Selasa, 10 Julai 2012

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


BLOG PENANG: <b>di negeri pulau pinang</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jun 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: <b>di negeri pulau pinang</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jun 2012 09:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BN <b>negeri</b> bantah penswastaan Pelabuhan <b>Pulau Pinang</b> (PPSB <b>...</b>

Posted: 18 Jun 2012 07:00 PM PDT

GEORGE TOWN - Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang menggesa kerajaan Persekutuan membawa semula isu penswastaan Pelabuhan Pulau Pinang kepada perhatian Majlis Ekonomi Negara (NEC) untuk semakan semula dan perbincangan.

Pengerusinya Teng Chang Yeow berkata keputusan itu dibuat selepas BN Pulau Pinang mengadakan dialog dengan pemain industri mengenai penswastaan pelabuhan itu dan menurutnya maklum balas itu akan disampaikan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Kami juga akan menghantar delegasi untuk bertemu perdana menteri untuk menyampaikan kepada beliau pandangan-pandangan yang kami telah kumpulkan daripada pemain industri dan penduduk Pulau Pinang berhubung penswastaan pelabuhan itu," katanya pada sidang akhbar di sini, Isini.

Pelabuhan Pulau Pinang menjadi tumpuan baru-baru ini, ekoran kerajaan negeri Pulau Pinang membantah penswastaan Penang Port Sdn Bhd (PPSB) kepada hartawan Tan Sri Syed Mokhtar al-Bukhary.

Dilaporkan pada minggu lepas bahawa Seaport Terminal Sdn Bhd milik Syed Mokhtar memenangi bidaan untuk mengambil alih pengurusan PPSB menerusi penswastaan.

Teng berkata NEC patut melihat penswastaan itu daripada aspek kepentingan pelabuhan itu, seperti kecekapan, keperluan industri perkapalan, sentimen penduduk Pulau Pinang dan peranan pelabuhan itu dalam menawarkan perkhidmatan kepada golongan perniagaan di Pulau Pinang.

Ditanya sama ada keputusan itu sudah terlambat, Teng berkata: "Saya tidak fikir yang ianya sudah terlambat. Ia masih belum ditandatangani sepertimana menurut jawapan di Parlimen (Dewan Rakyat).

"Butirannya...saya tidak tahu kerana saya bukan anggota lembaga Suruhanjaya Pelabuhan Pulau Pinang (PPC), PPSB atau Kementerian Pengangkutan," katanya.

Teng turut meminta kerajaan negeri supaya tidak mengelirukan rakyat dengan mencampur-adukkan isu status pelabuhan bebas dengan penswastaan pelabuhan itu kerana ia sebenarnya membabitkan antara struktur cukai dan operasi pelabuhan.

Katanya jawapan di Parlimen baru-baru ini hanya menyatakan konsep pelabuhan bebas tidak lagi wujud dan persoalan mengenai idea itu ditolak atau diketepikan adalah tidak timbul.

"Oleh yang demikian, persoalan untuk mengekalkan statusnya tidak lagi timbul. Ini kerana konsep itu tidak lagi wujud untuk terus diperjuangkan oleh B NPulau Pinang," katanya.

Sabtu lepas, Ketua Menteri Lim Guan Eng mendesak BN Pulau Pinang memohon maaf atas dakwaan cuba memperdayakan dengan berjanji untuk memberikan status pelabuhan bebas bagi memancing pengundi menjelang pilihan raya umum akan datang.

"Malahan pakatan pembangkang, dalam respons segeranya, berkata mereka juga akan memberi Pulau Pinang status pelabuhan bebas jika mereka berjaya mengambil alih Putrajaya. Jika apa yang mereka katakan itu bukannya untuk memancing undi, (dengan itu) kenapa mesti apa yang kami dikatakan ditafsirkan sebagai untuk memancing undi?" kata Teng.

Katanya BN Pulau Pinang amat jelas dengan idea itu daripada hari pertama lagi sebagai sebahagian daripada perancangan untuk menjadikan Pulau Pinang sebagai syurga pelancongan antarabangsa dan ia akan direalisasikan sebaik sahaja BN menerajui kerajaan negeri.

Mengenai pembangunan di lereng bukit, Teng menggesa kerajaan negeri untuk diklasifikasikan minit mengenai pembinaan dan perancangan 37 projek yang didakwa diluluskan oleh kerajaan (BN) sebelum ini.

Beliau berkata kerajaan BN mempunyai dasar yang jelas iaitu pembangunan tidak boleh dilaksanakan di kawasan melebihi 35 meter atau 250 kaki. BERNAMA

09 di tasek gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tasek gelugor - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jul 2012 03:10 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 May 2012 11:56 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Calon Parlimen <b>Tasek Gelugor</b>: Serah Kepada PM | MyNewsHub

Posted: 24 May 2012 02:02 AM PDT

KEPALA BATAS – Anggota Parlimen Tasik Gelugor Tan Sri Nor Mohamed Yakcop berkata beliau menyerahkan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk menentukan siapa yang layak bertanding di kerusi itu.

Katanya beliau menghormati hasrat bekas Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Mohd Shariff Omar untuk kembali bertanding di kerusi berkenaan, namun keputusan akhir adalah hak Perdana Menteri.

"Biarlah Perdana Menteri yang pilih 'winnable candidate'…Mohd Shariff ada hak untuk sampaikan perasaannya…saya tak rasa apa-apa, saya fikir dia (Mohd Shariff) ada hak untuk sampaikan rasa hatinya," katanya kepada pemberita, di sini, Khamis.

Noh Mohamed yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata demikian ketika ditanya mengenai kenyataan Mohd Shariff bahawa beliau mahu bertanding semula di kerusi tersebut, selepas memberi laluan kepada Nor Mohamed pada pilihan raya lepas.

Ditanya mengenai kesediaannya mempertahankan kerusi itu, Nor Mohamed berkata: "Saya tidak ada apa-apa komen."

Semalam, Mohd Shariff, 65, dilapor berkata beliau melepaskan kerusi Tasik Gelugor kepada Nor Mohamed atas permintaan perdana menteri ketika itu, dan kini telah bersedia untuk kembali berkhidmat kepada masyarakat di kawasan tersebut. -BERNAMA

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2012 03:31 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 03:29 PM PDT

URL Sumber Asal :-

MMI: Toyol Mengamuk <b>Di Tasek Gelugor</b> ?

Posted: 20 Feb 2012 08:46 PM PST

Fuiyoo betul ke ni apa yang MMI dengar Toyol mengganas di Tasek Gelugor ? Hmm ni bukan main-main punya cerita ni,Orang Melayu pantang dengan benda-benda mistik macam ni mulalah perasaan seram bercampur takut akan menyelubungi seluruh masyarakat terutamanya yang berada dikawasan yang dikaitkan dengan berita tersebut.
Apatah lagi bagi mereka-mereka yang suka keluar malam berborak dan minum-minum ni,Masa nak balik tu yang menyeramkan hehehe.
Semalam Tasek Gelugor digemparkan dengan berita kononnya Toyol telah memecah masuk ke rumah Ketua Puteri UMNO Bahagian Tasek Gelugor merangkap Ketua Puteri UMNO Negeri Pulau Pinang.Fullamak lagi hebat Toyol ni bukan calang-calang ni pandai pula pilih rumah mana nak pecah masuk.Kalaulah benar,Toyol ni memang puaka betul sebab pandai cari berita untuk glamour.Mestilah bro,masuk rumah orang biasa mana nak glamour hehehe.
Namun kejadian ini telah pun mendapat maklum balas oleh pihak Polis DiRaja Malaysia yang telah mengesahkan bahawa ianya merupakan perbuatan orang-orang yang tidak bertanggungjawab.Diulang sekali lagi ORANG-ORANG bukan toyol haaa..
Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara, Asisten Komisioner Zulkifli Alias meminta orang ramai tidak membuat andaian mengatakan kes kecurian yang dialami Ketua Puteri Umno Pulau Pinang, Nur Hafizah Othman, di rumahnya di Pokok Tampang di sini, dua hari lalu angkara makhluk halus.
Zulkifli berkata, sejak kejadian itu diketahui umum banyak desas-desus didengari termasuk yang sengaja disebar oleh pihak tidak bertanggungjawab hingga membuatkan keharmonian penduduk kampung itu terjejas.
"Hasil siasatan awal di tempat kejadian kita mendapati, kes ini adalah kecurian biasa dan dilakukan oleh pencuri yang sememangnya menjadikan kegiatan ini jalan mudah memperoleh wang.
"Ia tidak sama sekali melibatkan makhluk halus atau lebih tepat disebut toyol atau orang minyak," katanya.
Dua hari lalu, rumah didiami Nur Hafizah bersama keluarganya di Pokok Tampang dimasuki pencuri mengakibatkan kerugian kira-kira RM4,000 apabila komputer riba, kamera digital, sejumlah wang tunai dan beberapa dokumen penting hilang.
Kejadian itu disedarinya sewaktu bangun untuk menunaikan solat subuh apabila mendapati biliknya berselerak dan mempunyai kesan dipecah masuk.
Bagaimanapun, kejadian itu tidak membabitkan sebarang kecederaan apabila Nur Hafizah yang ketika kejadian tidur diruang tamu rumah, ibu bapa dan empat adik-beradiknya yang tidur di dalam bilik masing-masing tidak diapa-apakan.
Nur Hafizah memaklumkan mereka sekeluarga tidak menyedari masa sebenar rumah dimasuki pencuri, tetapi tidak menolak kemungkinan ia dilakukan di antara jam 3 hingga 6 pagi.
Zulkifli turut meminta orang ramai memberi masa kepada pihaknya menyelesaikan kes itu, kerana hasil siasatan membuktikan ia dilakukan oleh pencuri.
Usaha menjejaki suspek yang sudah dikenal pasti sedang giat dilaksanakan.
Fuh nasib baik tak berlaku apa-apa kepada pada Nur Hafizah kalau tidak tak tahulah.Bimbang betul MMI mendengar kejadian seperti ini berlaku bukan apa perompak dan pencuri zaman sekarang ni boleh bertindak sehingga tahap membunuh apa pun kita bersyukur semuanya selamat.Kepada Nur Hafizah dan keluarga diharapkan selepas ni berhati-hatilah.
Kepada pihak Polis burulah mereka-mereka yang bertanggungjawab terhadap kejadian ini.Mereka-mereka seperti ini perlu ditangkap kerana menyusahkan masyarakat.

09 di Batu kawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 01:24 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2012 01:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 31 May 2012 01:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Mat Sabu hampir pasti bertanding <b>di</b> Parlimen <b>Batu Kawan</b>

Posted: 31 May 2012 12:16 AM PDT

Demam pilihanraya semakin terasa. Setiap hari ada saja yang bertanya pada sharpshooter bila bubar parlimen? Jawabnya mudah..tanyalah BN (Bini Najib)

Semakin dekat dengan pilihanraya semakin banyak spekulasi tentang calon-calon yang akan bertanding dan pastinya calon hebat seperti Mat Sabu tidak terlepas dari perbualan hangat politik rakyat. Ramai yang bertanya, Mat Sabu akan bertanding di mana?

Khabar angin kini yang bertiup kencang dari Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang adalah Mat Sabu hampir pasti menjadi calon di Parlimen Batu Kawan. Guan Eng merupakan sahabat baik Mat Sabu di kamar penjara. Bukan lagi rahsia hubungan akrab Mat Sabu dan Guan Eng ibarat 'isi dan kuku.'

Sharpshooter selaku Pengarah Pilihanraya Dun Bukit Tengah merangkap Ketua Penerangan Keadilan Batu Kawan, sudah pasti berita ini ibarat 'pucuk dicita..ulam mendatang..tidak cukup tapak tangan..Stadium Batu Kawan kami tadahkan..'

Pimpinan PAS di Kawasan Batu Kawan amat berharap Mat Sabu akan bertanding di Parlimen Batu Kawan akan menjadi kenyataan. Parlimen Batu Kawan kini adalah YB Prof Ramasamy TKM 2 merangkap Adun Perai.

Malam ini jangan lupa bersama Mat Sabu dan Chegubard di Kg Tok Panjang, Dun Bukit Tengah, Parlimen Batu Kawan. Ceramah gelombang KUNING ke Putrajaya..jumpa di sana..

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2012 01:26 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jun 2012 01:24 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Naufal Budak Baik: 1 Jun: Cuti Sekolah <b>di Batu Kawan</b>

Posted: 04 Jun 2012 10:18 PM PDT


Dalam kereta, on the way ke Batu Kawan.
Seluar Hawaii Afdhal yang Naufal pinjam, sebab semua seluar lain dah 'basah'.

Salam Naufal,

1 Jun ayah dan ibu pulang ke Tapah untuk bercuti ke batu Kawan Penang pada hujung minggu. Cuti sekolah berlansung 2 minggu jadi kami ambik kesempatan ini untuk pulang kemapung. Singgah di Tapah pada malam Jumaat dan bertolak ke Batu Kawan pada pagi Sabtu.

Bila sampai Tapah kami terkejut tengok betapa tembamnya Naufal. Pipi tembam dan perut pun makin besar.

Naufal dah tak pakai pampers. Opah cakap supaya Naufal tak kencing pada waktu siang dia beri kau minum susu kurang pada waktu siang. setiap 2 jam Opah akan bawa Naufal ke tandas untuk buang air kecil. Setakat ini naufal belum lagi kencing dalam seluar. Kecuali semasa di Batu Kawan. Sampaikan seluar habis dan Naufal terpaksa pinjam seluar Afdhal.

Mula pandai menyebut "Ibu" dan "Ayah". Selain dari itu ada beberapa perkataan pelik seperti "Tak guna!"(bila marah) dan apa lagi entah. Mungkin pengaruh dari Detectif Conan. Bila Naufal menjerit dengan perkataan itu kami semua ketawa.

Di batu Kawan, Naufal melaungkan dengan kuat Azan setiap kali maghrib. Senja Sabtu dan Senja Ahad, mengikut rancangan TV 106 Astro.

Cuti kali ni kita tak berjalan ke mana pun, ayah badan tak sedap, rasa macam nak demam. Malam minggu sahaja buat barbeque dengan semua keluarga Tok Hassan. Diaorang semua tidur pukul 4 pagi.

Ayah beli beberapa CD pendidikan dan buku untuk Naufal. tapi Naufal lebih suka menonton CD dari menjenguk buku.

Selain dari itu ada beberapa kes lain seperti tikus di Tapah semakin ganas. Ibu masa tidur kakinya kena gigit tikus. Mungkin sebab tikus tu tak biasa dengan ibu kot, sebab Naufal dan Opah tak pernah kena gigit tikus, walaupun tikus tu selalu naik kedapur dan makan makanan dalam tudung saji. :)

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2012 01:45 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Kilang pembuatan solar panel <b>di Batu Kawan</b> ada kaitan dengan <b>...</b>

Posted: 13 Mar 2012 04:54 AM PDT

Pembinaan kilang yang mengeluarkan solar panel di Batu Kawan oleh syarikat multi-nasional Robert Bosch sebenarnya telah lama diperkatakan sejak June 2011 . Pada masa itu kerajaan DAP Pulau Pinang mendabik dada berbangga kerana Pulau Pinang dipilih oleh pelabur untuk projek ini . Mungkin kerajaan DAP Pulau Pinang dah lupa pelaburan yang tinggi di negeri itu disebabkan usaha-usaha yang dijalankan oleh kerajaan pusat dan juga usaha-usaha kerajaan negeri Pulau Pinang semasa di bawah pentadbiran Barisan Nasional. Hal ini pernah saya huraikan dalam 'entry' yang lepas . (sumber)


Tulisan aku kali ni adalah untuk bercerita tentang sikap 'talam dua muka' untuk puak2 yang mengaku sayangkan alam sekitar. Mereka bermati-matian menentang kilang Lynas atas alasan mengancam kesihatan penduduk setempat dan juga alam sekitar . Tapi tahukah mereka bahawa kilang membuat solar panel juga mencemarkan alam sekitar dan menganggu kesihatan penduduk ? Ini terbukti apabila syarikat Jinko Solar terpaksa menutup kilang ini setelah mendapat protes yang hebat dari penduduk2 desa . (sumber) (sumber)
Apa yang berlaku di China ialah kegagalan syarikat Jinko Solar dalam menguruskan sisa buangan merbahaya dan seterusnya memberi kesan kepada alam sekitar dan kesihatan penduduk setempat. Jelas di sini proses pembuatan solar panel juga menghasilkan bahan buangan toksik dan merbahaya , kes yang sama seperti Lynas. Soalnya disini ialah kecekapan dalam menguruskan sisa buangan ini (contohnya logam berat Cadmium Telluride, CdTe dan Copper Indium Gallium Selenide, CulnGaSe). Satu artikel berkaitan yang ditulis dalam Los Angeles Times (April 2011) mungkin menarik untuk dibaca dan dibuat rujukan (sumber)
Dan yang paling menarik , tahukah anda pembuatan solar sel yang murah adalah menggunakan elemen2 tanah jarang (rare earth) ? iaitu mineral yang diekstrak oleh kilang Lynas di Gebeng. Dengan kemudahan yang ada di Lynas adakah Robert Bosch akan menggunakan sumber yang lebih mahal untuk pengeluaran solar panel mereka?  (sumber)
Agak ironik, tetapi itulah kebenarannya iaitu elemen2 tanah jarang diperlukan untuk kelangsungan teknologi2 hijau seperti bateri kenderaan hibrid dan solar panel. Mungkin artikel ini dapat membantu kita untuk memahami perkara ini. (sumber)
Aku tak nak jadi hipokrit , jadi aku tak membantah pembinaan kilang pembuatan solar panel di Batu Kawan ni . Cuma aku persoalkan sekarang, dimana puak2 yang kononnya mahu jaga alam sekitar tu ? Tolong buat kempen Hijau 3.0 di Batu Kawan ! Sila tunjukkan konsistensi anda , kilang Lynas dan kilang pembuatan solar panel Robert Bosch berkait secara langsung . Kedua-dua kilang ini menghasilkan sisa2 buangan yang dikatakan boleh memberi kesan pada kesihatan, dan alam sekitar. Jadi lancarkan saja Bersih 3.0 atau dunia akan nampak anda sebagai manusia yang jelas hipokrit !!!!

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Mar 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

UMNO Online - Projek Solar <b>Di Batu Kawan</b> Bukti DAP, Guan Eng <b>...</b>

Posted: 28 Mar 2012 02:20 AM PDT

Kategori Berita Pilihan

Projek Solar Di Batu Kawan Bukti DAP, Guan Eng Kaki Putar Alam

Oleh : Ropikah Ahmad

BATU KAWAN, 28 Mac – Kerajaan DAP Pulau Pinang telah terbukti tidak bertanggungjawab apabila membelakangkan kepentingan rakyat tempatan khususnya di Batu Kawan sendiri apabila meluluskan pembinaan projek kilang solar biarpun ia memberi kesan buruk kepada alam sekitar.

Ketua UMNO Bahagian Batu Kawan, Datuk Mohd Nordin Mohd Kassim membidas tindakan dangkal kepimpinan kerajaan negeri yang diketuai oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri.

"Fikirkan sendiri bagaimana tindakan DAP apabila loji pemprosesan Lynas di Pahang mahu diusahakan maka mereka buat bantahan sehinggakan demonstrasi besar-besaran digerakkan bukan saja di negeri terbabit tetapi di Padang Kota juga dibuat sedangkan dalam diam mereka ini menggerakkan satu projek yang lebih berbahaya," katanya kepada UMNO-Online.

Dilaporkan, Bosch Group dari Jerman akan melabur RM2.2 bilion bagi membina kilang pengeluaran panel solar di Pulau Pinang selepas perjanjian memorandum yang dibuat kerajaan negeri.

"Sepatutnya hal-hal sedemikian dibincangkan dengan penduduk di sini terlebih dahulu dan mereka perlu memberi penjelasan kepada rakyat khususnya penduduk di Batu Kawan berhubung projek kilang Solar yang akan dibina di kawasan berkenaan.

"Persoalannya kenapa Lynas di Pahang diperbesar-besarkan sedangkan projek kilang solar yang diluluskan oleh pentadbiran negeri disembunyikan? Apa motif sebenar tindakan tersebut dibuat?"

Tegas beliau lagi, penduduk Batu Kawan sendiri tidak bersetuju dengan pembinaan kilang berkenaan yang bukan saja akan mencemarkan alam sekitar tetapi juga itu akan menjejaskan aktiviti harian penduduk di situ.

"Kawasan Batu Kawan bukan besar mana pun malahan penduduknya pun tidaklah seramai mana jadi sewajarnya kepimpinan negeri bukan saja menjaga hati penduduk tetapi juga mengambil berat akan apa yang berlaku kepada persekitaran mereka," katanya.

Jelas beliau, kajian yang telah dijalankan mendapati bahawa proses solar ini akan mengeluarkan lebih 10 bahan kimia dan bahan-bahan ini dikhuatiri akan menjejaskan punca pendapatan penduduk termasuklah ternakan ikan yang terjejas.

"Jika projek Lynas yang telah disahkan tidak memberi kesan berbahaya diprovokasikan dan dijadikan bahan proganda tetapi mengapa pula projek solar yang memberi kesan negatif kepada rakyat dibiarkan dibina?"

Pada 26 Februari lalu, satu demonstrasi Hijau telah digerakkan oleh pakatan pembangkang di Kuantan, Kuala Lumpur manakala di Pulau Pinang diketuai sendiri oleh Ketua Menterinya sebagai protes terhadap pembangunan kilang pemprosesan nadir bumi (rare earth) di Gebeng, Kuantan, Pahang milik syarikat Lynas Coporations LTD dengan mengatakan ia akan menghasilkan radioaktif yang membahayakan kesihatan dan boleh memberi kesan buruk terhadap manusia dan alam sekitar.

Namun begitu, hasil kajian didapati bahan nadir bumi adalah unsur penting dalam industri elektronik terutama sekali untuk penghasilan barangan seperti Ipad, komputer, Galaxy Tab, kipas helikopter, telefon mudah alih, turbin angin dan lain-lain malah mengikut data ekonomi, sebahagian besar bahan nadir bumi diimport dari China bagi memenuhi 90% hingga 97% permintaan industri elektronik di seluruh dunia yang semakin berkembang pesat.

Bukan itu saja, saintis pembangkang iaitu Dr Che Rosli Che Mat dari Pas juga telah menjelaskan bahawa operasi kilang pemprosesan nadir bumi tersebut adalah selamat dan tidak mendatangkan mudarat. – MediaUMNO.

Berita Bertarikh 28 March 2012 Pada 5:20 PM

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2012 03:06 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jul 2012 03:25 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2012 03:15 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Asian Women Leadership University in <b>Balik Pulau</b> » anilnetto.com

Posted: 06 Jul 2012 11:51 PM PDT

A new liberal arts institution is in the pipeline at Balik Pulau covering 40ha of land.

According to the Chief Minister, the federal and state governments are collaborating to facilitate the project, which is backed by Smith College, a private independent women's liberal arts college in Massachusetts, United States.

TheSun reports:

Balik Pulau land for federal project
Posted on 5 July 2012

Aaron Ngui
newsdesk@thesundaily.com

GEORGE TOWN (July 5, 2012): The state government today revealed that the plan for a liberal arts institution in the up and coming Balik Pulau township was a federal government project.

Chief Minister Lim Guan Eng said the Asian Women Leadership University (AWLU) was an Entry Point Project (ETP) under the EducationNational Key Economic Areas (NKEA).

He made the revelation following protests by land owners over the acquisition of their land in Bukit Genting on Wednesday as well as criticism that the state was taking away their land.

Citing a letter dated June 12, 2012, from Minister in the Prime Minister's Department Senator Datuk Seri Idris Jala, Lim said the AWLU project was one of 21 new ETPs to transform Malaysia into a high income country.

He quoted the letter saying that the project was expected to bring in RM492 million worth of investments as well as creating 190 new high value jobs.

He said the state government has been requested to assist in transferring 40.46ha of land to the AWLU Malaysian Foundation.

"We believe the project will contribute in a significant way to transforming tertiary education in Malaysia as well as realise the plans for Malaysia as an education hub offering varied educational choices in the region," he read from the letter.

Lim also moved to soothe fears over compensation saying that the state will abide by the valuations set by the Malaysian Valuation and Property Services Department under the Finance Ministry.

He said land owners unhappy with the compensation offer could also take to the matter to court.

"The state sympathises with the land owners and we will try our best to help them out," he said while expressing that it was a hard decision to make but was made in the interests of education.

In addition, Lim said there had been an amicable dialogue with about 40 land owners on Tuesday and they understood that the land was to be used for a public project and not for private gain.

"Hopefully this matter will not be turned into a racial issue or be politicised as it is a collaboration between the state and the federal government," he said.

It is envisaged that the annual tuition fee (for a four-year degree programme leading to a BA degree) will be US$15,000-US$20,000 per year. Scholarships will be provided for deserving students.

See the proposal here (.pdf file).

Photos of the site here.

If the federal government and state government can work together on this, surely they can also work together on public transport, no?

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 03:26 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2012 03:43 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2012 03:45 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2012 03:14 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2012 03:33 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Balik Pulau</b> Durian Feast 2012 - The Digital Awakening

Posted: 28 Jun 2012 08:16 AM PDT

Our recent trip to Penang was to feast on durians, this being the season for it, and to spring clean my apartment. I had engaged two cleaners to mop and help me clear some of the unwanted items. The last time the apartment was cleaned was two years ago. The floor was thick with dust, as was everything else. The five hours of cleaning resulted in ten garbage bagful of things that I no longer have any use for. The next trip will be for packing the remaining items in boxes.

The day after the spring cleaning, we headed to Balik Pulau. I had pre-ordered three durians for Wuan and myself from Ah Wong of Stall 808 which is across the road from the Balik Pulau bus terminal and market. Ah Wong is my cousin Peter's cousin. He is a durian wholesaler that we have been patronising for many years. His wife also makes the delicious lempuk durian which is a paste of durian and sugar stirred in a kuali over a slow fire for at least four hours until it thickens and turns a dark shade of brown.

When we arrived at Ah Wong's house which also doubles up as his durian stall, we had to wait for him for almost half an hour. He was at the plantation collecting durians to transport them back to the stall. The first durian we had came fresh from the plantation. It is called "hor lor" in Hokkien which means bottle gourd because of the shape of its pulp. Its flesh is firm and pleasantly sweet with a subtle hint of bitterness.

The second fruit we had was called "ang chui mua" or red sarung. I have no idea why it is named as such. Perhaps the original tree was used to hang red sarungs to dry. Wuan and I have never eaten this fruit before. The flesh is a bright orange and slightly soft. Some of the seeds are stunted and small (chew hoot). It is sweet with a strong taste of bitterness. The core of the fruit is enlarged (tua sim) which made it difficult to open.

While we were enjoying the two durians, Ah Wong went off to collect more durians from the plantation. When we were done, and waiting for him, Wuan went over to the pile of durians to pick one of the smaller fruits to practice shaking the durian. The sound and sensation of the pulp moving inside while it is being shaken indicates that its flesh is firm. If there is no sound when shaken, the flesh could be mushed. Firm flesh is preferred over mushed ones.

When Ah Wong came back, he asked what kind of durian we wanted to eat next. Wuan wanted something creamy and bitter. Incidentally, the durian that she used to practice shaking with had bitter and creamy flesh. The durian was called "hor too" or porcupine. Again, I have no idea why it is named after a porcupine. Perhaps its shape has a likeness to a porcupine or the animal was spotted frequently near the tree before it was given a name.

Its flesh was pale, not an attractive feature in durians. The preferred colours are bright yellow, orange and pinkish. However, to our surprise, it was creamy and very sticky. It was moderately sweet but had a very bitter taste with a strong aftertaste of licorice. That was also the first time we had "hor too" and we liked it very much, irrespective of the colour of its flesh. Its unique licorice aftertaste was very unusual. That was one durian we would not mind having more of.

With some room in our tummies still, we got Ah Wong to open another durian for us. He recommended "cheh puay" or green skin. This is one fruit we have been eating here for the past few years. Its flesh was a shade of bright yellow, very creamy, sweet, rich and sticky. I had to wash it down with some water after my second mouthful because of its stickiness. Needless to say, this is one of our favourites too.

The durian harvest for this year is rather small. The continuous rain during the blooming phase had caused many of the buds to fall off. In a week or two, the durian season in Balik Pulau would end. The quality of the durians at the tailend is usually lower. It was fortunate that we were in Penang at the peak of the season. We had a pick of some of the better durians. Finally, our craving for durians for this year was totally satiated.

Tags: , , , , ,


You may also be interested in the following posts:

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2012 03:14 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Stories from <b>Balik Pulau</b>, Penang: 2012 updates

Posted: 06 Jun 2012 01:40 AM PDT

Hi all!

As durian season is upon us again, I thought I should update the blog and maybe tell you a bit more about myself!

Name: X, semi-anonymous Balik Pulau blogger
Location: Singapore (for now). My family is from Balik Pulau, but I only visit once a year or less, because of my schedule :(
Languages I speak: English, Chinese...some Korean...und ein bisschen Deutsch...
Questions? Email me using the link on the right sidebar!

So what's been going on in Balik Pulau?

Traffic accidents. And more traffic accidents. Anyone who's been there will know that the curving mountain roads are really treacherous, and that road works have been delayed year after year after year. However, I think the last time I visited, a bridge was under construction. It's really unfortunate that the government has been so slow about improving the safety conditions of the roads.

Urbanisation and development. People are building huge houses in a place that used to be a village of aluminium and wood houses 70 years ago, causing landslides and pollution.

In better news, there is the...

Penang Durian Fair (now till 31 July 2012). Go stuff yourselves! Bring the mosquito repellent...

3rd Penang Durians Masters, 16-17 June 2012. I'm not too sure what this event is. Is it a bowling competition? Are the bowlers using durians to bowl instead of regular bowling balls? (I kid.)

So where should you stay while you're stuffing your faces with smelly durians? I recommend the Upeh Inn. Warning to the picky: this is a shabby inn by many standards. The toilets are shared, there are only a few (4-5) rooms, there are two showers only, with cold water only. It is on the 2nd floor of a row of shophouses, and there are no elevators, so you have to drag your own luggage up to your room. Don't count on there being any air-conditioning. No food or drinks are provided in the Inn. However, it is very clean and cool at night, and across the road there is a market that sells basic Malaysian staple meals every morning. Every weekend there is a night market that sells all manner of food (very exciting) and even some shoes and clothes (not so exciting). There is a bus stop right outside the inn with buses that go to Georgetown. I don't know if the owner speaks English, but you can try contacting them at:

No 858x, Tmn Sri Indah, 33 Jln Balik Pulau, 11000 Balik Pulau Pulau Pinang. Tel: 04-8661670 @ 012-4380873. Email: upehinn@gmail.com

What does "Islamic Inn" mean? Basically not much, just that anything shady that Muslims would frown upon does not happen in the inn, so it is relatively safe. Families who are visiting relatives and cyclists who are touring Penang by bike book rooms there.

Happy durian season, everyone!

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 28 May 2012 03:37 AM PDT

URL Sumber Asal :-

dharma talk penang: My active Sunday

Posted: 27 May 2012 08:39 AM PDT

As I have told you before, Saturday and Sunday is supposed to be my rest day . However, this Sunday which is today was very busy for me.

It started  of with a breakfast with my  s family and my nephew , B and my Sister C. We had a Tim Sum breakfast at Kuta Bali, Farlim and during the cversation, we happen to talk about the housing properties in Balik Pul

au. My daughter , M's boyfriend wsa from Balik Pulau. The direct translation of " balik pulau " is going back to the Island. But, the place is not an island but it is across a hill separating the town and Air Itam town from the place. It took about 15 minutes to cross the hill from Farlim, Air Itam.

Balik Pulau is very famous for its durian estates and some of the best durians come from this place. Many outstation visitors visit this place for a few delicacies ie durian, laksa and nutmeg juice.

After the Tim Sum breakfast, we decide to take a break before we go over to Balik Pulau and upon reaching my home, I was requested by my wife to shop for some household items at the nearby Sunshine hypermarket.  It was a rush for me because I was supposed to pick up my daughter, M , my nephew and my sister to go property hunting in Balik Pulau. It took me an hour to finish shopping with my wife and I have to rush to pick up all the members and to on my way to Balik Pulau.

We started off at about 11.45am and it was getting hot.  The weather in the morning was cloudy and it starts to get hot as noon approaches.  It took about 20 minutes before we reach Balik Pulau and there was a lot of cars heading for that direction as the durian season has just started.  Durian stalls were mushrooming all along the hill way to Balik Pulau.  The town was full of cars but we took the left turn heading towards a property at Pokok Upeh.

We reach a property site which have about 23 bungalows and each selling about RM1.4 million with about 6,000 to 7,000 sq ft of land. The show units was beautifully done and there was ample space in the living room and all in there are about 6 rooms. If we were to buy such landed property in E&O and the Lights or Pulau TIkus, it will cost about RM6 million. Although, Balik Pulau and Pulau Tikus have the same "Pulau" name , the price is so vastly different.  The difference is across the hill between two places. I think in a matter of time, the hill would not matter anymore if the land is getting less in the Penang town area.

Next, we visited Botanical. This is a new township located on a low hill and the place was better oganized and there is about a few hundred semi-D or terrace houses there. There is also an international school which is called the Prince of Wales International School.  It was a very beautiful building and the township is like a modern western housing sites. The area is booming and the pace of expanding the property have slowed down.  This was the first property site to launched in Balik Pulau.  The units are a little pricey , ranging between RM600,000 to RM900,000 per unit depenidng on whether it is a terrace unit or semi-D unit.  The price of these properties have increased since my last visit by about 40%.

The next site was a landed property site near the sea. It should take another 10 minutes to the seas. In this property , they provide a man-make river and the property have a mix of single stuble orey semi-Ds , double storey terrace houses, bungalows ranging between RM350,000 for a single storey terrace to RM700,000 for a double storey semi-D.  I think the place is mend to be a santuary type of living style.  It is a very big piece of development but it will take a few years to complete.

There is so many new property sites in Balik Pulau and compare to the property in the island proper , it is more affordable for many before the price of the land catches up with the Island proper.  Penang is an island so land is limited and it will stretch further and further into the island as the coast and the island proper gets more and more staturated.

After the property tour, my daughter M's BF  took us to have lunch at the new market place where we had laksa, persumbor , nutmeg juice and ice kachang. The laksa was quite good and my Sister , C loved it very much. Maybe, it is because she is hungry. LOL.

So, we rushed off back to Farlim and it was already 4pm in the afternoon.  I took a short nap and when I wake up, it is already dinner time. The rest of the day was the usual resting on the couch and watching my favorite Sunday movie. Yeah, back to normal and prepare for the next working day on Monday.

Namaste.

Kehadiran Lim Guan Eng <b>di Balik Pulau</b> dibantah oleh penduduk <b>...</b>

Posted: 30 Jun 2012 07:00 PM PDT

BALIK PULAU - Sekumpulan penduduk dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) setempat hari ini mengadakan perhimpunan aman bagi membantah kehadiran Ketua Menteri, Lim Guan Eng ke kawasan mereka di Teluk Bahang, di sini.

Mereka berkumpul seawal pukul 7.30 pagi bagi menyatakan tidak puas hati terhadap corak pentadbiran Guan Eng yang dikatakan tidak telus dan menindas rakyat, khususnya orang Melayu.

Kumpulan itu juga membawa kain rentang yang antaranya tertera perkataan-perkataan seperti Guan Eng Rasis dan Guan Eng hanya pandai perkudakan semua bangsa.

Bagaimanapun, perhimpunan tersebut bertukar kecoh apabila salah seorang daripada anggota mereka didakwa diserang dari belakang oleh ahli parti pembangkang di hadapan kompleks MPPP, Teluk Bahang.

Palmyra Residences, <b>Balik Pulau</b>: Interesting Places in the rather <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2012 01:59 AM PDT

Pulau Betong fish market. Sometimes a lot of fish, sometimes no fish eventhough at the same time same day. I myself am not too sure how to know if it's a good day. Anyhow the 3 photos below were taken on a good day with lotsa fresh seafood and the gigantic stingray.
If you're coming out from Palmyra, at the traffic light, turn right towards Pulau Betong (left is towards Sunday pasar malam). Go until almost the end and you will see an old faded signboard "Pasar Nelayan Pulau Betong"

We just discovered there's a huge Thai food restaurant at the Anjung Indah peak (the view point at Jln Tun Sardon). We went on a weekday so there was only 2 tables. The food is so-so only, but the view is good and the price, you judge for yourself. I still prefer Khun Thai, good food, ok prixce.

And lastly, the Sunday Pasar Tani. It doesn't have the greatest fresh produces but at least it's some type of activity in the sleepy town.

Now I still have problem looking for decent breakfast venue which can meet the FTZ food standard.

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2012 03:14 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Stories from <b>Balik Pulau</b>, Penang: 2012 updates

Posted: 06 Jun 2012 01:40 AM PDT

Hi all!

As durian season is upon us again, I thought I should update the blog and maybe tell you a bit more about myself!

Name: X, semi-anonymous Balik Pulau blogger
Location: Singapore (for now). My family is from Balik Pulau, but I only visit once a year or less, because of my schedule :(
Languages I speak: English, Chinese...some Korean...und ein bisschen Deutsch...
Questions? Email me using the link on the right sidebar!

So what's been going on in Balik Pulau?

Traffic accidents. And more traffic accidents. Anyone who's been there will know that the curving mountain roads are really treacherous, and that road works have been delayed year after year after year. However, I think the last time I visited, a bridge was under construction. It's really unfortunate that the government has been so slow about improving the safety conditions of the roads.

Urbanisation and development. People are building huge houses in a place that used to be a village of aluminium and wood houses 70 years ago, causing landslides and pollution.

In better news, there is the...

Penang Durian Fair (now till 31 July 2012). Go stuff yourselves! Bring the mosquito repellent...

3rd Penang Durians Masters, 16-17 June 2012. I'm not too sure what this event is. Is it a bowling competition? Are the bowlers using durians to bowl instead of regular bowling balls? (I kid.)

So where should you stay while you're stuffing your faces with smelly durians? I recommend the Upeh Inn. Warning to the picky: this is a shabby inn by many standards. The toilets are shared, there are only a few (4-5) rooms, there are two showers only, with cold water only. It is on the 2nd floor of a row of shophouses, and there are no elevators, so you have to drag your own luggage up to your room. Don't count on there being any air-conditioning. No food or drinks are provided in the Inn. However, it is very clean and cool at night, and across the road there is a market that sells basic Malaysian staple meals every morning. Every weekend there is a night market that sells all manner of food (very exciting) and even some shoes and clothes (not so exciting). There is a bus stop right outside the inn with buses that go to Georgetown. I don't know if the owner speaks English, but you can try contacting them at:

No 858x, Tmn Sri Indah, 33 Jln Balik Pulau, 11000 Balik Pulau Pulau Pinang. Tel: 04-8661670 @ 012-4380873. Email: upehinn@gmail.com

What does "Islamic Inn" mean? Basically not much, just that anything shady that Muslims would frown upon does not happen in the inn, so it is relatively safe. Families who are visiting relatives and cyclists who are touring Penang by bike book rooms there.

Happy durian season, everyone!

Pilihan Anda: Skandal halau penduduk <b>di Balik Pulau</b> terbongkar <b>...</b>

Posted: 06 Jul 2012 02:01 AM PDT

|

Di dalam propaganda Lim Guan Eng DAP dan jentera media beliau selama ini memburuk-burukkan parti UMNO dan BN, Setiausaha Agung DAP itu terpaksa juga akur dengan perancangan murni kerajaan BN Malaysia.

Yang terbaru ialah hasrat murni kerajaan BN Malaysia untuk membantu projek Asian Women Leadership University (AWLU). Dan Lim Guan Eng DAP sendiri mengeluarkan kenyataan menyokong penuh hasrat kerajaan BN Malaysia.

Baguslah kerana Guan Eng DAP sedar dengan visi mantap UMNO/BN, lawan beliau yang kerap dituduh dan diburuk-burukkan.

Dalam kenyataan itu, Guan Eng DAP juga berkata bahawa Smith College, partner AWLU, lebih terkenal jika dibandingkan dengan Universiti Sains Malaysia (USM), universiti awam di negeri Pulau Pinang.

Dan DS Khaled Noordin sendiri telah mengesahkan menerima permohonan organisasi antarabangsa untuk membina Insitusi Pengajian Tinggi Swasta di Kampung Genting, Balik Pulau.

Lihat dokumen dan surat dari SUK Penang di dR MiM

Related Posts : POLITIK, TERKINI, ULASAN


Share/Bookmark
Posted by Desperado on 5:01 PM. Filed under , , .
© 2008 - 2012 Desperado, Hakcipta Terpelihara.

Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini MILIK ASAL PENULISNYA yang dikutip dari pelbagai sumber di dalam internet melainkan dinyatakan sebaliknya. PENULIS tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi daripada blog ini.

My journey - Wong Hon Wai 黃漢偉: <b>Balik Pulau</b> - A place for eco <b>...</b>

Posted: 06 Jul 2012 10:17 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]THE Balik Pulau Art Society aims to establish Balik Pulau in Penang as an art village with the upcoming Balik Pulau Art Festival on July 13. The three-day festival, which ends on July 15, aims to promote interaction among the ...

09 di Gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Gelugor - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2012 01:43 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jun 2012 01:36 AM PDT

URL Sumber Asal :-

.. REDshop ...: <b>Gelugor</b> Homestay 2 Tingkat

Posted: 30 Apr 2012 06:07 PM PDT

di pagi Jumaat nan indah ni, cik zira nak membuat iklan sebentar ye. 
Ini iklan pasal GELUGOR HOMESTAY 2 TINGKAT dekat Penang ni. Jadi, kepada sesiapa yang datang bercuti di Penang dalam jumlah keluarga yang besar ke atau lebih selesa duduk di rumah macam rumah sendiri daripada duduk di hotel, anda boleh menyewa di GELUGOR HOMESTAY 2 TINGKAT ini.

sedikit keterangan mengenai GELUGOR HOMESTAY 2 TINGKAT ini :

  • rumah bawah 2 tingkat yang susah untuk dicari di kawasan Penang sebagai homestay. majoriti homestay di Penang ialah apartment. memudahkan pergerakan dan keselesaan anda berbanding jika duduk di apartment.
  • 3 bilik tidur yang sangat selesabilik tidur utama yang sangat besar dengan 1 King Size Bed dan katil bujangbilik tidur kedua dengan 1 Queen Size Bed dan 1 katil bujangbilik ketiga dengan 2 katil bujang. setiap bilik lengkap dengan meja tulis dan cermin juga laci untuk menyimpan pakaian.
  • bilik tidur utama dengan bilik tidur ketiga mempunyai penghawa dingin.
  • ruang atas yang selesa untuk solat bersama kerana sejadah turut disediakan. 
  • iron dan iron board juga disediakan untuk anda menggosok baju untuk ke majlis tertentu.
  • ruang tamu di bahagian bawah yang luas dengan sofa dan kerusi yang cukup untuk anda sekeluarga berehat sambil menonton televisyen kerana siaran ASTRO juga disediakan.
  • ruang makan juga disediakan sekiranya anda ingin makan bersama dengan yang lain.
  • dapur yang lengkap dengan peti sejuk, dapur masak, periuk nasi, pemanas air juga mesin basuh automatik untuk keselesaan anda dan seperti berada di rumah sendiri. pinggan dan cawan juga disediakan.
LOKASI GELUGOR HOMESTAY 2 TINGKAT :
 2397 Lengkok Sungai Gelugor 9, 11700 Gelugor, Penang.
lokasi yang sangat strategik kerana berdekatan dengan USM. nak ke bandar Penang pun dekat. berada di tengah-tengah kawasan Penang dan memudahkan pergerakan anda ke mana jua.
Jadi, lepas ni, datang Penang, tak payah susah-susah k, hubungi je cik zira 012-7962386 untuk membuat tempahan. Insya Allah, anda akan berpuas hati.
k,adios!!!,,, by : ierarahman jumaat 1 Jun 2012 9.10 a.m.
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved