Rabu, 27 Jun 2012

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


Sambutan Hari Belia <b>Pulau Pinang</b> suram

Posted: 19 May 2012 12:20 AM PDT

(Tapak sambutan Hari Belia Negara peringkat Pulau Pinang pagi tadi suram)

BUTTERWORTH: Majlis Pelancaran Sambutan Hari Belia Negara Peringkat Negeri Pulau Pinang yang diadakan di perkarangan Lingkaran Luar Butterworth pagi tadi (19 Mei 2012) berlangsung dalam suasana muram tidak menyengat selari dengan semangat belia yang bakal mewarnai Malaysia pada masa depan.

Fenomena itu tidak sepatutnya terjadi dalam usaha Kerajaan Barisan Nasional (BN) merangka Himpunan
Sejuta Belia di Putrajaya hujung bulan ini.

Harakahdaily difahamkan suasana dingin itu berpunca daripada 'protes' belia Pulau Pinang yang tidak setuju penganugerahan Perdana Belia Negara kepada Presiden Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS), Saudara Jais Karim yang mewakili GPMS Cawangan Sungai Pinang.

Ekoran terasa dirinya akan diboikot menyebabkan beliau membawa 'ahli sorak' dari Kuala Lumpur semata-mata memberi gambaran sokongan padu.

(Jais menerima hadiah dari Nor Mohamed Yakcop)

Sedangkan beliau tidak aktif di negeri ini sebaliknya bergerak di Kuala Lumpur jadi timbul persoalan kenapa namanya dipilih sebagai pemenang anugerah.

Adakah tiada lagi nama aktivis belia dari Pulau Mutiara yang selama ini melaksanakan pelbagai program untuk kemajuan masyarakat terutamanya generasi belia yang lebih dikenali dengan Generasi 'Y di kalangan orang muda era kini.

Yang peliknya, sambutan Hari Belia Negara Peringkat Negeri Pulau Pinang tidak pula kedengaran lagu Negeri Pulau Pinang selepas lagu 'Negaraku' seperti lazimnya.

Adakah penganjur begitu bencikan kepimpinan negeri sehingga tidak pula memperdengarkan lagu negeri yang dimenangi Pakatan Rakyat.

Walhal ia dirasmikan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop dengan tema 'Jadikan Hari Esok Lebih Baik Dari Hari Ini '.

Akibat protes tersebut ramai yang menerima anugerah Perdana Belia Negara tidak datang untuk menerima hadiah masing-masing sebaliknya yang naik ke pentas adalah wakil mereka melainkan ketogari wanita.

Kunjungan para belia juga tidak menepati sasaran kemungkinan besar perasaan untuk menyertai belia di kalangan anak muda sekarang kian luntur ekoran program belia sering dikaitkan dengan Umno.

Bila Umno mula ditolak kerana sikap ego dan suka menyeleweng dalam pentadbiran negara maka tidak hairan  pada pilihanraya umum ke 12 lalu menyaksikan sokongan para belia tidak secergas dulu.

Pemuda lingkungan umur 20 an dan 30 an kelihatan lebih senang dengan Pakatan Rakyat yang dilihat sebagai tapak untuk mereka bergantung harap bagi mengapai impian di masa depan.

Sebab itu program Sambutan Hari Belia Negara Peringkat Negeri Pulau Pinang yang diadakan sehari suntuk itu terpaksa memanggil banyak agensi Kerajaan, Badan Bukan Kerajaan (NGO), pertandingan auto show, artis akademi fantasia dan sebagainya untuk mengamit hadirin.

Namun, sampai tengahari tadi hadirin semakin meninggalkan lokasi berkenaan dan menambahkan lagi kesuraman majlis tersebut.

Memandangkan majlis formal kerajaan, apa salahnya Majlis Belia Negeri Pulau Pinang dan Jabatan Perdana
Menteri (ICU) menjemput Exco Belia dan Sukan, pembangunan Wanita, Keluarga dan Komuniti Negeri, Ong Kok Fooi mewakili Kerajaan Negeri.

Tentu ramai akan puji bagi menunjukan kerjasama boleh dijalin atas nama semangat belia walaupun berbeza ideologi politik.

Adakah para belia hanya didedahkan dengan politik sebelah pihak sedangkan para belia lebih mengetahui politik mana yang patut didukungi.

Sikap yang ditunjukan oleh kepimpinan kerajaan sendiri menyebabkan para belia muak dan menjauhi Persatuan Belia yang dulunya menjadi kekuatan masyarakat kampung.

Antara anugerah yang diberikan ialah anugerah Perdana Pertubuhan Belia 2012 yang dimenangi oleh Pertubuhan Belia Hindu (HYO) Cawangan Butterworth.

Manakala kategori wanita penganugerahan Perdana Belia Negara diperolehi oleh Nagespary a/p Nadarajan.

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search


Lone Pine <b>Batu Feringgi</b> Pulau Pinang - Aku ingin Bahagia dan <b>...</b>

Posted: 20 Jun 2012 07:18 PM PDT

Bercuti ke Pulau Pinang adalah sebahagian dari jadual kewajipan kami. Suami dan aku amat sukakan batu Feringgi. Sekurang-kurangnnya 2 tahun sekali pasti kami sampai disini..kekadang tak tidur pun..cuma meronda ja ..Sebabnya... kami rasa pantainya cantik..kos perjalanan yg lebih murah (brbanding Langkawi ) . . Ada pantai dan bukit.. banyak tempat menarik utk dilawati. Bulan Madu kami pd tahun 2003 juga sebenarnya adalah di Batu Feringgi Pulau Pinang.. (maklumla..gaji kecik..kat sini jela yg mampu ). Tetapi Masa tu kami menginap di Hydro Majestic Penang. Aku dah dua kali menginap kat situ. Suasananya cantik..kat atas bukit dan mengadap laut. Tetapi untuk ke pantai..kita kenala Melintas jalan besar kat depan tu. Namun Suasana di situ juga amat menarik..
Kemudian..kami menukar angin pula.. Mencuba tempat baru iaitu Lone Pine Penang boutique hotel menjadi pilihan.
Setelah 2 kali menginap di Hydro majestic..kami ingin mencari suasan baru. Setelah puas mencari info kat tenet nih.. makan terbekenan lah pada Lone Pine Hotel. Hotelnya betul-betul di atas Pasir dan berada di kawasan Batu Feringgi juga. Jadi kalau korang nak pergi Pasar malam yg terpanjang kat Penang ni..inilah kawsannya. Keluar ja pintu pagar hotel..terus boleh nampak pasar malam. Jalan lah sepuas hati..memang panjangggg..
Makan Malam di Lone Pine.. enaknya makan kat bilik..
Menunggu matahari terbenam..cantik..Kejadian alam yang amat menakjubkan.
 Banyak aktiviti yang boleh korang buat kat sini. Sedia duit ja..dan naiklah apa yg ada.
 Menunggu saat-saat matahari terbenam.
 Danish sedang mengambil angin petang.. Seronok katanya. . Melepak kat balkoni sambil melihat pemandangan.Amat menyenangkan dan menyegarkan.
 Pemandangan dari bilik aku..terus mengadap laut. Cantikkan..
 Gambar ini pun di ambil dari bilik aku. Selepas berendam kat dalam laut..terjunlah kat dalam kolam ni..
 Rasa nak lepak kat pantai ni sepuasnya. Pantainya cantik..tetapi..pasirnya tak sama macam pasir Langkawi. Namun..setiap tempat ada keindahannya tersendiri.
 Lone Pine sebenarnya adalah bangunan British pada suatu masa dahulu. Jadi senibina kat sini masih dikekalkan.
Bilik ni hanya ada satu katil Queen ja..Jadi kalau bawa anak..kenala minta tambahan katil ya.
Pemandangan di belakang hotel yg mengadap pantai
Malam yg cukup indah di sini.
 Masih mengekalkan senibina British
 Amat terasa kelainannya.. memang amat-amat cantik.
Dulu bertiga..sekarang dah berempat..jadi kalau nak lepak sini lagi..kenalah amik lebih besar.
Semoga ada rezeki untuk ke sini lagi.

09 di tanjung bungah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung bungah - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jun 2012 01:13 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Kambing Golek Majlis Perkahwinan - Pusat Kegiatan Sukan Air <b>...</b>

Posted: 18 Jun 2012 09:49 PM PDT

Penyediaan kambing golek sempena majlis perkahwinan anak lelaki Puan Rosnani bertempat di Pusat Kegiatan Air Tanjung Bungah Pulau Pinang. Pihak Shaza Katering mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat pengantin baru kepada mempelai.

09 di seberang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di seberang jaya - Google Blog Search


Promosi Produk 2 Puteri <b>di</b> Carrefour <b>Seberang Jaya</b>, Pulau Pinang

Posted: 23 Jun 2012 05:15 AM PDT


Assalamualaikum.

Bermula dari hari Sabtu 23 Jun 2012 hingga 1 Julai 2012 syarikat kitarang berpeluang untuk turut serta dalam promosi kat Carrefour Seberang Jaya, Pulau Pinang. Sesapa yang tinggal berdekatan Pulau Pinang dan Carrefour khasnya jemput-jemput ler ke Carrefour Seberang Jaya yer sepanjang minggu ni. Sebenarnya short notice tapi peluangkan... Sukar nak dilepaskan heheh. So kitarang grap la. Apa yang kitarang tahu banyak syarikat besar yang turut serta. Heheheh berangan ler yang ni dapat setanding dengan diarang heheh. Okay ler tu kan heheh. Penambah semangat :)



Jadi dengan kelajuan yang agak maksima saya bersama Mr Hb mula kaco pengilang yang buat label plastik Cili Boh Asli 2 Puteri  untuk siapkan cepat. Nak bawa ke tapak promosi tu. Letih dah nak bincang bab ni sebenarnya tapi nak buat macam mana kan. Hak kita dah bayar masih tak dapat, bengang ler juga. Akhirnya dapat gak ler bawa balik 25kg plastik. Balance nanti diarang akan hantarkan katanya. Entah bila ler tu... Bukan suka pikir jahat pasal orang tapi dah letih sesangat dengan kerenah diarang ni. Tapi Alhamdulillah cantik hasilnya. Lega ler juga.

Tapi sebaik balik dari Penang atas urusan tu dan beberapa urusan lain saya di masukkan ke hospital ler pulak. Isk.. Udah ler barang-barang yang nak dibawa tak siapkan lagi. Mana dengan stok Sos Char Kueyteow 2 Puteri nya ada sikit sangat (ni ler akibatnya kalau tak suka buat stok lelama sebab suka customer dapat yang baru dari kitarang). Cili Boh Asli 2 Puteri pun baru je dapat plastik. Nak kena buat gak untuk promosi ni nanti. Waduh waduh.

Alhamdulillah akhirnya saya dapat keluar dari hospital 22 Jun 2012. So bersama Mr Hb pulun sakan kata orang utara kejar masa untuk siapkan segala macam yang perlu dibawa. Alhamdulillah semuanya selesai walau saya pun tak berapa sihat sangat lagi dan Mr Hb yang banyak kena buat kerja. Dia jaga bahagian produk dan saya bahagian nak siap sedia apa yang patut dari segi barangan yang nak dibawa. Jangan tercicior nanti udah ler. Bukannya dekat nak balik ambil. Nasib baik ada staf yang dapat tolong kitarang sediakan produk heheh. Kot idah entah ler.

Alhamdulillah minggu ni kami di Carrefour Seberang Jaya, Pulau Pinang untuk promosikan produk kami iaitu Sos Char Kueyteow 2 Puteri dan Cili Boh Asli 2 Puteri. Buat yang ada disekitar Pulau Pinang, Perak Utara dan Kedah sila-sila ler jenggah gerai kami yang ada berhampiran Cili Padi Food Court Carrefour Seberang Jaya yer.  RM NINETYSIXBILLION ENTERPRISE namanya :) Sila ler meriahkan suasana dan dapatkan produk kami yang saya jamin berbaloi untuk dicuba. Terima kasih...


 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved