Khamis, 19 April 2012

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


Kenyataan Media Dewan Pemuda PAS <b>Negeri Pulau Pinang</b>: Isu <b>...</b>

Posted: 08 Apr 2012 08:10 AM PDT

Home > kenyataan media > Kenyataan Media Dewan Pemuda PAS Negeri Pulau Pinang: Isu Tindakan Koyak Akhbar Harakah oleh UMNO & NGO di Putrajaya

sumber : http://www.ibnjuferi.org

Kenyataan Media Dewan Pemuda PAS Negeri Pulau Pinang: Isu Tindakan Koyak Akhbar Harakah oleh UMNO & NGO di Putrajaya.

DPPN P.Pinang berpendirian bahawa tindakan UMNO bersama beberapa NGO di Putrajaya yang menganjurkan majlis mengoyak akhbar rasmi PAS Harakah, sebagai satu tindakan biadap & tidak bertamadun pada zaman moden kini yang rakyatnya celik maklumat & dunia tanpa sempadan.

Ianya juga menunjukkan bahawa UMNO sememangnya tidak faham & jahil tentang konsep demokrasi & kebebasan media yang diperjuangkan selama ini. Kebebasan media ini akan lebih terancam jika UMNO & BN terus dibiarkan berkuasa dlm PRU akan datang.

Tindakan yang mereka lakukan ini adalah tindakan 'orang kalah' dan 'bebal' yang lazimnya bertindak diluar kewarasan akal manusia ketika sedang bebal. Ini juga membuktikan bahawa sememangnya UMNO BN telah tahu bahawa mereka akan kalah teruk bahkan mungkin berkubur dlm PRU-13 nanti.

Maka sewajarnya, marilah sama-sama kita bertekad menolak UMNO BN dalam PRU 13 nanti. Membiarkan UMNO BN terus berkuasa bererti membiarkan rakyat terus diperbodohkan oleh mereka yang biadap!

Kerajaan <b>Negeri Pulau Pinang</b> akan merayu kepada Perdana <b>...</b>

Posted: 06 Mar 2012 03:01 AM PST

Kerajaan Negeri Pulau Pinang akan merayu kepada Perdana Menteri agar memberikan layanan setimpal kepada Pulau Pinang dengan menambahkan peruntukan daripada RM2.88 billion di bawah RMK-10 kepada lebih RM7.2 billion. Kerajaan Negeri Pulau Pinang kesal bahawa hanya RM2.88 billion diperuntukan bagi melaksanakan 259 program/ projek bagi RMK-10 berbanding dengan RM6.54 bilion bagi melaksakan sebanyak 993 program/ projek di bawah RMK-9.

Memandangkan bahawa RMK-10 telah ditambah sebanyak 10peratus berbanding RMK-9, maka jumlah peruntukan untuk Pulau Pinang juga harus ditambah 10peratus daripada RM6.54 bilion di bawah RMK-9 kepada RM7.2 bilion di bawah RMK-10. Kegagalan Kerajaan Persekutuan berbuat demikian akan dilihat sebagai tindakan terus meminggirkan rakyat Pulau Pinang atau diskrimanasi terhadap negeri Pulau Pinang hanya kerana rakyat negeri ini telah memilih secara demokrasi Pakatan Rakyat untuk memerintah Pulau Pinang.

Kerajaaan Persekutuan harus ingat bahawa Pulau Pinang memberikan sumbangan signifikan dalam pembayaran cukai dan duti kepada Kerajaan Persekutuan. Tambahan pula, Pulau Pinang memainkan peranan penting dalam pembangunan ekonomi dan menarik pelaburan ke Malaysia dan Pulau Pinang. Ini ketara dibuktikan dengan pencapaian cemerlang Pulau Pinang menjadi jaguh pelaburan di Malaysia secara dua tahun berturut- turut dengan RM12.24 billion dalam tahun 2010 dan RM9.1bilion dalam tahun 2011.

Sekiranya Kerajaan Persekutuan terus mengambil pendekatan diskriminasi yang tidak matang ini, ia hanya memakan tuan kerana yang rugi bukan sahaja Pulau Pinang tetapi juga Malaysia. Bak kata pepatah Melayu "marahkan seekor nyamuk habis kelambu dibakar".

Soalan bertulis yang dikemukakan oleh saya kepada Perdana Menteri adalah seperti berikut :

Tuan Lim Guan Eng (Bagan) minta Perdana Menteri menyatakan jumlah peruntukan yang diberikan kepada Pulau Pinang di bawah RMK-10 berbanding dengan RMK-9 dan sila nyatakan secara terperinci projek-projek, khususnya kos projek jalan demi mengurangkan kesesakan lalu lintas dan perparitan/ longkang untuk mengatasi banjir kilat.

Jawapan:

Tuan Yang di-Pertua,

Untuk makluman Ahli Yang Berhormat, Kerajaan Persekutuan telah memperuntukkan sebanyak RM2.88 bilion bagi melaksanakan sebanyak 259 program/projek bagi rolling plan pertama Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10) bagi Negeri Pulau Pinang. Sementara itu, dalam Rancangan Malaysian Kesembilan (RMK-9)bagi tahun 2006-2010, Kerajaan Persekutuan telah memperuntukkan sebanyak RM6.54bilion bagi melaksanakan sebanyak 993 program/projek.

Untuk makluman Ahli Yang berhormat juga, daripada jumlah tersebut, Kerajaan Persekutuan telah memperuntukkan sebanyak RM873.43juta bagi melaksanakan 50 projek pembinaan jalan dan jambatan untuk mengurangkan kesesakan lalu lintas.

Manakala itu, sebagai langkah untuk mengatasi masalah banjir kilat, Kerajaan Persekutuan telah memperuntukkan RM234.96 juta bagi melaksanakan 30 projek untuk mengatasi masalah banjir kilat dalam tempoh RM-9 hingga rolling plan pertama RMK-10.

LIM GUAN ENG

========Mandarin Version=============

槟州首席部长林冠英于2012年3月6日在吉隆坡发表的文告:

槟州政府呼吁首相能公平拨款予槟州,在第10大马计划下,望能从28亿8千万的拨款增加至超过72亿令吉。

槟州政府呼吁首相能公平拨款予槟州,在第10大马计划下,望能从28亿8千万的拨款增加至超过72亿令吉。相较于第9大马计划下槟州获得65亿4千万令吉进933项计划,槟州政府对于只能在第10大马计划下只获得28亿8000万令吉进行259项计划感到失望。

纵观第10大马计划已经比第9大马计划增加10%,因此,槟州理应从原本第9大马计划下所获得的65亿4千万令吉,在第10大马计划下增加10%至72亿令吉。联邦政府无法做到这一点,让人看到其边缘化槟州及其是槟州,只因为槟州人民透过民主程序选择了民联政府管理槟州。

联邦政府须谨记槟州上缴联邦政府的税收是占非常重要的比例。更何况槟州在马来西亚的经济发展及吸引外资到大马及槟城方面扮演着举足轻重的角色。这可从槟州在2010年及2011年,连续吸资高居全国冠军,获得证明。2010年槟州获得了122亿4千万令吉投资,2011年则获得了91亿令吉投资。

如果联邦政府继续不成熟地采取歧视政策对付槟州,联邦政府将自食恶果,因为槟州损失,大马也将会损失,就如马来谚语所说的"为了迁怒于一只蚊子,竟然把蚊帐给烧了"

我询问首相的国会问题如下 :

峇眼国会议员林冠英要求首相列出相较于第9大马计划,在第10大马计划下的拨款,同时详细列出其拨款内的全部计划,特别是列出造路解决交通阻塞计划及造沟渠解决闪电水灾计划的费用。

答案:

联邦政府已经在第10大马计划下拨出28亿8千万令吉给槟州进行259项计划,而在2006年至2010年的第9大马计划下,联邦政府已经拨款65亿4千万令吉在槟州进行993项计划。

联邦政府已经拨款8亿7千343万令吉在槟州进行50项造路及造桥计划,以减少交通阻塞。

同时,为了减少闪电水灾,联邦政府已经在第9及第10大马计划拨款2亿3千496万令吉进行30项治水计划。

林冠英

09 di tasek gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tasek gelugor - Google Blog Search


MMI: Berita Dari <b>Tasek Gelugor</b> - Ribuan Gamatkan Forum Perdana <b>...</b>

Posted: 13 Apr 2012 09:11 PM PDT

Alhamdulillah itulah ungkapan yang keluar dari hati dan mulut MMI semalam apabila hampir 7000 orang hadir bagi sama-sama mengikuti Forum Perdana yang membariskan ahli-ahli panel terdiri daripada Prof Dr Ridhuan Tee,Ustaz Fathul Bhari dan Ustaz Kazim Elias dengan satu perbincangan bertajuk "Memperkasakan Akidah Ummat Satu Jihad" yang cukup menarik malah membuatkan semua yang hadir tidak mahu berganjak bagi mengikuti dengan penuh minat setiap hujah yang dikemukakan oleh barisan panel.
Sekalung tahniah MMI ucapkan kepada YB Dato' Jasmin Mohamed selaku ADUN Sungai Dua selaku tuan rumah yang telah berjaya membawa satu program yang cukup baik kepada seluruh rakyat khususnya dalam suasana politik negara yang dilihat semakin hebat dengan pelbagai tohmahan serta fitnah yang dilemparkan sesama sendiri sehinggakan bangsa Melayu itu sendiri dilihat berpecah.
Jutaan terima kasih juga harus diberikan kepada ICU dan PERDA selaku penganjur bersama yang memilih Masjid Simpang Empat Permatang Buloh Sungai Dua sebagai tuan rumah dalam penganjuran sebaik ini.
Melihat kepada barisan panel yang dijemput sejak awal-awal lagi MMI cukup yakin masyarakat dan orang ramai pasti hadir untuk tidak melepaskan peluang menyaksikan sendiri mereka beraksi didepan mata secara langsung.Kekuatan yang ada pada setiap dari panel yang dijemput tidak dapat dinafikan lagi kerana masing-masing mempunyai pengikut dan cara tersendiri dalam menyampaikan ceramah mahupun hujah masing-masing.
Lihat saja bagaimana Ustaz Fathul Bhari yang cukup terkenal dan dilihat sebagai salah seorang penceramah muda yang mempunyai karisma tersendiri malah disenangi oleh anak muda hari ini.Jika diikuti rakaman ceramah-ceramahnya dalam carian YouTube cukup membanggakan dengan jumlah mereka yang membuat carian begitu ramai sekali.
Prof Dr Ridhuan Tee seorang ahli panel yang tidak asing lagi terutamanya dalam siri-siri Forum Perdana dan beliau juga sebenarnya mempunyai kekuatan tersendiri malah diikuti dengan penuh minat oleh kebanyakkan orang muda.Beliau bukan saja bijak mengendalikan satu-satu majlis ilmu sebegini malah lawak dan tindakan spontannya cukup menceriakan sesiapa saja yang menngikutinya.Bagi kebanyakkan mereka yang banyak terlibat dalam dunia maya melalui penulisan blog,Prof Dr Ridhuan Tee bukanlah satu nama asing bagi kebanyakkan mereka.Paling hebat mengenai Prof Dr Ridhuan Tee beliau merupakan seorang mualaf tetapi berbicara dan mempertahankan soal Bangsa dan Agama Islam lebih hebat dari kita orang Melayu.
Ustaz Kazim Elias satu nama yang tidak asing lagi kepada masyarakat Malaysia kerana beliau hari ini merupakan seorang Ustaz yang boleh diangap sebagai selebriti malah nama beliau hari ini pasti mencetuskan tsunami atau gelombang kehadiran orang ramai untuk hadir mendengar ceramah beliau.Keupayaan yang ada pada Ustaz Kazim mampu memastikan mereka yang hadir tidak akan berganjak sehingga selesai ceramah.Itulah kekuatan Ustaz Kazim dan beliau dilihat menggunakan mekanisma baru dalam setiap siri penyampaian ceramahnya yang bukan saja diminati oleh golongan orang tua tetapi hari ini turut diminati oleh golongan muda.
Itulah antara tiga barisan panel yang telah beraksi semalam di pentas Forum Perdana di Masjid Simpang Empat Permatang Buloh Sungai Dua yang cukup mengujakan setiap daripada mereka yang hadir mengikuti perjalanan forum.MMI yakin dan percaya program sebegini seharusnya diperluas dan diperbanyakkan supaya masyarakat Melayu khususnya dapat sama-sama dalam satu perjuangan   menyelamatkan akidah seluruh umat Islam di Malaysia.
Sebaik selesai program semalam kelihatan orang ramai berpusu-pusu ke pentas utama untuk bertemu dengan ketiga-tiga ahli panel.Mereka tidak melepaskan peluang untuk bersalaman,bergambar malah ada yang mendapatkan nombor telefon untuk dihubungi selepas ini bagi mengadakan program yang sama ditempat masing-masing.Melihat kepada keadaan ini jelas sekali program ilmu sebegini sebenarnya cukup dinantikan oleh masyarakat keseluruhannya.
Ayuh semua sama-sama kita berikan sokongan kepada perjuangan ini.

09 di jelutong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di jelutong - Google Blog Search


3 ditahan bantu siasatan kes samun klinik perubatan <b>di Jelutong</b> |

Posted: 05 Apr 2012 11:30 PM PDT

| MUKA DEPAN | KEMBALI KE ATAS . | Hantar Artikel / Iklan | Penulis Tamu | Kami | Penafian
| 1 Utama | Agama | Blog | Komputer & Internet | Motivasi | Niaga & Kewangan | Pelbagai | Politik | Promo | Remaja | Wanita |

Copyright ©2012 Semua kandungan inimajalah.com.my dilesenkan di bawah Creative Commons 3.0, iaitu semua penyiaran semula mesti membuat pautan (link) ke inimajalah.com.my. Mengikut Creative Commons 3.0, penyiaran semula juga mesti tidak membabitkan sebarang modifikasi dan / atau tokok tambah terhadap teks asal sebagaimana disiarkan oleh inimajalah.com.my
| Alif Lam Mim . | Creativity by inimajalah.com.my
  • 3 visitors online now

09 di tanjung tokong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung tokong - Google Blog Search


Che Syaedah: Utusan Online - Utara

Posted: 13 Apr 2012 03:21 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Bekalan ikan berkurangan

Posted:

Bekalan ikan berkurangan

Bekalan ikan berkurangan

Oleh SAFINA RAMLI
utusankedah@utusan.com


peniaga-peniaga membersihkan tempat menjual ikan lebih awal daripada biasa akibat kekurangan ikan ekoran kejadian gempa bumi yang melanda Aceh kelmarin.


ALOR SETAR 12 April - Bekalan ikan segar di jeti Seberang Kota dan Tandop Kubang Rotan, Kuala Kedah di sini berkurangan setelah nelayan yang turun ke laut semalam terpaksa berpatah balik kerana bimbang berlakunya tsunami berikutan gempa bumi berukuran 8.7 pada skala Richter yang melanda wilayah Aceh, Indonesia.

Tinjauan Utusan Malaysia di gerai-gerai yang menjual ikan di kawasan itu mendapati banyak gerai ditutup dan harga ikan kembung naik sehingga RM7 sekilo berbanding RM6 sekilo sebelum ini.

Seorang nelayan, Mohd. Azhar Ahmad, 27, berkata, dia turun ke laut untuk menangkap ikan kira-kira pukul 5 pagi ini dan hanya mendapat kira-kira 12 kilogram (kg) ikan kembung sahaja.

"Semalam saya turun ke laut tetapi belum sempat tangkap ikan saya patah balik ke jeti selepas mendapat amaran mengenai kemungkinan berlaku tsunami.

"Hari ini pula tidak ramai nelayan ke laut dan bekalan ikan berkurangan mungkin disebabkan keadaan laut yang tidak menentu selepas gempa bumi," katanya ketika ditemui di jeti Seberang Kota di sini hari ini.

Semalam beberapa negeri di pantai barat Semenanjung Malaysia merasai gegaran ekoran gempa bumi kuat berukuran 8.7 pada skala Richter di Aceh, Sumatera Utara, Indonesia.

Ekoran gempa bumi itu, Jabatan Meteorologi Malaysia mengeluarkan amaran kepada orang ramai agar menjauhi kawasan pantai di Kedah, Perlis, Langkawi, Pulau Pinang dan Perak yang berpotensi berlakunya tsunami.

Bagaimanapun amaran tsunami itu ditarik balik pada pukul 10 malam semalam.

Menurut Mohd. Azhar, sebelum berlaku gempa bumi dia boleh mendapat sehingga 100 kg ikan apabila turun menangkap ikan.

"Banyak nelayan masih menunggu waktu yang sesuai untuk turun ke laut dan mungkin esok baru semua berani keluar menangkap ikan," jelasnya.

Seorang peniaga ikan, Romalah Hanapiah (gambar), 54, berkata, selepas mendengar amaran mengenai kemungkinan berlaku tsunami di negeri ini, ramai nelayan tidak ke laut kerana bimbang keselamatan mereka terancam.

"Jadi hari ini bekalan ikan memang kurang dan kawasan pasar menjual ikan yang selalunya sibuk menjadi lengang.

"Harga ikan juga naik sedikit berbanding semalam dan saya rasa esok mungkin harga akan kembali pulih," ujarnya.

Ekonomi orang Melayu berubah

Posted:

Ekonomi orang Melayu berubah

Ekonomi orang Melayu berubah

GEORGETOWN 12 April - Pakar warisan dan budaya yakin pola ekonomi orang Melayu di perkampungan Tanjung Tokong akan berubah sekiranya kerajaan negeri mempercepatkan proses menggazetkan zon warisan perkampungan Melayu tertua itu.

Pengarah Eksekutif Intersocietal And Scientific (INAS), Datuk Dr. Wazir Jahan Karim berkata, apabila kerajaan negeri telah tetapkan zon warisan yang hendak digazetkan itu, ia membolehkan penduduk melibatkan diri dalam industri pelancongan seperti inap desa dan penghasilan makanan tradisi.

"Dalam tinjauan yang dilakukan secara rambang, ramai penduduk di sini setuju supaya kerajaan negeri gazetkan zon warisan itu dan mereka setuju terlibat dalam industri pelancongan untuk buat homestay (inap desa) dan jualan makanan tradisional," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

09 di bagan ajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di bagan ajam - Google Blog Search


:: C E R I T A S E R A M ::: toyol mencuri <b>di bagan ajam</b>

Posted: 17 Apr 2012 12:00 AM PDT

Bagan Ajam, Seberang Perai Utara - Lebih 100 keluarga di tiga kampung dekat sini hidup dalam keadaan tertekan dan keresahan berikutan wang simpanan mereka semakin kerap hilang.

Dakwa mereka, kehilangan itu dipercayai angkara perbuatan toyol berdasarkan beberapa kejadian aneh dilalui penduduk sebelum rumah mereka dimasuki dan wang disedari hilang.

Penduduk berkata, biarpun pelbagai cara diguna untuk menghalang kecurian itu termasuk menggunakan khidmat perubatan tradisional, namun sehingga kini kejadian itu terus berlaku dan ia kini semakin menjadi-jadi hingga merimaskan mereka.

Seorang penduduk, En.Abd.Aziz Ishak, 64, dari Kampung Contoh berkata, kecurian dipercayai angkara toyol itu mula berlaku awal Ogos lalu apabila wang di rumahnya sering didapati hilang.

"Peliknya, jumlah wang yang hilang itu bukannya banyak hanya sekadar RM50 dalam satu-satu masa, namun kejadian kecurian itu akan berulang menyebabkan jumlahnya kerugian dialami saya sahaja mencecah RM300"

"Sebagai orang lama saya dapat mengagak ia melibatkan toyol kerana makhluk ini hanya mengambil sejumlah RM50 sahaja pada satu masa biarpun pada masa sama terdapat sejumlah wang lain yang disimpan di dalam laci, poket seluar mahupun di bawah bantal" katanya.

Peniaga kedai makan, Pn.Norzuliatun Nordin, 35, mengalami kejadian sama beberapa kali sebelum ini selepas menyedari wang simpanannya sering kurang sebanyak RM50 setiap hari.

"Saya percaya ini perbuatan toyol kerana sebelum menyedari wang simpanan hilang, saya sering terdengar rengekan suara kanak-kanak di kawasan rumah yang kemudiannya diikuti dengan perasaan seram dan gementar"

"Setiap kali selepas mengalami suasana begitu saya mendapati wang simpanan menjadi susut sebanyak RM50 dan kejadian terbaru dialami pada Ahad lalu apabila wang kutipan raya anak hilang sebanyak RM50" katanya.

Menurutnya, selepas tujuh kali mengalami keadaan sama dia berjumpa dengan seorang pengamal perubatan tradisional dan dimaklumkan ia angkara toyol berdasarkan ia merengek seperti kanak-kanak sebelum memasuki rumah mangsanya.

Kehilangan Wang Berlaku Sehingga Lima Kali

Bagi En.Huszaimi Abu Hassan, dari Flat Teluk Air Tawar berkata, dia lima kali mengalami kehilangan wang sejak mula menyambut puasa lalu.

"Selepas mendengar banyak rakan kehilangan wang, saya mula mengambil pelbagai langkah keselamatan termasuk mengikut petua orang lama menghalau gangguan makhluk halus ini seperti menabur kacang hijau di muka pintu dan menyelitkan benda tajam seperti jarum dan paku didinding dan tepi tingkap.

"Namun semua usaha ini tak berkesan apabila mendapati kacang hijau itu berselerak seolah-olah diusik oleh toyol manakala paku dan jarum dicabut dan hilang menyebabkan saya turut mengalami nasib malang kehilangan wang akibat dicuri," katanya.

Penduduk Mengeluh Kerana Ikhtiar Gagal

Dalam pada itu, hasil temuramah kami ke atas penduduk tiga kampung berkenaan, kebanyakan mereka mengeluh kerana pelbagai langkah diambil termasuk berpakat menganjurkan majlis bacaan ayat-ayat suci al-Quran dan surah Kursi namun kecurian itu masih berlaku.

Pn.Norma Bakar, 43, yang tiga kali mengalami kecurian berkata, dia dan penduduk lain mula menggunakan satu lagi petua baru iaitu mencucuk wang kertas RM50 dengan jarum bagi menghalang wang simpanan mereka daripada dicuri toyol.

"Penduduk juga mengambil satu pendekatan lain iaitu mencucuk buah limau purut dengan paku dan diletakkan berdekatan wang simpanan dalam usaha menghalangnya dari hilang"

"Memang sah ini kerja makhluk halus itu kerana jika diletakkan wang kertas lain seperti RM10 dan RM5 ianya tidak terusik tapi jika terdapat wang kertas RM50 ia akan didapati hilang," katanya.

09 di seberang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di seberang jaya - Google Blog Search


: KuRsUs UmRaH <b>di</b> PeJaBat AnDaLuSia <b>SeBeRaNg JaYa</b>......

Posted: 15 Apr 2012 10:18 PM PDT

            Baru-baru nie pada 31hb Mac yang lalu aku, akak dan mak telah menghadiri kursus umrah yang diadakan di Pejabat Andalusia di Seberang Jaya dari jam 9.00 pagi sehinggan 1.00 tengah hari...Kursus umrah ini  diadakan 2 minggu sekali di pejabat tersebut...masa aku gi dengar kursus nie ramai jugak la yang hadir untuk mendengar cara-cara untuk menjalai ibadah umrah di tanah suci Mekah....Banyak jugak yang aku dapat pelajari daripada ustaz yang memberi ceramah pada hari tersebut...dalam masa 4 jam sahaja kami dah belajar cara nak mengerjakan umrah tapi rasa macam tak berapa faham jugak... Insyallah aku akan datang lagi untuk mendalami dengan lebih lagi cara nak mengerjakan umrah...
Di antara yang aku dapat ialah :-
                        * Sunat membawa duit lebih semasa ke Mekah supaya
                           senang nak wat pa pun
                        * Memperbanyakkan derma kat sana
                        * Jangan marah - marah atau bertelagah ngan orang arab kat sana
                        * Jangan ditegur yang bukan - bukan dan mulut kena jaga
Yang penting sekali ustaz tu pesan kita kena banyak - banyak sabar bila berada kat sana...Ikhlas mengerjakan ibadah umrah dan berdamping dengan Allah ...Khusyuk dan Tawaduk mengerjakannya...........
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved