Khamis, 1 November 2012

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


Kerajaan <b>Negeri Pulau Pinang</b> sengaja menyusahkan BN dan <b>...</b>

Posted: 18 Oct 2012 06:42 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Ketua Pemuda BN Pulau Pinang berkata bahawa Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah menetapkan syarat ketat dalam isu menjual tapak untuk projek perumahan rakyat Taman Manggis kepada Barisan Nasional dengan ...

Gegernya!!: Kerajaan <b>Negeri Pulau Pinang</b> Menganiayai <b>...</b>

Posted: 17 Oct 2012 07:20 AM PDT

"Yang menjadi persoalan sekarang ini ialah mengapa wang itu diperam (disimpan) sahaja tanpa digunakan untuk yang sepatutnya iaitu bina rumah mampu milik dan kos rendah kepada Bumiputera di Pulau Pinang...Saya kesal dengan tindakan kerajaan negeri pimpinan Ketua Menteri (Lim) yang mengabaikan dan tidak mempedulikan nasib Bumiputera terutama orang Melayu di negeri ini."

Tindakan kerajaan negeri Pulau Pinang tidak membelanjakan wang dalam Akaun Amanah Perumahan Bumiputera berjumlah RM33.36 juta didakwa adalah satu penganiayaan terhadap orang Melayu di negeri itu.

Setiausaha Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang Datuk Azhar Ibrahim berkata tindakan itu juga ternyata menunjukkan Ketua Menteri Lim Guan Eng tidak mempedulikan nasib Bumiputera terutama golongan miskin dan tidak mempunyai rumah.

"Yang menjadi persoalan sekarang ini ialah mengapa wang itu diperam (disimpan) sahaja tanpa digunakan untuk yang sepatutnya iaitu bina rumah mampu milik dan kos rendah kepada Bumiputera di Pulau Pinang.

"Saya kesal dengan tindakan kerajaan negeri pimpinan Ketua Menteri (Lim) yang mengabaikan dan tidak mempedulikan nasib Bumiputera terutama orang Melayu di negeri ini," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Pembangunan Usahawan anjuran Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (Perda) hari ini.

Beliau mengulas laporan media yang memetik Setiausaha Sekretariat Perhimpunan Melayu Pulau Pinang Mohd Nor Suhaili Jamali sebagai berkata Lim perlu memberi penjelasan mengenai tindakannya tidak membelanjakan wang Akaun Amanah Perumahan Bumiputera berjumlah RM33.36 juta bagi membina rumah mampu milik atau kos rendah untuk rakyat.

Mohd Nor dilaporkan berkata wang itu sepatutnya dikembalikan semula kepada rakyat untuk dibina rumah mampu milik dan rumah kos rendah bagi golongan Bumiputera.

Azhar berkata kerajaan negeri boleh membina lebih 10,000 rumah mampu milik dan kos rendah dengan wang yang terdapat dalam akaun berkenaan tetapi tidak melakukannya.

Akaun Amanah Perumahan Bumiputera Pulau Pinang ditubuhkan pada September 2009 bertujuan mengakaunkan sumbangan kerajaan negeri, Kerajaan Persekutuan, pemaju atau pihak lain.

Ia bagi membolehkan kerajaan negeri melaksanakan aktiviti atau program yang berkaitan dengan pembelian atau pembangunan tanah, rumah, ruang komersial atau hartanah lain untuk manfaat penduduk Bumiputera.

09 di tasek gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tasek gelugor - Google Blog Search


myretina: PenBEX 2012 - <b>Tasek Gelugor</b>

Posted: 29 Oct 2012 09:51 PM PDT

Ekspo Usahawan Bumiputera Pulau Pinang (PenBEX) sekali lagi akan diadakan pada 9 - 17 November 2012 bertempat di Dataran Taransformasi Usahawan, Kubang Menerong, Tasek Gelugor.
Ekspo ini bertujuan mewujudkan jalinan perniagaan strategik dikalangan usahawan, peniaga, pengilang, pemborong dengan agensi/jabatan kerajaan dan pelanggan. Macam-macam ada. Dulu diadakan di Dewan Millenium Kepala Batas.

Dataran Transformasi Usahawan tuuuu aku tak tau, kalau Kompleks Komersial Tasik Gelugor lokasi macam Google Map kat bawah ni.


View Kompleks Komersial Tasek Gelugor in a larger map

BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Oct 2012 03:54 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KENYATAAN PENUH CERAMAH MAT SABU <b>DI</b> PADANG <b>...</b>

Posted: 09 Oct 2012 07:30 PM PDT

Berikut ialah intipati ucapan ceramah Mohamad Sabu @ Mat Sabu yang telah diadakan di Padang Menora, Tasek Gelugor, Pulau Pinang pada 21 Ogos 2011 tanpa sebarang suntingan dan potongan.
"Bila hari Merdeka nanti, tunjuklah filem Bukit kepong. Bukit Kepong polis tu polis British. Hat serang Bukit Kepong tu la pejuang kemerdekaan. Ketuanya Mat Indera, Melayu. Tetapi, semua sejarah itu ditutup. Jins Samsudin buat filem, Jins Samsudin tu UMNO. Cerita Bukit Kepong, hat serang balai polis itu penjahat. Polis tu polis British. Sebelum merdeka, negara kita diperintah oleh British.
Tapi dibuat filem yang hero, yang pertahan balai polis, hat serang yang pengganas. Padahal Mat Indera, ketua penyerang balai polis itu. Dan akhirnya dihukum gantung di jel Taiping. Sebab itulah jugak Tok Janggut. Tok Janggut ni lawan British. Tapi sebelum British nak... nak bunuh dia, dia menghasut Sultan Kelantan untuk mengisytiharkan Tok Janggut sebagai penderhaka. Bila isytihar Tok Janggut sebagai penderhaka barulah Tok Janggut dihukum gantung di Pasir Puteh, Kelantan.
Semua sejarah negara kita bohong. Bohonglah. Dulu kita dok mengaji gitu. Depa dok bohong kita. Cikgu pulak kementerian pelajaran bagi modal, jadi bohong lawan bohong la. Jadi, sejarah kemerdekaan kita tidak kena, hadirin sekalian. Sebab tu kita tengok pegawai British jadi pejuang kemerdekaan. Lawan British jadi jahat.
Siapa pegawai British? Dato' Onn, Tunku Abdul Rahman. Itu British. Hat lawan British? Hat tu la yang jadi pengganas. Abu Bakar Bakir, pengganas. Dr. Burhanuddin, pengkhianat. Kemudian, Rashid Maidin, komunis. Semua hat lawan British, jahat. Hat sokong British, hero. Ini pelik bin ajaib. Hat lawan British la pejuang kemerdekaan. Takpalah kita ambil alih Malaysia esok, kita ubah balik sejarah ni".
Renung-renungkan dan lihat bagaimana Mat Sabu mahu mengubah sejarah Malaysia sekiranya Pakatan Pembangkang menang pilihan raya nanti.

09 di jelutong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di jelutong - Google Blog Search


Kisah Benar- Kopitiam <b>Di Jelutong</b> Masak Katak, Status HALAL <b>...</b>

Posted: 25 Jul 2012 04:48 PM PDT

"Kakak, saya cuma hendak beritahu kakak, tadi baru saja tukang masak kami makan katak di dapur," bisik seorang pekerja kopitiam kepada gadis yang mahu dikenali Alia ketika berhasrat membuka puasa di sebuah pasar raya di Jelutong.

Ketika itu, Alia bersama rakannya berhajat berbuka puasa di kopitiam berkenaan, bagaimanapun hasrat mereka terbantut apabila terdengar luahan itu.

Mereka diberitahu tentang perkara itu ketika sedang berbual sementara menanti waktu berbuka.

"Pelayan itu memaklumkan perkara itu kepada kami memandangkan saya dan kawan-kawan datang dengan niat untuk berbuka puasa.

"Pelayan itu cuma beritahu tukang masak makan katak di bahagian dapur. Katanya, ini bukan kali pertama tetapi sudah masuk kedua atau ketiga," katanya.

Alia dan rakan-rakannya yang terkejut dengan cerita itu kemudian mempertikaikan sama ada tukang masak itu menggunakan kuali yang digunakan sama untuk memasak makanan pelanggan atau sebaliknya.

"Bagaimanapun, pelayan itu mengaku tidak pasti. Tetapi katanya, yang makan tetap tukang masak itu, apa pun dia akan pegang katak dan memasak makanan untuk orang lain.

"Kata pelayan itu dia baru bekerja, dan dia bersama seorang lagi kawan berbangsa Melayu yang nampak kejadian itu. Tetapi menurutnya, dia tidak berani menegur kerana ramai pekerja di restoran itu adalah warga asing," katanya.

Katanya, ketika ditanya mengenai status halal, pelayan mengakui restoran yang mempunyai francais di seluruh negara itu hanya memiliki sijil halal untuk kopitiam mereka di Kuala Lumpur sahaja.

"Tapi saya tahu ramai yang ingat kami halal sebab di KL sudah halal. Saya boleh beritahu saja, terpulang pada kakak," kata pelayan restoran itu kepada Alia.

Mendengar maklumat yang diberikan, Alia dan rakan-rakannya hilang selera dan terus ke kedai lain untuk berbuka puasa memandangkan hari sudah hampir Maghrib.

Alia kecewa kerana kopitiam berkenaan menjadi kunjungan orang ramai termasuk pelanggan beragama Islam. Rata-rata yang berkunjung selalunya memesan minuman dan makanan yang berasaskan mi dan pencuci mulutnya.

Mendengar cerita Alia, Sinar Harian ke restoran itu untuk mengintai kesahihannya.

Salah seorang pengunjung yang enggan dikenali mengakui rata-rata pekerja di kopitiam berkenaan adalah warga asing khasnya Nepal dan Bangladesh.

"Kadangkala mereka berbau busuk walaupun pada waktu bekerja. Tidak dapat saya bayangkan bagaimana bau mereka ketika berada di dapur menyediakan makanan dan mengambil pesanan pelanggan.

"Nampak saja kopitiam yang agak mahal dan selesa tetapi kebersihan pekerjanya memang mendukacitakan," katanya.

Meneliti maklum balas orang ramai mengenai restoran berkenaan melalui laman web, beberapa pelanggan turut memberikan pandangan negatif terhadap kopitiam berkenaan.

Antaranya ialah melalui www.penangfoodreviews.com di mana pemilik blog tersebut jelas tidak berpuas hati perkhidmatan kopitiam berkenaan.

Dalam tulisan blogger itu, beliau turut memaklumkan harga yang dikenakan juga agak mahal dan tidak berpatutan dengan kualiti makanan.Info disini

09 di nibong tebal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di nibong tebal - Google Blog Search


100 penduduk <b>di Nibong Tebal</b> sertai UMNO – Perak Today

Posted: 21 May 2012 02:08 AM PDT

NIBONG TEBAL: Seramai 100 penduduk terutama golongan muda di kawasan Kampung Shetu, di sini menyertai UMNO selepas yakin hanya parti itu mampu menjamin masa depan mereka.

Ketua Penaja bagi cawangan Jawi C2 66, Elias Omar, berkata sebahagian daripada mereka yang menyertai UMNO itu adalah ahli parti dan penyokong tegar pembangkang di kawasan berkenaan.

"Mereka ini terutama golongan muda kecewa dengan pembangkang kerana tidak membawa perubahan kepada penduduk di sekitar kawasan Sungai Bakap terutama Kampung Shetu ini.

"Malam ini seramai 60 orang menyerahkan borang keahlian manakala 40 yang lain akan menyerahkannya kepada kami dalam tempoh terdekat," katanya selepas menyerahkan borang keahlian kepada Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman, di sini, malam tadi.

Elias berkata, beliau yang turut menyertai UMNO semalam yakin parti itu mampu mengubah nasib penduduk di kawasan berkenaan kerana banyak perubahan dibawa kepada mereka walaupun kawasan itu diwakili wakil rakyat pembangkang.

"Sebagai contoh, banyak rumah penduduk miskin di kawasan ini dibaiki UMNO dan pelbagai lagi kemudahan yang dibawa sedangkan mereka bukan memerintah di sini," katanya.

Sementara itu, Zainal Abidin berkata, parti itu menyambut baik sokongan penduduk di kawasan untuk menyertai UMNO.

"Dengan kemasukan 60 ahli baru di sini, malam ini kita berjaya membuka satu cawangan baru iaitu Jawi C2 66 dan saya percaya dengan sokongan anda semua kita akan mampu memenangi semula Sungai Bakap dan Parlimen Nibong Tebal," katanya.

- BERNAMA

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


Rakaman Ucapan Penuh <b>di Balik Pulau</b> - Perjuangan adalah <b>...</b>

Posted: 28 Oct 2012 11:39 PM PDT

09 di Gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Gelugor - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2012 01:30 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Sep 2012 01:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

teganuku: 2,000 Hadiri Rumah Terbuka Rahman Bakar <b>di Gelugor</b> <b>...</b>

Posted: 26 Aug 2012 08:16 PM PDT

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved