Selasa, 25 Disember 2012

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search


myMetroLelaki maut ditembak <b>di Bukit Mertajam</b>

Posted: 21 Dec 2012 12:30 AM PST

thumbnail

KEPUTUSAN Penilaian Menengah Rendah (PMR) sudah diketahui minggu lalu. Daripada 481,424 pelajar yang mengambil peperiksaan itu, seramai 30,474 memperolehi keputusan paling cemerlang.

»

LAGI . BESTARI
  • Profesional pengurusan PTPL

    MENYEDARI betapa pentingnya bidang pengurusan yang menjadi entiti dalam mencapai matlamat organisasi, Kolej PTPL menawarkan Diploma Pengurusan kepada mereka yang berminat.

  • Asuh pelajar jadi warga global

    MENYEDARI program aktiviti bertaraf antarabangsa boleh memberi pendedahan dan pengalaman baru selain membantu memperkasakan kemahiran insaniah, Sekolah Hospitaliti & Seni Kulinari (SCA), Kolej PTPL, Shah Alam, menganjurkan program lawatan ke Thailand, baru-baru ini.

  • Rahsia hilang mengantuk

    RAMAI pelajar apabila mahu belajar terasa mengantuk. Ada tidak sampai 10 minit berada depan buku, mata terasa berat. Tidak tahu apa yang dibaca dan ini merugikan diri pelajar itu sendiri.

thumbnail

MEMANDU kenderaan hibrid sport, Honda CR-Z pastinya memberi sesuatu pengalaman yang sukar dilupakan ...

»

LAGI . VROOM
  • Kumpul bawah satu bumbung

    ACARA tahunan peminat motosikal tempatan mendapat sambutan meriah apabila lebih 30,000 pe­ngunjung menyertai Kuala Lumpur Bike Week (KLBW) 2012, hujung minggu lalu.

  • Klasik, sporty dan unik

    BIAR pun motosikalnya pernah ditawar melebihi RM30,000, datuk kepada dua cucu mengakui masih sukar untuk melepaskan koleksi peribadinya yang kini berumur 40 tahun.

  • Hos bocor, radiator tak berfungsi

    HOS getah penyalur air dan penutup kerap menjadi punca kegagalan radiator yang berfungsi menyejukkan enjin dengan sempurna.

thumbnail

TAHUN 2012 bakal berakhir tidak lama lagi dengan meninggalkan kita 1,001 memori berkaitan teknologi ...

»

LAGI . it@METRO
  • Produk Baru: Akhirnya tiba

    RAMAI menunggu Apple melancarkan tablet iPad versi kompak yang memudahkan pengguna memasukkannya dalam beg kecil malah poket seluar sekalipun pasti lega dengan pengumuman baru di seluruh Malaysia baru-baru ini.

  • Produk Baru: Helikopter rakam video

    SALAH satu idea untuk menghabiskan baki cuti sekolah pastinya boleh dilakukan dengan bermain helikopter mini yang mampu terbang di angkasa dengan dikawal sepenuhnya menggunakan iPhone atau peranti Android anda.

  • Produk Baru: Teknologi mantap Aspire S7

    SELEPAS cemerlang dengan siri Acer Aspire S5 yang diperkenalkan beberapa bulan lalu, penampilan ultrabook terbaru S7 kali ini pula menjanjikan sesuatu yang cukup mantap baik daripada segi rekaan mahu pun fungsinya.

thumbnail

TANGGAL 12.12.2012 baru-baru ini menjadi saksi ikatan suci perkahwinan beratus pasangan kekasih di ...

»

LAGI . SANTAI
  • Cabaran tidur dalam pesawat

    SELEPAS perjalanan jauh, berbaring di atas katil dan tidur cukup nikmat. Namun, bagaimana jika waktu tidur anda habis di dalam pesawat?

  • Susuri sungai waktu malam

    PANTAI Cherating, Pahang memang cukup dikenali kerana popularitinya menjangkaui sempadan antarabangsa.

  • Francaisi RHSM perlu berani

    BUAT julung kalinya, Rangkaian Hotel Seri Malaysia Sdn Bhd (RHSM) mengadakan majlis Makan Malam Korporat 2012 bagi meraihkan 15 francaisnya di seluruh negara, baru-baru ini.

thumbnail

UMAT Islam kini berdepan pelbagai isu membabitkan akidah dan iman. Fahaman pluralisme dan ...

»

LAGI . AD-DIN
  • Beribadah sambil ziarah

    MASholidays adalah pengendali pakej-pakej percutian bagi Sistem Penerbangan Malaysia (MAS) merangkumi keseluruhan rangkaian penerbangan MAS untuk lebih 100 destinasi di seluruh dunia.

  • Ganjaran imarah masjid

    SEJARAH pembinaan masjid bermula ketika penghijrahan Rasulullah s.a.w bersama kaum Muslimin ke Madinah. Ketika sampai di perkampungan Quba, Baginda mendirikan masjid yang hingga kini kekal dan menjadi kunjungan umat Islam.

  • Zakat, cukai tak sama

    PERSOALAN sering berlegar di kotak pemikiran kita ialah bolehkah zakat disamakan dengan cukai?

thumbnail

APABILA berbicara mengenai landskap, terbayang di mata kita keindahan panorama semula jadi yang ...

»

LAGI . DEKOTAMAN
  • Pancuran air Bali

    SELAIN menjadi sumber alam semula jadi yang penting dalam kehidupan, air juga sering dikaitkan dengan sifat yang nyaman dan menyejukkan.

  • Pelihara tekstil warisan

    NEGARA kita memang kaya dengan pelbagai jenis tekstil warisan yang banyak menyimpan sejarah perkembangan tamadun bangsa.

  • Pembangunan berpusat

    LATAR landskap dan seni bina yang menarik antara tarikan projek hartanah terbaru, Lavender Heights yang terletak di Senawang, Negeri Sembilan.

09 di Batu uban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu uban - Google Blog Search


SEMALAM BERSAMA RAFIZI RAMLI 17 Disember 2012 <b>DI BATU</b> <b>...</b>

Posted: 17 Dec 2012 06:16 PM PST

BATU UBAN kampung bersejarah , di antara yang tertua di P. Pinang. Kampung yang telah wujud sebelum kedatangan Kepten Francis Light  yang kononnya membuka P.Pinang. Hakikatnya pulau ini telah pun terbuka sebab itu namanya Pulau Pinang bukannya Prince of Wales Island.Pada ketika itu di batu Uban wujud pelabuhan dan pusat pentadbiran.

Batu Uban dibuka oleh Datuk Nakhoda Nan Intan atau Penghulu Mohamad Salleh dari kampung Buadi Sumatera. Diasaskan 50 tahun sebelum ketibaaan  Light pada tahun  1786. Begitu juga dengan Tanjong Penaga, Jelutong,Datuk Keramat, tanjong Tokong dll.

Ada masjid yang didirikan beliau, ada telaga, tanah perkuburan dan persekitaran  yang masih dihuni oleh anak cucunya. Agak malang pengisian kemerdekaan sangat    tidak menghormati nilai sejarah , budaya dan warisan peribuminya. Malahan sangat zalim apabila berhadapan dengan pembangunan komersial.

Warisan  perlu  dibela untuk mengangkat martabat  bangsa . Di sinilah Saudara Rafizi Ramli berceramah pada malam Selasa 17 hb Disember 2012.  Kampung yang terkepung dan terperangkap dengan pembangunan pesat. hampir sangat akan tenggelam dan terhapus .Tinggal masjid dan tanah perkuburan sahaja.

Sebelumnya Saudaran Ravintharan ADUN Batu Uban telah berceramah , menegaskan :

Memelihara warisan bukan  memelihara masjid semata-mata. Masjid wujud bersama qariah.Bila qariah berpindah dengan sendirinya masjid tidak berfungsi lagi. Jadi kawasan disekeliling masjid mesti dipelihara sebagai zon warisannya. Kawasan  disekeliling masjid dengan persekitaran yang berpatutan mesti dipertahankan.

Inilah perkara yang diperjuangkan dengan sungguh -sungguh oleh ahli Majlis Perbandaran P.Pinang yang juga aktivis PAS Bayan baru Saudara Iszuree Ibrahim. Ada usaha nekad untuk menghantar rombongan berjumpa dengan Datuk Seri Rais Yatim menteri yang bertanggung jawap tentang warisan.

Beliau perlu bertindak mewartakan Batu Uban menjadi kampung warisan. Jika Zakiah Hanum, mantan pengarah Muzium Negara  boleh membeli tanah tapak rumah P.Ramlee dan mewartakannnya menjadi zon warisan kenapa tidak dengan Batu Uban dan Tanjong Tokong. Dua warisan P.Pinang yang tertua. Warisan rumah P.Ramlee jauh lebih muda daripada keduannya itu.

Saudara Rafizi telah memfokuskan  usaha Pakatan Rakyat mengatasi masalah keluhan rakyat. Rakyat  yang terperangkap dalam kenaikan harga barang dan kos hidup akibat gejolak dan  lonjakan  inflasi yang tidak terkawal. Sedangkan upah dan gaji tidak bertambah. Sebagai kerajaan dan pemimpin kita harus berfikir bagaimana hendak mengatasinya.

PR berazam menjanjikan satu pakej ekonomi untuk kerajaan yang bertanggung jawap. Rakyat akan dibela.Rakyat sama sekali  tidak akan dibiarkan lemas dan tenggelam  dalam arus kenaikan inflasi. Apa tindakannya :

- PR akan menggunakan sebahagian keuntungan PETRONAS melebihi RM  80 Bilion untuk memberi subsidi kepada  harga petrol semasa. Faedah yang dinikmati oleh  semua rakyat . Harga barang dan kos penghantaran dengan sendirinya akan turun.

- PTPTN akan dihapuskan menjadi pelaburan kerajaan kepada rakyat yang terpelajar. Mereka  akan  menyumbang semula  kepada pembangunan masa depan negara.

- Cukai kereta sekali ganda daripada harga asal sangat mencekik golongan muda yang baru bekerja. Cukai ini akan dikaji. Tidak ada negara di dunia yang mengenakan cukai kenderaaan yang begiti tinggi. Rakyat dibebankan dengan tol, bayaran insuran dan cukai jalan yang tinggi, saman trafik, bayaran bulanaan kenderaaan yang tinggi dan pembaikan kereta dan harga petrol. Ini telah menjadi trauma dan memakan jumlah perbelanjaan yang besar untuk satu item sahaja. Bagaimana dengan yang lain-lain,Gaji permulaan hanya sekitar RM 2000 sahaja. Mengkiut perkiraan beliau RM 1000 ke tas dibelanjakan untuk kereta sahaja

Rakyat perlukan kerajaan yang bertanggung jawap yang memikirakan nilai hidup warganya.Malaysia cukup kaya tetapi kekayaannya diagihkan ke mana. Golongan kaya tambah meliana tetapi rakyat terbanyak papa kedana. Pendapatan rakyat dirompak melalui mekanisme ekonomi yang merangkap kehidupan dan kerajaan membiarkan ianya berlalu begitu sahaja. Jawapannya negara akan bankraf jika subsidi diberi. Dalam masa yang sama subsidi terus diberi kepada para kroni yang membekalkan tenaga letrik kepada TNB. Sepaptutnya harga letrik murah tetapi bayaranya terus meningkat,Sekali lagi rakyat terjerat dan dimangsakan.

Rafizi menggariskan 3 ciri  penting,  menentukan sesebuah kerajaan itu bertanggung jawap atau pun tidak :

Pertama – para pemimpinnya memikirkan nasib rakyat jelata. Mencari jalan bagaimana mengatasi kesususahan hidup mereka supaya terkeluar daripada perangkap ekonomi yang bermasalah.Tugas pemimpin membela kepentingan rakyat.

Kedua -  para pemimpinnya terlihat telus dan bersih.Tidak dikaitkan atau dipalit dengan isu rasuah. Tidak wujud keadaan sambil menyelam sambil minum air. Mengambil peluang merembat kekayaan negara semasa berkuasa, menangguk di air yang keruh. gunting dalam lipatan dan pagar makan padi.

Ketiga – Pemimpin mesti berakhlak tinggi. Contoh teladan kepada umat. Sebagaimana kata Ghandi. Salah satu daripada  jenayah moral yang terbesar ialah wujudnya keadaan golongan istimewa yang mendapat limpahan kekayaan tanpa bekerja " Wealth without work"

Rafizi mengakhiri dengan meminta supaya rakyat berfikir dan menilai kebaikan dan keburukan dengan mata yang terbuka. Jika rakyat di Baram boleh berfikir dengan mengatakan bahawa sebagai tuai rumah panjang saya akan membenarkan PKR, PBB, PBDS siapa sahaja  untuk berceramah.saya tidak boleh membaca.Tidak semestinya saya tidak boleh berfikir. Saya akan buat pilihan yang terbaik untuk kebaikan orang saya.

Di harap Pakatan Rakyat  tidak sekadar menjadikan rakyat sekadar modal berkempen untuk memburuk-burukkan UMNO – BN . Ia perlu ada agenda yang kemas untuk mebela nasib rakyat terutama orang Melayu yang semakin tenggelam di P.Pinang akibat dasar-dasar kerajaan yang terlalu pro pelaburan, kapitalis dan pembangunan komersial. Pembangunan mesti seimbang supaya rakyat ada bahagiannya dan tidak mejadi seperti melukut ditepi gantang !

Rafizi Ramli tokoh muda harapan bangsa Malaysia dan aset masa depan negara. Beliau berupaya mengupas punca kemelut negara dan ada formula  bagaimana mengatasinya .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

09 di Butterworth - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Butterworth - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 09:19 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 09:14 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

&#39;Asteroids&#39; Movie Snags Writer of &#39;Fair Game&#39;

Posted: 16 Nov 2012 03:36 PM PST

Asteroids Atari Jez Butterworth

Some movie projects orbit the edges of entertainment news in a seemingly endless cycle of vague updates, pre-production rumors, and innumerable creative hand-offs. These ephemeral properties don't seem to inhabit Development Hell as much as they do Development Purgatory.

A prime example of these whispered-of but little-seen ghost-projects is the classic video game adaptation Asteroids. Announced three years ago, Asteroids immediately gained a reputation as another instance of Hollywood scraping the bottom of the creative barrel. After years of vague plot reports and script changes, it appears that the production has taken on yet another writer: scripter Jez Butterworth. 

According to a short article published by Variety, the Asteroids film adaptation has signed Jez Butterworth to revise and restructure the film's existing screenplay. The movie's script was previously tackled by Matt Lopez (Race to Witch Mountain) and Evan Spiliotopoulos (Wanted 2). Asteroids has always been the pet project of producer Lorenzo di Bonaventura, one of the major producers behind the Transformers series.

The acquisition of Butterworth to rework the Asteroids script may be a coup for the production. Butterworth has more experience in scripting than either of his predecessors, having written screenplays for The Last Legion and Fair Game. He also has experience as a director and actor. Whether he channeled this experience into a workable Asteroids script is, as ever, up in the air.

Asteroids Atari Jez Butterworth

'Asteroids' has seen numerous graphical updates over the years.

An undeniable limbo project, Asteroids has spent years as an "upcoming release" with no clear timetable for production. Producer Lorenzo di Bonaventura gave a brief description of an early plotline, saying that it involves, "…two estranged brothers that must team up to save Earth from an alien race." Despite insisting that a "strong, deep mythology" has been built for the film, one can only imagine that the number of changes in writers and scripts reflects the difficulty of "adapting" a video game that literally dates from the first days of the medium. The Asteroids production seems to share more than a few traits with Battleship which is to say that a completely plotless IP is going to be used to sell a generic special effects extravaganza.

That said, the upgrade to a more experienced writer may allow Asteroids to rise above its rather hollow beginnings. Also, the lack of solid source material can be as much of a boon as it is a hindrance. If the film actually does follow up on the promise of a rich mythos, it could transcend its arcade cabinet origins and become a fun new science fiction property. One can only hope that the movie will be more than two-and-a-half hours of exploding space rocks.

Asteroids has no projected release date.

-

Source: Variety

"Follow us if you want to live."

09 di tasek gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tasek gelugor - Google Blog Search


MMI : Guan Eng Bakal Bertanding <b>Di Tasek Gelugor</b> ??

Posted: 24 Dec 2012 08:10 PM PST

DAP Pulau Pinang dicabar supaya membariskan calon berbangsa Melayu di kawasan majoriti pengundi Cina pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), jika benar parti itu tidak bersifat perkauman.
Menurut Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir, sekiranya DAP masih meneruskan amalan meletakkan calon-calon Melayu di kawasan majoriti pengundi Melayu sahaja, maka keikhlasan mereka menerima orang Melayu khususnya, boleh dipertikai.
"Saya nak cabar (Setiausaha Agung DAP) Lim Guan Eng, kalau dia betul-betul mahukan calon Melayu bertanding dalam DAP, letak di kawasan Cina. Kita nak tengok dia ikhlas atau tidak ikhlas.
"(Kebiasaannya) Dia (DAP) akan ambil calon Melayu ini dan letakkan di kawasan Melayu. Kalau dia ikhlas nak orang Melayu duduk dalam DAP, letak di kawasan Cina. Suruh orang Melayu DAP ini, bertanding di kawasan Cina. Barulah dia ikhlas," katanya ketika ditemui Antarapos baru-baru ini.
Walaubagaimanapun Musa yakin parti yang didominasi oleh kaum Cina itu tidak pernah ikhlas meletakkan calon Melayu bagi mewakilinya dalam mana-mana pilihan raya.
Selama ini dakwa beliau, DAP dilihat sekadar 'melepaskan batuk di tangga' dengan hanya membariskan calon Melayu apabila terdapat desakan dan tekanan untuk berbuat demikian.
"Bagi saya dia tak ikhlas..Dia tak ikhlas nak gunakan calon-calon Melayu untuk bertanding dalam pilihanraya.
"Kalau ada yang desak, dia akan berilah sebagai melepaskan batuk di tangga. Itu sahajalah..," ujar beliau.Baca Selanjutnya.
Berani ka puak-puak DAPigs ni letak calon Melayu di kawasan majoritinya bangsa Cina ? Rasanya mustahil malah selama ini DApigs adalah parti paling bacul kerana hanya berani di gelanggang sendiri ( kawasan majoriti bangsa Cina ).
Bagi MMI kalau benar Guan Eng kata DAPigs adalah parti yang bukan rasis kerana membuka keahliannya kepada siapa saja maka Guan Eng seharusnya membuktikan dalam pilihan raya ke13 nanti.
MMI tak sabar dan kalau boleh nak tengok Guan Eng bertanding di Tasek Gelugor khususnya di DUN Permatang Berangan yang majoritinya adalah bangsa Melayu.Kemudiannya Raja Uda mahupun Bagan diletakkan calon dari PAS yang kita tahu majoriti kawasan tersebut adalah Cina.

myretina: PenBEX 2012 - <b>Tasek Gelugor</b>

Posted: 29 Oct 2012 09:51 PM PDT

Ekspo Usahawan Bumiputera Pulau Pinang (PenBEX) sekali lagi akan diadakan pada 9 - 17 November 2012 bertempat di Dataran Taransformasi Usahawan, Kubang Menerong, Tasek Gelugor.

Ekspo ini bertujuan mewujudkan jalinan perniagaan strategik dikalangan usahawan, peniaga, pengilang, pemborong dengan agensi/jabatan kerajaan dan pelanggan. Macam-macam ada. Dulu diadakan di Dewan Millenium Kepala Batas.

Maklumat lanjut rasanya klik
* http://www.perda.gov.my/
*http://www.facebook.com/PenBEX

Dataran Transformasi Usahawan tuuuu aku tak tau, kalau Kompleks Komersial Tasik Gelugor lokasi macam Google Map kat bawah ni.


View Kompleks Komersial Tasek Gelugor in a larger map

UPDATE:
14/11/2012 : kami baru sampai kesana. Nak lihat apa yang ada disana dan lokasi sebenar PenBEX sila layari SINI.

09 di Bayan lepas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bayan lepas - Google Blog Search


Puluhan Ribu Hadir Ceramah Penerangan <b>Di Bayan Baru</b> - Penang <b>...</b>

Posted: 07 Nov 2012 07:21 PM PST

Sekeping gambar yang dihantar oleh penduduk di Pulau Pinang menceritakan segalanya. Penghantar mewakili penduduk-penduduk di kawasan Jalan Mahsuri, Bayan Baru, Pulau Pinang, memberikan bukti bagaimana sambutan yang diberikan kepada "ceramah penerangan" Pakatan Haram yang berlangsung pada 03 November 2012, jam 9.00 malam, gaal memberi impak menarik perhatian penduduk Pulau Pinang, terutama penduduk Bayan Baru.
Adalah difahamkan ceramah bekenaan tidak mendapat sambutan dengan kehadiran cuma dalam sekitar 20 orang. Apa yang menjadi rungutan penduduk sekitar adalah tindakan angkuh penganjur yang menutup jalan utama untuk membina khemah-khemah ceramah di tengah jalan. Dengan tidak menyajikan ceramah daripada Maharaja Lawak Negara yang diketuai oleh Anwar Ibrahim, memang sudah dijangkakan ceramah PR memang akan sunyi sepi, kecuali dengan  kehadiran jin-jin yang berada di sekitar tempat ceramah berkenaan.
Published with Blogger-droid v2.0.9

09 di permatang pauh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


Anwar Jangan Konfiden Menang <b>Di Permatang Pauh</b>. - Kamunting <b>...</b>

Posted: 13 Dec 2012 10:45 PM PST

Umno Permatang Pauh akan menyokong penuh siapa juga calon yang diputuskan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk bertanding di kawasan itu pada pilihan raya umum ke-13.
Ketuanya Datuk Abdul Jalil Abdul Majid berkata beliau yakin calon yang dipilih mampu memberi kemenangan kepada parti kerana sokongan pengundi di situ terhadap Umno dan BN.
"Saya boleh beri jaminan angota parti kita tidak akan mensabotaj (calon) dan jika ada yang didapati berbuat demikian, tindakan tegas akan diambil," katanya kepada pemberita, di Bukit Mertajam hari ini.
Abdul Jalil yang juga pengerusi BN Permatang Pauh, berkata masyarakat setempat mula menunjukkan perubahan terhadap Umno dengan hadir pada program yang dianjurkan parti.
"Saya tidak mahulah rasa selesa, tapi saya bersyukur orang di Permatang Pauh sudah mula tunjukkan perubahan dengan memberi sokongan kepada Umno.
"...malah yang hadir terdiri daripada pelbagai kaum. Ini sesuatu yang menggembirakan kita kerana sebelum ini hanya satu kaum sahaja hadir," katanya.
Menurutnya jentera Umno dan BN di kawasan itu telah memperhebatkan usaha untuk menawan 'kubu kuat' Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim tersebut dan dua kerusi dewan undangan negeri (DUN) serta mengekalkan kerusi DUN Seberang Jaya.
 Abdul Jalil sebelum itu hadir menyampaikan bantuan pakaian sekolah sumbangan Lembaga Kemajuan Wilayah Utara (Perda) kepada anak-anak keluarga miskin.
Pada majlis itu 190 murid dari kawasan parlimen Permatang Pauh menerima kelengkapan sekolah bernilai antara RM100 dan RM120 seorang.
Sent by kamuntingcentral.blogspot.com from Perak Cycber Troopers

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 11:30 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KEMBAR HILANG <b>DI</b> MALAM HARI ~ AKRINE SENAWANG [ AS <b>...</b>

Posted: 15 Nov 2012 10:54 PM PST

CHE SOM (kiri) menunjukkan pakaian bayi yang telah dibeli oleh Norliana di Kampung Kelut, Jabi, Pokok Sena, Kedah semalam.
POKOK SENA – Penantian lima tahun seorang suami untuk menimang cahaya mata sulung musnah apabila kembar perempuan dalam kandungan isterinya didakwa hilang secara misteri pada Isnin lalu.
Kejadian tidak diduga itu didakwa menimpa Norliana Manaf, 28, semasa dia bermimpi ketika dia tidur di rumah ibunya, Che Som Endut, 57, di Kampung Kelut, Jabi di sini malam kelmarin.
Lebih mengejutkan, rekod pemeriksaan bulanan kandungannya di Klinik Kesihatan Bukit Jambul, Pulau Pinang turut dipercayai hilang pada malam yang sama.
"Pada malam berkenaan, saya bermimpi lima wanita berjubah mendekati saya sambil membacakan sesuatu sebelum mereka hilang selepas azan Subuh berkumandang.
"Apabila terjaga, saya mendapati perut yang selama ini besar dan berat, tiba-tiba berasa ringan dan kempis. 
"Saya mula syak ada benda yang tidak kena berlaku lalu mengejutkan suami saya, Aziz Hussein untuk memberitahu apa yang berlaku.
"Apabila saya pergi ke Klinik Kesihatan Pokok Sena untuk tujuan pemeriksaan pada kira-kira pukul 9 pagi esoknya, bayi dalam kandungan saya disahkan sudah hilang. Saya hanya mampu menangis," cerita Norliana kepada pemberita di sini semalam.
Dia yang tinggal di Bukit Jambul, Pulau Pinang, dijadual bersalin pada 3 November lepas.
Berikutan itu, dia mengambil keputusan untuk tinggal di rumah ibunya sejak sebulan lalu untuk tujuan bersalin.
Menjelaskan lebih lanjut, Norliana berkata, suaminya yang berusia 27 tahun telah membawanya membuat ujian pengimbasan di Klinik Kesihatan Bukit Jambul sebelum ini yang memaklumkan dia mengandung kembar perempuan.
"Bagaimanapun semasa kakitangan Klinik Kesihatan Pokok Sena menghubungi Klinik Kesihatan Bukit Jambul untuk mengesahkan dakwaan saya itu, mereka dimaklumkan bahawa rekod tersebut telah hilang," ujarnya.
Norliana turut dibawa menemui pengamal perubatan tradisional oleh keluarga dua hari lalu untuk mendapat kepastian mengenai kejadian itu.
"Mereka memaklumkan perkara sama seperti doktor iaitu anak saya hilang dalam kandungan," katanya.
Oleh SHAHNI FARHANA MAT SAHIR

09 di nibong tebal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di nibong tebal - Google Blog Search


MMI : Mansor Kena TIKAM <b>Di Nibong Tebal</b> ??

Posted: 22 Dec 2012 04:10 AM PST

Nampaknya nama Mansor Othman benar-benar menjadi igauan kepada masyarakat di Nibong Tebal.Mansor yang terkenal dengan aksi suaranya ( rakaman yang telah didedahkan sebelum ini ) semakin tidak senang duduk kerana diberitakan masyarakat di Nibong Tebal sendiri tidak dapat menerima beliau sebagai wakil mereka dalam PRU13 nanti khususnya warga India.
Mansor yang kini merupakan liabiliti kepada Pakatan Haprak di Pulau Pinang semakin terhimpit kerana perbuatannya sendiri malah berita perletakan beliau untuk bertanding kerusi parlimen di Nibong Tebal dilihat sebagai usaha membunuh karier politiknya.
Apa pun laporan terkini dari sahabat blog anak seberang menyatakan risalah menolak Mansor Othman sudah bertebaran di serata tempat termasuklah di kedai-kedai kopi dan di estet sekitar Parlimen Nibong Tebal.
Paling menarik dikatakan orang PKR sendiri sebenarnya menjadi dalang kepada usaha penolakan Mansor Othman di Nibong Tebal.sejauh mana kebenarannya anak seberang mungkin ada jawapannya...
Kesian Mansor, bukan kata India, melayu dan cina pun semua pakat tolak dia. Macamana la Anwar boleh letak Mansor awal-awal dah umum bakal calon PKR dalam PRU13 di Parlimen Nibong Tebal dan secara tak langsung mencerahkan harapan UMNO untuk menawan kembali kerusi panas tersebut.
Dikatakan juga, AMK Nibong Tebal juga membuat protes dalam senyap kerana chegubard tak terpilih sebagai calon hingga dikhbarkan baru-baru ini, ada ura-ura nak buat sidang akhbar untuk mendesak Anwar Ibrahim agar memilih juga chegubard dan menyingkirkan Mansor. Namun dibatalkan atas campurtangan pihak atasan.Baca Seterusnya.
Mansor kena tikam belakang dengan orang sendiri pula tu ! ampa mau ingatlah..

09 di Gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Gelugor - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Dec 2012 01:57 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

The 0ne & 0nly: Promosi SSPN-i <b>di</b> Kubang Menerong, Tasek <b>Gelugor</b>

Posted: 24 Nov 2012 05:24 PM PST

Start 10 - 17 Nov join promosi lagi.. Promosi SSPN-i di Kubang Menerong, Tasek Gelugor.. penat gak laa sebab lama sgt promosi nie...

Kami berlapan ke sana.. coz selepas abis je event ni kami akan bertugas di PTPTN Kedah .. terpaksa menumpang kat Kedah wat sementara waktu nie... 
Sebenarnya aku menjaga peminjam Pulau Pinang...
Banyak gak la aktiviti kat sini.. sambil jaga booth .. leh layan mcm2 event... 
Kami di hiburkan dengan nyanyian dari penyanyi ni.. tp x ingat lak nama dia ape.. hehehe
Aktiviti yg best jumpa upin n ipin.. ngalahkan budak2 ...
ni lak cenderahati dari upin dan ipin.. teruja btl...
Hari terakhir barulah membeli belah as usual..byk gak laa abis duit kat sini sbb panas sgt.. asyik beli air jer.. promosi ni x dpt sambutan sgt sbb tmpt yg jauh dan brg2 promosi pun byk dah abis.. so nasib baik laa ada event macam arm wrestling, battle of the band, dan ari terakhir ada sesi karaoke.. layan je laa.. hehehee...

~ iLLa fYRa ~

MMI : Guan Eng Bakal Bertanding <b>Di</b> Tasek <b>Gelugor</b> ??

Posted: 24 Dec 2012 08:10 PM PST

DAP Pulau Pinang dicabar supaya membariskan calon berbangsa Melayu di kawasan majoriti pengundi Cina pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), jika benar parti itu tidak bersifat perkauman.
Menurut Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir, sekiranya DAP masih meneruskan amalan meletakkan calon-calon Melayu di kawasan majoriti pengundi Melayu sahaja, maka keikhlasan mereka menerima orang Melayu khususnya, boleh dipertikai.
"Saya nak cabar (Setiausaha Agung DAP) Lim Guan Eng, kalau dia betul-betul mahukan calon Melayu bertanding dalam DAP, letak di kawasan Cina. Kita nak tengok dia ikhlas atau tidak ikhlas.
"(Kebiasaannya) Dia (DAP) akan ambil calon Melayu ini dan letakkan di kawasan Melayu. Kalau dia ikhlas nak orang Melayu duduk dalam DAP, letak di kawasan Cina. Suruh orang Melayu DAP ini, bertanding di kawasan Cina. Barulah dia ikhlas," katanya ketika ditemui Antarapos baru-baru ini.
Walaubagaimanapun Musa yakin parti yang didominasi oleh kaum Cina itu tidak pernah ikhlas meletakkan calon Melayu bagi mewakilinya dalam mana-mana pilihan raya.
Selama ini dakwa beliau, DAP dilihat sekadar 'melepaskan batuk di tangga' dengan hanya membariskan calon Melayu apabila terdapat desakan dan tekanan untuk berbuat demikian.
"Bagi saya dia tak ikhlas..Dia tak ikhlas nak gunakan calon-calon Melayu untuk bertanding dalam pilihanraya.
"Kalau ada yang desak, dia akan berilah sebagai melepaskan batuk di tangga. Itu sahajalah..," ujar beliau.Baca Selanjutnya.
Berani ka puak-puak DAPigs ni letak calon Melayu di kawasan majoritinya bangsa Cina ? Rasanya mustahil malah selama ini DApigs adalah parti paling bacul kerana hanya berani di gelanggang sendiri ( kawasan majoriti bangsa Cina ).
Bagi MMI kalau benar Guan Eng kata DAPigs adalah parti yang bukan rasis kerana membuka keahliannya kepada siapa saja maka Guan Eng seharusnya membuktikan dalam pilihan raya ke13 nanti.
MMI tak sabar dan kalau boleh nak tengok Guan Eng bertanding di Tasek Gelugor khususnya di DUN Permatang Berangan yang majoritinya adalah bangsa Melayu.Kemudiannya Raja Uda mahupun Bagan diletakkan calon dari PAS yang kita tahu majoriti kawasan tersebut adalah Cina.
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved