Selasa, 12 Jun 2012

09 di Ceruk Tok Kun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Ceruk Tok Kun - Google Blog Search


ANWAR IBRAHIM - KETUA PEMBANGKANG | 1MYBEST

Posted: 30 Apr 2012 08:14 AM PDT

AHLI PARLIMEN PERMATANG PAUH

Datuk Seri Anwar bin Datuk Ibrahim Abdul Rahman dilahirkan pada 10 Ogos 1947 di Ceruk Tok Kun, Bukit Mertajam Pulau Pinang. Ketua Pembangkang di Parlimen Malaysia dan Ahli Parlimen Permatang Pauh. Beliau juga merupakan penasihat Parti Keadilan Rakyat dan Ketua Umum Pakatan Rakyat.

09 di Butterworth - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Butterworth - Google Blog Search


Eynda&#39;s Diary: Makan Angin <b>Di</b> Pantai Bersih, <b>Butterworth</b>...

Posted: 04 Jun 2012 08:20 PM PDT

Assalamualaikum....hai semua!!
Eynda baru balik dari kampung... Alhamdulillah sampai rumah 10.30pm last nite.... anggaran 6 jam jugak la atas lebuhraya.... banyak kenderaan...syukur dipermudahkan perjalanan balik utara & kembali ke shah alam.... balik utara Jumaat lepas....seronok sangat bila berada di kampung halaman walaupun tak lama....
Hari ahad petang saje bawak anak2 makan angin di Pantai Bersih..... tempat eynda selalu pegi sejak kecik lagi... macam2 kenangan ada kat situ.... dah agak lama tak jejak kaki kat situ.... last sekali rasanyer masa Adam umur bawah 4 tahun....
Tapi Pantai Bersih dah banyak berubah....nak cari jalan agak2 ikut signboard aje.... nasib baik jumpa jugak.... cuma masa tak mengizinkan duduk lama2 tepi pantai sebab dah hampir senja.... sempat snap gambar skit...

Hannah sukaaaa dapat main kat beach.... takmau balik.... baju persalinan lupa nak bawak, seluar dia basah sebab main air laut....tapi sempat kering skit la sebelum naik kete hehe...

Tengah main tepi pantai adam terjumpa sekor kumbang kelemasan dlm air laut tepi gigi pantai.... kira adam penyelamat la... adam kata adam picit2 skit badan kumbang tu...baru kumbang tu bergerak.... ala-ala bagi CPR kat kumbang konon hehe....kami tunggu sampai kumbang tu kering bergerak-gerak macam nak terbang baru kami letak kat area batu2...harap selamat la dia ye...
Nak kena bawak bercuti kat tepi pantai ni... :-D

Kawan Hannah pun ikut.... basah dia sebab Hannah mandikan dlm air laut....
Silau matahari nak turun... jenuh bukak mata besar2....belakang tu pelabuhan kapal...

Lepas tengok matahari terbenam kami bertolak balik ke Sungai Petani.... kami parking area RNR Bagan Ajam... wahhhh time tu kan Maghrib.... kita kelam kabut nak balik rumah tapi tak sangka waktu tu la anak2 muda berkumpul nak merempit dgn motor.... berpuluh-puluh motorsikal..... No komen.... cuma dalam hati berharap semoga diaorg tu berubah la... sepatutnyer time2 macam tu lagi bagus ada di rumah atau di masjid/surau kan....
Melepasi RNR Bagan Ajam nak masuk highway ke Sungai Petani baru la nampak kedudukan Pantai Bersih, lokasi yg original.... tapi tak sempat nak berhenti.... lain kali Insyaallah pegi lagi kalau balik kampung.... masih teringat pakcik yg jual kueteow sup bawah pokok tepi pantai.... berhadapan kawasan apartment...tempat feveret eynda.... ntah masih berniaga kat situ atau tidak....

09 di kepala batas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di kepala batas - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: Siapa Pengganti Pak Lah <b>Di Kepala Batas</b>?

Posted: 11 Jun 2012 03:59 AM PDT

Nampaknya bekas perdana menteri Abdullah Badawi dapat menghidu tindakan penggantinya Najib Altantuya yang cuba mengeluarkannya dari kerusi Kepala Batas untuk membolehkan orangnya sendiri dan dia telah bertindak terlebih dahulu dengan memberi amaran kepada parti Umno.

"Najib Altantuya dan Mahathir sedang cuba bertindak sekarang. Jelaslah bahawa mereka akan mengadakan pemilihan dalam parti sebelum PRU ke 13. Mereka mempunyai alasan yang cukup untuk diberi kepada Majlis Tertinggi parti bahawa jika PRU ke 13 diadakan dengan tergesa-gesa, mereka akan berkemungkinan besar kehilangan kerajaan persekutuan." Ahli parlimen Batu dari PKR, Tian Chua memberitahu Malaysia Chronicle.

"Ini berkemungkinan benar namun mereka akan cuba melaksanakannya dengan cara kotor. Dengan cara ini mereka akan dapat menyingkirkan semua musuh mereka dalam Umno dan menggantikannya dengan orang-orang mereka termasuk didalam parlimen. Jadi, jika mereka kalah sekalipun dalam pilihanraya umum ke 13, mereka tidak akan perlu berhadapan dengan orang yang bakal berpaling tadah dan berpegang pada jawatan parti dan boleh bersuara dalam politik nasional.

Lebih banyak kejutan akan dijangka

Sudah dijangka beberapa hari yang lalu, bekas menteri Kadir Sheikh Fadzir telah melancarkan sebuah parti politik baru, Ikatan, yang bertujuan menghidupkan semula 'Umno lama' dan membebaskan diri dari cara politik Najib Altantuya sering bermain dengan perkauman dan agama.

Umno yang ada pada masa ini adalah Umno Baru yang ditubuhkan oleh bekas PM, Mahathir Mohamad setelah merebut kuasa daripada Tengku Razaleigh pada tahun 1980-an dan perpecahan berlaku menyebabkan Umno yang lama telah didaftarkan semula.

Kadir yang keluar dari Umno pada bulan lalu dikatakan seorang yang agak liberal didalam parti. Walaupun dia agak berprofil rendah, agak ramai juga orang dalam Umno yang berpengaruh akan bersimpati padanya dan mungkin juga akan menyertai Ikatan jika Najib Altantuya dan Mahathir bertindak melampaui batas. Antara mereka yang agak berserdehana dalam Umno termasuk Tengku Razaleigh Hamzah dan Sabaruddin Chik.

Ikatan wujud kesan daripada perpecahan dalam Umno dan ketidakpuasan hati dengan Mahathir. Ramai yang kecewa apabila Najib Altantuya melakukan apa saja kata Mahathir termasuk melaksanakan cara lama yang begitu kolot dan kejam dan telah merosakkan imej Umno itu sendiri. Namun Mahathir tidak nampak semua itu. Dia merasakan bahawa Umno sepatutnya lebih tegas dan telah memberi amaran jika BN kalah dalam PRU ke-13, mereka tidak akan menyerahkan kuasa dengan mudah.

Tiada kenyataan balas dari Pak Lah

Pak Lah tidak memberi apa-apa kenyataan bahawa dia akan bertanding untuk kerusi parlimen Kepala Batas yang dipegangnya sejak tahun 1978. Namun demikian, media Umno telah sibuk menspekulasi siapakah yang akan diumum untuk menggantikan tempatnya.

"Ini memang cara Umno memukul beduknya. Sekalipun Pak Lah mahu bersara, dialah yang akan mencari orang yang sesuai untuk kerusi kuatnya itu. Kita tidak membina kubu kuat seperti itu lantas melepaskannya begitu sahaja. Jika dia mahu, Kepala Batas akan diwariskan kepada Khairy- itu yang pasti," kata pemerhati Umno kepada Malaysia Chronicle.

Dia merujuk kepada Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin, yang berada dalam tekanan di kawasannya sendiri iaitu Rembau dan berkemungkinan juga, Chegubard atau Badrul Hisham Shahrin dari PKR akan mengalahkannya untuk kerusi Negeri Sembilan itu.

Ada cakap-cakap bahawa Khairy akan berpindah ke kubu kuat Pak Lah di Pulau Pinang. Tetapi, bagaimana dia akan melakukan itu tanpa rasa malu dan berhadapan dengan tohmahan dari Umno sendiri.

Boneka Khairy lwn 'calon boleh menang' Najib, tapi adakah mereka akan menang?

Menurut The Malaysian Insider, sekurang-kurangnya dua pemimpin Umno sedang bergelut untuk kerusi Kepala Batas. Mereka adalah ketua pemuda Umno Kepala Batas, Reezal Merican Naina Merican dan bekas duta Malaysia ke Filipina, Ibrahim Saad, bekas ahli parlimen tasik Gelugor yang juga timbalan menteri.

"Ibrahim mungkin ada kelebihan disini dan dia juga ada kaitan dengan orang lama manakala Reezal pula seorang mamak. Namun, Pak Lah mahukan Reezal untuk menggantikannya," ada sumber memberitahu The Malaysian Insider, dengan merujuk kepada Reezal yang berketurunan India Muslim.

Namun, disebalik faktor 'mamak' Reezal, dia bukanlah pilihan yang popular kerana dia juga dilihat sebagai boneka Khairy.

Ibrahim yang merupakan timbalan menteri di Pulau Pinang semasa BN memerintah negeri itu dilihat sebagai calon yang lebih berpotensi malah dia juga rapat kepada Najib Altantuya.

Pak Lah, yang dikenali sebagai 'Sleeping Beauty' untuk satu tempoh pemerintahan yang tidak lama, merupakan perdana menteri Malaysia dari tahun 2003 hingga ke 2009.

Menurut The Malaysian Insider, dia memenangi kerusi Kepala Batas untuk kali yang ke lapan pada tahun 2008 dengan majoriti undi 11,246 apabila menerima sejumlah 23,445 undi berbanding Subri Mohd Arshad dari PAS yang mendapat hnaya 12,199 undi.

Nampaknya bekas perdana menteri Abdullah Badawi dapat menghidu tindakan penggantinya Najib Altantuya yang cuba mengeluarkannya dari kerusi Kepala Batas untuk membolehkan orangnya sendiri dan dia telah bertindak terlebih dahulu dengan memberi amaran kepada parti Umno.

"Najib Altantuya dan Mahathir sedang cuba bertindak sekarang. Jelaslah bahawa mereka akan mengadakan pemilihan dalam parti sebelum PRU ke 13. Mereka mempunyai alasan yang cukup untuk diberi kepada Majlis Tertinggi parti bahawa jika PRU ke 13 diadakan dengan tergesa-gesa, mereka akan berkemungkinan besar kehilangan kerajaan persekutuan." Ahli parlimen Batu dari PKR, Tian Chua memberitahu Malaysia Chronicle.

"Ini berkemungkinan benar namun mereka akan cuba melaksanakannya dengan cara kotor. Dengan cara ini mereka akan dapat menyingkirkan semua musuh mereka dalam Umno dan menggantikannya dengan orang-orang mereka termasuk didalam parlimen. Jadi, jika mereka kalah sekalipun dalam pilihanraya umum ke 13, mereka tidak akan perlu berhadapan dengan orang yang bakal berpaling tadah dan berpegang pada jawatan parti dan boleh bersuara dalam politik nasional.

Lebih banyak kejutan akan dijangka

Sudah dijangka beberapa hari yang lalu, bekas menteri Kadir Sheikh Fadzir telah melancarkan sebuah parti politik baru, Ikatan, yang bertujuan menghidupkan semula 'Umno lama' dan membebaskan diri dari cara politik Najib Altantuya sering bermain dengan perkauman dan agama.

Umno yang ada pada masa ini adalah Umno Baru yang ditubuhkan oleh bekas PM, Mahathir Mohamad setelah merebut kuasa daripada Tengku Razaleigh pada tahun 1980-an dan perpecahan berlaku menyebabkan Umno yang lama telah didaftarkan semula.

Kadir yang keluar dari Umno pada bulan lalu dikatakan seorang yang agak liberal didalam parti. Walaupun dia agak berprofil rendah, agak ramai juga orang dalam Umno yang berpengaruh akan bersimpati padanya dan mungkin juga akan menyertai Ikatan jika Najib Altantuya dan Mahathir bertindak melampaui batas. Antara mereka yang agak berserdehana dalam Umno termasuk Tengku Razaleigh Hamzah dan Sabaruddin Chik.

Ikatan wujud kesan daripada perpecahan dalam Umno dan ketidakpuasan hati dengan Mahathir. Ramai yang kecewa apabila Najib Altantuya melakukan apa saja kata Mahathir termasuk melaksanakan cara lama yang begitu kolot dan kejam dan telah merosakkan imej Umno itu sendiri. Namun Mahathir tidak nampak semua itu. Dia merasakan bahawa Umno sepatutnya lebih tegas dan telah memberi amaran jika BN kalah dalam PRU ke-13, mereka tidak akan menyerahkan kuasa dengan mudah.

Tiada kenyataan balas dari Pak Lah

Pak Lah tidak memberi apa-apa kenyataan bahawa dia akan bertanding untuk kerusi parlimen Kepala Batas yang dipegangnya sejak tahun 1978. Namun demikian, media Umno telah sibuk menspekulasi siapakah yang akan diumum untuk menggantikan tempatnya.

"Ini memang cara Umno memukul beduknya. Sekalipun Pak Lah mahu bersara, dialah yang akan mencari orang yang sesuai untuk kerusi kuatnya itu. Kita tidak membina kubu kuat seperti itu lantas melepaskannya begitu sahaja. Jika dia mahu, Kepala Batas akan diwariskan kepada Khairy- itu yang pasti," kata pemerhati Umno kepada Malaysia Chronicle.

Dia merujuk kepada Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin, yang berada dalam tekanan di kawasannya sendiri iaitu Rembau dan berkemungkinan juga, Chegubard atau Badrul Hisham Shahrin dari PKR akan mengalahkannya untuk kerusi Negeri Sembilan itu.

Ada cakap-cakap bahawa Khairy akan berpindah ke kubu kuat Pak Lah di Pulau Pinang. Tetapi, bagaimana dia akan melakukan itu tanpa rasa malu dan berhadapan dengan tohmahan dari Umno sendiri.

Boneka Khairy lwn 'calon boleh menang' Najib, tapi adakah mereka akan menang?

Menurut The Malaysian Insider, sekurang-kurangnya dua pemimpin Umno sedang bergelut untuk kerusi Kepala Batas. Mereka adalah ketua pemuda Umno Kepala Batas, Reezal Merican Naina Merican dan bekas duta Malaysia ke Filipina, Ibrahim Saad, bekas ahli parlimen tasik Gelugor yang juga timbalan menteri.

"Ibrahim mungkin ada kelebihan disini dan dia juga ada kaitan dengan orang lama manakala Reezal pula seorang mamak. Namun, Pak Lah mahukan Reezal untuk menggantikannya," ada sumber memberitahu The Malaysian Insider, dengan merujuk kepada Reezal yang berketurunan India Muslim.

Namun, disebalik faktor 'mamak' Reezal, dia bukanlah pilihan yang popular kerana dia juga dilihat sebagai boneka Khairy.

Ibrahim yang merupakan timbalan menteri di Pulau Pinang semasa BN memerintah negeri itu dilihat sebagai calon yang lebih berpotensi malah dia juga rapat kepada Najib Altantuya.

Pak Lah, yang dikenali sebagai 'Sleeping Beauty' untuk satu tempoh pemerintahan yang tidak lama, merupakan perdana menteri Malaysia dari tahun 2003 hingga ke 2009.

Menurut The Malaysian Insider, dia memenangi kerusi Kepala Batas untuk kali yang ke lapan pada tahun 2008 dengan majoriti undi 11,246 apabila menerima sejumlah 23,445 undi berbanding Subri Mohd Arshad dari PAS yang mendapat hnaya 12,199 undi.

Siapa Pengganti Pak Lah <b>Di Kepala Batas</b>? - JALAN PULANG

Posted: 11 Jun 2012 02:40 AM PDT

Nampaknya bekas perdana menteri Abdullah Badawi dapat menghidu tindakan penggantinya Najib Altantuya yang cuba mengeluarkannya dari kerusi Kepala Batas untuk membolehkan orangnya sendiri dan dia telah bertindak terlebih dahulu dengan memberi amaran kepada parti Umno.

"Najib Altantuya dan Mahathir sedang cuba bertindak sekarang. Jelaslah bahawa mereka akan mengadakan pemilihan dalam parti sebelum PRU ke 13. Mereka mempunyai alasan yang cukup untuk diberi kepada Majlis Tertinggi parti bahawa jika PRU ke 13 diadakan dengan tergesa-gesa, mereka akan berkemungkinan besar kehilangan kerajaan persekutuan." Ahli parlimen Batu dari PKR, Tian Chua memberitahu Malaysia Chronicle.

"Ini berkemungkinan benar namun mereka akan cuba melaksanakannya dengan cara kotor. Dengan cara ini mereka akan dapat menyingkirkan semua musuh mereka dalam Umno dan menggantikannya dengan orang-orang mereka termasuk didalam parlimen. Jadi, jika mereka kalah sekalipun dalam pilihanraya umum ke 13, mereka tidak akan perlu berhadapan dengan orang yang bakal berpaling tadah dan berpegang pada jawatan parti dan boleh bersuara dalam politik nasional.

Lebih banyak kejutan akan dijangka

Sudah dijangka beberapa hari yang lalu, bekas menteri Kadir Sheikh Fadzir telah melancarkan sebuah parti politik baru, Ikatan, yang bertujuan menghidupkan semula 'Umno lama' dan membebaskan diri dari cara politik Najib Altantuya sering bermain dengan perkauman dan agama.

Umno yang ada pada masa ini adalah Umno Baru yang ditubuhkan oleh bekas PM, Mahathir Mohamad setelah merebut kuasa daripada Tengku Razaleigh pada tahun 1980-an dan perpecahan berlaku menyebabkan Umno yang lama telah didaftarkan semula.

Kadir yang keluar dari Umno pada bulan lalu dikatakan seorang yang agak liberal didalam parti. Walaupun dia agak berprofil rendah, agak ramai juga orang dalam Umno yang berpengaruh akan bersimpati padanya dan mungkin juga akan menyertai Ikatan jika Najib Altantuya dan Mahathir bertindak melampaui batas. Antara mereka yang agak berserdehana dalam Umno termasuk Tengku Razaleigh Hamzah dan Sabaruddin Chik.

Ikatan wujud kesan daripada perpecahan dalam Umno dan ketidakpuasan hati dengan Mahathir. Ramai yang kecewa apabila Najib Altantuya melakukan apa saja kata Mahathir termasuk melaksanakan cara lama yang begitu kolot dan kejam dan telah merosakkan imej Umno itu sendiri. Namun Mahathir tidak nampak semua itu. Dia merasakan bahawa Umno sepatutnya lebih tegas dan telah memberi amaran jika BN kalah dalam PRU ke-13, mereka tidak akan menyerahkan kuasa dengan mudah.

Tiada kenyataan balas dari Pak Lah

Pak Lah tidak memberi apa-apa kenyataan bahawa dia akan bertanding untuk kerusi parlimen Kepala Batas yang dipegangnya sejak tahun 1978. Namun demikian, media Umno telah sibuk menspekulasi siapakah yang akan diumum untuk menggantikan tempatnya.

"Ini memang cara Umno memukul beduknya. Sekalipun Pak Lah mahu bersara, dialah yang akan mencari orang yang sesuai untuk kerusi kuatnya itu. Kita tidak membina kubu kuat seperti itu lantas melepaskannya begitu sahaja. Jika dia mahu, Kepala Batas akan diwariskan kepada Khairy- itu yang pasti," kata pemerhati Umno kepada Malaysia Chronicle.

Dia merujuk kepada Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin, yang berada dalam tekanan di kawasannya sendiri iaitu Rembau dan berkemungkinan juga, Chegubard atau Badrul Hisham Shahrin dari PKR akan mengalahkannya untuk kerusi Negeri Sembilan itu.

Ada cakap-cakap bahawa Khairy akan berpindah ke kubu kuat Pak Lah di Pulau Pinang. Tetapi, bagaimana dia akan melakukan itu tanpa rasa malu dan berhadapan dengan tohmahan dari Umno sendiri.

Boneka Khairy lwn 'calon boleh menang' Najib, tapi adakah mereka akan menang?

Menurut The Malaysian Insider, sekurang-kurangnya dua pemimpin Umno sedang bergelut untuk kerusi Kepala Batas. Mereka adalah ketua pemuda Umno Kepala Batas, Reezal Merican Naina Merican dan bekas duta Malaysia ke Filipina, Ibrahim Saad, bekas ahli parlimen tasik Gelugor yang juga timbalan menteri.

"Ibrahim mungkin ada kelebihan disini dan dia juga ada kaitan dengan orang lama manakala Reezal pula seorang mamak. Namun, Pak Lah mahukan Reezal untuk menggantikannya," ada sumber memberitahu The Malaysian Insider, dengan merujuk kepada Reezal yang berketurunan India Muslim.

Namun, disebalik faktor 'mamak' Reezal, dia bukanlah pilihan yang popular kerana dia juga dilihat sebagai boneka Khairy.

Ibrahim yang merupakan timbalan menteri di Pulau Pinang semasa BN memerintah negeri itu dilihat sebagai calon yang lebih berpotensi malah dia juga rapat kepada Najib Altantuya.

Pak Lah, yang dikenali sebagai 'Sleeping Beauty' untuk satu tempoh pemerintahan yang tidak lama, merupakan perdana menteri Malaysia dari tahun 2003 hingga ke 2009.

Menurut The Malaysian Insider, dia memenangi kerusi Kepala Batas untuk kali yang ke lapan pada tahun 2008 dengan majoriti undi 11,246 apabila menerima sejumlah 23,445 undi berbanding Subri Mohd Arshad dari PAS yang mendapat hnaya 12,199 undi.

09 di Batu maung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu maung - Google Blog Search


Trip to Penang Island - <b>Batu Maung</b> - Permatang Damar Laut

Posted: 05 Jun 2012 09:42 PM PDT

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


Selamat Sampai <b>Di Balik Pulau</b> Penang Serta Kemalangan Bus <b>...</b>

Posted: 25 May 2012 11:56 AM PDT

Salam pagi semua,

Alhamdulillah dah selamat sampai di kg. mertua Balik Pulau, Penang... Walaupun dalam perjalanan pulang tadi di kejutkan dengan berita kemalangan maut melibatkan sebuah bus masuk ke dalam gaung dijalan berbukit menuju ke Balik Pulau.

Dari sumber yang diperolehi tadi.. Kemalangan bus tadi membawa seramai 44 penumpang rombongan jemaah tabliq dari Myanmar untuk ke satu program di Balik Pulau.

Seorang jemaah telah meningal dunia dan 43 lagi cedera...

Semasa aku melalui kawasan kemalangan sekitar jam 1.45 pagi tadi.. Bus yang terlibat dengan kemalangan masih berada dikawasan itu dlm keadaan terbalik dan tersangkut di pokok.. Manakala mangsa semua telah tiada disitu..

Di kawasan Hospital balik pulau masih dipenuhi oleh orang ramai yang menunggu mangsa kejadian..

Daripada apa yang wife aku cakap tadi.. Kawasan tu memang kerap berlaku kemalangan kerana kawasannya berselekoh tajam semasa menuruni bukit.

Gambar kemalangan bus... korang boleh rujuk disini... Kemalangan Bus Masuk Gaung, Balik Pulau Penang

Takziah diucapkan kepada seluruh keluarga mangsa kemalangan.. Alfatihah buat yang meninggal dunia tadi.. Semoga meninggal dalam keadaan syahid.. Amin

09 di seberang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di seberang jaya - Google Blog Search


: KuRsUs UmRaH <b>di</b> PeJaBat AnDaLuSia <b>SeBeRaNg JaYa</b>......

Posted: 15 Apr 2012 10:18 PM PDT

            Baru-baru nie pada 31hb Mac yang lalu aku, akak dan mak telah menghadiri kursus umrah yang diadakan di Pejabat Andalusia di Seberang Jaya dari jam 9.00 pagi sehinggan 1.00 tengah hari...Kursus umrah ini  diadakan 2 minggu sekali di pejabat tersebut...masa aku gi dengar kursus nie ramai jugak la yang hadir untuk mendengar cara-cara untuk menjalai ibadah umrah di tanah suci Mekah....Banyak jugak yang aku dapat pelajari daripada ustaz yang memberi ceramah pada hari tersebut...dalam masa 4 jam sahaja kami dah belajar cara nak mengerjakan umrah tapi rasa macam tak berapa faham jugak... Insyallah aku akan datang lagi untuk mendalami dengan lebih lagi cara nak mengerjakan umrah...
Di antara yang aku dapat ialah :-
                        * Sunat membawa duit lebih semasa ke Mekah supaya
                           senang nak wat pa pun
                        * Memperbanyakkan derma kat sana
                        * Jangan marah - marah atau bertelagah ngan orang arab kat sana
                        * Jangan ditegur yang bukan - bukan dan mulut kena jaga
Yang penting sekali ustaz tu pesan kita kena banyak - banyak sabar bila berada kat sana...Ikhlas mengerjakan ibadah umrah dan berdamping dengan Allah ...Khusyuk dan Tawaduk mengerjakannya...........
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved