Rabu, 19 September 2012

09 di Bayan lepas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bayan lepas - Google Blog Search


CALON SPM MAUT KEMALANGAN <b>DI</b> BUKIT BELAH <b>BAYAN LEPAS</b>

Posted: 09 Sep 2012 09:24 AM PDT

Calon SPM maut : Kemalangan di Bukit Belah Bayan Lepas

Di Pulau Pinang seorang pelajar maut selepas motosikal yang ditunggangnya dirempuh sebuah kereta di Bukit Belah, Bayan Lepas pada 9 september 2012

gambar kemalangan bukit belah bayan lepas 9 september 2012 calon spm maut : kemalangan di bukit belah bayan lepas

Difahamkan mangsa berusia 17 tahun maut di tempat kejadian selepas mengalami kecederaan teruk di kepala

Kemalangan berlaku apabila sebuah kereta jenis Perodua Viva yang dipandu laju dari arah Balik Pulau cuba memotong sebuah lori, namun pemandu kereta itu gagal mengawal kenderaannya lalu bertembung dengan dua motosikal dari arah bertentangan

Kemalangan itu menyebabkan motosikal yang dinaiki mangsa terpelanting sementara sebuah lagi motosikal yang dinaiki lelaki berusia 40-an terbabas dan terperosok di bahagian hadapan lori berkenaan

Gambar Remaja Yang Maut Dalam Kemalangan <b>Di Bayan Lepas</b> <b>...</b>

Posted: 10 Sep 2012 02:35 AM PDT

Inilah gambar remaja perempuan berusia 17 tahun yang maut dalam kemalangan di Bayan Lepas apabila motosikal yang dinaiki di rempuh oleh sebuah lori ais. Mangsa, Nur Syazana Azemi, 17 mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan beberapa anggota badan yang lain.

Rakan karib mangsa, Amira Ayuni Mohd Kaharudin Ihsan, 17 berkata, Nur Syazana merupakan seorang yang amat periang.

"Kami mulai rapat sejak tingkatan tiga dan Jumaat merupakan kali terakhir kami berjumpa selepas selesai menduduki peperiksaan percubaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

"Semalam (kelmarin) sekolah ada buat jamuan Aidilfitri dan saya diberitahu yang arwah beria-ria mengajak rakan-rakan bergambar bersama. Saya tak sangka kejadian ini akan menimpa rakan baik sendiri dan berasa amat sedih," katanya.

Marilah sama-sama kita sedekahkah Al-Fatihah kepada allahyarham dan semoga roh allahyarham ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman…Al-Fatihah.

(GAMBAR) Remaja 17 Tahun Maut Dirempuh Lori Ais

Incoming search terms:

Sign up free email newsletter

Stay Updates with this Blog. Get Free email newsletter updates, Enter your Email here:

Don't forget to confirm your email subcription

Leave a Reply to this Post

09 di tasek gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tasek gelugor - Google Blog Search


Biar PM tentukan kedudukan saya <b>di Tasek Gelugor</b> <b>...</b>

Posted: 23 May 2012 11:56 PM PDT

- Ahli Parlimen Tasik Gelugor Tan Sri Nor Mohamed Yakcop berkata beliau menyerahkan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk menentukan siapa yang layak bertanding di kerusi itu. Katanya beliau menghormati hasrat bekas Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Mohd Shariff Omar untuk kembali bertanding di kerusi berkenaan, namun keputusan akhir adalah hak Perdana Menteri.

 "Biarlah Perdana Menteri yang pilih 'winnable candidate'...Mohd Shariff ada hak untuk sampaikan perasaannya...saya tak rasa apa-apa, saya fikir dia (Mohd Shariff) ada hak untuk sampaikan rasa hatinya," katanya kepada pemberita, di sini hari ini. Noh Mohamed yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata demikian ketika ditanya mengenai kenyataan Mohd Shariff bahawa beliau mahu bertanding semula di kerusi tersebut, selepas memberi laluan kepada Nor Mohamed pada pilihan raya lepas.

 Ditanya mengenai kesediaannya mempertahankan kerusi itu, Nor Mohamed berkata: "Saya tidak ada apa-apa komen." Semalam, Mohd Shariff, 65, dilapor berkata beliau melepaskan kerusi Tasik Gelugor kepada Nor Mohamed atas permintaan perdana menteri ketika itu, dan kini telah bersedia untuk kembali berkhidmat kepada masyarakat di kawasan tersebut. - Bernama

09 di Batu maung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu maung - Google Blog Search


SharpShooter: Pemuda UMporNO <b>di Batu Maung</b> malu pakai baju <b>...</b>

Posted: 19 Sep 2012 05:59 AM PDT


Alahai pemuda umporno...kenapa malu pakai baju umporno? kenapa padam logo umporno? sebab hangpa tahu hangpa "lembu" atau hangpa sedar hangpa adalah "setan yg dikenali"...kah kah kah...

hangpa tau tak sebab apa anak babi jalan tunduk? sebab anak babi malu mak pak dia babi ...kah kah kah...

PEMBANGKANG Pulau Pinang yang dibantu kira-kira 30 pemuda ala gangster dinasihat supaya "jangan main wayang" di sebalik insiden sekumpulan penduduk Melayu Batu Maung, Bayan Lepas yang diusir keluar dari kampung halaman mereka semalam.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Maung, Datuk Abdul Malik Abul Kassim berkata, Datuk Ab. Wahab Ibrahim dinasihat supaya terlebih dahulu menjelaskan mengenai status tanah pusaka berwajib yang kononnya telahpun dibelinya daripada pemilik asal tanah tersebut.

"Selagi keraguan transaksi penjualan tanah Lot 781, Lot 776, GM 497 Mk 12 (dekat) Daerah Barat Daya, Pulau Pinang belum terungkai, saya tidak akan berganjak mempertahankan hak mereka (penduduk)," ujar beliau di Komtar, George Town.

Ab. Wahab yang juga bekas wakil rakyat Umno dari Kawasan DUN Taman Medan, Selangor turut dinasihat untuk bersemuka secara jujur dengan kesemua penduduk berwajib serta Kerajaan Negeri Pulau Pinang bagi merungkaikan masalah yang berlanjutan sejak 10 tahun lepas.

Abdul Malik yang juga Exco Hal Ehwal Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna berkata, beliau terpaksa campur tangan dalam masalah yang dihadapi oleh rakyat di kawasan DUN yang diwakakilinya itu demi memastikan mereka tidak dizalimi atau ditipu oleh mana-mana pihak.

Semalam, Abdul Malik dilaporkan berdepan dengan tindakan ala samseng kira-kira 30 pemuda yang dipercayai "orang-orang Datuk Ab. Wahab" semasa cuba mempertahan hak penduduk berwajib di Batu Maung.

Abdul Malik mendakwa, pemuda-pemuda itu lengkap mamakai baju T yang dikaburkan logo serta perkataan Umno.

Tambah beliau, seorang Bailif Mahkamah Seksyen George Town bersama-sama bekas Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Norman Zahalan dan Mahadhir Ismail (Ketua Pemuda Umno Batu Maung) dilihat cuba berlagak hero ala samseng bersama-sama pemuda-pemuda berkenaan.

"Suasana agak tegang ketka itu, apabla pihak (pemuda) berkenaan berkeras untuk mengosongkan empat buah rumah penduduk yang membabitkan empat keluarga...sebahagian barang-barang telah dikeluarkan.

"Kekecohan itu terhenti kira-kira jam 1.00 petang apabila penduduk mendapat perintah injunksi Mahkamah sehingga 1 Oktober depan," ujar Abdul Malik.

Dalam perkembangan sama, difahamkan, penduduk asal serta waris-waris tanah pusaka tersebut telahpun membuat beberapa laporan polis mengenai tindak tanduk pihak Ab. Wahab.

Dalam laporan polis, waris serta penduduk terbabit menyatakan bahawa transaksi penjualan tanah seluas 1.6 ekar tersebut dibuat tanpa persetujuan serta pengetahuan mereka.


Malah kata mereka, Mahkamah Tinggi Shariah Pulau Pinang yang mendengar kes tersebut sendiri pun masih belum memutuskan waris sebenar bagi tanah pusaka itu.

Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP) pada 3 Mac tahun lepas turut membuat laporan polis supaya pihak tertentu yang didakwa melakukan unsur salah laku dan penipuan disiasat segera.

Lanjutan laporan itu, polis membuat "kaveat pendaftar"terhadap tanah-tanah berkenaan.

Kontroversi ini berlaku semasa dua "broker Umno" - Timbalan Pengerusi Umno Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzr dan Datuk Omar Fauzar (Ketua Umno Bahagian Jelutong) - didedah berjaya mengaut keuntungan atas angin sebanyak RM5 juta dalam masa tiga bulan hasil menjual tanah milik 31 Melayu Kampung Terang Terang, Balik Pulau baru-baru ini masih belum reda.


Lagi gambar-gambar di sini.

KENYATAAN MEDIA

YB DATO' ABDUL MALIK KASSIM

EXCO KERAJAAN NEGERI PULAU PINANG

19 SEPTEMBER 2012

ISU TANAH BATU MAUNG : PEMIMPIN UMNO/BN JANGAN MAIN WAYANG

Selaku wakil rakyat Batu Maung saya bertegas mempertahankan hak rakyat di kawasan saya, lebih-lebih lagi setelah mendapati terdapat unsur penipuan yang memungkinkan mereka dianiaya dan dizalimi oleh pihak-pihak tertentu. Justeru, mana mungkin saya akan merelakan mereka diusir daripada kediaman yang dibina di atas tanah pusaka keluarga sejak berpuluh tahun lalu.

Selagi keraguan transaksi penjualan tanah Lot 781 dan Lot 776, GM 497 Mk 12, Daerah Barat Daya, Pulau Pinang belum terungkai saya tidak akan berganjak mempertahankan hak mereka.

Sehubungan itu, pembeli tanah tersebut iaitu Dato' Ab. Wahab bin Ibrahim yang merupakan bekas ADUN (Umno) Taman Medan, Selangor perlu tampil ke depan bersama-sama penduduk dan kerajaan negeri bagi merungkai masalah yang berlanjutan sejak 10 tahun lalu.

Beberapa laporan polis telah pun dibuat oleh penduduk (waris) pemilik asal, kerana transaksi penjualan tanah seluas 1.6 ekar itu berlaku tanpa persetujuan dan pengetahuan mereka. Bahkan sehingga kini, Mahkamah Tinggi Syariah Pulau Pinang yang mendengar kes tersebut juga masih belum memutuskan waris sebenar harta pusaka tersebut.

Majlis Agama Islam (MAINPP) juga telah membuat laporan polis pada 3 Mac 2011 agar pihak berkuasa menyiasat kes tersebut, kerana dipercayai wujudnya salah laku dan penipuan oleh pihak tertentu.

Ini kerana sebahagian penjualan tanah terbabit dibuat TANPA kebenaran dan persetujuan Baitulmal sebagai pihak yang ada kepentingan ke atas tanah terbabit berdasarkan Sijil Faraid yang dikeluarkan oleh Pejabat Kadi Besar Pulau Pinang bertarikh 8 Mei 1996.

Lanjutan laporan polis oleh MAINPP, pihak polis telah membuat 'kaveat pendaftar' pada 4 Mac 2011 terhadap tanah-tanah berkenaan. Kes tersebut kini masih dalam siasatan pihak polis.

Sebagai bekas Penceramah Khas Islam Hadhari, Dato' Ab. Wahab perlu menyelesaikan masalah ini secara jujur dan ikhlas. Beliau seharusnya bertindak seperti mana tuntutan Islam, dan bukannya dengan bertindak mengusir penduduk. Beliau sewajarnya menunaikan janjinya semasa perjumpaan dengan saya sebanyak dua kali sebelum ini.

Tindakan beliau menggunakan perintah mahkamah untuk mengusir penduduk sepertimana yang berlaku pada 18 September 2012 lalu, tidak mencerminkan semangat ukhwah sesama Melayu Islam. Lebih mengecewakan, apabila beliau menggunakan kumpulan daripada Umno untuk mengusir penduduk.

Pada pagi semalam saya telah bergegas ke kampung tersebut setelah penduduk kampung memaklumkan rombongan pihak berkuasa telah tiba untuk mengusir mereka.

Apa yang menghairankan, Bailif Mahkamah Seksyen George Town hadir bersama-sama sekumpulan seramai kira-kira 30 orang yang memakai T'shirt putih yang dikaburkan logo Umno dan perkataannya. Ini ditambahkan lagi dengan kehadiran bekas Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang Norman Zahalan dan Ketua Pemuda Umno Batu Maung Mahadhir Ismail yang cuba berlagak sebagai hero dengan lagak ala samseng.

Suasana agak tegang ketika itu, apabila pihak berkenaan berkeras untuk mengosongkan empat buah rumah penduduk yang membabitkan empat keluarga yang mendiami di sana. Sebahagian barangan penduduk telah dikeluarkan oleh kumpulan berkenaan. Ia hanya terhenti kira-kira jam 1.00 tengah hari apabila penduduk mendapat perintah 'injuksi' mahkamah sehingga 1 Oktober 2012.

Saya percaya kekecohan yang berlaku dirancang pihak tertentu bagi menimbulkan persepsi negatif dan ketidakpuasan hati rakyat Batu Maung kepada saya dan Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat. Media kroni Umno/BN pastinya akan menyiarkan dari sudut negatif, tanpa melaporkan hal sebenar.

Itu bertujuan bagi menutup tembelang pemimpin Umno/BN selama ini yang berlagak sebagai pembela Melayu, pembela rakyat kononnya.

Pemimpin Umno masih terkedu apabila kerajaan negeri mendedahkan tindakan pemimpin Umno Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir dan Datuk Omar Fauzar menjadi 'broker' menjual tanah milik 31 orang Melayu di Kampung Terang Balik Pulau, kepada pemaju dengan mengaut keuntungan atas angin berjumlah RM 5 juta dalam tempoh 3 bulan pada tahun ini.

Pendedahan demi pendedahan oleh Kerajaan negeri , menyerlahkan wajah sebenar dan membuktikan pemimpin Umno/BN telah mengkhianati amanah rakyat Pulau Pinang.

Apa yang jelas, pemimpin Umno/BN cuba melakonkan watak kononnya merekalah pembela rakyat pembela Melayu di atas masalah yang dicipta oleh pemimpin mereka sendiri. Rakyat menilai semua ini.

Pemimpin Umno/BN usahlah bermain wayang.


Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Din Sharpshooter
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/

09 di jelutong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di jelutong - Google Blog Search


Bila Diari Kutulis: Makan-makan <b>di</b> Bukit <b>jelutong</b>

Posted: 19 Sep 2012 07:22 AM PDT

Hari raya aidilfitri yang baru lepas ni,Ila dan family beraya di Perth lagi,jadinya kami tak adalah beraya bersama. Hari Sabtu yang baru ni,kami semua kecuali Ila & family serta mak dan ayah makan-makan di rumah Icam di Kelang. Pastu,hari Ahadnya,kami berkumpul di rtumah Ila di Bukit Jelutong,Shah Alam...Thanks lah,Nasi Arab Mandhy nya,memang superb!Meriah la juga walaupun......./mnlkzsbszbfiu???!

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


Mendaki <b>Bukit Jambul</b> | Warm Bite Blog

Posted: 12 Jun 2012 01:03 AM PDT

Assalammua'laikum.

Hari ni rasa bersemangat betul nak bersukan. Sekarang adalah musim mengayuh basikal, tetapi Ayri selalu tidak sempat untuk lakukan. Tambahan bila bekerja pada siang hari, balik rumah saja dah lewat dan penat, dalam fikiran mulalah malas nak lakukan aktiviti berbasikal walaupun sebenarnya ia boleh dilakukan pada waktu malam juga.

Sebagai altenatif, otak ni mulalah memberikan idea untuk bersukan mendaki bukit. Maklumlah kerja normal shif ni balik kerja saja kena mengadap kesesakan trafik pula dan biasanya sampai rumah pun dah nak malam. So, waktu terbaik untuk melakukan aktiviti tersebut adalah selepas balik kerja terus lakukan. Lepas bersukan barulah mengadap kesesakan lalulintas coz selalu saja jem/trafik perlahan di Jambatan Pulau Pinang nih.

Hiking Bukit Jambul [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul

Singgah kedai beli kasut sukan dulu. Lagi pun masa nak pergi kerja pagi tadi memang tak ready apa pun untuk aktiviti nih, masa kerja baru idea datang. Kasut sukan adalah penting semasa mendaki, sebabnya klu mendaki dengan selipar boleh tergelincir dan merbahayakan.

Inilah aktiviti Ayri suatu masa dulu-dulu. Tapi dulu biasa pergi dengan kawan-kawan, sekarang ni banyak kawan-kawan yang aktif sukan nih dah bertukar tempat bekerja di luar Pulau Pinang. Klu dulu kerap juga mendaki Bukit Jambul, rasanya sekarang nih dalam 3 tahun termasuk hari ni baru mendaki sebanyak 2 kali sahaja. Dah lama tinggal sukan nih, otot-otot malas pun dah mula menguasai diri..huhu.

Ayri akan ceritakan pada korang pasal bestnya mendaki di Bukit Jambul nih. Pertamanya, enviroment kat sini fresh, natural dan menenangkan. Di puncak bukit pula dapat melihat dari sudut atas sekitar bandar-bandar di Pulau Pinang termasuk juga Jambatan Pulalu-Pinang. Betapa indahnya pemandangan dari situ, sejuk mata memandang. Hari ini pemandangan tidak begitu baik kerana keadaan jerebu nipis yang mengaburkan pemandangan disini.

Hiking Bukit Jambul 2 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 2

Di atas puncak Bukit Jambul ada ada tempat riadah dan alat untuk bina badan. Sesiapa yang berminat dengan aktiviti bina badan dan bila sampai saja ke puncak boleh terus capai alat tersebut. Tiada bayaran dikenakan untuk menggunakan alat-alat bina badan disini. Cuma sedikit sumbangan ikhlas digalakkan untuk menambahbaik peralatan-peralatan pada masa akan datang. Sesiapa yang penat mendaki bolehlah duduk disekitar kawasan ini kerana terdapat banyak tempat duduk rehat. Selain itu ada juga peralatan lain yang dikelaskan sebagai alat sukan yang turut boleh digunakan.
Hiking Bukit Jambul 3 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 3

Disebabkan Ayri sudah lama tidak aktif sukan, maka pedakian ini dianggap paling tercorot sebab banyak kali pancit dan berehat sebentar bersama kit-kat..hehe. Mengalahkan orang tua, punya le penat sampai beberapa kali berhenti rehat. Padahal sebelum ni (dulu-dulu) tak de lah seteruk nih. Tak apalah, yang penting semangat masih ada untuk teruskan perjuangan sehingga mencapai puncak kejayaan…hehe
Hiking Bukit Jambul 4 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 4


Sampai saja di atas, Ayri duduk berehat sekejap sambil menikmati pemandang dari puncak Bukit Jambul sambil mengambil gambar kawasan disitu dan pemandangan sekeliling. Lenjun badan Ayri dengan peluh. Lepas tengok orang main gym sekejap, terus balik ke tanah besar Semenanjung Malaysia dan memandu di jalan yang agak sesak. Penat juga aktiviti hari, tapi sangat berpuas hati :)
Hiking Bukit Jambul 5 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 5

  Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


Pondok Rahmat: <b>Balik Pulau</b> Di Pulau Mutiara

Posted: 14 Sep 2012 11:57 PM PDT


BALIK PULAU DI PULAU MUTIARA


Hari ini, Sabtu 15 September 2012 sudah dua hari kami berada di Balik Pulau, Pulau Mutiara kerana urusan kekeluargaan. Kami tiba kelmarin untuk menghadiri majlis sambutan perkahwinan anak saudara kami, Munyati bt Cik Maaruf bin Saleh di Dewan Kompleks Tabung Haji Bayam Lepas yang akan diadakan malam mini.


Kami menginap di Hotel Taha D'Mutiara Tabung Haji yang terletak di Bayam Lepas di Balik Pulau, Pulau Pinang yang terkenal dengan nama jolokan Pulau Mutiara.

Bayam Lepas ialah sebuah Bandar Satelit George Towan, ibu negeri Pulau Pinang, di mana terletak Lapangan Terbang Antarabangsa, Bayam Lepas. Di Bayan Lepas juga merupakan hub perindustrian Pulau Pinang yang terdapat banyak kilang-kilang antara bangsa.


Di sini juga temasyur dengan pusat membeli belah yang terbesar dan terpanjang, iaitu Queenbay Mall.

Bayan Lepas pula terletak dalam kawasan yang dipanggil Balik Pulau yang dalam bahasa Inggerisnya bererti "The Other Side of The Island".


Balik Pulau ini adalah sebuah Bandar pertanian di Pulau Mutiara,di mana muka buminya banyak ditanam dengan pokok-pokok pertanian, khususnya durian, malah Balik Pulau terkenal dengan duriannya yang berbagai-bagai aneka jenis.

Balik Pulau merupakan kawasan yang terluas di Pulau Mutiara dan keluasannya merupakan kira-kira separuh dairpada keluasan Pulau Mutiara, merentang dari Batu Feringgi di sebelah Utara sampai ke Teluk Kumbar di sebelah Selatan.

Pagi ini di Balik Pulau saya terkenang kepada peristiwa kecemasan yang berlaku pada tahun 2004 yang mungkin masih terpahat dalam perasaan dan hati penduduk di sini, kerana terlibat dalam peristiwa tsunami Lautan India. Tsunami berlaku di Pantai Pasir Panjang berhampiran dengan Pulau Bentong.


Menjenguk sekitar penginapan ini, kawsannya masih penuh berbagai-bagai pokok tanaman yang terpacak di tepi-tepi jalan, di sisi-sisi kedai dan bangunan lama dan baru, yang membentuk Balik Pulau menjadi Bandar dalam taman.


Alangkah berharganya,jika suasana yang penuh keindahanan yang menghijau ini dapat terus dipertahankan walaupun pembangunan tumbuh dengan rancak, mencakar langit.

Dan tentu lebih bermakna andainya mana-mana inci bumi kepunyaan peribumi di Balik Pulau ini dapat terus dipertahankan pemiliknya yang asal tanpa diganggu-guggat oleh keinginan sesetengah pihak untuk mencari kelabaan singkat yang akan menimbul penyesalan generasi-genersi penerus yang akan datang

Keadaan ini akan menjadi lebih selamat, andainya tidak ada campur tangan ejen-ejen atau tangan-tangan politik yang ingin mengaut keuntungan besar di atas nama urusan niaga yang halal daripada mereka yang tidak begitu prihagtin dengan keadaan semasa dan masa hadapan.


Alangkah indahnya, kiranya laungan azan subuh yang sentiasa bergema memecah kesunyian pagi yang hening bening di Balik Pulau ini terus berkemundang menggentar perasaan dan jiwa sesiapa yang mendengarnya...........

END.Pr.Pr.Pr.Pr.Pr.Pr.Pr.End.

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved