Sabtu, 11 Ogos 2012

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


Isu YDP <b>Negeri Pulau Pinang</b> - Pribumi Perkasa Negara

Posted: 05 Aug 2012 03:52 AM PDT


Adalah tidak adil bila orang Melayu dianggap rasis kerana memperjuangkan agenda dan kepentingan mereka, sedangkan bila orang lain memperjuangkan hak bangsa mereka seperti bahasa, ekonomi, hak politik dan segala yang bersangkut dengan kepentingan mereka, kita anggap biasa.

Bila bangsa lain bercakap tentang bangsa mereka, buat beribu-ribu persatuan, merencana pelbagai agenda, tidak mengapa pula, tetapi mengapa bila bangsa Melayu bercakap tentang menyelamatkan bangsa sendiri dari jurang kehinaan
dan menyatukan mereka atas dasar Islam, pelbagai gelaran buruk pula yang diberi.

Begitulah yang berlaku hari ini, sahingga ada di antara mereka bangsa Melayu sendiri pun tidak paham bila berada di landasan perjuangan untuk Bangsa, Agama dan Negara. Amat memalukan apabila ianya datang dari kelompok Melayu sendiri.

Perletakkan jawatan YDP Perkasa Pulau Pinang, Datuk Ahmad Saad telah di gembar-gemburkan sebagai kepincangan kepimpinan Perkasa Pusat menyentuh keseluruhan Ahli Dewan Tertinggi Perkasa di bawah pimpinan YB Dato' Ibrahim Ali sebagai Presiden dan Ybhg. Dato' Rahman Bakar selaku Tim.Presiden.

Soal untuk meletak jawatan adalah hak kepada individu tersebut, tetapi bila melibatkan sidang media dan siaran dibaca oleh umum maka beliau juga perlu menerima kenyataan pro dan kontranya.

Sidang media perletakkan jawatan Ahmad Saad telah diadakan di Route 69 Bandar Perda. Beliau menjelaskan kenapa beliau mengambil keputusan ini adalah kerana perjuangan di dalam Perkasa sudah tidak relevan buat masa sekarang. Pemimpin Melayu mesti memimpin kaum lain di Malaysia. itu yang menjadi tunggak utama dalam falsafah beliau.

Satu kenyataan yang tidak mengambarkan yang beliau faham akan jalan perjuangan Perkasa, dan jalan Perkasa tidak akan mengikut 'falsafah' mana- mana ahlinya tetapi berpaksikan kepada aturan perlembagaan yang telah di persetujui. Perjuangan Perkasa adalah berkisar kepada Bangsa Melayu dan Pribumi, Agama Islam, Raja-raja Melayu serta mempertahankan maruah
Negara.

Walau bagaimana pun Perkasa tidak akan menggangu dan mencemar kedaulatan Perlembagaan undang-undang tubuh Persekutuan Tanah Melayu yang membenarkan perkongsian kuasa, mengekalkan budaya dan adat serta bahasa kaum kaum lain selagi mana mereka tidak mengganggu adat, budaya dan agama orang Melayu.

Ahmad Saad telah menyatakan bahwa tindakan beliau merombak kepimpinan Perkasa Negeri telah mendapat bantahan dari pihak negeri dan juga Pusat, dan ini membawa kepada perletakkan jawatan beliau sebagai YDP Perkasa Pulau Pinang. Beliau juga berkata tindakan pemimpin-pemimpin Perkasa negeri terlalu agrasif menentang kaum lain yang amat beliau kesali.

Satu kenyataan untuk selamatkan dan mengelak kepincangan pengurusan pentadbiran Perkasa negeri Pulau Pinang dan tidak adil kepada seluruh kepimpinan Perkasa baik Pusat mahu pun Negeri. Hairannya kenapa beliau tidak boleh kawal mereka yang beliau lantik sendiri. Bahkan setelah ada yang menggantikan yang telah digugurkan juga tidak senang cara beliau terajui
Perkasa Pulau Pinang.

Isu kepincangan pengurusan Perkasa negeri telah pun di bincangkan di dalam mesyuarat Ahli Dewan Tertiggi baru-baru ini dan menyentuh akan isu ketidakpuasan hati AJK negeri terhadap kepimpinan Ahmad Saad yang di katakan gagal menguruskan dan menyatukan jawatankuasa kerja Negeri Pulau Pinang sendiri dan telah ditegur oleh YB Dato' Presiden Perkasa, tetapi
jawapan balas yang diberikan ialah beliau akan meletakkan jawatan bukannya menjawab persoalan.

Jika untuk menguruskan tadbir sebuah NGO kecil saperti Perkasa pun kelam- kabut, bagaimana mahu mentadbir Negeri Pulau Pinang?

Datuk Ahmad Saad berpendapat untuk menang piliharaya pada PRU13 kita kena buat baik dengan semua orang. Beliau tidak boleh menerima seorang pemimpin yang tidak konsisten dalam tindakan, adakalanya mahu membantu kerajaan dan adakalanya disuruh membangkang kerajaan dan yang lebih teruk disuruh menentang kaum lain. Ini lah antara penyebab beliau tidak mahu lagi bersama dalam perjuangan perkasa. Sedangkan Perkasa tidak pernah menyuruh ahli-ahlinya menentang kaum lain dengan membabi buta.

Satu kenyataan dalam cubaan menyelamatkan diri dari dikatakan gagal mengurus tadbir sebuah NGO, beliau sepatutnya sedia maklum matlamat penubuhan Perkasa jelas iaitu mempertahankan Bangsa Melayu / Pribumi, Agama Islam, Raja-raja Melayu dan Negara Malaysia dan segala tindakan kerajaan yang menguntungkan Bangsa Melayu/Pribumi sudah pasti mendapat sokongan Perkasa dan begitulah jika sebaliknya. Soal konsisten tidak timbul sama sekali dan Perkasa tidak pernah meminta secara berlebihan kepada kerajaan tidak saperti mana yang di lakukan oleh kumpulan atau NGO dari kaum Cina dan India.

YB Dato' Presiden serta Ahli Dewan Tertinggi tidak pernah menyeru ahlinya untuk bangkit menentang kaum kaum lain di Bumi Malaysia ini tetapi apa yang disarankan ialah menentang mereka yang berlebihan menggugat Hak Orang Melayu dan Pribumi, ini juga termasuk orang orang Melayu yang telah hilang jati diri Melayunya, adakah ini pun Ahmad Saad tidak boleh faham jalan mudah perjuangan Perkasa.

Walaupun Ahmad Saad berada di barisan kepimpinan tertinggi Perkasa, sayang seribu kali sayang beliau tidak pernah memahami perjuangan Perkasa sejak awal penubuhannya lagi.

Memang benar untuk menjadi pemimpin di dalam kontek negara Malaysia yang mempunyai pelbagai kaum, kita kena baik kepada semua kaum, perkara ini tidak dinafikan, tetapi Ahmad Saad lupa bahawa agenda perjuangan

Perkasa adalah mempertahankan Hak Orang Melayu dan Pribumi dan Perkasa hanyalah sebuah NGO Melayu, bukan sebuah badan atau parti Politik.

Lihat pada kontek Barisan Nasional, yang di dalamnya ada UMNO, MCA, MIC dan beberapa parti lagi. Bila Dato' Seri Najib bercakap sebagai Presiden UMNO sudah pasti beliau akan bercakap soal orang Melayu begitu pula bila beliau bercakap sebagai Pengerusi Barisan Nasional sudah pasti beliau akan bercakap menyentuh soal pelbagai kaum di negara ini.

Sudah tentunya kepimpinan Perkasa tidak sama dengan kepimpinan YAB Dato' Seri Najib Tun Razak yang memimpin negara di mana di dalamnya terdiri dari pelbagai golongan, bangsa serta kaum. Sedangkan keahlian Perkasa hanya untuk orang Melayu dan Pribumi sahaja.

Perkasa hanya mempertahankan Hak Orang Melayu dan Pribumi dari di ganggu gugat, tidak lebih dari itu, jika semudah ini tidak difahami dan menjadikan alasan untuk menyelamatkan diri dari apa yang di pertanggungjawabkan maka waktu yang tepat untuk Negeri Pulau Pinang memilih seorang YDP yang baru yang benar-benar faham perjuangan Perkasa.

Pilihlah mereka yang tidak menghiraukan habuan, kedudukan dan pangkat untuk meneraju Negeri Pulau Pinang semoga Pulau Pinang akan kembali kepada kerajaan Barisan Nasional.

Kepada Dato' Ahmad Saad terima kasih di ucapkan diatas setiap 'sumbangan' yang telah diberikan kepada Perkasa selama beliau menerajui Perkasa Pulau Pinang.

Sekian

BN <b>NEGERI PULAU PINANG</b> MELANCARKAN SENJATA BARU....!!!!

Posted: 19 Jul 2012 09:43 AM PDT



tadi di bilik gerakan barisan nasional negeri pulau pinang telah melancarkan satu kenderaan yang di panggil MOBILE WAR TRUCK BN PULAU PINANG, nampaknya BN pulau pinang akan terus serang dan terang kepada rakyat pulau pinang dengan kemudahan yang baru di lancarkan. 
Kehadiran melebihi 400 orang ahli-ahli parti komponen BN dan penyokong-penyokong BN Pulau Pinang begitu teruja  pada majlis perlancaran Mobile War Truck BN Pulau Pinang 
Ketua Biro Penerangan BN Negeri Pulau Pinang Puan Tan Cheng Liang merupakan pemimpin BN wanita yang pertama berceramah pada Mobile War Truck BN Pulau Pinang.
Barisan Nasional Pulau Pinang akan terus mendekati rakyat dengan mobile war truck ini, komited dan kesungguhan yang di tunjukkan untuk merampas kembali pulau pinang dari pakatan  akan menjadi kenyataan. 
tahniah kepada barisan nasional negeri pulau pinang. 

09 di Batu kawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2012 01:45 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Kilang pembuatan solar panel <b>di Batu Kawan</b> ada kaitan dengan <b>...</b>

Posted: 13 Mar 2012 04:54 AM PDT

Pembinaan kilang yang mengeluarkan solar panel di Batu Kawan oleh syarikat multi-nasional Robert Bosch sebenarnya telah lama diperkatakan sejak June 2011 . Pada masa itu kerajaan DAP Pulau Pinang mendabik dada berbangga kerana Pulau Pinang dipilih oleh pelabur untuk projek ini . Mungkin kerajaan DAP Pulau Pinang dah lupa pelaburan yang tinggi di negeri itu disebabkan usaha-usaha yang dijalankan oleh kerajaan pusat dan juga usaha-usaha kerajaan negeri Pulau Pinang semasa di bawah pentadbiran Barisan Nasional. Hal ini pernah saya huraikan dalam 'entry' yang lepas . (sumber)


Tulisan aku kali ni adalah untuk bercerita tentang sikap 'talam dua muka' untuk puak2 yang mengaku sayangkan alam sekitar. Mereka bermati-matian menentang kilang Lynas atas alasan mengancam kesihatan penduduk setempat dan juga alam sekitar . Tapi tahukah mereka bahawa kilang membuat solar panel juga mencemarkan alam sekitar dan menganggu kesihatan penduduk ? Ini terbukti apabila syarikat Jinko Solar terpaksa menutup kilang ini setelah mendapat protes yang hebat dari penduduk2 desa . (sumber) (sumber)
Apa yang berlaku di China ialah kegagalan syarikat Jinko Solar dalam menguruskan sisa buangan merbahaya dan seterusnya memberi kesan kepada alam sekitar dan kesihatan penduduk setempat. Jelas di sini proses pembuatan solar panel juga menghasilkan bahan buangan toksik dan merbahaya , kes yang sama seperti Lynas. Soalnya disini ialah kecekapan dalam menguruskan sisa buangan ini (contohnya logam berat Cadmium Telluride, CdTe dan Copper Indium Gallium Selenide, CulnGaSe). Satu artikel berkaitan yang ditulis dalam Los Angeles Times (April 2011) mungkin menarik untuk dibaca dan dibuat rujukan (sumber)
Dan yang paling menarik , tahukah anda pembuatan solar sel yang murah adalah menggunakan elemen2 tanah jarang (rare earth) ? iaitu mineral yang diekstrak oleh kilang Lynas di Gebeng. Dengan kemudahan yang ada di Lynas adakah Robert Bosch akan menggunakan sumber yang lebih mahal untuk pengeluaran solar panel mereka?  (sumber)
Agak ironik, tetapi itulah kebenarannya iaitu elemen2 tanah jarang diperlukan untuk kelangsungan teknologi2 hijau seperti bateri kenderaan hibrid dan solar panel. Mungkin artikel ini dapat membantu kita untuk memahami perkara ini. (sumber)
Aku tak nak jadi hipokrit , jadi aku tak membantah pembinaan kilang pembuatan solar panel di Batu Kawan ni . Cuma aku persoalkan sekarang, dimana puak2 yang kononnya mahu jaga alam sekitar tu ? Tolong buat kempen Hijau 3.0 di Batu Kawan ! Sila tunjukkan konsistensi anda , kilang Lynas dan kilang pembuatan solar panel Robert Bosch berkait secara langsung . Kedua-dua kilang ini menghasilkan sisa2 buangan yang dikatakan boleh memberi kesan pada kesihatan, dan alam sekitar. Jadi lancarkan saja Bersih 3.0 atau dunia akan nampak anda sebagai manusia yang jelas hipokrit !!!!

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 09 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu kawan</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Apr 2012 01:25 PM PDT

URL Sumber Asal :-

ISKANDAR MUNCUL JUARA CP115 <b>DI BATU KAWAN</b> - Joki Senja

Posted: 02 Apr 2012 06:55 AM PDT



Kejayaan dicapai pelumba PETRONAS Syntium Moto Yamaha AHM, Mohd Iskandar Raduan apabila dia berjaya mengungguli perlumbaan kategori CP115 setelah kali terakhir memenanginya pada tahun 2010.

Iskandar menamatkan perlumbaan 12 pusingan dengan masa keseluruhan 11:14.403s diikuti Mohd Azhar Abdul Jalil (Motul Yamaha YY Pang)kedua, 11:16.163s dan Ahmad Abdul Kadir (Apido Yamaha Boon Kui Racing) ketiga, 11:20.479s.

Menurut Iskandar, "Kemenangan ini merupakan sesuatu yang cukup positif kepada saya setelah agak lama tidak menjejakkan kaki di atas podium. Saya begitu berpuas hati dengan prestasi keseluruhan di Batu Kawan ini apabila berjaya menguasai semua sesi yang berlangsung sepanjang dua hari ini ditambah dengan keadaan jentera yang begitu baik."

Tambah Iskandar lagi, "Pengalaman beraksi dalam kategori CP130 pada musim lepas juga turut membantu meningkatkan kemahiran saya dan menaikkan semula semangat saya untuk aksi pada musim 2012 ini. Semoga ia berterusan di Kuala Terengganu nanti," jelasnya.

Iskandar mendahului kedudukan keseluruhan dengan 25 mata diikuti Azhar, 20 mata dan Ahmad, 16 mata. Namun, pasukan Motul Yamaha YY Pang Racing 2 (Azhar, Zaidy Mohd Zaifaizal) menguasai kedudukan berpasukan dengan 30 mata diikuti PETRONAS Syntium Moto Yamaha AHM (Iskandar, Zulsyafiz Rosli) kedua, 25 mata dan Apido Yamaha Boon Kui Racing, (Ahmad, Zulzaki Kipli) ketiga, 16 mata.

Mat Sabu hampir pasti bertanding <b>di</b> Parlimen <b>Batu Kawan</b>

Posted: 31 May 2012 12:16 AM PDT

Demam pilihanraya semakin terasa. Setiap hari ada saja yang bertanya pada sharpshooter bila bubar parlimen? Jawabnya mudah..tanyalah BN (Bini Najib)

Semakin dekat dengan pilihanraya semakin banyak spekulasi tentang calon-calon yang akan bertanding dan pastinya calon hebat seperti Mat Sabu tidak terlepas dari perbualan hangat politik rakyat. Ramai yang bertanya, Mat Sabu akan bertanding di mana?

Khabar angin kini yang bertiup kencang dari Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang adalah Mat Sabu hampir pasti menjadi calon di Parlimen Batu Kawan. Guan Eng merupakan sahabat baik Mat Sabu di kamar penjara. Bukan lagi rahsia hubungan akrab Mat Sabu dan Guan Eng ibarat 'isi dan kuku.'

Sharpshooter selaku Pengarah Pilihanraya Dun Bukit Tengah merangkap Ketua Penerangan Keadilan Batu Kawan, sudah pasti berita ini ibarat 'pucuk dicita..ulam mendatang..tidak cukup tapak tangan..Stadium Batu Kawan kami tadahkan..'

Pimpinan PAS di Kawasan Batu Kawan amat berharap Mat Sabu akan bertanding di Parlimen Batu Kawan akan menjadi kenyataan. Parlimen Batu Kawan kini adalah YB Prof Ramasamy TKM 2 merangkap Adun Perai.

Malam ini jangan lupa bersama Mat Sabu dan Chegubard di Kg Tok Panjang, Dun Bukit Tengah, Parlimen Batu Kawan. Ceramah gelombang KUNING ke Putrajaya..jumpa di sana..

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved