Rabu, 2 Januari 2013

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search


Lelaki maut ditembak <b>di Bukit Mertajam</b> « DanuGemilang

Posted: 21 Dec 2012 12:30 AM PST

BUKIT MERTAJAM: Seorang lelaki mati selepas ditembak dari jarak dekat oleh suspek bermotosikal ketika sedang minum bersama rakan di sebuah kedai makan di Jalan Kampung Baru di sini, awal hari ini.

Comments are closed.

09 di Butterworth - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Butterworth - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Butterworth</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 09:14 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

&#39;Asteroids&#39; Movie Snags Writer of &#39;Fair Game&#39;

Posted: 16 Nov 2012 03:36 PM PST

Asteroids Atari Jez Butterworth

Some movie projects orbit the edges of entertainment news in a seemingly endless cycle of vague updates, pre-production rumors, and innumerable creative hand-offs. These ephemeral properties don't seem to inhabit Development Hell as much as they do Development Purgatory.

A prime example of these whispered-of but little-seen ghost-projects is the classic video game adaptation Asteroids. Announced three years ago, Asteroids immediately gained a reputation as another instance of Hollywood scraping the bottom of the creative barrel. After years of vague plot reports and script changes, it appears that the production has taken on yet another writer: scripter Jez Butterworth. 

According to a short article published by Variety, the Asteroids film adaptation has signed Jez Butterworth to revise and restructure the film's existing screenplay. The movie's script was previously tackled by Matt Lopez (Race to Witch Mountain) and Evan Spiliotopoulos (Wanted 2). Asteroids has always been the pet project of producer Lorenzo di Bonaventura, one of the major producers behind the Transformers series.

The acquisition of Butterworth to rework the Asteroids script may be a coup for the production. Butterworth has more experience in scripting than either of his predecessors, having written screenplays for The Last Legion and Fair Game. He also has experience as a director and actor. Whether he channeled this experience into a workable Asteroids script is, as ever, up in the air.

Asteroids Atari Jez Butterworth

'Asteroids' has seen numerous graphical updates over the years.

An undeniable limbo project, Asteroids has spent years as an "upcoming release" with no clear timetable for production. Producer Lorenzo di Bonaventura gave a brief description of an early plotline, saying that it involves, "…two estranged brothers that must team up to save Earth from an alien race." Despite insisting that a "strong, deep mythology" has been built for the film, one can only imagine that the number of changes in writers and scripts reflects the difficulty of "adapting" a video game that literally dates from the first days of the medium. The Asteroids production seems to share more than a few traits with Battleship which is to say that a completely plotless IP is going to be used to sell a generic special effects extravaganza.

That said, the upgrade to a more experienced writer may allow Asteroids to rise above its rather hollow beginnings. Also, the lack of solid source material can be as much of a boon as it is a hindrance. If the film actually does follow up on the promise of a rich mythos, it could transcend its arcade cabinet origins and become a fun new science fiction property. One can only hope that the movie will be more than two-and-a-half hours of exploding space rocks.

Asteroids has no projected release date.

-

Source: Variety

"Follow us if you want to live."

09 di kepala batas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di kepala batas - Google Blog Search


Polis Rampas Dua Pistol, 67 Peluru Hidup Dalam Serbuan <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 02 Jan 2013 07:22 AM PST

KEPALA BATAS: Polis menahan dua lelaki dan dua wanita serta merampas dua pucuk pistol dalam serbuan di sebuah rumah di Jalan Datuk Haji Ahmad Badawi, di sini awal pagi Rabu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang, SAC Mazlan Kesah, berkata operasi pada pukul 1 pagi oleh polis Bahagian Jenayah Berat (D9) Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Utara (SPU) itu turut menemui 67 peluru hidup pelbagai saiz dan sepucuk pistol tiruan.

"Hasil risikan dan maklumat awam, polis yakin suspek berumur antara 38 dan 69 tahun itu mempunyai kaitan dengan beberapa kes samun menggunakan senjata api di sekitar daerah SPU dan kes bunuh seorang lelaki Febuari tahun lepas di sini," katanya kepada pemberita.

Beliau berkata, polis turut merampas 80 kartun rokok pelbagai jenama dipercayai diseludup masuk dari negara jiran.

Kesemua suspek kini ditahan reman dan kes disiasat mengikut Seksyen 8(a)Akta Senjata Api 1960 yang jika sabit kesalahan boleh dipenjara sehingga tujuh tahun atau denda sehingga RM10,000 atau kedua-duanya.

Mazlan berkata, kes itu juga disiasat mengikut Seksyen 8 Akta Senjata Api (penalti lebih berat) 1971 yang jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara sehingga 14 tahun dan sebatan maksimum enam kali kerana memiliki peluru hidup.

Sementara itu, Mazlan berkata, dua remaja lelaki berusia 17 tahun ditahan bagi membantu siasatan kes ragut sehingga menyebabkan kematian seorang lelaki di Jalan Permatang Manggis di sini Jumaat lepas.

Dalam kejadian pada pukul 7.45 malam itu, A. Joseph, 64, dan isteri A. Alaies, 52, dalam perjalanan dari rumah mereka di Bagan Ajam ke Kepala Batas untuk menghadiri sambutan hari jadi anak saudara mereka.

Suspek dikatakan menghimpit dan menolak motosikal yang dinaiki pasangan itu selepas meragut rantai emas isteri mangsa yang membonceng di belakang.

Beliau berkata, dua remaja berkenaan ditahan reman bermula hari ini untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

-BERNAMA

09 di tanjung bungah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung bungah - Google Blog Search


Masjid Terapung <b>Tanjung Bungah</b> Penang ~ You & i Homestay

Posted: 30 Dec 2012 02:01 AM PST



     Masjid ini turut menyerlah dengan seni bina mengagumkan hasil gabungan seni bina tempatan dan Asia Barat terutama Turki.Jarak You & i Homestay ke masjid ini ~5.4KM dan ~ 12minit menaiki kedaraan.
Kedudukannya yang strategik iaitu dalam perjalanan menuju ke Batu Feringghi menjadikan masjid berkenaan sebagai tempat persinggahan di kalangan pelancong bukan sahaja untuk solat malah bagi merehatkan minda.
Masjid dua tingkat yang mampu memuatkan 1,500 jemaah itu dan dibina di atas lot 254, 265, 266, 308 dan 643 Mukim 18, Daerah Timur Laut di tepi pantai Tanjung Bunga dilengkapi ruang sembahyang utama, ruang sembahyang wanita, tempat mengambil wuduk lelaki dan wanita serta bilik menguruskan jenazah.
Reka bentuknya yang unik sememangnya mengagumkan manakala kubah pula berbentuk aerodinamik, sesuai dengan persekitaran lautan.
Keunikan masjid terapung diperkukuhkan lagi dengan menara azan setinggi tujuh tingkat yang dihiasi dengan ukiran kayu jati dan seni khat kaligrafi dari Indonesia. 
Mozek dan seramik yang berwarna-warni terdapat di bahagian luar dan dalam masjid untuk memberi pencahayaan dan hasil yang lebih menarik apabila dipandang selain memasang siling putih di bahagian kubah.
Bagi mencantikkan lagi kawasan masjid tersebut, reka bentuk tembok pagar bercorak bunga matahari dipasang di sekeliling dan kawasan pintu hadapan masjid tersebut.
Sebelum sampai batu feringgi jagan lepaskan peluang singgah solat di masjid ini.

09 di permatang pauh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


JUDGE MPP: TERKINI!!! Anwar MENGAMUK <b>di Permatang Pauh</b>..

Posted: 02 Jan 2013 01:30 AM PST


Gua dimaklumkan sebentar tadi, Anwar mengamuk sakan bila billboard gambar dia di kawasan Permatang Pauh ni dirosakkan dengan cat merah..

Bukan gambar Anwar je kena beb.., tapi gambar Mansor Tokong pun kena jugak.. Tu yang dorang meroyan sangat..

Dah tu.., ada suara-suara sumbang yang mula tuduh ni semua kerja bebudak upahan Umno.. Dorang kata, tak mungkin ada penduduk di Permatang Pauh ni yang sanggup buat macam tu sebab semuanya sayang pada Anwar.. Uwekkk!!!

Apapun.., gua yakin ni signal jelas dari masyarakat setempat untuk Anwar dan Mansor Tokong..

Ye lah.., Anwar dan Mansor tu nama je wakil rakyat kat Permatang Pauh ni, tapi muka dua ekor ni langsung tak pernah nampak turun kawasan untuk ambil tahu pasal masalah masyarakat..

Kalau macam tu punya gaya.., confirm bungkus la masa mengundi nanti beb.. Hahahaha...

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 11:30 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KEMBAR HILANG <b>DI</b> MALAM HARI ~ AKRINE SENAWANG [ AS <b>...</b>

Posted: 15 Nov 2012 10:54 PM PST

CHE SOM (kiri) menunjukkan pakaian bayi yang telah dibeli oleh Norliana di Kampung Kelut, Jabi, Pokok Sena, Kedah semalam.
POKOK SENA – Penantian lima tahun seorang suami untuk menimang cahaya mata sulung musnah apabila kembar perempuan dalam kandungan isterinya didakwa hilang secara misteri pada Isnin lalu.
Kejadian tidak diduga itu didakwa menimpa Norliana Manaf, 28, semasa dia bermimpi ketika dia tidur di rumah ibunya, Che Som Endut, 57, di Kampung Kelut, Jabi di sini malam kelmarin.
Lebih mengejutkan, rekod pemeriksaan bulanan kandungannya di Klinik Kesihatan Bukit Jambul, Pulau Pinang turut dipercayai hilang pada malam yang sama.
"Pada malam berkenaan, saya bermimpi lima wanita berjubah mendekati saya sambil membacakan sesuatu sebelum mereka hilang selepas azan Subuh berkumandang.
"Apabila terjaga, saya mendapati perut yang selama ini besar dan berat, tiba-tiba berasa ringan dan kempis. 
"Saya mula syak ada benda yang tidak kena berlaku lalu mengejutkan suami saya, Aziz Hussein untuk memberitahu apa yang berlaku.
"Apabila saya pergi ke Klinik Kesihatan Pokok Sena untuk tujuan pemeriksaan pada kira-kira pukul 9 pagi esoknya, bayi dalam kandungan saya disahkan sudah hilang. Saya hanya mampu menangis," cerita Norliana kepada pemberita di sini semalam.
Dia yang tinggal di Bukit Jambul, Pulau Pinang, dijadual bersalin pada 3 November lepas.
Berikutan itu, dia mengambil keputusan untuk tinggal di rumah ibunya sejak sebulan lalu untuk tujuan bersalin.
Menjelaskan lebih lanjut, Norliana berkata, suaminya yang berusia 27 tahun telah membawanya membuat ujian pengimbasan di Klinik Kesihatan Bukit Jambul sebelum ini yang memaklumkan dia mengandung kembar perempuan.
"Bagaimanapun semasa kakitangan Klinik Kesihatan Pokok Sena menghubungi Klinik Kesihatan Bukit Jambul untuk mengesahkan dakwaan saya itu, mereka dimaklumkan bahawa rekod tersebut telah hilang," ujarnya.
Norliana turut dibawa menemui pengamal perubatan tradisional oleh keluarga dua hari lalu untuk mendapat kepastian mengenai kejadian itu.
"Mereka memaklumkan perkara sama seperti doktor iaitu anak saya hilang dalam kandungan," katanya.
Oleh SHAHNI FARHANA MAT SAHIR

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


Jom bersama Cikgu Fariz Musa <b>di Balik Pulau</b> dan Teluk Bahang

Posted: 05 Dec 2012 04:00 AM PST



Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Din Sharpshooter
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/

09 di bagan ajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di bagan ajam - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Sep 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Sep 2012 01:06 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tukar Tiub: BERSEDIA PENIPAUN SEDANG <b>DI</b> RANCANG

Posted: 07 Sep 2012 08:57 PM PDT

KOMENTAR TUKAR TIUB

apa makna berita ini?

maknanya pru13 akan sampai
maknanya semua rancangan menipu telah diatur

maknanya mat bangla
maknanya mat indon
maknanya mat burma
maknanya mat pilipina
yang telah diberi kad pengenalan segera
sedang bersedia untuk mengundi

maknanya nama pengundi pro pakatan telah banyak hilang
maknanya nama pengundi pro gerombolan telah dipindah kekawasan nak dimenangi

maknanya spr telah menambah 240,000 pengundi awal yang tak pakai dakwat
ini untuk memastikan mereka boleh mengundi berulang kali
ini juga maknanya:
jika pakatan tak buat apa apa pakatan akan kena tipu
jika pakatan senyap saje ertinnya sediakan leher untuk dipenggal

BN DAN UMNO JADI BENTENG - meloya

Muhyiddin Yassin menegaskan, UMNO dan Barisan Nasional (BN) perlu mendapat mandat yang lebih besar pada Pilihan Raya Umum Ke-13 bagi mempertahankan asas-asas pembentukan negara bangsa.

Dia berkata, ia kerana asas-asas seperti institusi raja, kedudukan Islam, keluhuran perlembagaan, hak keistimewaan orang Melayu, bahasa Melayu dan sebagainya semakin diancam akibat keghairahan parti pembangkang mengejar kuasa.

"Bila mereka (pembangkang) menganjurkan bendera Malaysia ditukar, pijak gambar Najib, kalau nak senaraikan dah berpuluh-puluh atau beratus-ratus petanda termasuk mereka menentang rasuah yang bagi saya amat bertentangan dengan nilai-nilai Malaysia," katanya.

APA MAKNA POSTER INI?

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

poster ini bukan hanya di johor
poster ini ditemui:

di masjid tanah melaka
di jasin melaka
di senaling kuala pilah
di seremban dua
di sekitar baru kikir
di temui di alor star
di temui di bukit kayu itam
di temui di pendang
di temui di padang rengas perak
di temui di tanjung
di temui di bagan ajam

apa maknanya:
maknanya muhyiddin tak ada sokongan
dari pahang terangganu dan kelantan
penyokong munhyiddin tak ada di tempat ini
kerana itu poster ini tidak ditemui

apa yang jelas sokong untuk muhyiddin
dari sebaran poster ini menunjukkan
muhyiddin apa kuat mendapat sokongan dari negeri sembilan

apakah ini kerana ada ura ura najib
untuk menendang mat hasan mb sekarang?

maknya penyokong mat hasan kini beralih
untuk memyokong muhyiddin

tuuuuuuugggu dan lihat!
NOTA:
utusan meloya
berita hairan
new shit times
dan prostitute yang lain
tak berani buat lapora
tak berani beri komen

PENGUMUMAN:
sesiapa yang berminat
untuk memesan sang saka
untuk dikibarkan di rumah masing masing
sila hubungi:

radiobangsarutama@gmail.com

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Sep 2012 01:16 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mantan Pengerusi PGMPPS/KGMMB Pulau Pinang Menerima PJB

Posted: 21 Sep 2012 06:04 PM PDT

Tn. Hj. Abdul Waris Darus dilahirkan di Balik Pulau, Pulau Pinang pada 20 September 1945. Kini beliau berusia 66 tahun dan menetap di Bagan Ajam, Butterworth, Pulau Pinang. Beliau berkahwin dengan Asma Binti Omar yang juga merupakan pendidik dan mereka telah dikurniakan tiga orang cahaya mata.
Beliau memulakan zaman persekolahan pada tahun 1952. Sekolah pertama beliau ialah Sek Melayu Titi Teras, Balik Pulau hingga tahun 1954. Kemudian beliau ke Sek. Men. St. George Balik Pulau pada tahun 1955 hingga 1962. Beliau mendapat latihan guru di Maktab Latihan Guru Pulau Pinang pada tahun 1963 hingga 1965. Kemudian melanjutkan pelajaran di USM Pulau Pinang pada 1979 hingga 1983.
Abdul Waris Darus memulakan perkhidmatan sebagai guru pada 1 Januari 1966. Beliau seorang yang banyak memperoleh pengalaman mengajar. Beliau banyak mencurahkan bakti demi membantu mendidik anak bangsa untuk menjadi warga yang berilmu dan beramal. Antara sekolah yang pernah beliau berkhidmat ialah:
v  1966 – 1967:  SK Temoyong, Langkawi (Guru Penolong).
v  1968: SK Bayas, Langkawi.
v  1969 – 1977: SK Pendang, Kedah.
v  1978 – 1979 SK Permatang Janggus, Pulau Pinang.
v  Pada Tahun 1979 – 1983 melanjutkan Pelaran Ke USM.
v  1984 – 1992: SMK Dato' Onn, Seberang Perai Tengah.
v  1993 – 1994:  SMK Permatang Rawa, S. Perai ( Guru Penolong Kanan).
v  1994 – 2000: SMK Dato' Onn, S. Perai (Guru Penolong Kanan).
Sepanjang perkhidmatan beliau banyak menganjurkan program, mencurahkan idea dan membuat transformasi. Antara yang dapat disumbangkan oleh beliau ialah :
v  1977 – 2000: Program Mentor Mantee
Program ini membolehkan pelajar diberi perhatian yang lebih dengan mengadakan seorang guru diberi lima orang pelajar. Mereka akan dipantau dan diberi perhatian yang lebih.
v  1995 – 2000: beliau memperkenalkan Kadet Bomba, Silat Lincah di sekolahnya.
v  1995 – 2000: membangunkan program sekolah dalam taman di sekolahnya.
Dalam program ini pelbagai usaha telah digembling untuk menjadikan impian satu realiti antaranya menggadakan anjung ilmu, mini muzium sekolah, pondok ilmu, menjadikan kebersihan satu amalan gaya hidup yang sihat. Turut diwujudkan ialah perpustakaan mini. Semua ini dilakukan bagi menarik minat membaca dalam kalangan pelajar.
v  1994 – 2000: menganjurkan majlis perkembangan staf untuk mewujudkan kerjasama di kalangan staf dan percambahan ilmu.
Pentadbiran sekolah (1994 – 2000)
v  Pengurusan kewangan yang baik dan cekap.
v  Pengurusan bilik darjah yang sistematik dan teratur.
Beliau memperoleh kejayaan yang bermakna antaranya ialah program komputer yang dicetuskan beliau menjadi Johan Peringkat Negeri  tahun 1998 yang dikenali program MATA (Rekacipta).  Pada tahun 1999 pula, program tersebut berjaya mendapat tempat ke-3 antara sekolah-sekolah Malaysia.
Beliau juga gigih memulihkan penagihan dadah dalam kalangan pelajar dan masyarakat. Program Pemulihan yang diperkenalkannya pada tahun 1988–1990 berjaya membantu mengenalpasti penagih dan menghantar mereka ke Pusat Serenti untuk dipulihkan.
Antara aktiviti lain yang beliau terlibat adalah :
v  1991  - 1994: Pengerusi JKKK Daerah Seberang Perai.
v  1997 – 2003: Pengerusi Qariyah.
v  1998 – 2000: Timbalan Pengerusi SK Agama Rakyat (KAFA).
v  1998 – 2000:  Penasihat Belia Daerah Seberang Perai.
Beliau juga terlibat dalam urusan masjid Jabatan Agama Islam seperti pengurusan jenazah, mengambil tugasan pegawai masjid, urusan hal ehwal perkahwinan anak qariyah serta terlibat dalam urusan latihan bakal imam. Sekolah agama yang diwujudkan adalah untuk memastikan anak-anak qariyah kampung beliau mendapat pendidikan  agama  dan Kelas Fardu Ain.
Sebagai Pengerusi Sekolah Agama Rakyat (Darul Hikmah) Pulau Pinang yang dilantik pada tahun 2000 hingga kini, beliau terlibat dengan pelbagai aktiviti. Beliau menganjurkan pertandingan hafazan di surau dan masjid. Di samping itu beliau turut mewakili sekolah agama tersebut menandatangani MOU dengan  Sekolah Agama di Pattani, Selatan  Thailand. Di dalam MOU tersebut terdapat program pertukaran guru dan murid serta meluaskan penggunaan Bahasa Melayu dalam kalangan Pelajar Thailand.
Abdul Waris Darus bertanggungjawab menyatukan semua daerah menjadi satu pertubuhan bersifat negeri bagi memudahkan urusan dalam pentadbiran Persatuan Guru-Guru Melayu Pulau Pinang dan Seberang Perai. Ini bukan sahaja memudahkan proses pentadbiran tetapi juga dapat mempermudahkan lagi urusan pembayaran yuran oleh ahli yang bersara. Mewujudkan kerjasama  KGMMB Pusat dan cawangan Negeri untuk urusan yuran dan kebajikan. Mencadangkan satu bangunan baru diwujudkan di Seberang Perai (bangunan sekarang di Taman Koperasi Guru Tanah Liat Bukit Mertajam – 2010). Kegiatan luar yang disertai oleh beliau adalah:
v  1985 – 1988: Pengerusi KGMMB Pulau Pinang
v  1998 – 1995: AJK Persatuan Guru-Guru Melayu Pulau Pinang dan Seberang Perai  (PGMPPS).
v  1998 – 1995: AJK  KGMMB Cawangan Pulau Pinang.
v  1996 – 2000: Pengerusi KGMMB Cawangan Pulau Pinang.
v  2008 – 2012: AJK Persatuan Guru PESARA.
Abdul Waris Darus menamatkan perkhidmatan pada 20 September 2000 sebagai kakitangan kerajaan. Namun, meneruskan  mengajar sebagai tutor di Open University Cawangan Pulau Pinang dari tahun 2000 hingga 2004. Atas usaha gigihkepada negeri dan masyarakat beliau menerima beberapa anugerah iaitu:
v  2001 – Pingat Jasa Masyarakat (PJM)
v  1993 – Pergerakan gaji melintang
2011 – Tokoh Kepimpinan PGMPPS

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2012 01:32 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Eynda&#39;s Diary: Makan Angin <b>Di</b> Pantai Bersih, Butterworth...

Posted: 04 Jun 2012 08:20 PM PDT

Assalamualaikum....hai semua!!
Eynda baru balik dari kampung... Alhamdulillah sampai rumah 10.30pm last nite.... anggaran 6 jam jugak la atas lebuhraya.... banyak kenderaan...syukur dipermudahkan perjalanan balik utara & kembali ke shah alam.... balik utara Jumaat lepas....seronok sangat bila berada di kampung halaman walaupun tak lama....
Hari ahad petang saje bawak anak2 makan angin di Pantai Bersih..... tempat eynda selalu pegi sejak kecik lagi... macam2 kenangan ada kat situ.... dah agak lama tak jejak kaki kat situ.... last sekali rasanyer masa Adam umur bawah 4 tahun....
Tapi Pantai Bersih dah banyak berubah....nak cari jalan agak2 ikut signboard aje.... nasib baik jumpa jugak.... cuma masa tak mengizinkan duduk lama2 tepi pantai sebab dah hampir senja.... sempat snap gambar skit...

Hannah sukaaaa dapat main kat beach.... takmau balik.... baju persalinan lupa nak bawak, seluar dia basah sebab main air laut....tapi sempat kering skit la sebelum naik kete hehe...

Tengah main tepi pantai adam terjumpa sekor kumbang kelemasan dlm air laut tepi gigi pantai.... kira adam penyelamat la... adam kata adam picit2 skit badan kumbang tu...baru kumbang tu bergerak.... ala-ala bagi CPR kat kumbang konon hehe....kami tunggu sampai kumbang tu kering bergerak-gerak macam nak terbang baru kami letak kat area batu2...harap selamat la dia ye...
Nak kena bawak bercuti kat tepi pantai ni... :-D

Kawan Hannah pun ikut.... basah dia sebab Hannah mandikan dlm air laut....
Silau matahari nak turun... jenuh bukak mata besar2....belakang tu pelabuhan kapal...

Lepas tengok matahari terbenam kami bertolak balik ke Sungai Petani.... kami parking area RNR Bagan Ajam... wahhhh time tu kan Maghrib.... kita kelam kabut nak balik rumah tapi tak sangka waktu tu la anak2 muda berkumpul nak merempit dgn motor.... berpuluh-puluh motorsikal..... No komen.... cuma dalam hati berharap semoga diaorg tu berubah la... sepatutnyer time2 macam tu lagi bagus ada di rumah atau di masjid/surau kan....
Melepasi RNR Bagan Ajam nak masuk highway ke Sungai Petani baru la nampak kedudukan Pantai Bersih, lokasi yg original.... tapi tak sempat nak berhenti.... lain kali Insyaallah pegi lagi kalau balik kampung.... masih teringat pakcik yg jual kueteow sup bawah pokok tepi pantai.... berhadapan kawasan apartment...tempat feveret eynda.... ntah masih berniaga kat situ atau tidak....

09 di Gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Gelugor - Google Blog Search


GAMBAR KEMALANGAN <b>DI GELUGOR</b> PULAU PINANG 2 <b>...</b>

Posted: 01 Jan 2013 11:51 PM PST

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/ss.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Kemalangan di Jalan Gelugor Pulau Pinang 2 Januari 2013 – gambar

Dua penunggang motosikal cedera dan seorang lagi selamat selepas sebuah lori yang membawa muatan pasir merempuh tiga buah motosikal di lampu isyarat Jalan Gelugor di George Town, Pulau Pinang pada Rabu

kemalangan di gelugor penang kemalangan di jalan gelugor pulau pinang 2 januari 2013

Mangsa yang cedera dihantar ke Hospital Pulau Pinang untuk rawatan lanjut. Pemandu lori berkenaan juga dihantar ke hospital dipercayai akibat cedera dipukul oleh orang ramai

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Ruangan Komen Facebook Untuk berkongsi pendapat atau Maklumat

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kronologi: Roboh binaan &#39;haram&#39; <b>di</b> Sg.<b>Gelugor</b> selepas 5 tahun <b>...</b>

Posted: 09 Nov 2012 02:35 AM PST

SEKUMPULAN Direktorat Penguatkuasaan Majlis Perbadaran Pulau Pinang (MPPP) semalam menjadi mangsa keganasan 10 pemuda - dipercayai penyokong Umno - gara-gara mahu merobohkan sebahagian binaan tambahan tanpa kebenaran membabitkan sebuah rumah milik Melayu di Sungai Gelugor, Sungai Pinang.

Seorang pemandu jentera turut dikasari selain cermin jenteranya dipecah oleh pemuda-pemuda misteri berkenaan.

Kekecohan yang berlaku kira-kira jam 10.00 pagi itu tergendala sehingga jam 11.30 pagi sebelum menerima campur tangan polis.

Dilaporkan, sehingga kini langkah penguatkuasaan masih tertangguh sungguhpun aduan penduduk setempat kepada Majlis dilakukan sejak lima tahun lepas lagi.

Ekoran itu, beberapa blog serta Facebook mesra pembangkang Pulau Pinang - Umno dan Barisan Nasional - mula menggambarkan pentadbiran Ketua Menteri Pulau Pinang, YAB Tuan Lim Guan Eng serta DAP anti Melayu hatta cuba digambarkan mengusir Melayu daripada negeri berkenaan.

Sumber memberitahu, langkah penguatkuasaan itu sebenarnya adalah hasil aduan jiran setempat sendiri sejak lima tahun lepas dan MPPP telahpun melaksanakan prosedur berwajib sebelum langkah akhir merobohkan binaan tanpa kebenaran itu cuba dilakukan semalam.

Malah kata sumber lagi, Majlis pernah beberapa kali menangguhkan langkah penguatkuasaan ke atas rumah berkenaan, termasuk selepas diminta secara rasmi oleh Koid Teng Guan, iaitu Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP bagi Kawasan Sungai Pinang.

Berikut adalah kronologi kes bagi membuktikan MPPP mengikut prosedur sebelum langkah meruntuhkan binaan haram itu cuba dilakukan semalam.

2007, 1 Oktober – Satu notis telah dikeluarkan di bawah Seksyen 72 Akta Jalan, Parit dan Bangunan ke atas kerja-kerja pindaan dan tambahan yang telah dijalankan tanpa kebenaran. 

Majlis juga telah menerima aduan berhubung pembinaan ini.  

Tambahan adalah dari jenis tiang dan konkrit bertetulang berukuran 10' 0'' x 80' 0'' dan juga pada bahagian depan 20' 0'' x 10' 0''. 

Tiada sebarang pelan dan kelulusan diperolehi dari MPPP dan juga bangunan tiada anjakan 2 meter dari sempadan lot sisi.

2007, 11 Oktober – Notis susulan dibawah Sek.72(6) Akta Jalan Parit dan bangunan dikeluarkan memberi tempoh 30 hari kepada pemilik untuk meroboh dan mengosongkan premis terbabit .

2008, 2 Januari – Notis 24 jam Sek.97 dikeluarkan meminta pemilik mematuhi arahan notis sebelum ini dan juga notis untuk memberi MPPP kuasa untuk memasuki bangunan bagi tujuan penguatkuasaan.

2008, 21 Julai – Kes ini telah dibawa ke mahkamah untuk kesalahan dibawah Seksyen 70 AJPB dan pada 21/7/2008 En.Md.Noor bin Tahir pemilik premis  telah mengaku salah dan telah dikenakan denda oleh mahkamah sebanyak RM2,000/=.

2008, 4 November - Kes ini kemudiannya dibentang ke mesyuarat JPO pada untuk tindakan perobohan.

2009, 19 Januari - Penguatkuasa telah memberikan amaran lisan kepada pemilik premis.

2009, 17 Februari - Satu surat rayuan daripada YB Koid Teng Guan telah diterima meminta Majlis menangguhkan tindakan perobohan dan beri tempoh masa kepada pemilik untuk mematuhi notis. 

Rayuan ini telah dipanjangkan kepada Tuan SU utk pertimbangan dan pemilik diberikan tempoh 3 bulan untuk patuhi undang-undang.

2009, 12 Mac - Surat makluman kepada YB Koid Teng Guan dan pemilik berkenaan lanjutan tempoh 3 bulan telah dikeluarkan pada 12/3/2009. 

Untuk makluman pemilik tidak mengemukakan sebarang permohonan pelan bangunan kepada majlis sehingga kini dan struktur haram di tapak juga dibiarkan terbengkalai dan tidak dirobohkan. 

Tempoh lanjutan juga telah tamat dan tiada sebarang permohonan dikemukakan.

2011, 7 Disember – Pengadu En.Zulkifly menghantar emel kepada Majlis menyatakan kelewatan Majlis mengambil tindakan ke atas aduan yang beliau yang telah berlarutan selama 5 tahun.

2012, 25 Julai – Memo jabatan kepada Penguatkuasa minta tindakan penguatkuasaan dijadualkan.

2012, 28 Ogos – Surat pemberitahuan kepada YB Kawasan Tuan S.N Rayer dan juga kepada YB Exco dikeluarkan untuk memaklumkan  tindakan penguatkuasaan yang akan diambil ke atas premis ini.

2012, 4 Oktober – Surat maklumbalas dari YB kawasan Tuan S.N.Rayer diterima memaklumkan yang pihak YB tiada bantahan ke atas tindakan penguatkuasaan.

2012, 7 November – Memo diterima dari Pejabat Penguatkuasa memaklumkan yang perobohan akan dilaksanakan pada 8.11.2012 ke atas premis tersebut.

2012, 8 November – Jam 10.00 pagi tiba di tapak dan memaklumkan penghuni rumah seorang perempuan warga emas dan anak perempuan beliau akan tujuan operasi dan menerangkan kepada beliau secara baik akan perlanggaran undang-undang yang telah dibuat oleh pemilik rumah. 

Di mana pada jam lebih kurang 11.15 pagi terdapat sekumpulan ( 10 orang ) pemuda melayu tiba dan membuat kecoh ditapak.

Pemandu jentera berantai telah dikasari oleh pemuda-pemuda terbabit dan cermin kaca jentera tersebut telah ditendang hingga pecah oleh salah seorang daripada mereka. 

Dengan bantuan dari pihak Polis yang ada kekecohan dapat dileraikan dan keadaan adalah terkawal.

"Kronologi kes ini akan dibentangkan kepada kepemimpinan Kerajaan Negeri dalam masa terdekat, mungkin minggu depan untuk menolak fitnah pihak-pihak tertentu," ujar sumber kepada PenangInsight.com.

09 di seberang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di seberang jaya - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di seberang jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 01:51 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tolong Kanak Kanak Hilang <b>Di Seberang Jaya</b> MrJocko <b>...</b>

Posted: 13 Aug 2012 11:00 PM PDT

Mohon kerjasama dan pertolongan kawan-kawan untuk kongsi info kanak-kanak hilang di Seberang Jaya, Pulau Pinang pada 8 ogos 2012 yang lalu.
Mangsa dikatakan hilang di kawasan Jalan Permatang Pauh, Seberang Jaya, Pulau Pinang. Mangsa, kanak kanak lelaki berbangsa India, bernama Sathiskumar A/L Tamilvanan berumur 5 tahun, memakai T-shirt berwarna kuning, bercorak Spiderman, bertopi, seluar pendek dan memakai kasut dan stoking.
Ada maklumat lanjut sila maklumkan kepada Balai Polis berhampiran atau call 012-2494002 Insp Mohamad Ehsan Bin Abu Bakar. TerimaKasih.

MrJocko.com

LI <b>di Seberang Jaya</b> - (UPLI), JKE PSP

Posted: 06 Aug 2012 06:44 PM PDT


PENAWARAN LATIHAN INDUSTRI DI VALTECH ENTERPRISE SEBERANG JAYA,PULAU PINANG.

Syarikat kami adalah pengedar untuk Produk Sanitari Sensor Automatik. Profil syarikat kami adalah seperti
yang dilampirkan bersama-sama dengan surat ini. Syarikat kami ingin menawarkan para pelajar tuan yang
menuntut di Jabatan Kejuruteraan Mekanikal (JKM) dan di Jabatan Kejuruteraan Elektrik(JKE) untuk menjalani latihan industri.

Para pelajar tuan akan didedahkan dengan pelbagai perkara baru apabila mereka menjalani latihan
perindustrian di syarikat kami seperti mempelajari bagaimana produk-produk kami berfungsi .Kebanyakkan
produk kami melibatkan kerja-kerja teknikal ringan dan terperinci. Malah para pelajar tuan juga akan melakukan kerja-kerja luar seperti memberi perkhidmatan kepada pelanggan-pelanggan kami seperti hospital, kilang,hotel yang berprestij dan sebagainya.

Selain daripada menjalani latihan industri, syarikat kami juga ingin pelajar tuan memberi dan menunjukkan
inisiatif sendiri dalam melakukan kerja ketika berada di syarikat kami. Ini akan membantu para pelajar untuk lebih berdikari pada masa hadapan di dalam persekitaran kerja yang sebenar.

(Clarina )
Pengurus Khidmat Pelanggan.
Valtech Enterprise.
www.valtech-group.com
Mobile: 012-476 3717
Email: clarina@valtech-group.com

Valtech Enterprise (AS0160213-X)
B-1-12, Casa Prima, Jalan Sutera Prima
13700 Seberang Jaya
Penang, Malaysia.
Tel : 04-390 1762 Fax : 04-3903017
Email : marketing@valtech-group.com

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved