Ahad, 8 Julai 2012

09 di tasek gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tasek gelugor - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 May 2012 11:56 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Calon Parlimen <b>Tasek Gelugor</b>: Serah Kepada PM | MyNewsHub

Posted: 24 May 2012 02:02 AM PDT

KEPALA BATAS – Anggota Parlimen Tasik Gelugor Tan Sri Nor Mohamed Yakcop berkata beliau menyerahkan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk menentukan siapa yang layak bertanding di kerusi itu.

Katanya beliau menghormati hasrat bekas Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Mohd Shariff Omar untuk kembali bertanding di kerusi berkenaan, namun keputusan akhir adalah hak Perdana Menteri.

"Biarlah Perdana Menteri yang pilih 'winnable candidate'…Mohd Shariff ada hak untuk sampaikan perasaannya…saya tak rasa apa-apa, saya fikir dia (Mohd Shariff) ada hak untuk sampaikan rasa hatinya," katanya kepada pemberita, di sini, Khamis.

Noh Mohamed yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata demikian ketika ditanya mengenai kenyataan Mohd Shariff bahawa beliau mahu bertanding semula di kerusi tersebut, selepas memberi laluan kepada Nor Mohamed pada pilihan raya lepas.

Ditanya mengenai kesediaannya mempertahankan kerusi itu, Nor Mohamed berkata: "Saya tidak ada apa-apa komen."

Semalam, Mohd Shariff, 65, dilapor berkata beliau melepaskan kerusi Tasik Gelugor kepada Nor Mohamed atas permintaan perdana menteri ketika itu, dan kini telah bersedia untuk kembali berkhidmat kepada masyarakat di kawasan tersebut. -BERNAMA

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

09 di Bayan lepas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bayan lepas - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bayan lepas</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jun 2012 03:19 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Perkhidmatan urutan <b>lepas</b> bersalin dan bertangas <b>di</b> pulau pinang <b>...</b>

Posted: 14 May 2012 12:00 AM PDT

Pusat Rawatan Traditional Darul Ikthiar
No 82, Lorong Mahsuri 7 Bandar Bayan Baru 11900 Penang.

Menjalankan Aktiviti
Mandi wap Herba Traditional,
Bekam (hijamah),
Urutan badan dan batin untuk lelaki Perkasa,
urutan lepas bersalin,
urutan aromaterapy,
reflexologi.Untuk Lelaki Dan Wanita.
Perkhidmatan Ke Rumah atau pun pejabat berdasarkan temujanji. , on call service disediakan kepada pelanggan di dalam Pulau Pinang.

Sila Hubungi Ibrahim 012-5732456
rahimaz1@hotmail.com

09 di Batu kawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 01:24 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2012 01:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 31 May 2012 01:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Mat Sabu hampir pasti bertanding <b>di</b> Parlimen <b>Batu Kawan</b>

Posted: 31 May 2012 12:16 AM PDT

Demam pilihanraya semakin terasa. Setiap hari ada saja yang bertanya pada sharpshooter bila bubar parlimen? Jawabnya mudah..tanyalah BN (Bini Najib)

Semakin dekat dengan pilihanraya semakin banyak spekulasi tentang calon-calon yang akan bertanding dan pastinya calon hebat seperti Mat Sabu tidak terlepas dari perbualan hangat politik rakyat. Ramai yang bertanya, Mat Sabu akan bertanding di mana?

Khabar angin kini yang bertiup kencang dari Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang adalah Mat Sabu hampir pasti menjadi calon di Parlimen Batu Kawan. Guan Eng merupakan sahabat baik Mat Sabu di kamar penjara. Bukan lagi rahsia hubungan akrab Mat Sabu dan Guan Eng ibarat 'isi dan kuku.'

Sharpshooter selaku Pengarah Pilihanraya Dun Bukit Tengah merangkap Ketua Penerangan Keadilan Batu Kawan, sudah pasti berita ini ibarat 'pucuk dicita..ulam mendatang..tidak cukup tapak tangan..Stadium Batu Kawan kami tadahkan..'

Pimpinan PAS di Kawasan Batu Kawan amat berharap Mat Sabu akan bertanding di Parlimen Batu Kawan akan menjadi kenyataan. Parlimen Batu Kawan kini adalah YB Prof Ramasamy TKM 2 merangkap Adun Perai.

Malam ini jangan lupa bersama Mat Sabu dan Chegubard di Kg Tok Panjang, Dun Bukit Tengah, Parlimen Batu Kawan. Ceramah gelombang KUNING ke Putrajaya..jumpa di sana..

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2012 01:26 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jun 2012 01:24 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Naufal Budak Baik: 1 Jun: Cuti Sekolah <b>di Batu Kawan</b>

Posted: 04 Jun 2012 10:18 PM PDT


Dalam kereta, on the way ke Batu Kawan.
Seluar Hawaii Afdhal yang Naufal pinjam, sebab semua seluar lain dah 'basah'.

Salam Naufal,

1 Jun ayah dan ibu pulang ke Tapah untuk bercuti ke batu Kawan Penang pada hujung minggu. Cuti sekolah berlansung 2 minggu jadi kami ambik kesempatan ini untuk pulang kemapung. Singgah di Tapah pada malam Jumaat dan bertolak ke Batu Kawan pada pagi Sabtu.

Bila sampai Tapah kami terkejut tengok betapa tembamnya Naufal. Pipi tembam dan perut pun makin besar.

Naufal dah tak pakai pampers. Opah cakap supaya Naufal tak kencing pada waktu siang dia beri kau minum susu kurang pada waktu siang. setiap 2 jam Opah akan bawa Naufal ke tandas untuk buang air kecil. Setakat ini naufal belum lagi kencing dalam seluar. Kecuali semasa di Batu Kawan. Sampaikan seluar habis dan Naufal terpaksa pinjam seluar Afdhal.

Mula pandai menyebut "Ibu" dan "Ayah". Selain dari itu ada beberapa perkataan pelik seperti "Tak guna!"(bila marah) dan apa lagi entah. Mungkin pengaruh dari Detectif Conan. Bila Naufal menjerit dengan perkataan itu kami semua ketawa.

Di batu Kawan, Naufal melaungkan dengan kuat Azan setiap kali maghrib. Senja Sabtu dan Senja Ahad, mengikut rancangan TV 106 Astro.

Cuti kali ni kita tak berjalan ke mana pun, ayah badan tak sedap, rasa macam nak demam. Malam minggu sahaja buat barbeque dengan semua keluarga Tok Hassan. Diaorang semua tidur pukul 4 pagi.

Ayah beli beberapa CD pendidikan dan buku untuk Naufal. tapi Naufal lebih suka menonton CD dari menjenguk buku.

Selain dari itu ada beberapa kes lain seperti tikus di Tapah semakin ganas. Ibu masa tidur kakinya kena gigit tikus. Mungkin sebab tikus tu tak biasa dengan ibu kot, sebab Naufal dan Opah tak pernah kena gigit tikus, walaupun tikus tu selalu naik kedapur dan makan makanan dalam tudung saji. :)

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2012 01:45 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Kilang pembuatan solar panel <b>di Batu Kawan</b> ada kaitan dengan <b>...</b>

Posted: 13 Mar 2012 04:54 AM PDT

Pembinaan kilang yang mengeluarkan solar panel di Batu Kawan oleh syarikat multi-nasional Robert Bosch sebenarnya telah lama diperkatakan sejak June 2011 . Pada masa itu kerajaan DAP Pulau Pinang mendabik dada berbangga kerana Pulau Pinang dipilih oleh pelabur untuk projek ini . Mungkin kerajaan DAP Pulau Pinang dah lupa pelaburan yang tinggi di negeri itu disebabkan usaha-usaha yang dijalankan oleh kerajaan pusat dan juga usaha-usaha kerajaan negeri Pulau Pinang semasa di bawah pentadbiran Barisan Nasional. Hal ini pernah saya huraikan dalam 'entry' yang lepas . (sumber)


Tulisan aku kali ni adalah untuk bercerita tentang sikap 'talam dua muka' untuk puak2 yang mengaku sayangkan alam sekitar. Mereka bermati-matian menentang kilang Lynas atas alasan mengancam kesihatan penduduk setempat dan juga alam sekitar . Tapi tahukah mereka bahawa kilang membuat solar panel juga mencemarkan alam sekitar dan menganggu kesihatan penduduk ? Ini terbukti apabila syarikat Jinko Solar terpaksa menutup kilang ini setelah mendapat protes yang hebat dari penduduk2 desa . (sumber) (sumber)
Apa yang berlaku di China ialah kegagalan syarikat Jinko Solar dalam menguruskan sisa buangan merbahaya dan seterusnya memberi kesan kepada alam sekitar dan kesihatan penduduk setempat. Jelas di sini proses pembuatan solar panel juga menghasilkan bahan buangan toksik dan merbahaya , kes yang sama seperti Lynas. Soalnya disini ialah kecekapan dalam menguruskan sisa buangan ini (contohnya logam berat Cadmium Telluride, CdTe dan Copper Indium Gallium Selenide, CulnGaSe). Satu artikel berkaitan yang ditulis dalam Los Angeles Times (April 2011) mungkin menarik untuk dibaca dan dibuat rujukan (sumber)
Dan yang paling menarik , tahukah anda pembuatan solar sel yang murah adalah menggunakan elemen2 tanah jarang (rare earth) ? iaitu mineral yang diekstrak oleh kilang Lynas di Gebeng. Dengan kemudahan yang ada di Lynas adakah Robert Bosch akan menggunakan sumber yang lebih mahal untuk pengeluaran solar panel mereka?  (sumber)
Agak ironik, tetapi itulah kebenarannya iaitu elemen2 tanah jarang diperlukan untuk kelangsungan teknologi2 hijau seperti bateri kenderaan hibrid dan solar panel. Mungkin artikel ini dapat membantu kita untuk memahami perkara ini. (sumber)
Aku tak nak jadi hipokrit , jadi aku tak membantah pembinaan kilang pembuatan solar panel di Batu Kawan ni . Cuma aku persoalkan sekarang, dimana puak2 yang kononnya mahu jaga alam sekitar tu ? Tolong buat kempen Hijau 3.0 di Batu Kawan ! Sila tunjukkan konsistensi anda , kilang Lynas dan kilang pembuatan solar panel Robert Bosch berkait secara langsung . Kedua-dua kilang ini menghasilkan sisa2 buangan yang dikatakan boleh memberi kesan pada kesihatan, dan alam sekitar. Jadi lancarkan saja Bersih 3.0 atau dunia akan nampak anda sebagai manusia yang jelas hipokrit !!!!

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Mar 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

UMNO Online - Projek Solar <b>Di Batu Kawan</b> Bukti DAP, Guan Eng <b>...</b>

Posted: 28 Mar 2012 02:20 AM PDT

Kategori Berita Pilihan

Projek Solar Di Batu Kawan Bukti DAP, Guan Eng Kaki Putar Alam

Oleh : Ropikah Ahmad

BATU KAWAN, 28 Mac – Kerajaan DAP Pulau Pinang telah terbukti tidak bertanggungjawab apabila membelakangkan kepentingan rakyat tempatan khususnya di Batu Kawan sendiri apabila meluluskan pembinaan projek kilang solar biarpun ia memberi kesan buruk kepada alam sekitar.

Ketua UMNO Bahagian Batu Kawan, Datuk Mohd Nordin Mohd Kassim membidas tindakan dangkal kepimpinan kerajaan negeri yang diketuai oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri.

"Fikirkan sendiri bagaimana tindakan DAP apabila loji pemprosesan Lynas di Pahang mahu diusahakan maka mereka buat bantahan sehinggakan demonstrasi besar-besaran digerakkan bukan saja di negeri terbabit tetapi di Padang Kota juga dibuat sedangkan dalam diam mereka ini menggerakkan satu projek yang lebih berbahaya," katanya kepada UMNO-Online.

Dilaporkan, Bosch Group dari Jerman akan melabur RM2.2 bilion bagi membina kilang pengeluaran panel solar di Pulau Pinang selepas perjanjian memorandum yang dibuat kerajaan negeri.

"Sepatutnya hal-hal sedemikian dibincangkan dengan penduduk di sini terlebih dahulu dan mereka perlu memberi penjelasan kepada rakyat khususnya penduduk di Batu Kawan berhubung projek kilang Solar yang akan dibina di kawasan berkenaan.

"Persoalannya kenapa Lynas di Pahang diperbesar-besarkan sedangkan projek kilang solar yang diluluskan oleh pentadbiran negeri disembunyikan? Apa motif sebenar tindakan tersebut dibuat?"

Tegas beliau lagi, penduduk Batu Kawan sendiri tidak bersetuju dengan pembinaan kilang berkenaan yang bukan saja akan mencemarkan alam sekitar tetapi juga itu akan menjejaskan aktiviti harian penduduk di situ.

"Kawasan Batu Kawan bukan besar mana pun malahan penduduknya pun tidaklah seramai mana jadi sewajarnya kepimpinan negeri bukan saja menjaga hati penduduk tetapi juga mengambil berat akan apa yang berlaku kepada persekitaran mereka," katanya.

Jelas beliau, kajian yang telah dijalankan mendapati bahawa proses solar ini akan mengeluarkan lebih 10 bahan kimia dan bahan-bahan ini dikhuatiri akan menjejaskan punca pendapatan penduduk termasuklah ternakan ikan yang terjejas.

"Jika projek Lynas yang telah disahkan tidak memberi kesan berbahaya diprovokasikan dan dijadikan bahan proganda tetapi mengapa pula projek solar yang memberi kesan negatif kepada rakyat dibiarkan dibina?"

Pada 26 Februari lalu, satu demonstrasi Hijau telah digerakkan oleh pakatan pembangkang di Kuantan, Kuala Lumpur manakala di Pulau Pinang diketuai sendiri oleh Ketua Menterinya sebagai protes terhadap pembangunan kilang pemprosesan nadir bumi (rare earth) di Gebeng, Kuantan, Pahang milik syarikat Lynas Coporations LTD dengan mengatakan ia akan menghasilkan radioaktif yang membahayakan kesihatan dan boleh memberi kesan buruk terhadap manusia dan alam sekitar.

Namun begitu, hasil kajian didapati bahan nadir bumi adalah unsur penting dalam industri elektronik terutama sekali untuk penghasilan barangan seperti Ipad, komputer, Galaxy Tab, kipas helikopter, telefon mudah alih, turbin angin dan lain-lain malah mengikut data ekonomi, sebahagian besar bahan nadir bumi diimport dari China bagi memenuhi 90% hingga 97% permintaan industri elektronik di seluruh dunia yang semakin berkembang pesat.

Bukan itu saja, saintis pembangkang iaitu Dr Che Rosli Che Mat dari Pas juga telah menjelaskan bahawa operasi kilang pemprosesan nadir bumi tersebut adalah selamat dan tidak mendatangkan mudarat. – MediaUMNO.

Berita Bertarikh 28 March 2012 Pada 5:20 PM

09 di tanjung bungah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung bungah - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2012 01:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jun 2012 01:22 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Hujan lebat lebih 6 jam akibatkan tanah runtuh <b>di</b> Georgetown | N9 <b>...</b>

Posted: 01 Jun 2012 08:25 PM PDT

GEORGETOWN, 02 Jun : Hujan lebat berterusan lebih enam jam sejak jam 4.30 pagi semalam, di sini mengakibatkan berlaku kejadian tanah runtuh di Mount Erskine dan Tanjung Bungah.

  • Foto

    BANJIR kilat melanda sebahagian kediaman di Kampung Sungai Pinang di Georgetown, semalam.

  • Foto

    JENTOLAK menarik keluar kereta dari runtuhan di Puncak Bukit Mutiara dekat Tanjung Bungah, semalam.

Kejadian jam 10 pagi itu mengakibatkan tembok penahan tanah di Jalan Bagan Jermal, Mount Erskine runtuh dan menimpa bahagian belakang rumah seorang penduduk, manakala tiga kereta rosak teruk tertimbus dalam kejadian tebing runtuh di Jalan Bunga Cempaka Putih, Puncak Bukit Mutiara, Tanjung Bungah.

Pegawai Kanan II Balai Bomba Bagan Jermal, L Sivalingam, berkata penduduk yang tinggal berhampiran kawasan Jalan Bagan Jermal dinasihatkan berpindah untuk sementara waktu sehingga keadaan selamat.

Kejadian jam 10 pagi itu mengakibatkan tembok penahan tanah di Jalan Bagan Jermal, Mount Erskine runtuh dan menimpa bahagian belakang rumah seorang penduduk, manakala tiga kereta rosak teruk tertimbus dalam kejadian tebing runtuh di Jalan Bunga Cempaka Putih, Puncak Bukit Mutiara, Tanjung Bungah.

Seorang saksi yang hanya mahu dikenali sebagai Lim, 30, ketika ditemui di Jalan Bunga Cempaka Putih, berkata ketika kejadian jam 9 pagi, beliau sedang menikmati sarapan di sebuah kedai yang terletak kurang 30 meter dari tempat kejadian.

"Saya dan beberapa pelanggan di kedai itu dikejutkan dengan bunyi dentuman kuat ketika hujan lebat, tetapi hanya menyangka ia bunyi petir dan guruh.

"Bagaimanapun, kami bergegas ke tempat kejadian selepas menyedari tebing runtuh menimbus tiga kenderaan iaitu Perodua Kancil, Proton Wira dan Proton Persona," katanya yang bersyukur tiada kecederaan atau kemalangan jiwa dalam kejadian itu.

Difahamkan, ketiga-tiga kenderaan itu diparkir berhampiran tebing sebuah rumah mewah dua tingkat dan dipercayai milik individu yang bekerja di kawasan berkenaan.

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tanjung Bungah, Teh Yee Cheu, ketika dihubungi berkata, beliau menerima panggilan daripada pemilik rumah berkenaan, kira-kira jam 9 pagi.

Katanya, kejadian itu sudah dilaporkan kepada Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dan siasatan serta kajian menyeluruh akan dijalankan bagi mengenal pasti punca runtuhan.

"Kajian dan pemeriksaan lanjut di semua penempatan lereng bukit sekitar Tanjung Bungah akan dilakukan bagi memastikan kekukuhan serta keselamatan tebing," katanya.

Sementara itu, Yee Cheu mendakwa menerima banyak panggilan berhubung peningkatan paras air sungai, aliran deras dan berlumpur di beberapa kawasan Tanjung Bungah.

Justeru, orang ramai dinasihatkan supaya menjauhi kawasan sungai atau tapak pembinaan bagi mengelak sebarang kejadian tidak diingini.

KLXPRESS - Harga Tanah <b>di</b> Pulau Pinang Melambung Tinggi

Posted: 06 Jun 2012 09:14 PM PDT

GEORGE TOWN: Kekurangan tanah di Pulau Pinang dan tarikannya sebagai salah satu destinasi pelancong serta rumah kedua bagi pesara asing telah menyebabkan hartanah di negeri itu melambung tinggi dengan mencatatkan peningkatan sebanyak 25 peratus sejak lima tahun lalu.

Menurut penilai hartanah, harga yang ditawarkan adalah antara yang tertinggi di Malaysia justeru, Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) mendakwa hanya golongan kaya sahaja boleh tinggal di pulau yang merupakan salah satu warisan dunia.

Menurut tinjauan yang dijalankan The Star, harga unit kondominium di Batu Ferringhi, Tanjung Bungah dan Persiaran Gurney yang menghadap tepi laut di jual pada harga falak, dan ada beberapa kes ia dijual bermula dengan RM2 juta bagi unit yang mempunyai keluasan 1,000 kaki persegi.

Sebelum perang dunia berlaku lagi di pusat bandar misalnya di Campbell Street kawasan tersebut telah diduduki oleh bukan penduduk asal Pulau Pinang.

Mereka telah menukar wajah kawasan tersebut dengan membuka butik hotel dan ada juga mahu menyimpan bangunan disitu kerana kecantikan seni bina mereka.

Harga rumah juga turut meningkat dari RM500,000 pada 2007 kepada kira-kira RM800,000 pada 2012 dengan mencatatkan peningkatkan lebih kurang 30 peratus.

Menurut Pengarah Urusan, Raine & Horne Malaysia, Michael Geh paling tinggi adalah di Pulau Tikus, Persiaran Gurney, Tanjung Tokong dan kawasan kediaman Tanjung Bungah dengan mencatatkan peningkatan lebih daripada 25 peratus bagi harga setiap unit kondominium.

Bagi kawasan lain seperti di Bayan Baru, Sungai Ara dan Minden Heights serta Batu Maung pula harga rumah teres, unit kondominium serta rumah berkembar telah meningkat sekurang-kuranya 25 peratus.

Skim perumahan rumah kos sederhana hanya terdapat di beberapa kawasan sahaja seperti di George Town Perak Road, MacCallum Street, Jalan Burmah dan Sungai Pinang ia belum diperluaskan ke kawasan lain.

"Ini menunjukkan peningkatan lebih daripada 25 peratus berbanding lima tahun lalu. Sebuah apartment yang teletak di sebuah kawasan kejiranan pada 20007 berharga RM180,000 tetapi kini ialah meningkat hingga RM250,00," kata Geh.

Menurutnya, peningkatkan harga rumah yang tinggi mendorong ramai orang membeli rumah di Seberang Perai kerana harga hartanah di sana masih lagi murah sekitar satu pertiga daripada harga hartanah di pulau berkenaan.

"Namun harga hartanah di kawasan tanah besar itu juga sedang meningkat," katanya.

Sebuah pangsapuri di bandar Butterworth pada ketika ini dijual pada harga RM250,000 berbanding RM180,000 lima tahun yang lalu, sementara bagi rumah teres ia menelan belanja sekitar RM500,00 berbanding RM300, 000 pada 2007.

Tambah Geh, ekoran kekurangan tanah dan peningkatan harga bahan mentah harga hartanah di Pulau Pinang dijangka akan terus meningkat pada masa hadapan.

Sementara itu, Pengerusi Barisan Nasional, Teng Chang Yeow berkata ketika pemerintahan kerajaan negeri sebelum ini hanya terdapat satu atau dua projek perumahan utama di kawasan lereng bukit. Namun sejak kerajaan Pakatan Rakyat mengambil alih terdapat banyak projek di kawasan lereng bukit di seluruh pulau tersebut. Beliau berkata garis panduan pembangunan di lereng bukit sedia ada sememangnya mencukupi namun kerajaan negeri patut lebih tegas dalam menguatkuasakannya.


BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2012 01:16 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Feb 2012 01:20 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2012 01:31 PM PST

URL Sumber Asal :-

Hokkien Mee <b>Tanjung Tokong</b>, Penang

Posted: 25 Dec 2011 12:53 AM PST


Pulau Pinang memang terkenal dengan makanan yang 'awesome' terutamanya masakan cina, tetapi kebanyakkan daripadanya adalah tidak halal. Namun Hokkien Mee di Astaka Tanjung Tokong berdekatan dengan Island Plaza Penang merupakan satu-satunya Hokkien Mee yang berstatus halal. 
Mengikut sejarah pemilik gerai ini merupakan seorang muallaf yang dan telah berniaga di sini sejak puluhan tahun. Asalnya gerai tersebut terletak di hadapan rumah lama bersebelahan Astaka dan kini telah berpindah secara tetap di Astaka tersebut untuk keselesaan pelanggan. Waktu perniagaan gerai ini adalah pada waktu tengahari sahaja iaitu di antara jam 11 pagi hingga 2 petang.
Full content generated by Get Full RSS.

SYABAS KETUA MENTERI ! : JADIKAN <b>TANJUNG TOKONG</b> <b>...</b>

Posted: 26 Jan 2012 10:12 AM PST

Ini adalah  antara isi kandungan  ucapan penggulungan yang dibuat oleh YAB Ketua Menteri PP Tuan Lim Guan Eng,  menyentuh tentang isu di atas.

Ia dibuat  dalam persidangan Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang, Mesyuarat Kedua penggal keempat DUN ke 12 pada bulan Oktober 2011 :

Perkara ke 50,51 dan 52

YB ADUN Permatang Pasir mencadangkan Kerajaan negeri memelihara dan membaik pulih WARISAN  MELAYU dan INDIA di Pulau Pinang.

Sememangnya Kerajaan Pakatan Rakyat sentiasa memastikan TAPAK WARISAN Dunia UNESCO yang telah dianugerahkan kepada George Town sentiasa memelihara bangunan-bangunan warisan tidak kira sama ada ia melibatkan warisan MELAYU, INDIA MAHU PUN CINA

Ini terbukti di mana Kerajaan Negeri melalui Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dan George Town World Heritage Incorprated(GTWHI) telah mengambil pelbagai langkah untuk memastikan bangunan-bangunan warisan ini terus wujud dan kekal di negeri Pulau Pinang .

MALAH KERAJAAN NEGERI TELAH MEMUTUSKAN UNTUK MENGKLASIFIKASIKAN     SEMULA   KAMPUNG    TANJUNG  TOKONG   KAMPUNG     MELAYU  YANG TERTUA DI PULAU PINANG  SEBAGAI KAMPUNG   WARISAN, SELEPAS STATUS INI DIGUGURKAN OLEH KERAJAAN BN DAHULU.

Soalnya kerajaan negeri yang dituduh perkauman telah membuka laluan untuk menjadikan Kampung Tradisi Tg Tokong sebagai KAMPUNG WARISAN.

Bolehkan Kerajaan Pusat mengarahkan UDA Holdings untuk berbuat demikian. Selama ini warisan yang difahami oleh GLC tersebut hanya galeri yang menempatkan warisan mati.

Persatuan Penduduk Kampung Tg Tokong bersama penduduk yang terlibat dan NGO -NGO di PP mendesak supaya Kerajaan Pusat mengarahkan UDA Holdings menghentikan  sebarang bentuk pembangunan dengan segera.

Mengarahkan Kementerian Penerangan Multimedia dan Kebudayaan mewartakan sebahagian  Kampung Tradisi Tg Tokong sebagai  Zon Warisan

Pelan pembangunan yang baru yang hendak digubal wajiblah memasukkan :

a) PEMBANGUNAN WARISAN HIDUP   di atas sebahagian kampung Tg Tokong. Mulakan dengan membina 30 buah rumah warisan di tanah kosong seluas 2 ekar disebelah Masjid Tg Tokong yang memang merupakan warisan asal Tg Tokong.

b) Membina premis perniagaan ala Pekan Rabu dengan bangunan berrtingkat yang menempatkan para peniaga dan penjaja menjadi pusat perniagaan dan kebudayaan Melayu di P.Pinang. Daya penarik kepada industri pelancongan.

c) Warisan institusi seperti Madrasah Al Taqwa mesti dikekalkan. Begitu juga dengan Persekutuan Setia Tg Tokong yang ditubuhkan pada tahun 1911 mesti dikekalkan sebagai warisan institusi.

d) Kawasan selebihnya boleh dibangunan flet bertingkat bersekala tinggi 30 tingkat bagi menempatkan penduduk yang memerlukan rumah.

e) Peruntukan buat permulaan RM 100 juta  mesti dikeluarkan oleh Kerajaan Pusat di bawah RMK 10 bagi pembangunan warisan dan mengatasi kemiskinan dalam bandar. UDA hanya perlu menyediakan tapak  dan pembangunannya boleh dibuat oleh SPNB ,  Badan Warisan  dan Koperasi tempatan.

Kerjasama di antara Kerajaan Pusat dan negeri demi kesejahteraan rakyat amatlah dialukan. Penduduk mendambakan PEMBELAAN.

Politik politik juga Namun nasib rakyat janganlah diperkotak katikkan dan dijadikan mangsa pembangunan. Politik matang di negara-negara demokrasi yang maju tidak sepanjang masa menganggap pembangkang sebagai musuh. Bolehkah iklim politik jernih yang membolehkan rakyat memilih yang terbaik dilaksanakan ?

Full content generated by Get Full RSS.

Guan Eng kayuh Gerek dengan Najib <b>di Tanjung Tokong</b> pagi tadi...

Posted: 24 Sep 2011 11:12 PM PDT

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2012 01:32 PM PST

URL Sumber Asal :-

PM NAJIB TUN RAZAK SELAMATKAN MELAYU PULAU PINANG <b>...</b>

Posted: 25 Jan 2012 11:33 PM PST

ATAS NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH MAHA PENYAYANG

BADAN BERTINDAK  "BERSATU"- SELAMATKAN MELAYU PULAU PINANG (Email:mohdsalleh.yahaya@gmail.com)

ALAMAT  : 282-H  JALAN SHEIKH IBRAHIM TANJONG TOKONG   10470 PULAU PINANG       TEL: O164344504 0124578172                                                                                                                                                                                           MOTO"SUARA AKAR UMBI"              

MISI: " SELAMATKAN RAKYAT DEMI  NEGARA"        

Tarikh : 26 Januari 2012

PENASIHAT : PROFESOR AHMAD MURAD MERICAN,                           

PENGERUSI: PROFESOR MOHAMD MD YUSUF

SETIAUSAHA: MOHD SALLEH YAHAYA                                                            

AJK: SELURUH WAKIL KAMPUNG-KAMPUNG MELAYU P.PINANG

Salam 1 Malaysia,

KEPADA,

Y.A.B. DATUK SERI MOHD NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Perdana Menteri Merangkap Menteri Kewangan,
Pejabat Perdana Menteri,
Bangunan Perdana Putra,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
62502 PUTRAJAYA.
Talian Am : 03-8888 8000

 MELAYU P. PINANG –   PM  TOLONG  SELAMATKAN!

KAMI DENGAN PENUH TAKZIM MEMOHON EHSAN  Y.A.B. DATUK SERI SEBAGAI KETUA TURUS TERTINGGI KERAJAAN MALAYSIA DAN ULIL AMRI YANG BERKUASA  MEMBUAT SESUATU UNTUK MENYELAMATKAN  MASA DEPAN MELAYU PULAU PINANG YANG KINI DALAM KEADAAN NAZAK.

MEREKA TELAH DIPINGGIRKAN DAN MUNGKIN PUPUS DALAM ARUS PEMBANGUNAN KOMERSIAL TIDAK BERAPA LAMA LAGI. MEREKA INI PENYOKONG SETIA  KERAJAAN  DARI PRU 1- 12(1955-2012). Surat Penuh di bawah ini :

KAMI MOHON EHSAN DATUK SERI MEMPERHATIKAN BEBERAPA ISU YANG KRITIKAL INI DENGAN SERIUS DEMI  KESINAMBUNGAN  PERJUANGAN UNTUK AGAMA ,BANGSA DAN NEGARA :

PERKARA PERTAMA

PEMBANGUNAN SEMULA KAMPUNG TRADISI TANJONG TO'KONG HARUS DIKAJI SEMULA STATUS DAN PELAKSANAANNYA.  DI BAWAH  UDA HOLDING  OPERASINYA  BERTUNJANGKAN KOMERSIAL DAN PASARAN TERBUKA – RAKYAT  TG  TOKONG  DINAFIKAN  PELUANG  MENYERTAI PEMBANGUNAN SECARA LANGSUNG.

BUKTINYA PEMBANGUNAN THE BREEZA DAN RUMAH KEDAI YANG KINI RANCAK DILAKSANAKAN DI TEBUSGUNA  DI DEPAN KAMPUNG TG TOKONG LANGSUNG TIDAK MEMPERUNTUKKAN WALAU 1 % PUN UNTUK PERUMAHAN RAKYAT.

MEREKA TELAH MENUNGGU BAGITU LAMA         ( 1990-2012) UNTUK DAPAT PELUANG MEMILIKI RUMAH – MENGATASI  MASALAH KEPADATAN PENDUDUK DAN PENINGKATAN ISI KELAMIN DAN KELUARGA YANG DRASTIK. 1500 KELAMIN TIDAK BERUMAH TELAH DIABAIKAN!

NAMUN UDA HOLDINGS MENGABAIKAN TANGGUNG JAWAP SOSAIALNYA. SELURUH KAWASAN  TANAH TEBUSGUNA YANG UDA DAPAT BERHUBUNG DENGAN PEMBANGUNAN SEMULA KAMPUNG TG TOKONG DIBANGUNKAN 100 % UNTUK KOMERSIAL  TANPA SENSITIF DENGAN KEHENDAK RAKYAT YANG TERPINGGIR.

SEDANGKAN  MATLAMAT ASAL PENUBUHAN UDA UNTUK SOSIAL SEBAGAIMANA AMANAT ALLAHYARHAM   TUN RAZAK PENGASAS DASAR EKONOMI BARU.

PERLU DISEDARI KAMPUNG INI TELAH DIISYTIHARKAN MENJADI KAMPUNG WARISAN OLEH Y.A.B. KETUA MENTERI PULAU PINANG TUAN LIM GUAN ENG  DALAM SIDANG DUN P.PINANG PADA OKTOBER 2011:

" INI TERBUKTI DI MANA KERAJAAN NEGERI MELALUI MAJLIS PERBANDARAN PULAU PINANG (MPPP) DAN GEORGE TOWN WORLD HERITAGE INCORPRATED (GTWHI) TELAH MENGAMBIL PELBAGAI LANGKAH UNTUK MEMASTIKAN BANGUNAN-BANGUNAN WARISAN INI TERUS WUJUD DAN KEKAL DINEGERI PULAU PINANG.

MALAH KERAJAAN NEGERI TELAH MEMUTUSKAN UNTUK MENGKLASIFIKASIKAN  SEMULA KAMPUNG TANJUNG TOKONG KAMPUNG MELAYU YANG TERTUA DI PULAU PINANG SEBAGAI KAMPUNG WARISAN , SELEPAS STATUS INI DIGUGURKAN OLEH KERAJAAN BN DAHULU.

Pelan lakar pembangunan kawasan disertakan untuk membangunkan kampung ini dengan dua corak pembangunan Warisan Hidup dan Flet berskla tinggi 30 tingkat bagi menempatkan rakyat.

KAMI MOHON EHSAN Y.A.B. DATUK SERI MENGARAHKAN UDA HOLDINGS  MENGHENTIKAN DENGAN SEGERA PROJEKNYA DAN MEMBUAT PELAN PEMBANGUNAN SEMULA YANG BARU. PELAN YANG MENGGABUNGKAN DUA KONSEP PEMBANGUNAN  IAITU WARISAN HIDUP "LIVING HERITAGE" DAN FLET.

PEMBANGUNAN RUMAH-RUMAH  WARISAN DAN KOMPLEKS WARISAN YANG MENCERMINKAN WARISAN HIDUP" LIVING HERITAGE" DAN PEMBANGUNAN FLET DI ATAS SEBAHAGIAN TEBUSGUNA. CORAK PEMBANGUNAN YANG BERCAMPUR KOMERSIAL DAN SOSIAL.

SELAMA INI UDA HOLDINGS HANYA BERPUAS HATI SEKADAR GALERI YANG MENJURUS KE ARAH WARISAN YANG MATI. WARISAN INSTITUSI YANG BERADA DI ATAS TANAH KAMPUNG  IAITU PERSEKUTUAN SETIA TG TOKONG YANG DITUBUHKAN PADA TAHUN 1911 DAN MADRASAH AL TAQWA TG TOKONG HENDAKLAH DIKEKALKAN SEBAGAI WARISAN HIDUP NEGARA.

 

UDA HOLDINDS ADALAH SEBUAH GLC DI BAWAH KEMENTERIAN KEWANGAN DAN DI BAWAH KUASA DAN TANGGUNG JAWAP PENUH  Y.A.B.

SEKALI LAGI MOHON  EHSAN Y.A.B.  MENYELAMATKAN NASIB KAMPUNG INI YANG TERUMBANG AMBING. KEBETULAN TANAH INI DI BAWAH KUASA KERAJAAN  PUSAT.

 PERKARA  KEDUA

KAMPUNG  WARISAN BATU UBAN – PUSAT PERADABAN DAN TAMADUN AWAL MELAYU P.PINANG KINI DIASAK DAN DIHIMPIT PEMBANGUNAN KOMERSIAL HINGGA KE BATAS MASJIDNYA TELAH DINAIKKAN FLET MEWAH. KINI MASA DEPAN KAMPUNG INI SANGAT TERANCAM DAN MUNGKIN  PUPUS JIKA TIDAK DIAMBIL TINDAKAN UNTUK MENGHALANG.

PEMBANGUAN YANG BERLAKU DIPERSEKITARAN  AKAN MEREBAK DAN MEMUSNAH KAMPUNG YANG ASAL INI.  MINTA PERHATIAN DAN TINDAKAN Y.A.B.  DATUK SERI SUPAYA MENGARAHKAN  KEMENTERIAN PENERANGAN,MULTI MEDIA DAN KEBUDAYAAN MEWARTAKAN KAMPUNG BATU UBAN DAN KAMPUNG TG TOKONG  DENGAN SEGERA SEBAGAI ZON WARISAN NEGARA.

 PERKARA KETIGA

TAPAK KAMPUNG BUKIT KECIL DI SUNGAI NIBUNG MOHON IHSAN PERTIMBANGAN Y.A.B. DI BELI SEMULA DARIPADA PIHAK PEMAJU DAN DIMAJUKAN SEMULA OLEH AGENSI KERAJAAN PUSAT.  INI SEBAGAI BUKTI AWAL BAHAWA  KERAJAAN PUSAT  SERIUS  MENYELAMATKAN NASIB MELAYU PULAU PINANG YANG TERUMBANG AMBING TANPA SEBARANG PEMBELAAN YANG BERKESAN.

SAMA ADA  SEMASA DEB DAN SEPANJANG PELAKSANAAN RMK 1-  RMK 10. SELAMA INI JERITAN, RAUNGAN DAN KELUHAN  KAMI LANGSUNG  DITULIKAN TANPA KEPEKAAN BAHAWA KAMI JUGA MELAYU. MELAYU YANG TERTINDAS DAN TERPINGGIR DI BUMI SENDIRI SELEPAS MERDEKA

 PERKARA  KEEMPAT

DATUK SERI TELAH MEMBERI PERHATIAN KHUSUS  KE ATAS MASYARAKAT INDIA SEHINGGA MELANTIK MENTERI KHAS UNTUK MENJAGA DAN MEMPERHATIKAN KEPENTINGAN  MEREKA.  SEDANGKAN MELAYU P.PINANG  YANG TELAH MENYOKONG UMNO – BN SEJAK PILIHAN RAYA PERTAMA 1955 HINGGA 2008. NAMUN MEREKA TIDAK MENDAPAT PEMBELAAN SETIMPAL.

DARIPADA 15 KERUSI DUN,  UMNO MENANG 11 TETAPI NASIB MEREKA SECARA KESELURUHAN SEMAKIN TERUK DAN MEROSOT .WALAU PUN Y.A.B. TELAH MELAWAT P.PINANG  BERULANG KALI TETAPI TIDAK ADA PENGUMUMAN YANG BERERTI BUAT KAMI YANG TERANIAYA DAN TERTINDAS INI. TETAP DINAFIKAN MENDAPAT PERTOLONGAN WALAU PUN MENGHULURKAN TANGAN MEMOHON DISELAMATKAN.

KAMI MOHON PERUNTUKAN KHAS  RMK 10  DI BAWAH MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI DATUK MOHD NOOR YAAKUB UNTUK MEMBANGUNKAN SEMULA KAMPUNG-KAMPUNG MELAYU YANG ASAL DENGAN AGRESIF DAN DI TEMPATKAN MEREKA SEMULA, RAKYAT  YANG TERPINGGIR DALAM BENTUK PEMBANGUNAN SEMULA YANG BARU.

ADA BANYAK TANAH-TANAH WAKAF YANG BERPOTENSI DIBANGUNKAN DAN MELAYU BOLEH KEMBALI SEMULA TINGGAL DI  BANDAR.  SEBAGAI CONTOH WAKAF KOPEAMAH  KELAWAI DIDUDUKI OLEH GOLONGAN  YANG BERADA. IA KINI   MENEMPATKAN  20 RUMAH BERSAIZ BUNGALOW. JIKA DIBANGUNKAN SEMULA DENGAN FLET SELESA BOLEH DIBINA 300 UNIT RUMAH UNTUK MELAYU  DI  P.PINANG. ADALAH PELUANG  PERUMAHAN UNTUK RAKYAT .

 

PERKARA KELIMA

RUMAH FLET UDA DI JALAN KELAWAI P.PINANG. TERDAPAT BEBERAPA PENGHUNI YANG DAIF. MEREKA  TIDAK DAPAT MEMBELI FLET TERSEBUT KERANA UDA HOLDINGS MENAIKKAN HARGA DENGAN SEWENANG –WENANG MENGIKUT  NILAI  KOMERSIAL SEMASA. MEREKA DIBERI NOTIS KELUAR . MASALAH MEREKA TERGANTUNG TANPA SEBARANG  PENYELSAIAN

MOHON PERTIMBANGAN  Y.A.B. SUPAYA  MENGRAHKAN UDA HOLDINGS  MENAWARKAN PEMEBLIAAN  DENGAN HARGA TERENDAH UNTUK GOLONGAN DAIF MEMILIKI RUMAH. MEREKA ADALAH PENDUDUK ASAL KELAWAI YANG TIDAK TAHU HENDAK KE MANA.

APAKAH UDA HOLDINGS TIDAK BOLEH MEMBUAT SEDIKIT AMAL  JARIAH UNTUK RAKYAT  PULAU PINANG YANG TERPINGGIR SETELAH MEMBUAT BANYAK KEUNTUNGAN  HASIL DARIPADA BERBAGAI KEMUDAHAN DAN KEISTIMEWAAN ATAS NAMA BUMIPUTERA.

SEKIAN KAMI MENDOAKAN SEMOGA Y.A.B. DATUK SERI SENTIASA DILINDUNGI ALLAH DAN BERADA DI ATAS LANDASANNYA SERTA  DIBERI KEMENANGAN GEMILANG UNTUK TERUS MEMEGANG AMANAH,  MENTADBIR  BAHTERA NEGARA MENUJU WAWASAN 2020.

SALAM 1 MALAYSIA  " RAKYAT DIDAHULUKAN ,PENCAPAIAN DIUTAMAKAN"

WASSALAM,

MOHD SALLEH YAHAYA

SETIAUSAHA,"BERSATU" - 

BADAN BERTINDAK SELAMATKAN MELAYU PULAU PINANG

NO TEL : 0164344505  email : mohdsalleh.yahaya@gmail.com

 

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2012 10:33 AM PST

URL Sumber Asal :-

Malaysia Zoom » 30 pengunjung pusat hiburan diperiksa

Posted: 05 Feb 2012 03:01 PM PST

PULAU PINANG 5 Feb. – Polis memeriksa seramai 30 pengunjung pusat-pusat hiburan di sekitar Jalan Sri Bahari, Jalan Penang serta Tanjung Bungah dalam Ops Noda dan Ops Cantas malam tadi.

Dalam operasi bermula pukul 11 malam hingga 4 pagi itu, kesemua mereka berusia dalam lingkungan 20 hingga 40 tahun dan diarah menjalani ujian air kencing mengikut Seksyen 105 Kanun Prosedur Jenayah.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng berkata, sebanyak 12 premis diperiksa dan diambil tindakan kerana beberapa kesalahan.

Menurutnya, seorang lelaki dan seorang perempuan ditahan di dua pusat hiburan berasingan kerana membenarkan pelanggan bawah umur memasuki premis berkenaan.

"Mereka akan disiasat di bawah Seksyen 11 (3) Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1998.

"Seorang lagi lelaki ditahan dan peralatan audio video dirampas di sebuah premis kerana tiada lesen hiburan dan ia akan disiasat di bawah Seksyen 6 (2) Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1998," katanya kepada pemberita di Jalan Sri Bahari di sini hari ini.

Jelasnya, seramai 70 pegawai dan anggota dari Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7), Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut; Balai Polis Air Itam dan Balai Polis Tanjung Tokong menyertai operasi berkenaan.

Tambah beliau, operasi tersebut diadakan bertujuan membanteras kegiatan penyalahgunaan dadah dan maksiat di premis-premis hiburan di sekitar negeri ini.

Dipetik dari Utusan Malaysia

09 di nibong tebal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di nibong tebal - Google Blog Search


BLOG MIK: Tunggu Anwar <b>Di Nibong Tebal</b>....

Posted: 04 Jul 2012 05:23 AM PDT

Anwar Ibrahim selama ini dianggap sebagai tali penghubung antara parti-parti dalam pakatan pembangkang. Tanpa Anwar, DAP dan PAS tidak akan bekerjasama malah tanpa Anwar juga, PKR tidak membawa erti apa-apa.

Ini kerana, PKR wujud kerana Anwar, bukan kerana rakyat dan bukan kerana menuntut keadilan. Ia semata-mata kerana Anwar ingin menjadi Perdana Menteri atau Presiden Republik Malaysia baru dan Pakatan Rakyat pula wujud atas matlamat yang sama tetapi memperjudikan nasib kepada puak chauvinis DAP yang ingin menjajah dan mengCinakan negara ini.

PAS pula adalah pak turut yang selamanya kabur dan kosong yang hidup atas dasar bencikan UMNO dan matlamatnya hanyalah untuk menghapuskan saudara sebangsa dan seagama di dalam UMNO.

Namun, akhir-akhir ini, Anwar nampaknya bukan lagi satu 'faktor' penting dalam Pakatan Rakyat. Ramai yang mula meragui sejauh mana 'Anwar' mampu mempengaruhi undi dalam pilihanraya.

Dalam banyak perkara Anwar dianggap liabiliti atau beban yang menyusahkan PR. Walaupun beliau masih ada pengaruh di kalangan LGBT dan liberal serta golongan yang fanatik terhadapnya secara buta tuli, tetapi memandangkan kumpulan ini hanya mewakili segelintir rakyat Malaysia maka ia tidak membawa apa-apa signifikan kepada pilihanraya.

Pendek kata, kekuatan dan kelemahan PR hari ini bukan bergantung kepada faktor 'Anwar' lagi.

Sejak hujung tahun lepas lagi, Anwar dilihat semakin lemah walaupun di kawasannya sendiri, iaitu Permatang Pauh. Ini dapat dibuktikan dari ceramahnya pada 21 Oktober 2011 di situ yang hanya dihadiri oleh jiran-jiran dan saudara mara berdekatan serta mungkin juga beberapa pengikut tegar yang datang dari jauh. Walhal, Permatang Pauh adalah kubu kuatnya.

Sebagai seorang politikus berpengalaman, Anwar pasti tidak akan membiarkan dirinya kalah dan dimalukan di kubu kuatnya. Logiknya, beliau akan lari ke tempat lain untuk bertanding.

Dari apa yang diperhatikan, nampaknya Anwar akan memilih Nibong Tebal mengikut congakan sokongan berdasarkan kedudukannya di pinggir bandar, merangkumi DUN Sungai Acheh, Sungai Bakap dan Jawi. Dan Sungai Bakap merupakan tempat kelahiran Anwar.

Pada PRU 2008, kerusi Nibong Tebal merekodkan 47,540 pengundi berdaftar dengan pecahan Melayu 43.6%, Cina 40.5% dan India 15.9%. Kerusi ini dimenangi oleh Tan Tee Beng dari PKR yang memperolehi 20,210 undi mengalahkan Ketua UMNO Negeri, Zainal Abidin Osman yang mendapat 17,123 undi.

Bagaimanapun, Tan, pada 1 Mac 2010 telah mengumumkan keluar dari PKR apabila dikenakan tindakan disiplin kerana mengkritik Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng. Beliau kini menjadi Ahli Parlimen Bebas dan mesra BN.

Dari apa yang dilihat, tidak mustahil UMNO akan meletakkan calon yang sama. Jika benar Anwar akan lari ke Nibong Tebal maka kita bakal menyaksikan pertandingan antara Ketua Pembangkang dengan Ketua UMNO Negeri Pulau Pinang dalam PRU ke-13 nanti

1000 saja hadir <b>di</b> Merdeka Rakyat <b>Nibong Tebal</b>?.. nak bohong tu <b>...</b>

Posted: 24 Jun 2012 11:33 PM PDT


Sebelum itu.. di Nibong Tebal semalam (24 June) telah berlangsung salah satu dari beberapa siri Jelajah Merdeka Rakyat di Padang Taman Bersatu.

Dari tentatif program yang dikirimkan oleh Chegu Bard antara penceramah yang telah dibariskan ialah YB Ustaz Makhtar, YB Tan Beng Huat, YB Dr. Mujahid, Chegu Bard, TKM1 Datuk Mansor Othman dan DS Anwar Ibrahim.


YB Mujahid tidak dapat hadir kerana pada masa yang sama PAS juga turut mengadakan program Himpunan Hijau di Parit Buntar.

Apa yang kebanyakkan media termasuk Malaysiakini tidak laporkan ialah kemasukkan lebih dari 200 ahli IPF/BN kedalam PKR atau dalam lain ayat lebih 200 telah keluar BN..


Mungkin ketika diumumkan perkara tersebut reporternya sedang leka bersembang di belakang stage.. mungkinlah..

Kehadiran dianggarkan mencecah 10,000 orang.. tapi ada pencacai UMNO yang sakit hati dengan kejayaan program ini melaporkan seperti di bawah ni..

Semalam berlangsungnya siri ceramah yang dinamakan 'Merdeka Rakyat' di Padang Taman Bersatu, Nibong Tebal yang mana penceramah utamanya ialah si Anwar Ibrahim. Disamping itu, penceramah iringan ialah TKM1 P.Pinang, Dr Mansor, Che Gu Bard, Yb Makhtar(ADUN Sungai Bakap) dll..

Kehadiran pendengar tidaklah terlalu ramai sangat dimana boleh dikatakan sekitar 1000 ke 1500 orang saja yang hadir. Ini laporan secara jujur dan adil serta tidak bias kepada mana-mana pihak. Percayalah esp puak pecacai pakatan..

Yang lawaknya Pengacara Majlis siap umum kehadiran seramai 10,000 orang tu!! Nak pembohong rakyat pun agak-agaklah bro!! - Anak Seberang 


Biasalah kan.. satu percubaan memperbodohkan rakyat oleh seorang yang telah menjalani proses pembodohan oleh pemimpin UMNO begitulah hasilnya..

Atau mungkiin juga keupayaan mengiranya hanya setakat itu saja.. alaaaa.. macam Rais Yatim tu lah..

Cuba korang kira sendiri agak-agak berapa yang hadir dalam program ini berdasarkan gambar di bawah..

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2012 03:15 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Asian Women Leadership University in <b>Balik Pulau</b> » anilnetto.com

Posted: 06 Jul 2012 11:51 PM PDT

A new liberal arts institution is in the pipeline at Balik Pulau covering 40ha of land.

According to the Chief Minister, the federal and state governments are collaborating to facilitate the project, which is backed by Smith College, a private independent women's liberal arts college in Massachusetts, United States.

TheSun reports:

Balik Pulau land for federal project
Posted on 5 July 2012

Aaron Ngui
newsdesk@thesundaily.com

GEORGE TOWN (July 5, 2012): The state government today revealed that the plan for a liberal arts institution in the up and coming Balik Pulau township was a federal government project.

Chief Minister Lim Guan Eng said the Asian Women Leadership University (AWLU) was an Entry Point Project (ETP) under the EducationNational Key Economic Areas (NKEA).

He made the revelation following protests by land owners over the acquisition of their land in Bukit Genting on Wednesday as well as criticism that the state was taking away their land.

Citing a letter dated June 12, 2012, from Minister in the Prime Minister's Department Senator Datuk Seri Idris Jala, Lim said the AWLU project was one of 21 new ETPs to transform Malaysia into a high income country.

He quoted the letter saying that the project was expected to bring in RM492 million worth of investments as well as creating 190 new high value jobs.

He said the state government has been requested to assist in transferring 40.46ha of land to the AWLU Malaysian Foundation.

"We believe the project will contribute in a significant way to transforming tertiary education in Malaysia as well as realise the plans for Malaysia as an education hub offering varied educational choices in the region," he read from the letter.

Lim also moved to soothe fears over compensation saying that the state will abide by the valuations set by the Malaysian Valuation and Property Services Department under the Finance Ministry.

He said land owners unhappy with the compensation offer could also take to the matter to court.

"The state sympathises with the land owners and we will try our best to help them out," he said while expressing that it was a hard decision to make but was made in the interests of education.

In addition, Lim said there had been an amicable dialogue with about 40 land owners on Tuesday and they understood that the land was to be used for a public project and not for private gain.

"Hopefully this matter will not be turned into a racial issue or be politicised as it is a collaboration between the state and the federal government," he said.

It is envisaged that the annual tuition fee (for a four-year degree programme leading to a BA degree) will be US$15,000-US$20,000 per year. Scholarships will be provided for deserving students.

See the proposal here (.pdf file).

Photos of the site here.

If the federal government and state government can work together on this, surely they can also work together on public transport, no?

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 03:26 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2012 03:43 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2012 03:45 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2012 03:14 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2012 03:33 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Balik Pulau</b> Durian Feast 2012 - The Digital Awakening

Posted: 28 Jun 2012 08:16 AM PDT

Our recent trip to Penang was to feast on durians, this being the season for it, and to spring clean my apartment. I had engaged two cleaners to mop and help me clear some of the unwanted items. The last time the apartment was cleaned was two years ago. The floor was thick with dust, as was everything else. The five hours of cleaning resulted in ten garbage bagful of things that I no longer have any use for. The next trip will be for packing the remaining items in boxes.

The day after the spring cleaning, we headed to Balik Pulau. I had pre-ordered three durians for Wuan and myself from Ah Wong of Stall 808 which is across the road from the Balik Pulau bus terminal and market. Ah Wong is my cousin Peter's cousin. He is a durian wholesaler that we have been patronising for many years. His wife also makes the delicious lempuk durian which is a paste of durian and sugar stirred in a kuali over a slow fire for at least four hours until it thickens and turns a dark shade of brown.

When we arrived at Ah Wong's house which also doubles up as his durian stall, we had to wait for him for almost half an hour. He was at the plantation collecting durians to transport them back to the stall. The first durian we had came fresh from the plantation. It is called "hor lor" in Hokkien which means bottle gourd because of the shape of its pulp. Its flesh is firm and pleasantly sweet with a subtle hint of bitterness.

The second fruit we had was called "ang chui mua" or red sarung. I have no idea why it is named as such. Perhaps the original tree was used to hang red sarungs to dry. Wuan and I have never eaten this fruit before. The flesh is a bright orange and slightly soft. Some of the seeds are stunted and small (chew hoot). It is sweet with a strong taste of bitterness. The core of the fruit is enlarged (tua sim) which made it difficult to open.

While we were enjoying the two durians, Ah Wong went off to collect more durians from the plantation. When we were done, and waiting for him, Wuan went over to the pile of durians to pick one of the smaller fruits to practice shaking the durian. The sound and sensation of the pulp moving inside while it is being shaken indicates that its flesh is firm. If there is no sound when shaken, the flesh could be mushed. Firm flesh is preferred over mushed ones.

When Ah Wong came back, he asked what kind of durian we wanted to eat next. Wuan wanted something creamy and bitter. Incidentally, the durian that she used to practice shaking with had bitter and creamy flesh. The durian was called "hor too" or porcupine. Again, I have no idea why it is named after a porcupine. Perhaps its shape has a likeness to a porcupine or the animal was spotted frequently near the tree before it was given a name.

Its flesh was pale, not an attractive feature in durians. The preferred colours are bright yellow, orange and pinkish. However, to our surprise, it was creamy and very sticky. It was moderately sweet but had a very bitter taste with a strong aftertaste of licorice. That was also the first time we had "hor too" and we liked it very much, irrespective of the colour of its flesh. Its unique licorice aftertaste was very unusual. That was one durian we would not mind having more of.

With some room in our tummies still, we got Ah Wong to open another durian for us. He recommended "cheh puay" or green skin. This is one fruit we have been eating here for the past few years. Its flesh was a shade of bright yellow, very creamy, sweet, rich and sticky. I had to wash it down with some water after my second mouthful because of its stickiness. Needless to say, this is one of our favourites too.

The durian harvest for this year is rather small. The continuous rain during the blooming phase had caused many of the buds to fall off. In a week or two, the durian season in Balik Pulau would end. The quality of the durians at the tailend is usually lower. It was fortunate that we were in Penang at the peak of the season. We had a pick of some of the better durians. Finally, our craving for durians for this year was totally satiated.

Tags: , , , , ,


You may also be interested in the following posts:

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2012 03:14 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Stories from <b>Balik Pulau</b>, Penang: 2012 updates

Posted: 06 Jun 2012 01:40 AM PDT

Hi all!

As durian season is upon us again, I thought I should update the blog and maybe tell you a bit more about myself!

Name: X, semi-anonymous Balik Pulau blogger
Location: Singapore (for now). My family is from Balik Pulau, but I only visit once a year or less, because of my schedule :(
Languages I speak: English, Chinese...some Korean...und ein bisschen Deutsch...
Questions? Email me using the link on the right sidebar!

So what's been going on in Balik Pulau?

Traffic accidents. And more traffic accidents. Anyone who's been there will know that the curving mountain roads are really treacherous, and that road works have been delayed year after year after year. However, I think the last time I visited, a bridge was under construction. It's really unfortunate that the government has been so slow about improving the safety conditions of the roads.

Urbanisation and development. People are building huge houses in a place that used to be a village of aluminium and wood houses 70 years ago, causing landslides and pollution.

In better news, there is the...

Penang Durian Fair (now till 31 July 2012). Go stuff yourselves! Bring the mosquito repellent...

3rd Penang Durians Masters, 16-17 June 2012. I'm not too sure what this event is. Is it a bowling competition? Are the bowlers using durians to bowl instead of regular bowling balls? (I kid.)

So where should you stay while you're stuffing your faces with smelly durians? I recommend the Upeh Inn. Warning to the picky: this is a shabby inn by many standards. The toilets are shared, there are only a few (4-5) rooms, there are two showers only, with cold water only. It is on the 2nd floor of a row of shophouses, and there are no elevators, so you have to drag your own luggage up to your room. Don't count on there being any air-conditioning. No food or drinks are provided in the Inn. However, it is very clean and cool at night, and across the road there is a market that sells basic Malaysian staple meals every morning. Every weekend there is a night market that sells all manner of food (very exciting) and even some shoes and clothes (not so exciting). There is a bus stop right outside the inn with buses that go to Georgetown. I don't know if the owner speaks English, but you can try contacting them at:

No 858x, Tmn Sri Indah, 33 Jln Balik Pulau, 11000 Balik Pulau Pulau Pinang. Tel: 04-8661670 @ 012-4380873. Email: upehinn@gmail.com

What does "Islamic Inn" mean? Basically not much, just that anything shady that Muslims would frown upon does not happen in the inn, so it is relatively safe. Families who are visiting relatives and cyclists who are touring Penang by bike book rooms there.

Happy durian season, everyone!

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 28 May 2012 03:37 AM PDT

URL Sumber Asal :-

dharma talk penang: My active Sunday

Posted: 27 May 2012 08:39 AM PDT

As I have told you before, Saturday and Sunday is supposed to be my rest day . However, this Sunday which is today was very busy for me.

It started  of with a breakfast with my  s family and my nephew , B and my Sister C. We had a Tim Sum breakfast at Kuta Bali, Farlim and during the cversation, we happen to talk about the housing properties in Balik Pul

au. My daughter , M's boyfriend wsa from Balik Pulau. The direct translation of " balik pulau " is going back to the Island. But, the place is not an island but it is across a hill separating the town and Air Itam town from the place. It took about 15 minutes to cross the hill from Farlim, Air Itam.

Balik Pulau is very famous for its durian estates and some of the best durians come from this place. Many outstation visitors visit this place for a few delicacies ie durian, laksa and nutmeg juice.

After the Tim Sum breakfast, we decide to take a break before we go over to Balik Pulau and upon reaching my home, I was requested by my wife to shop for some household items at the nearby Sunshine hypermarket.  It was a rush for me because I was supposed to pick up my daughter, M , my nephew and my sister to go property hunting in Balik Pulau. It took me an hour to finish shopping with my wife and I have to rush to pick up all the members and to on my way to Balik Pulau.

We started off at about 11.45am and it was getting hot.  The weather in the morning was cloudy and it starts to get hot as noon approaches.  It took about 20 minutes before we reach Balik Pulau and there was a lot of cars heading for that direction as the durian season has just started.  Durian stalls were mushrooming all along the hill way to Balik Pulau.  The town was full of cars but we took the left turn heading towards a property at Pokok Upeh.

We reach a property site which have about 23 bungalows and each selling about RM1.4 million with about 6,000 to 7,000 sq ft of land. The show units was beautifully done and there was ample space in the living room and all in there are about 6 rooms. If we were to buy such landed property in E&O and the Lights or Pulau TIkus, it will cost about RM6 million. Although, Balik Pulau and Pulau Tikus have the same "Pulau" name , the price is so vastly different.  The difference is across the hill between two places. I think in a matter of time, the hill would not matter anymore if the land is getting less in the Penang town area.

Next, we visited Botanical. This is a new township located on a low hill and the place was better oganized and there is about a few hundred semi-D or terrace houses there. There is also an international school which is called the Prince of Wales International School.  It was a very beautiful building and the township is like a modern western housing sites. The area is booming and the pace of expanding the property have slowed down.  This was the first property site to launched in Balik Pulau.  The units are a little pricey , ranging between RM600,000 to RM900,000 per unit depenidng on whether it is a terrace unit or semi-D unit.  The price of these properties have increased since my last visit by about 40%.

The next site was a landed property site near the sea. It should take another 10 minutes to the seas. In this property , they provide a man-make river and the property have a mix of single stuble orey semi-Ds , double storey terrace houses, bungalows ranging between RM350,000 for a single storey terrace to RM700,000 for a double storey semi-D.  I think the place is mend to be a santuary type of living style.  It is a very big piece of development but it will take a few years to complete.

There is so many new property sites in Balik Pulau and compare to the property in the island proper , it is more affordable for many before the price of the land catches up with the Island proper.  Penang is an island so land is limited and it will stretch further and further into the island as the coast and the island proper gets more and more staturated.

After the property tour, my daughter M's BF  took us to have lunch at the new market place where we had laksa, persumbor , nutmeg juice and ice kachang. The laksa was quite good and my Sister , C loved it very much. Maybe, it is because she is hungry. LOL.

So, we rushed off back to Farlim and it was already 4pm in the afternoon.  I took a short nap and when I wake up, it is already dinner time. The rest of the day was the usual resting on the couch and watching my favorite Sunday movie. Yeah, back to normal and prepare for the next working day on Monday.

Namaste.

Kehadiran Lim Guan Eng <b>di Balik Pulau</b> dibantah oleh penduduk <b>...</b>

Posted: 30 Jun 2012 07:00 PM PDT

BALIK PULAU - Sekumpulan penduduk dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) setempat hari ini mengadakan perhimpunan aman bagi membantah kehadiran Ketua Menteri, Lim Guan Eng ke kawasan mereka di Teluk Bahang, di sini.

Mereka berkumpul seawal pukul 7.30 pagi bagi menyatakan tidak puas hati terhadap corak pentadbiran Guan Eng yang dikatakan tidak telus dan menindas rakyat, khususnya orang Melayu.

Kumpulan itu juga membawa kain rentang yang antaranya tertera perkataan-perkataan seperti Guan Eng Rasis dan Guan Eng hanya pandai perkudakan semua bangsa.

Bagaimanapun, perhimpunan tersebut bertukar kecoh apabila salah seorang daripada anggota mereka didakwa diserang dari belakang oleh ahli parti pembangkang di hadapan kompleks MPPP, Teluk Bahang.

Palmyra Residences, <b>Balik Pulau</b>: Interesting Places in the rather <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2012 01:59 AM PDT

Pulau Betong fish market. Sometimes a lot of fish, sometimes no fish eventhough at the same time same day. I myself am not too sure how to know if it's a good day. Anyhow the 3 photos below were taken on a good day with lotsa fresh seafood and the gigantic stingray.
If you're coming out from Palmyra, at the traffic light, turn right towards Pulau Betong (left is towards Sunday pasar malam). Go until almost the end and you will see an old faded signboard "Pasar Nelayan Pulau Betong"

We just discovered there's a huge Thai food restaurant at the Anjung Indah peak (the view point at Jln Tun Sardon). We went on a weekday so there was only 2 tables. The food is so-so only, but the view is good and the price, you judge for yourself. I still prefer Khun Thai, good food, ok prixce.

And lastly, the Sunday Pasar Tani. It doesn't have the greatest fresh produces but at least it's some type of activity in the sleepy town.

Now I still have problem looking for decent breakfast venue which can meet the FTZ food standard.

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2012 03:14 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Stories from <b>Balik Pulau</b>, Penang: 2012 updates

Posted: 06 Jun 2012 01:40 AM PDT

Hi all!

As durian season is upon us again, I thought I should update the blog and maybe tell you a bit more about myself!

Name: X, semi-anonymous Balik Pulau blogger
Location: Singapore (for now). My family is from Balik Pulau, but I only visit once a year or less, because of my schedule :(
Languages I speak: English, Chinese...some Korean...und ein bisschen Deutsch...
Questions? Email me using the link on the right sidebar!

So what's been going on in Balik Pulau?

Traffic accidents. And more traffic accidents. Anyone who's been there will know that the curving mountain roads are really treacherous, and that road works have been delayed year after year after year. However, I think the last time I visited, a bridge was under construction. It's really unfortunate that the government has been so slow about improving the safety conditions of the roads.

Urbanisation and development. People are building huge houses in a place that used to be a village of aluminium and wood houses 70 years ago, causing landslides and pollution.

In better news, there is the...

Penang Durian Fair (now till 31 July 2012). Go stuff yourselves! Bring the mosquito repellent...

3rd Penang Durians Masters, 16-17 June 2012. I'm not too sure what this event is. Is it a bowling competition? Are the bowlers using durians to bowl instead of regular bowling balls? (I kid.)

So where should you stay while you're stuffing your faces with smelly durians? I recommend the Upeh Inn. Warning to the picky: this is a shabby inn by many standards. The toilets are shared, there are only a few (4-5) rooms, there are two showers only, with cold water only. It is on the 2nd floor of a row of shophouses, and there are no elevators, so you have to drag your own luggage up to your room. Don't count on there being any air-conditioning. No food or drinks are provided in the Inn. However, it is very clean and cool at night, and across the road there is a market that sells basic Malaysian staple meals every morning. Every weekend there is a night market that sells all manner of food (very exciting) and even some shoes and clothes (not so exciting). There is a bus stop right outside the inn with buses that go to Georgetown. I don't know if the owner speaks English, but you can try contacting them at:

No 858x, Tmn Sri Indah, 33 Jln Balik Pulau, 11000 Balik Pulau Pulau Pinang. Tel: 04-8661670 @ 012-4380873. Email: upehinn@gmail.com

What does "Islamic Inn" mean? Basically not much, just that anything shady that Muslims would frown upon does not happen in the inn, so it is relatively safe. Families who are visiting relatives and cyclists who are touring Penang by bike book rooms there.

Happy durian season, everyone!

Pilihan Anda: Skandal halau penduduk <b>di Balik Pulau</b> terbongkar <b>...</b>

Posted: 06 Jul 2012 02:01 AM PDT

|

Di dalam propaganda Lim Guan Eng DAP dan jentera media beliau selama ini memburuk-burukkan parti UMNO dan BN, Setiausaha Agung DAP itu terpaksa juga akur dengan perancangan murni kerajaan BN Malaysia.

Yang terbaru ialah hasrat murni kerajaan BN Malaysia untuk membantu projek Asian Women Leadership University (AWLU). Dan Lim Guan Eng DAP sendiri mengeluarkan kenyataan menyokong penuh hasrat kerajaan BN Malaysia.

Baguslah kerana Guan Eng DAP sedar dengan visi mantap UMNO/BN, lawan beliau yang kerap dituduh dan diburuk-burukkan.

Dalam kenyataan itu, Guan Eng DAP juga berkata bahawa Smith College, partner AWLU, lebih terkenal jika dibandingkan dengan Universiti Sains Malaysia (USM), universiti awam di negeri Pulau Pinang.

Dan DS Khaled Noordin sendiri telah mengesahkan menerima permohonan organisasi antarabangsa untuk membina Insitusi Pengajian Tinggi Swasta di Kampung Genting, Balik Pulau.

Lihat dokumen dan surat dari SUK Penang di dR MiM

Related Posts : POLITIK, TERKINI, ULASAN


Share/Bookmark
Posted by Desperado on 5:01 PM. Filed under , , .
© 2008 - 2012 Desperado, Hakcipta Terpelihara.

Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini MILIK ASAL PENULISNYA yang dikutip dari pelbagai sumber di dalam internet melainkan dinyatakan sebaliknya. PENULIS tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi daripada blog ini.

My journey - Wong Hon Wai 黃漢偉: <b>Balik Pulau</b> - A place for eco <b>...</b>

Posted: 06 Jul 2012 10:17 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]THE Balik Pulau Art Society aims to establish Balik Pulau in Penang as an art village with the upcoming Balik Pulau Art Festival on July 13. The three-day festival, which ends on July 15, aims to promote interaction among the ...
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved