Khamis, 6 Jun 2013

09 di bagan ajam - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

09 di bagan ajam - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 25 May 2013 01:29 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 10 May 2013 01:27 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2013 01:47 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pertandingan Memancing 2013 <b>di</b> Pantai Bersih <b>Bagan Ajam</b>

Posted: 01 Mar 2013 11:38 PM PST



30 Bersama Komuniti 1Malaysia ingin memaklumkan bahawa Pertandingan Memancing 2013 yang akan berlangsung di Pantai Bersih Bagan Ajam, Butterworh R&R Pulau Pinang pada 24 Mac 2013  terpaksa ditunda ke satu tarikh yang akan diberitahu kelak.
"Pertandingan ini terpaksa ditunda atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. Pihak kami akan memaklumkan tarikh baru pertandingan ini apabila tiba waktunya.
Perkara ini ditegaskan oleh jurucakap penganjur, Abang Shah dalam perbualan telefon dengan Joran Pancing hari ini.

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 01:45 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pertandingan Memancing 2013 <b>di</b> Pantai Bersih <b>Bagan Ajam</b>

Posted: 01 Mar 2013 11:38 PM PST



30 Bersama Komuniti 1Malaysia ingin memaklumkan bahawa Pertandingan Memancing 2013 yang akan berlangsung di Pantai Bersih Bagan Ajam, Butterworh R&R Pulau Pinang pada 24 Mac 2013  terpaksa ditunda ke satu tarikh yang akan diberitahu kelak.
"Pertandingan ini terpaksa ditunda atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. Pihak kami akan memaklumkan tarikh baru pertandingan ini apabila tiba waktunya.
Perkara ini ditegaskan oleh jurucakap penganjur, Abang Shah dalam perbualan telefon dengan Joran Pancing hari ini.

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Mar 2013 01:32 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Sep 2012 01:31 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Sep 2012 01:38 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Sep 2012 01:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mantan Pengerusi PGMPPS/KGMMB Pulau Pinang Menerima PJB

Posted: 21 Sep 2012 06:04 PM PDT

Tn. Hj. Abdul Waris Darus dilahirkan di Balik Pulau, Pulau Pinang pada 20 September 1945. Kini beliau berusia 66 tahun dan menetap di Bagan Ajam, Butterworth, Pulau Pinang. Beliau berkahwin dengan Asma Binti Omar yang juga merupakan pendidik dan mereka telah dikurniakan tiga orang cahaya mata.
Beliau memulakan zaman persekolahan pada tahun 1952. Sekolah pertama beliau ialah Sek Melayu Titi Teras, Balik Pulau hingga tahun 1954. Kemudian beliau ke Sek. Men. St. George Balik Pulau pada tahun 1955 hingga 1962. Beliau mendapat latihan guru di Maktab Latihan Guru Pulau Pinang pada tahun 1963 hingga 1965. Kemudian melanjutkan pelajaran di USM Pulau Pinang pada 1979 hingga 1983.
Abdul Waris Darus memulakan perkhidmatan sebagai guru pada 1 Januari 1966. Beliau seorang yang banyak memperoleh pengalaman mengajar. Beliau banyak mencurahkan bakti demi membantu mendidik anak bangsa untuk menjadi warga yang berilmu dan beramal. Antara sekolah yang pernah beliau berkhidmat ialah:
v  1966 – 1967:  SK Temoyong, Langkawi (Guru Penolong).
v  1968: SK Bayas, Langkawi.
v  1969 – 1977: SK Pendang, Kedah.
v  1978 – 1979 SK Permatang Janggus, Pulau Pinang.
v  Pada Tahun 1979 – 1983 melanjutkan Pelaran Ke USM.
v  1984 – 1992: SMK Dato' Onn, Seberang Perai Tengah.
v  1993 – 1994:  SMK Permatang Rawa, S. Perai ( Guru Penolong Kanan).
v  1994 – 2000: SMK Dato' Onn, S. Perai (Guru Penolong Kanan).
Sepanjang perkhidmatan beliau banyak menganjurkan program, mencurahkan idea dan membuat transformasi. Antara yang dapat disumbangkan oleh beliau ialah :
v  1977 – 2000: Program Mentor Mantee
Program ini membolehkan pelajar diberi perhatian yang lebih dengan mengadakan seorang guru diberi lima orang pelajar. Mereka akan dipantau dan diberi perhatian yang lebih.
v  1995 – 2000: beliau memperkenalkan Kadet Bomba, Silat Lincah di sekolahnya.
v  1995 – 2000: membangunkan program sekolah dalam taman di sekolahnya.
Dalam program ini pelbagai usaha telah digembling untuk menjadikan impian satu realiti antaranya menggadakan anjung ilmu, mini muzium sekolah, pondok ilmu, menjadikan kebersihan satu amalan gaya hidup yang sihat. Turut diwujudkan ialah perpustakaan mini. Semua ini dilakukan bagi menarik minat membaca dalam kalangan pelajar.
v  1994 – 2000: menganjurkan majlis perkembangan staf untuk mewujudkan kerjasama di kalangan staf dan percambahan ilmu.
Pentadbiran sekolah (1994 – 2000)
v  Pengurusan kewangan yang baik dan cekap.
v  Pengurusan bilik darjah yang sistematik dan teratur.
Beliau memperoleh kejayaan yang bermakna antaranya ialah program komputer yang dicetuskan beliau menjadi Johan Peringkat Negeri  tahun 1998 yang dikenali program MATA (Rekacipta).  Pada tahun 1999 pula, program tersebut berjaya mendapat tempat ke-3 antara sekolah-sekolah Malaysia.
Beliau juga gigih memulihkan penagihan dadah dalam kalangan pelajar dan masyarakat. Program Pemulihan yang diperkenalkannya pada tahun 1988–1990 berjaya membantu mengenalpasti penagih dan menghantar mereka ke Pusat Serenti untuk dipulihkan.
Antara aktiviti lain yang beliau terlibat adalah :
v  1991  - 1994: Pengerusi JKKK Daerah Seberang Perai.
v  1997 – 2003: Pengerusi Qariyah.
v  1998 – 2000: Timbalan Pengerusi SK Agama Rakyat (KAFA).
v  1998 – 2000:  Penasihat Belia Daerah Seberang Perai.
Beliau juga terlibat dalam urusan masjid Jabatan Agama Islam seperti pengurusan jenazah, mengambil tugasan pegawai masjid, urusan hal ehwal perkahwinan anak qariyah serta terlibat dalam urusan latihan bakal imam. Sekolah agama yang diwujudkan adalah untuk memastikan anak-anak qariyah kampung beliau mendapat pendidikan  agama  dan Kelas Fardu Ain.
Sebagai Pengerusi Sekolah Agama Rakyat (Darul Hikmah) Pulau Pinang yang dilantik pada tahun 2000 hingga kini, beliau terlibat dengan pelbagai aktiviti. Beliau menganjurkan pertandingan hafazan di surau dan masjid. Di samping itu beliau turut mewakili sekolah agama tersebut menandatangani MOU dengan  Sekolah Agama di Pattani, Selatan  Thailand. Di dalam MOU tersebut terdapat program pertukaran guru dan murid serta meluaskan penggunaan Bahasa Melayu dalam kalangan Pelajar Thailand.
Abdul Waris Darus bertanggungjawab menyatukan semua daerah menjadi satu pertubuhan bersifat negeri bagi memudahkan urusan dalam pentadbiran Persatuan Guru-Guru Melayu Pulau Pinang dan Seberang Perai. Ini bukan sahaja memudahkan proses pentadbiran tetapi juga dapat mempermudahkan lagi urusan pembayaran yuran oleh ahli yang bersara. Mewujudkan kerjasama  KGMMB Pusat dan cawangan Negeri untuk urusan yuran dan kebajikan. Mencadangkan satu bangunan baru diwujudkan di Seberang Perai (bangunan sekarang di Taman Koperasi Guru Tanah Liat Bukit Mertajam – 2010). Kegiatan luar yang disertai oleh beliau adalah:
v  1985 – 1988: Pengerusi KGMMB Pulau Pinang
v  1998 – 1995: AJK Persatuan Guru-Guru Melayu Pulau Pinang dan Seberang Perai  (PGMPPS).
v  1998 – 1995: AJK  KGMMB Cawangan Pulau Pinang.
v  1996 – 2000: Pengerusi KGMMB Cawangan Pulau Pinang.
v  2008 – 2012: AJK Persatuan Guru PESARA.
Abdul Waris Darus menamatkan perkhidmatan pada 20 September 2000 sebagai kakitangan kerajaan. Namun, meneruskan  mengajar sebagai tutor di Open University Cawangan Pulau Pinang dari tahun 2000 hingga 2004. Atas usaha gigihkepada negeri dan masyarakat beliau menerima beberapa anugerah iaitu:
v  2001 – Pingat Jasa Masyarakat (PJM)
v  1993 – Pergerakan gaji melintang
2011 – Tokoh Kepimpinan PGMPPS

CeLoteh CikEyra: Taiping & R&R <b>Bagan Ajam</b>

Posted: 16 Sep 2012 12:00 AM PDT

Selamat Hari Malaysia semua,hehe..yee saya tahu hari Malaysia dah lepas,tapi saya tak 
peduli jugak,dah lepas ke belum,apa yang penting keamanan negara Malaysia perlu 
diperilihara & dijaga sentiasa, sape lagi yang nak jaga keamanan negara kita,kalau bukan 
anak bangsanya sendiri.Ayuhhh sama-sama kita menjaganya..Wahh patriotik sangat kau 
kan..muehehehe. Okayah la straight to the point,sebenarnya nak cerita-ceriti nih...
Hari Malaysia jatuh pada 16/9/2012 ( Sunday ) sebenarnya kite ade pergi janjanjalan 
itik,jalan ayam,di mana lubang kancil seribu lima ratus,tinggal dalam mulut meeeeraah...
Ok tipu jee..kite ada pergi jalan-jalan dekat Taiping,Perak. A'ahh tempat yang femes dengan Zoo 
Taiping, Muzium & Taman Tasik.

Muzium Taiping sumber pakcik google
Taman Tasik Taiping sumber pakcik google
Selain dari tempat-tempat di atas,dekat sini jugak ada Taiping Sentral
Taiping Sentral berjiran dengan Tesco, kalau taksilap,dekat Taiping Sentral ini lah satu-
satunya yang ada panggung wayang di Taiping nih.Maaf jika saya silap.
Taiping Sentral ni sama je dengan Shopping complex yang lain, tapi disebabkan tak
 pernah lagi jejak kaki di sini keterujaan tehadap Beliau sangat memuncak tingginya.hehe
Lunch time,kiteorang decide makan dekat foodcourt Tesco, sebab cik abg tu nak makan
 nasi,so kena makan dekat foodcourt Tesco lah, dekat Taiping Sentral setelah ditinjau-
tinjau tak terdapat foodcourt pun, yang ada semua makan fastfood . Perut melayulah 
katakan tak jumpa nasi 1 hari boleh migrain gamaknya ayat sindir utk cik abg
 Tomyam Calypot,ini memang my fevert. Sedap
Harga makan di sini agak murah jika dibanding dengan harga foodcourt di tempat lain,dan 
menjadi tanda tanya kepada kami hingga sekarang,dekat sini takde tax ke? 
Masa jalan-jalan dekat Taiping Sentral,terjumpa kedai jual Pan keki Doraeyaki disebabkan
 pengaruh Doremon yang melampau-lampau aku memberontak meminta dia 
belikan ini. Nahh perasa peanut 1,cokelat 1 & stawberi 1.hehehe. Bila dah 
terhegeh-hegeh nanak,begitu jugaklah terhegeh-hegeh nak habiskan,last-last sumbat 
kedalam perut dia jugak,bagus tak membazir. Doraeyaki ni taklah segemuk Doraeyaki 
Doremon tu,tapi rasanya boleh tahan jugak,nice
Gambar suka-suki,tiada motif
lepas makan-makan Doraeyaki, sambil cuci-cuci mata tengok orang naik Itik,dah snap 
gambar 10-20 keping,tibalah masa kami beredar, aktiviti seterusnyaa menuju ke gerai 
 Gerai yang terletak dekat tepi jalan, satu hala dengan perjalanan balik kami. Sasaran pada petang ini ialah gerai menjual Yong Tau fu..
 dah alang-alang pakcik sebelah jual sate,oder jugak lah 10cucuk sate ayam,tak sampai hati pulak takoder,hewhew
Yong Tau fu..Main ambil je,bila dah hidang macam ni,banyaklah pulak,huhu.Sekali lagi perutnya menjadi mangsa...
Perut pun dah kenyang dan maju kedepan,ingat nak terus balik, tapi tercetus pulak niat
 nak bawa family dia pergi jalan-jalan kat tepi pantai, secara rela paksa,aku diheret 
bersama-sama. Singah di rumah dia untuk mengambil mak,abah & adik-adiknya,sebelum 
tu,aku dah inform dah dekat myfamily. So myfamily izinkan, itu pun sebab family dia ada 
sama, kalau tak jangan haraplah, malam-malam nak bawa anak dara orang pergi pantai 
,nak kena sekeh lah tue.Daripada Taiping,Perak terbang ke R&R Bagan ajam, tak sangka R&R ditepi pantai itu menjadi pilihan orang ramai untuk beristerehat.
sory gambar blurr, just nak beritahu dekat sini ada Beach Night Market..Gerai yang dibuka takbanyak sangat,tapi meriah lah jugak.
 Bersama adik perempuannya,
sorang ni je adik perempuan dia,adik beradik yang lain semua lelaki
 bakal adik & ibu ku..mueheheh..gediks
Hari pun dah jauh malam, jomlah kita balik

★Thankiss sebab bace★

Rakyat Pulau Pinang Bantah Terowong Bawah Laut ‹ Kamaluddin&#39;s <b>...</b>

Posted: 19 Mar 2013 07:40 PM PDT


Posted by Kamaluddin @ 阿列克斯 on 20 Mar 2013 / 0 Comment

guanengMenurut Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Donald Lim Siang Chai pada akhir Januari 2013 yang lepas, projek pembinaan Jambatan Kedua Pulau PinangJual Tanah Masjid Bayan Mutiara Kerja Gila. Read more … » telah mencapai kemajuan 90.15% dan dijangkakan siap sepenuhnya seawal September 2013 atau selewat-lewatnya dua bulan kemudian.

Apabila siapnya projek itu kelak, sebahagian besar masalah kesesakan lalu lintas di Jambatan Pulau Pinang yang sedia ada dapat dikurangkan sekaligus memberi keselesaan kepada para pengguna untuk berulang alik dari pulau ke Seberang Perai.

Pengumuman tersebut nyata melegakan ramai pihak dan sudah tentunya mereka tidak lupa untuk berterima kasih kepada Kerajaan Pusat kerana tetap meneruskan projek itu sekalipun Kerajaan Negeri dikuasai oleh DAPJual Tanah Masjid Bayan Mutiara Kerja Gila. Read more … ».

Bagaimana pun tak sampai dua bulan kemudiannya, tiba-tiba sahaja Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan EngJual Tanah Masjid Bayan Mutiara Kerja Gila. Read more … » mengumumkan kesediaan Kerajaan Negeri sudah bersedia untuk membina terowong bawah laut menghubungkan Gurner Drive di bahagian pulau dengan Bagan Ajam di sebelah tanah besar.

Selama dua tahun semenjak April 2011 Lim Guan Eng senyap tanpa berita selepas pengumuman awalnya dulu, sekarang bila sahaja dekat nak PRU 13 tergesa-gesa mengumumkan projek tersebut digerakkan segera.

Nampak sangat DAP sedang bermain opera Cina untuk mengekang mood gembira khalayak ramai yang tika ini agak tidak sabar menantikan siapnya Jambatan Kedua Pulau Pinang. Adakah sandiwara ini berjaya menarik perhatian rakyat dan mengalih tumpuan umum kepada jasa Kerajaan Pusat?

Tentu sahaja tidak, kerana semasa dialog Kerajaan DAP Pulau Pinang bersama rakyat negeri itu pada 10 Mac lepas, rata-rata peserta yang hadir tidak yakin dengan kesungguhan Kerajaan Negeri yang di lihat hanya mengambil kesempatan untuk mengabui mata umum tatkala menjelang PRU 13.

Lagi pun ramai yang mempersoalkan pembinaan terowong bawah laut itu yang bukan sahaja tidak efektif dan merupakan satu pembaziran kerana buat masa sekarang sudah memadai negeri itu mempunyai dua jambatan termasuk yang sedang disiapkan sekarang.

Tambahan pula kos anggaran RM6.3 bilion untuk projek sedemikian jika dilaburkan untuk naik taraf jalan-jalan sedia ada di samping menambah baik kemudahan pengangkutan awam jauh lebih berbaloi untuk jangka masa pendek dan panjang.

Jambatan kedua belum pun siap untuk digunakan sudah bermimpi mahu membina terowong bawah laut, besar melampau angan-angannya tapi tak kena dengan masanya. Sepatutnya guna dulu jambatan kedua dan lihat keberkesanannya, bila wujud keperluan barulah bina jambatan ketiga atau pun terowong.

AKAK DIBALIK PINTU: Ada Toyolkah <b>di Bagan Ajam</b>, Seberang Perai?

Posted: 23 Oct 2012 02:07 AM PDT

Tidak pasti sama ada cerita ini sudah lama berlaku ataupun tidak. Namun kisah ini dicatatkan pada 2011 yang lalu tentang kisah misteri toyol di kawasan Bagan Ajam, Seberang Perai. Lebih 100 keluarga di tiga kampung dekat sini hidup dalam keadaan tertekan dan keresahan berikutan wang simpanan mereka semakin kerap hilang. Mereka mendakwa, kehilangan itu dipercayai angkara perbuatan toyol berdasarkan beberapa kejadian pelik dilalui penduduk sebelum rumah mereka dimasuki dan wang disedari hilang.



Penduduk berkata, biarpun pelbagai cara diguna untuk menghalang kecurian itu termasuk menggunakan khidmat perubatan tradisional, namun sehingga kini kejadian itu terus berlaku dan ia kini semakin menjadi-jadi hingga merimaskan mereka.
Seorang penduduk, En.Abd.Aziz Ishak, 64, dari Kampung Contoh berkata, kecurian dipercayai angkara toyol itu mula berlaku awal Ogos lalu apabila wang di rumahnya sering didapati hilang.
"Peliknya, jumlah wang yang hilang itu bukannya banyak hanya sekadar RM50 dalam satu-satu masa, namun kejadian kecurian itu akan berulang menyebabkan jumlahnya kerugian dialami saya sahaja mencecah RM300″

"Sebagai orang lama saya dapat mengagak ia melibatkan toyol kerana makhluk ini hanya mengambil sejumlah RM50 sahaja pada satu masa biarpun pada masa sama terdapat sejumlah wang lain yang disimpan di dalam laci, poket seluar mahupun di bawah bantal" katanya.
Peniaga kedai makan, Pn.Norzuliatun Nordin, 35, mengalami kejadian sama beberapa kali sebelum ini selepas menyedari wang simpanannya sering kurang sebanyak RM50 setiap hari.
"Saya percaya ini perbuatan toyol kerana sebelum menyedari wang simpanan hilang, saya sering terdengar rengekan suara kanak-kanak di kawasan rumah yang kemudiannya diikuti dengan perasaan seram dan gementar"
"Setiap kali selepas mengalami suasana begitu saya mendapati wang simpanan menjadi susut sebanyak RM50 dan kejadian terbaru dialami pada Ahad lalu apabila wang kutipan raya anak hilang sebanyak RM50″ katanya.
Menurutnya, selepas tujuh kali mengalami keadaan sama dia berjumpa dengan seorang pengamal perubatan tradisional dan dimaklumkan ia angkara toyol berdasarkan ia merengek seperti kanak-kanak sebelum memasuki rumah mangsanya.
Kehilangan Wang Berlaku Sehingga Lima Kali
Bagi En.Huszaimi Abu Hassan, dari Flat Teluk Air Tawar berkata, dia lima kali mengalami kehilangan wang sejak mula menyambut puasa lalu.
"Selepas mendengar banyak rakan kehilangan wang, saya mula mengambil pelbagai langkah keselamatan termasuk mengikut petua orang lama menghalau gangguan makhluk halus ini seperti menabur kacang hijau di muka pintu dan menyelitkan benda tajam seperti jarum dan paku didinding dan tepi tingkap.
"Namun semua usaha ini tak berkesan apabila mendapati kacang hijau itu berselerak seolah-olah diusik oleh toyol manakala paku dan jarum dicabut dan hilang menyebabkan saya turut mengalami nasib malang kehilangan wang akibat dicuri," katanya.
Penduduk Mengeluh Kerana Ikhtiar Gagal
Dalam pada itu, hasil temuramah kami ke atas penduduk tiga kampung berkenaan, kebanyakan mereka mengeluh kerana pelbagai langkah diambil termasuk berpakat menganjurkan majlis bacaan ayat-ayat suci al-Quran dan surah Kursi namun kecurian itu masih berlaku.
Pn.Norma Bakar, 43, yang tiga kali mengalami kecurian berkata, dia dan penduduk lain mula menggunakan satu lagi petua baru iaitu mencucuk wang kertas RM50 dengan jarum bagi menghalang wang simpanan mereka daripada dicuri toyol.
"Penduduk juga mengambil satu pendekatan lain iaitu mencucuk buah limau purut dengan paku dan diletakkan berdekatan wang simpanan dalam usaha menghalangnya dari hilang"
"Memang sah ini kerja makhluk halus itu kerana jika diletakkan wang kertas lain seperti RM10 dan RM5 ianya tidak terusik tapi jika terdapat wang kertas RM50 ia akan didapati hilang," katanya.


Haaaa...itulah kisah toyol kat Malaysia ni..kat luar negara tak tahulah kalau2 makhluk bernama toyol ni wujud ke tidak...namun korang tahu tak macamana cara diorang nak bela toyol ni...cuba baca cara2 nak dapatkan toyol kat sini pulak....
baca jer tau...jgn amalkan...

Warga <b>Bagan Ajam</b> & Nelayan Bantah Terowong Guan Eng - MMI

Posted: 02 Apr 2013 02:15 AM PDT

Warga Bagan Ajam dan para nelayan pantai yang mendiami kawasan sebelah pantai di sepanjang Bagan Ajam menghala ke Teluk Air Tawar hari ini mengadakan perhimpunan bagi membantah pembinaan terowong Guan Eng.Kehadiran hampir 100 orang dengan sepanduk jelas membuktikan kesungguhan mereka untuk tidak sesekali bersetuju dengan pembinaan tersebut.
Kebanyakkan yang hadir merupakan para nelayan pantai yang selama ini mencari makan dengan menangkap ikan di laut jelas marah dengan cadangan tersebut dan mereka menyifatkan tindakan sedemikian sebagai bukti bahawa kerajaan negeri pimpinan Guan Eng langsung tidak mengambil berat akan nasib rakyat selama ini.
Pembinaan terowong Guan Eng sudah tentu bakal mencemarkan kawasan pantai serta laut malah hidupan laut sudah pasti akan tercemar dan ianya bakal menyebabkan para nelayan menghadapi masalah seterusnya menutup periku nasi mereka.
Saudara Huszaimi Abu Hassan wakil kepada penduduk yang MMI temui berkata kerajaan negeri langsung tidak pernah mengambil berat akan nasib penduduk serta nelayan di kawasan malah pembinaan jeti yang kini dalam pembinaan pun adalah hasil usaha Ahli Parlimen Tasek Gelugor YB Tan Sri Nor Mohamed Yakcop yang mendengar keluhan para nelayan di kawasan Bagan Ajam ini.
"Nak mengharapkan wakil dan kerajaan negeri Pulau Pinang jangan mimpilah !" Begitulah keluhan warga nelayan dan penduduk Bagan Ajam , mereka kini semakin marah dengan Guan Eng serta kerajaan negeri kerana hanya pandai membuat janji.
Sebelum ini MMI pernah menceritakan tentang nasib penduduk di kawasan Bagan Ajam Baca SINI 
Kepada semua berkenaan terowong yang dijanjikan oleh Guan Eng kali ini , kita harus ingat bagaimana mereka telah berbohong kepada seluruh rakyat Pulau Pinang sejak 2008 yang lalu.Setiap manifesto dan janji yang dibuat Pakatan Haprak hanyalah retorik semata-mata.
Berikut adalah perkara tentang pembinaan terowong dari segi teknikal yang MMI rasa ampa semua kena tahu Baca SINI 
Apa pun yang berlaku rakyat perlu ingat Guan Eng sudah pun merancang untuk membina terowong dan tindakan beliau mengadakan "roadshow" hanyalah bagi mengaburi mata rakyat kerana keputusan sudah di buat sebelum membuka peluang kepada rakyat untuk memberikan cadangan.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved