Sabtu, 12 Mei 2012

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit mertajam</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 11:25 PM PDT

URL Sumber Asal :-

pemikiranku...: program motivasi <b>di Bukit Mertajam</b> High School

Posted: 31 Mar 2012 06:42 PM PDT

assalamualaikum...

jumaat dan sabtu lepas, saya telah mengikuti program motivasi di Bukit Mertajam High School (BMHS)
untuk pengetahuan, sekolah ni merupakan sekolah premier, yg sedang berusaha ntuk mencapai sekolah kluster dan sekolah berprestasi tinggi
saya ke sana atas tiket fasi ntuk program Rancangan Khidmat Masyarakat (RKM) USM walaupun saya sbnrnya bukanlah ahli RKM

berikut saya senaraikan beberapa bnda yg sedap dan x sedap dipandang sepanjang kami beraktiviti di sana

1. BMHS telah mencatat rekod akademik yg sangat cemerlang. ntuk tahun lepas, sekolah ini berjaya mendapatkan 100 pelajar straight A ntuk PMR dan lebih 20 pelajar straight A ntuk SPM

2. pelajar2 di sana boleh mendapat biasiswa drpd alumni sekolah tu (yg nmpknya mcm aktif). jumlah biasiswa yg ditaja itu adalah sebanyak RM 1 000 000!

3. pada saya, pelajar BMHS terlalu manja. mereka merungut keadaan tmpt tidur yg x selesa (diorg tidur dlm dewan. tp kbykn diorg saya tgk pakat bawak tikar dgn toto ntuk tidur pd malam tu) sedangkan kami para fasi, tidur beralaskan sejadah je. yg tidur atas lantai pun ada

4. budaya sekolah itu yg menjadikan angkat tangan kanan sebagai arahan fizikal menyuruh budak2 senyap adalah sangat saya sukai

5. sekolah ini terlalu mendidik pelajar2nya speaking, sehingga apabila saya meminta mereka ntuk menyanyikan lagu bahasa melayu, mereka x tahu lgsg, sebaliknya meminta lagu bahasa inggeris! serius, jika budaya ini x diubah, bahasa melayu akan terus jatuh dan dipandang rendah

6. mereka menjadikan head prefect diorg dari kalangan lelaki non-muslim, seolah2 menunjukkan yg lelaki melayu muslim semuanya gagal dan x berguna. malah, dlm kalangan pengawas, kelab pncegah jenayah dan pembimbing rakan sebaya yg ada, kurg 10 org drpd 140 peserta yg ada adalah dari kalangan lelaki melayu muslim!

7. pemandangan di sekolah itu sangat cantik. ketika kami dtg, bunga2 kuning yg berada di atas pokok yg menghiasi sekolah itu gugur apabila ditiup angin, menjadikan seolah2 kami sedang berada di musim luruh di negara barat

8. cikgu2 di sana tidak efisyen. lain yg dijanjikan kpd kami sebelum kami dtg, lain pula yg berlaku semasa program. hal ini menjadikan kami sgt x senang hati. yg plg best, ada cikgu yg minx kami benarkan bdk2 balik pada program jumaat mlm sabtu dan dtg semula pada pg sabtu tu. mcm tu ke kem??

kesimpulannya, ada beberapa bnda yg wajar kita perhatikan sebaik2nya. kadangkala, bnda2 yg kita nmpk small matter itu adalah bnda yg menentukan nasib kita dan generasi pelapis pada masa hadapan

zuhair; memenuhi kamera org dgn gmbr sendiri. heheh

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit mertajam</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2012 11:09 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Hari Selasa Azril Azlina <b>di Bukit Mertajam</b> - MUHAMMAD AZRIL <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2012 04:18 AM PST

Hari Selasa Azril Azlina di Bukit Mertajam

Catatan 25/10/2011

Catatan ini merupakan kesinambungan dari catatan yang lepas. Setelah kereta Abah Mertua Azril menyusur masuk ke Plaza Tol Juru, Azril dan isteri tercinta pun ke Berapit. Tujuan kami makan tengahari disana adalah untuk makan tengahari. Selain itu lokasi tersebut dipilih adalah disebabkan disana terdapat sebuah kedai menjual rim tayar sport dengan harga yang murah. Cuba bayangkan jika di kedai kedai biasa harga rim tayar sport mencecah ribuan ringgit, manakala di kedai tersebut hanyalah ratusan ringgit sahaja.

Setelah sampai disana kami pun terus melihat dan memilih rim tayar sport untuk dipasang di kereta, kami memilih yang murah dan yang cantik. Setelah kombinasi pilihan kami berjaya isteri tercinta pun terus membayar harga rim tayar sport tersebut dan mekanik bertugas pun memasang rim tayar sport tersebut. Semasa menunggu mekanik memasang rim kami pun pergi makan disebuah kedai makan yang terletak berhadapan dengan kedai rim tersebut. Setengah jam kemudian setelah habis makan kami pun terus ke kedai rim tersebut, sesampainya kami disana mekanik bertugas terus memandu uji kereta yang dipasang kemas rim tayar sport.

Setelah mekanik bertugas habis memandu uji kereta kami lalu ia pun menyerahkan kunci pada Azril, dengan rasa gembira Azril pun memandu kereta yang dilengkapi rim baru tersebut. Insan yang paling gembira adalah Puan Azlina, ini adalah disebabkan kereta kelabu tersebut merupakan miliknya manakala kereta oren tersebut menjadi menjadi milik Azril sekarang ini.

Setelah jam menunjukkan pukul 2 petang Azril pun menghantar isteri tercinta pulang ke kuarters dan Azril pula menyambung kerja di pejabat. Semasa dalam perjalanan pulang ke kuarters antara perbualan yang menerik adalah mengenai makanan. Antara lokasi tempaat makan malam kami adalah di Kubang Semang..........

 Proses pemasangan rim dijalankan

.

Dengan gembira isteri tercinta memerhatikan rim dipasang

.

09 di Ceruk Tok Kun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Ceruk Tok Kun - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 10 May 2012 11:42 PM PDT

URL Sumber Asal :-

TERJAH <b>TOKKUN</b> LAGI..... - GengBasikal @Kulim

Posted: 10 May 2012 09:38 AM PDT

Pagi tadi 10hb Mei, aku, Rashid dan Jaafar terjah BM Hill @ Tokkun. Bagi aku ini kali ke 3, mana kala Jaafar dan Rashid first time "ragaih" Tokkun ni. Kayuhan kali ini boleh dikatakan sebagai mencari stamina untuk joint Intel Cycleton anjuran tempat aku kami bekerja. 
Walaupun pada mulanya Rashid agak keberatan nak kayuh, tetapi semangat membara aku dan Jaafar, dia pun terpaksa ikut...he..he..
 Sampai tempat rehat...jumpa bro Jef dan Wan Alma..Team 3G

Sampai di puncak teruih angkat basikal..masih power Rashid and Jaafar

Aku posing besa-besa jer...

Cntrol perut bro..

Pemandangan cantikkk

Bateri abih...takleh nak call bini...ha..ha..

Sampai atas...jumpa rombongan remaja yang Shaidan bawak...he..he..

 Aik...cik adik ni naik basikal sapa?
Posing ramai-ramai depan pencawang

 He..he..3 plus 3  Masa turun jumpa sekawan makhluk Allah.. Abih jer kayuh..pekena mee kuah ketam kat Ceruk Tokkun...
Banyak lagi gambar yg aku upload...mai layan Facebook aku Part 1 dan juga Part 2. 
Sekian dulu...jumpa lagi Insyaallah...

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2012 11:16 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

Gelombang Rakyat: ANWAR AKAN ASAK MELAYU TERIMA <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2012 03:38 PM PST

Benarlah bahawa di Perak dikebanyakkan kawasan di negeri ini undi Cina adalah faktor penentu kepada kemenangan mana-mana parti dalam PRU ke13 kelak.
Menyedari peri penting pengaruh dan  undi dari kaum Cina maka pembangkang sejak kebelakangan ini menggunakan semua helah yang ada dalam buku untuk meraih sokongan kumpulan ini.

Bagi Dap mereka membolot hampir 80 peratus  undi Cina dalam PRU ke12 sedangkan sebelum ini masyarakat Cina di Perak bukannya suka sangat pada mereka bahkan pernah menolak parti itu.

Sejak beberapa dekad kebelakangan ini, MCA dan Gerakan adalah parti pilihan masyarakat Cina di negeri ini.

Justeru mereka menyokong dan memberi undi kepada kedua-dua parti komponen ini meskipun mereka menyedari Dap tidak pernah patah semangat untuk "menangguk di air keruh."

Dap yang sinonim chauvinis Cina tidak dipedulikan kerana masyarakat Cina di Perak merasakan MCA dan Gerakan adalah parti orang-orang Cina yang berjaya memperjuangkan nasib mereka.

Perubahan tektik Dap untuk menarik undi pengundi-pengundi Melayu adalah dengan berbaik-baik dengan PAS.

Salah satu cara ialah membawa Anwar dalam "roadshow" di kawasan yang mereka merasa tidak selamat.

Harapan mereka ialah di kawasan-kawasan ini, pengaruh Anwar boleh membasuh dan membersih daki-daki mereka agar parti itu berbau harum di hidung orang-orang Melayu.

Dap cuba mengusung Anwar Ibrahim ke Perak sebagai bakal Perdana Menteri dengan harapan pengundi-pengundi Cina teruja dengan kehadiran dan karisma tokoh dari Ceruk Tok Kun ini.

Namun kerana imejnya yang tercalar sejak kebelakangan ini ekoran pelbagai isu membabitkan isu moral, Anwar sudah mula dicemuh oleh masyarakat Cina sebagai "orang politik yang hidup di dua alam."

Anwar didakwa bercakap berlainan bila berdepan dengan Dap dan pengundi-pengundi Cina manakala ketika berdepan Pas, hujah diubah kepada perjuangan mendalulatkan lslam.

"Orang begini merbahaya . . ."bekas Timbalan Presiden PKR Dr.Chandra Muzaffar pernah membuat remark. Kata-kata ini diluahkan sejak tahun 1998 lagi.

Dap dan Pas khususnya PKR  mengusung Anwar ke pentas-pentas politik anjuran mereka namun sejak kebelakangan "crowd" yang hadir jauh merosot dari anggaran awal.

Dap menyedari Anwar sudah tidak ada umphh dikalangan pengundi-pengundi Cina tapi cuba mempertahankan Ketua Pembangkang dari semua aspek kerana "pembangkang tidak ada tokoh yang boleh menyaingi Anwar."

Sama ada suka ataupun tidak masa depan mereka diletak di atas bahu Anwar.

Dap kini dilihat memikul Anwar sebagai juara rakyat  sekaligus mewarisi bebanan PKR yang pada anggapan umum tak ubah macam kata peribahasa "memikul biawak hidup." 

Di pihak BN, lawatan Najib ke Perak menjadi rutin sehingga dalam tempoh sebulan, Perdana Menteri telah datang dua kali ke negeri ini.

Menteri Besar Perak Dato' Seri Dr. Zambry Abd Kadir mengakui lawatan Perdana Menteri membuahkan hasil kerana  masyarakat Cina mulai memberikan sokongan dan perhatian semula kepada BN negeri.

Sejak menjadi Perdana Menteri, Najib mengubah persepsi masyarakat Cina apabila selain memperkenalkan konsep 1Malaysia, pendekatan Najib berbanding dengan Anwar jauh berbeza.

Najib turun ke padang sebagai "kawan" kepada masyarakat Cina manakala Anwar pula hadir dalam program anjuran Dap semata-mata. Anwar dilihat lebih kepada kawan Dap daripada kawan masyarakat Cina.

Serentak dengan Program sambutan Tahun Baru Cina peringkat kebangsaan anjuran Kementerian Penerangan dan Komunikasi dan kerajaan negeri Perak di Sitiawan Sabtu lalu, Dap juga menyainginya dengan menganjurkan program sama di Gopeng.

Tetamu utama mereka dalam program raya cina itu Anwar. Tapi "crowd"nya tidaklah mengkagumkan.

Seperti umum ketahui "crowd" sambutan hari raya cina anjuran BN menjangkau 60,000 orang. Ini tentu saja satu rekod buat penganjur.

Justeru di kaca mata masyarakat Cina, aura Najib jauh mengatasi aura yang dimiliki Anwar.

Ibarat dalam permainan dam ular pembangkang pernah "naik tangga" hingga berkuasa 11 bulan namun mereka jatuh merudum bila terkena kepala ular.

Bagi mengembalikan semangat setelah terkena kepala ular, Anwar dalam ceramah di Gopeng Sabtu lalu, sekadar dihadiri 2,000 orang, membayangkan idaman Pakatan Rakyat untuk merampas semula Perak.

Untuk rekod, program Dato' Seri Dr. Hassan Ali di Bukit Gantang Ahad berjaya menghimpun kira-kira7,000 orang. Ramai juga ahli-ahli PAS dan penyokong parti itu hadir.

Kerana kata Anwar Perak sebagai landasan penting dalam matlamat mereka untuk menawan Putrajaya.

Anwar juga yakin Perak akan kembali ke tangan Pakatan Rakyat dalam PRUke13 kelak.

"Perak penting, bila kita tawan Peral kita boleh tembus ke Johor ke Sabah, Sarawak dan tawan Putrajaya,'' katanya.

Mantan Timbalan Perdana Menteri percaya peluang PR untuk menang lebih cerah jika PRU ke13 diadakan segera.

"Sekiranya bulan Mac ini pilihanraya diadakan saya  optimis PR menang besar dan  Najib  bakal menjadi ketua Pembangkang di Parlimen Malaysia,"katanya..

Seperti sedar Anwar mencanang semula ide merampas Perak, Presiden MCA Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek berpendapat kehadiran Najib di majlis tahun baru Cina MCA Perak (Ahad) meningkatkan lagi keyakinan BN mengekalkan kuasa di Perak.

Katanya MCA Perak teruja dengan Najib menghadiri rumah terbuka MCA negeri dan merupakan kali pertama Perdana Menteri berbuat demikian.

Najib pada mula dijadual pulang ke KL setelah tamat program di Sitiawan namun membuat keputusan tidor di Ipoh dan menghadiri program MCA ini keesokanya ( Ahad).

Terdahulu dari itu Setiausaha Agong MCA Dato' Seri Kong Cho Ha membayangkan Ngo-Ngo Cina di Perak kini sudah mula kembali memberi sokongan kepada parti itu.

Soi Lek juga yakin rakyat menyokong pemimpin yang turun ke bawah bagi memahami masalah rakyat serta menyelesainya.

 Manakala  Dr. Zambry memberitahu media hari ini (Selasa) selepas majlis bertemu pelanggan di Ipoh, tahap sokongan masyarakat Cina terhadap kepimpinan BN dilihat semakin meningkat.

Beliau akui sokongan ini dapat dilihat kebelakangan ini walaupun terdapat cubaan pihak tertentu yang mahu mengganggu gugat dan menghasut rakyat membenci kerajaan.

 Semasa lawatan Perdana Menteri minggu lalu sempena majlis Terbuka Tahun Baru Cina di Sitiawan, beliau dapat melihat sokongan masyarakat ini berdasarkan bahasa badan yang ditunjukkan.

"Selain itu, sokongan juga diterima daripada masyarakat Melayu dan India dan tidak dinafikan sokongan ketiga-tiga kaum utama ini sangat penting untuk memastikan BN memenangi pilihanraya umum akan datang," katanya.

Bagaimanapun pendapat Anwar bahawa Perak bakal milik mereka disanggah oleh para pemerhati politik yang menganggap "ayam yang dikejar tak dapat" merujuk kepada Perak,"manakala tangan pula berlumuran najis."

Justeru Anwar yang yakin Perak jatuh semula ke PR sekadar menjerat angin di awan lalu.- OLEH Wartawan Agenda News YUSOF HARUN

Full content generated by Get Full RSS.

Blog: Wan Azizah sasaran sebenar untuk diracun? |

Posted: 07 Jan 2012 09:15 PM PST

Berita pengawal peribadi Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datini Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail diracun tersebar dengan cepat di Internet. Selain portal berita online, pelbagai blog menyiarkan khabar gempar itu.

Pengawal peribadinya, Fayyadh Afiq Albakqry dilaporkan diracun ketika mengiringi Wan Azizah di program parti itu di Ceruk Tok Kun, Pulau Pinang, semalam.

Daripada insiden itu, sesetengah blog mengandaikan sasaran sebenar untuk diracun ialah Wan Azizah sendiri, bukan pengawal peribadinnya.

Imej dari wikipedia.com

Andaian ini turut diperkatakan ramai kalangan komuniti online, termasuk di pelbagai forum dan laman sosial Facebook.

Sejauhmanakah andaian ini berasas? Kita perlu lihat beberapa kemungkinan munsabah yang boleh dikaitkan dengan kewajaran andaian itu.

Tinjauan inimajalah.com.my mendapati beberapa blogger tempatan cuba mengandaikan kemungkinan sasaran sebenar ialah Wan Azizah sendiri.

Really.tigaline.com menempelak sesetengah pihak lain yang membuat andaian awal kononnya kecederaan itu dilakukan sendiri oleh pengawal peribadi presiden PKR itu.

"Buat sendiri eh? Sekarang ni kalau jadi apa-apa je kat seseorang, memang mesti kena cakap dia yang buat macam tu pada diri dia sendiri eh, sape ajar macam tu," tegas blog berkenaan.

Menurutnya, sudah tentu adalah sukar untuk menentukan kejadian itu kerana ramai orang berkumpul berhampiran pentas bagi menyambut Wan Azizah.

Sementara itu, suwaritimur.blogspot.com turut membayangkan andaian sama menerusi tajuk "Benarkah Wan Azizah yang hendak diracun", tetapi tidak menjelaskan lebih lanjut andaian itu.

Blog berkenaan memetik maklumat yang tersebar menerusi Twitter mengenai dakwaan beberapa individu bahawa pengawal peribadi terbabit mungkin menghalang serangan terhadap Wan Azizah.

Blog pkrl.blogspot.com juga membayangkan andaian sama dengan tajuk "Cubaan racun Wan Azizah, pengawal peribadi pengesan diracun", tetapi tidak menjelaskan lebih lanjut andaian itu. - inimajalah.com.my

Artikel / berita lain berkaitan:
Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2012 11:37 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

JKKK(P) Kota Sarang Semut: BODY GUARD FROM <b>CERUK TOK KUN</b>

Posted: 08 Jan 2012 02:03 AM PST

?????????........

Panas!!! Skandal terbaru??

Kak Wan Menangis Kerana Fayyad
Ada apa-apa ka Kak Wan??Anwar nak masuk penjara pun Kak Wan tak menitik air mata macam ni sekali pun,Anwar yang di katakan nazak nak mati pun Kak Wan tak menitik air mata,,yang hairanya bila si Fayyad jatuh rebah dan masa itu Kak Wan tak tahu dan nampak ketika keluar dan tak tak tahu Fayyad di bawa ke hospital masa dia tak sedarkan diri boleh menitik air mata,??
Nak tanya sikit la Kak Wan,,air mata mengalir tu untuk Fayyad atau pun satu lagi kemungkinan Kak Wan nak raih simpati undi penduduk Cerok Tok Kun??agak-agak Kak Wan tahun ni Kak Wan boleh kot dapat anugerah pelakon wanita terbaik,,atau pelakon skandal panas???
Hummmp kesian Fayyad.apalah yang hebat sanggat sampai orang nak cucuk mofin dalam badan dia,,rasa macam cerita orang putih la pulak,,dengan pantas boleh cucuk jarum dan masukan dos yang banyak ke dalam tubuh seseorang tu..
Tapi apa-apa pun nantikan laporan dari hospital..racun apa yang sebenarnya di cucuk dalam badan Fayyad??.tak logik la dalam keadaan ramai orang.tak dapat tangkap orang yang di katakan menyuntik Fayyad,,orang tu pakai ilmu ghaib kot??dengan sepantas kilat boleh hilangkan diri,,atau Fayyad sendiri yang mengambil mofin???
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Oct 2011 11:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2011 11:50 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Sep 2011 11:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 16 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 16 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Kenapa Tiada Rekod Salasilah Anwar Ibrahim ? | AIDC

Posted: 16 May 2011 09:36 AM PDT

Email dari Ceruk Tok Kun – Anwar Ibrahim banyak menerbitkan karya-karya buku yang mengangkat idea pemikirannya seperti Asia Renaisance, walaupun ada di antara buku tersebut ditulis oleh pihak lain.

Umum harus mengetahui dan bertanya kenapa Anwar tidak pernah mengangkat salasilah diri dan keluarganya untuk menjadi tatapan dan perbincangan umum tidak seperti pemimpin-pemimpin lain yang banyak menceritakan mengenai salasilah keturunan dan latar belakang keluarga.

Dalam Islam, salasilah keturunan merupakan satu aspek yang penting kepada seseorang pemimpin, sekiranya seseorang itu datang dari keluarga yang baik sebagaimana ciri yang ada pada pemimpin Islam, nescaya organisasi yang dipimpin akan bergerak baik.

Hari ini, cuba kita perhatikan apa yang berlaku kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR) , satu persatu masalah timbul dari ahli akar umbinya hinggalah kepada pemimpin agungnya Anwar Ibrahim.

Kenapa situasi itu berlaku kepada parti tersebut , sedangkan usianya masih diperingkat seawal jagung berbanding parti lain di Malaysia.

Adakah ia berpunca dari Anwar Ibrahim sendiri ?

Menurut satu sumber yang boleh dipercayai, status Anwar sebenarnya boleh dipertikai.

Mak Yan dikatakan bukan bonda sebenar kepada Anwar Ibrahim sebaliknya hanya merupakan mak tiri sahaja, kerana Anwar dikatakan mempunyai ibu dari keturunan Cina hasil hubungan Datuk Ibrahim dan seorang perempuan Cina.

Kalau diperhatikan pendapat sumber ini ada logiknya kerana Anwar pernah mengunakan faktor kematian Mak Yan untuk meraih simpati penyokongnya, ditokok ditambah pelbagai elemen pihak lain menganiayai diri dan Mak Yan.

Sehingga Zulkifli Nordin pernah mengunakan suara latarnya untuk menerbitkan bahan propaganda sentimen simpati kematian Mak Yan sewaktu itu sebagai kaedah untuk meraih sokongan rakyat, Zulkifli Nordin harus menceritakan kembali kepada umum apa kisah sebenar disebalik peranannya sewaktu itu.

Secara logik sebagai anak yang baik, kita sendiri sudah tentu tidak sanggup mempergunakan ibu kita untuk kepentingan sendiri, namun sebaliknya berlaku kepada manusia bernama Anwar, dia peduli apa hal tersebut, agenda peribadi lagi penting kerana barangkali dia tau bahawa Mak Yan bukanlah ibu kandungnya.

Status Anwar tersebut diperkukuhkan lagi dengan pelakuannya yang suka melanggan perempuan-perempuan muda terutama dari Cina, aksi seks beliau dengan China Doll yang terbongkar menjadi bukti, sewaktu beliau berada dalam Kabinet Kerajaan beliau menjadikan Datuk Nalakarupan seorang Bos Syarikat Judi sebagai teman karib dan membekalkan perempuan kepadanya.

Isterinya Wan Azizah juga mempunyai iras muka Cina. Cuba perhatikan gambar Azizah semasa muda.

Pelakuan buruk Anwar bukan setakat itu kerana dirinya juga sanggup melakukan hubungan abnormal dengan puluhan mungkin ratusan lelaki muda yang dikenalinya.

Jika tidak ada mengapa musuh politik menjadikan itu sebagai sasaran untuk menjatuhkan dirinya, kata orang pokok bergoyang sudah tentu ada angin yang datang, dan secara kebetulan muncul watak lelaki gay Sukma Darmawan suatu ketika dahulu yang amat rapat dengannya dan kini wujud pula Saiful Bukhari lelaki muda yang pernah dinodai Anwar Ibrahim.

Bukankah ini membuktikan sahsiah Anwar sendiri sebenarnya adalah tidak baik.

Hari ini, demi meneruskan legasi politiknya Anwar sanggup menjadi pelacur kepada kaum Cina untuk meraih kekuasaaan, keharmornian perkongsian kuasa semua kaum oleh kerajaan sedia ada cuba dirosakkan Anwar.

Anwar lebih sanggup melantik peguamnya terdiri daripada kesemua bukan Islam, sekiranya dahulu ada peguam bernama Zainur Zakaria, Raja Aziz Idrus dan Sulaiman Abdullah, tetapi kini nama tersebut diganti dengan nama-nama yang langsung tidak ada perkaitan dengan bau Islam, apakah maksud kesemua ini?

Sehingga hari ini Malaysia merupakan negara tunggal di kelompok Asia Tenggara yang belum pernah diperintah oleh imigran Cina selain Brunei, di Thailand, Thaksin Shinawatra yang merupakan imigran Cina pernah menjadi Perdana Menteri selama dua penggal sebelum digulingkan tentera.

Begitu juga di Indonesia, Gus Dur yang dikenali juga sebagai Bapa Pluralisme Agama juga merupakan seorang Cina dari sukku Hakka, dan hari ini di Indonesia komuniti Cina amat berterima kasih kepadanya kerana banyak memberi ruang kepada masyarakat Cina atau dikenali dengan masyarakat Tiongkok menyambut perayaan Cuti Tahun Baru China. (rujuk buku Bermula 1 Legasi atau Berakhir tulisan Musli Oli dan Dr.Kadir jaafar, April 2001).

Hubungan Anwar dengan pemimpin ASEAN berketurunan Cina tersebut secara kebetulan atau tidak adalah amat rapat.

Mungkin juga Anwar menggunakan sentimen Cina untuk menarik sokongan kaum Cina di Malaysia.

Cory Aqunio yang pernah menjadi Presiden Filipina pada tahun 1985 juga merupakan imigran Cina di Filipina, secara kebetulan atau persamaan slogan yang dilaungkan Aquino juga adalah "People Power" untuk meraih sokongan rakyat menumbangkan kerajaan sedia ada sewaktu itu.

Harus juga diingatkan Anwar juga pernah mencadangkan dilakukan kajian mengenai Islam dan Confucius sewaktu menjadi Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

Di Malaysia hari ini, Anwar Ibrahim juga berada di dalam lingkaran sama dan atas sebab itulah beliau terkehadapan dalam memperjuangkan isu pluralisme dan perkara berkaitan dengan komuniti tersebut sehingga sanggup mengenepikan akidah bangsa sendiri.

Kes Anwar ini kalau kita perhatikan seakan sama dengan perancangan yang dilakukan oleh Yahudi untuk membentuk pemimpin Islam berbaur Yahudi seperti Kamal Atarturk di Turki yang boleh menumbangkan kerajaan Uthmaniyah.

Dari seorang berstatus anak luar nikah, Kamal akhirnya diangkat sebagai Presiden Turki pertama dan memisahkan Islam dari kehidupan seharian masyarakat Turki.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Sep 2011 01:23 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Sep 2011 11:54 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2011 11:37 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Biodata Datuk Seri Anuar Ibrahim | PCHBlog

Posted: 13 Jul 2011 10:48 PM PDT

Beliau dilahirkan pada 10 Ogos 1947 di Ceruk Tok Kun, Bukit Mertajam, Pulau Pinang.[4] Anwar bermaksud 'bercahaya'. Ayahnya Datuk Haji Ibrahim bin Abdul Rahman adalah bekas ahli Parlimen dan Setiausaha Parlimen Kementerian Kesihatan Malaysia. Manakala ibunya Che Yan Hussein adalah ahli pidato Pergerakan Wanita UMNO. Semasa kecil, beliau sering dibawa ke majlis-majlis ceramah wanita.Pada tahun 1978, beliau berkahwin dengan Datin Seri Dr Wan Azizah Datuk Ismail seorang penuntut Royal College of Surgeons, Dublin, Ireland yang kemudiannya bertugas di klinik mata di Hospital Universiti, Petaling Jaya. Perkahwinannya dengan Datin Seri Azizah dikurniakan seramai 6 orang cahaya mata. Anak sulungnya, Nurul Izzah kini merupakan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Kuala Lumpur.
Pendidikan

Semasa kecil, beliau bersekolah rendah di Sekolah Kebangsaan Stowell, Bukit Mertajam, Pulau Pinang. Kemudian, beliau meneruskan pengajian persekolahan menengahnya di Maktab Melayu Kuala Kangsar (MCKK) dari tahun 1960 hingga 1966. Semasa di MCKK, beliau aktif dalam Persatuan Bahasa Melayu dan wakil pemidato sekolahnya. Beliau juga pernah dilantik sebagai Ketua Pengawas MCKK. Semasa di MCKK, Anwar mengenali Sanusi Junid, Kamaruddin Jaafar dan Yahaya Ahmad. Selepas itu pada tahun 1967, beliau melanjutkan pelajaran tinggi di Universiti Malaya dalam Pengajian Melayu (Sastera).

sumber : wikipedia

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2011 11:37 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Biodata Datuk Seri Anuar Ibrahim | PCHBlog

Posted: 13 Jul 2011 10:48 PM PDT

Beliau dilahirkan pada 10 Ogos 1947 di Ceruk Tok Kun, Bukit Mertajam, Pulau Pinang.[4] Anwar bermaksud 'bercahaya'. Ayahnya Datuk Haji Ibrahim bin Abdul Rahman adalah bekas ahli Parlimen dan Setiausaha Parlimen Kementerian Kesihatan Malaysia. Manakala ibunya Che Yan Hussein adalah ahli pidato Pergerakan Wanita UMNO. Semasa kecil, beliau sering dibawa ke majlis-majlis ceramah wanita.Pada tahun 1978, beliau berkahwin dengan Datin Seri Dr Wan Azizah Datuk Ismail seorang penuntut Royal College of Surgeons, Dublin, Ireland yang kemudiannya bertugas di klinik mata di Hospital Universiti, Petaling Jaya. Perkahwinannya dengan Datin Seri Azizah dikurniakan seramai 6 orang cahaya mata. Anak sulungnya, Nurul Izzah kini merupakan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Kuala Lumpur.
Pendidikan

Semasa kecil, beliau bersekolah rendah di Sekolah Kebangsaan Stowell, Bukit Mertajam, Pulau Pinang. Kemudian, beliau meneruskan pengajian persekolahan menengahnya di Maktab Melayu Kuala Kangsar (MCKK) dari tahun 1960 hingga 1966. Semasa di MCKK, beliau aktif dalam Persatuan Bahasa Melayu dan wakil pemidato sekolahnya. Beliau juga pernah dilantik sebagai Ketua Pengawas MCKK. Semasa di MCKK, Anwar mengenali Sanusi Junid, Kamaruddin Jaafar dan Yahaya Ahmad. Selepas itu pada tahun 1967, beliau melanjutkan pelajaran tinggi di Universiti Malaya dalam Pengajian Melayu (Sastera).

sumber : wikipedia

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 31 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 31 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 31 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 31 May 2011 12:00 AM PDT

Kedah Times: Kalau Kak Wan Pitam Tengok Ni Memang Tak Mengejutkan!

Posted: 31 May 2011 11:59 PM PDT

Soalan:Pak Cik orang lama di Kampung Ceruk Tok Kun Bawah ini, jadi boleh tak pak cik ceritakan di mana sebenarnya Anwar Brahim ini dilahirkan kerana ada pihak memberitahu Anwar ini bukan anak jati Jalan Kilang Ubi (JKU), Ceruk Tok Kun Bawah (CTKB), Bukit Mertajam (BM)?


Pak Chik:Boleh...boleh... Sebenarnya Anwar dilahirkan di Sungai Bakap (Seberang Perai Selatan - SPS) bukannya di Bukit Mertajam (Seberang Perai Tengah - SPT). Pada masa tu Pak Brahim bekerja di Hospital Sungai Bakap dan tinggal di sana. Mak Yan (isteri Pak Brahim) cukup kuat aktif terlibat dalam W.I. (Perkumpulan Wanita) di kawasan SPS dan juga di Pulau Pinang. Dulu bila kita sebut W.I. saja semua orang tahu. Ianya pergerakan Wanita UMNO sekarang ini.
Soalan:Baru-baru ini saya ada terbaca dalam blog Ummi Hafilda Ali yang mendakwa semasa hubungan Azmin dengan adiknya itu masih baik yang Anwar pernah memberitahu yang Wan Azizah tu sebenarnya anak orang Korea yang diambil sebagai anak angkat Wan Ismail. Dan saya ada terdengar juga yang Anwar ini bukannya anak Pak Brahim dengan Mak Yan, tetapi anak Pak Brahim dengan perempuan lain. Benarkah perkara ini Pak Cik?
Pak Chik:Wan Ismail bapa Wan Azizah tu orang Permatang Pauh dan dia pangkat besar dalam Kerajaan dulu. Dia dulu selalu kerja di luar negara. Mungkin betul Wan Azizah itu anak angkat Wan Ismail kerana kulit dan muka Wan Azizah tak sama iras dengan Wan Ismail atau isterinya. Putih lain kulitnya. Apa pun kalau nak pasti Wan Azizah tu anak betul atau anak angkat Wan Ismail kena tengok surat nikah Wan Azizah. Kalau nikah pakai wali hakim, sah lah Wan Azizah tu anak angkat Wan Ismail. 

Tentang Anwar pula banyak juga orang kata macam tu kerana kulit Anwar adalah cerah jika nak dibandingkan dengan abang-abangnya seperti Mokhtar, Rani dan Marzhuki. Kulit depa tu gelap nak ikut kulit Pak Brahim. Masa Anwar kecil pun dia berkulit cerah, comel dan berperangai lembut. Kalau kita dengar cerita orang-orang tua dulu, Anwar ini bukannya anak Pak Brahim dengan Mak Yan tetapi anak Pak Brahim dengan seorang perempuan Cina yang bekerja di Hospital Sungai Bakap semasa Pak Brahim kerja di situ dulu. Tapi, saya tak maulah tuduh-tuduh, takut tersilap plak. Apa pun zaman sekarang ni canggih sungguh, dengan guna contoh darah saja dah boleh tahu Anwar itu anak sapa dengan sapa. Apa kita panggil tu? DNA?

Soalan:Pak Cik, betulkah banyak orang kata Pak Brahim tu kawin dengan orang gajinya?
Pak Chik:(Sambil ketawa juga) Bab kawin pun hang tau juga ka? Memang benar la Pak Brahim kahwin bini nombor dua orang gajinya. Sebenarnya orang gaji ini adalah girlfriend Rani, Abang Anwar yang bercita-cita nak menjadikan orang gaji tu sebagai isterinya. Tapi, dah jodoh nak buat macam mana kan?
Soalan:Masa Anwar sekolah rendah, di sekolah mana dia belajar?
Pak Chik:Setelah Pak Brahim pindah ke Jalan Kilang Ubi, Ceruk Tok Kun bawah ni, Anwar belajar di Sekolah Stowell. Sekolah ni sekolah rendah aliran Inggeris yang letaknya bersebelahan dengan BM High School (sekolah aliran Inggeris juga), sekolah yang Pak Lah belajar dalam Form 6 dulu. Anwar apabila balik sekolah dia dihantar pula oleh Pak Brahim ke sekolah agama dekat rumah dia di Jalan Kolam (jalan menuju air terjun Bukit Mertajam Recreation Park) tu. Oleh kerana Anwar semasa umur peringkat sekolah rendah dia ni jenis lembut (orang kata lembut macam pondan) dengan kulitnya cerah dan comel bagi budak lelaki maka ramai budak-budak lelaki sebaya dengannya suka mengusiknya dengan memegang-memegang pipi dan lain-lain anggota badan dia. Biasalah kalau kehidupan di kampung budak-budak suka melawak kasar, lebih-lebih lagi kepada budak-budak berperangai lembut macam budak perempuan.

Bersambung............ Zaman Anwar bersekolah di MCKK dan benarkah aktiviti meliwat Anwar bermula di situ sebagaimana kepercayaan ramai orang???

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 16 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 16 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Kenapa Tiada Rekod Salasilah Anwar Ibrahim ? | AIDC

Posted: 16 May 2011 09:36 AM PDT

Email dari Ceruk Tok Kun – Anwar Ibrahim banyak menerbitkan karya-karya buku yang mengangkat idea pemikirannya seperti Asia Renaisance, walaupun ada di antara buku tersebut ditulis oleh pihak lain.

Umum harus mengetahui dan bertanya kenapa Anwar tidak pernah mengangkat salasilah diri dan keluarganya untuk menjadi tatapan dan perbincangan umum tidak seperti pemimpin-pemimpin lain yang banyak menceritakan mengenai salasilah keturunan dan latar belakang keluarga.

Dalam Islam, salasilah keturunan merupakan satu aspek yang penting kepada seseorang pemimpin, sekiranya seseorang itu datang dari keluarga yang baik sebagaimana ciri yang ada pada pemimpin Islam, nescaya organisasi yang dipimpin akan bergerak baik.

Hari ini, cuba kita perhatikan apa yang berlaku kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR) , satu persatu masalah timbul dari ahli akar umbinya hinggalah kepada pemimpin agungnya Anwar Ibrahim.

Kenapa situasi itu berlaku kepada parti tersebut , sedangkan usianya masih diperingkat seawal jagung berbanding parti lain di Malaysia.

Adakah ia berpunca dari Anwar Ibrahim sendiri ?

Menurut satu sumber yang boleh dipercayai, status Anwar sebenarnya boleh dipertikai.

Mak Yan dikatakan bukan bonda sebenar kepada Anwar Ibrahim sebaliknya hanya merupakan mak tiri sahaja, kerana Anwar dikatakan mempunyai ibu dari keturunan Cina hasil hubungan Datuk Ibrahim dan seorang perempuan Cina.

Kalau diperhatikan pendapat sumber ini ada logiknya kerana Anwar pernah mengunakan faktor kematian Mak Yan untuk meraih simpati penyokongnya, ditokok ditambah pelbagai elemen pihak lain menganiayai diri dan Mak Yan.

Sehingga Zulkifli Nordin pernah mengunakan suara latarnya untuk menerbitkan bahan propaganda sentimen simpati kematian Mak Yan sewaktu itu sebagai kaedah untuk meraih sokongan rakyat, Zulkifli Nordin harus menceritakan kembali kepada umum apa kisah sebenar disebalik peranannya sewaktu itu.

Secara logik sebagai anak yang baik, kita sendiri sudah tentu tidak sanggup mempergunakan ibu kita untuk kepentingan sendiri, namun sebaliknya berlaku kepada manusia bernama Anwar, dia peduli apa hal tersebut, agenda peribadi lagi penting kerana barangkali dia tau bahawa Mak Yan bukanlah ibu kandungnya.

Status Anwar tersebut diperkukuhkan lagi dengan pelakuannya yang suka melanggan perempuan-perempuan muda terutama dari Cina, aksi seks beliau dengan China Doll yang terbongkar menjadi bukti, sewaktu beliau berada dalam Kabinet Kerajaan beliau menjadikan Datuk Nalakarupan seorang Bos Syarikat Judi sebagai teman karib dan membekalkan perempuan kepadanya.

Isterinya Wan Azizah juga mempunyai iras muka Cina. Cuba perhatikan gambar Azizah semasa muda.

Pelakuan buruk Anwar bukan setakat itu kerana dirinya juga sanggup melakukan hubungan abnormal dengan puluhan mungkin ratusan lelaki muda yang dikenalinya.

Jika tidak ada mengapa musuh politik menjadikan itu sebagai sasaran untuk menjatuhkan dirinya, kata orang pokok bergoyang sudah tentu ada angin yang datang, dan secara kebetulan muncul watak lelaki gay Sukma Darmawan suatu ketika dahulu yang amat rapat dengannya dan kini wujud pula Saiful Bukhari lelaki muda yang pernah dinodai Anwar Ibrahim.

Bukankah ini membuktikan sahsiah Anwar sendiri sebenarnya adalah tidak baik.

Hari ini, demi meneruskan legasi politiknya Anwar sanggup menjadi pelacur kepada kaum Cina untuk meraih kekuasaaan, keharmornian perkongsian kuasa semua kaum oleh kerajaan sedia ada cuba dirosakkan Anwar.

Anwar lebih sanggup melantik peguamnya terdiri daripada kesemua bukan Islam, sekiranya dahulu ada peguam bernama Zainur Zakaria, Raja Aziz Idrus dan Sulaiman Abdullah, tetapi kini nama tersebut diganti dengan nama-nama yang langsung tidak ada perkaitan dengan bau Islam, apakah maksud kesemua ini?

Sehingga hari ini Malaysia merupakan negara tunggal di kelompok Asia Tenggara yang belum pernah diperintah oleh imigran Cina selain Brunei, di Thailand, Thaksin Shinawatra yang merupakan imigran Cina pernah menjadi Perdana Menteri selama dua penggal sebelum digulingkan tentera.

Begitu juga di Indonesia, Gus Dur yang dikenali juga sebagai Bapa Pluralisme Agama juga merupakan seorang Cina dari sukku Hakka, dan hari ini di Indonesia komuniti Cina amat berterima kasih kepadanya kerana banyak memberi ruang kepada masyarakat Cina atau dikenali dengan masyarakat Tiongkok menyambut perayaan Cuti Tahun Baru China. (rujuk buku Bermula 1 Legasi atau Berakhir tulisan Musli Oli dan Dr.Kadir jaafar, April 2001).

Hubungan Anwar dengan pemimpin ASEAN berketurunan Cina tersebut secara kebetulan atau tidak adalah amat rapat.

Mungkin juga Anwar menggunakan sentimen Cina untuk menarik sokongan kaum Cina di Malaysia.

Cory Aqunio yang pernah menjadi Presiden Filipina pada tahun 1985 juga merupakan imigran Cina di Filipina, secara kebetulan atau persamaan slogan yang dilaungkan Aquino juga adalah "People Power" untuk meraih sokongan rakyat menumbangkan kerajaan sedia ada sewaktu itu.

Harus juga diingatkan Anwar juga pernah mencadangkan dilakukan kajian mengenai Islam dan Confucius sewaktu menjadi Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

Di Malaysia hari ini, Anwar Ibrahim juga berada di dalam lingkaran sama dan atas sebab itulah beliau terkehadapan dalam memperjuangkan isu pluralisme dan perkara berkaitan dengan komuniti tersebut sehingga sanggup mengenepikan akidah bangsa sendiri.

Kes Anwar ini kalau kita perhatikan seakan sama dengan perancangan yang dilakukan oleh Yahudi untuk membentuk pemimpin Islam berbaur Yahudi seperti Kamal Atarturk di Turki yang boleh menumbangkan kerajaan Uthmaniyah.

Dari seorang berstatus anak luar nikah, Kamal akhirnya diangkat sebagai Presiden Turki pertama dan memisahkan Islam dari kehidupan seharian masyarakat Turki.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

Perang rebut pengundi Cina <b>di</b> Perak DAPig vs BN | Pemerhati <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2012 02:53 AM PST

Benarlah bahawa di Perak dikebanyakkan kawasan di negeri ini undi Cina adalah faktor penentu kepada kemenangan mana-mana parti dalam PRU ke13 kelak.

Menyedari peri penting pengaruh dan undi dari kaum Cina maka pembangkang sejak kebelakangan ini menggunakan semua helah yang ada dalam buku untuk meraih sokongan kumpulan ini.

Bagi Dap mereka membolot hampir 80 peratus undi Cina dalam PRU ke12 sedangkan sebelum ini masyarakat Cina di Perak bukannya suka sangat pada mereka bahkan pernah menolak parti itu.

Sejak beberapa dekad kebelakangan ini, MCA dan Gerakan adalah parti pilihan masyarakat Cina di negeri ini.

Justeru mereka menyokong dan memberi undi kepada kedua-dua parti komponen ini meskipun mereka menyedari Dap tidak pernah patah semangat untuk "menangguk di air keruh."

Dap yang sinonim chauvinis Cina tidak dipedulikan kerana masyarakat Cina di Perak merasakan MCA dan Gerakan adalah parti orang-orang Cina yang berjaya memperjuangkan nasib mereka.

Perubahan tektik Dap untuk menarik undi pengundi-pengundi Melayu adalah dengan berbaik-baik dengan PAS.

Salah satu cara ialah membawa Anwar dalam "roadshow" di kawasan yang mereka merasa tidak selamat.

Harapan mereka ialah di kawasan-kawasan ini, pengaruh Anwar boleh membasuh dan membersih daki-daki mereka agar parti itu berbau harum di hidung orang-orang Melayu.

Dap cuba mengusung Anwar Ibrahim ke Perak sebagai bakal Perdana Menteri dengan harapan pengundi-pengundi Cina teruja dengan kehadiran dan karisma tokoh dari Ceruk Tok Kun ini.

Namun kerana imejnya yang tercalar sejak kebelakangan ini ekoran pelbagai isu membabitkan isu moral, Anwar sudah mula dicemuh oleh masyarakat Cina sebagai "orang politik yang hidup di dua alam."

Anwar didakwa bercakap berlainan bila berdepan dengan Dap dan pengundi-pengundi Cina manakala ketika berdepan Pas, hujah diubah kepada perjuangan mendalulatkan lslam.

"Orang begini merbahaya . . ."bekas Timbalan Presiden PKR Dr.Chandra Muzaffar pernah membuat remark. Kata-kata ini diluahkan sejak tahun 1998 lagi.

Dap dan Pas khususnya PKR mengusung Anwar ke pentas-pentas politik anjuran mereka namun sejak kebelakangan "crowd" yang hadir jauh merosot dari anggaran awal.

Dap menyedari Anwar sudah tidak ada umphh dikalangan pengundi-pengundi Cina tapi cuba mempertahankan Ketua Pembangkang dari semua aspek kerana "pembangkang tidak ada tokoh yang boleh menyaingi Anwar."

Sama ada suka ataupun tidak masa depan mereka diletak di atas bahu Anwar.

Dap kini dilihat memikul Anwar sebagai juara rakyat sekaligus mewarisi bebanan PKR yang pada anggapan umum tak ubah macam kata peribahasa "memikul biawak hidup."

Di pihak BN, lawatan Najib ke Perak menjadi rutin sehingga dalam tempoh sebulan, Perdana Menteri telah datang dua kali ke negeri ini.

Menteri Besar Perak Dato' Seri Dr. Zambry Abd Kadir mengakui lawatan Perdana Menteri membuahkan hasil kerana masyarakat Cina mulai memberikan sokongan dan perhatian semula kepada BN negeri.

Sejak menjadi Perdana Menteri, Najib mengubah persepsi masyarakat Cina apabila selain memperkenalkan konsep 1Malaysia, pendekatan Najib berbanding dengan Anwar jauh berbeza.

Najib turun ke padang sebagai "kawan" kepada masyarakat Cina manakala Anwar pula hadir dalam program anjuran Dap semata-mata. Anwar dilihat lebih kepada kawan Dap daripada kawan masyarakat Cina.

Serentak dengan Program sambutan Tahun Baru Cina peringkat kebangsaan anjuran Kementerian Penerangan dan Komunikasi dan kerajaan negeri Perak di Sitiawan Sabtu lalu, Dap juga menyainginya dengan menganjurkan program sama di Gopeng.

Tetamu utama mereka dalam program raya cina itu Anwar. Tapi "crowd"nya tidaklah mengkagumkan.

Seperti umum ketahui "crowd" sambutan hari raya cina anjuran BN menjangkau 60,000 orang. Ini tentu saja satu rekod buat penganjur.

Justeru di kaca mata masyarakat Cina, aura Najib jauh mengatasi aura yang dimiliki Anwar.

Ibarat dalam permainan dam ular pembangkang pernah "naik tangga" hingga berkuasa 11 bulan namun mereka jatuh merudum bila terkena kepala ular.

Bagi mengembalikan semangat setelah terkena kepala ular, Anwar dalam ceramah di Gopeng Sabtu lalu, sekadar dihadiri 2,000 orang, membayangkan idaman Pakatan Rakyat untuk merampas semula Perak.

Untuk rekod, program Dato' Seri Dr. Hassan Ali di Bukit Gantang Ahad berjaya menghimpun kira-kira7,000 orang. Ramai juga ahli-ahli PAS dan penyokong parti itu hadir.

Kerana kata Anwar Perak sebagai landasan penting dalam matlamat mereka untuk menawan Putrajaya.

Anwar juga yakin Perak akan kembali ke tangan Pakatan Rakyat dalam PRUke13 kelak.

"Perak penting, bila kita tawan Peral kita boleh tembus ke Johor ke Sabah, Sarawak dan tawan Putrajaya,'' katanya.

Mantan Timbalan Perdana Menteri percaya peluang PR untuk menang lebih cerah jika PRU ke13 diadakan segera.
"Sekiranya bulan Mac ini pilihanraya diadakan saya optimis PR menang besar dan Najib bakal menjadi ketua Pembangkang di Parlimen Malaysia,"katanya..

Seperti sedar Anwar mencanang semula ide merampas Perak, Presiden MCA Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek berpendapat kehadiran Najib di majlis tahun baru Cina MCA Perak (Ahad) meningkatkan lagi keyakinan BN mengekalkan kuasa di Perak.

Katanya MCA Perak teruja dengan Najib menghadiri rumah terbuka MCA negeri dan merupakan kali pertama Perdana Menteri berbuat demikian.

Najib pada mula dijadual pulang ke KL setelah tamat program di Sitiawan namun membuat keputusan tidor di Ipoh dan menghadiri program MCA ini keesokanya ( Ahad).

Terdahulu dari itu Setiausaha Agong MCA Dato' Seri Kong Cho Ha membayangkan Ngo-Ngo Cina di Perak kini sudah mula kembali memberi sokongan kepada parti itu.

Soi Lek juga yakin rakyat menyokong pemimpin yang turun ke bawah bagi memahami masalah rakyat serta menyelesainya.

Manakala Dr. Zambry memberitahu media hari ini (Selasa) selepas majlis bertemu pelanggan di Ipoh, tahap sokongan masyarakat Cina terhadap kepimpinan BN dilihat semakin meningkat.

Beliau akui sokongan ini dapat dilihat kebelakangan ini walaupun terdapat cubaan pihak tertentu yang mahu mengganggu gugat dan menghasut rakyat membenci kerajaan.

Semasa lawatan Perdana Menteri minggu lalu sempena majlis Terbuka Tahun Baru Cina di Sitiawan, beliau dapat melihat sokongan masyarakat ini berdasarkan bahasa badan yang ditunjukkan.

"Selain itu, sokongan juga diterima daripada masyarakat Melayu dan India dan tidak dinafikan sokongan ketiga-tiga kaum utama ini sangat penting untuk memastikan BN memenangi pilihanraya umum akan datang," katanya.

Bagaimanapun pendapat Anwar bahawa Perak bakal milik mereka disanggah oleh para pemerhati politik yang menganggap "ayam yang dikejar tak dapat" merujuk kepada Perak,"manakala tangan pula berlumuran najis."

Justeru Anwar yang yakin Perak jatuh semula ke PR sekadar menjerat angin di awan lalu.

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

Anwar dan N.Ajis kantol gadai akidah, Mulalah mereka menipu <b>...</b>

Posted: 17 Feb 2012 12:00 AM PST


Bila Anwar and Nik Aziz kantol dalam isu Najib lari akidah sini, mulakah mereka membuat penipuan apa cara saja untuk menipu. Lihat gambar di atas.

Inilah sebenarnya.


Mereka ini memang kuat memfitnah.

Bawah ini gambar lama mereka fitnah Najib. Ceritanya bermula dari fitnah Raja Petra di Malaysia Today kononnya ada Sami Hindu buat mantera dalam rumah Najib dan Rsomah.

Malaysiakini pun sama mempromosi gambar ini.


Selain itu, Tian Chua pernah memfitnah dengan gambar palsu photoshop yang low quality.


Gambar low standard atas ini pun mereka dan Malaysiakini kata betul.

Tapi ... gambar berikut memang original!


Real pun ye ... pasal dia pun macam dah biasa sebab dia percaya semua agama sama sahaja (Islam plural).

Masa kecik dulu, Atok dia yang Hindu kutip botol di Ceruk Tok Kun ada ajar kot?

terima kasih Cucu Tok Selampit

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

JKKK(P) Kota Sarang Semut: BODY GUARD FROM <b>CERUK TOK KUN</b>

Posted: 08 Jan 2012 02:03 AM PST

?????????........

Panas!!! Skandal terbaru??

Kak Wan Menangis Kerana Fayyad
Ada apa-apa ka Kak Wan??Anwar nak masuk penjara pun Kak Wan tak menitik air mata macam ni sekali pun,Anwar yang di katakan nazak nak mati pun Kak Wan tak menitik air mata,,yang hairanya bila si Fayyad jatuh rebah dan masa itu Kak Wan tak tahu dan nampak ketika keluar dan tak tak tahu Fayyad di bawa ke hospital masa dia tak sedarkan diri boleh menitik air mata,??
Nak tanya sikit la Kak Wan,,air mata mengalir tu untuk Fayyad atau pun satu lagi kemungkinan Kak Wan nak raih simpati undi penduduk Cerok Tok Kun??agak-agak Kak Wan tahun ni Kak Wan boleh kot dapat anugerah pelakon wanita terbaik,,atau pelakon skandal panas???
Hummmp kesian Fayyad.apalah yang hebat sanggat sampai orang nak cucuk mofin dalam badan dia,,rasa macam cerita orang putih la pulak,,dengan pantas boleh cucuk jarum dan masukan dos yang banyak ke dalam tubuh seseorang tu..
Tapi apa-apa pun nantikan laporan dari hospital..racun apa yang sebenarnya di cucuk dalam badan Fayyad??.tak logik la dalam keadaan ramai orang.tak dapat tangkap orang yang di katakan menyuntik Fayyad,,orang tu pakai ilmu ghaib kot??dengan sepantas kilat boleh hilangkan diri,,atau Fayyad sendiri yang mengambil mofin???
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Oct 2011 11:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2011 11:50 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Sep 2011 11:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 16 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 16 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Kenapa Tiada Rekod Salasilah Anwar Ibrahim ? | AIDC

Posted: 16 May 2011 09:36 AM PDT

Email dari Ceruk Tok Kun – Anwar Ibrahim banyak menerbitkan karya-karya buku yang mengangkat idea pemikirannya seperti Asia Renaisance, walaupun ada di antara buku tersebut ditulis oleh pihak lain.

Umum harus mengetahui dan bertanya kenapa Anwar tidak pernah mengangkat salasilah diri dan keluarganya untuk menjadi tatapan dan perbincangan umum tidak seperti pemimpin-pemimpin lain yang banyak menceritakan mengenai salasilah keturunan dan latar belakang keluarga.

Dalam Islam, salasilah keturunan merupakan satu aspek yang penting kepada seseorang pemimpin, sekiranya seseorang itu datang dari keluarga yang baik sebagaimana ciri yang ada pada pemimpin Islam, nescaya organisasi yang dipimpin akan bergerak baik.

Hari ini, cuba kita perhatikan apa yang berlaku kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR) , satu persatu masalah timbul dari ahli akar umbinya hinggalah kepada pemimpin agungnya Anwar Ibrahim.

Kenapa situasi itu berlaku kepada parti tersebut , sedangkan usianya masih diperingkat seawal jagung berbanding parti lain di Malaysia.

Adakah ia berpunca dari Anwar Ibrahim sendiri ?

Menurut satu sumber yang boleh dipercayai, status Anwar sebenarnya boleh dipertikai.

Mak Yan dikatakan bukan bonda sebenar kepada Anwar Ibrahim sebaliknya hanya merupakan mak tiri sahaja, kerana Anwar dikatakan mempunyai ibu dari keturunan Cina hasil hubungan Datuk Ibrahim dan seorang perempuan Cina.

Kalau diperhatikan pendapat sumber ini ada logiknya kerana Anwar pernah mengunakan faktor kematian Mak Yan untuk meraih simpati penyokongnya, ditokok ditambah pelbagai elemen pihak lain menganiayai diri dan Mak Yan.

Sehingga Zulkifli Nordin pernah mengunakan suara latarnya untuk menerbitkan bahan propaganda sentimen simpati kematian Mak Yan sewaktu itu sebagai kaedah untuk meraih sokongan rakyat, Zulkifli Nordin harus menceritakan kembali kepada umum apa kisah sebenar disebalik peranannya sewaktu itu.

Secara logik sebagai anak yang baik, kita sendiri sudah tentu tidak sanggup mempergunakan ibu kita untuk kepentingan sendiri, namun sebaliknya berlaku kepada manusia bernama Anwar, dia peduli apa hal tersebut, agenda peribadi lagi penting kerana barangkali dia tau bahawa Mak Yan bukanlah ibu kandungnya.

Status Anwar tersebut diperkukuhkan lagi dengan pelakuannya yang suka melanggan perempuan-perempuan muda terutama dari Cina, aksi seks beliau dengan China Doll yang terbongkar menjadi bukti, sewaktu beliau berada dalam Kabinet Kerajaan beliau menjadikan Datuk Nalakarupan seorang Bos Syarikat Judi sebagai teman karib dan membekalkan perempuan kepadanya.

Isterinya Wan Azizah juga mempunyai iras muka Cina. Cuba perhatikan gambar Azizah semasa muda.

Pelakuan buruk Anwar bukan setakat itu kerana dirinya juga sanggup melakukan hubungan abnormal dengan puluhan mungkin ratusan lelaki muda yang dikenalinya.

Jika tidak ada mengapa musuh politik menjadikan itu sebagai sasaran untuk menjatuhkan dirinya, kata orang pokok bergoyang sudah tentu ada angin yang datang, dan secara kebetulan muncul watak lelaki gay Sukma Darmawan suatu ketika dahulu yang amat rapat dengannya dan kini wujud pula Saiful Bukhari lelaki muda yang pernah dinodai Anwar Ibrahim.

Bukankah ini membuktikan sahsiah Anwar sendiri sebenarnya adalah tidak baik.

Hari ini, demi meneruskan legasi politiknya Anwar sanggup menjadi pelacur kepada kaum Cina untuk meraih kekuasaaan, keharmornian perkongsian kuasa semua kaum oleh kerajaan sedia ada cuba dirosakkan Anwar.

Anwar lebih sanggup melantik peguamnya terdiri daripada kesemua bukan Islam, sekiranya dahulu ada peguam bernama Zainur Zakaria, Raja Aziz Idrus dan Sulaiman Abdullah, tetapi kini nama tersebut diganti dengan nama-nama yang langsung tidak ada perkaitan dengan bau Islam, apakah maksud kesemua ini?

Sehingga hari ini Malaysia merupakan negara tunggal di kelompok Asia Tenggara yang belum pernah diperintah oleh imigran Cina selain Brunei, di Thailand, Thaksin Shinawatra yang merupakan imigran Cina pernah menjadi Perdana Menteri selama dua penggal sebelum digulingkan tentera.

Begitu juga di Indonesia, Gus Dur yang dikenali juga sebagai Bapa Pluralisme Agama juga merupakan seorang Cina dari sukku Hakka, dan hari ini di Indonesia komuniti Cina amat berterima kasih kepadanya kerana banyak memberi ruang kepada masyarakat Cina atau dikenali dengan masyarakat Tiongkok menyambut perayaan Cuti Tahun Baru China. (rujuk buku Bermula 1 Legasi atau Berakhir tulisan Musli Oli dan Dr.Kadir jaafar, April 2001).

Hubungan Anwar dengan pemimpin ASEAN berketurunan Cina tersebut secara kebetulan atau tidak adalah amat rapat.

Mungkin juga Anwar menggunakan sentimen Cina untuk menarik sokongan kaum Cina di Malaysia.

Cory Aqunio yang pernah menjadi Presiden Filipina pada tahun 1985 juga merupakan imigran Cina di Filipina, secara kebetulan atau persamaan slogan yang dilaungkan Aquino juga adalah "People Power" untuk meraih sokongan rakyat menumbangkan kerajaan sedia ada sewaktu itu.

Harus juga diingatkan Anwar juga pernah mencadangkan dilakukan kajian mengenai Islam dan Confucius sewaktu menjadi Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

Di Malaysia hari ini, Anwar Ibrahim juga berada di dalam lingkaran sama dan atas sebab itulah beliau terkehadapan dalam memperjuangkan isu pluralisme dan perkara berkaitan dengan komuniti tersebut sehingga sanggup mengenepikan akidah bangsa sendiri.

Kes Anwar ini kalau kita perhatikan seakan sama dengan perancangan yang dilakukan oleh Yahudi untuk membentuk pemimpin Islam berbaur Yahudi seperti Kamal Atarturk di Turki yang boleh menumbangkan kerajaan Uthmaniyah.

Dari seorang berstatus anak luar nikah, Kamal akhirnya diangkat sebagai Presiden Turki pertama dan memisahkan Islam dari kehidupan seharian masyarakat Turki.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Sep 2011 01:23 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Sep 2011 11:54 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2011 11:37 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Biodata Datuk Seri Anuar Ibrahim | PCHBlog

Posted: 13 Jul 2011 10:48 PM PDT

Beliau dilahirkan pada 10 Ogos 1947 di Ceruk Tok Kun, Bukit Mertajam, Pulau Pinang.[4] Anwar bermaksud 'bercahaya'. Ayahnya Datuk Haji Ibrahim bin Abdul Rahman adalah bekas ahli Parlimen dan Setiausaha Parlimen Kementerian Kesihatan Malaysia. Manakala ibunya Che Yan Hussein adalah ahli pidato Pergerakan Wanita UMNO. Semasa kecil, beliau sering dibawa ke majlis-majlis ceramah wanita.Pada tahun 1978, beliau berkahwin dengan Datin Seri Dr Wan Azizah Datuk Ismail seorang penuntut Royal College of Surgeons, Dublin, Ireland yang kemudiannya bertugas di klinik mata di Hospital Universiti, Petaling Jaya. Perkahwinannya dengan Datin Seri Azizah dikurniakan seramai 6 orang cahaya mata. Anak sulungnya, Nurul Izzah kini merupakan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Kuala Lumpur.
Pendidikan

Semasa kecil, beliau bersekolah rendah di Sekolah Kebangsaan Stowell, Bukit Mertajam, Pulau Pinang. Kemudian, beliau meneruskan pengajian persekolahan menengahnya di Maktab Melayu Kuala Kangsar (MCKK) dari tahun 1960 hingga 1966. Semasa di MCKK, beliau aktif dalam Persatuan Bahasa Melayu dan wakil pemidato sekolahnya. Beliau juga pernah dilantik sebagai Ketua Pengawas MCKK. Semasa di MCKK, Anwar mengenali Sanusi Junid, Kamaruddin Jaafar dan Yahaya Ahmad. Selepas itu pada tahun 1967, beliau melanjutkan pelajaran tinggi di Universiti Malaya dalam Pengajian Melayu (Sastera).

sumber : wikipedia

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2011 11:37 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Biodata Datuk Seri Anuar Ibrahim | PCHBlog

Posted: 13 Jul 2011 10:48 PM PDT

Beliau dilahirkan pada 10 Ogos 1947 di Ceruk Tok Kun, Bukit Mertajam, Pulau Pinang.[4] Anwar bermaksud 'bercahaya'. Ayahnya Datuk Haji Ibrahim bin Abdul Rahman adalah bekas ahli Parlimen dan Setiausaha Parlimen Kementerian Kesihatan Malaysia. Manakala ibunya Che Yan Hussein adalah ahli pidato Pergerakan Wanita UMNO. Semasa kecil, beliau sering dibawa ke majlis-majlis ceramah wanita.Pada tahun 1978, beliau berkahwin dengan Datin Seri Dr Wan Azizah Datuk Ismail seorang penuntut Royal College of Surgeons, Dublin, Ireland yang kemudiannya bertugas di klinik mata di Hospital Universiti, Petaling Jaya. Perkahwinannya dengan Datin Seri Azizah dikurniakan seramai 6 orang cahaya mata. Anak sulungnya, Nurul Izzah kini merupakan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Kuala Lumpur.
Pendidikan

Semasa kecil, beliau bersekolah rendah di Sekolah Kebangsaan Stowell, Bukit Mertajam, Pulau Pinang. Kemudian, beliau meneruskan pengajian persekolahan menengahnya di Maktab Melayu Kuala Kangsar (MCKK) dari tahun 1960 hingga 1966. Semasa di MCKK, beliau aktif dalam Persatuan Bahasa Melayu dan wakil pemidato sekolahnya. Beliau juga pernah dilantik sebagai Ketua Pengawas MCKK. Semasa di MCKK, Anwar mengenali Sanusi Junid, Kamaruddin Jaafar dan Yahaya Ahmad. Selepas itu pada tahun 1967, beliau melanjutkan pelajaran tinggi di Universiti Malaya dalam Pengajian Melayu (Sastera).

sumber : wikipedia

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 31 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 31 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 31 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 31 May 2011 12:00 AM PDT

Kedah Times: Kalau Kak Wan Pitam Tengok Ni Memang Tak Mengejutkan!

Posted: 31 May 2011 11:59 PM PDT

Soalan:Pak Cik orang lama di Kampung Ceruk Tok Kun Bawah ini, jadi boleh tak pak cik ceritakan di mana sebenarnya Anwar Brahim ini dilahirkan kerana ada pihak memberitahu Anwar ini bukan anak jati Jalan Kilang Ubi (JKU), Ceruk Tok Kun Bawah (CTKB), Bukit Mertajam (BM)?


Pak Chik:Boleh...boleh... Sebenarnya Anwar dilahirkan di Sungai Bakap (Seberang Perai Selatan - SPS) bukannya di Bukit Mertajam (Seberang Perai Tengah - SPT). Pada masa tu Pak Brahim bekerja di Hospital Sungai Bakap dan tinggal di sana. Mak Yan (isteri Pak Brahim) cukup kuat aktif terlibat dalam W.I. (Perkumpulan Wanita) di kawasan SPS dan juga di Pulau Pinang. Dulu bila kita sebut W.I. saja semua orang tahu. Ianya pergerakan Wanita UMNO sekarang ini.
Soalan:Baru-baru ini saya ada terbaca dalam blog Ummi Hafilda Ali yang mendakwa semasa hubungan Azmin dengan adiknya itu masih baik yang Anwar pernah memberitahu yang Wan Azizah tu sebenarnya anak orang Korea yang diambil sebagai anak angkat Wan Ismail. Dan saya ada terdengar juga yang Anwar ini bukannya anak Pak Brahim dengan Mak Yan, tetapi anak Pak Brahim dengan perempuan lain. Benarkah perkara ini Pak Cik?
Pak Chik:Wan Ismail bapa Wan Azizah tu orang Permatang Pauh dan dia pangkat besar dalam Kerajaan dulu. Dia dulu selalu kerja di luar negara. Mungkin betul Wan Azizah itu anak angkat Wan Ismail kerana kulit dan muka Wan Azizah tak sama iras dengan Wan Ismail atau isterinya. Putih lain kulitnya. Apa pun kalau nak pasti Wan Azizah tu anak betul atau anak angkat Wan Ismail kena tengok surat nikah Wan Azizah. Kalau nikah pakai wali hakim, sah lah Wan Azizah tu anak angkat Wan Ismail. 

Tentang Anwar pula banyak juga orang kata macam tu kerana kulit Anwar adalah cerah jika nak dibandingkan dengan abang-abangnya seperti Mokhtar, Rani dan Marzhuki. Kulit depa tu gelap nak ikut kulit Pak Brahim. Masa Anwar kecil pun dia berkulit cerah, comel dan berperangai lembut. Kalau kita dengar cerita orang-orang tua dulu, Anwar ini bukannya anak Pak Brahim dengan Mak Yan tetapi anak Pak Brahim dengan seorang perempuan Cina yang bekerja di Hospital Sungai Bakap semasa Pak Brahim kerja di situ dulu. Tapi, saya tak maulah tuduh-tuduh, takut tersilap plak. Apa pun zaman sekarang ni canggih sungguh, dengan guna contoh darah saja dah boleh tahu Anwar itu anak sapa dengan sapa. Apa kita panggil tu? DNA?

Soalan:Pak Cik, betulkah banyak orang kata Pak Brahim tu kawin dengan orang gajinya?
Pak Chik:(Sambil ketawa juga) Bab kawin pun hang tau juga ka? Memang benar la Pak Brahim kahwin bini nombor dua orang gajinya. Sebenarnya orang gaji ini adalah girlfriend Rani, Abang Anwar yang bercita-cita nak menjadikan orang gaji tu sebagai isterinya. Tapi, dah jodoh nak buat macam mana kan?
Soalan:Masa Anwar sekolah rendah, di sekolah mana dia belajar?
Pak Chik:Setelah Pak Brahim pindah ke Jalan Kilang Ubi, Ceruk Tok Kun bawah ni, Anwar belajar di Sekolah Stowell. Sekolah ni sekolah rendah aliran Inggeris yang letaknya bersebelahan dengan BM High School (sekolah aliran Inggeris juga), sekolah yang Pak Lah belajar dalam Form 6 dulu. Anwar apabila balik sekolah dia dihantar pula oleh Pak Brahim ke sekolah agama dekat rumah dia di Jalan Kolam (jalan menuju air terjun Bukit Mertajam Recreation Park) tu. Oleh kerana Anwar semasa umur peringkat sekolah rendah dia ni jenis lembut (orang kata lembut macam pondan) dengan kulitnya cerah dan comel bagi budak lelaki maka ramai budak-budak lelaki sebaya dengannya suka mengusiknya dengan memegang-memegang pipi dan lain-lain anggota badan dia. Biasalah kalau kehidupan di kampung budak-budak suka melawak kasar, lebih-lebih lagi kepada budak-budak berperangai lembut macam budak perempuan.

Bersambung............ Zaman Anwar bersekolah di MCKK dan benarkah aktiviti meliwat Anwar bermula di situ sebagaimana kepercayaan ramai orang???

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 16 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 16 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Kenapa Tiada Rekod Salasilah Anwar Ibrahim ? | AIDC

Posted: 16 May 2011 09:36 AM PDT

Email dari Ceruk Tok Kun – Anwar Ibrahim banyak menerbitkan karya-karya buku yang mengangkat idea pemikirannya seperti Asia Renaisance, walaupun ada di antara buku tersebut ditulis oleh pihak lain.

Umum harus mengetahui dan bertanya kenapa Anwar tidak pernah mengangkat salasilah diri dan keluarganya untuk menjadi tatapan dan perbincangan umum tidak seperti pemimpin-pemimpin lain yang banyak menceritakan mengenai salasilah keturunan dan latar belakang keluarga.

Dalam Islam, salasilah keturunan merupakan satu aspek yang penting kepada seseorang pemimpin, sekiranya seseorang itu datang dari keluarga yang baik sebagaimana ciri yang ada pada pemimpin Islam, nescaya organisasi yang dipimpin akan bergerak baik.

Hari ini, cuba kita perhatikan apa yang berlaku kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR) , satu persatu masalah timbul dari ahli akar umbinya hinggalah kepada pemimpin agungnya Anwar Ibrahim.

Kenapa situasi itu berlaku kepada parti tersebut , sedangkan usianya masih diperingkat seawal jagung berbanding parti lain di Malaysia.

Adakah ia berpunca dari Anwar Ibrahim sendiri ?

Menurut satu sumber yang boleh dipercayai, status Anwar sebenarnya boleh dipertikai.

Mak Yan dikatakan bukan bonda sebenar kepada Anwar Ibrahim sebaliknya hanya merupakan mak tiri sahaja, kerana Anwar dikatakan mempunyai ibu dari keturunan Cina hasil hubungan Datuk Ibrahim dan seorang perempuan Cina.

Kalau diperhatikan pendapat sumber ini ada logiknya kerana Anwar pernah mengunakan faktor kematian Mak Yan untuk meraih simpati penyokongnya, ditokok ditambah pelbagai elemen pihak lain menganiayai diri dan Mak Yan.

Sehingga Zulkifli Nordin pernah mengunakan suara latarnya untuk menerbitkan bahan propaganda sentimen simpati kematian Mak Yan sewaktu itu sebagai kaedah untuk meraih sokongan rakyat, Zulkifli Nordin harus menceritakan kembali kepada umum apa kisah sebenar disebalik peranannya sewaktu itu.

Secara logik sebagai anak yang baik, kita sendiri sudah tentu tidak sanggup mempergunakan ibu kita untuk kepentingan sendiri, namun sebaliknya berlaku kepada manusia bernama Anwar, dia peduli apa hal tersebut, agenda peribadi lagi penting kerana barangkali dia tau bahawa Mak Yan bukanlah ibu kandungnya.

Status Anwar tersebut diperkukuhkan lagi dengan pelakuannya yang suka melanggan perempuan-perempuan muda terutama dari Cina, aksi seks beliau dengan China Doll yang terbongkar menjadi bukti, sewaktu beliau berada dalam Kabinet Kerajaan beliau menjadikan Datuk Nalakarupan seorang Bos Syarikat Judi sebagai teman karib dan membekalkan perempuan kepadanya.

Isterinya Wan Azizah juga mempunyai iras muka Cina. Cuba perhatikan gambar Azizah semasa muda.

Pelakuan buruk Anwar bukan setakat itu kerana dirinya juga sanggup melakukan hubungan abnormal dengan puluhan mungkin ratusan lelaki muda yang dikenalinya.

Jika tidak ada mengapa musuh politik menjadikan itu sebagai sasaran untuk menjatuhkan dirinya, kata orang pokok bergoyang sudah tentu ada angin yang datang, dan secara kebetulan muncul watak lelaki gay Sukma Darmawan suatu ketika dahulu yang amat rapat dengannya dan kini wujud pula Saiful Bukhari lelaki muda yang pernah dinodai Anwar Ibrahim.

Bukankah ini membuktikan sahsiah Anwar sendiri sebenarnya adalah tidak baik.

Hari ini, demi meneruskan legasi politiknya Anwar sanggup menjadi pelacur kepada kaum Cina untuk meraih kekuasaaan, keharmornian perkongsian kuasa semua kaum oleh kerajaan sedia ada cuba dirosakkan Anwar.

Anwar lebih sanggup melantik peguamnya terdiri daripada kesemua bukan Islam, sekiranya dahulu ada peguam bernama Zainur Zakaria, Raja Aziz Idrus dan Sulaiman Abdullah, tetapi kini nama tersebut diganti dengan nama-nama yang langsung tidak ada perkaitan dengan bau Islam, apakah maksud kesemua ini?

Sehingga hari ini Malaysia merupakan negara tunggal di kelompok Asia Tenggara yang belum pernah diperintah oleh imigran Cina selain Brunei, di Thailand, Thaksin Shinawatra yang merupakan imigran Cina pernah menjadi Perdana Menteri selama dua penggal sebelum digulingkan tentera.

Begitu juga di Indonesia, Gus Dur yang dikenali juga sebagai Bapa Pluralisme Agama juga merupakan seorang Cina dari sukku Hakka, dan hari ini di Indonesia komuniti Cina amat berterima kasih kepadanya kerana banyak memberi ruang kepada masyarakat Cina atau dikenali dengan masyarakat Tiongkok menyambut perayaan Cuti Tahun Baru China. (rujuk buku Bermula 1 Legasi atau Berakhir tulisan Musli Oli dan Dr.Kadir jaafar, April 2001).

Hubungan Anwar dengan pemimpin ASEAN berketurunan Cina tersebut secara kebetulan atau tidak adalah amat rapat.

Mungkin juga Anwar menggunakan sentimen Cina untuk menarik sokongan kaum Cina di Malaysia.

Cory Aqunio yang pernah menjadi Presiden Filipina pada tahun 1985 juga merupakan imigran Cina di Filipina, secara kebetulan atau persamaan slogan yang dilaungkan Aquino juga adalah "People Power" untuk meraih sokongan rakyat menumbangkan kerajaan sedia ada sewaktu itu.

Harus juga diingatkan Anwar juga pernah mencadangkan dilakukan kajian mengenai Islam dan Confucius sewaktu menjadi Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

Di Malaysia hari ini, Anwar Ibrahim juga berada di dalam lingkaran sama dan atas sebab itulah beliau terkehadapan dalam memperjuangkan isu pluralisme dan perkara berkaitan dengan komuniti tersebut sehingga sanggup mengenepikan akidah bangsa sendiri.

Kes Anwar ini kalau kita perhatikan seakan sama dengan perancangan yang dilakukan oleh Yahudi untuk membentuk pemimpin Islam berbaur Yahudi seperti Kamal Atarturk di Turki yang boleh menumbangkan kerajaan Uthmaniyah.

Dari seorang berstatus anak luar nikah, Kamal akhirnya diangkat sebagai Presiden Turki pertama dan memisahkan Islam dari kehidupan seharian masyarakat Turki.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full content generated by Get Full RSS.
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved