Isnin, 29 Oktober 2012

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search


kembara bersama Awisul, Kelab Kembara... dan pendakian <b>Bukit</b>

Posted: 18 Oct 2012 12:25 AM PDT

.
Trivia :
1) Awisul, sekarang digelar Prof Dr. Awisul, adalah insan yang sering dalam nukilan Dino, ada di sini : Hujan Malam.
2) Kelab Kembara, bukanla sebuah fan club untuk grup band "Kembara" dak M. Nasir, S. Shahlan, dan A. Ali... Kelab Kembara adalah sebuah kelab, yang seakan2 kelab pencinta alam, cuma kelab nih tak kutip sampah, tak tanam pokok, dan jauh sekali berpiket. Kelab ini, hanya memperuntukkan satu hari di hujung minggu, untuk jalanjalan dalam hutan, dan jika ada peluang, mendaki bukit. (bukit sahaja, bukan gunung...!). Bukit yang didakipun, bukit yang ada jalan tar...
.
*****

Kepada dak Dino. Inila gambar aku bersama Awisul. Ko carikla sendiri, yang mana Awisul. Aku, akupun ada di situ.! Yang hensem itula aku.! Yang maco itula jugak aku.! Maka itu aku digelar, Yang Hensem-Maco. (...YHM.!)... menjadi pujaaaaan.!

Ketika itu kami bersiap, berjalan kaki, untuk mendaki. Kami mendaki Bukit Mertajam... berjalan di atas jalan tar. ...di puncak bukit itu ada telecommunication tower. Aku berjalan pantas, menjadi antara orang pertama, di awalnya, apabila separuh jalan, dan udara jadi nipis, aku menjadi perlahan, dan menjadi antara orang yang last sampai. MatChut pun, sebab dia dipaksa olehku untuk berjalan samasama dengan aku...!

Kan aku dah kata... Awisul itu satu dorm dgn aku...!!!
.

.
*****

.

salam.

.

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


Jawatan Kosong Pentadbiran Kerajaan <b>Negeri Pulau Pinang</b> (30 <b>...</b>

Posted: 27 Oct 2012 12:57 AM PDT

Warganegara Malaysia yang berkelayakan dipelawa untuk mengisi jawatan kosong seperti dibawah:-

1. PENGAWAL KESELAMATAN KP11
2. PEMANDU KENDERAAN R3

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan:- 30 Oktober & 05 November 2012

Teknik Menjawab Soalan Temuduga
Dunia permotoron kereta aksesori sparepart mitshubishi evo




09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


Assam Laksa @ Fruit n Spice @ <b>Balik Pulau</b>, Penang | w w w . x e s <b>...</b>

Posted: 02 Sep 2012 07:58 AM PDT

There is something about this place. Although tucked in the middle of no where in Balik Pulau, this place somehow managed to attract my attention. My wife and I were driving around the trunk roads of Balik Pulau when we saw a bungalow with a sign "Home Cooked Assam Laksa".

Without hesitation, we turned into the bungalow and found that the owner had turned his home into an open-air restaurant.

Some parts of the house reminds me so much about my childhood in the Chinese village at Balakong and also Tanah Merah.

Tables were placed on his porch and one can even choose to sit in his garden – with his dog too!

Assam laksa was okay. My wife thinks it's not hot enough for her but it was just nice for me. It's also not very sour. But for the ambiance, I don't mind coming back here just to enjoy the view and atmosphere.

I managed to speak to the owner of the place, Eric Kee. He is also an avid antique collector like me. During our conversation, he told me of a series of antique Chinese classics translated into Malay. Classic Chinese novels such Romance of Three Kingdoms and Water Margin were translated by one Chan Kim Boon, a Baba, in the 1890s. I was told that his books were popular back then that it was impossible to collect a whole series (each series have numerous volumes). Back then, it was popular with children and children used to exchange volumes with one another because it was expensive to own a whole series. Eric told me that some antique collector found a mint series and was selling it for a high price. Interesting..

Anyway, back to Fruit N Spice. You can read more of Fruit N Spice below:-

Jen ❤ Jen 意 • Blog – Fruit n Spice 传统式叻沙 @ Balik Pulau
All about Penang food – Fruit n Spice

Address
202B, Jalan Sungai Pinang,
11010 Balik Pulau, Penang
Tel: 04- 866 1807 /
Eric Kee 012-401 0101
Website: http://fruitnspice.atspace.co.uk/map.htm

Business Hours: Sat, Sun & Public Holidays
From 10.00 am

Related Posts

Tags: , , ,

09 di Gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Gelugor - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Oct 2012 01:23 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KENYATAAN PENUH CERAMAH MAT SABU <b>DI</b> PADANG <b>...</b>

Posted: 09 Oct 2012 07:30 PM PDT

Berikut ialah intipati ucapan ceramah Mohamad Sabu @ Mat Sabu yang telah diadakan di Padang Menora, Tasek Gelugor, Pulau Pinang pada 21 Ogos 2011 tanpa sebarang suntingan dan potongan.
"Bila hari Merdeka nanti, tunjuklah filem Bukit kepong. Bukit Kepong polis tu polis British. Hat serang Bukit Kepong tu la pejuang kemerdekaan. Ketuanya Mat Indera, Melayu. Tetapi, semua sejarah itu ditutup. Jins Samsudin buat filem, Jins Samsudin tu UMNO. Cerita Bukit Kepong, hat serang balai polis itu penjahat. Polis tu polis British. Sebelum merdeka, negara kita diperintah oleh British.
Tapi dibuat filem yang hero, yang pertahan balai polis, hat serang yang pengganas. Padahal Mat Indera, ketua penyerang balai polis itu. Dan akhirnya dihukum gantung di jel Taiping. Sebab itulah jugak Tok Janggut. Tok Janggut ni lawan British. Tapi sebelum British nak... nak bunuh dia, dia menghasut Sultan Kelantan untuk mengisytiharkan Tok Janggut sebagai penderhaka. Bila isytihar Tok Janggut sebagai penderhaka barulah Tok Janggut dihukum gantung di Pasir Puteh, Kelantan.
Semua sejarah negara kita bohong. Bohonglah. Dulu kita dok mengaji gitu. Depa dok bohong kita. Cikgu pulak kementerian pelajaran bagi modal, jadi bohong lawan bohong la. Jadi, sejarah kemerdekaan kita tidak kena, hadirin sekalian. Sebab tu kita tengok pegawai British jadi pejuang kemerdekaan. Lawan British jadi jahat.
Siapa pegawai British? Dato' Onn, Tunku Abdul Rahman. Itu British. Hat lawan British? Hat tu la yang jadi pengganas. Abu Bakar Bakir, pengganas. Dr. Burhanuddin, pengkhianat. Kemudian, Rashid Maidin, komunis. Semua hat lawan British, jahat. Hat sokong British, hero. Ini pelik bin ajaib. Hat lawan British la pejuang kemerdekaan. Takpalah kita ambil alih Malaysia esok, kita ubah balik sejarah ni".
Renung-renungkan dan lihat bagaimana Mat Sabu mahu mengubah sejarah Malaysia sekiranya Pakatan Pembangkang menang pilihan raya nanti.
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved