Ahad, 27 Mei 2012

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search


RUMAH UNTUK DISEWA <b>DI BUKIT MERTAJAM</b>,PENANG | Rumah <b>...</b>

Posted: 23 May 2012 06:46 AM PDT

Publish date: May 23, 2012 1:46 pm
Contact Name: MR DIN
Price: RM250
Region: Pulau Pinang
Location: BUKIT MERTAJAM
Phone: 0149443132
Tags:

RUMAH UNUTK DISEWA DI BM,PENENG
KEMUDAHAN:
BERHAMPIRAN SURAU,KEDAI,SEKOLAH DAN PASARAYA
10MINIT KE PEKAN BM
15MINIT KE TOL JURU DAN PENENG BRIDGE
7MINIT KE KULIM KEDAH

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Contact Ad Owner

09 di kepala batas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di kepala batas - Google Blog Search


KURSUS EKSPLORASI HAJI <b>DI</b> SMS <b>KEPALA BATAS</b> <b>...</b>

Posted: 16 May 2012 07:36 PM PDT

KEPALA BATAS – Seramai lebih 300 orang pelajar Tingkatan 4 dan Tingkatan 5 telah mengikuti kursus eksplorasi haji yang telah dianjurkan oleh Panitia Pendidikan Islam SMSKB dengan kerjasama Pihak Tabung Haji. Kursus ini diadakan bertujuan untuk memberikan pengalaman secara terus kepada para pelajar bagaimana untuk mengerjakan ibadah haji. Ini juga merupakan sinambungan daripada topik haji yang telah mereka pelajari di dalam bilik darjah.

Setelah selesai mendengar taklimat dan ceramah yang disampaikan oleh En. Aswad iaitu pegawai dari Tabung Haji, para pelajar yang telah siap berpakaian ihram meneruskan praktikal berwukuf, melontar, tawaf dan saei di kawasan sekolah.

Hasil temuramah beberapa pelajar yang menyertai eksplorasi ini,, mereka sangat gembira  dan merasa bertuah kerana selain belajar secara teori, mereka dapat melakukannya secara praktikal yang bagi mereka sangat membantu dalam memahami ibadah haji.

Aktiviti eksplorasi ini juga akan menjadi aktiviti tahunan bagi para pelajar tingkatan 4 dan 5 pada tahun- tahun yang akan datang.

09 di Batu kawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


UMNO Online - Projek Solar <b>Di Batu Kawan</b> Bukti DAP, Guan Eng <b>...</b>

Posted: 28 Mar 2012 02:20 AM PDT

Kategori Berita Pilihan

Projek Solar Di Batu Kawan Bukti DAP, Guan Eng Kaki Putar Alam

Oleh : Ropikah Ahmad

BATU KAWAN, 28 Mac – Kerajaan DAP Pulau Pinang telah terbukti tidak bertanggungjawab apabila membelakangkan kepentingan rakyat tempatan khususnya di Batu Kawan sendiri apabila meluluskan pembinaan projek kilang solar biarpun ia memberi kesan buruk kepada alam sekitar.

Ketua UMNO Bahagian Batu Kawan, Datuk Mohd Nordin Mohd Kassim membidas tindakan dangkal kepimpinan kerajaan negeri yang diketuai oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri.

"Fikirkan sendiri bagaimana tindakan DAP apabila loji pemprosesan Lynas di Pahang mahu diusahakan maka mereka buat bantahan sehinggakan demonstrasi besar-besaran digerakkan bukan saja di negeri terbabit tetapi di Padang Kota juga dibuat sedangkan dalam diam mereka ini menggerakkan satu projek yang lebih berbahaya," katanya kepada UMNO-Online.

Dilaporkan, Bosch Group dari Jerman akan melabur RM2.2 bilion bagi membina kilang pengeluaran panel solar di Pulau Pinang selepas perjanjian memorandum yang dibuat kerajaan negeri.

"Sepatutnya hal-hal sedemikian dibincangkan dengan penduduk di sini terlebih dahulu dan mereka perlu memberi penjelasan kepada rakyat khususnya penduduk di Batu Kawan berhubung projek kilang Solar yang akan dibina di kawasan berkenaan.

"Persoalannya kenapa Lynas di Pahang diperbesar-besarkan sedangkan projek kilang solar yang diluluskan oleh pentadbiran negeri disembunyikan? Apa motif sebenar tindakan tersebut dibuat?"

Tegas beliau lagi, penduduk Batu Kawan sendiri tidak bersetuju dengan pembinaan kilang berkenaan yang bukan saja akan mencemarkan alam sekitar tetapi juga itu akan menjejaskan aktiviti harian penduduk di situ.

"Kawasan Batu Kawan bukan besar mana pun malahan penduduknya pun tidaklah seramai mana jadi sewajarnya kepimpinan negeri bukan saja menjaga hati penduduk tetapi juga mengambil berat akan apa yang berlaku kepada persekitaran mereka," katanya.

Jelas beliau, kajian yang telah dijalankan mendapati bahawa proses solar ini akan mengeluarkan lebih 10 bahan kimia dan bahan-bahan ini dikhuatiri akan menjejaskan punca pendapatan penduduk termasuklah ternakan ikan yang terjejas.

"Jika projek Lynas yang telah disahkan tidak memberi kesan berbahaya diprovokasikan dan dijadikan bahan proganda tetapi mengapa pula projek solar yang memberi kesan negatif kepada rakyat dibiarkan dibina?"

Pada 26 Februari lalu, satu demonstrasi Hijau telah digerakkan oleh pakatan pembangkang di Kuantan, Kuala Lumpur manakala di Pulau Pinang diketuai sendiri oleh Ketua Menterinya sebagai protes terhadap pembangunan kilang pemprosesan nadir bumi (rare earth) di Gebeng, Kuantan, Pahang milik syarikat Lynas Coporations LTD dengan mengatakan ia akan menghasilkan radioaktif yang membahayakan kesihatan dan boleh memberi kesan buruk terhadap manusia dan alam sekitar.

Namun begitu, hasil kajian didapati bahan nadir bumi adalah unsur penting dalam industri elektronik terutama sekali untuk penghasilan barangan seperti Ipad, komputer, Galaxy Tab, kipas helikopter, telefon mudah alih, turbin angin dan lain-lain malah mengikut data ekonomi, sebahagian besar bahan nadir bumi diimport dari China bagi memenuhi 90% hingga 97% permintaan industri elektronik di seluruh dunia yang semakin berkembang pesat.

Bukan itu saja, saintis pembangkang iaitu Dr Che Rosli Che Mat dari Pas juga telah menjelaskan bahawa operasi kilang pemprosesan nadir bumi tersebut adalah selamat dan tidak mendatangkan mudarat. – MediaUMNO.

Berita Bertarikh 28 March 2012 Pada 5:20 PM

09 di seberang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di seberang jaya - Google Blog Search


tinta balqees: KE <b>SEBERANG JAYA</b> PULAU PINANG

Posted: 26 May 2012 07:04 AM PDT

Kalau kemalasan dah melanda diri memanglah blog ni penuh dengan serawang sana sini........lagi pun dah mula dapat tempahan kek untuk majlis perkhawinan dan pertunangan.Ini pun ada beberpa cerita sewaktu saya menemani En Suami menghadiri seminar di Seberang Jaya Pulau Pinang selama dua hari disana.

Kami terpaksa menginap di Hotel Ixora Seberang Prai kerana di Sunway Hotel penuh.......tempat seminar En Suami di Pusat Konvensyen Sunway Megamall saja apa pun tidak lah jauh dari hotel kami menginap.Hotel Ixora ni pun masih baru lagi.......hotel empat bintang bersih bersih dan layanan pun bagus.

 Kalau tak salah saya waktu tu sambutan Hari Ibu....pihak Hotel turut menyambut dengan mengadakan pertandingan menghias kek untuk pengunjung  hotel...terutam utk para ibu.En Suami mengalakan saya menyertainya tapi terasa kurang adil jika saya turut serta........ayat macam bagus aja!!....sebenarnya lebih kepada perasaan malu.
Antara perserta yg menyertai pertandingan menghias kek anjuran Hotel Ixora.
Sewaktu En Suami keSeminar saya ambil kesempatan untuk melawat kakak saya yang tinggal dengan keluarga anak perempuanya di Penaga.Kebetulan sewaktu kesana dihari kelahiran Kak Ngah saya so saya ambil kesempatan menyambut di Sunway Megamall...ajak makan2 aja dan En Suami sempat membelikan sebiji kek sebelum dia masuk kedewan Seminar.
Yang ni cucu saudara saya.......Qaisara, bijak walau pun baru berusia empat tahun....comel kan.
Sebelum pulang saya dibekalkan nasi lemak hasil tangan Kak Ngah saya.....terbaik dari ladang.
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved