Khamis, 26 April 2012

09 di jelutong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di jelutong - Google Blog Search


Jawatan Kosong BASF Jobs Vacancies May 2012 at Bukit <b>Jelutong</b> <b>...</b>

Posted: 25 Apr 2012 03:37 PM PDT


One team, 111,000 members: everyday employees of BASF all around the globe contribute to our company's success. Our business partners worldwide rely on the unique products from. 'The Chemical Company'. The reason: we focus on developing intelligent and leading-edge solutions for our customers. Contribute your passion, creativity, and strengths at BASF – a true global leader.

With the growth of our business in Asia Pacific, a regional hub based in Bukit Jelutong, Shah Alam, Selangor has been set up to manage investment within South East Asia. In view of this growth, we are looking for dynamic and experienced individuals who are willing to be part of our team.

Manager/Senior Manager (Project)
The incumbent is accountable for the management of investment, focusing on project quality, cost and schedule of the project. The Project Manager oversees the entire cycle of the investment project from basic design to start up including focus on front end loading and involvement of process technology in the design phase.
Main tasks:
- Manage the project to ensure that it is implemented within company and statutory requirements, review third party deliverables such as Project Management & Execution Plans and control of project execution at all phases from FEED to completion
- Manage the planning and development of scope encompassing procurement, contracting strategy, scheduling, expenditure and risk mitigation on all new and acquired projects through appropriate application and use of WBS as well as perform final scope verification of contracted work ensuring full conformance to vendor instructions, approved drawings & best engineering practices
- Validate the WBS at planning phase ensuring quantities & types of resources to be used to perform project activities are within budget, and review & control project schedule prepared by contractors ensuring full implementation via CPM, resource loadings, etc.
- Analyse, review and provide recommendation on Consultant's/ Engineering Partner's estimates ensuring compliance with Company and/or industry standards
- Perform QA/QC by identifying key interventions during project execution phase to assure the project satisfy the agreed quality standards
- Review and/or develop as required the Project Manpower Planning (PMP) to ensure effective deployment in terms of staffing level and competencies
- Establish regular communication with stakeholders to ensure project and milestones are implemented according to the approved Project Execution Plan (PEP)
- Implement Risk Management Planning by identifying. mitigating and recommend eliminating measures for project related works per PRM guidelines
- Review & recommend with technical & economic justification, contracting strategy and tender plan for procurement of material & services throughout project execution; conduct bid queries, evaluation, clarification meetings. select and recommend for award with endorsement by approving authorities and perform contract administration and closure

Requirements:
- Bachelor's Degree in Engineering. Masters will be an added advantage
- At least 15 years of total working experience with more than 10 years in projects and more than 5 years in the chemical and petrochemical industry. Has worked in the capacity of a Project Manager on 2 or more significant projects or acted in an advisory capacity for more than 4 years
- Project management and project control skills are mandatory
- Certified Project Management Professionals (PMPs) will be an added advantage
- Good planning and scheduling, cost engineering, chemical process design/optimisation as well as chemical project engineering/plant design & engineering (mechanical, instrumentation, civil, electrical skills
- Knowledge of software/tools such as CAD. MS Project is preferred
- Good leadership skills and proficient in spoken &written English
- Willing to travel frequently on global assignments

Manager/Senior Manager (Engineering)
The incumbent will review and provide inputs in defining and developing the project scope during Pre-FEED & FEED phase, manage and implement the Conceptual design requirements per agreed codes, standards and regulations and interface to translate into project deliverables encompassing Conceptual Design Report, FEED Packages, Design Basis Memorandum and Project Specifications. During the Detail Design phase, the incumbent focuses on the engineering aspects of the facilities with regards to performance, operability, maintainability, integrity, safety and quality. The incumbent will also verify and determine effectiveness of contractor's engineering deliverables, identify issues that may affect the works, advice, manage and direct the contractor on mitigating measures impacting construction activities.
Main tasks:
- Identify and address constructability requirements into AFC drawings and specification during the detail design phase
- Ensure completeness by incorporating contingencies in MTOs
- Ensure effectiveness, compliance with project requirements by incorporating into AFC drawings and MTOs during Vendor Data Review sessions
- Ensure priorities and timely completion of detailed shop and installation drawings
- Ensure PDMS and interface clash check review session is conducted and findings incorporated in construction drawings and MTOs
- "Red-line" drawings to reflect changes made to be used/updated in the preparation of the final as-built drawings

Requirements:
- Bachelor's Degree in Engineering, preferably Chemical. Masters will be an added advantage
- At least 12 years of total working experience
- At least 8 years of working experience in the chemical and petrochemical industry with at least 5 years of engineering management experience. Has assumed and completed work as an Engineering Manager on 2 or more significant projects or in an advisory capacity for more than 4 years
- Familiarise with international/local code & standards
- Work experience in chemical production process support will be an advantage
- Knowledge of software/tools such as CAD, MS Project is preferred
- International working experience is highly preferable
- Willing to travel frequently on global assignments

Manager/Senior Manager (Project Control)
The incumbent is responsible for planning, cost and risks for projects with a focus on support of the Project Manager. He/She is accountable for investment project cost and schedule and reports to the Project Manager during the planning an execution phase.
Main tasks:
- Define Work Breakdown Structure (WBS) & Cost Breakdown Structure (CBS) for the project
- Preliminary Execution Planning, key milestone schedule plus manpower estimating & planning
- Conduct detailed planning of engineering activities, including manpower loading & resource levelling
- Define cost control breakdown and system for cost reporting & analysis
- Monitor planning and cost development of engineering/ vendor/ contractors and develop the cost and schedule (trend) report
- Perform the risk management as support to the project manager
- Review project change orders or variations from project team or contractors
- Analyse the project developments (including technical) and translate these into cost and schedule consequences and seek opportunities to improve these objectives
- Facilitate communications between and among Project team, Finance and Corporate Management as well as external parties
- Ensure planning/scheduling & cost control are performed in accordance to BASF Corporate Guidelines & standards

Requirements:
- Bachelor's Degree in Engineering. Masters will be an added advantage
- At least 12 years of total working experience
- At least 8 years of working experience in project control and scheduling. Has completed assignments on 2 or more significant projects in a multi-disciplinary environment or in an advisory capacity for more than 4 years
- Knowledge of SAP
- International working experience is highly preferable
- Willing to travel frequently on global assignments

All positions are based in Bukit Jelutong, Shah Alam?.
BASF (Malaysia) Sdn Bhd was incorporated in 1989 as a wholly-owned subsidiary of BASF SE, Germany. With headquarters in Bukit Jelutong, Selangor, we now operate manufacturing plants across the country to meet the ever-growing demands of our domestic and regional customers.

If you are interested and qualified according to the criteria listed above, kindly forward your detailed resume with current & expected remuneration and application letter by May 5, 2012 to:

Human Resources Division
BASF (Malaysia) Sdn Bhd
No.2, Jalan U8/87, Section U8
Bukit Jelutong, 40706 Shah Alam, Selangor

Or e-mail to: Please Login or Register to apply this job online.
Only shortlisted candidates will be notified.

Subscribe to MalaysiaJobs.biz by Email now to receive FREE jawatan kosong malaysia jobs information direct to your email.

Search Malaysia Jobs in 2012 :

Kerja kosong shah alam, jurutypist review

09 di Bayan lepas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bayan lepas - Google Blog Search


Anak Seberang: Lebih 10000 Hadir Bersama TPM <b>DI Bayan Baru</b> <b>...</b>

Posted: 25 Apr 2012 11:45 PM PDT

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, hari ini mencabar Ketua Menteri, Lim Guan Eng, membuktikan dakwaan kononnya beliau membangunkan negeri ini sejak mengambil alih tampuk pemerintahan di Pulau Pinang.

 Katanya, dakwaan Lim kononnya membawa pelaburan asing adalah satu pembohongan kerana usaha membawa pelabur asing tidak mungkin dapat dilakukan tanpa sumbangan Kerajaan Pusat menerusi Kementerian Perdagangan dan Perindustrian Antarabangsa serta agensi-agensinya. "Dia (Lim) kata selepas sebulan menjadi Ketua Menteri sudah membawa sejumlah pelaburan yang besar, jadi saya mahu beliau buktikan dakwaan itu kerana semua itu adalah hasil Kerajaan Pusat dan kerajaan terdahulu.

 "Apa yang ada sekarang ini di Pulau Pinang juga adalah sumbangan kerajaan terdahulu, kita juga mahu tahu apa yang beliau telah sumbangkan terutama dalam membantu kos sara hidup rakyat di negeri ini yang semakin meningkat," katanya semasa berucap pada Majlis Kenduri Rakyat 1Malaysia di Persiaran Mahsuri, Bayan Baru di sini hari ini.

 Turut sama pada majlis yang dihadiri lebih 10,000 pengunjung itu ialah Pengerusi Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang, Teng Chang Yeow; Pengerusi MCA negeri, Datuk Seri Dr Ng Yen Yen; dan pemimpin komponen parti BN. Muhyiddin berkata, Ketua Menteri Pulau Pinang itu hanya "menenggek" dengan apa yang diusahakan dan dilaksanakan di negeri ini. "Beliau 'menenggek' sahaja, buat sikit-sikit sahaja, oklah kerana semua sudah ada," katanya. 

 Katanya, Kerajaan Pusat sudah memberi sumbangan kepada rakyat Pulau Pinang lebih daripada apa yang diberikan oleh kerajaan negeri. "Kalau kerajaan negeri beri RM100, kita sudah beri lebih daripada itu," katanya. Sehubungan itu, beliau mengesa rakyat Pulau Pinang untuk melihat masa depan yang lebih baik dan menyokong BN pada pilihan raya umum akan datang.

 Beliau meminta pengundi kawasan Parlimen Bayan Baru mengembalikan kawasan Parlimen dan tiga kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) di kawasan Parlimen itu kepada BN demi kebaikan dan masa depan mereka. - BERNAMA

09 di tanjung tokong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung tokong - Google Blog Search


Hokkien Mee <b>Tanjung Tokong</b>, Penang

Posted: 25 Dec 2011 12:53 AM PST


Pulau Pinang memang terkenal dengan makanan yang 'awesome' terutamanya masakan cina, tetapi kebanyakkan daripadanya adalah tidak halal. Namun Hokkien Mee di Astaka Tanjung Tokong berdekatan dengan Island Plaza Penang merupakan satu-satunya Hokkien Mee yang berstatus halal. 
Mengikut sejarah pemilik gerai ini merupakan seorang muallaf yang dan telah berniaga di sini sejak puluhan tahun. Asalnya gerai tersebut terletak di hadapan rumah lama bersebelahan Astaka dan kini telah berpindah secara tetap di Astaka tersebut untuk keselesaan pelanggan. Waktu perniagaan gerai ini adalah pada waktu tengahari sahaja iaitu di antara jam 11 pagi hingga 2 petang.

09 di permatang pauh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


MPP Online: Nurul Izzah takut bertanding <b>di</b> kerusi <b>Permatang Pauh</b>..

Posted: 25 Apr 2012 05:00 PM PDT

Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar akan bertanding mempertahankan kerusi Lembah Pantai jika diberi peluang oleh partinya, sekali gus menafikan desas-desus mahu beralih ke bahagian Permatang Pauh.

Wakil rakyat penggal pertama ini menyerahkan kepada pucuk kepimpinan untuk membuat keputuan muktamad tentang kerusi yang harus ditandinginya.

Nurul Izzah berkata, beliau bertanding di Lembah Pantai empat tahun lalu atas keputusan parti, dan dengan itu, "akan akur kepada sebarang keputusan parti" kali ini.

Bagaimanapun katanya, oleh kerana pengundi Lembah Pantai telah memberikannya kepercayaan pada 2008, beliau mahu meneruskan sumbangan kepada Lembah Pantai dan kekal bertanding di bahagian itu, salah satu kerusi dimenangani PKR dan Pakatan Rakyat dalam pilihan raya umum lalu.

"Saya akan mempertahan kerusi Lembah Pantai, ya, saya sudah membuat persiapan untuk bertanding di Lembah Pantai, tetapi apa pun saya serahkan kepada parti untuk menentukan, Permatang Pauh (Datuk Seri Anwar Ibrahim) pun begitu... kami semua hanya askar, akan ikut arahan parti," kata beliau kepada Sinar Harian Online.

Pada Pilihan Raya Umum ke-12, Nurul Izzah, anak perempuan Anwar, menewaskan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

Anwar, Ketua Pembangkang dan Ketua Umum Pakatan Rakyat, tidak turun gelanggang PRU12 tetapi memenangi kerusi Parlimen Permatang Pauh pada pilihan raya kecil yang diadakan Ogos 2008 selepas dikosongkan oleh isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail.

Permatang Pauh yang dikategorikan sebagai antara kerusi yang selamat buat PKR disebut-sebut akan ditandingi oleh Nurul Izzah.

Nurul Izzah berkata, beliau sudah bersedia untuk bertanding di Lembah Pantai, yang dilihat sebagai antara bahagian 'panas' pada PRU13, yang disebut-sebut akan diadakan dalam waktu terdekat, walaupun berhadapan dengan pelbagai rintangan dan halangan. Salah satu rintangan yang dimaksudkan beliau ialah daftar pemilih yang diragui.

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


FaRieda si kiCik: fajar <b>di</b> Puncak <b>Bukit Jambul</b>

Posted: 20 Apr 2012 12:11 PM PDT

Assalamualaikum
Salam Keindahan

Fajar di Bukit Jambul
kenangan Pertama kalinya ber'hiking kat Bukit Jambul
dan menikmati keindahan alam ciptaan Allah
Subhanallah,
tak hentihenti aku memuji keindahanNya dalam hati
and untuk itu, jom aku kongsikannya dengan kalian

7.00 pagi - bergerak dari USM ke BJ (Bukit Jambul).
Xsampai 10minit pun nak kesana.
Kami di sambut dengan anjing anjing yang jinak (ke?) yang menunggu kedatangan pengunjung.
Cik Farah Wahida nebes tak sudasuda tengok anjing anjing tu padahal depa (anjing) buat relaks saje.
hahahaha..punyela fobia anjing.. (actually, aku pon cerin jugak. cume buat muke macho je)

8.00 pagi - bermulanya ekspidisi hiking kami.
bermula dengan warming up yang diketuai oleh guider yang berwibawa Incek Keith Tan (name glemer beliau)
dan dihaktui'i oleh kami. (ngehehehe)



dan akhirnya, sampai jugak kaki kami di puncak Bukit Jambul



 Dah alang alang ade kat atas tu, kami tak lepaskan peluang untuk menikmati keindahan ciptaan Tuhan. dalam hati tak henti henti memuji. cantik sangat lukisan alam ni. Jadi, untuk abadikan kenangan, kami pon snap la beberapa gambar untuk kenangan. ^^,







subhanallah!! cantek kan? =)
9.00 pagi - tibelah saatnye untuk kami ucapkan selamat tinggal kat Bukit Jambul. Alhamdulillah, arini aku dapat tengok fajar menyinsing dengan penuh kesyukuran (biasenye time time gini masih ngorok lagi kat bilik). Thank you Allah sebab beri peluang untuk aku melihat indahnya dunia.




9.30 pagi - maka habislah penjelajahan pertama kalinye hiking kat Penang dan kedua kalinya pengalaman hiking. Berbeza sangat masa hiking kat Gunung Angsi. Track kat Bukit Jambul sangat curam dan letih lututlutut nak naik. kalau silap langkah boleh cerera (cedera). Alhamdulillah kami dapat menghabiskan hiking kami. Cume guider kami yang nakai sikit cedera sebab mainmain dengan keta sorong yang dah berkarat. kan dah luka. nasib baik takda pape. hehehe. Jadi, bile dah penat, perut pon mintak diisi. Apelagi, serbu kedai makan!!!
Akhir kalam, hiking kali ni mengajar aku erti tak berputus asa dan sentiasa bersemangat. Selagi kita tak cuba mencabar diri kita, kita akan sentiasa rasa diri kita lemah. betul tak kawankawan? 
psstt : Rasa tercabar dengan uncle and auntie yang sangat relax naik dan turun bukit tanpa berhenti di tengah jalan.
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved