Ahad, 24 Jun 2012

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


Cuepacs kesal sambutan dingin Kerajaan <b>Negeri Pulau Pinang</b>

Posted: 22 Jun 2012 04:30 AM PDT

|

GEORGETOWN -  Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) hari ini meluahkan rasa kesal dengan sikap kerajaan Pulau Pinang yang seolah-olah keberatan untuk menjalin hubungan dengan badan itu.
 
Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, sejak mengambil alih pentadbiran negeri pada 2008, kerajaan pimpinan DAP itu tidak membabitkan Cuepacs dalam soal menjaga kepentingan penjawat awam di Pulau Pinang.
 
"Cuepacs negeri lain semua mempunyai hubungan baik dengan kerajaan negeri mereka, termasuk di Selangor, Kelantan dan Kedah. Ada kerajaan negeri itu yang memberi sumbangan kepada Cuepacs negeri mereka.
 
"Kita tak pandang parti mana memerintah, kita pandang yang mana kerajaan memerintah kita hormat... kerana penjawat awam ini yang menjalankan dasar kerajaan negeri dan kerajaan persekutuan," katanya pada sidang media, di sini.
 
Beliau yang ditemui selepas merasmikan Mesyuarat Agung Kesatuan Kakitangan Perkhidmatan Tadbir dan Awam Pasukan Polis Semenanjung Malaysia (PACSU) cawangan Pulau Pinang, berkata usaha Cuepacs Pulau Pinang untuk mengadakan pertemuan dengan Ketua Menteri Lim Guan Eng sering terhalang.
 
Wakil Cuepacs negeri sudah cuba menghubungi pembantu Ketua Menteri untuk mengatur pertemuan, namun usaha itu gagal kerana tiada langkah susulan dibuat daripada kerajaan negeri termasuk alasan Ketua Menteri sibuk, katanya.
 
Beliau berkata kurangnya hubungan langsung di antara kepimpinan negeri dan Cuepacs menyebabkan wujud kekangan dalam usaha badan itu membela kepentingan lebih 80,000 penjawat awam di Pulau Pinang.
 
Omar berkata, pihaknya akan menghantar surat kepada Lim minggu depan untuk memohon mengadakan kunjungan hormat ke atas Ketua Menteri itu dalam usaha Cuepacs meningkatkan hubungannya dengan kerajaan negeri.
 
Dalam perkembangan lain, Omar memohon Angkatan Koperasi Kebangsaan Malaysia Berhad (Angkasa) memberi sumbangan kepada Cuepacs bagi membolehkan bantuan kebajikan disalur kepada ahlinya.
 
Menyifatkan sumbangan itu sebagai tanggungjawab sosial Angkasa, beliau berkata sumbangan tersebut adalah wajar memandangkan lebih 85 peratus penjawat awam membuat pemotongan gaji melalui Angkasa.
 
"Sudah sampai masanya kita memohon jasa baik Angkasa untuk memberi sumbangan kebajikan kepada Cuepacs... kerana penjawat awam adalah pendukung kepada Angkasa, membantu dari segi hal ekonomi Angkasa," katanya.

- Bernama

Related Posts : ISU, KONTROVERSI


Share/Bookmark
Posted by Desperado on 7:30 PM. Filed under , .
© 2008 - 2012 Desperado, Hakcipta Terpelihara.

Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini MILIK ASAL PENULISNYA yang dikutip dari pelbagai sumber di dalam internet melainkan dinyatakan sebaliknya. PENULIS tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi daripada blog ini.

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search


Lone Pine <b>Batu Feringgi</b> Pulau Pinang - Aku ingin Bahagia dan <b>...</b>

Posted: 20 Jun 2012 07:18 PM PDT

Bercuti ke Pulau Pinang adalah sebahagian dari jadual kewajipan kami. Suami dan aku amat sukakan batu Feringgi. Sekurang-kurangnnya 2 tahun sekali pasti kami sampai disini..kekadang tak tidur pun..cuma meronda ja ..Sebabnya... kami rasa pantainya cantik..kos perjalanan yg lebih murah (brbanding Langkawi ) . . Ada pantai dan bukit.. banyak tempat menarik utk dilawati. Bulan Madu kami pd tahun 2003 juga sebenarnya adalah di Batu Feringgi Pulau Pinang.. (maklumla..gaji kecik..kat sini jela yg mampu ). Tetapi Masa tu kami menginap di Hydro Majestic Penang. Aku dah dua kali menginap kat situ. Suasananya cantik..kat atas bukit dan mengadap laut. Tetapi untuk ke pantai..kita kenala Melintas jalan besar kat depan tu. Namun Suasana di situ juga amat menarik..
Kemudian..kami menukar angin pula.. Mencuba tempat baru iaitu Lone Pine Penang boutique hotel menjadi pilihan.
Setelah 2 kali menginap di Hydro majestic..kami ingin mencari suasan baru. Setelah puas mencari info kat tenet nih.. makan terbekenan lah pada Lone Pine Hotel. Hotelnya betul-betul di atas Pasir dan berada di kawasan Batu Feringgi juga. Jadi kalau korang nak pergi Pasar malam yg terpanjang kat Penang ni..inilah kawsannya. Keluar ja pintu pagar hotel..terus boleh nampak pasar malam. Jalan lah sepuas hati..memang panjangggg..
Makan Malam di Lone Pine.. enaknya makan kat bilik..
Menunggu matahari terbenam..cantik..Kejadian alam yang amat menakjubkan.
 Banyak aktiviti yang boleh korang buat kat sini. Sedia duit ja..dan naiklah apa yg ada.
 Menunggu saat-saat matahari terbenam.
 Danish sedang mengambil angin petang.. Seronok katanya. . Melepak kat balkoni sambil melihat pemandangan.Amat menyenangkan dan menyegarkan.
 Pemandangan dari bilik aku..terus mengadap laut. Cantikkan..
 Gambar ini pun di ambil dari bilik aku. Selepas berendam kat dalam laut..terjunlah kat dalam kolam ni..
 Rasa nak lepak kat pantai ni sepuasnya. Pantainya cantik..tetapi..pasirnya tak sama macam pasir Langkawi. Namun..setiap tempat ada keindahannya tersendiri.
 Lone Pine sebenarnya adalah bangunan British pada suatu masa dahulu. Jadi senibina kat sini masih dikekalkan.
Bilik ni hanya ada satu katil Queen ja..Jadi kalau bawa anak..kenala minta tambahan katil ya.
Pemandangan di belakang hotel yg mengadap pantai
Malam yg cukup indah di sini.
 Masih mengekalkan senibina British
 Amat terasa kelainannya.. memang amat-amat cantik.
Dulu bertiga..sekarang dah berempat..jadi kalau nak lepak sini lagi..kenalah amik lebih besar.
Semoga ada rezeki untuk ke sini lagi.

09 di Bayan lepas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bayan lepas - Google Blog Search


Penduduk <b>Bayan Baru</b> mahu BN kembali memerintah P.Pinang <b>...</b>

Posted: 19 Jun 2012 09:15 AM PDT

images (3)

BAYAN BARU – Sebaik sahaja memasuki taman perumahan Bukit Gedong, Bayan Baru di sini, sesiapa sahaja sudah boleh mengagak bahawa kawasan tersebut adalah kubu kuat Barisan Nasional (BN).

Bendera BN dan UMNO dilihat berkibaran di kiri dan kanan jalan seolah-olah penduduknya sudah tidak sabar-sabar untuk menanti Pilihan Raya Umum Ke-13.

Yang Dipertua Persatuan Penduduk Bukit Gedong, Mohd. Farook Hassan Ali, 43, berkata, keadaan sedemikian sebenarnya mencerminkan isi hati penduduk.

Pada pilihan raya nanti, mereka mahu memastikan BN merampas semula Parlimen Bayan Baru dan ketiga-tiga Dewan Undangan Negeri (DUN) di bawahnya daripada pembangkang.
Baginya, tempoh empat tahun di bawah pentadbiran Kerajaan DAP Pulau Pinang sudah memadai untuk rakyat merasai 'perit'.

Pandangan Mohd. Farook turut disokong Abu Bakar Wanchee, 65. Sebagai 'orang lama' di kawasan itu, dia melihat sendiri nasib orang Melayu yang semakin tertindas di bawah pentadbiran Kerajaan DAP Pulau Pinang.

Penduduk kampung tradisional dihalau demi pembangunan kediaman mewah, gerai penjaja diroboh dan rakyat berhijrah ke negeri lain kerana tidak mampu memiliki rumah sendiri merupakan antara isu-isu yang melanda orang Melayu di Pulau Pinang.

Justeru, dia tidak hairan jika perkara sama boleh terjadi ke atas taman perumahan yang didiaminya itu sejak 1984.

Malah, dia rasa tidak sedap hati sejak kebelakangan ini kerana khuatir suatu hari nanti perkara tidak elok boleh berlaku ke atas penduduk Bukit Gedong yang majoritinya orang Melayu.

Kebimbangan Abu Bakar ada logiknya kerana rumah-rumah di situ dibina di atas tanah milik Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) iaitu anak syarikat kerajaan negeri dengan status pegangan pajakan 99 tahun.

"Kami takut perkara sebegini terjadi. Hak orang nak buat macam mana. Kami berwaspada saja sebab saya boleh rasakan ada 'sesuatu' akan berlaku.

"Ini bukan perkara main-main, ini dia (kerajaan negeri) punya tanah," katanya kepada Utusan Malaysia di sini baru-baru ini.

Jika ada sekalipun pampasan iaitu rumah yang akan ditawarkan oleh kerajaan negeri, tiada jaminan ia akan dibina di tempat sama.

Sehubungan itu, tambah Abu Bakar, dia merasakan adalah lebih selamat sekiranya BN kembali berkuasa di negeri ini kerana nasib mereka dan generasi akan datang terjamin.
Demikian secebis keluh-kesah penduduk Bayan Baru yang bimbang akan nasib mereka di bawah pentadbiran pakatan pembangkang.

Mereka sendiri tidak pasti sama ada akan terus selamat tinggal di situ atau terpaksa menjadi mangsa kerakusan pihak-pihak tertentu termasuk kerajaan negeri dan pemaju atas nama pembangunan.

Sementara itu, Pegawai Penyelaras Parlimen Bayan Baru, Por Joo Tee berkata, kedudukan kawasan berkenaan dianggap cukup unik.

Menurutnya, pelbagai kemudahan sudah tersedia khususnya dari aspek logistik.
Terdapat susur keluar dari Jambatan Pulau Pinang menuju Bayan Baru manakala Jambatan Kedua yang bakal siap tahun depan pula menghubungkan Batu Kawan di Seberang Perai dengan Batu Maung.

Selain itu, ada kompleks kargo udara di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang, Bayan Lepas.

"Biasanya kawasan berdekatan dengan kemudahan logistik akan berkembang pesat," ujarnya.

Beliau menambah, peluang pekerjaan terutama di Zon Perdagangan Bebas Bayan Lepas yang mempunyai banyak kilang milik syarikat antarabangsa turut menyebabkan ramai orang berhijrah ke situ.

Justeru, jelasnya, Bayan Baru cukup berpotensi untuk menjadi sebuah bandar metropolitan.
Bagaimanapun, tegasnya, jika Bayan Baru mahu dibangunkan sebagai sebuah metropolis, tidak bermakna penduduk asalnya boleh dipinggirkan begitu sahaja atau lebih teruk lagi 'dihalau' bagi membolehkan pembangunan dijalankan.

Menurut beliau, perlu ada pembangunan seimbang dan sistematik supaya semua pihak boleh mendapat manfaat, namun beliau khuatir semua itu tidak diambil kira di bawah pentadbiran pembangkang.

Kata Joo Tee, antara perkara yang perlu diberi keutamaan adalah pembinaan rumah mampu milik untuk rakyat.

"Bagaimana masyarakat di Bayan Baru hendak tinggal jika tiada rumah mampu milik untuk mereka disediakan oleh kerajaan negeri?

"Projek perumahan yang sedia dan bakal dibina semuanya mahal-mahal belaka. Tidak ramai penduduk Bayan Baru sendiri yang mampu beli menyebabkan mereka terpaksa berhijrah ke kawasan lain yang lebih jauh.

"Ini isu nasional. Tanah milik kerajaan negeri memang tidak banyak tetapi jika mandat diberikan kepada BN untuk mentadbir Pulau Pinang, Kerajaan Persekutuan boleh merancang sesuatu sebab ia hasrat rakyat," ujarnya.

Menurut Joo Tee, pengalaman mentadbir negara dengan jayanya hampir 55 tahun sudah cukup untuk membuktikan bahawa BN mampu memberi kesejahteraan, keamanan dan keharmonian kepada rakyat.

Sehubungan itu, beliau berharap pengundi di Bayan Baru dapat berfikir secara rasional dalam membuat keputusan pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti. – UTUSAN -

Both comments and pings are currently closed.

09 di Batu maung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu maung - Google Blog Search


Jambatan kedua Pulau Pinang terpanjang <b>di</b> dunia

Posted: 20 Jun 2012 07:07 PM PDT

Jambatan kedua Pulau Pinang terpanjang di dunia
Jambatan kedua Pulau Pinang akan menjadi yang terpanjang di dunia selain yang pertama menggunakan teknologi mampu menyerap gegaran gempa, kata Pengurus Bahagian Pembinaan Jambatan Kedua Sdn Bhd (JKSB), Zulkipli Nasri.

Beliau berkata produk penahan gempa tersebut dikenali sebagai Galas Getah Redaman Tinggi (HDRB) melalui penggunaan sistem pengasingan seismik yang berkesan berupaya melindungi struktur jambatan daripada kerosakan jika terjadi gempa bumi.

Bercakap kepada Bernama semasa sesi lawatan ke projek jambatan itu di sini hari ini, Zulkipli berkata HRDB itu adalah produk yang direkabentuk oleh Pusat Penyelidikan Tun Abdul Razak (TARRC) di United Kingdom, sebuah makmal milik Lembaga Getah Malaysia (LGM).

Beliau berkata produk itu yang dihasilkan sepenuhnya di dalam negara dipasang pada setiap dek jambatan itu adalah peralatan inovatif melindungi bukan sahaja struktur tetapi juga isi kandungan dalam struktur.

"Kami percaya teknologi ini akan digunapakai dalam pembinaan jambatan lain di dalam dan luar negara," katanya.

Jambatan kedua tersebut berharga RM4.5 bilion sejauh 23.5 km dengan 16.9km struktur marin dibina bersama oleh UEM Builders Bhd dan CHEC Pembinaan (M) Sdn Bhd mulai tahun 2008 dijangka siap sepenuhnya pada September 2013.

Apabila siap nanti ia akan dapat mengurangkan kesesakan lalu lintas yang berlaku di negeri ini. Jambatan itu yang juga terpanjang di Asia Tenggara, menghubungkan Batu Maung di bahagian pulau dengan Batu Kawan di bahagian tanah besar.

Zulkipli berkata berdasarkan prestasi terkini, pihaknya menyasarkan pencapaian kemajuan keseluruhan projek melebihi 90 peratus pada akhir tahun ini.

Katanya, melihat pada kesungguhan pihak kontraktor melaksanakan pembinaan, jambatan mungkin dapat disiapkan dua bulan lebih awal daripada yang jadual.

"Kemajuan pembinaan sedikit sebanyak dipengaruhi faktor cuaca dan sekiranya keadaan mengizinkan, saya yakin projek akan siap lebih awal kerana setakat ini kemajuan telah 3.15 peratus mendahului jadual.

Beliau berkata sehingga ke hari ini kerja pembinaan jambatan telah 79.5 peratus siap dan pihaknya menyasarkan struktur jambatan dapat disiapkan pada akhir bulan Mac 2013.

Zulkipli berkata kawasan Rehat dan Rawat (R&R) di kawasan Batu Kawan akan mula dibina selepas jambatan kedua itu mula beroperasi pada 2014.

Beliau berkata kawasan R&R itu dibina di Batu Kawan dan tidak di atas jambatan seperti mulanya dirancang kerana ianya melibatkan kos yang tinggi, selain membabitkan ciri-ciri keselamatan pengguna.

"Banyak pihak terutamanya yang berkaitan keselamatan membantah pembinaan R&R di atas jambatan kerana selain isu keselamatan ia juga boleh menyebabkan kesesakan lalu lintas," katanya. - Bernama

09 di jelutong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di jelutong - Google Blog Search


SEPUL: Deen Nasi Kandaq <b>Jelutong</b>

Posted: 19 Jun 2012 10:47 PM PDT

Yea mari mari kita makan lagi sampai obesiti.
Sedapnyaaaaaaa semua lauk.
Whoaaaaa...whoaaaaa sedapnyaaa
Makan. Hai abang topi ...senyumlah sikit.
Jadi apa tunggu lagi. Marilah kita makan di Restoran Deen Nasi Kandaq yang terletak di Jelutong. Sedapnyaaaa.

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


alien (tak) mampir <b>di bukit jambul</b> « arifkoes

Posted: 22 Jun 2012 01:54 AM PDT

Ini kisah tentang Zarah. Putri ilmuwan 'atheis' bernama Firas yang terobesi pada jamur, bukit terlarang di kampungnya, dan 'dunia lain'. Saat  firas mulai ditampik keluarga dan lingkungan, lalu hilang tanpa bekas, adalah tugas Zarah untuk mencari jawaban dan meneruskan obsesi ayahnya. Lalu petualangan Zarah pun dimulai. Ke mana-mana, ketemu siapa saja, menjadi apa saja. Dituntun takdir,didukung semesta. Berlembar-lembar, beratus-ratus halaman cerita.

Baiklah. Bagi yang belum tahu, Partikel adalah novel Dewi Lestari dalam seri Supernova  (memang siapa yang tidak tahu? Bukankah selebritis adalah langkah taktis menjadi penulis, menjadi apa saja, dan apa yang dihasilkannya  selalu punya kans lebih tinggi untuk disimak, untuk laris?:).

Bagi yang sudah mengikuti seri –seri sebelumnya, cerita yang selalu diniatkan bertabur kelok liku misteri ini sesungguhnya tak lagi menyimpan banyak misteri. Seperti sudah bisa diduga, Zarah, layaknya tokoh-tokoh Dee lain, adalah nabi dari Dee Yang Maha Kuasa dalam semesta ciptaannya.

Mereka lahir dan diutus untuk mengikuti jalan spiritualitas, mencari pencerahan dan kebenaran, atau apapun bahasanya untuk mewakili apa itu yang (dianggap Dee, lalu juga pembaca setianya) hakiki. Sesuatu yang selalu (sok) dipertanyakan Dee sendiri.

Berada dalam dimensi Dee artinya bisa menerima kemungkinan setidakmungkin apapun, sekalipun itu aneh dan ganjil. Jadi yah, mau ada kebetulan apa pun kek, mau ada misteri segala rupa kek, ya, sah-sah saja. Meskipun saya yakin jawaban (juga ketiadaan jawaban) segala misteri itu sudah disiapkan dan kelak bisa dijelaskan.  Tentu saja di seri-seri buku selanjutnya. Dan apapun itu pasti bisa dijelaskan Dee dengan "ilmiah",  minimal dengan dukungan teori mestakung yang superbrilian dan multiguna itu.

Dengan begitu, gairah untuk bermisteri dan bertanya-tanya akan hakikat semesta di seri-seri Supernova sudah serimbun jamur di Bukit Jambul saat musim penghujan. Repetitif. Saat saya membawa asumsi bahwa novel ini berdiri sendiri—dan bukan cerita bersambung– cerita pun semakin kedodoran.

Apalagi dengan pernik-pernik kisah yang sungguh klise. Alien ala film Hollywood, ritual shaman, crop circle di Inggris?  Cerita stensilan tentang alien berbentuk babi ngepet, atau teknologi santet untuk mengirim ransum laskar mataram agar tak kelaparan saat menyerang batavia, atau crop circle di Piyungan, bukannya lebih asyik? Ayolah, ini dunia Dee yang semua serba mungkin, bukan?

crop circle Piyungan Jogja (dok. Muh Thoha)

Walhasil, saat si tokoh utama tersedot ke dunia lain, saya justru terhisap ke alam bosan dan dimensi kantuk.  Zat enteogen cerita ini agaknya kurang kuat untuk mampu membius saya.

Dee memang piawai menyabdakan segala yang misteri dan asing itu menjadi seru dan asyik. Penceritaan Dee bagaikan bisa mendatangkan pesawat UFO atau gerbang dimensi lain di bukit jambul atau di belakang rumah kita.  Tapi, ya sebatas itu, segala misteri dan keasingan dalam cerita itu cuma mampir. Tak pernah mendekat, menarik hati kita, mengoperasi otak kita, menanamkan iman bahwa mereka benar-benar ada, bahkan mengajak kita  ke dunianya.

Saya justru lebih tertarik pada bagian-bagian awal kisah drama keluarga Zarah dan Firas. Relasi bapak-anak memang  cerita usang yang telah dituangkan dalam entah berapa jenis cerita.  Kisah yang nyaris intim dan personal seperti "cerpen" Madre dan beberapa petilan kisah Filosofi Kopi. Cerita-cerita yang tak membutuhkan sosok nabi.

Saya dulu menganggap seri pertama Supernova, Ksatria, Putri, dan Bintang Jatuh itu yang paling keren. Seri-seri selanjutnya makin menurun dan tidak menggigit. Anggapan itu mungkin karena saya membaca novel itu waktu SMA, waktu buku sejenis yang saya baca adalah karya Marthen Kanginan. Entah apa kesan saya jika saya membacanya lagi kini.

dee yang maha jelita

dee yang maha jelita

Sebaiknya, selain berpikir untuk mengganti definisi seri novelnya menjadi cerber, atau mulai mencari artis-artis untuk film Supernova, saya usul sebaiknya Dee bisa mulai berpikir untuk membuat agama baru saja kalau seri supernova terus-terusan seperti ini.  ;p

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


Penang Chu Bi Chu Bi Club: <b>Balik Pulau</b> last week&#39;s ride

Posted: 24 Jun 2012 03:05 AM PDT

I thought I put up the photos for the last week's ride, apparently not, so here it is folks.
















09 di bagan ajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di bagan ajam - Google Blog Search


Eynda&#39;s Diary: Makan Angin <b>Di</b> Pantai Bersih, Butterworth...

Posted: 04 Jun 2012 08:20 PM PDT

Assalamualaikum....hai semua!!
Eynda baru balik dari kampung... Alhamdulillah sampai rumah 10.30pm last nite.... anggaran 6 jam jugak la atas lebuhraya.... banyak kenderaan...syukur dipermudahkan perjalanan balik utara & kembali ke shah alam.... balik utara Jumaat lepas....seronok sangat bila berada di kampung halaman walaupun tak lama....
Hari ahad petang saje bawak anak2 makan angin di Pantai Bersih..... tempat eynda selalu pegi sejak kecik lagi... macam2 kenangan ada kat situ.... dah agak lama tak jejak kaki kat situ.... last sekali rasanyer masa Adam umur bawah 4 tahun....
Tapi Pantai Bersih dah banyak berubah....nak cari jalan agak2 ikut signboard aje.... nasib baik jumpa jugak.... cuma masa tak mengizinkan duduk lama2 tepi pantai sebab dah hampir senja.... sempat snap gambar skit...

Hannah sukaaaa dapat main kat beach.... takmau balik.... baju persalinan lupa nak bawak, seluar dia basah sebab main air laut....tapi sempat kering skit la sebelum naik kete hehe...

Tengah main tepi pantai adam terjumpa sekor kumbang kelemasan dlm air laut tepi gigi pantai.... kira adam penyelamat la... adam kata adam picit2 skit badan kumbang tu...baru kumbang tu bergerak.... ala-ala bagi CPR kat kumbang konon hehe....kami tunggu sampai kumbang tu kering bergerak-gerak macam nak terbang baru kami letak kat area batu2...harap selamat la dia ye...
Nak kena bawak bercuti kat tepi pantai ni... :-D

Kawan Hannah pun ikut.... basah dia sebab Hannah mandikan dlm air laut....
Silau matahari nak turun... jenuh bukak mata besar2....belakang tu pelabuhan kapal...

Lepas tengok matahari terbenam kami bertolak balik ke Sungai Petani.... kami parking area RNR Bagan Ajam... wahhhh time tu kan Maghrib.... kita kelam kabut nak balik rumah tapi tak sangka waktu tu la anak2 muda berkumpul nak merempit dgn motor.... berpuluh-puluh motorsikal..... No komen.... cuma dalam hati berharap semoga diaorg tu berubah la... sepatutnyer time2 macam tu lagi bagus ada di rumah atau di masjid/surau kan....
Melepasi RNR Bagan Ajam nak masuk highway ke Sungai Petani baru la nampak kedudukan Pantai Bersih, lokasi yg original.... tapi tak sempat nak berhenti.... lain kali Insyaallah pegi lagi kalau balik kampung.... masih teringat pakcik yg jual kueteow sup bawah pokok tepi pantai.... berhadapan kawasan apartment...tempat feveret eynda.... ntah masih berniaga kat situ atau tidak....
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved