Khamis, 5 Julai 2012

09 di Bayan lepas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bayan lepas - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bayan lepas</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2012 03:02 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bayan lepas</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2012 03:34 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bayan lepas</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2012 03:36 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Menara Kehidupan: Trip to Penang Island - <b>Bayan Lepas</b>

Posted: 05 Jun 2012 06:38 PM PDT

Bayan Lepas..... Bayan Lepas merupakan sebuah bandar satelit George Town ,Pulau Pinang, Malaysia. Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang terletak di Bayan Lepas. Bayan Lepas menjadi hub perindustrian Pulau Pinang, menjadi Zon Bebas Perindustrian, di mana kilang-kilang kepunyaan syarikat antarabangsa turut terletak di sini.
Selepas itu kami sekeluarga lepak di tepi pantai yang ada seperti pendaratan nelayan. Di bawah pokok itulah kami berehat sekelita sambil layan keropok lekor dan air kelapa yang dijual oleh penjaja di tepi jalan. Cuaca panas menyambut kedatangan kami di sini.... Pemandangan pembinaan jambatak kedua Pulau Pinang juga giat dijalankan.

 Sempat juga adam berposing melihat deretan bot nelayan di situ... Cukup untuk adam meninggalkan jejak kaki dia di sana.... Sambil tu kami juga melihat mereka membetulkan jaring ikan di tepi bot mereka... seronok juga melihat kegiatan mereka di sana....
Selepas menghilangkan dahaga dengan air kelapa dan mengalas perut dengan keropok lekor kami meneruskan perjalanan ke Bayan Lepas - Batu Maung - Balik Pulau.... Ikutilah seterusnya perjalanan kami di sana dengan pemandangan yang indah sempat kami rakamkan...

BLOG PENANG: 09 <b>di Bayan lepas</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

KMPP desak Melayu DAP ganti PKR tanding <b>di Bayan Baru</b> | www <b>...</b>

Posted: 23 Apr 2012 06:29 PM PDT

Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP) mendesak DAP kembali meletakkan calon Melayu untuk bertanding di kerusi Parlimen Bayan Baru pada pilihan raya umum ke-13 nanti.

Pengerusinya Rahmad Isahak berkata PKR tidak layak memandangkan rekod parti itu menyaksikan bekas pengerusinya Datuk Seri Zahrain Hashim sendiri lompat parti menjadi wakil rakyat bebas selepas dipilih menjadi Ahli Parlimen Bayan Baru.

Katanya lagi, PKR atas semangat setiakawan Pakatan Rakyat (PR) seharusnya menyerahkan kembali kerusi Parlimen Bayan Baru yang didakwa pernah menjadi kerusi tradisi DAP.

"Atas dasar semangat setiakawan maka semasa pilihan raya yang lepas, tsunami tahun 2008 lalu PKR telah diberikan laluan. 

"Atas semangat setiakawan di kalangan PR maka KMPP mendesak kepimpinan tertinggi DAP mengembalikan semula calon Melayu di kawasan berkenaan," ujarnya kepada PenangInsight.com pagi tadi.

Desakan KMPP diluahkan ketika tersebarnya desas desus Adun Pantai Jerejak, Sim Tze Tzin dari PKR cuba di bawah bertanding di Parlimen Bayan Lepas pada pilihan raya umum nanti.

Beberapa sumber dalaman PKR yang diteroka, kerusi itu boleh kekal jika Tze Tzin menjadi calon. 

Ini kerana, menurut sumber, hampir 80,000 pengundi berdaftar di kawasan itu adalah Cina.

Rahmad berkata, Zahrain pada pilihan raya Mac 2008 mendapat majoriti lebih 14 ribu undi.

Justeru, DAP perlu membuka lembaran sejarah baru dengan meletakkan calon Melayu di kerusi parlimen berkenaan.

"Parti DAP harus membuktikan ketelusan mereka sebagai sebuah parti berbilang kaum dengan menempatkan semula calon melayu untuk kerusi tersebut," ujarnya sambil menuntut komitmen yang lebih jelas daripada pemimpin Melayu dari DAP.

Dalam perkembangan berkaitan, KMPP sebelum ini pernah mendesak DAP meletakkan sekurang-kurangnya lima calon Melayu pada pilihan raya umum ke-13 Pulau Pinang kekal. -END

BLOG PENANG: 09 <b>di Bayan lepas</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jun 2012 03:19 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Perkhidmatan urutan <b>lepas</b> bersalin dan bertangas <b>di</b> pulau pinang <b>...</b>

Posted: 14 May 2012 12:00 AM PDT

Pusat Rawatan Traditional Darul Ikthiar
No 82, Lorong Mahsuri 7 Bandar Bayan Baru 11900 Penang.

Menjalankan Aktiviti
Mandi wap Herba Traditional,
Bekam (hijamah),
Urutan badan dan batin untuk lelaki Perkasa,
urutan lepas bersalin,
urutan aromaterapy,
reflexologi.Untuk Lelaki Dan Wanita.
Perkhidmatan Ke Rumah atau pun pejabat berdasarkan temujanji. , on call service disediakan kepada pelanggan di dalam Pulau Pinang.

Sila Hubungi Ibrahim 012-5732456
rahimaz1@hotmail.com

BLOG PENANG: 09 <b>di Bayan lepas</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2012 03:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bayan lepas</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 03:02 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Cubaan sabotaj program TPM <b>di</b> Pulau Pinang? - UtaraNews

Posted: 24 Apr 2012 06:56 PM PDT

Umno Bahagian Bayan Baru mendakwa kerajaan negeri Pulau Pinang cuba menggagalkan program lawatan kerja sehari Tan Sri Muhyiddin Yassin di Pulau Pinang Khamis ini.

Ketua Umno Bayan Baru, Datuk Mohd Ridzwan Bakar berkata setelah Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) melarang penganjuran majlis itu di tapak asal bertempat di Taman Iping, Batu Maung, pihaknya menukar lokasi dengan kerjasama Jabatan Kerja Raya dan polis negeri.

"Pada petang ini (semalam), jentera bahagian saya turun padang bersama-sama syarikat yang dilantik, mendirikan khemah di lokasi baru di Persiaran Mahsuri, Bayan Baru tetapi malangnya ada beberapa (pegawai) penguatkuasa MPPP datang meninjau kerja pemasangan seolah-olah tidak berpuas hati dengan kami.

"Sudahlah terpaksa bertukar lokasi yang lebih sempit, ini mereka hendak ganggu pula. Kita bukannya nak berceramah politik tetapi hendak bertemu masyarakat," katanya kepada pemberita semalam.

Mohd Ridzwan kemudiannya menempatkan beberapa petugas berkawal di sekitar lokasi berkenaan.

Sebelum ini, Ketua Umno Bahagian Bayan Baru, Datuk Abdul Rahim Saibu menyelar tindakan anggota Exco negeri, Abdul Malik Abul Kassim yang didakwa seakan cuba mensabotaj penganjuran majlis Kenduri Rakyat 1Malaysia anjuran Barisan Nasional dengan menghalang pihaknya mendirikan khemah di lokasi asal majlis itu, Taman Iping, Batu Maung.

Abdul Rahim mendakwa pada Ahad lepas, Abdul Malik bersama-sama beberapa penguatkuasa MPPP telah melarang pihaknya mendirikan khemah di kawasan itu dengan alasan lokasi itu di bawah kelolaan MPPP dan mereka tidak mendapat kebenaran MPPP untuk mendirikan khemah.

Ekoran insiden itu, Abdul Rahim telah menukar lokasi majlis itu di Persiaran Mahsuri, Bayan Baru.

Muhyiddin dijadual memulakan lawatan kerja Khamis ini dengan menghadiri Majlis Perjumpaan Bersama Warga Kilang di kilang Western Digital di Bayan Lepas pada jam 9.30 pagi.

Kemudian, timbalan perdana menteri dijadual menghadiri makan tengah hari pada kenduri rakyat 1Malaysia bersama lebih 5,000 penduduk kawasan Bayan Baru, persatuan-persatuan nelayan dan peladang di Persiaran Mahsuri, Bayan Baru. - Bernama

09 di permatang pauh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


Wak Long@Man: Ceramah Ummi <b>Di Permatang Pauh</b>,

Posted: 01 Jul 2012 08:20 AM PDT

Semalam ceramah Ummni Hafilda di Taman Janggus,Permatang Pauh lokasi berhadapan dengan Masjid Batu lubuk khawarij PAS sudah dijangka akan di provokasi oleh haprak pakatan.

Kehadiran lebih kurang 300 orang,ini tak termasuk dicelah pokok dan atas motor ,ada yang hadir dari kalangan penyokong PAS dan juga PKR.Sebahagian daripadanya Pisau amat kenal memang totok haprak pakatan.Kehadiran Ummi buat kali pertama berceramah di Parlimen Permatang Pauh memang mengundang keresahan ramai pihak.

Kalangan yang hadir buat kali pertama mendengar kronologi kes Anwar sejak beliau ditangkap kes liwat hinggalah pendedahan Anwar adalah bapak segala pembohong yang mengamalkan rasuah,kronisme dan juga punyai moral yang korup. Setiap hadirin tidak berginjak mendengar sendiri siapakah Anwar yang sebenarnya.


Ummi tidak melepaskan peluang mendedahkan sedikit demi sedikit betapa Anwar banyak menyeleweng,salah guna kuasa dan juga mendedahkan fahaman pluralisme dan liberalisme kepada rakyat Permatang Pauh.Selama ini mereka mengangap Anwar seorang Pak Shiekh yang cukup alim sedangkan realitinya wajah Anwar diluar sana masih ramai yang tidak tahu siapakah sebenar Anugerah Tuhan pujaan PKR ini.

Ummi mendedahkan sebaik saja Anwar dibebaskan dari penjara beliau mampu membeli rumah banglo berharga lebih dari 7 juta tunai,begitu juga Azmin mempunyai rumah banglo bernilai 8 juta.Beliau persoalkan keluarga Anwar tidak bekerja bagaimana mereka mampu untuk membeli rumah mewah.

Ummi juga mendedahkan ayah kepada Anwar,Pak Ibrahim yang asalnya hanya seorang pekerja dihospital ,kemudiannya menjadi jutawan dengan sekelip mata apabila dilantik menjadi pengarah IOI sebuah konglomerat di negara ini.Begitu juga ayah kepada Wan Azizah tidak ketinggalan tumpang sama merompak kekayaan dinegara ini.

Anwar menuduh orang lain rasuah..kroni sedangkan diri beliau adalah bapak kepada segala rasuah. Ummi mendedahkan bagaimana Azmin menyimpan wang puluhan juta pada waktu itu digunakan untuk menyogok ketua bahagian Umno agar menyokong Anwar hingga beliau berjaya mengalahkan Tun Ghafar Baba.Anwar adalah bapak kepada politik wang di dalam Umno pada ketika itu.

Semasa menjadi Menteri Kewangan,Anwar bertanggungjawab menaikkan kadar faedah pinjaman bank menyebabkan terlalu banyak perniagaan ditutup,ramai pemilik kereta terpaksa tanggung hutang apabila kenderaan mereka ditarik,puluhan ribu kehilangan kerja dan waktu itu ekonomi negara hampir lumpuh dek penangan "kebijaksanaan" Anwar.

Syamsidar dan Azmin menjadi kaya raya dengan sekelip mata,menurut Ummi,Azmin mempunyai barisan kereta mewah yang mencecah jutaan ringgit yang disimpan di pelbagai lokasi.Dari semurah Porche Chayanne hinggalah semahal Ferarri,kekayaan ini Azmin perolehi hasil daripada lendir isterinya yang dipajak kepada Anwar menurut Ummi.

Ummi turut mendedahkan bagaimana ibunya dimaki hamun oleh Azmin hanya kerana tidak mahu tandatangan menjadi ahli parti PKR,borang dilempar kemuka ibunnya dan dalam masa yang sama menyergah bahawa haram segala makan minum didalam rumah ini kerana tidak menyokong perjuangan Azmin bersama PKR.

Semasa ceramah makin panas,kelibat Amir Ghazali Ketua AMK Permatang Pauh bersama rakannya hadir di lokasi,berkumpul bersama budak budak AMK cicak mengkarong tiba tiba Amir bagaikan kerasukan meroyan dan mula membuat bising terjerit terlolong dan menyalak dek kerana pekung Anugerah Tuhan didedahkan.

Dari mula ketibaan Amir dengan kereta Kembara beliau,dengan muka bengis ,Pisau sudah jangkakan anjing kesayangan Lim Guan Eng ini pasti akan membuat kacau.Malangnya histeria dan kerasukan Amir tak sampai 5 minit apabila disergah oleh penduduk kawasan itu supaya keluar dari kawasan itu atau makan pelempang.

Didalam video ini,Amir Ghazali Ketua AMK Mengkarong Permatang Pauh bertopi putih,pucat lesi selepas disergah!
Amir Ghazali dihalau oleh orang ramai & pihak keselamatan

Pisau sedikit pun tidak terkejut kerana Amir AMK cicak mengkarong tak berani menghampiri kawasan ceramah cuma sekadar berada dihujung simpang ,apa yang beliau mampu buat hanya menyalak itu pun sekejap sebelum beredar.

Turut hadir menyerikan majlis adalah kehadiran blogger PKR paling hensem & macho brother AnakSungaiDerhaka bersama kawan beliau. Bukan nak puji lah tapi dia duduk tertib sambil pacak kamera, tak kacau orang dengar ceramah Ummi sambil tahan sakit pedih ulu hati apabila mendengar pekung Bang Non didedahkan Ummi.

Walaupun pedih ulu hati,sekurang kurangnya blogger PKR ni perangainya taklah seburuk Amir Ghazali anjing Lim Guan Eng yang menyalak serupa orang gila dan gelagat blogger nih tak memalukan komuniti blogger walaupun menyokong disebelah sana.


 

Read more: http://www.pisau.net/2012/07/hotvideo-ceramah-ummi-di-permatang.html#ixzz1zRofI2Ss

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

PER3 Malaysia: Gegaran 8.9 Skala Richter <b>Di Bukit Jambul</b>

Posted: 15 Apr 2012 05:35 PM PDT

15hb April: Alhamdulillah dengan limbah kurnia Ilahi, Mesyuarat Institusi Ayahanda Pertiga Malaysia yang kedua berjalan dengan lancar dan teratur di Hotel Vistana , Bukit Jambul Pulau Pinang. Persidangan kali ini dihadiri hampir ke semua Ayahanda dari seluruh pelusuk Malaysia.

FaRieda si kiCik: fajar <b>di</b> Puncak <b>Bukit Jambul</b>

Posted: 20 Apr 2012 12:11 PM PDT

Assalamualaikum
Salam Keindahan

Fajar di Bukit Jambul
kenangan Pertama kalinya ber'hiking kat Bukit Jambul
dan menikmati keindahan alam ciptaan Allah
Subhanallah,
tak hentihenti aku memuji keindahanNya dalam hati
and untuk itu, jom aku kongsikannya dengan kalian

7.00 pagi - bergerak dari USM ke BJ (Bukit Jambul).
Xsampai 10minit pun nak kesana.
Kami di sambut dengan anjing anjing yang jinak (ke?) yang menunggu kedatangan pengunjung.
Cik Farah Wahida nebes tak sudasuda tengok anjing anjing tu padahal depa (anjing) buat relaks saje.
hahahaha..punyela fobia anjing.. (actually, aku pon cerin jugak. cume buat muke macho je)

8.00 pagi - bermulanya ekspidisi hiking kami.
bermula dengan warming up yang diketuai oleh guider yang berwibawa Incek Keith Tan (name glemer beliau)
dan dihaktui'i oleh kami. (ngehehehe)



dan akhirnya, sampai jugak kaki kami di puncak Bukit Jambul
 Dah alang alang ade kat atas tu, kami tak lepaskan peluang untuk menikmati keindahan ciptaan Tuhan. dalam hati tak henti henti memuji. cantik sangat lukisan alam ni. Jadi, untuk abadikan kenangan, kami pon snap la beberapa gambar untuk kenangan. ^^,
subhanallah!! cantek kan? =)
9.00 pagi - tibelah saatnye untuk kami ucapkan selamat tinggal kat Bukit Jambul. Alhamdulillah, arini aku dapat tengok fajar menyinsing dengan penuh kesyukuran (biasenye time time gini masih ngorok lagi kat bilik). Thank you Allah sebab beri peluang untuk aku melihat indahnya dunia.
9.30 pagi - maka habislah penjelajahan pertama kalinye hiking kat Penang dan kedua kalinya pengalaman hiking. Berbeza sangat masa hiking kat Gunung Angsi. Track kat Bukit Jambul sangat curam dan letih lututlutut nak naik. kalau silap langkah boleh cerera (cedera). Alhamdulillah kami dapat menghabiskan hiking kami. Cume guider kami yang nakai sikit cedera sebab mainmain dengan keta sorong yang dah berkarat. kan dah luka. nasib baik takda pape. hehehe. Jadi, bile dah penat, perut pon mintak diisi. Apelagi, serbu kedai makan!!!
Akhir kalam, hiking kali ni mengajar aku erti tak berputus asa dan sentiasa bersemangat. Selagi kita tak cuba mencabar diri kita, kita akan sentiasa rasa diri kita lemah. betul tak kawankawan? 
psstt : Rasa tercabar dengan uncle and auntie yang sangat relax naik dan turun bukit tanpa berhenti di tengah jalan.

jawatan kosong kerajaan: Jawatan kosong <b>di</b> Kompleks <b>Bukit Jambul</b>

Posted: 19 Feb 2012 10:53 PM PST

Jawatan kosong di Kompleks Bukit Jambul

Jawatan kosong Badan Pengurusan Bersama Kompleks Bukit Jambul
Closing date 3 March 2012

Kompleks Bukit Jambul although built in 1997 is still a household name in the Northern Region with a total built-up of 1.1 million sq ft. The 6 storey complex features 413 shops with MyDin Hypermarket, COURTS, KAMDAR and few more being the anchor tenants. Furthermore the complex is renowned for its affordable prices and the availability of the latest wide range of Computers and Mobile phone technology with its accessories and also the trendiest boutiques in the market. With the increasing foot traffic nowadays, each tenant is enjoying a very brisk business at KBJ.

In line with our expansion and rapid business growth in the market, we would like to invite high motivated individual for the postions of :

1.Graphic Designer / Display Artist

Complete advertisement relating this post Jawatan kosong di Kompleks Bukit Jambul

09 di nibong tebal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di nibong tebal - Google Blog Search


BLOG MIK: Tunggu Anwar <b>Di Nibong Tebal</b>....

Posted: 04 Jul 2012 05:23 AM PDT

Anwar Ibrahim selama ini dianggap sebagai tali penghubung antara parti-parti dalam pakatan pembangkang. Tanpa Anwar, DAP dan PAS tidak akan bekerjasama malah tanpa Anwar juga, PKR tidak membawa erti apa-apa.

Ini kerana, PKR wujud kerana Anwar, bukan kerana rakyat dan bukan kerana menuntut keadilan. Ia semata-mata kerana Anwar ingin menjadi Perdana Menteri atau Presiden Republik Malaysia baru dan Pakatan Rakyat pula wujud atas matlamat yang sama tetapi memperjudikan nasib kepada puak chauvinis DAP yang ingin menjajah dan mengCinakan negara ini.

PAS pula adalah pak turut yang selamanya kabur dan kosong yang hidup atas dasar bencikan UMNO dan matlamatnya hanyalah untuk menghapuskan saudara sebangsa dan seagama di dalam UMNO.

Namun, akhir-akhir ini, Anwar nampaknya bukan lagi satu 'faktor' penting dalam Pakatan Rakyat. Ramai yang mula meragui sejauh mana 'Anwar' mampu mempengaruhi undi dalam pilihanraya.

Dalam banyak perkara Anwar dianggap liabiliti atau beban yang menyusahkan PR. Walaupun beliau masih ada pengaruh di kalangan LGBT dan liberal serta golongan yang fanatik terhadapnya secara buta tuli, tetapi memandangkan kumpulan ini hanya mewakili segelintir rakyat Malaysia maka ia tidak membawa apa-apa signifikan kepada pilihanraya.

Pendek kata, kekuatan dan kelemahan PR hari ini bukan bergantung kepada faktor 'Anwar' lagi.

Sejak hujung tahun lepas lagi, Anwar dilihat semakin lemah walaupun di kawasannya sendiri, iaitu Permatang Pauh. Ini dapat dibuktikan dari ceramahnya pada 21 Oktober 2011 di situ yang hanya dihadiri oleh jiran-jiran dan saudara mara berdekatan serta mungkin juga beberapa pengikut tegar yang datang dari jauh. Walhal, Permatang Pauh adalah kubu kuatnya.

Sebagai seorang politikus berpengalaman, Anwar pasti tidak akan membiarkan dirinya kalah dan dimalukan di kubu kuatnya. Logiknya, beliau akan lari ke tempat lain untuk bertanding.

Dari apa yang diperhatikan, nampaknya Anwar akan memilih Nibong Tebal mengikut congakan sokongan berdasarkan kedudukannya di pinggir bandar, merangkumi DUN Sungai Acheh, Sungai Bakap dan Jawi. Dan Sungai Bakap merupakan tempat kelahiran Anwar.

Pada PRU 2008, kerusi Nibong Tebal merekodkan 47,540 pengundi berdaftar dengan pecahan Melayu 43.6%, Cina 40.5% dan India 15.9%. Kerusi ini dimenangi oleh Tan Tee Beng dari PKR yang memperolehi 20,210 undi mengalahkan Ketua UMNO Negeri, Zainal Abidin Osman yang mendapat 17,123 undi.

Bagaimanapun, Tan, pada 1 Mac 2010 telah mengumumkan keluar dari PKR apabila dikenakan tindakan disiplin kerana mengkritik Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng. Beliau kini menjadi Ahli Parlimen Bebas dan mesra BN.

Dari apa yang dilihat, tidak mustahil UMNO akan meletakkan calon yang sama. Jika benar Anwar akan lari ke Nibong Tebal maka kita bakal menyaksikan pertandingan antara Ketua Pembangkang dengan Ketua UMNO Negeri Pulau Pinang dalam PRU ke-13 nanti

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved