Khamis, 7 Jun 2012

09 di Ceruk Tok Kun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Ceruk Tok Kun - Google Blog Search


ANWAR IBRAHIM - KETUA PEMBANGKANG | 1MYBEST

Posted: 30 Apr 2012 08:14 AM PDT

AHLI PARLIMEN PERMATANG PAUH

Datuk Seri Anwar bin Datuk Ibrahim Abdul Rahman dilahirkan pada 10 Ogos 1947 di Ceruk Tok Kun, Bukit Mertajam Pulau Pinang. Ketua Pembangkang di Parlimen Malaysia dan Ahli Parlimen Permatang Pauh. Beliau juga merupakan penasihat Parti Keadilan Rakyat dan Ketua Umum Pakatan Rakyat.

09 di Butterworth - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Butterworth - Google Blog Search


Eynda&#39;s Diary: Makan Angin <b>Di</b> Pantai Bersih, <b>Butterworth</b>...

Posted: 04 Jun 2012 08:20 PM PDT

Assalamualaikum....hai semua!!
Eynda baru balik dari kampung... Alhamdulillah sampai rumah 10.30pm last nite.... anggaran 6 jam jugak la atas lebuhraya.... banyak kenderaan...syukur dipermudahkan perjalanan balik utara & kembali ke shah alam.... balik utara Jumaat lepas....seronok sangat bila berada di kampung halaman walaupun tak lama....
Hari ahad petang saje bawak anak2 makan angin di Pantai Bersih..... tempat eynda selalu pegi sejak kecik lagi... macam2 kenangan ada kat situ.... dah agak lama tak jejak kaki kat situ.... last sekali rasanyer masa Adam umur bawah 4 tahun....
Tapi Pantai Bersih dah banyak berubah....nak cari jalan agak2 ikut signboard aje.... nasib baik jumpa jugak.... cuma masa tak mengizinkan duduk lama2 tepi pantai sebab dah hampir senja.... sempat snap gambar skit...

Hannah sukaaaa dapat main kat beach.... takmau balik.... baju persalinan lupa nak bawak, seluar dia basah sebab main air laut....tapi sempat kering skit la sebelum naik kete hehe...

Tengah main tepi pantai adam terjumpa sekor kumbang kelemasan dlm air laut tepi gigi pantai.... kira adam penyelamat la... adam kata adam picit2 skit badan kumbang tu...baru kumbang tu bergerak.... ala-ala bagi CPR kat kumbang konon hehe....kami tunggu sampai kumbang tu kering bergerak-gerak macam nak terbang baru kami letak kat area batu2...harap selamat la dia ye...
Nak kena bawak bercuti kat tepi pantai ni... :-D

Kawan Hannah pun ikut.... basah dia sebab Hannah mandikan dlm air laut....
Silau matahari nak turun... jenuh bukak mata besar2....belakang tu pelabuhan kapal...

Lepas tengok matahari terbenam kami bertolak balik ke Sungai Petani.... kami parking area RNR Bagan Ajam... wahhhh time tu kan Maghrib.... kita kelam kabut nak balik rumah tapi tak sangka waktu tu la anak2 muda berkumpul nak merempit dgn motor.... berpuluh-puluh motorsikal..... No komen.... cuma dalam hati berharap semoga diaorg tu berubah la... sepatutnyer time2 macam tu lagi bagus ada di rumah atau di masjid/surau kan....
Melepasi RNR Bagan Ajam nak masuk highway ke Sungai Petani baru la nampak kedudukan Pantai Bersih, lokasi yg original.... tapi tak sempat nak berhenti.... lain kali Insyaallah pegi lagi kalau balik kampung.... masih teringat pakcik yg jual kueteow sup bawah pokok tepi pantai.... berhadapan kawasan apartment...tempat feveret eynda.... ntah masih berniaga kat situ atau tidak....

09 di permatang pauh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


<b>Permatang Pauh</b> lebih baik tanpa Anwar - Part 2 | GENERASI <b>...</b>

Posted: 30 May 2012 05:30 PM PDT

Selama 4 tahun Anwar menjadi wakil rakyat Permatang Pauh , apa yang beliau bantu Sek Agam Rakyat (SAR)  di Permatang Pauh ??   Tak pernah rasanya aku tengok dia pergi beri sumbangan kepada SAR pun.

Yang kerajaan DAP tak habis-habis dok bangga kononnya mereka lah paling hebat beri bantuan kepada SAR di negeri ini . Malah dalam muka surat 5  Buletin Mutiara Haprak , Malik Kassim bukan main lagi gah mendakwa peruntukan kerajaan regim disumbangkan adalah sebanyak RM 1.75 juta setahun . Ia disalurkan untuk meningkatkan mutu pembelajaran dan pengajaran di sekolah .

Di sini GPB agak musykil bagaimana DAP boleh dok sembang deraih  kononnya peruntukan SAR bertambah  . walhal  SAR Abu Bakar Ass Siddiq di Taman Guar Perahu  dibantu Pemuda UMNO yang datang menghulurkan  3 projektor  untuk kemudahan  pembelajaran .

Ini menampakkan jumlah  peruntukan berkenaan untuk sekolah agama rakyat yang melebih 100 buah di P.Pinang tak mencukupi .  Bila nak agih peruntukan  ke setiap sekolah , berapa la sangat yang  dapat ...

Tambah-tambah sekolah SAR Taman Guar Perahu ini bukan dikuasai puak-puak PAS  ,dan mereka hanya control kariah masjid saja di taman berkenaan .


 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved