Selasa, 15 Januari 2013

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search


Gambar Penjenayah Lolos <b>Di Bukit Mertajam</b> Ditembak Mati <b>...</b>

Posted: 10 Jan 2013 11:30 AM PST


Akhirnya 2 orang penjenayah yang meloloskan diri ketika dalam tahanan Polis telah ditembak mati semalam.
Tadi aku ada ternampak sekeping gambar kat Facebok yang dikatakan mayat salah seorang yang berjaya ditembak mati. Tapi aku tak sure ler betul ke idak.
Korang leh tengok kat sini ek. Semoga kejadian nie dapat memberikan ikhtibar kepada tahanan lain supaya cepat-cepat serah diri pada pihak Polis.
Kang nanti tak pasal-pasal ada yang terkorban lagi.

09 di Batu uban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu uban - Google Blog Search


SEMALAM BERSAMA RAFIZI RAMLI 17 Disember 2012 <b>DI BATU</b> <b>...</b>

Posted: 27 Dec 2012 10:45 AM PST

[unable to retrieve full-text content]SEMALAM BERSAMA RAFIZI RAMLI 17 Disember 2012 DI BATU UBAN P.PINANG Posted on December 18, 2012. BATU UBAN kampung bersejarah , di antara yang tertua di P. Pinang. Kampung yang telah wujud sebelum ...

09 di tasek gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tasek gelugor - Google Blog Search


IdaMan: Rahman Mydin Berucap Di Pentas PAS, <b>Di Tasek Gelugor</b>

Posted: 03 Dec 2012 05:13 AM PST


TASEK GELUGOR: Bekas Pengerusi Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM), Datuk Seri Rahman Maidin bersedia jadi ombak untuk memghempas benteng pantai sehingga pecah.
(Rahman Mydin berucap di pentas PAS di Tasek Gelugor)

Ujarnya, "biar pecah benteng lama yang sudah tidak kukuh.  Kita bina kembali dengan benteng yang kuat dan padu.

"Jika digambarkan suasana di lautan saya pilih ombak sebab ombak dia boleh bersihkan pantai bahkan bukan setakat bersih dia boleh hancurkan benteng yang tak kukuh, " ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika ditanya selepas berucap di majlis makan malam anjuran Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Pulau Pinang dengan kerjasama PAS Kawasan Tasek Gelugor di Taman Desa Murni, Sungai Dua Semalam.

Ini adalah antara majlis awal Rahman selepas mengumumkan penyertaannya ke dalam PAS.

Rahman menyerahkan borang penyertaannya ke dalam PAS malam Ahad lalu di Batu Pahat, Johor.

Kemasukannya ke dalam PAS memberikan semangat baru berdasarkan pengalaman luas beliau dalam perniagaan dan juga media.

Rahman pernah menjadi Pengerusi MRCB, syarikat yang mengawal media utama negara ketika itu.

Benteng usang

"Sudah sampai masanya, benteng usang diganti supaya rumah atau pokok yang ada berdekatan pantai dapat diselamatkan.

"Jika ombak kuat berlaku di tengah lautan pun tegasnya, alunanya boleh menenggelamkan kapal besar yang muatanya berlebihan.

"Kemasukan saya dalam PAS bukan untuk apa-apa tujuan melainkan ingin membantu PAS bersama Pakatan Rakyat menjatuhkan Barisan Nasional (BN) pada pilihanraya umum ke 13 nanti, " katanya yang juga bekas Pengerusi Dewan Perniagaan Melayu Pulau Pinang.

Berucap sama dalam program tersebut ialah Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu, Ahli Parlimen Batu, Tian Chua dan Pengerusi DHPP Pusat, Hu Pang Chau. harakahdaily

09 di tanjung tokong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung tokong - Google Blog Search


jom pancing lepak tepi laut: memancing <b>di tanjung tokong</b>

Posted: 03 Jan 2013 03:03 AM PST

Oleh kerana, blog ni, hilang dan jumpa semula, jum kaknab update mancing kat tanjung tokong, penang. tapi lama dah, sebab blog ni blog mancing, kaknab takut nostalgia memancing hilang, kaknab abadikan dalam blog ni,

tanjung tokong, ialah tempat kaknab dibesarkan, sudah tentu penuh dengan nostalgia, kalau pi sana kaknab macam semut, jumpa sapa pun mesti tegur punya. seronok kan kalau kita pi tempat yang kita kenai satu kampung. tanjung tokong banyak berrubah, pantai dan lautnya pun banyak yang berubah, sekali air bah sekali pantai berrubah, di tanjung tokong ada bena satu benteng  panjang sebagai benteng jika berlaku tsunami, pot memancing yang cantik, tetapi, nak naik kena tunggu air surut, nak turun balik pun kena tunggu air surut semula, memang lece, maknanya kena tunggu seharian, kena bawa bekal air dan makanan yang banyak kalau tidak kebuluran, kena bawa sejadah juga untuk sembahyang. jum kita tengok gambarnya.








09 di Batu kawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


Berita Harian | Podium <b>di</b> Qatar sandaran Fitri &#39;tawan&#39; <b>Batu Kawan</b>

Posted: 26 Nov 2012 11:41 AM PST

Kuala Lumpur: Gelaran juara pada pusingan terakhir Piala Impian Asia (ADC) yang berakhir di Qatar, Sabtu lalu menjadi pembakar semangat buat pelumba muda terbaik Cub Prix 2012, Mohd Fitri Ashraf Razali untuk menghadapi perlumbaan terakhir kategori CP130 Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS di Batu Kawan 1 dan 2 Disember ini.

Ketika kelompok besar pelumba di hadapan melepasi selekoh terakhir untuk menuju ke garisan penamat, pelumba 18 tahun itu dapat meloloskan diri dan akhirnya berjaya memecut bersendirian ke garisan penamat buat meraih gelaran juara.

Dia merakamkan catatan keseluruhan 18 minit 05.526 saat di hadapan pelumba Thailand, Kanatat Jaiman dan pelumba Indonesia, Iswandi Muis yang menamatkan perlumbaan dengan masa 18:05.7024s dan 18:05.703s.

Bakar semangat

Namun hasrat Fitri meneruskan aksi sama pada Perlumbaan 2 tidak kesampaian apabila sekadar tamat di tempat keenam. Perlumbaan malam berkenaan sebaliknya dimenangi pelumba Australia, Joshua Hook dengan masa 18'00.916s manakala Iswandi kedua, 18'01.130s dan pelumba Jepun, Hiroki Ono ketiga, 18'01.150s.

"Perlumbaan minggu ini sangat sengit namun saya puas," kata Fitri yang mengakui penyertaan dalam saingan ADC yang dijalankan serentak dengan Kejuaraan Motosikal Asia PETRONAS membawa lonjakan besar dalam kerjaya perlumbaan dirinya.

Penuh dengan pengalaman menggembirakan sepanjang minggu ini, Fitri berharap ia akan berterusan dalam Kejuaraan Cub Prix di Batu Kawan minggu ini.

Hot ! 700 penduduk <b>Batu Kawan</b> sertai parti komponen BN <b>...</b>

Posted: 15 Jan 2013 02:24 AM PST

Kerajaan DAP menerima tamparan hebat apabila berikutan pemohonan keahlian baru penduduk di Batu  Kawan yang menyatakan sokongan kepada BN dengan menyertai parti PPP.

GPB yakin sepanjang 4 tahun selepas  DAP menang di Parlimen di situ ,  faktor khidmat  wakil rakyat di situ yang  jarang nampak muka membuatkan rakyat hilang kepercayaan dan kini meyakini BN .




Terdahulu, Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri menerima 700 borang permohonan keahlian baru Parti Progresif Penduduk (PPP) bagi penduduk Batu Kawan. Beliau yang mengalu-alukan perkara itu berkata permohonan itu menunjukkan tanda sokongan masyarakat terhadap BN yang semakin meningkat sekaligus menambah keyakinan parti itu mampu menawan semula Pulau Pinang

. "Ini juga satu petanda bagaimana Barisan Nasional semakin mendapat sokongan. Setiap hari kita menerima orang masuk anggota Umno, MCA, MIC, Gerakan, PPP…ini satu petanda yang amat baik," katanya.KLIK DI SINI

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jan 2013 03:12 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Penang and <b>Balik Pulau</b> | FOODTRAIL

Posted: 13 Jan 2013 05:26 AM PST

Unbelievable! Where has the time gone? Since returning from Penang, and my last post which was only a week ago, I hardly have the time to write my next post with time taking me to Brisbane on a work conference for 3 days. Hopefully life will return to its normality with almost half of January gone.

It seems my last trip to Penang on 23rd December 2012 was a long time ago, but it was only 3 weeks. I remember when I arrived at the Melbourne International Airport for my MAS flight to Penang via KL (Kuala Lumpur) on a Sunday mid morning, there was a large crowd of mainland Chinese (China) tourists. The proportion of the Chinese at the airport at that time outnumbered the caucasians – at the checkin counters, immigration counters and VAT counters for GST refund. I could have mistaken myself at a Chinese airport. The fact was there were a couple of departure flights to China! Melbourne has become a popular tourist and investment destination for the mainland Chinese. I can spot them from a distance.

I was glad and relieved once I made it through the immigration. Going through the airport – queuing, waiting, bag checkin, immigration, body search, X-ray scanning, hand luggage drug swipe, answering questions, flights delay – all those are quite daunting for any travellers. And, travelling during the Christmas festive season is the worse time with a busier airport. But the thoughts of arriving at my destination was worth all the travel pains that came with it.

I spent my entire Christmas and New Year almost 2 weeks break in Penang, with a trip up to Penang Hill and a country visit to Balik Pulau. I spent a fair bit of time waking up early in the morning and taking a stroll along the coast near where I stayed – the east coast of Penang island overlooking a small island, Pulau Jerejak ("Pulau" means Island). P1080574 P1080593 P1080647 P1080654 P1080666 P1080675 P1080679 P1080685 P1080696 P1080703The weather in Penang during my visit was surprisingly pleasant. Much better than I can remember – it was breezy with cool evening and morning with a mildly hot temperature in the afternoon and lower humidity than normal. Some morning were the best I can remember – an experience of a visible large full moon setting behind a distant hill, and an eagle feeding its morning catch of a small wetland monitor lizard on top of my building. P1090038 P1090040 P1090042 P1090048My partner and I revisited Balik Pulau on this trip by taking a RapidPenang bus for a fare of only Malaysian Ringgit $2.70 (less than AUD$1) from Queensbay. Bus number 401E. Balik Pulau is located on the western side of the island – probably the last remaining old township on the island that managed to escape the big developers massive commercialism and destruction. The municipal surrounding is rich in history and cultural values with vast pasture farmlands of fruit plantations, herb farms, goat farm, paddy fields and traditional Chinese and Malay  fishing villages. It is an inland township close to the west coast of the island with stunning surrounding hills, state forests and the best sunset view. I love Balik Pulau and its layback lifestyle. But, land on the island has become so scarce that before long Balik Pulau may grow and prosper into another big satellite town due to its proximity to Penang second bridge opening in the middle of this  year 2013. P1090055 P1090057 P1090062 P1090064 P1090075 P1090079 P1090081 P1090082 P1090083 P1090084 P1090090 P1090091 P1090101 P1090103 P1090104 P1090109 P1090117There are historic buildings and place of worships from the 1882 water fountain in the middle of the town to period colonial mosque, church and Chinese temple. The historic water fountain has 2 lion heads where water runs into the smallest roundabout.P1090126 P1090127

Balik Pulau is well known for its Penang laksa – Asam Laksa and Siam Laksa at the Nan Guang kopitiam. A bowl cost Malaysian Ringgit $3.50 or AUD$1.20. This coffee shop is also popular with its Nutmeg juice with sour plum, which is an unusual acquired taste but refreshing for the hot and humid weather.P1090072P1090071P1090065 P1090068P1090074P1090123This side of the main street in Balik Pulau has predominantly Chinese shops.

The other two streets from the roundabout have mostly Malay and Hindu Muslim shops. That was where I came about a Malay coffee shop in front of the roundabout, simply called the "Restoran Roundabout", that sells nasi campur (rice with curries) and the traditional mee goreng and mee rebus. It was a first time I have tried the mee goreng in this shop. It was probably one of the best mee goreng I had so far in Penang. Perfect with a glass of hot "teh tarik". P1090139 P1090132Balik Pulau reminded me so much about my time living in the countryside of Tasmania. It feels layback and relax with a slower pace and lesser traffic. One day I hope to come back again to Balik Pulau and explore this part of the island a bit further.

In the next posts, I will write on the few restaurants that I have visited in my last Penang visit. Though I spent most of my meal eating the Penang famous street food.

Guan Eng claims RM75bil project in <b>Balik Pulau</b> does not exist ABN <b>...</b>

Posted: 13 Jan 2013 11:47 PM PST

GEORGE TOWN, Jan 14 (Bernama) — The proposed RM75-billion mixed development project in Balik Pulau reported by a newspaper simply does not exist, Penang Chief Minister Lim Guan Eng said today.

"There is no such project," he said when asked to comment on residents' concern over the reported proposed huge development in Balik Pulau.

A newspaper had reported, under the heading "Mega project on stilts", that a proposed 2,833-hectare mixed project comprising industrial, commercial and residential units was sending chills down the spines of conservationists.

It was also reported that the development, comprising electrical and electronic and oil and gas industries, tank farming, government administration
offices, schools, hotels, residential areas, parks and an artificial beach would all be on stilts.

"The project simply does not exist. I do not know why certain parties are trying to smear the state government's name," Lim said.

He said the developer should obtain approval from the federal government before the state government considered the project and it (the state government) also reserved the right to make a decision. — BERNAMA

Qaseh Puteri: DETIK AKHIR <b>DI BALIK PULAU</b>

Posted: 28 Dec 2012 10:09 PM PST

Assalamualaikum,
Bila dah ujung2 sem ni memang la masa tu la nak miss dengan lecture.. nak miss kat balik pulau.. padahal masa mula2 dulu punyelah tak nak pun gi balik pulau ni.. perjalanan jauh,, habis masa kat atas jalan je.. pergi tidur, balik tidur.. tapi dah hujung2 memori tu la yang kita ingat balik..
With Mr.Lim, lecture BEL.. kembali ke sekolah..

With En.Shfri..lecture account.. belajar sampai muntah..

Dengan housemate.. ada rezeki kita serumah lagi..
Dan sekarang, yang ada hanyalah fokus untuk final.. ye final.. tak mo main dah.. walaupun diri sendiri terumbang ambing lagi, tapi semangat tu ke kutip balik.. susun elok2.. Aishah, semoga kau tabah.. kawan2 semoga berjaya..

09 di Gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Gelugor - Google Blog Search


Juruteknik maut motosikal langgar pembahagi jalan <b>di Gelugor</b>

Posted: 06 Jan 2013 06:03 AM PST

6 Januari 2013
GEORGE TOWN - Seorang juruteknik sebuah kilang maut apabila motosikal yang ditunggangnya terbabas dan melanggar pembahagi jalan di Jalan Sultan Azlan Shah, Gelugor di sini, awal hari ini.

M. Mohgan, 48, dari Lintang Minden 2, Gelugor di sini dalam perjalanan pulang ke rumahnya selepas ke George Town sebelum motosikal yang ditunggangnya terbabas dan melanggar pembahagi jalan.

Ketua Polis Daerah Timur Laut ACP Gan Kong Meng ketika dihubungi berkata kemalangan pada pukul 2.15 pagi itu menyebabkan mangsa cedera parah di kepala dan badan dan mati di tempat kejadian.

Beliau meminta orang ramai atau saksi yang melihat kejadian itu agar menghubungi Pegawai Penyiasat Ibu Pejabat Polis Trafik Daerah Timur Laut di talian 04- 2181872 atau balai polis berhampiran bagi membantu siasatan.

Sementara itu adik mangsa, M. Ravi, 40, berkata abangnya yang bekerja sebagai juruteknik sebuah kilang di Bayan Lepas dikatakan keluar sebentar ke George Town tetapi tidak tahu apakah tujuannya.

"Saya mendapat tahu mengenai kejadian itu daripada abang sulung saya dan sebaik menerima berita itu saya terus bergegas ke tempat kejadian.

"Ketika sampai saya dapati abang berlumuran darah dan sudah tidak bergerak lagi. Pagi semalam dia ada menghubungi dan mengingatkan supaya jangan lupa mengambilnya untuk ke kuil bagi majlis memperingati kematian bapa saudara kami," katanya.

Ravi berkata kali terakhir dia bertemu dengan mendiang minggu lepas ketika menziarahi bapa saudara mereka yang meninggal dunia di Kuala Lumpur.

"Mendiang seorang yang pendiam dan dia meninggalkan seorang balu dan dua anak yang masih bersekolah berusia 10 dan 15 tahun," katanya. - Bernama

09 di seberang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di seberang jaya - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di seberang jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jan 2013 01:10 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di seberang jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 01:51 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tolong Kanak Kanak Hilang <b>Di Seberang Jaya</b> MrJocko <b>...</b>

Posted: 13 Aug 2012 11:00 PM PDT

Mohon kerjasama dan pertolongan kawan-kawan untuk kongsi info kanak-kanak hilang di Seberang Jaya, Pulau Pinang pada 8 ogos 2012 yang lalu.
Mangsa dikatakan hilang di kawasan Jalan Permatang Pauh, Seberang Jaya, Pulau Pinang. Mangsa, kanak kanak lelaki berbangsa India, bernama Sathiskumar A/L Tamilvanan berumur 5 tahun, memakai T-shirt berwarna kuning, bercorak Spiderman, bertopi, seluar pendek dan memakai kasut dan stoking.
Ada maklumat lanjut sila maklumkan kepada Balai Polis berhampiran atau call 012-2494002 Insp Mohamad Ehsan Bin Abu Bakar. TerimaKasih.

MrJocko.com

LI <b>di Seberang Jaya</b> - (UPLI), JKE PSP

Posted: 06 Aug 2012 06:44 PM PDT


PENAWARAN LATIHAN INDUSTRI DI VALTECH ENTERPRISE SEBERANG JAYA,PULAU PINANG.

Syarikat kami adalah pengedar untuk Produk Sanitari Sensor Automatik. Profil syarikat kami adalah seperti
yang dilampirkan bersama-sama dengan surat ini. Syarikat kami ingin menawarkan para pelajar tuan yang
menuntut di Jabatan Kejuruteraan Mekanikal (JKM) dan di Jabatan Kejuruteraan Elektrik(JKE) untuk menjalani latihan industri.

Para pelajar tuan akan didedahkan dengan pelbagai perkara baru apabila mereka menjalani latihan
perindustrian di syarikat kami seperti mempelajari bagaimana produk-produk kami berfungsi .Kebanyakkan
produk kami melibatkan kerja-kerja teknikal ringan dan terperinci. Malah para pelajar tuan juga akan melakukan kerja-kerja luar seperti memberi perkhidmatan kepada pelanggan-pelanggan kami seperti hospital, kilang,hotel yang berprestij dan sebagainya.

Selain daripada menjalani latihan industri, syarikat kami juga ingin pelajar tuan memberi dan menunjukkan
inisiatif sendiri dalam melakukan kerja ketika berada di syarikat kami. Ini akan membantu para pelajar untuk lebih berdikari pada masa hadapan di dalam persekitaran kerja yang sebenar.

(Clarina )
Pengurus Khidmat Pelanggan.
Valtech Enterprise.
www.valtech-group.com
Mobile: 012-476 3717
Email: clarina@valtech-group.com

Valtech Enterprise (AS0160213-X)
B-1-12, Casa Prima, Jalan Sutera Prima
13700 Seberang Jaya
Penang, Malaysia.
Tel : 04-390 1762 Fax : 04-3903017
Email : marketing@valtech-group.com

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved