Khamis, 20 September 2012

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search


Hujan berterusan sebabkan tanah runtuh <b>di Batu Ferringhi</b>, Tanjung <b>...</b>

Posted: 19 Sep 2012 01:25 AM PDT

3 Zulkaedah 1433H. [MOD] -

GEORGETOWN: Hujan lebat berterusan lebih enam jam sejak 2.30 pagi ini mengakibatkan kejadian tanah runtuh di Batu Ferringhi dan Tanjung Bungah.

Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Bagan Jermal, Mohamad Noor Ismail berkata kejadian tanah runtuh pada jam 8.40 itu turut menyebabkan beberapa batang pokok tumbang dan merentangi Jalan Batu Feringghi.

"Kita sudahpun membersihkan laluan yang terlibat dengan bantuan Jabatan Kerja Raya (JKR) dan keadaan dilaporkan terkawal," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Sementara itu, petugas bahagian penyelenggaraan JKR yang nyaris dihempap pokok, Suhaimi Samsudin, 44, berkata pada mulanya beliau dan petugas lain mendapat arahan untuk membersihkan tanah runtuh di Jalan Lembah Permai.

Katanya dalam perjalanan ke Jalan Lembah Permai secara kebetulan beliau melihat kejadian tanah runtuh kecil di Batu Feringghi.

"Pada mulanya tanah runtuh sikit sahaja jadi kami buat keputusan untuk bersihkan kawasan itu dahulu.

"Sedang kami bekerja, kebetulan ada bas pelancong yang lalu di situ, jadi saya dari jauh lagi, lari tahan bas berkenaan dan beberapa minit selepas saya dan rakan tinggalkan lokasi itu berlaku lagi sekali tanah runtuh diikuti pokok tumbang," katanya.

Bagaimanapun, beliau bersyukur nyawanya dan puluhan penumpang warga asing yang menaiki bas pelancong itu selamat.

Tinjauan mendapati trafik bermula dari Persiaran Gurney menuju ke Batu Feringghi mengalami kesesakan luar biasa sehingga jam 12.00 tengah hari ini. - Bernama



09 di tanjung bungah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung bungah - Google Blog Search


Hujan berterusan sebabkan tanah runtuh <b>di</b> Batu Ferringhi, <b>Tanjung</b> <b>...</b>

Posted: 19 Sep 2012 01:25 AM PDT

3 Zulkaedah 1433H. [MOD] -

GEORGETOWN: Hujan lebat berterusan lebih enam jam sejak 2.30 pagi ini mengakibatkan kejadian tanah runtuh di Batu Ferringhi dan Tanjung Bungah.

Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Bagan Jermal, Mohamad Noor Ismail berkata kejadian tanah runtuh pada jam 8.40 itu turut menyebabkan beberapa batang pokok tumbang dan merentangi Jalan Batu Feringghi.

"Kita sudahpun membersihkan laluan yang terlibat dengan bantuan Jabatan Kerja Raya (JKR) dan keadaan dilaporkan terkawal," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Sementara itu, petugas bahagian penyelenggaraan JKR yang nyaris dihempap pokok, Suhaimi Samsudin, 44, berkata pada mulanya beliau dan petugas lain mendapat arahan untuk membersihkan tanah runtuh di Jalan Lembah Permai.

Katanya dalam perjalanan ke Jalan Lembah Permai secara kebetulan beliau melihat kejadian tanah runtuh kecil di Batu Feringghi.

"Pada mulanya tanah runtuh sikit sahaja jadi kami buat keputusan untuk bersihkan kawasan itu dahulu.

"Sedang kami bekerja, kebetulan ada bas pelancong yang lalu di situ, jadi saya dari jauh lagi, lari tahan bas berkenaan dan beberapa minit selepas saya dan rakan tinggalkan lokasi itu berlaku lagi sekali tanah runtuh diikuti pokok tumbang," katanya.

Bagaimanapun, beliau bersyukur nyawanya dan puluhan penumpang warga asing yang menaiki bas pelancong itu selamat.

Tinjauan mendapati trafik bermula dari Persiaran Gurney menuju ke Batu Feringghi mengalami kesesakan luar biasa sehingga jam 12.00 tengah hari ini. - Bernama



Tanah Runtuh <b>Di</b> Batu Ferringhi, <b>Tanjung Bungah</b> | Saat Kau Sentuh <b>...</b>

Posted: 19 Sep 2012 05:09 AM PDT


Semalam hujan lebat ya di Georgetown?
Hujan lebat berterusan lebih enam jam sejak 2.30 pagi tadi
mengakibatkan kejadian tanah runtuh di Batu Ferringhi dan Tanjung Bungah.
yang berlaku jam 8.40 pagi, menyebabkan beberapa batang pokok tumbang
dan merentangi Jalan Batu Feringghi.
Ini menyebabkan kesesakan luar biasa sehingga jam 12.00 tengah hari radi
bermula dari Persiaran Gurney menuju ke Batu Feringghi

Hujan berterusan sebabkan tanah runtuh <b>di</b> Batu Ferringhi - myMetro

Posted: 19 Sep 2012 12:46 AM PDT

thumbnail

SEJAK akhir-akhir ini pembabitan 'luar biasa' dan luar batasan segelintir kecil mahasiswa cukup berani hingga ada melabelkan mereka golongan tidak terpelajar.

»

LAGI . BESTARI
  • Rakan sepejabat menduakan suami

    SAYA seorang remaja yang baru saja menceburi dunia pekerjaan. Masalah ini membabitkan seorang pekerja lain.

  • Pelajar beriman cemerlang

    ANDA ingin menjadi pelajar cemerlang. Perkara ini bukan sesuatu yang mudah, tetapi tidak sukar untuk diperoleh asalkan ada kesungguhan dan kegigihan.

  • IKBN cipta go-kart

    GO-kart rekaan lapan pelajar Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Jitra, Kedah menjalani ujian di litar go-kart di Universiti Utara Malaysia (UUM), baru-baru ini.

thumbnail

PERJALANAN jauh kadang kala memenat dan membosankan terutama kepada kanak-kanak kerana aktiviti ...

»

LAGI . VROOM
  • Golf lebih ringan

    KENDERAAN terkemuka jenama Jerman, Volkswagen memperkenalkan model terbaru Golf melalui generasi ketujuhnya dengan menawarkan beberapa kelebihan dan prestasi yang dipertingkatkan.

  • Imej garang lasak

    LEBIH tujuh dekad bergelumang dalam industri automotif, jenama motosikal bu­atan Austria melalui KTM semakin gah dan matang menyediakan jentera dua roda berkuasa tinggi.

  • Meter kelajuan panduan memandu

    METER kelajuan adalah komponen penting bagi semua kenderaan sebagai panduan utama ketika memandu.

thumbnail

SEBAIK saja jemputan media diedarkan kira-kira seminggu sebelum pelancarannya, ramai sudah ...

»

LAGI . it@METRO
  • Produk Baru: Vivo guna Windows 8

    ASUS tampil pula bersama model tablet terbaru ASUS Vivo Tab, kali ini dengan sokongan sistem operasi Windows 8.

  • Produk Baru: Dok iPhone kompak

    AKSESORI dok iPhone Sonic Space iP7 Porta 2 keluaran syarikat teknologi audio Sonic Gear ini pasti akan melengkapkan operasi telefon pintar itu memandangkan ia hadir dengan fungsi pelbagai.

  • Produk Baru: Stylus dwi fungsi

    IA pen yang biasa digunakan untuk menulis tetapi turut hadir bersama kelebihan berfungsi sebagai pen stylus bagi mengawal operasi pada peranti iPad.

thumbnail

PELBAGAI insiden muncul memperlekehkan Rasulullah yang menimbulkan rasa kurang senang masyarakat ...

»

thumbnail

DALAM melewati penghujung Syawal tentunya kemeriahan sambutan rumah terbuka Aidilfitri masih ...

»

09 di tanjung tokong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung tokong - Google Blog Search


PENDEDAHAN TERBARU!!! UMNO/BN jual 980 ekar <b>di Tanjung</b> <b>...</b>

Posted: 03 Sep 2012 08:23 PM PDT

GEORGE TOWN, 3 SEPTEMBER: Kerajaan UMNO-Barisan Nasional telah menjual sebanyak 980 ekar di Tanjung Tokong, 325 ekar di Lebuhraya Jelutong dan 750 ekar di Batu Kawan kepada Abad Naluri Sdn Bhd.

Demikian kata Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dalam kenyataan medianya hari ini; sambil menyebut bahawa penjualan tanah oleh Pakatan Rakyat tidak mampu menyaingi kehebatan UMNO-BN menjual tanah.

Menurut beliau, UMNO-BN Pulau Pinang sengaja membesarkan isu penjualan tanah sebanyak 1.1 ekar di Jalan Zainal Abidin. Pada masa yang sama UMNO Barisan Nasional enggan memberikan penjelasan ke atas keuntungan sebanyak RM5 juta yang telah dikaut oleh pemimpin-pemimpin UMNO pada tahun ini dalam masa tiga setengah bulan menjadi 'broker tanah' bagi 31 pemilik tanah Melayu di Batu Kawan.

Guan Eng dalam kenyataannya juga memberitahu, UMNO Barisan Nasional telah menjual tanah utama di Tanjong Tokong pada harga RM1 sekaki persegi dan tanah tebusguna Lebuhraya Jelutong pada harga RM20 sekaki persegi.

Tambah Ketua Menteri Pulau Pinang ini lagi, penjualan secara tender terbuka oleh kerajaan negeri pimpinan Pakatan rakyat terbukti berjaya mendapat harga yang paling tinggi melebihi harga pasaran.

"Sebaliknya penjualan tanah yang dilakukan oleh UMNO Barisan Nasional tidak begitu".

"Perjanjian penebusguna dan memajukan Tanjong Tokong yang bertarikh 1990 dan 1999, pemaju hanya diberi hak untu menebusguna dan memajukan sebanyak 980 ekar tanah dipersisiran Tanjong Tokong pada harga RM1 sekaki persegi." Kata Guan Eng.

"Lebuhraya Jelutong pula, dibawah perjanjian bertarikh 1997, 2002 dan 2003, pihak pemaju diberi hak untuk menebusguna sebanyak 325 ekar tanah sebagai gantian untuk pembinaan Lebuhraya Jelutong dengan kos anggaran RM300 juta dan bayaran RM25.4 juta. Dalam erti kata lain, jumlah kos RM325.4 juta untuk 325 ekar tanah". Jelas Guan Eng dalam kenyataannya.

Jumlah ini bersamaan dengan RM1 juta seekar ataupun RM20 sekaki persegi, pemaju boleh membayar RM25.4 juta dalam jangka masa 10 tahun dari 2005 hingga 2015.

Guan Eng turut mengulas bahawa, pemimpin Barisan Nasional, termasuk Pengerusi BN Teng Chang Yeow, enggan memberi penjelasan tentang keuntungan RM5 juta yang dikaut oleh pemimpin UMNO sebagai broker tanah atau kenapa tanah negeri dijual dengan begitu murah semasa mereka masih berkuasa.

"Jika pemimpin-pemimpin BN boleh menjual tanah dengan begitu murah semasa berada di tampuk kuasa, apakah mereka tidak akan melakukannya lagi sekiranya kembali berkuasa?" ujar Guan Eng. – Roketkini.com

09 di Batu kawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


Mat Sabu hampir pasti bertanding <b>di</b> Parlimen <b>Batu Kawan</b>

Posted: 31 May 2012 12:16 AM PDT

Demam pilihanraya semakin terasa. Setiap hari ada saja yang bertanya pada sharpshooter bila bubar parlimen? Jawabnya mudah..tanyalah BN (Bini Najib)

Semakin dekat dengan pilihanraya semakin banyak spekulasi tentang calon-calon yang akan bertanding dan pastinya calon hebat seperti Mat Sabu tidak terlepas dari perbualan hangat politik rakyat. Ramai yang bertanya, Mat Sabu akan bertanding di mana?

Khabar angin kini yang bertiup kencang dari Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang adalah Mat Sabu hampir pasti menjadi calon di Parlimen Batu Kawan. Guan Eng merupakan sahabat baik Mat Sabu di kamar penjara. Bukan lagi rahsia hubungan akrab Mat Sabu dan Guan Eng ibarat 'isi dan kuku.'

Sharpshooter selaku Pengarah Pilihanraya Dun Bukit Tengah merangkap Ketua Penerangan Keadilan Batu Kawan, sudah pasti berita ini ibarat 'pucuk dicita..ulam mendatang..tidak cukup tapak tangan..Stadium Batu Kawan kami tadahkan..'

Pimpinan PAS di Kawasan Batu Kawan amat berharap Mat Sabu akan bertanding di Parlimen Batu Kawan akan menjadi kenyataan. Parlimen Batu Kawan kini adalah YB Prof Ramasamy TKM 2 merangkap Adun Perai.

Malam ini jangan lupa bersama Mat Sabu dan Chegubard di Kg Tok Panjang, Dun Bukit Tengah, Parlimen Batu Kawan. Ceramah gelombang KUNING ke Putrajaya..jumpa di sana..

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


PER3 Malaysia: Gegaran 8.9 Skala Richter <b>Di Bukit Jambul</b>

Posted: 15 Apr 2012 05:35 PM PDT

15hb April: Alhamdulillah dengan limbah kurnia Ilahi, Mesyuarat Institusi Ayahanda Pertiga Malaysia yang kedua berjalan dengan lancar dan teratur di Hotel Vistana , Bukit Jambul Pulau Pinang. Persidangan kali ini dihadiri hampir ke semua Ayahanda dari seluruh pelusuk Malaysia.

09 di seberang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di seberang jaya - Google Blog Search


JKM cari waris 2 bayi ditinggalkan <b>di</b> Hospital <b>Seberang Jaya</b>

Posted: 12 Sep 2012 06:25 AM PDT

BUKIT MERTAJAM,RABU, 12 September, 2012: Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Seberang Perai Tengah (SPT) mencari waris dua bayi lelaki, masing-masing berusia dua dan tiga bulan yang ditinggalkan di Hospital Seberang Jaya (HSJ).

Pegawai JKM, SPT Noor Lela Saad, berkata bayi pertama yang didaftarkan sebagai Ahmad Firdaus berusia dua bulan ditinggalkan oleh ibunya yang dikenali sebagai Dewi Mustika dipercayai warga Indonesia dan beralamat Pangsapuri Limau Manis, Bukit Tengah dekat sini di HSJ pada 1 Ogos lalu.

"Menurut pihak hospital, ibu bayi berkenaan meninggalkannya sehari selepas dilahirkan dan Ahmad Firdaus juga dilahirkan pramatang," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Noor Lela berkata, bayi kedua berusia tiga bulan dan masih belum didaftarkan namanya itu masih dirawat di HSJ berikutan menghadapi masalah kesihatan.

Katanya, bayi lelaki itu dilahirkan di Klinik Kesihatan Jelapang, Perak dan ditinggalkan oleh ibu angkatnya yang dikenali sebagai Ani juga warga Indonesia di HSJ, 4 Ogos lalu.

Beliau meminta ibu kandung atau waris kedua-dua bayi berkenaan supaya tampil mengambil anak mereka dan orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai keluarga bayi berkenaan boleh menghubungi Pegawai Pelindungan JKM, SPT Wan Rohaiza Wan Ahmad di talian 04-5382524. - BERNAMA

PENDITA EMAS 999: Iklan Kelas <b>di</b> Safira Country Club/ Resort <b>...</b>

Posted: 15 Sep 2012 09:07 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Iklan Kelas di Safira Country Club/ Resort Seberang Jaya. Penang 12/10/2012. PENDITA EMAS MENTRANFORMASIKAN MINDA PELABURAN EMAS ANDA JIKA TAKUT DENGAN RISIKO, JANGAN BICARA SOAL ...

09 di bagan ajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di bagan ajam - Google Blog Search


CeLoteh CikEyra: Taiping & R&R <b>Bagan Ajam</b>

Posted: 16 Sep 2012 12:00 AM PDT

Selamat Hari Malaysia semua,hehe..yee saya tahu hari Malaysia dah lepas,tapi saya tak 
peduli jugak,dah lepas ke belum,apa yang penting keamanan negara Malaysia perlu 
diperilihara & dijaga sentiasa, sape lagi yang nak jaga keamanan negara kita,kalau bukan 
anak bangsanya sendiri.Ayuhhh sama-sama kita menjaganya..Wahh patriotik sangat kau 
kan..muehehehe. Okayah la straight to the point,sebenarnya nak cerita-ceriti nih...
Hari Malaysia jatuh pada 16/9/2012 ( Sunday ) sebenarnya kite ade pergi janjanjalan 
itik,jalan ayam,di mana lubang kancil seribu lima ratus,tinggal dalam mulut meeeeraah...
Ok tipu jee..kite ada pergi jalan-jalan dekat Taiping,Perak. A'ahh tempat yang femes dengan Zoo 
Taiping, Muzium & Taman Tasik.

Muzium Taiping sumber pakcik google
Taman Tasik Taiping sumber pakcik google
Selain dari tempat-tempat di atas,dekat sini jugak ada Taiping Sentral
Taiping Sentral berjiran dengan Tesco, kalau taksilap,dekat Taiping Sentral ini lah satu-
satunya yang ada panggung wayang di Taiping nih.Maaf jika saya silap.
Taiping Sentral ni sama je dengan Shopping complex yang lain, tapi disebabkan tak
 pernah lagi jejak kaki di sini keterujaan tehadap Beliau sangat memuncak tingginya.hehe
Lunch time,kiteorang decide makan dekat foodcourt Tesco, sebab cik abg tu nak makan
 nasi,so kena makan dekat foodcourt Tesco lah, dekat Taiping Sentral setelah ditinjau-
tinjau tak terdapat foodcourt pun, yang ada semua makan fastfood . Perut melayulah 
katakan tak jumpa nasi 1 hari boleh migrain gamaknya ayat sindir utk cik abg
 Tomyam Calypot,ini memang my fevert. Sedap
Harga makan di sini agak murah jika dibanding dengan harga foodcourt di tempat lain,dan 
menjadi tanda tanya kepada kami hingga sekarang,dekat sini takde tax ke? 
Masa jalan-jalan dekat Taiping Sentral,terjumpa kedai jual Pan keki Doraeyaki disebabkan
 pengaruh Doremon yang melampau-lampau aku memberontak meminta dia 
belikan ini. Nahh perasa peanut 1,cokelat 1 & stawberi 1.hehehe. Bila dah 
terhegeh-hegeh nanak,begitu jugaklah terhegeh-hegeh nak habiskan,last-last sumbat 
kedalam perut dia jugak,bagus tak membazir. Doraeyaki ni taklah segemuk Doraeyaki 
Doremon tu,tapi rasanya boleh tahan jugak,nice
Gambar suka-suki,tiada motif
lepas makan-makan Doraeyaki, sambil cuci-cuci mata tengok orang naik Itik,dah snap 
gambar 10-20 keping,tibalah masa kami beredar, aktiviti seterusnyaa menuju ke gerai 
 Gerai yang terletak dekat tepi jalan, satu hala dengan perjalanan balik kami. Sasaran pada petang ini ialah gerai menjual Yong Tau fu..
 dah alang-alang pakcik sebelah jual sate,oder jugak lah 10cucuk sate ayam,tak sampai hati pulak takoder,hewhew
Yong Tau fu..Main ambil je,bila dah hidang macam ni,banyaklah pulak,huhu.Sekali lagi perutnya menjadi mangsa...
Perut pun dah kenyang dan maju kedepan,ingat nak terus balik, tapi tercetus pulak niat
 nak bawa family dia pergi jalan-jalan kat tepi pantai, secara rela paksa,aku diheret 
bersama-sama. Singah di rumah dia untuk mengambil mak,abah & adik-adiknya,sebelum 
tu,aku dah inform dah dekat myfamily. So myfamily izinkan, itu pun sebab family dia ada 
sama, kalau tak jangan haraplah, malam-malam nak bawa anak dara orang pergi pantai 
,nak kena sekeh lah tue.Daripada Taiping,Perak terbang ke R&R Bagan ajam, tak sangka R&R ditepi pantai itu menjadi pilihan orang ramai untuk beristerehat.
sory gambar blurr, just nak beritahu dekat sini ada Beach Night Market..Gerai yang dibuka takbanyak sangat,tapi meriah lah jugak.
 Bersama adik perempuannya,
sorang ni je adik perempuan dia,adik beradik yang lain semua lelaki
 bakal adik & ibu ku..mueheheh..gediks
Hari pun dah jauh malam, jomlah kita balik

★Thankiss sebab bace★

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved