Rabu, 19 Disember 2012

09 di Butterworth - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Butterworth - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 09:19 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 09:14 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

&#39;Asteroids&#39; Movie Snags Writer of &#39;Fair Game&#39;

Posted: 16 Nov 2012 03:36 PM PST

Asteroids Atari Jez Butterworth

Some movie projects orbit the edges of entertainment news in a seemingly endless cycle of vague updates, pre-production rumors, and innumerable creative hand-offs. These ephemeral properties don't seem to inhabit Development Hell as much as they do Development Purgatory.

A prime example of these whispered-of but little-seen ghost-projects is the classic video game adaptation Asteroids. Announced three years ago, Asteroids immediately gained a reputation as another instance of Hollywood scraping the bottom of the creative barrel. After years of vague plot reports and script changes, it appears that the production has taken on yet another writer: scripter Jez Butterworth. 

According to a short article published by Variety, the Asteroids film adaptation has signed Jez Butterworth to revise and restructure the film's existing screenplay. The movie's script was previously tackled by Matt Lopez (Race to Witch Mountain) and Evan Spiliotopoulos (Wanted 2). Asteroids has always been the pet project of producer Lorenzo di Bonaventura, one of the major producers behind the Transformers series.

The acquisition of Butterworth to rework the Asteroids script may be a coup for the production. Butterworth has more experience in scripting than either of his predecessors, having written screenplays for The Last Legion and Fair Game. He also has experience as a director and actor. Whether he channeled this experience into a workable Asteroids script is, as ever, up in the air.

Asteroids Atari Jez Butterworth

'Asteroids' has seen numerous graphical updates over the years.

An undeniable limbo project, Asteroids has spent years as an "upcoming release" with no clear timetable for production. Producer Lorenzo di Bonaventura gave a brief description of an early plotline, saying that it involves, "…two estranged brothers that must team up to save Earth from an alien race." Despite insisting that a "strong, deep mythology" has been built for the film, one can only imagine that the number of changes in writers and scripts reflects the difficulty of "adapting" a video game that literally dates from the first days of the medium. The Asteroids production seems to share more than a few traits with Battleship which is to say that a completely plotless IP is going to be used to sell a generic special effects extravaganza.

That said, the upgrade to a more experienced writer may allow Asteroids to rise above its rather hollow beginnings. Also, the lack of solid source material can be as much of a boon as it is a hindrance. If the film actually does follow up on the promise of a rich mythos, it could transcend its arcade cabinet origins and become a fun new science fiction property. One can only hope that the movie will be more than two-and-a-half hours of exploding space rocks.

Asteroids has no projected release date.

-

Source: Variety

"Follow us if you want to live."

09 di Bayan lepas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bayan lepas - Google Blog Search


fyna here!: MUA : makeup sanding azlin 28.10.12 <b>di bayan lepas</b> <b>...</b>

Posted: 19 Dec 2012 06:41 AM PST

azlin text fyna..dia cakapa nak jugak fyna makeup..
so even dah ada job dah tarikh ni..fyna ambik jugak job untuk makeup azlin..sebab memang la susah nak menolak kan 
azlin memang sangat cantik! kecik je..badan ramping..jelesnyaa
azlin req makeup yang natural je
dari Zaha Wedding Planner
(fyna jugak salah seorang apprentice dari Zaha Wedding Planner..so kalau nak cari pelamin and baju lawa-lawa..fyna suggestkan ambik dekat diorang..Zaha Wedding Planner memang femes di kalangan artist-artist =))
untuk tengok my makeup job yang lain-lain boleh tengok di
email : fynahere85@yahoo.com


follow me for daily update
MAKEUP CLASS /TIPS ONLY RM1 PER WEEK AT MY TWITTALK
SO ALL CELCOM USERS, FOLLOW ME ON TWITTALK CELEBRITY..
JUST DIAL *22001 AND FOLLOW FYNA..THANKS!

fyna here!: MUA : makeup sanding azlin 28.10.12 <b>di bayan lepas</b> <b>...</b>

Posted: 18 Dec 2012 09:33 PM PST

[unable to retrieve full-text content]MUA : makeup sanding azlin 28.10.12 di bayan lepas pulau pinang. Posted by fyna · Email ThisBlogThis! ... kepada yang nak book fyna boleh email di fynahere85@yahoo.com tarikh yang telah di booked. CLOSED FOR 2012 ...

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


How To Tell If <b>Balik Pulau</b> Durians Are The Real Deal? - Peter Tan <b>...</b>

Posted: 12 Dec 2012 04:36 PM PST

The Star published an article about durians from elsewhere being passed off as those from Balik Pulau. How does one tell if a durian is really from Balik Pulau and not from Kulim, Bukit Mertajam or Taiping?

A pile Balik Pulau durians on the floor before sorting
Freshly picked Balik Pulau durians.

For most, a durian is a durian is a durian no matter where it is from. However, for the connoisseurs the subtle differences in taste can be very obvious. And Balik Pulau is said to produce the best durians anywhere.

If one has been savouring Balik Pulau durians long enough, one can tell the subtle difference in tastes between an ang heh from Balik Pulau and one from Batu Kurau. The one from Balik Pulau has a stronger pungent odour and a more intense taste that lingers longer in the mouth and hand.

First things first, we need to realise that most of the popular durians like ang heh, khun poh ang and hor lor are no longer harvested from the original trees. There can only be one original tree and from a specific plantation. Due to popularity and demand, they are stem grafted from the original tree or from stems from budding seeds and cultivated in other plantations to increase yield and profit.

These durians may not taste exactly the same as those from the original tree because of soil conditions and other geographical factors. Likewise, durians from other places just do not taste the same like those from Balik Pulau due to those same factors.

The telling characteristics of a specific durian cultivar are the shape, size and colour of the thorns, and the size and shape of the fruit itself. Truth be told, after so many years of savouring Balik Pulau durians, I am still not good at identifying a durian by those characteristics but a durian planter or seller can tell with just a glance which cultivar a durian is from.

The other characteristics to look out for are the shape of the pangsa (the compartments in the fruit that holds the flesh and seed), and colour, texture, taste and aroma of the flesh, and the size of the seed. Each cultivar has a specific colour and taste that is unique.

For example, cheh puay has flesh that is a shade of bright yellow with very creamy, sweet, rich and sticky texture. On the other hand, ang heh has a mild pleasant aroma, not overly sweet and has a smooth texture with hints of pink in the flesh and pangsa that resembles a big prawn, hence its name.

Durians, be they from Balik Pulau or elsewhere, share those same general characteristics. So how do we determine that a Balik Pulau durian as claimed by the durian seller is really from Balik Pulau?

The important fact to remember is that durian season in Balik Pulau usually lasts from June to August. Any durian that is claimed to be from there in other months is probably not genuine.

I remember a story that my cousin Peter recounted. He was at a durian stall selecting durians and asked the seller where those fruits were from.

"Balik Pulau," the guy told him.

"Are you sure?" he asked.

"Yes, from Balik Pulau," came the confident reply.

Now, Peter grew up in a durian plantation in Balik Pulau. Our great grandfather cultivated durians. So did our grandfather. Peter's father who is my maternal uncle is still cultivating durians there. And he knew for sure that Balik Pulau durians were out of season then.

So he challenged the durian seller, "Lets go to Balik Pulau. If there's even one single durian on the tree, I'll eat the roots and twigs of that tree."

There was not another peep from the durian seller after that. Peter caught the durian seller red handed but imagine how many unsuspecting customers the seller had cheated and profited from. The only way to ensure that the durian is genuinely Balik Pulau is to personally pick the fruit after it has dropped from the tree. Otherwise, one has to trust the durian seller. That is also the reason why I only get my Balik Pulau durians from the one source that I can trust.

Tags:


Recent Posts:

Posts that may be related:

09 di Gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Gelugor - Google Blog Search


Kronologi: Roboh binaan &#39;haram&#39; <b>di</b> Sg.<b>Gelugor</b> selepas 5 tahun <b>...</b>

Posted: 09 Nov 2012 02:35 AM PST

SEKUMPULAN Direktorat Penguatkuasaan Majlis Perbadaran Pulau Pinang (MPPP) semalam menjadi mangsa keganasan 10 pemuda - dipercayai penyokong Umno - gara-gara mahu merobohkan sebahagian binaan tambahan tanpa kebenaran membabitkan sebuah rumah milik Melayu di Sungai Gelugor, Sungai Pinang.

Seorang pemandu jentera turut dikasari selain cermin jenteranya dipecah oleh pemuda-pemuda misteri berkenaan.

Kekecohan yang berlaku kira-kira jam 10.00 pagi itu tergendala sehingga jam 11.30 pagi sebelum menerima campur tangan polis.

Dilaporkan, sehingga kini langkah penguatkuasaan masih tertangguh sungguhpun aduan penduduk setempat kepada Majlis dilakukan sejak lima tahun lepas lagi.

Ekoran itu, beberapa blog serta Facebook mesra pembangkang Pulau Pinang - Umno dan Barisan Nasional - mula menggambarkan pentadbiran Ketua Menteri Pulau Pinang, YAB Tuan Lim Guan Eng serta DAP anti Melayu hatta cuba digambarkan mengusir Melayu daripada negeri berkenaan.

Sumber memberitahu, langkah penguatkuasaan itu sebenarnya adalah hasil aduan jiran setempat sendiri sejak lima tahun lepas dan MPPP telahpun melaksanakan prosedur berwajib sebelum langkah akhir merobohkan binaan tanpa kebenaran itu cuba dilakukan semalam.

Malah kata sumber lagi, Majlis pernah beberapa kali menangguhkan langkah penguatkuasaan ke atas rumah berkenaan, termasuk selepas diminta secara rasmi oleh Koid Teng Guan, iaitu Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP bagi Kawasan Sungai Pinang.

Berikut adalah kronologi kes bagi membuktikan MPPP mengikut prosedur sebelum langkah meruntuhkan binaan haram itu cuba dilakukan semalam.

2007, 1 Oktober – Satu notis telah dikeluarkan di bawah Seksyen 72 Akta Jalan, Parit dan Bangunan ke atas kerja-kerja pindaan dan tambahan yang telah dijalankan tanpa kebenaran. 

Majlis juga telah menerima aduan berhubung pembinaan ini.  

Tambahan adalah dari jenis tiang dan konkrit bertetulang berukuran 10' 0'' x 80' 0'' dan juga pada bahagian depan 20' 0'' x 10' 0''. 

Tiada sebarang pelan dan kelulusan diperolehi dari MPPP dan juga bangunan tiada anjakan 2 meter dari sempadan lot sisi.

2007, 11 Oktober – Notis susulan dibawah Sek.72(6) Akta Jalan Parit dan bangunan dikeluarkan memberi tempoh 30 hari kepada pemilik untuk meroboh dan mengosongkan premis terbabit .

2008, 2 Januari – Notis 24 jam Sek.97 dikeluarkan meminta pemilik mematuhi arahan notis sebelum ini dan juga notis untuk memberi MPPP kuasa untuk memasuki bangunan bagi tujuan penguatkuasaan.

2008, 21 Julai – Kes ini telah dibawa ke mahkamah untuk kesalahan dibawah Seksyen 70 AJPB dan pada 21/7/2008 En.Md.Noor bin Tahir pemilik premis  telah mengaku salah dan telah dikenakan denda oleh mahkamah sebanyak RM2,000/=.

2008, 4 November - Kes ini kemudiannya dibentang ke mesyuarat JPO pada untuk tindakan perobohan.

2009, 19 Januari - Penguatkuasa telah memberikan amaran lisan kepada pemilik premis.

2009, 17 Februari - Satu surat rayuan daripada YB Koid Teng Guan telah diterima meminta Majlis menangguhkan tindakan perobohan dan beri tempoh masa kepada pemilik untuk mematuhi notis. 

Rayuan ini telah dipanjangkan kepada Tuan SU utk pertimbangan dan pemilik diberikan tempoh 3 bulan untuk patuhi undang-undang.

2009, 12 Mac - Surat makluman kepada YB Koid Teng Guan dan pemilik berkenaan lanjutan tempoh 3 bulan telah dikeluarkan pada 12/3/2009. 

Untuk makluman pemilik tidak mengemukakan sebarang permohonan pelan bangunan kepada majlis sehingga kini dan struktur haram di tapak juga dibiarkan terbengkalai dan tidak dirobohkan. 

Tempoh lanjutan juga telah tamat dan tiada sebarang permohonan dikemukakan.

2011, 7 Disember – Pengadu En.Zulkifly menghantar emel kepada Majlis menyatakan kelewatan Majlis mengambil tindakan ke atas aduan yang beliau yang telah berlarutan selama 5 tahun.

2012, 25 Julai – Memo jabatan kepada Penguatkuasa minta tindakan penguatkuasaan dijadualkan.

2012, 28 Ogos – Surat pemberitahuan kepada YB Kawasan Tuan S.N Rayer dan juga kepada YB Exco dikeluarkan untuk memaklumkan  tindakan penguatkuasaan yang akan diambil ke atas premis ini.

2012, 4 Oktober – Surat maklumbalas dari YB kawasan Tuan S.N.Rayer diterima memaklumkan yang pihak YB tiada bantahan ke atas tindakan penguatkuasaan.

2012, 7 November – Memo diterima dari Pejabat Penguatkuasa memaklumkan yang perobohan akan dilaksanakan pada 8.11.2012 ke atas premis tersebut.

2012, 8 November – Jam 10.00 pagi tiba di tapak dan memaklumkan penghuni rumah seorang perempuan warga emas dan anak perempuan beliau akan tujuan operasi dan menerangkan kepada beliau secara baik akan perlanggaran undang-undang yang telah dibuat oleh pemilik rumah. 

Di mana pada jam lebih kurang 11.15 pagi terdapat sekumpulan ( 10 orang ) pemuda melayu tiba dan membuat kecoh ditapak.

Pemandu jentera berantai telah dikasari oleh pemuda-pemuda terbabit dan cermin kaca jentera tersebut telah ditendang hingga pecah oleh salah seorang daripada mereka. 

Dengan bantuan dari pihak Polis yang ada kekecohan dapat dileraikan dan keadaan adalah terkawal.

"Kronologi kes ini akan dibentangkan kepada kepemimpinan Kerajaan Negeri dalam masa terdekat, mungkin minggu depan untuk menolak fitnah pihak-pihak tertentu," ujar sumber kepada PenangInsight.com.

09 di bagan ajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di bagan ajam - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Sep 2012 01:06 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tukar Tiub: BERSEDIA PENIPAUN SEDANG <b>DI</b> RANCANG

Posted: 07 Sep 2012 08:57 PM PDT

KOMENTAR TUKAR TIUB

apa makna berita ini?

maknanya pru13 akan sampai
maknanya semua rancangan menipu telah diatur

maknanya mat bangla
maknanya mat indon
maknanya mat burma
maknanya mat pilipina
yang telah diberi kad pengenalan segera
sedang bersedia untuk mengundi

maknanya nama pengundi pro pakatan telah banyak hilang
maknanya nama pengundi pro gerombolan telah dipindah kekawasan nak dimenangi

maknanya spr telah menambah 240,000 pengundi awal yang tak pakai dakwat
ini untuk memastikan mereka boleh mengundi berulang kali
ini juga maknanya:
jika pakatan tak buat apa apa pakatan akan kena tipu
jika pakatan senyap saje ertinnya sediakan leher untuk dipenggal

BN DAN UMNO JADI BENTENG - meloya

Muhyiddin Yassin menegaskan, UMNO dan Barisan Nasional (BN) perlu mendapat mandat yang lebih besar pada Pilihan Raya Umum Ke-13 bagi mempertahankan asas-asas pembentukan negara bangsa.

Dia berkata, ia kerana asas-asas seperti institusi raja, kedudukan Islam, keluhuran perlembagaan, hak keistimewaan orang Melayu, bahasa Melayu dan sebagainya semakin diancam akibat keghairahan parti pembangkang mengejar kuasa.

"Bila mereka (pembangkang) menganjurkan bendera Malaysia ditukar, pijak gambar Najib, kalau nak senaraikan dah berpuluh-puluh atau beratus-ratus petanda termasuk mereka menentang rasuah yang bagi saya amat bertentangan dengan nilai-nilai Malaysia," katanya.

APA MAKNA POSTER INI?

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

poster ini bukan hanya di johor
poster ini ditemui:

di masjid tanah melaka
di jasin melaka
di senaling kuala pilah
di seremban dua
di sekitar baru kikir
di temui di alor star
di temui di bukit kayu itam
di temui di pendang
di temui di padang rengas perak
di temui di tanjung
di temui di bagan ajam

apa maknanya:
maknanya muhyiddin tak ada sokongan
dari pahang terangganu dan kelantan
penyokong munhyiddin tak ada di tempat ini
kerana itu poster ini tidak ditemui

apa yang jelas sokong untuk muhyiddin
dari sebaran poster ini menunjukkan
muhyiddin apa kuat mendapat sokongan dari negeri sembilan

apakah ini kerana ada ura ura najib
untuk menendang mat hasan mb sekarang?

maknya penyokong mat hasan kini beralih
untuk memyokong muhyiddin

tuuuuuuugggu dan lihat!
NOTA:
utusan meloya
berita hairan
new shit times
dan prostitute yang lain
tak berani buat lapora
tak berani beri komen

PENGUMUMAN:
sesiapa yang berminat
untuk memesan sang saka
untuk dikibarkan di rumah masing masing
sila hubungi:

radiobangsarutama@gmail.com

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved