Rabu, 5 Disember 2012

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


Jawatan Kosong Majlis Agama Islam <b>Negeri Pulau Pinang</b> - Dec <b>...</b>

Posted: 29 Nov 2012 04:03 PM PST


Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berumur tidak kurang daripada 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan dan berkelayakan bagi mengisi jawatan kosong di Pentadbiran Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang.

1. PEGAWAI PERKHIDMATAN PENDIDIKAN SISWAZAH GRED DC41 (GURU MATAPELAJARAN AZHARI)

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Cara Memohon:-
(a) Permohonan hendaklah menggunakan Borang Permohonan Jawatan di bawah bidang kuasa Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang yang boleh diperolehi secara PERCUMA melalui laman web.: www.mainpp.gov.my.

(b) Borang permohonan yang telah lengkap diisi hendaklah dihantar dalam sampul surat berukuran 32sm x 22sm.

(c) PERMOHONAN HENDAKLAH DISAMPAIKAN KEPADA;

Setiausaha,
Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang,
Tingkat 8 & 9, Menara UMNO,
No.128, Jalan Macalister,
10400 PULAU PINANG.

Tarikh tutup permohonan pada 7 Disember 2012

09 di seberang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di seberang jaya - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di seberang jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Nov 2012 01:36 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di seberang jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Nov 2012 01:29 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

LI <b>di Seberang Jaya</b> - Unit Perhubungan dan Latihan Industri (UPLI <b>...</b>

Posted: 06 Aug 2012 06:44 PM PDT


PENAWARAN LATIHAN INDUSTRI DI VALTECH ENTERPRISE SEBERANG JAYA,PULAU PINANG.

Syarikat kami adalah pengedar untuk Produk Sanitari Sensor Automatik. Profil syarikat kami adalah seperti
yang dilampirkan bersama-sama dengan surat ini. Syarikat kami ingin menawarkan para pelajar tuan yang
menuntut di Jabatan Kejuruteraan Mekanikal (JKM) dan di Jabatan Kejuruteraan Elektrik(JKE) untuk menjalani latihan industri.

Para pelajar tuan akan didedahkan dengan pelbagai perkara baru apabila mereka menjalani latihan
perindustrian di syarikat kami seperti mempelajari bagaimana produk-produk kami berfungsi .Kebanyakkan
produk kami melibatkan kerja-kerja teknikal ringan dan terperinci. Malah para pelajar tuan juga akan melakukan kerja-kerja luar seperti memberi perkhidmatan kepada pelanggan-pelanggan kami seperti hospital, kilang,hotel yang berprestij dan sebagainya.

Selain daripada menjalani latihan industri, syarikat kami juga ingin pelajar tuan memberi dan menunjukkan
inisiatif sendiri dalam melakukan kerja ketika berada di syarikat kami. Ini akan membantu para pelajar untuk lebih berdikari pada masa hadapan di dalam persekitaran kerja yang sebenar.

(Clarina )
Pengurus Khidmat Pelanggan.
Valtech Enterprise.
www.valtech-group.com
Mobile: 012-476 3717
Email: clarina@valtech-group.com

Valtech Enterprise (AS0160213-X)
B-1-12, Casa Prima, Jalan Sutera Prima
13700 Seberang Jaya
Penang, Malaysia.
Tel : 04-390 1762 Fax : 04-3903017
Email : marketing@valtech-group.com

09 di bagan ajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di bagan ajam - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Nov 2012 01:41 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Sep 2012 01:45 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

DINNER AT TEO CHEW FAMOUS CENDOL <b>BAGAN AJAM</b>

Posted: 06 Apr 2012 07:42 AM PDT

Assalamualaikum...

Salam sayang untuk semua rakan2 di blog...Wah ayat pertama macam berlagak jer bunyinya. Bukan apa macam la blog aku ni famous sangat ahaksss.. Ditimpa perasaan la pula aku ni. Nak buat macam mana kan dah nama pun perempuan LAGAK tu kena la ada hehehehe....sabar jer la Kak Jenab oiiii....:-)

Hari ni aku nak share citer tentang menu kami malam ni. Memang sedap la UOLSS terangkat giler dengan Mee Jawanya...Cik Abang I layan Mee Kari. Bukan apa Mee Jawa I tu lengkap dengan pedasnya, masam nya, kepekatan kuahnya fuhhh!! memang MARVELOUS la :-) So korang nanti kalau ada yg terlalu kat area ni jom la singgah. Bukan apa sebab sedap so kena la share kan :-)

Restoren ni ada banyak cawangan. Bermula dengan kereta roda tiga meniaga di sekitar Penang Road di Penang Island, kini mampu berdiri megah dengan beberapa cawangan Restoren yg semakin maju, salah satunya dekat ngan rumah aku la di Bagan Ajam Butterworth.

Mula2 aku masuk Restoren ni pada awal pembukaannya rasa takut la juga maklum la nama Cina, lepas tu tak der la pekerja melayu atau pelanggan melayu yg masuk, tapi sijil HALAL terlekat di dinding. Aku dan suami masuk la juga sebab teringin nak makan cendol special huhuhu...

So kini Restoren ni dah semakin maju, kebanyakkan staf kat situ melayu, dan yg bestnya berbilang bangsa yg makan kat situ. So boleh la kita menjamu selera kat di situ tanpa WAS2 hehehehe...

So kawan2, kalau ada yg terlalu atau tersesat di area Bagan Ajam ni, jom la singgah pasti anda akan berpuas hati...SELAMAT MENJAMU MATA yer :-)

09 di Gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Gelugor - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Nov 2012 01:31 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Sep 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Sep 2012 03:07 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Melayu Baru: MAMPUKAH PARLIMEN TASEK <b>GELUGOR</b> <b>...</b>

Posted: 13 Sep 2012 12:14 AM PDT

Pejam celik, pejam celik, kita sudah pun menghampiri penghujung Bulan Syawal. Bermula dari hari raya hingga kini rasanya dah tak terhitung jumlah rumah terbuka yg SMB hadiri. Menariknya, kali ini boleh dikatakn hampir semua rumah terbuka menghidangkn menu sate. Hinggakn ada rumah yg sudah tidak menghidangkn menu wajib seperti ketupat, lemang atau nasi himpit. Mungkin ini merupakan satu trend baru. Rasanya kalau diperiksa tahap kolesterol dalam badan mungkin akan naik dari normal.

1.  Mood Aidilfitri kian berlalu. Perkara yg sebelum ini menjadi teka teki kini kembali menjadi sebutan. Seluruh rakyat Malaysia hanya menantikan pengumuman Perdana Menteri berkenaan tarikh pembubaran parlimen yang dijangka akan dibuat pada bila-bila masa sahaja.

2.  Seperti juga tarikh yg akan dipilih oleh Pm, nama bakal calon yg akan bertanding juga menjadi spekulasi di mana-mana. Dari kedai kopi hingga ke hotel 5 bintang, masing-masing meneka-neka nama yg akan bertanding. Dan pastinya ramai juga yg kini sedang sibuk melobi dan menonjolkan diri untuk dipilih sebagai calon.

3.  Begitu jugalah senarionya yang berlaku di Parlimen Tasrk Gelogor. Sudah ada nama-nama yg disebut untuk bertanding baik di kerusi parlimen mahupun DUN. Semuanya mempunyai peluang yg sama rata hinggalah dimuktamadkan oleh Pengerusi BN.

4.  Perlu diingat, Tasek Gelugor merupakan kubu kuat Umno Bn di Pulau Pinang. Parlimen dan ketiga-tiga Dun nya tidak pernah kalah lg sejak dari mula kerusi ini diwujudkan. Persoalannya, jika dilihat senario politik baik di peringkat nasional mahupun tempatan, mamapukh ia kekal menjadi kubu kuat Umno Bn.

5.  Tan Sri Nor Mohamed Yaacop merupakan penyandang kerusi Parlimen. Di pihak musuh politiknya, sudah banyak kelemahan dan kekurangan kini diungkit-ungkit. Isu rebat road tax, dana feedlot, pembabitan setiausaha politiknya dgn rasuah dan bermacam lagi kini menjadi liabiliti kepada Tan Sri Nor.

6.  Tapi di pihak rakyat, lain pula ceritanya. Jika hendak dibandingkan dengan penyandang kerusi sebelum beliau, memang tak dinafikan, banyak perubahannya. Lihat saja pembangunan yang dibuat di Tasek Gelugor. Sudah byk projek mega yg menapak di TS. Maklumlah, Tan Sri Nor merupakan orang kuat JPM bahagian Unit Perancang Ekonomi.

7.  Akhir-akhir ini, bekas ahli parlimen Tasek Gelugor, Dato' Seri Mohamad Shariff Omar berura-ura mahu semula kerusi parlimen. Menggunakan salutan Perkasa, beliau dilihat cuba menarik semula sokongan rakyat. Janji Tan Sri Nor yg dikatakan hanya mahu duduk sepenggal kini mula diungkit.

8.  DS sbg orng lama pasti mempunyai connection kuat di peringkat pusat. Perlu diingat, PM merupakan bekas bos beliau sewaktu memegang jawatan DO Pekan dahulu manakala beliau pernah kerja sebumbung di Kem Pertanian bersama Tan Sri Muhyiddin.

9.  Itu di peringkat pusat, di pihak rakyat pula, DS Shariff memang disayangi rakyat disebabkn sikap beliau yg mengambil berat dan prihatin dgn org2 kampung. Tapi disebabkb sikap buruk beliau yg tidak suka ada pihak yg menetang cakap atau lebih hebat drpd beliau menyebabkan kepimpinan ketandusan pelapis. Pastinya ramai pemimpin tempatan yg pernah beliau jatuhkn tidak mahu beliau kembali. Apatah lagi dgn kedudukan beliau yg tidak lagi memegang sebarang jawatan di peringkat bahagian akan menyukarkan lagi peluang menjadi calon.

10. Seorang lagi pesaing yg pastinya tidak mahu ketinggalan adalah Ketua Bahagian Umno Tasek Gelugor sendiri yakni YB Ustaz Shahabuddin. Beliau merupakn penyandang Dun Permatang Berangan. Namun dari segi populariti beliau sedikit terkebelakang. Mungkin disebabkan latar belakang beliau yg lebih cenderung dalam bidang agama berbanding politik.

11. Kelemahan beliau yg kurang turun padang tidak disenangi masyarakat terutama orang kampung. Namun perlu diingat, ustaz pasti akan menggunakan kedudukan dan pengaruh beliau sebagai Ketua Bahagian untuk dipilih sebagai calon.

12. Kesimpulanya, ketiga-tiga calon memiliki peluang yg sama rata. Golongan berpendidikan dan masyarakat urban lebih cenderung memilih Tan Sri Nor kerana pembangunan yg beliau bawa membuka lebih byk peluang mencari makan. Orang-orang kampung lebih menyenangi sikap ramah dan prihatin DS Shariff. Manakala kelompok yg pernah di'kepak' oleh DS Shariff dan pada masa yg sama tidak dpt cari makan dgn kepimpinan TS Nor mungkin lebih menggemari Ustaz, atau mungkin terus lompat menyokong pembangkang.

Apapun, setiap keputusan terletak di tangan Pengerusi BN. Kita hanya mampu membuat pelbagai telahan dan spekulasi. Insya Allah, jika ada kelapangan, kita akan bercakap berkenaan pemilihan calon di peringkat DUN.

Published with Blogger-droid v2.0.9

IdaMan: Rahman Mydin Berucap <b>Di</b> Pentas PAS, <b>Di</b> Tasek <b>Gelugor</b>

Posted: 03 Dec 2012 05:13 AM PST


TASEK GELUGOR: Bekas Pengerusi Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM), Datuk Seri Rahman Maidin bersedia jadi ombak untuk memghempas benteng pantai sehingga pecah.
(Rahman Mydin berucap di pentas PAS di Tasek Gelugor)

Ujarnya, "biar pecah benteng lama yang sudah tidak kukuh.  Kita bina kembali dengan benteng yang kuat dan padu.

"Jika digambarkan suasana di lautan saya pilih ombak sebab ombak dia boleh bersihkan pantai bahkan bukan setakat bersih dia boleh hancurkan benteng yang tak kukuh, " ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika ditanya selepas berucap di majlis makan malam anjuran Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Pulau Pinang dengan kerjasama PAS Kawasan Tasek Gelugor di Taman Desa Murni, Sungai Dua Semalam.

Ini adalah antara majlis awal Rahman selepas mengumumkan penyertaannya ke dalam PAS.

Rahman menyerahkan borang penyertaannya ke dalam PAS malam Ahad lalu di Batu Pahat, Johor.

Kemasukannya ke dalam PAS memberikan semangat baru berdasarkan pengalaman luas beliau dalam perniagaan dan juga media.

Rahman pernah menjadi Pengerusi MRCB, syarikat yang mengawal media utama negara ketika itu.

Benteng usang

"Sudah sampai masanya, benteng usang diganti supaya rumah atau pokok yang ada berdekatan pantai dapat diselamatkan.

"Jika ombak kuat berlaku di tengah lautan pun tegasnya, alunanya boleh menenggelamkan kapal besar yang muatanya berlebihan.

"Kemasukan saya dalam PAS bukan untuk apa-apa tujuan melainkan ingin membantu PAS bersama Pakatan Rakyat menjatuhkan Barisan Nasional (BN) pada pilihanraya umum ke 13 nanti, " katanya yang juga bekas Pengerusi Dewan Perniagaan Melayu Pulau Pinang.

Berucap sama dalam program tersebut ialah Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu, Ahli Parlimen Batu, Tian Chua dan Pengerusi DHPP Pusat, Hu Pang Chau. harakahdaily

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved