Rabu, 26 Disember 2012

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search


Lelaki maut ditembak <b>di Bukit Mertajam</b> - masyarakat semakin parah

Posted: 21 Dec 2012 04:02 AM PST

BUKIT MERTAJAM: Seorang lelaki mati selepas ditembak dari jarak dekat oleh suspek bermotosikal ketika sedang minum bersama rakan di sebuah kedai makan di Jalan Kampung Baru di sini, awal hari ini.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri SAC Mazlan Kesah berkata dalam kejadian pukul 12.30 tengah malam itu, Khor Chun Hau, 41, terkena tiga das tembakan dan mati dalam perjalanan ke hospital.
Mangsa sedang minum bersama empat rakan, apabila dihampiri dua lelaki menaiki sebuah motosikal yang kemudian melepaskan tembakan dan mengenai bahu kiri, dada kiri dan belakang mangsa, katanya kepada pemberita, di sini.
Menurutnya kedua-dua suspek memakai topi keledar bertutup separa dan menutup sebahagian muka mereka dengan kain.
"Polis telah menubuhkan pasukan khas bagi menjejaki penjenayah terbabit dan motif pembunuhan masih dalam siasatan," katanya menambah mangsa bekerja di sebuah syarikat pembalakan.
Katanya kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh yang memperuntukkan hukuman mati mandatori, jika sabit kesalahan./Bernama

09 di Butterworth - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Butterworth - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 09:19 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 09:14 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

&#39;Asteroids&#39; Movie Snags Writer of &#39;Fair Game&#39;

Posted: 16 Nov 2012 03:36 PM PST

Asteroids Atari Jez Butterworth

Some movie projects orbit the edges of entertainment news in a seemingly endless cycle of vague updates, pre-production rumors, and innumerable creative hand-offs. These ephemeral properties don't seem to inhabit Development Hell as much as they do Development Purgatory.

A prime example of these whispered-of but little-seen ghost-projects is the classic video game adaptation Asteroids. Announced three years ago, Asteroids immediately gained a reputation as another instance of Hollywood scraping the bottom of the creative barrel. After years of vague plot reports and script changes, it appears that the production has taken on yet another writer: scripter Jez Butterworth. 

According to a short article published by Variety, the Asteroids film adaptation has signed Jez Butterworth to revise and restructure the film's existing screenplay. The movie's script was previously tackled by Matt Lopez (Race to Witch Mountain) and Evan Spiliotopoulos (Wanted 2). Asteroids has always been the pet project of producer Lorenzo di Bonaventura, one of the major producers behind the Transformers series.

The acquisition of Butterworth to rework the Asteroids script may be a coup for the production. Butterworth has more experience in scripting than either of his predecessors, having written screenplays for The Last Legion and Fair Game. He also has experience as a director and actor. Whether he channeled this experience into a workable Asteroids script is, as ever, up in the air.

Asteroids Atari Jez Butterworth

'Asteroids' has seen numerous graphical updates over the years.

An undeniable limbo project, Asteroids has spent years as an "upcoming release" with no clear timetable for production. Producer Lorenzo di Bonaventura gave a brief description of an early plotline, saying that it involves, "…two estranged brothers that must team up to save Earth from an alien race." Despite insisting that a "strong, deep mythology" has been built for the film, one can only imagine that the number of changes in writers and scripts reflects the difficulty of "adapting" a video game that literally dates from the first days of the medium. The Asteroids production seems to share more than a few traits with Battleship which is to say that a completely plotless IP is going to be used to sell a generic special effects extravaganza.

That said, the upgrade to a more experienced writer may allow Asteroids to rise above its rather hollow beginnings. Also, the lack of solid source material can be as much of a boon as it is a hindrance. If the film actually does follow up on the promise of a rich mythos, it could transcend its arcade cabinet origins and become a fun new science fiction property. One can only hope that the movie will be more than two-and-a-half hours of exploding space rocks.

Asteroids has no projected release date.

-

Source: Variety

"Follow us if you want to live."

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search


Mandi kolam, mandi laut dan berkuda <b>di</b> pantai <b>Batu Ferringhi</b>

Posted: 18 Dec 2012 01:09 AM PST

Salam bahagia readers.

Tak habis-habis lagi bercerita tentang percutian di Batu Ferringhi ni. Harap tak jemulah… Sebab sayang kalau tak diabadikan kenangan indah² bersama suami dan anak². Kali ini tentang apa ya?

Apa lagi budak² punya kesukaan kalau bukan bermain air! Mandi kolam tu dah macam acara wajib setiap kali pergi ke hotel² yang menyediakan kolam renang. Betull tak wahai ibu² dan bapak² yang dah berpengalaman menginap di hotel sambil bawa anak? ;)

Di dalam kolam cuma kakak, abang, onie dan zaid. Baby Huzaifah tidak dilepaskan sebab ummi dan abahnya tak join mandi sama. Tengok dari kerusi tepi kolam je lahh….

Nah gambar besor² Bee… hiksss~

Kami tak menginap di Hotel Parkroyal kali ini macam 2 tahun sudah. Tapi menumpang mandi kolam jer… boleh? ;) Boleh laaa labu…. Hotel ni 5 bintang memang sangat cantik tapi apa tau kelemahan hotel 5 bintang? Kelemahannya takdak bulan…. Hahahhaa… Taklah, gurau saje. Kelemahannya bilik air tidak ada paip air, cuma tisu saja disediakan ye. Jadi agak kurang selesa bagi orang² muslim. Itu yang tak berapa gemor tu… Lagipun hotel ni dah penuh, kami menginap area berdekatan situ juga. Encik suami berulang pergi conference pun dekat je.

mandi kolam

Jelesss okayy tengok kanak² riang je mandi. Mak² ni memendam rasa saja. Ahakss~

mandi kolam5

Anak² saya ni dibenarkan mandi-manda di kolam renang kanak²/bayi sahaja, kecuali kakak seorang saya lepaskan mandi di kolam dewasa sebab dia dah tinggi sikit.

mandi kolam2

Merah² mata dah tu. Janji bahagia ~

parkroyal 2010

Ini gambar kenangan 2 tahun sudah….

huzaifah4

Mujurlah Ummi ada si comel ni sebagai teman… taklah kesunyian sangat. Ingat lagi gambar saya memeluk Zaid yang kesejukan lepas mandi kolam 2 tahun sudah di sini… Cepatnya masa berlalu….

huzaifah3

Jaga-jaga… dia dah mula bangun dari tempat duduk….

huzaifah

Ini bukan di tepi kolam. Huzaifah dah mula bosan tadi kan, so saya bawa dia tengok tepi pantai pula. Nampak di belakang tu? Paraglider! Teringin giler saya nak naik benda tu. Waahhh~ Tapi agak mahal, RM80 seorang. Boleh naik dua orang sekaligus terbang² ;)

huzaifah

"Ummi….. tak aci… saya pun nak mandi juga…." gitu agaknya yang Huzaifah nak kata :p

Okay ini cerita hari kedua. Hari pertama hanya si Abang seorang je yang mandi kolam ketika kami makan tengahari di dalam hotel. Makan percuma…. :)

Hari ketiga tanpa dirancang, anak² merasa mandi laut walaupun sebentar… Hari pertama dan kedua tak dapat sebab bila petang je hujan. Pagi hingga tengahari pula kami hanya melepak dalam bilik penginapan. Suami sibuk conference, saya pula tak larat nak handle sorang diri. Lagipun kena berjalan melintas jalanraya untuk ke pantai, jadi tangguhkan dulu hasrat bermain di tepi pantai @ bermandi-manda.

pantai batu ferringhi

Tiada gambar dekat dan jelas untuk mandi laut ni… sebab saya sibuk bermain air dengan anak-anak lepas berkuda ;)

Ye… tak disangka-sangka kami merasa pengalaman baru menunggang kuda. Bayarannya RM30 sekali naik untuk seorang atau dua orang. Saya menunggang kuda dengan Onie, Kakak dengan Abang. Encik suami, Zaid dan Huzaifah sekadar jadi pemerhati ;)

horse-riding_3

horse-riding_4

Si Abang Ukasyah macam geli² pada mulanya… :)

horse-riding_2

horse-riding_5

First time ever naik kuda weihhh…. geli-geli juga mulanya. Baru tau bezanya tengok orang naik kuda dengan naik kuda sendiri. Tersenget-senget duduk dibuatnya. Asalnya bermati-matian saya taknak naik, tapi suami pujuuuuk juga suruh naik. Kuturutkan jua ~

Tips untuk menunggang kuda? Erm ekceli bukan menunggang pun, kami sekadar duduk atas kuda sambil dipimpin oleh 'caretaker' kuda tersebut… Jalan-jalan around 400 metres total ulang-alik. Malu sehh orang tengok je :p .

Menurut lelakiidaman.com,

Perkara pertama yang perlu diberi perhatian semasa menunggang kuda ialah penunggang perlu memastikan panjang tali pemijak kaki bersesuaian dengan keselesaan penunggang. Cara yang tepat mengukur kesesuaian panjang tali pemijak kaki ini ialah dengan mengukurnya di bawah lengan. Jika bahagian bawah mencapai besi pemijak berada tepat di bawah lengan maka panjang tali ini dikira sesuai digunakann semasa menunggang.

Semasa penunggang berada di atas kuda kedudukan penunggang perlulah duduk dan menegakkan badan. Ini bagi membantu kuda menetapkan keseimbangan dirinya dan bergerak dengan selesa. Sekiranya kedudukan penunggang tidak berada dalam posisi yang betul pergerakan kuda mungkin terjejas dan tidak lancar kerana cuba memastikan penunggang tidak terjatuh.

Baca lebih lanjut tentang tips menunggang kuda [klik sini]

Patutlah saya rasa macam tak stabil je kedudukan saya di atas kuda semasa ia berjalan, sebab saya asyik memandang ke bawah, sepatutnya memandang ke hadapan supaya kedudukan kita menjadi seimbang dan stabil.

horse-riding

Kelakar tau si Zaid takut² tengok kuda. Berpaut je kat seluar abahnye.

Kalian pun mesti cuba pengalaman menunggang kuda ni ye. Bestlah jugak… Feeling ala² puteri raja @ Fantaghiro la sikittt…. Ok bye !

Incoming search terms:

09 di tasek gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tasek gelugor - Google Blog Search


The 0ne & 0nly: Promosi SSPN-i <b>di</b> Kubang Menerong, <b>Tasek Gelugor</b>

Posted: 24 Nov 2012 05:24 PM PST

Start 10 - 17 Nov join promosi lagi.. Promosi SSPN-i di Kubang Menerong, Tasek Gelugor.. penat gak laa sebab lama sgt promosi nie...

Kami berlapan ke sana.. coz selepas abis je event ni kami akan bertugas di PTPTN Kedah .. terpaksa menumpang kat Kedah wat sementara waktu nie... 
Sebenarnya aku menjaga peminjam Pulau Pinang...
Banyak gak la aktiviti kat sini.. sambil jaga booth .. leh layan mcm2 event... 
Kami di hiburkan dengan nyanyian dari penyanyi ni.. tp x ingat lak nama dia ape.. hehehe
Aktiviti yg best jumpa upin n ipin.. ngalahkan budak2 ...


ni lak cenderahati dari upin dan ipin.. teruja btl...
Hari terakhir barulah membeli belah as usual..byk gak laa abis duit kat sini sbb panas sgt.. asyik beli air jer.. promosi ni x dpt sambutan sgt sbb tmpt yg jauh dan brg2 promosi pun byk dah abis.. so nasib baik laa ada event macam arm wrestling, battle of the band, dan ari terakhir ada sesi karaoke.. layan je laa.. hehehee...

~ iLLa fYRa ~

09 di Bayan lepas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bayan lepas - Google Blog Search


Dua suspek tikam pemandu bas kilang <b>di Bayan Lepas</b> dicari <b>...</b>

Posted: 10 Nov 2012 12:06 AM PST


BALIK PULAU – Polis sedang mencari dua lelaki bagi membantu siasatan berhubung kejadian seorang pemandu bas kilang maut ditikam dalam pertengkaran di hadapan sebuah kilang di Taman Perindustrian Bayan Lepas, Fasa 4 dekat sini Khamis lepas.


Ketua Polis Daerah Barat Daya, Supt Hatta Md Zin berkata mereka ialah A. Movin Naidu, 21, dari Lebuh Sungai Burung 2, Balik Pulau dan rakannya R. Thinakaran, 24, dari Taman Nyaman Indah juga dari Balik Pulau.


Beliau berkata usaha mengesan mereka sedang giat dijalankan dan berharap orang ramai yang mengenali mereka agar menghubungi mana-mana balai polis.


"Movin Naidu yang baru sahaja tamat pengajian di sebuah kolej swasta di di sini dan rakannya yang tidak bekerja dipercayai masih bersembunyi di sekitar Pulau Pinang," katanya kepada Bernama.


Beliau berkata siasatan awal mendapati mangsa S. Suresh Raja, 37, ditikam berikutan telah menunjukkan isyarat lucah kepada suspek sebelum berlaku pertengkaran.


Sementara itu Hatta berkata polis juga telah menahan seorang wanita berusia 20-an dua hari lepas bagi membantu siasatan kes berkenaan dan direman sehingga 15 Nov ini.


"Wanita yang ditahan itu berada bersama dua lelaki berkenaan semasa kejadian. Polis berjaya menahannya di Balik Pulau bagi membantu siasatan kejadian terbabit," katanya dan menambah kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.


Mangsa yang mengalami kecederaan parah di bahagian pinggang dan bahu maut ketika dalam perjalanan ke hospital.- Bernama

09 di tanjung tokong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung tokong - Google Blog Search


Darah Satria: Giliran Madrasah <b>Tanjung Tokong</b> pula dirobohkan <b>...</b>

Posted: 14 Dec 2012 10:08 PM PST

DAP nampaknya semakin hari semakin kurang ajar. Kali ini melibatkan madrasah di Tanjung Tokong pula.

Penduduk Tanjung Tokong di sini menentang tindakan Majlis Agama Islam dan Mufti membenarkan untuk merobohkan Madrasah Al-Taqwa yang berusia 87 tanpa mendapatkan persetujuan jawatankuasa madrasah berkenaan. Madrasah itu ditubuhkan oleh nelayan kawasan itu dan tapak asalnya adalah di tepi laut.

Setelah ditebus guna ia dipindahkan ke tapak baru iaitu tapak sekarang. Setiausahanya, Shafiq Iqmal Md Elias berkata, beliau kesal dengan tindakan Majlis Agama Islam negeri dan pihak mufti meluluskan untuk merobohkan madrasah itu dan membina semula di tapak asal berhampiran Masjid Tuan Guru Tanjong Tokong.

 "Kami tidak bersetuju madrasah ini dipindahkan di tempat lain terutama di sebelah Masjid Tuan Guru Tanjong Tokong dan patut dinaik taraf di tapak yang sedia ada dan dimakmurkan terus dari masa ke semasa.

 "Persoalannya, bagaimana pihak mufti dan Majlis Agama Islam negeri boleh memberi kebenaran untuk merobohkan madrasah berkenaan tanpa merujuk kepada Jawatankuasa Madrasah At-Taqwa," katanya di sini, kelmarin.

                                 

 Menurutnya, selama ini segala pengurusan dan perbelanjaan madrasah diuruskan oleh jawatankuasanya tanpa mendapat bantuan daripada Majlis Agama Islam negeri sehingga wujud bangunan yang sedia ada seperti sekarang.

 Beliau yang menentang segala usaha untuk merobohkan madrasah itu mendakwa, pembinaan madrasah didirikan secara sah dan sesuai ditempatkan di tapak yang sedia ada untuk mengekalkan sebagai kampung warisan ketika sidang Dun Pada 3 November lalu.

 "Sebarang keputusan tentang masa depan madrasah ini wajib mendapat persetujuan kami yang bertanggungjawab terhadap kelestarian," katanya. Bantahan itu disuarakan oleh wakil dan penduduk kampung itu dengan dihadiri kira-kira 50 orang.

Sementara itu, penduduk, Suraya Kader Ibrahim, 24, berkata, madrasah itu sering diakses oleh penduduk untuk mendirikan solat berjemaah, majlis-majlis ilmu, ceramah, usrah dan solat hari raya.

 "Tempat ibadat ini sering diimarahkan oleh penduduk setempat terutamanya untuk menguruskan hal-hal yang berkenaan kematian. "Ia tidak boleh dirobohkan kerana banyak kegunaan kepada masyarakat setempat,

Gua nak tanya kat puak-puak PAS.. mana p suara PAS?? Kenapa diam membisu  bila  rumah ibadat orang-orang Islam hendak diroboh DAP Musibat??
Kenapa PAS tak berani bersuara menentang kezaliman rakannya DAP??
 Jawapannya sebab  ketua mereka sedang tidur.!

Mana p Malik Kasim ?? Malik Kasim Kan BARUA DAP..

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


Adoption Drive & Charity Sales SCRATCH <b>di BUKIT</b> <b>...</b> - MamaBetty&#39;s

Posted: 21 Nov 2012 10:23 PM PST

As Salam....

Weeiiiii....ni nak warwarkan...berita terkini lagi sensasi..err..sensasi la sangat kaannn...

Kucing Terbiar & Anjing Jalanan akan mengadakan Adoption Drive dan booth Jualan amal di Cat Show anjuran The Official Site of Kelab Kucing Malaysia (KKM) seperti butiran berikut :

TARIKH : 24 & 25 NOVEMBER 2012
MASA : 10AM-5PM
TEMPAT : BUKIT JAMBUL SHOPPING MALL, PULAU PINANG.

Ada beberapa ekor kucing comel yang akan di carikan rumah baru untuk mereka.

Jika anda berhasrat untuk adopt kucing di adoption drive kami, boleh bawa carrier sekali bagi memudahkan anda membawa pulang.

Ada barangan SCRATCH dan tabung derma untuk anda menyalurkan sumbangan ke Dana SCRATCH.

Headband telinga kucing ini antara barang yang mesti ada di booth kami sebagai barangan jualan amal bg mengisi dana kami. 



JEMPUT SINGGAH KE BOOTH KAMI.

BANTU SEBARKAN.
TERIMA KASIH.
P/S: Kami gerak ke Penang esok..woohoooo!!! cya!!

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Sep 2012 11:49 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PER3 Malaysia: Gegaran 8.9 Skala Richter <b>Di Bukit Jambul</b>

Posted: 15 Apr 2012 05:35 PM PDT

15hb April: Alhamdulillah dengan limbah kurnia Ilahi, Mesyuarat Institusi Ayahanda Pertiga Malaysia yang kedua berjalan dengan lancar dan teratur di Hotel Vistana , Bukit Jambul Pulau Pinang. Persidangan kali ini dihadiri hampir ke semua Ayahanda dari seluruh pelusuk Malaysia.

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


Ada Apa <b>di Balik Pulau</b> ??.. | MyMekar.com

Posted: 17 Dec 2012 06:35 PM PST

Tajuk bikin gempak ! :mrgreen:

Selepas lama menyepikan diri dari dunia blogging, kini daku kembali lagi. Bukan merajuk ker apa, tapi macam ketandusan idea bagi merancakkan suasana blog daku ini.

Takpa, entri daku hari ini simple jerk. Jalan-jalan ke Pulau Pinang. hehe. Daku berada di sana sekitar 2 minggu lps.

Sebut sahaja DURIAN Balik Pulau, Pulau Pinang, sesiapa yang sudah merasainya pasti bersetuju bahawa kualiti raja buah dari dusun di situ adalah yang terbaik. Ia turut dikenali sebagai durian bukit kerana kebanyakan dusun duriannya terletak di kawasan tanah tinggi. Itu juga salah satu faktor menjadikan buah durian Balik Pulau lebih istimewa berbanding kawasan lain di Pulau Mutiara.

Jika berkunjung ke Pulau Pinang ketika ini, singgah sahaja ke Anjung Indah yang terletak di Jalan Tun Sardon menghala ke Balik Pulau untuk menikmati Pesta Durian & Buah-Buahan 2012.

ada beberapa deretan gerai menjual buah-buhanan termasuk yg paling famous adalah buah durian. macam2 jenis durian ada di jual.  masa daku & mr suami menapak ke sini dua minggu lepas, jam sudahpun menunjukkan lewat petang. banyak buah telah habis dijual.  seeloknya nasihat daku kalau nak membeli durian & lain2 buah perlu sampai sini sekitar jam 1o pagi.

gambar ni pinjam dari blog mywisewife.com. Daku xdapat merasai suasana meriah ni krn tiba lewat petang. rugi..rugi..sangat weh !

Cuma dpt melihat pemandangan indah di Balik Pulau. – di bahagian belakang tapak jualan buah, kelihatan sebahagian pemandangan negeri Pulau Pinang dari atas puncak bukit

pengunjung2 menikmati pemandangan indah sambil menghirup udara yg segar di puncak bukit. aduhai..nyamannya suasana bila berada di sini

panjat tangga ni utk melihat pemandangan lebih tinggi.

Sebenarnya tujuan utama daku ke sini bukan untuk membeli buah durian krn minggu sebelumnya mr suami dah pun berjaya memborong durian di sini bersama rakan-rakannya. Nasib baik la daku bukan hantu durian. Kalau tak, pasti kempunan nak pekena derian. Petang tu kami cuma nak bersiar-siar hirup udara ptg. Mr suami yg gigih benar memandu melalui jln bengkang-bengkok semata2 nak tunjuk pada daku lokasi sebenar Durian Balik Pulau. Pemandangan hijau cukup mempesona apabila melihat satu demi satu kawasan dusun buah-buahan terutamanya dusun durian. Ini pengalaman pertama daku ke sini manakala mr suami entah berapa kali beliau ke sini memandangakan beliau warga Penang yg 'hantu durian' :P

sempat juga daku snap gambar buah hasil borongan mr suami sebelum ni

alo..lo..lo..byk nye derian ! ni mau kolestrol naik blk nih !. kat atas ni mr suami beli durian jenis 101 dan durian labu (tak nampak pbezaan ketara kan? tp kat penutup bekas tu ada tulis nama derian, tu yg buat daku tau tue). Tak pasti berapa biji durian diborongnya krn semuanya siap di packing dlm bekas tuppeware sbb mr suami tak rajin nak kopek sendiri. harganya pun daku tak tau sbb mr suami membeli tanpa kehadiran si isteri. itu sebabnya beliau lupa diri semasa membeli..hoho..

Kenapa durian sini menjadi sebutan?? .. Kata orang, keunikkan rasa durian dari Balik Pulau mungkin kerana dusunnya di kawasan berbukit dan belum tercemar (kiranya fresh dr ladang laa). Oleh itu, bagi penggemar buah durian, apalagi yg ditunggu-tunggu. Ayuh ber"pesta" durian ke Pulau Pinang.

kata mekar : Durian byk2 tu daku dah berjaya membuat crepe durian yg menjadi fenomena sejak kebelakangan ini. Nanti ada kerajinan daku tempek cara2 nak buat crepe durian pula.

Update 23 December 2012 : Cara-cara membuat Durian Crepe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

09 di Gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Gelugor - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Nov 2012 01:44 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Nov 2012 01:14 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Sep 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Sep 2012 03:07 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Melayu Baru: MAMPUKAH PARLIMEN TASEK <b>GELUGOR</b> <b>...</b>

Posted: 13 Sep 2012 12:14 AM PDT

Pejam celik, pejam celik, kita sudah pun menghampiri penghujung Bulan Syawal. Bermula dari hari raya hingga kini rasanya dah tak terhitung jumlah rumah terbuka yg SMB hadiri. Menariknya, kali ini boleh dikatakn hampir semua rumah terbuka menghidangkn menu sate. Hinggakn ada rumah yg sudah tidak menghidangkn menu wajib seperti ketupat, lemang atau nasi himpit. Mungkin ini merupakan satu trend baru. Rasanya kalau diperiksa tahap kolesterol dalam badan mungkin akan naik dari normal.

1.  Mood Aidilfitri kian berlalu. Perkara yg sebelum ini menjadi teka teki kini kembali menjadi sebutan. Seluruh rakyat Malaysia hanya menantikan pengumuman Perdana Menteri berkenaan tarikh pembubaran parlimen yang dijangka akan dibuat pada bila-bila masa sahaja.

2.  Seperti juga tarikh yg akan dipilih oleh Pm, nama bakal calon yg akan bertanding juga menjadi spekulasi di mana-mana. Dari kedai kopi hingga ke hotel 5 bintang, masing-masing meneka-neka nama yg akan bertanding. Dan pastinya ramai juga yg kini sedang sibuk melobi dan menonjolkan diri untuk dipilih sebagai calon.

3.  Begitu jugalah senarionya yang berlaku di Parlimen Tasrk Gelogor. Sudah ada nama-nama yg disebut untuk bertanding baik di kerusi parlimen mahupun DUN. Semuanya mempunyai peluang yg sama rata hinggalah dimuktamadkan oleh Pengerusi BN.

4.  Perlu diingat, Tasek Gelugor merupakan kubu kuat Umno Bn di Pulau Pinang. Parlimen dan ketiga-tiga Dun nya tidak pernah kalah lg sejak dari mula kerusi ini diwujudkan. Persoalannya, jika dilihat senario politik baik di peringkat nasional mahupun tempatan, mamapukh ia kekal menjadi kubu kuat Umno Bn.

5.  Tan Sri Nor Mohamed Yaacop merupakan penyandang kerusi Parlimen. Di pihak musuh politiknya, sudah banyak kelemahan dan kekurangan kini diungkit-ungkit. Isu rebat road tax, dana feedlot, pembabitan setiausaha politiknya dgn rasuah dan bermacam lagi kini menjadi liabiliti kepada Tan Sri Nor.

6.  Tapi di pihak rakyat, lain pula ceritanya. Jika hendak dibandingkan dengan penyandang kerusi sebelum beliau, memang tak dinafikan, banyak perubahannya. Lihat saja pembangunan yang dibuat di Tasek Gelugor. Sudah byk projek mega yg menapak di TS. Maklumlah, Tan Sri Nor merupakan orang kuat JPM bahagian Unit Perancang Ekonomi.

7.  Akhir-akhir ini, bekas ahli parlimen Tasek Gelugor, Dato' Seri Mohamad Shariff Omar berura-ura mahu semula kerusi parlimen. Menggunakan salutan Perkasa, beliau dilihat cuba menarik semula sokongan rakyat. Janji Tan Sri Nor yg dikatakan hanya mahu duduk sepenggal kini mula diungkit.

8.  DS sbg orng lama pasti mempunyai connection kuat di peringkat pusat. Perlu diingat, PM merupakan bekas bos beliau sewaktu memegang jawatan DO Pekan dahulu manakala beliau pernah kerja sebumbung di Kem Pertanian bersama Tan Sri Muhyiddin.

9.  Itu di peringkat pusat, di pihak rakyat pula, DS Shariff memang disayangi rakyat disebabkn sikap beliau yg mengambil berat dan prihatin dgn org2 kampung. Tapi disebabkb sikap buruk beliau yg tidak suka ada pihak yg menetang cakap atau lebih hebat drpd beliau menyebabkan kepimpinan ketandusan pelapis. Pastinya ramai pemimpin tempatan yg pernah beliau jatuhkn tidak mahu beliau kembali. Apatah lagi dgn kedudukan beliau yg tidak lagi memegang sebarang jawatan di peringkat bahagian akan menyukarkan lagi peluang menjadi calon.

10. Seorang lagi pesaing yg pastinya tidak mahu ketinggalan adalah Ketua Bahagian Umno Tasek Gelugor sendiri yakni YB Ustaz Shahabuddin. Beliau merupakn penyandang Dun Permatang Berangan. Namun dari segi populariti beliau sedikit terkebelakang. Mungkin disebabkan latar belakang beliau yg lebih cenderung dalam bidang agama berbanding politik.

11. Kelemahan beliau yg kurang turun padang tidak disenangi masyarakat terutama orang kampung. Namun perlu diingat, ustaz pasti akan menggunakan kedudukan dan pengaruh beliau sebagai Ketua Bahagian untuk dipilih sebagai calon.

12. Kesimpulanya, ketiga-tiga calon memiliki peluang yg sama rata. Golongan berpendidikan dan masyarakat urban lebih cenderung memilih Tan Sri Nor kerana pembangunan yg beliau bawa membuka lebih byk peluang mencari makan. Orang-orang kampung lebih menyenangi sikap ramah dan prihatin DS Shariff. Manakala kelompok yg pernah di'kepak' oleh DS Shariff dan pada masa yg sama tidak dpt cari makan dgn kepimpinan TS Nor mungkin lebih menggemari Ustaz, atau mungkin terus lompat menyokong pembangkang.

Apapun, setiap keputusan terletak di tangan Pengerusi BN. Kita hanya mampu membuat pelbagai telahan dan spekulasi. Insya Allah, jika ada kelapangan, kita akan bercakap berkenaan pemilihan calon di peringkat DUN.

Published with Blogger-droid v2.0.9

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2012 01:30 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Sep 2012 01:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

teganuku: 2,000 Hadiri Rumah Terbuka Rahman Bakar <b>di Gelugor</b> <b>...</b>

Posted: 26 Aug 2012 08:16 PM PDT


Lebih 2,000 tetamu membanjiri Rumah Terbuka Aidilfitri di kediaman Senator Datuk Abdul Rahman Bakar, di Kampung Gelugor Kedai, Kuala Terengganu, kelmarin25 Ogos).

Turut hadir memeriahkan majlis anjuran bekas Ahli Parlimen Marang dan isteri, Datin Robiah Hitam itu adalah Menteri Besar, Datuk Seri Haji Ahmad Said dan isteri, To' Puan Seri Norliza Mahmud serta anak-anak, kira-kira jam 1.30 petang.

Hadir sama, Ketua Pergerakan Pemuda Umno Negeri, Saiful Bahri Baharuddin dan beberapa pemimpin politik serta pegawai kanan kerajaan .

Pada kunjungan itu, Menteri Besar mengucapkan terima kasih dengan jemputan dan kehadiran penduduk tempatan yang memeriahkan sambutan rumah terbuka anjuran pemimpin yang pernah digelar `giant killer' berkenaan.

"Majlis seumpama ini mampu mengeratkan hubungan antara kita khususnya yang terdiri daripada pelbagai latar belakang, berlainan parti dan ideologi.

"Bagaimanapun, di kesempatan ini saya berharap penduduk di sekitar Marang ini merenung semula sejarah dan perkembangan semasa di sekeliling kita mengenai apa yang sudah kerajaan Barisan nasional (BN) laksanakan hari ini yang memberi pelbagai manfaat kepada kehidupan kita dari kecil sehingga dewasa," katanya.

Beliau berkata, jika penduduk Marang memilih BN pada Pilihan Raya Umum ke-13 nanti, lebih banyak kemajuan dan pembangunan dapat dilaksanakan selaras dengan kesinambungan pentadbiran di peringkat Parlimen, negeri mahu pun Pusat.

Teganukita

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Nov 2012 01:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2012 01:30 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Sep 2012 01:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

teganuku: 2,000 Hadiri Rumah Terbuka Rahman Bakar <b>di Gelugor</b> <b>...</b>

Posted: 26 Aug 2012 08:16 PM PDT


Lebih 2,000 tetamu membanjiri Rumah Terbuka Aidilfitri di kediaman Senator Datuk Abdul Rahman Bakar, di Kampung Gelugor Kedai, Kuala Terengganu, kelmarin25 Ogos).

Turut hadir memeriahkan majlis anjuran bekas Ahli Parlimen Marang dan isteri, Datin Robiah Hitam itu adalah Menteri Besar, Datuk Seri Haji Ahmad Said dan isteri, To' Puan Seri Norliza Mahmud serta anak-anak, kira-kira jam 1.30 petang.

Hadir sama, Ketua Pergerakan Pemuda Umno Negeri, Saiful Bahri Baharuddin dan beberapa pemimpin politik serta pegawai kanan kerajaan .

Pada kunjungan itu, Menteri Besar mengucapkan terima kasih dengan jemputan dan kehadiran penduduk tempatan yang memeriahkan sambutan rumah terbuka anjuran pemimpin yang pernah digelar `giant killer' berkenaan.

"Majlis seumpama ini mampu mengeratkan hubungan antara kita khususnya yang terdiri daripada pelbagai latar belakang, berlainan parti dan ideologi.

"Bagaimanapun, di kesempatan ini saya berharap penduduk di sekitar Marang ini merenung semula sejarah dan perkembangan semasa di sekeliling kita mengenai apa yang sudah kerajaan Barisan nasional (BN) laksanakan hari ini yang memberi pelbagai manfaat kepada kehidupan kita dari kecil sehingga dewasa," katanya.

Beliau berkata, jika penduduk Marang memilih BN pada Pilihan Raya Umum ke-13 nanti, lebih banyak kemajuan dan pembangunan dapat dilaksanakan selaras dengan kesinambungan pentadbiran di peringkat Parlimen, negeri mahu pun Pusat.

Teganukita

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved