Isnin, 23 Julai 2012

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit mertajam</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

09 di Bayan lepas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bayan lepas - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bayan lepas</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2012 03:33 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bayan lepas</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2012 03:02 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bayan lepas</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2012 03:34 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bayan lepas</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2012 03:36 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Menara Kehidupan: Trip to Penang Island - <b>Bayan Lepas</b>

Posted: 05 Jun 2012 06:38 PM PDT

Bayan Lepas..... Bayan Lepas merupakan sebuah bandar satelit George Town ,Pulau Pinang, Malaysia. Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang terletak di Bayan Lepas. Bayan Lepas menjadi hub perindustrian Pulau Pinang, menjadi Zon Bebas Perindustrian, di mana kilang-kilang kepunyaan syarikat antarabangsa turut terletak di sini.
Selepas itu kami sekeluarga lepak di tepi pantai yang ada seperti pendaratan nelayan. Di bawah pokok itulah kami berehat sekelita sambil layan keropok lekor dan air kelapa yang dijual oleh penjaja di tepi jalan. Cuaca panas menyambut kedatangan kami di sini.... Pemandangan pembinaan jambatak kedua Pulau Pinang juga giat dijalankan.

 Sempat juga adam berposing melihat deretan bot nelayan di situ... Cukup untuk adam meninggalkan jejak kaki dia di sana.... Sambil tu kami juga melihat mereka membetulkan jaring ikan di tepi bot mereka... seronok juga melihat kegiatan mereka di sana....
Selepas menghilangkan dahaga dengan air kelapa dan mengalas perut dengan keropok lekor kami meneruskan perjalanan ke Bayan Lepas - Batu Maung - Balik Pulau.... Ikutilah seterusnya perjalanan kami di sana dengan pemandangan yang indah sempat kami rakamkan...

BLOG PENANG: 09 <b>di Bayan lepas</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

KMPP desak Melayu DAP ganti PKR tanding <b>di Bayan Baru</b> | www <b>...</b>

Posted: 23 Apr 2012 06:29 PM PDT

Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP) mendesak DAP kembali meletakkan calon Melayu untuk bertanding di kerusi Parlimen Bayan Baru pada pilihan raya umum ke-13 nanti.

Pengerusinya Rahmad Isahak berkata PKR tidak layak memandangkan rekod parti itu menyaksikan bekas pengerusinya Datuk Seri Zahrain Hashim sendiri lompat parti menjadi wakil rakyat bebas selepas dipilih menjadi Ahli Parlimen Bayan Baru.

Katanya lagi, PKR atas semangat setiakawan Pakatan Rakyat (PR) seharusnya menyerahkan kembali kerusi Parlimen Bayan Baru yang didakwa pernah menjadi kerusi tradisi DAP.

"Atas dasar semangat setiakawan maka semasa pilihan raya yang lepas, tsunami tahun 2008 lalu PKR telah diberikan laluan. 

"Atas semangat setiakawan di kalangan PR maka KMPP mendesak kepimpinan tertinggi DAP mengembalikan semula calon Melayu di kawasan berkenaan," ujarnya kepada PenangInsight.com pagi tadi.

Desakan KMPP diluahkan ketika tersebarnya desas desus Adun Pantai Jerejak, Sim Tze Tzin dari PKR cuba di bawah bertanding di Parlimen Bayan Lepas pada pilihan raya umum nanti.

Beberapa sumber dalaman PKR yang diteroka, kerusi itu boleh kekal jika Tze Tzin menjadi calon. 

Ini kerana, menurut sumber, hampir 80,000 pengundi berdaftar di kawasan itu adalah Cina.

Rahmad berkata, Zahrain pada pilihan raya Mac 2008 mendapat majoriti lebih 14 ribu undi.

Justeru, DAP perlu membuka lembaran sejarah baru dengan meletakkan calon Melayu di kerusi parlimen berkenaan.

"Parti DAP harus membuktikan ketelusan mereka sebagai sebuah parti berbilang kaum dengan menempatkan semula calon melayu untuk kerusi tersebut," ujarnya sambil menuntut komitmen yang lebih jelas daripada pemimpin Melayu dari DAP.

Dalam perkembangan berkaitan, KMPP sebelum ini pernah mendesak DAP meletakkan sekurang-kurangnya lima calon Melayu pada pilihan raya umum ke-13 Pulau Pinang kekal. -END

BLOG PENANG: 09 <b>di Bayan lepas</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jun 2012 03:19 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Perkhidmatan urutan <b>lepas</b> bersalin dan bertangas <b>di</b> pulau pinang <b>...</b>

Posted: 14 May 2012 12:00 AM PDT

Pusat Rawatan Traditional Darul Ikthiar
No 82, Lorong Mahsuri 7 Bandar Bayan Baru 11900 Penang.

Menjalankan Aktiviti
Mandi wap Herba Traditional,
Bekam (hijamah),
Urutan badan dan batin untuk lelaki Perkasa,
urutan lepas bersalin,
urutan aromaterapy,
reflexologi.Untuk Lelaki Dan Wanita.
Perkhidmatan Ke Rumah atau pun pejabat berdasarkan temujanji. , on call service disediakan kepada pelanggan di dalam Pulau Pinang.

Sila Hubungi Ibrahim 012-5732456
rahimaz1@hotmail.com

BLOG PENANG: 09 <b>di Bayan lepas</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2012 03:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bayan lepas</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 03:02 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Cubaan sabotaj program TPM <b>di</b> Pulau Pinang? - UtaraNews

Posted: 24 Apr 2012 06:56 PM PDT

Umno Bahagian Bayan Baru mendakwa kerajaan negeri Pulau Pinang cuba menggagalkan program lawatan kerja sehari Tan Sri Muhyiddin Yassin di Pulau Pinang Khamis ini.

Ketua Umno Bayan Baru, Datuk Mohd Ridzwan Bakar berkata setelah Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) melarang penganjuran majlis itu di tapak asal bertempat di Taman Iping, Batu Maung, pihaknya menukar lokasi dengan kerjasama Jabatan Kerja Raya dan polis negeri.

"Pada petang ini (semalam), jentera bahagian saya turun padang bersama-sama syarikat yang dilantik, mendirikan khemah di lokasi baru di Persiaran Mahsuri, Bayan Baru tetapi malangnya ada beberapa (pegawai) penguatkuasa MPPP datang meninjau kerja pemasangan seolah-olah tidak berpuas hati dengan kami.

"Sudahlah terpaksa bertukar lokasi yang lebih sempit, ini mereka hendak ganggu pula. Kita bukannya nak berceramah politik tetapi hendak bertemu masyarakat," katanya kepada pemberita semalam.

Mohd Ridzwan kemudiannya menempatkan beberapa petugas berkawal di sekitar lokasi berkenaan.

Sebelum ini, Ketua Umno Bahagian Bayan Baru, Datuk Abdul Rahim Saibu menyelar tindakan anggota Exco negeri, Abdul Malik Abul Kassim yang didakwa seakan cuba mensabotaj penganjuran majlis Kenduri Rakyat 1Malaysia anjuran Barisan Nasional dengan menghalang pihaknya mendirikan khemah di lokasi asal majlis itu, Taman Iping, Batu Maung.

Abdul Rahim mendakwa pada Ahad lepas, Abdul Malik bersama-sama beberapa penguatkuasa MPPP telah melarang pihaknya mendirikan khemah di kawasan itu dengan alasan lokasi itu di bawah kelolaan MPPP dan mereka tidak mendapat kebenaran MPPP untuk mendirikan khemah.

Ekoran insiden itu, Abdul Rahim telah menukar lokasi majlis itu di Persiaran Mahsuri, Bayan Baru.

Muhyiddin dijadual memulakan lawatan kerja Khamis ini dengan menghadiri Majlis Perjumpaan Bersama Warga Kilang di kilang Western Digital di Bayan Lepas pada jam 9.30 pagi.

Kemudian, timbalan perdana menteri dijadual menghadiri makan tengah hari pada kenduri rakyat 1Malaysia bersama lebih 5,000 penduduk kawasan Bayan Baru, persatuan-persatuan nelayan dan peladang di Persiaran Mahsuri, Bayan Baru. - Bernama

BLOG PENANG: 09 <b>di Bayan lepas</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bayan lepas</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bayan lepas</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 03:19 PM PDT

BLOG PENANG: 09 <b>di Bayan lepas</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

KMPP desak Melayu DAP ganti PKR tanding <b>di Bayan Baru</b> | www <b>...</b>

Posted: 23 Apr 2012 06:29 PM PDT

Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP) mendesak DAP kembali meletakkan calon Melayu untuk bertanding di kerusi Parlimen Bayan Baru pada pilihan raya umum ke-13 nanti.

Pengerusinya Rahmad Isahak berkata PKR tidak layak memandangkan rekod parti itu menyaksikan bekas pengerusinya Datuk Seri Zahrain Hashim sendiri lompat parti menjadi wakil rakyat bebas selepas dipilih menjadi Ahli Parlimen Bayan Baru.

Katanya lagi, PKR atas semangat setiakawan Pakatan Rakyat (PR) seharusnya menyerahkan kembali kerusi Parlimen Bayan Baru yang didakwa pernah menjadi kerusi tradisi DAP.

"Atas dasar semangat setiakawan maka semasa pilihan raya yang lepas, tsunami tahun 2008 lalu PKR telah diberikan laluan. 

"Atas semangat setiakawan di kalangan PR maka KMPP mendesak kepimpinan tertinggi DAP mengembalikan semula calon Melayu di kawasan berkenaan," ujarnya kepada PenangInsight.com pagi tadi.

Desakan KMPP diluahkan ketika tersebarnya desas desus Adun Pantai Jerejak, Sim Tze Tzin dari PKR cuba di bawah bertanding di Parlimen Bayan Lepas pada pilihan raya umum nanti.

Beberapa sumber dalaman PKR yang diteroka, kerusi itu boleh kekal jika Tze Tzin menjadi calon. 

Ini kerana, menurut sumber, hampir 80,000 pengundi berdaftar di kawasan itu adalah Cina.

Rahmad berkata, Zahrain pada pilihan raya Mac 2008 mendapat majoriti lebih 14 ribu undi.

Justeru, DAP perlu membuka lembaran sejarah baru dengan meletakkan calon Melayu di kerusi parlimen berkenaan.

"Parti DAP harus membuktikan ketelusan mereka sebagai sebuah parti berbilang kaum dengan menempatkan semula calon melayu untuk kerusi tersebut," ujarnya sambil menuntut komitmen yang lebih jelas daripada pemimpin Melayu dari DAP.

Dalam perkembangan berkaitan, KMPP sebelum ini pernah mendesak DAP meletakkan sekurang-kurangnya lima calon Melayu pada pilihan raya umum ke-13 Pulau Pinang kekal. -END

09 di Batu kawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 01:24 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2012 01:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 31 May 2012 01:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Mat Sabu hampir pasti bertanding <b>di</b> Parlimen <b>Batu Kawan</b>

Posted: 31 May 2012 12:16 AM PDT

Demam pilihanraya semakin terasa. Setiap hari ada saja yang bertanya pada sharpshooter bila bubar parlimen? Jawabnya mudah..tanyalah BN (Bini Najib)

Semakin dekat dengan pilihanraya semakin banyak spekulasi tentang calon-calon yang akan bertanding dan pastinya calon hebat seperti Mat Sabu tidak terlepas dari perbualan hangat politik rakyat. Ramai yang bertanya, Mat Sabu akan bertanding di mana?

Khabar angin kini yang bertiup kencang dari Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang adalah Mat Sabu hampir pasti menjadi calon di Parlimen Batu Kawan. Guan Eng merupakan sahabat baik Mat Sabu di kamar penjara. Bukan lagi rahsia hubungan akrab Mat Sabu dan Guan Eng ibarat 'isi dan kuku.'

Sharpshooter selaku Pengarah Pilihanraya Dun Bukit Tengah merangkap Ketua Penerangan Keadilan Batu Kawan, sudah pasti berita ini ibarat 'pucuk dicita..ulam mendatang..tidak cukup tapak tangan..Stadium Batu Kawan kami tadahkan..'

Pimpinan PAS di Kawasan Batu Kawan amat berharap Mat Sabu akan bertanding di Parlimen Batu Kawan akan menjadi kenyataan. Parlimen Batu Kawan kini adalah YB Prof Ramasamy TKM 2 merangkap Adun Perai.

Malam ini jangan lupa bersama Mat Sabu dan Chegubard di Kg Tok Panjang, Dun Bukit Tengah, Parlimen Batu Kawan. Ceramah gelombang KUNING ke Putrajaya..jumpa di sana..

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2012 01:26 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jun 2012 01:24 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Naufal Budak Baik: 1 Jun: Cuti Sekolah <b>di Batu Kawan</b>

Posted: 04 Jun 2012 10:18 PM PDT


Dalam kereta, on the way ke Batu Kawan.
Seluar Hawaii Afdhal yang Naufal pinjam, sebab semua seluar lain dah 'basah'.

Salam Naufal,

1 Jun ayah dan ibu pulang ke Tapah untuk bercuti ke batu Kawan Penang pada hujung minggu. Cuti sekolah berlansung 2 minggu jadi kami ambik kesempatan ini untuk pulang kemapung. Singgah di Tapah pada malam Jumaat dan bertolak ke Batu Kawan pada pagi Sabtu.

Bila sampai Tapah kami terkejut tengok betapa tembamnya Naufal. Pipi tembam dan perut pun makin besar.

Naufal dah tak pakai pampers. Opah cakap supaya Naufal tak kencing pada waktu siang dia beri kau minum susu kurang pada waktu siang. setiap 2 jam Opah akan bawa Naufal ke tandas untuk buang air kecil. Setakat ini naufal belum lagi kencing dalam seluar. Kecuali semasa di Batu Kawan. Sampaikan seluar habis dan Naufal terpaksa pinjam seluar Afdhal.

Mula pandai menyebut "Ibu" dan "Ayah". Selain dari itu ada beberapa perkataan pelik seperti "Tak guna!"(bila marah) dan apa lagi entah. Mungkin pengaruh dari Detectif Conan. Bila Naufal menjerit dengan perkataan itu kami semua ketawa.

Di batu Kawan, Naufal melaungkan dengan kuat Azan setiap kali maghrib. Senja Sabtu dan Senja Ahad, mengikut rancangan TV 106 Astro.

Cuti kali ni kita tak berjalan ke mana pun, ayah badan tak sedap, rasa macam nak demam. Malam minggu sahaja buat barbeque dengan semua keluarga Tok Hassan. Diaorang semua tidur pukul 4 pagi.

Ayah beli beberapa CD pendidikan dan buku untuk Naufal. tapi Naufal lebih suka menonton CD dari menjenguk buku.

Selain dari itu ada beberapa kes lain seperti tikus di Tapah semakin ganas. Ibu masa tidur kakinya kena gigit tikus. Mungkin sebab tikus tu tak biasa dengan ibu kot, sebab Naufal dan Opah tak pernah kena gigit tikus, walaupun tikus tu selalu naik kedapur dan makan makanan dalam tudung saji. :)

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2012 01:45 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Kilang pembuatan solar panel <b>di Batu Kawan</b> ada kaitan dengan <b>...</b>

Posted: 13 Mar 2012 04:54 AM PDT

Pembinaan kilang yang mengeluarkan solar panel di Batu Kawan oleh syarikat multi-nasional Robert Bosch sebenarnya telah lama diperkatakan sejak June 2011 . Pada masa itu kerajaan DAP Pulau Pinang mendabik dada berbangga kerana Pulau Pinang dipilih oleh pelabur untuk projek ini . Mungkin kerajaan DAP Pulau Pinang dah lupa pelaburan yang tinggi di negeri itu disebabkan usaha-usaha yang dijalankan oleh kerajaan pusat dan juga usaha-usaha kerajaan negeri Pulau Pinang semasa di bawah pentadbiran Barisan Nasional. Hal ini pernah saya huraikan dalam 'entry' yang lepas . (sumber)


Tulisan aku kali ni adalah untuk bercerita tentang sikap 'talam dua muka' untuk puak2 yang mengaku sayangkan alam sekitar. Mereka bermati-matian menentang kilang Lynas atas alasan mengancam kesihatan penduduk setempat dan juga alam sekitar . Tapi tahukah mereka bahawa kilang membuat solar panel juga mencemarkan alam sekitar dan menganggu kesihatan penduduk ? Ini terbukti apabila syarikat Jinko Solar terpaksa menutup kilang ini setelah mendapat protes yang hebat dari penduduk2 desa . (sumber) (sumber)
Apa yang berlaku di China ialah kegagalan syarikat Jinko Solar dalam menguruskan sisa buangan merbahaya dan seterusnya memberi kesan kepada alam sekitar dan kesihatan penduduk setempat. Jelas di sini proses pembuatan solar panel juga menghasilkan bahan buangan toksik dan merbahaya , kes yang sama seperti Lynas. Soalnya disini ialah kecekapan dalam menguruskan sisa buangan ini (contohnya logam berat Cadmium Telluride, CdTe dan Copper Indium Gallium Selenide, CulnGaSe). Satu artikel berkaitan yang ditulis dalam Los Angeles Times (April 2011) mungkin menarik untuk dibaca dan dibuat rujukan (sumber)
Dan yang paling menarik , tahukah anda pembuatan solar sel yang murah adalah menggunakan elemen2 tanah jarang (rare earth) ? iaitu mineral yang diekstrak oleh kilang Lynas di Gebeng. Dengan kemudahan yang ada di Lynas adakah Robert Bosch akan menggunakan sumber yang lebih mahal untuk pengeluaran solar panel mereka?  (sumber)
Agak ironik, tetapi itulah kebenarannya iaitu elemen2 tanah jarang diperlukan untuk kelangsungan teknologi2 hijau seperti bateri kenderaan hibrid dan solar panel. Mungkin artikel ini dapat membantu kita untuk memahami perkara ini. (sumber)
Aku tak nak jadi hipokrit , jadi aku tak membantah pembinaan kilang pembuatan solar panel di Batu Kawan ni . Cuma aku persoalkan sekarang, dimana puak2 yang kononnya mahu jaga alam sekitar tu ? Tolong buat kempen Hijau 3.0 di Batu Kawan ! Sila tunjukkan konsistensi anda , kilang Lynas dan kilang pembuatan solar panel Robert Bosch berkait secara langsung . Kedua-dua kilang ini menghasilkan sisa2 buangan yang dikatakan boleh memberi kesan pada kesihatan, dan alam sekitar. Jadi lancarkan saja Bersih 3.0 atau dunia akan nampak anda sebagai manusia yang jelas hipokrit !!!!

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Mar 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

UMNO Online - Projek Solar <b>Di Batu Kawan</b> Bukti DAP, Guan Eng <b>...</b>

Posted: 28 Mar 2012 02:20 AM PDT

Kategori Berita Pilihan

Projek Solar Di Batu Kawan Bukti DAP, Guan Eng Kaki Putar Alam

Oleh : Ropikah Ahmad

BATU KAWAN, 28 Mac – Kerajaan DAP Pulau Pinang telah terbukti tidak bertanggungjawab apabila membelakangkan kepentingan rakyat tempatan khususnya di Batu Kawan sendiri apabila meluluskan pembinaan projek kilang solar biarpun ia memberi kesan buruk kepada alam sekitar.

Ketua UMNO Bahagian Batu Kawan, Datuk Mohd Nordin Mohd Kassim membidas tindakan dangkal kepimpinan kerajaan negeri yang diketuai oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri.

"Fikirkan sendiri bagaimana tindakan DAP apabila loji pemprosesan Lynas di Pahang mahu diusahakan maka mereka buat bantahan sehinggakan demonstrasi besar-besaran digerakkan bukan saja di negeri terbabit tetapi di Padang Kota juga dibuat sedangkan dalam diam mereka ini menggerakkan satu projek yang lebih berbahaya," katanya kepada UMNO-Online.

Dilaporkan, Bosch Group dari Jerman akan melabur RM2.2 bilion bagi membina kilang pengeluaran panel solar di Pulau Pinang selepas perjanjian memorandum yang dibuat kerajaan negeri.

"Sepatutnya hal-hal sedemikian dibincangkan dengan penduduk di sini terlebih dahulu dan mereka perlu memberi penjelasan kepada rakyat khususnya penduduk di Batu Kawan berhubung projek kilang Solar yang akan dibina di kawasan berkenaan.

"Persoalannya kenapa Lynas di Pahang diperbesar-besarkan sedangkan projek kilang solar yang diluluskan oleh pentadbiran negeri disembunyikan? Apa motif sebenar tindakan tersebut dibuat?"

Tegas beliau lagi, penduduk Batu Kawan sendiri tidak bersetuju dengan pembinaan kilang berkenaan yang bukan saja akan mencemarkan alam sekitar tetapi juga itu akan menjejaskan aktiviti harian penduduk di situ.

"Kawasan Batu Kawan bukan besar mana pun malahan penduduknya pun tidaklah seramai mana jadi sewajarnya kepimpinan negeri bukan saja menjaga hati penduduk tetapi juga mengambil berat akan apa yang berlaku kepada persekitaran mereka," katanya.

Jelas beliau, kajian yang telah dijalankan mendapati bahawa proses solar ini akan mengeluarkan lebih 10 bahan kimia dan bahan-bahan ini dikhuatiri akan menjejaskan punca pendapatan penduduk termasuklah ternakan ikan yang terjejas.

"Jika projek Lynas yang telah disahkan tidak memberi kesan berbahaya diprovokasikan dan dijadikan bahan proganda tetapi mengapa pula projek solar yang memberi kesan negatif kepada rakyat dibiarkan dibina?"

Pada 26 Februari lalu, satu demonstrasi Hijau telah digerakkan oleh pakatan pembangkang di Kuantan, Kuala Lumpur manakala di Pulau Pinang diketuai sendiri oleh Ketua Menterinya sebagai protes terhadap pembangunan kilang pemprosesan nadir bumi (rare earth) di Gebeng, Kuantan, Pahang milik syarikat Lynas Coporations LTD dengan mengatakan ia akan menghasilkan radioaktif yang membahayakan kesihatan dan boleh memberi kesan buruk terhadap manusia dan alam sekitar.

Namun begitu, hasil kajian didapati bahan nadir bumi adalah unsur penting dalam industri elektronik terutama sekali untuk penghasilan barangan seperti Ipad, komputer, Galaxy Tab, kipas helikopter, telefon mudah alih, turbin angin dan lain-lain malah mengikut data ekonomi, sebahagian besar bahan nadir bumi diimport dari China bagi memenuhi 90% hingga 97% permintaan industri elektronik di seluruh dunia yang semakin berkembang pesat.

Bukan itu saja, saintis pembangkang iaitu Dr Che Rosli Che Mat dari Pas juga telah menjelaskan bahawa operasi kilang pemprosesan nadir bumi tersebut adalah selamat dan tidak mendatangkan mudarat. – MediaUMNO.

Berita Bertarikh 28 March 2012 Pada 5:20 PM

09 di tanjung bungah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung bungah - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jun 2012 01:06 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung bungah</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jun 2012 01:13 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Kambing Golek Majlis Perkahwinan - Pusat Kegiatan Sukan Air <b>...</b>

Posted: 18 Jun 2012 09:49 PM PDT

Penyediaan kambing golek sempena majlis perkahwinan anak lelaki Puan Rosnani bertempat di Pusat Kegiatan Air Tanjung Bungah Pulau Pinang. Pihak Shaza Katering mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat pengantin baru kepada mempelai.

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


Pilihan Anda: Isi halau penduduk <b>di Balik Pulau</b> terbongkar dengan <b>...</b>

Posted: 06 Jul 2012 12:07 AM PDT

|

Di dalam propaganda Lim Guan Eng DAP dan jentera media beliau selama ini memburuk-burukkan parti UMNO dan BN, Setiausaha Agung DAP itu terpaksa juga akur dengan perancangan murni kerajaan BN Malaysia.

Yang terbaru ialah hasrat murni kerajaan BN Malaysia untuk membantu projek Asian Women Leadership University (AWLU). Dan Lim Guan Eng DAP sendiri mengeluarkan kenyataan menyokong penuh hasrat kerajaan BN Malaysia.

Baguslah kerana Guan Eng DAP sedar dengan visi mantap UMNO/BN, lawan beliau yang kerap dituduh dan diburuk-burukkan.

Dalam kenyataan itu, Guan Eng DAP juga berkata bahawa Smith College, partner AWLU, lebih terkenal jika dibandingkan dengan Universiti Sains Malaysia (USM), universiti awam di negeri Pulau Pinang.

Dan DS Khaled Noordin sendiri telah mengesahkan menerima permohonan organisasi antarabangsa untuk membina Insitusi Pengajian Tinggi Swasta di Kampung Genting, Balik Pulau.

Lihat dokumen dan surat dari SUK Penang di dR MiM


PERINGATAN: Pilihan Anda tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Post Berkaitan : POLITIK, TERKINI, ULASAN


Share/Bookmark comments
Posted by Desperado on 5:01 PM. Filed under , , .
© 2008 - 2012 Desperado, Hakcipta Terpelihara.

Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini MILIK ASAL PENULISNYA yang dikutip dari pelbagai sumber di dalam internet melainkan dinyatakan sebaliknya. PENULIS tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi daripada blog ini.

09 di seberang jaya - Google Blog Search

1 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di seberang jaya - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di seberang jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 01:18 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di seberang jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di seberang jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2012 01:12 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di seberang jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jun 2012 01:27 AM PDT

URL Sumber Asal :-

IRENA KOSMETIK: RAWATAN RESDUNG <b>DI SEBERANG JAYA</b>

Posted: 11 Apr 2012 08:08 AM PDT



SALON IRENA KOSMETIK TERLETAK DI :

N0.49, LENGKOK SIAKAP 3,
TAMAN SIAKAP, 13700
SEBERANG JAYA

PELANGGAN TETAP BOLEH MENDAPAT DISKAUN UNTUK SETIAP SEISI RAWATAN.
HARGA BIASA : RM35.00 per seisi
HARGA PROMOSI : RM60.00 untuk 4 seisi rawatan

PENYELESAIAN UNTUK MENGEMBALIKAN KECANTIKAN WAJAH ANDA!

Khas Untuk Hilangkan Jeragat, Bintik Hitam, Pigmentasi,

Kesan Parut Serta Mencerahkan Kulit Wajah

Untuk Wanita & Lelaki

Tanpa Kemerahan Atau Pengelupasan

BERKESAN!

SILA VIEW article 2009

HUBUNGI SAYA UNTUK KETERANGAN LANJUT:

JAMILAH - 0134303292

Khas Untuk Hilangkan Jeragat, Bintik Hitam, Pigmentasi, Kesan Parut Serta Mencerahkan Kulit Wajah

Untuk Wanita & Lelaki
Tanpa Kemerahan Atau Pengelupasan
BERKESAN!
1) Set Kunyit 3 in 1
Krim Kunyit / Sunblock / Cleanser
Best Buy : RMxx / Pasaran : RM60

SALAH SEORANG PELANGGAN SEDANG MENJALANKAN RAWATAN DI SALON IRENA KOSMETIK SEBERANG JAYA

ULAT RESDUNG KELIHATAN TIMBUL SETELAH RAWATAN DIJALANKAN


BAGI PELANGGAN YANG INGIN MENDAPAT RAWATAN SETIAP BULAN BOLEH MENGHUBUNGI SAYA SENDIRI BAGI MENDAPATKAN HARGA YANG LEBIH ISTIMEWA!

JAMILAH, TEL : 013-4303292/0142404706
APA YANG MENARIK, SEMUA PELANGGAN TETAP SAYA AKAN BERPELUANG MENDAPATKAN
RAWATAN MENCERAH DAN MENCANTIKKAN WAJAH DALAM JANGKA MASA YANG SINGKAT SEKALI!

tinta balqees: KE <b>SEBERANG JAYA</b> PULAU PINANG

Posted: 26 May 2012 07:04 AM PDT

Kalau kemalasan dah melanda diri memanglah blog ni penuh dengan serawang sana sini........lagi pun dah mula dapat tempahan kek untuk majlis perkhawinan dan pertunangan.Ini pun ada beberpa cerita sewaktu saya menemani En Suami menghadiri seminar di Seberang Jaya Pulau Pinang selama dua hari disana.

Kami terpaksa menginap di Hotel Ixora Seberang Prai kerana di Sunway Hotel penuh.......tempat seminar En Suami di Pusat Konvensyen Sunway Megamall saja apa pun tidak lah jauh dari hotel kami menginap.Hotel Ixora ni pun masih baru lagi.......hotel empat bintang bersih bersih dan layanan pun bagus.

 Kalau tak salah saya waktu tu sambutan Hari Ibu....pihak Hotel turut menyambut dengan mengadakan pertandingan menghias kek untuk pengunjung  hotel...terutam utk para ibu.En Suami mengalakan saya menyertainya tapi terasa kurang adil jika saya turut serta........ayat macam bagus aja!!....sebenarnya lebih kepada perasaan malu.
Antara perserta yg menyertai pertandingan menghias kek anjuran Hotel Ixora.
Sewaktu En Suami keSeminar saya ambil kesempatan untuk melawat kakak saya yang tinggal dengan keluarga anak perempuanya di Penaga.Kebetulan sewaktu kesana dihari kelahiran Kak Ngah saya so saya ambil kesempatan menyambut di Sunway Megamall...ajak makan2 aja dan En Suami sempat membelikan sebiji kek sebelum dia masuk kedewan Seminar.
Yang ni cucu saudara saya.......Qaisara, bijak walau pun baru berusia empat tahun....comel kan.
Sebelum pulang saya dibekalkan nasi lemak hasil tangan Kak Ngah saya.....terbaik dari ladang.

BLOG PENANG: 09 <b>di seberang jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2012 01:29 AM PDT

URL Sumber Asal :-

HURAIRA AL-HADY: PHOTO2 <b>DI</b> PROGRAM FRANCAIS KOMUNITI <b>...</b>

Posted: 08 Jun 2012 06:00 PM PDT

Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Penggunaan telah mengadakan mini ekspo Program Francais Komuditi di dalam ADUN Seberang Jaya bermula 7hb -9hb June 2012.
Semalam Adun Seberang Jaya Datuk Ariff Shah mengambil kesempatan mengadakan jamuan  rakyat bagi meraikan penduduk berdekatan. 
Ketua Pemuda UMNO Permatang Pauh Cikgu Zaidi turut hadir sama bagi memeriahkan majlis tersebut. banyak peluang perniagaan francais telah di pamirkan kepada peniaga2 kecil yang berminat, modal sebanyak RM5000 hingga RM 50000 dalam bentuk pinjaman akan di sediakan kepada yang layak. 
rata rata peniaga sekitar DUN Seberang Jaya begitu gembira dengan peluang di sediakan oleh KPDN yang turun ke bawah berjumpa rakyat. 

BLOG PENANG: 09 <b>di seberang jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jun 2012 01:33 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Promosi Produk 2 Puteri <b>di</b> Carrefour <b>Seberang Jaya</b>, Pulau Pinang

Posted: 23 Jun 2012 05:15 AM PDT


Assalamualaikum.

Bermula dari hari Sabtu 23 Jun 2012 hingga 1 Julai 2012 syarikat kitarang berpeluang untuk turut serta dalam promosi kat Carrefour Seberang Jaya, Pulau Pinang. Sesapa yang tinggal berdekatan Pulau Pinang dan Carrefour khasnya jemput-jemput ler ke Carrefour Seberang Jaya yer sepanjang minggu ni. Sebenarnya short notice tapi peluangkan... Sukar nak dilepaskan heheh. So kitarang grap la. Apa yang kitarang tahu banyak syarikat besar yang turut serta. Heheheh berangan ler yang ni dapat setanding dengan diarang heheh. Okay ler tu kan heheh. Penambah semangat :)

Jadi dengan kelajuan yang agak maksima saya bersama Mr Hb mula kaco pengilang yang buat label plastik Cili Boh Asli 2 Puteri  untuk siapkan cepat. Nak bawa ke tapak promosi tu. Letih dah nak bincang bab ni sebenarnya tapi nak buat macam mana kan. Hak kita dah bayar masih tak dapat, bengang ler juga. Akhirnya dapat gak ler bawa balik 25kg plastik. Balance nanti diarang akan hantarkan katanya. Entah bila ler tu... Bukan suka pikir jahat pasal orang tapi dah letih sesangat dengan kerenah diarang ni. Tapi Alhamdulillah cantik hasilnya. Lega ler juga.

Tapi sebaik balik dari Penang atas urusan tu dan beberapa urusan lain saya di masukkan ke hospital ler pulak. Isk.. Udah ler barang-barang yang nak dibawa tak siapkan lagi. Mana dengan stok Sos Char Kueyteow 2 Puteri nya ada sikit sangat (ni ler akibatnya kalau tak suka buat stok lelama sebab suka customer dapat yang baru dari kitarang). Cili Boh Asli 2 Puteri pun baru je dapat plastik. Nak kena buat gak untuk promosi ni nanti. Waduh waduh.

Alhamdulillah akhirnya saya dapat keluar dari hospital 22 Jun 2012. So bersama Mr Hb pulun sakan kata orang utara kejar masa untuk siapkan segala macam yang perlu dibawa. Alhamdulillah semuanya selesai walau saya pun tak berapa sihat sangat lagi dan Mr Hb yang banyak kena buat kerja. Dia jaga bahagian produk dan saya bahagian nak siap sedia apa yang patut dari segi barangan yang nak dibawa. Jangan tercicior nanti udah ler. Bukannya dekat nak balik ambil. Nasib baik ada staf yang dapat tolong kitarang sediakan produk heheh. Kot idah entah ler.

Alhamdulillah minggu ni kami di Carrefour Seberang Jaya, Pulau Pinang untuk promosikan produk kami iaitu Sos Char Kueyteow 2 Puteri dan Cili Boh Asli 2 Puteri. Buat yang ada disekitar Pulau Pinang, Perak Utara dan Kedah sila-sila ler jenggah gerai kami yang ada berhampiran Cili Padi Food Court Carrefour Seberang Jaya yer.  RM NINETYSIXBILLION ENTERPRISE namanya :) Sila ler meriahkan suasana dan dapatkan produk kami yang saya jamin berbaloi untuk dicuba. Terima kasih...


 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved