Khamis, 10 Mei 2012

09 di Ceruk Tok Kun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Ceruk Tok Kun - Google Blog Search


TERJAH <b>TOKKUN</b> LAGI..... - GengBasikal @Kulim

Posted: 10 May 2012 09:38 AM PDT

Pagi tadi 10hb Mei, aku, Rashid dan Jaafar terjah BM Hill @ Tokkun. Bagi aku ini kali ke 3, mana kala Jaafar dan Rashid first time "ragaih" Tokkun ni. Kayuhan kali ini boleh dikatakan sebagai mencari stamina untuk joint Intel Cycleton anjuran tempat aku kami bekerja. 
Walaupun pada mulanya Rashid agak keberatan nak kayuh, tetapi semangat membara aku dan Jaafar, dia pun terpaksa ikut...he..he..
 Sampai tempat rehat...jumpa bro Jef dan Wan Alma..Team 3G

Sampai di puncak teruih angkat basikal..masih power Rashid and Jaafar

Aku posing besa-besa jer...

Cntrol perut bro..


Pemandangan cantikkk



Bateri abih...takleh nak call bini...ha..ha..


Sampai atas...jumpa rombongan remaja yang Shaidan bawak...he..he..

 Aik...cik adik ni naik basikal sapa?
Posing ramai-ramai depan pencawang

 He..he..3 plus 3  Masa turun jumpa sekawan makhluk Allah.. Abih jer kayuh..pekena mee kuah ketam kat Ceruk Tokkun...
Banyak lagi gambar yg aku upload...mai layan Facebook aku Part 1 dan juga Part 2. 
Sekian dulu...jumpa lagi Insyaallah...

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


Maharum Bugis Syah (MBS): Yang Di-Pertua <b>Negeri Pulau Pinang</b> <b>...</b>

Posted: 29 Apr 2012 11:44 PM PDT

30.04.2012, Isnin - Hari ini Yang Di-Pertua Negeri Pulau Pinang, Tuan Yang Terutama Dato' Seri Utama (Dr) Haji Abdul Rahman bin Haji Abbas menghadiri majlis perasmian persidangan Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang.  Majlis berlangsung di Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang di   Lebuh Light, Georgetown, Pulau Pinang. Turut serta adalah Ketua Menteri Pulau Pinang, Yang Amat Berhormat Tuan Lim Guan Eng.  Kelihatan Tuan Yang Terutama Dato' Seri Utama (Dr) Haji Abdul Rahman bin Haji Abbas sedang melakukan pemeriksaan perbarisan kehormat.


Sumber : Bernama

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Batu Ferringhi</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2012 07:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Malaysia Juga Sempat Dilanda Kepanikan - KOMPAS.com

Posted: 11 Apr 2012 06:49 PM PDT

PENANG, KOMPAS.com - Malaysia juga dilanda kepanikan ketika gempa Aceh mengguncang, Rabu sore.

The New Straits Times melaporkan, di George Town, Penang, ratusan pembelanja berhamburan keluar dari pusat perbelanjaan Plaza Gurney ke promenade setelah merasakan guncangan gempa.

Di Komtar, para penonton yang sedang asyik-asyiknya menikmati film di kompleks sinema di 1st Avenue berlarian keluar. Sedangkan sebuah pabrik tekstil di Solok Pinang memerintahkan sekitar 1.500 pekerjanya keluar dari pabrik. Mereka dievakuasi dengan tertib.

Di Esplanade, anggota Pertahanan Sipil mengantarkan sejumlah orang menjauh dari kawasan pejalan kaki di tepi laut.

Di tempat lainnya, penghuni gedung tinggi tampak bergegas turun ke ruang terbuka setelah merasakan guncangan keras.

Laporan lain menyebutkan, guncangan singkat menyebabkan air keluar dari sebuah kolam renang di Penang Turf Club di Batu Gantung.

Hotel-hotel yang berlokasi di sepanjang Batu Ferringhi mengeluarkan peringatan tsunami dan meminta tetamunya waspada.

Manajer Komunikasi Pemasaran Hotel Hard Rock Elisa Saw mengyebutkan, kepala departemen keamanan dan personelnya siaga untuk mengevakuasi tamu-tamu dari kawasan oantasi sebagai tindakan pencegahan setelah menerima peringatan tsunami.

GM Hotel Hydro M. Kumar mengatakan, pengelola hotek sudah memberitahu staf dan tamu soal gempa Aceh, dan memasang pengumuman agar tamu tidak ke kawasan pantai.

Di Batu Ferrighi, sebagai tindakan berjaga-jaga, polisi sudah menginstruksikan sebuah restoran siap saji dan gerai SPBU untuk menutup usaha mereka sementara. Mereka diberitahu aparat pada Rabu pukul 21.00 waktu setempat.

SPBU yang berdampingan dengan restoran juga diperintahkan menghentikan operasi sementara, dan hanya menyisakan dua pompa. Hotel-hotel di kawasan itu tetap beroperasi seperti biasa, namun mengingatkan tamu-tamu mereka untuk tidak pergi ke pantai karena peringatan tsunami.

Demikian halnya di Kepala Batas, pemerintah mengeluarkan peringatan kepada warga di sepanjang garis pantai Kuala Muda untuk menghindari pantai. Polisi dan aparat pemadam kebakaran siaga di lokasi.

Penduduk desa di Bagan Aham juga diperintahkan untuk mengosongkan rumah mereka.

Pukul 22.00, Malaysia mencabut peringatan tsunami. Kepanikan dan kecemasan warga Malaysia pun sirna.

Sumber :

The New Straits Times

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu Ferringhi</b> - Google Blog Search

Posted: 09 May 2012 07:35 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu Ferringhi</b> - Google Blog Search

Posted: 08 May 2012 07:31 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Berita : Harga Seketul Karipap <b>di Batu Feringgi</b> ialah 80 sen kerana <b>...</b>

Posted: 20 Apr 2012 02:56 AM PDT

RM0.80 seketul, itulah harga biasa bagi kuih karipap di sekitar kawasan Batu Feringgi.                Tinjauan  ke beberapa gerai kuih yang terletak di lokasi pelancongan utama itu mendapati kebanyakan peniaga sememangnya menjadikan harga 80 sen bagi setiap ketul karipap seperti harga biasa.

        
        Kunjungan ke sana gara-gara aduan seorang pelancong mengenai pisang goreng yang dijual dengan harga RM1 untuk seketul pisang sahaja.
        
        Ketika ditanya kepada peniaga kenapa harganya begitu mahal, jawab seorang peniaga di situ ia kerana karipap berintikan ayam.
        
        Sementara seorang lagi peniaga yang menjalankan perniagaan karipap pula menjual seketul karipapnya dengan harga 60 sen.
        
        Peniaga itu juga ditanya soalan yang sama gara-gara harganya yang agak mahal, jawabnya kerana peniaga di situ menjual 80 sen dan dia menjual murah sedikit daripada peniaga berkenaan.
        
        Pengadu, Nor Asyikin Rahman berkata, dia terkejut dengan harga kuih berkenaan kerana tidak masuk akal.
        
        Menurutnya, harga yang dijual begitu mahal berbanding dengan tahap kepuasan­ menikmati kuih tradisional berkenaan.
        
        "Bagi saya harga yang dijual ini begitu mahal tidak padan dengan kualitinya, jika ia besar dan betul-betul penuh dengan inti ayam tidak mengapa, tetapi apabila saya rasakan, seketul inti ayam langsung tiada dan agak kosong.
        
        "Jadi kenapa logiknya peniaga meletakkan harga sehingga 80 sen seketul bagi setiap karipap?, saya lihat pelancong asing pun tidak membelinya," katanya .
        
        Sementara itu, seorang lagi pengadu, Kamaliah Hassan berkata, tidak dinafikan harga kuih pada masa kini sudah naik namun ada sesetengahnya yang naik dengan tidak munasabah.
        
        Katanya, kebiasaannya kuih di sekitar negeri ini dijual dengan harga RM1 bagi tiga ketul kuih.
        SEGMEN JOM SINGGAH BLOG SAYA KLIK DISINI-EXP 27042012
JOM SERTAI > SEGMEN JOM SINGGAH BLOG SAYA..
        "Tetapi bila 80 sen seketul memang tidak berbaloi langsung dan tidak munasabah harganya kepada pelanggan atau pengguna.
        
        "Saya berharap supaya ada pihak yang melihat perkara ini dengan serius kerana harga yang ditawarkan juga adalah imej kepada pelancongan sekitar," katanya.

09 di jelutong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di jelutong - Google Blog Search


Nota Kecil: Fitnah Ummi Hafilda <b>di Jelutong</b> nampak tak logik...

Posted: 17 Mar 2012 10:02 PM PDT

UMMI Hafilda dalam ceramah di Jelutong semalam mendakwa, beliau pernah menulis surat kepada PM Tun Dr Mahathir menjelaskan mengenai amalan kaki liwat Anwar Ibrahim waktu jadi TPM.

Anwar didakwa marah. Ummi kata, lebih 50 polis UTK lengkap dengan senjata berat M-16 diarahkan untuk mengepung rumah tempat persembunyian beliau.

Ummi mengaku dilayan bak penjenayah Botak Chin sedangkan beliau tidak pernah melakukan jenayah dan hanya seorang perempuan muda berusia 28 tahun.

Namun, UTK tak dapat masuk rumah itu berkat Ummi membaca Surah Yaa Sin pada malam tersebut?

50 UTK yang kononnya dikerah untuk tangkap Ummi pada malam itu menggambarkan bahawa kes Ummi 'berat'.

Takkan disebabkan tak dapat tangkap Ummi pada malam itu, UTK terus balik?

Mengapa UTK tak tunggu sampai keesokan hari dan hari-hari seterusnya sehingga menunggu Ummi keluar rumah lalu selesaikan misi 'berat' itu?

Nampak macam tak logik cerita Ummi ini.

Nampak macam ceramah fitnah sahaja.

09 di Gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Gelugor - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 May 2012 01:44 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 08 May 2012 01:09 AM PDT

URL Sumber Asal :-

MMI: Anwar Bakal Berdepan Umi Hafilda <b>Di</b> Tasek <b>Gelugor</b> ???

Posted: 29 Mar 2012 09:55 PM PDT

Umi Hafilda satu nama yang tidak asing lagi dalam dunia politik tanahair kita.Kelantangan dan pendedahan yang telah beliau lakukan di seluruh negara membuatkan Anwar Ibrahim semakin tertekan bahkan sehingga ke hari ini Anwar Ibrahim masih tidak menyaman Umi Hafilda di atas setiap pendedahan dan pembongkaran berkenaan siapa Anwar sebenarnya.
Jika dilihat daripada momentum Anwar hari ini siapa saja yang dilihat menyerang beliau pastinya notis saman akan sampai yang bernilai jutaan ringgit.Namun lain halnya dengan Umi Hafilda,Anwar Ibrahim dilihat seolah-olah takut untuk bersuara malah jauh sekali untuk menyaman.Apakah sebenarnya yang di takuti oleh Anwar Ibrahim untuk menyaman Umi Hafilda ?
Jika dikira cakap-cakap orang lama sekiranya tiada apa-apa tindakan diambil bermakna pembongkaran oleh Umi Hafilda mengenai Anwar Ibrahim adalah benar.Sejauh mana kebenarannya?
Jom hadir beramai-ramai pada 31 Mac 2012 jam 9.00 malam bertempat di Pokok Sena Tasek Gelugor Pulau Pinang untuk mendengar sendiri pendedahan dan pembongkaran siapa Anwar Ibrahim oleh Umi Hafilda.
Datang sendiri dan dengar sendiri pendedahan tersebut kemudian anda semua nilailah.Paling penting jangan lepaskan peluang ini kerana kebenaran akan ditegakkan pada malam 31 Mac 2012.Mai jangan tak mai.
Anwar Ibrahim nak berdepan Umi Hafilda ?? Nak saman pun tak berani !!
Pssstt Anwar takut dengan Umi Hafilda!!

Jengka 19: Kosmo Online - Komuniti Kita

Posted: 08 May 2012 03:47 PM PDT


Hari sukan WKE Gelugor meriah

Posted:

Hari sukan WKE Gelugor meriah

Hari sukan WKE Gelugor meriah


SEKUMPULAN kanak-kanak dari WKE bersemangat melakukan perbarisan sebelum memulakan acara pada hari sukan di Gelugor baru-baru ini.


SEMANGAT. Hari sukan Wawasan Kejayaan Educare (WKE) di Gelugor, Pulau Pinang baru-baru ini disambut meriah dan penuh semangat kesukanan oleh kanak-kanak berusia enam dan lima tahun serta ibu bapa yang terlibat.

Kanak-kanak terbabit yang dibahagikan kepada tiga pasukan iaitu rumah hijau, kuning dan merah mengambil bahagian dalam tujuh acara antaranya lari berganti-ganti, tarik tali dan lari bawa bola ping pong dalam sudu.

Acara bermula dengan perbarisan masuk, nyanyian lagu Negaraku dan lagu sekolah selain bacaan ikrar yang diketuai oleh sekumpulan pelajar terpilih.

Selain itu, beberapa acara melibatkan ibu bapa turut diadakan bagi mengeratkan silaturahim seterusnya membina keyakinan diri mereka.

Kosmo! Pulau Pinang dikunjungi media Indonesia

Posted:

Kosmo! Pulau Pinang dikunjungi media Indonesia

Kosmo! Pulau Pinang dikunjungi media Indonesia


ZAKI (dua dari kiri) menerangkan sesuatu kepada Firdaus mengenai akhbar Kosmo! semasa melawat Loji Percetakan Seri Utusan Seberang Jaya, Pulau Pinang baru-baru ini.


TUKAR PANDANGAN. Rombongan sekumpulan 18 ahli Persatuan Wartawan Indonesia (PWI) Cabang Banten, Jawa Barat berkunjung ke pejabat Biro Kosmo! serta Loji Percetakan Seri Utusan Seberang Jaya, Pulau Pinang baru-baru ini.

Ketua PWI Cabang Banten, Firdaus HM yang mengetuai lawatan itu turut disertai wakil Pegawai Bahagian Komunikasi Kabupaten Tanggarang, Yayip Adang Anwar yang menghabiskan kira-kira dua jam meninjau operasi akhbar kompak berkenaan.

Mereka diberi taklimat oleh Penolong Ketua Biro Kosmo! Pulau Pinang, Zaki Salleh dan selain bertukar-tukar pandangan dengan para wartawan yang bertugas di Pulau Mutiara itu.

Menurut Firdaus, lawatan itu sebahagian daripada program PWI untuk meningkatkan kemahiran ahli-ahlinya mengenai bidang berita dengan membandingkan organisasi terpilih di negara jiran.

"Kosmo! menjadi pilihan kami di Malaysia kerana merupakan akhbar paling pantas berkembang dan diminati golongan muda," katanya.

Menurutnya, mereka juga menemui wakil beberapa syarikat organisasi akhbar lain sepanjang lawatan mereka ke negara ini.

ATM, PDRM bekerjasama dalam program ronda di Sarawak

Posted:

ATM, PDRM bekerjasama dalam program ronda di Sarawak

ATM, PDRM bekerjasama dalam program ronda di Sarawak


KHALID (kiri) bersalaman dengan salah seorang anggota ATM semasa majlis pelancaran rondaan bersama PDRM dan ATM di Kuching baru-baru ini.


KERJASAMA. Anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) menjalankan rondaan bersama di Tebingan Kuching, Sarawak.

Majlis pelancarannya disempurnakan oleh Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar dan Panglima Medan Tentera Darat, Datuk Zulkiple Kassim di Kuching baru-baru ini.

Seramai 40,000 anggota PDRM dan ATM diletakkan di seluruh negara terutama di beberapa bandar terpilih bagi mengurangkan peratusan kegiatan jenayah.

Rondaan bersama itu adalah Strategi Lautan Biru bagi mengukuhkan kerjasama di antara kedua-dua badan uniform itu.

09 di bagan ajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di bagan ajam - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 08 May 2012 01:50 AM PDT

URL Sumber Asal :-
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved