai Kuta kemana-mana. Pasirnya memang putih, dan bentuknya seperti gula pasir. Kalau saja tidak ingat warnanya yang putih krem kecoklatan, mungkin saya sudah pengen buat menjilatinya. Di pantai, ramai banget sama aktivitas manusia. Mulai dari bule berjemur sambil membaca, bule berenang, sampai water sport activity seperti main parasailing atau banana boat dan jetski.
Saya memilih tempat yang kosong dan meletakkan sandal, sambil menyelonjorkan kaki. Membenamkan jari-jari kaki saya ke pasir pantai. Hangat, dan cukup meredam rasa lelah karena berjalan kaki. Sambil memandang lautan, agak keruh karena cuaca sedang masuk musim hujan membuat saya mengurungkan niat untuk berenang. Alasan terutama sih karena saya juga baru saja mandi, dan saya nggak mau badan lengket-lengket berasa asin.
Sambil ngobrol, saya menikmati kuaci yang dibawa oleh Fernando. Seru ternyata sensasi makan kuaci berpadu dengan melihat lautan. Kami berbincang bahwa Batu Ferringhi adalah tempat yang sangat tepat untuk membuang uang. Kenapa?. Melihat daftar harga water sport activity yang ditampilkan rasanya hanya memang diperuntukkan untuk orang-orang berduit. Bayangkan, hanya untuk parasailing selama 10 menit dikenakan 80 RM per orang atau sekitar Rp. 240.000,-. Ingat, hanya sepuluh menit saja, dan terkadang tidak sampai, karena saya dan Fernando sempat menghitungi waktu setiap parasailer yang lagi beraksi.
Sebenarnya uang bukan alasan utama yang membuat saya mengurungkan niat untuk berparasailing, tetapi melihat  parasailer yang sudah-sudah saya jadi khawatir tentang safety procedure yang dijalankan. Terlebih karena operatornya semuanya India, dan berkulit hitam semua. Udah tahu donk ya pengalaman buruk saya dengan orang melayu India di chapter 10?. Bayangkan, setahu saya parasailing yang mengikuti prosedur kan menggunakan safety helmet dan gloves di tangan untuk menarik kemudi selain jaket pelampung tentu saja. Dari semua alat itu, disini hanya dipakai jaket pelampung saja. Selebihnya, serahkan pada takdir.
Mana udah gitu beberapa kali saya lihat ketika parasailer sudah di atas, tidak ada petugas yang memberi tahu dari bawah dengan bendera bagian tangan mana yang harus ditarik untuk menyeimbangkan posisi. Kiri atau Kanan?. Jadi orang-orang berduit itu ya begitu naik udah pasrah aja kayak gagang layangan ditarik-tarik. Begitu turun apalagi, cuman diteriak-teriakin untuk menarik kencang tali di salah satu sisi. Hasilnya, sering kabel penghubung antara parasailer dengan boatnya nyasar kemana-mana. Jadilah operator kadang ngusir orang-orang yang lagi enak-enak berjemur hanya untuk tempat mendarat si parasailer. Kalo menurut saya sih lebih aman di Bali kalo mau parasailing, lebih bagus juga pemandangannya. Lagian, kalo mati kan di negeri sendiri bukan dinegeri orang #plak.
Pandangan saya tertarik pada satu bagian pantai di ujung. Di bagian itu ternyata terdapat tumpukan batu-batu granit besar yang mengingatkan saya akan Belitong – negeri laskar pelangi. Saya mengajak Fernando, dan dia menggeleng enggan dengan berkata "tampaknya itu terlalu jauh". Tapi saya bilang, "Saya pengen kesana, kalau kamu tidak mau kamu bisa tinggal disini, nanti ketemu lagi disini". Namun akhirnya dia mengalah dan mengikuti saya.
Sepanjang perjalanan menuju ke bagian pantai yang saya maksud itu, dengan bertelanjang kaki saya berjalan menyisir pantai sambil kaki beradu dengan ombak yang pecah. Dingin, seru, dan menentramkan. Saya menemukan kedamaian ketika kaki saya bermain-main dengan ombak, rasanya seperti menemukan teman baru yang mengajak bermain-main dan menggoda saya. Kadang terlihat besar, namun begitu pecah dipantai hanya riak kecil. Atau sebaliknya, ombaknya terlihat jinak tetapi cipratannya cukup besar dan membuat basah celana.
Sampai di sudut yang dimaksud, ternyata sepi pengunjung. Hanya ada dua tiga orang saja yang memancing disitu. Saya memutuskan untuk memanjat batu-batu disini. Unik, seperti ada yang menyusunnya, ada yang besar dan ada yang kecil. Nggak pake lama-lama, akhirnya saya unjuk gigi disini. Dan Fernando lah yang membantu saya untuk mengambil gambar di beberapa sudut.
Saya ternyata salah perkiraan. Batu Ferringhi terletak di sebelah utara Pulau Penang. Tidak mungkin matahari tenggelam di sebelah utara. Apalagi ternyata saat waktu menunjukkan pukul 5.30 sore, saya malah melihat gulungan awan hitam berarak cepat. Mendung dan gelap. Apa boleh dikata, karena saya tidak membawa payung maka saya buru-buru mengajak Fernando pulang.
Lima belas menit berikutnya terbukti, didalam bus Rapid Penang 401 hujan pun turun dengan derasnya. Beruntung saya tepat waktu meninggalkan Batu Ferringhi, sebab kalau tidak mungkin saya harus masuk angin karena kebasahan oleh hujan.
Sepulang dari Batu Ferringhi sebenarnya ada niatan untuk turun di Gurney Drive atau Persiaran Gurney. Katanya, tempat ini tempat yang happening di waktu malam hari karena penuh dengan pusat perbelanjaan dan food hawker. Niat awalnya mau makan malam disini, sehingga pas bilang ke supirnya waktu membayar tujuan akhirnya sih di Gurney Drive – yang lebih murah beberapa sen dibanding dengan berangkat awalnya tadi. Namun sayang, karena saya tidak tahu dimana titik pemberhentiannya sedangkan Fernando tertidur, dan jalur bisnya ternyata agak berbeda dengan ketika berangkatnya maka Persiaran Gurney terpaksa kami lewatkan. Kami pun akhirnya turun di Komtar lagi. Tanpa membayar biaya tambahan, untung saja.
Saya jadi berpikiran licik, karena bus Rapid Penang itu petugasnya hanya satu yaitu si pengemudi yang nggak bakal ngecek satu persatu tiap penumpang udah turun sesuai tujuannya atau tidak, maka bisa saja pada saat naik bilang mau turun di mana (dengan jarak yang dekat) padahal turunnya dimana (jarak lebih jauh). Bayarnya tentu lebih murah donk!. Saya sih nggak ngelakuin, cuman sempat terpikir aja. Kalau mau coba, dosa ditanggung sendiri ya!.

------------------------------------------
Masih mau cokelat Malaysia??. Klik Disini yaa untuk cari tahu bagaimana caranya?

09 di tasek gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tasek gelugor - Google Blog Search


MMI: Toyol Mengamuk <b>Di Tasek Gelugor</b> ?

Posted: 20 Feb 2012 08:46 PM PST

Fuiyoo betul ke ni apa yang MMI dengar Toyol mengganas di Tasek Gelugor ? Hmm ni bukan main-main punya cerita ni,Orang Melayu pantang dengan benda-benda mistik macam ni mulalah perasaan seram bercampur takut akan menyelubungi seluruh masyarakat terutamanya yang berada dikawasan yang dikaitkan dengan berita tersebut.
Apatah lagi bagi mereka-mereka yang suka keluar malam berborak dan minum-minum ni,Masa nak balik tu yang menyeramkan hehehe.
Semalam Tasek Gelugor digemparkan dengan berita kononnya Toyol telah memecah masuk ke rumah Ketua Puteri UMNO Bahagian Tasek Gelugor merangkap Ketua Puteri UMNO Negeri Pulau Pinang.Fullamak lagi hebat Toyol ni bukan calang-calang ni pandai pula pilih rumah mana nak pecah masuk.Kalaulah benar,Toyol ni memang puaka betul sebab pandai cari berita untuk glamour.Mestilah bro,masuk rumah orang biasa mana nak glamour hehehe.
Namun kejadian ini telah pun mendapat maklum balas oleh pihak Polis DiRaja Malaysia yang telah mengesahkan bahawa ianya merupakan perbuatan orang-orang yang tidak bertanggungjawab.Diulang sekali lagi ORANG-ORANG bukan toyol haaa..
Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara, Asisten Komisioner Zulkifli Alias meminta orang ramai tidak membuat andaian mengatakan kes kecurian yang dialami Ketua Puteri Umno Pulau Pinang, Nur Hafizah Othman, di rumahnya di Pokok Tampang di sini, dua hari lalu angkara makhluk halus.
Zulkifli berkata, sejak kejadian itu diketahui umum banyak desas-desus didengari termasuk yang sengaja disebar oleh pihak tidak bertanggungjawab hingga membuatkan keharmonian penduduk kampung itu terjejas.
"Hasil siasatan awal di tempat kejadian kita mendapati, kes ini adalah kecurian biasa dan dilakukan oleh pencuri yang sememangnya menjadikan kegiatan ini jalan mudah memperoleh wang.
"Ia tidak sama sekali melibatkan makhluk halus atau lebih tepat disebut toyol atau orang minyak," katanya.
Dua hari lalu, rumah didiami Nur Hafizah bersama keluarganya di Pokok Tampang dimasuki pencuri mengakibatkan kerugian kira-kira RM4,000 apabila komputer riba, kamera digital, sejumlah wang tunai dan beberapa dokumen penting hilang.
Kejadian itu disedarinya sewaktu bangun untuk menunaikan solat subuh apabila mendapati biliknya berselerak dan mempunyai kesan dipecah masuk.
Bagaimanapun, kejadian itu tidak membabitkan sebarang kecederaan apabila Nur Hafizah yang ketika kejadian tidur diruang tamu rumah, ibu bapa dan empat adik-beradiknya yang tidur di dalam bilik masing-masing tidak diapa-apakan.
Nur Hafizah memaklumkan mereka sekeluarga tidak menyedari masa sebenar rumah dimasuki pencuri, tetapi tidak menolak kemungkinan ia dilakukan di antara jam 3 hingga 6 pagi.
Zulkifli turut meminta orang ramai memberi masa kepada pihaknya menyelesaikan kes itu, kerana hasil siasatan membuktikan ia dilakukan oleh pencuri.
Usaha menjejaki suspek yang sudah dikenal pasti sedang giat dilaksanakan.
Fuh nasib baik tak berlaku apa-apa kepada pada Nur Hafizah kalau tidak tak tahulah.Bimbang betul MMI mendengar kejadian seperti ini berlaku bukan apa perompak dan pencuri zaman sekarang ni boleh bertindak sehingga tahap membunuh apa pun kita bersyukur semuanya selamat.Kepada Nur Hafizah dan keluarga diharapkan selepas ni berhati-hatilah.
Kepada pihak Polis burulah mereka-mereka yang bertanggungjawab terhadap kejadian ini.Mereka-mereka seperti ini perlu ditangkap kerana menyusahkan masyarakat.

09 di tanjung tokong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung tokong - Google Blog Search


Hokkien Mee <b>Tanjung Tokong</b>, Penang

Posted: 25 Dec 2011 12:53 AM PST


Pulau Pinang memang terkenal dengan makanan yang 'awesome' terutamanya masakan cina, tetapi kebanyakkan daripadanya adalah tidak halal. Namun Hokkien Mee di Astaka Tanjung Tokong berdekatan dengan Island Plaza Penang merupakan satu-satunya Hokkien Mee yang berstatus halal. 
Mengikut sejarah pemilik gerai ini merupakan seorang muallaf yang dan telah berniaga di sini sejak puluhan tahun. Asalnya gerai tersebut terletak di hadapan rumah lama bersebelahan Astaka dan kini telah berpindah secara tetap di Astaka tersebut untuk keselesaan pelanggan. Waktu perniagaan gerai ini adalah pada waktu tengahari sahaja iaitu di antara jam 11 pagi hingga 2 petang.

09 di Batu kawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


UMNO Online - Projek Solar <b>Di Batu Kawan</b> Bukti DAP, Guan Eng <b>...</b>

Posted: 28 Mar 2012 02:20 AM PDT

Kategori Berita Pilihan

Projek Solar Di Batu Kawan Bukti DAP, Guan Eng Kaki Putar Alam

Oleh : Ropikah Ahmad

BATU KAWAN, 28 Mac – Kerajaan DAP Pulau Pinang telah terbukti tidak bertanggungjawab apabila membelakangkan kepentingan rakyat tempatan khususnya di Batu Kawan sendiri apabila meluluskan pembinaan projek kilang solar biarpun ia memberi kesan buruk kepada alam sekitar.

Ketua UMNO Bahagian Batu Kawan, Datuk Mohd Nordin Mohd Kassim membidas tindakan dangkal kepimpinan kerajaan negeri yang diketuai oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri.

"Fikirkan sendiri bagaimana tindakan DAP apabila loji pemprosesan Lynas di Pahang mahu diusahakan maka mereka buat bantahan sehinggakan demonstrasi besar-besaran digerakkan bukan saja di negeri terbabit tetapi di Padang Kota juga dibuat sedangkan dalam diam mereka ini menggerakkan satu projek yang lebih berbahaya," katanya kepada UMNO-Online.

Dilaporkan, Bosch Group dari Jerman akan melabur RM2.2 bilion bagi membina kilang pengeluaran panel solar di Pulau Pinang selepas perjanjian memorandum yang dibuat kerajaan negeri.

"Sepatutnya hal-hal sedemikian dibincangkan dengan penduduk di sini terlebih dahulu dan mereka perlu memberi penjelasan kepada rakyat khususnya penduduk di Batu Kawan berhubung projek kilang Solar yang akan dibina di kawasan berkenaan.

"Persoalannya kenapa Lynas di Pahang diperbesar-besarkan sedangkan projek kilang solar yang diluluskan oleh pentadbiran negeri disembunyikan? Apa motif sebenar tindakan tersebut dibuat?"

Tegas beliau lagi, penduduk Batu Kawan sendiri tidak bersetuju dengan pembinaan kilang berkenaan yang bukan saja akan mencemarkan alam sekitar tetapi juga itu akan menjejaskan aktiviti harian penduduk di situ.

"Kawasan Batu Kawan bukan besar mana pun malahan penduduknya pun tidaklah seramai mana jadi sewajarnya kepimpinan negeri bukan saja menjaga hati penduduk tetapi juga mengambil berat akan apa yang berlaku kepada persekitaran mereka," katanya.

Jelas beliau, kajian yang telah dijalankan mendapati bahawa proses solar ini akan mengeluarkan lebih 10 bahan kimia dan bahan-bahan ini dikhuatiri akan menjejaskan punca pendapatan penduduk termasuklah ternakan ikan yang terjejas.

"Jika projek Lynas yang telah disahkan tidak memberi kesan berbahaya diprovokasikan dan dijadikan bahan proganda tetapi mengapa pula projek solar yang memberi kesan negatif kepada rakyat dibiarkan dibina?"

Pada 26 Februari lalu, satu demonstrasi Hijau telah digerakkan oleh pakatan pembangkang di Kuantan, Kuala Lumpur manakala di Pulau Pinang diketuai sendiri oleh Ketua Menterinya sebagai protes terhadap pembangunan kilang pemprosesan nadir bumi (rare earth) di Gebeng, Kuantan, Pahang milik syarikat Lynas Coporations LTD dengan mengatakan ia akan menghasilkan radioaktif yang membahayakan kesihatan dan boleh memberi kesan buruk terhadap manusia dan alam sekitar.

Namun begitu, hasil kajian didapati bahan nadir bumi adalah unsur penting dalam industri elektronik terutama sekali untuk penghasilan barangan seperti Ipad, komputer, Galaxy Tab, kipas helikopter, telefon mudah alih, turbin angin dan lain-lain malah mengikut data ekonomi, sebahagian besar bahan nadir bumi diimport dari China bagi memenuhi 90% hingga 97% permintaan industri elektronik di seluruh dunia yang semakin berkembang pesat.

Bukan itu saja, saintis pembangkang iaitu Dr Che Rosli Che Mat dari Pas juga telah menjelaskan bahawa operasi kilang pemprosesan nadir bumi tersebut adalah selamat dan tidak mendatangkan mudarat. – MediaUMNO.

Berita Bertarikh 28 March 2012 (6 Hari Lalu) Pada 5:20 PM

09 di permatang pauh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


Darah Satria: Anwar semakin terancam <b>di Permatang Pauh</b>.??

Posted: 25 Mar 2012 04:00 AM PDT



Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Chik terkejut kerana tidak menyangka akan dihalang kira-kira 100 penyokong parti pembangkang daripada menghadiri majlis pelancaran Gelombang Biru di kawasan Parlimen Permatang Pauh hari ini.

Ahmad Shabery yang juga bapa angkat kepada UMNO bahagian Permatang Pauh berkata, insiden itu menggambarkan bahawa ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mula rasa terancam.

"Ramai yang ditahan dan dihalang daripada hadir ke majlis ini. Kenderaan yang saya naiki juga ditahan dan dihalang untuk ke sini, tetapi mujur dengan bantuan pihak polis keadaan dapat dikawal," katanya kepada pemberita selepas majlis pelancaran Gelombang Biru itu di sini.

Ahmad Shabery berkata, insiden itu tidak sepatutnya berlaku kerana tindakan penyokong parti pembangkang itu bertentangan dengan perjuangan kebebasan bersuara dan demokrasi yang digembar-gemburkan pembangkang dan sering menuduh anggota BN sebagai gengster. - BERNAMA.

Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Chik terkejut kerana tidak menyangka akan dihalang kira-kira 100 penyokong parti pembangkang daripada menghadiri majlis pelancaran Gelombang Biru di kawasan Parlimen Permatang Pauh hari ini.

Ahmad Shabery yang juga bapa angkat kepada UMNO bahagian Permatang Pauh berkata, insiden itu menggambarkan bahawa ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mula rasa terancam.

"Ramai yang ditahan dan dihalang daripada hadir ke majlis ini. Kenderaan yang saya naiki juga ditahan dan dihalang untuk ke sini, tetapi mujur dengan bantuan pihak polis keadaan dapat dikawal," katanya kepada pemberita selepas majlis pelancaran Gelombang Biru itu di sini.

Ahmad Shabery berkata, insiden itu tidak sepatutnya berlaku kerana tindakan penyokong parti pembangkang itu bertentangan dengan perjuangan kebebasan bersuara dan demokrasi yang digembar-gemburkan pembangkang dan sering menuduh anggota BN sebagai gengster. - BERNAMA.

09 di nibong tebal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di nibong tebal - Google Blog Search


KELAB GREENBOC: <b>Di Nibong Tebal</b> Bendera PAS Dibakar, Di <b>...</b>

Posted: 01 Apr 2012 02:15 AM PDT

Ahli kesal bendera Pas kena bakar

NIBONG TEBAL – Seluruh ahli Pas di kawasan Nibong Tebal melahirkan perasaan kecewa dan kesal apabila bendera milik parti politik itu dibakar oleh pihak tidak bertanggungjawab.

Dalam kejadian yang berlaku selama dua hari berturut-turut itu, sembilan daripada 20 bendera Pas yang dipasang pada 24 Mac lalu telah dibakar dengan masing-masing empat pada 29 Mac, manakala lima lagi pada 30 Mac lalu.

Difahamkan, 20 bendera berkenaan dipasang di sebuah rumah ahli Pas di Tanjung Berembang bertujuan menjadikan rumah terbabit sebagai Bilik Gerakan Unit Peti Undi Pas Tanjung Berembang, di sini.

Yang Dipertua Pas kawasan Nibong Tebal, Abdul Rahman Ramjan, berkata, kejadian terbabit disedari oleh salah seorang ahli Pas pada awal pagi 29 Mac lalu.

"Kita amat kecewa dan kesal dengan apa yang berlaku. Kami percaya pada hari itu (29 Mac) ia dilakukan sekitar jam 3 pagi sehingga jam 5 pagi kerana sebelum waktu itu kami melihat keadaan bendera masih elok.

"Kami sangka kejadian itu akan berakhir pada malam berkenaan sahaja, namun jangkaan kami meleset kerana ahli Pas kawasan ini sekali lagi dikejutkan dengan kejadian sama pada 30 Mac. Kali ini, bendera Pas dibakar lebih awal iaitu sekitar jam 8 malam dan seorang ahli Pas menyaksikan sendiri kejadian terbabit," katanya.

"Perbuatan berkenaan dipercayai dilakukan oleh beberapa remaja lelaki, bagaimanapun mereka sempat melarikan diri selepas seorang ahli Pas menjerit sejurus melihat tindakan itu," katanya.

Abdul Rahman berkata, pihaknya tidak mahu menuduh sesiapa yang menjadi dalang di sebalik perbuatan itu, tetapi hanya menyerahkan kepada pihak berkuasa untuk menyelesaikannya.

Menurutnya, pihaknya percaya, tindakan yang dilakukan oleh mereka tidak bertanggungjawab itu merupakan perbuatan terdesak kerana ramai anak muda kini mula bangkit menyertai parti politiknya.

"Ini merupakan kali pertama kejadian bendera parti dibakar dan berharap pihak polis akan segera menangkap dalang di sebalik tindakan terbabit.

"Meskipun bendera Pas ini dibakar, ia tidak mematahkan semangat ahli Pas malah kami akan menjadikannya sebagai pembakar semangat untuk terus berjuang dalam pilihan raya ini," katanya.

Abdul Rahman turut memberitahu, pihaknya akan mengerah semua ahli untuk menjadi jentera penggerak sebagai persediaan bahang pilihan raya di samping terus memantau agar perbuatan tidak bertanggungjawab itu tidak lagi berulang.

Sejurus kejadian itu, Setiausaha Pas Kawasan Nibong Tebal, Nor Zamri Latiff bersama Ketua Penerangan Pas Kawasan Nibong Tebal, Nazir Arshad telah membuat laporan polis di Balai Polis Nibong Tebal supaya tindakan yang sewajarnya dapat dikenakan kepada pihak tidak bertanggungjawab terlibat. -SH

Ulasan GB

Berlakui hampir serentak. Di Nibong Tebal bendera PAS dibakar oleh pihak tidak bertanggungjawab. Bersykurlah kerana hanya bendera yang terbakar. Di satu kejadian berasingan, di Tanah Merah pula, takziah kepada BN kerana petugas bendera BN mati terbakar kena renjatan elektrik seperti dikisahkan di bawah ini.

Laporan sebelum ini
klik untuk baca



Bendera Yang Dipasang Pas <b>Nibong Tebal</b> Dibakar

Posted: 31 Mar 2012 11:27 PM PDT

NIBONG TEBAl – Seluruh ahli Pas di kawasan Nibong Tebal melahirkan perasaan kecewa dan kesal apabila bendera milik parti politik itu dibakar oleh pihak tidak bertanggungjawab.
Dalam kejadian yang berlaku selama dua hari berturut-turut itu, sembilan daripada 20 bendera Pas yang dipasang pada 24 Mac lalu telah dibakar dengan masing-masing empat pada 29 Mac, manakala lima lagi pada 30 Mac lalu.
Difahamkan, 20 bendera berkenaan dipasang di sebuah rumah ahli Pas di Tanjung Berembang bertujuan menjadikan rumah terbabit sebagai Bilik Gerakan Unit Peti Undi Pas Tanjung Berembang, di sini.
Yang Dipertua Pas kawasan Nibong Tebal, Abdul Rahman Ramjan, berkata, kejadian terbabit disedari oleh salah seorang ahli Pas pada awal pagi 29 Mac lalu.
"Kita amat kecewa dan kesal dengan apa yang berlaku. Kami percaya pada hari itu (29 Mac) ia dilakukan sekitar jam 3 pagi sehingga jam 5 pagi kerana sebelum waktu itu kami melihat keadaan bendera masih elok.
"Kami sangka kejadian itu akan berakhir pada malam berkenaan sahaja, namun jangkaan kami meleset kerana ahli Pas kawasan ini sekali lagi dikejutkan dengan kejadian sama pada 30 Mac.
Kali ini, bendera Pas dibakar lebih awal iaitu sekitar jam 8 malam dan seorang ahli Pas menyaksikan sendiri kejadian terbabit," katanya.
"Perbuatan berkenaan dipercayai dilakukan oleh beberapa remaja lelaki, bagaimanapun mereka sempat melarikan diri selepas seorang ahli Pas menjerit sejurus melihat tindakan itu," katanya.
Abdul Rahman berkata, pihaknya tidak mahu menuduh sesiapa yang menjadi dalang di sebalik perbuatan itu, tetapi hanya menyerahkan kepada pihak berkuasa untuk menyelesaikannya.

Menurutnya, pihaknya percaya, tindakan yang dilakukan oleh mereka tidak bertanggungjawab itu merupakan perbuatan terdesak kerana ramai anak muda kini mula bangkit menyertai parti politiknya.
"Ini merupakan kali pertama kejadian bendera parti dibakar dan berharap pihak polis akan segera menangkap dalang di sebalik tindakan terbabit.
"Meskipun bendera Pas ini dibakar, ia tidak mematahkan semangat ahli Pas malah kami akan menjadikannya sebagai pembakar semangat untuk terus berjuang dalam pilihan raya ini," katanya.
Abdul Rahman turut memberitahu, pihaknya akan mengerah semua ahli untuk menjadi jentera penggerak sebagai persediaan bahang pilihan raya di samping terus memantau agar perbuatan tidak bertanggungjawab itu tidak lagi berulang.
Sejurus kejadian itu, Setiausaha Pas Kawasan Nibong Tebal, Nor Zamri Latiff bersama Ketua Penerangan Pas Kawasan Nibong Tebal, Nazir Arshad telah membuat laporan polis di Balai Polis Nibong Tebal supaya tindakan yang sewajarnya dapat dikenakan kepada pihak tidak bertanggungjawab terlibat.SH

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


Kitten fosterer/adopter needed in <b>Balik Pulau</b>, Penang (Lim Joo <b>...</b>

Posted: 01 Apr 2012 08:20 PM PDT

By chankahyein, on Monday, April 2nd, 2012 11:20 am

From Joo Gyee ([email protected]):

Hi Dr Chan,

It has been a long time I did not write to you but I read your posts almost everyday. This round,  I really need your help to post my appeal for this kitten.
My kids rescued her from the deep drain using an umbrella after they heard her meowing on 31st March, this little fellow was so clever to know how to clinged on the umbrella.  They did not know what to do with her so they brought her home, and my dog was so aggresive to her plus my husband did not agree to take her in so I have to placed her in our small narrow(1 & 1/2 ft wide) backyard which extended for clothes hanging.  Unfortunately, this morning I found her body was covered with blood stains and she was not as active as yesterday, I do not know what had happened to her and I guess she might went out through the gate and get hurt somewhere.  I need to applied for an emergency leave to bring her to the vet this afternoon, and looking forward, I know I cannot afford(time & financial plus we are going out at 6.30am & back at 8pm everyday except Sunday) to take care her, and my husband is allowing me to take care her only for a week.

This kitty is a female(I assume & have to confirm with Vet), about 4 weeks old and white fur with bluey eyes.  I already published in FB yesterday & also KTAJ's FB but no one has yet to call.  I know you need a photo which I will send you later after I get back to home.

I am in desperate mode now as I do not have experience to taking care of kittens nor cats, and I know a 4 weeks old kitten need lots of attention which we cannot provide.

BTW,  I am from Balik Pulau, Penang.

Thank you very much.

Regards
joogyee

09 di seberang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di seberang jaya - Google Blog Search


TOMOI: Tahniah Mr.Pendant

Posted: 01 Apr 2012 06:24 PM PDT

Dengan sekali lafaz, Baahir 'Mr.Pendant' Baharuddin  menamatkan zaman bujangnya pada 31 March.
Resepsi pengantin lelaki akan di ada kan pada 7 April 2012 di Dewan Serbaguna Tapak Ekspo Seberang Jaya.
Those who know him, you are welcome to celebrate together. Team boxxtomoi, boxx warriors and Langkasuka will be there. 
Congratulation .. you're a winner !!



 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved