Rabu, 16 Januari 2013

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search


Polis buru tahanan ambil tebusan <b>di Bukit Mertajam</b> | Anak-Anak <b>...</b>

Posted: 12 Jan 2013 05:35 PM PST


TASEK GELUGOR -  Seorang tahanan yang meloloskan diri Isnin lepas dipercayai menjadikan seorang remaja sebagai tebusan dalam kejadian pukul 11 malam tadi di Bukit Mertajam dekat sini.
 
Tahanan itu dikenal pasti sebagai Mohamad Khairulnizam Abdul Rani dan dipercayai membawa tebusannya Khairul Anas Mohd Fadli, 19, ke kawasan hutan di belakang Sekolah Kebangsaan Indera Muda.
 
"Kita dapat maklumat dari orang awam memaklumkan ternampak salah seorang tahanan iaitu Mohamad Khairulnizam membawa remaja berkenaan menuju ke kawasan hutan di situ. Saksi turut melihat tahanan itu membawa sebilah parang panjang bersamanya," kata Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Abdul Rahim Hanafi pada sidang akhbar.
 
Menurutnya, bapa remaja itu juga membuat laporan polis berhubung kejadian tersebut yang dipercayai berlaku ketika remaja berkenaan dalam perjalanan pulang dari rumah abang iparnya berhampiran tempat kejadian.
 
"Sebaik kita menerima maklumat berkenaan pihak polis menghantar sekumpulan anggotanya ke tempat kejadian dan saya juga telah mengarahkan pihak Pasukan Gerakan Am melakukan rondaan dalam hutan di kawasan itu," katanya.
 
Sementara itu, Abdul Rahim berkata polis berjaya memberkas dua tahanan termasuk seorang yang menyerah diri malam tadi.
 
Mohamad Farid Akhtar, 24, ditahan ketika meminta makanan di sebuah kedai makan di Kampung Petani, Kubang Seman pada pukul 9 malam, manakala Mohd Shahrimi Mohd Noor, 28, menyerah diri di Pasar Awam Penanti pada pukul 10 malam.
 
"Pemilik kedai makan berkenaan menghubungi pihak polis memaklumkan terdapat salah seorang tahanan meminta makanan. Anggota kita dihantar ke kedai makan itu dan didapati lelaki terbabit adalah Mohamad Farid dan kita menahannya.
 
"Ketika ditahan dia dalam keadaan tidak bermaya kerana tidak makan sejak beberapa hari lepas," katanya.


 
Abdul Rahim berkata operasi menjejaki dua lagi tahanan iaitu Hamzani Harun, 37 serta Hisham Abdul Rahman, 39 kini diperhebat dan mereka dipercayai berada di sekitar kawasan Permatang Pauh.
 
Dalam kejadian 9 pagi Isnin, sembilan tahanan yang dalam perjalanan dari Penjara Pulau Pinang ke mahkamah di Butterworth meloloskan diri dengan merampas van polis yang dinaiki selepas memukul dan menolak keluar empat anggota polis pengiring.
 
Dua daripada mereka berjaya diberkas semula berhampiran van polis itu yang ditinggalkan di Kampung Padang Chempedak, Tasek Gelugor manakala dua lagi ditembak mati setelah cuba melarikan diri dengan sebuah kereta di Kampung Padang Ibu di Bukit Mertajam dekat sini pada Khamis.
 
Dua tahanan yang ditembak mati ialah Mohd Fairuz Adam, 31, yang dikenali sebagai Joe Mafia dan Mohd Noor Mustafa, 28, juga daripada geng Joe Mafia.

Sumber: Bernama

IKLAN TEKS: Ingin menyertai produk Etiqa Takaful serendah RM70? Sekitar Kuala Pilah. Telefon 0123280345 untuk temujanji. Jangan pandang remeh pada sesuatu yang anda rasa tidak perlu sekarang. Suatu hari nanti pasti anda terasa menyesal. Yang anda rasa tidak perlu ini sebenarnya yang akan memberikan sesuatu yang terbaik kala kesempitan.

09 di jelutong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di jelutong - Google Blog Search


Cawangan Hong Leong Bank <b>di</b> Tesco <b>Jelutong</b> kena rompak

Posted: 15 Jan 2013 05:37 PM PST


Pelanggan dan kakitangan Hong Leong Bank di pasar raya besar Tesco di Gelugor di sini semalam cemas dan kecoh seketika apabila diceroboh seorang perompak bertopeng yang bersenjatakan dua bilah parang.

Dalam kejadian pada pukul 11.45 pagi, suspek lelaki yang datang seorang diri dan masuk ke bank terbabit terus mengacu parang ke arah seorang pengawal keselamatan di situ yang kemudian diarah membawanya ke kaunter bank.

Ketika itu, terdapat seorang lagi pengawal keselamatan yang bertugas di situ, enam pelanggan dan lima kakitangan yang bertugas.

Perompak itu memegang kedua-dua bilah parang tersebut.

Sebaik suspek dibawa masuk ke salah satu kaunter oleh pengawal keselamatan yang ditawan dengan diacukan parang, penjenayah itu kemudian menyuruh pengawal keselamatan terbabit menghulurkan satu beg kepada juruwang yang sedang bertugas.

Menyedari ada penjenayah yang mahu merompak, suasana di dalam bank menjadi kecoh menyebabkan suspek terpaksa menghentak parang ke atas meja kaunter sambil memaksa pekerja bank memasukkan wang ke dalam beg yang diberikan.

09 di tasek gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tasek gelugor - Google Blog Search


Dua dari lima tahanan yang masih bebas dikesan megemis <b>di Tasik</b> <b>...</b>

Posted: 10 Jan 2013 09:15 PM PST


TASEK GELUGOR  -  Polis percaya dapat menahan dua daripada lima tahanan yang masih bebas berdasarkan petunjuk baru.

Ketua Polis negeri, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, pihaknya sudah mengenal pasti lokasi suspek susulan maklumat mereka dilihat meminta bantuan makanan, rokok dan duit orang kampung sekitar Tasek Gelugor kira-kira jam 6.40 pagi ini.

BH hari ini melaporkan dua daripada tujuh tahanan reman yang meloloskan diri Isnin lalu mati dalam kejadian berbalas tembakan dengan polis, semalam.

Mohd Fairuz Adam, 31 atau Joe Mafia dan Mohd Noor Mohd Mustaffa, 28 atau Boy mati ditembak dalam kejadian kira-kira jam 1 petang selepas enggan menyerah diri walaupun kereta dinaiki mereka yang dikejar polis terbabas ke dalam tali air di Kampung Padang Ibu, Bukit Mertajam.


09 di permatang pauh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


MPP Online: 500 ribu hadir diceramah Anwar <b>di Permatang Pauh</b> <b>...</b>

Posted: 13 Jan 2013 04:30 PM PST


Jangan tak percaya beb.., 500 ribu rakyat membanjiri Taman Cermai Permatang Pauh bagi mendengar sendiri amanat dari bakal Perdana menteri Malaysia semalam..

Ini jelas menunjukkan bahawa Anwar merupakan pemimpin paling suci dan disukai ramai dalam Pakatan.., kalau tak takkan lah sampai 500 ribu yang datang ye tak..


Jumlah 500 ribu rakyat Permatang Pauh ni belum lagi dicampur dengan jumlah sebenar yang bakal di'spin' oleh HaraMkah, KeldaianDaily dan juga MeloyaKini ye..

Gua rasa kesemua lidah pro Pakatan tu berserta dengan cai-cai blogger dorang akan kata hampir 1 juta yang datang dengar ceramah Anwar.. Biasalah beb.., menipu tu kan satu ibadah bagi cai-cai Pakatan tu semua...


So.., kalau macam ni punya crowd yang hadir semalam.., confirm Najib bakal lari ke luar negara lepas PRU nanti.. Ye lah kannn..., 500 ribu tu bebbb... Itu baru di Permatang Pauh.., belum kira di tempat lain lagi tauuu.... Huhuhuhu...

p/s: Sapa yang tak nampak 500 ribu rakyat tu..., maknanya dia bukan Gay macam Milosuam... Hahahahaha...

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Sep 2012 11:35 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mendaki <b>Bukit Jambul</b> | Warm Bite Blog

Posted: 12 Jun 2012 01:03 AM PDT

Assalammua'laikum.

Hari ni rasa bersemangat betul nak bersukan. Sekarang adalah musim mengayuh basikal, tetapi Ayri selalu tidak sempat untuk lakukan. Tambahan bila bekerja pada siang hari, balik rumah saja dah lewat dan penat, dalam fikiran mulalah malas nak lakukan aktiviti berbasikal walaupun sebenarnya ia boleh dilakukan pada waktu malam juga.

Sebagai altenatif, otak ni mulalah memberikan idea untuk bersukan mendaki bukit. Maklumlah kerja normal shif ni balik kerja saja kena mengadap kesesakan trafik pula dan biasanya sampai rumah pun dah nak malam. So, waktu terbaik untuk melakukan aktiviti tersebut adalah selepas balik kerja terus lakukan. Lepas bersukan barulah mengadap kesesakan lalulintas coz selalu saja jem/trafik perlahan di Jambatan Pulau Pinang nih.

Hiking Bukit Jambul [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul

Singgah kedai beli kasut sukan dulu. Lagi pun masa nak pergi kerja pagi tadi memang tak ready apa pun untuk aktiviti nih, masa kerja baru idea datang. Kasut sukan adalah penting semasa mendaki, sebabnya klu mendaki dengan selipar boleh tergelincir dan merbahayakan.

Inilah aktiviti Ayri suatu masa dulu-dulu. Tapi dulu biasa pergi dengan kawan-kawan, sekarang ni banyak kawan-kawan yang aktif sukan nih dah bertukar tempat bekerja di luar Pulau Pinang. Klu dulu kerap juga mendaki Bukit Jambul, rasanya sekarang nih dalam 3 tahun termasuk hari ni baru mendaki sebanyak 2 kali sahaja. Dah lama tinggal sukan nih, otot-otot malas pun dah mula menguasai diri..huhu.

Ayri akan ceritakan pada korang pasal bestnya mendaki di Bukit Jambul nih. Pertamanya, enviroment kat sini fresh, natural dan menenangkan. Di puncak bukit pula dapat melihat dari sudut atas sekitar bandar-bandar di Pulau Pinang termasuk juga Jambatan Pulalu-Pinang. Betapa indahnya pemandangan dari situ, sejuk mata memandang. Hari ini pemandangan tidak begitu baik kerana keadaan jerebu nipis yang mengaburkan pemandangan disini.

Hiking Bukit Jambul 2 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 2

Di atas puncak Bukit Jambul ada ada tempat riadah dan alat untuk bina badan. Sesiapa yang berminat dengan aktiviti bina badan dan bila sampai saja ke puncak boleh terus capai alat tersebut. Tiada bayaran dikenakan untuk menggunakan alat-alat bina badan disini. Cuma sedikit sumbangan ikhlas digalakkan untuk menambahbaik peralatan-peralatan pada masa akan datang. Sesiapa yang penat mendaki bolehlah duduk disekitar kawasan ini kerana terdapat banyak tempat duduk rehat. Selain itu ada juga peralatan lain yang dikelaskan sebagai alat sukan yang turut boleh digunakan.
Hiking Bukit Jambul 3 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 3

Disebabkan Ayri sudah lama tidak aktif sukan, maka pedakian ini dianggap paling tercorot sebab banyak kali pancit dan berehat sebentar bersama kit-kat..hehe. Mengalahkan orang tua, punya le penat sampai beberapa kali berhenti rehat. Padahal sebelum ni (dulu-dulu) tak de lah seteruk nih. Tak apalah, yang penting semangat masih ada untuk teruskan perjuangan sehingga mencapai puncak kejayaan…hehe
Hiking Bukit Jambul 4 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 4


Sampai saja di atas, Ayri duduk berehat sekejap sambil menikmati pemandang dari puncak Bukit Jambul sambil mengambil gambar kawasan disitu dan pemandangan sekeliling. Lenjun badan Ayri dengan peluh. Lepas tengok orang main gym sekejap, terus balik ke tanah besar Semenanjung Malaysia dan memandu di jalan yang agak sesak. Penat juga aktiviti hari, tapi sangat berpuas hati :)
Hiking Bukit Jambul 5 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 5

  Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jan 2013 03:44 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di balik pulau</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jan 2013 03:12 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Penang and <b>Balik Pulau</b> | FOODTRAIL

Posted: 13 Jan 2013 05:26 AM PST

Unbelievable! Where has the time gone? Since returning from Penang, and my last post which was only a week ago, I hardly have the time to write my next post with time taking me to Brisbane on a work conference for 3 days. Hopefully life will return to its normality with almost half of January gone.

It seems my last trip to Penang on 23rd December 2012 was a long time ago, but it was only 3 weeks. I remember when I arrived at the Melbourne International Airport for my MAS flight to Penang via KL (Kuala Lumpur) on a Sunday mid morning, there was a large crowd of mainland Chinese (China) tourists. The proportion of the Chinese at the airport at that time outnumbered the caucasians – at the checkin counters, immigration counters and VAT counters for GST refund. I could have mistaken myself at a Chinese airport. The fact was there were a couple of departure flights to China! Melbourne has become a popular tourist and investment destination for the mainland Chinese. I can spot them from a distance.

I was glad and relieved once I made it through the immigration. Going through the airport – queuing, waiting, bag checkin, immigration, body search, X-ray scanning, hand luggage drug swipe, answering questions, flights delay – all those are quite daunting for any travellers. And, travelling during the Christmas festive season is the worse time with a busier airport. But the thoughts of arriving at my destination was worth all the travel pains that came with it.

I spent my entire Christmas and New Year almost 2 weeks break in Penang, with a trip up to Penang Hill and a country visit to Balik Pulau. I spent a fair bit of time waking up early in the morning and taking a stroll along the coast near where I stayed – the east coast of Penang island overlooking a small island, Pulau Jerejak ("Pulau" means Island). P1080574 P1080593 P1080647 P1080654 P1080666 P1080675 P1080679 P1080685 P1080696 P1080703The weather in Penang during my visit was surprisingly pleasant. Much better than I can remember – it was breezy with cool evening and morning with a mildly hot temperature in the afternoon and lower humidity than normal. Some morning were the best I can remember – an experience of a visible large full moon setting behind a distant hill, and an eagle feeding its morning catch of a small wetland monitor lizard on top of my building. P1090038 P1090040 P1090042 P1090048My partner and I revisited Balik Pulau on this trip by taking a RapidPenang bus for a fare of only Malaysian Ringgit $2.70 (less than AUD$1) from Queensbay. Bus number 401E. Balik Pulau is located on the western side of the island – probably the last remaining old township on the island that managed to escape the big developers massive commercialism and destruction. The municipal surrounding is rich in history and cultural values with vast pasture farmlands of fruit plantations, herb farms, goat farm, paddy fields and traditional Chinese and Malay  fishing villages. It is an inland township close to the west coast of the island with stunning surrounding hills, state forests and the best sunset view. I love Balik Pulau and its layback lifestyle. But, land on the island has become so scarce that before long Balik Pulau may grow and prosper into another big satellite town due to its proximity to Penang second bridge opening in the middle of this  year 2013. P1090055 P1090057 P1090062 P1090064 P1090075 P1090079 P1090081 P1090082 P1090083 P1090084 P1090090 P1090091 P1090101 P1090103 P1090104 P1090109 P1090117There are historic buildings and place of worships from the 1882 water fountain in the middle of the town to period colonial mosque, church and Chinese temple. The historic water fountain has 2 lion heads where water runs into the smallest roundabout.P1090126 P1090127

Balik Pulau is well known for its Penang laksa – Asam Laksa and Siam Laksa at the Nan Guang kopitiam. A bowl cost Malaysian Ringgit $3.50 or AUD$1.20. This coffee shop is also popular with its Nutmeg juice with sour plum, which is an unusual acquired taste but refreshing for the hot and humid weather.P1090072P1090071P1090065 P1090068P1090074P1090123This side of the main street in Balik Pulau has predominantly Chinese shops.

The other two streets from the roundabout have mostly Malay and Hindu Muslim shops. That was where I came about a Malay coffee shop in front of the roundabout, simply called the "Restoran Roundabout", that sells nasi campur (rice with curries) and the traditional mee goreng and mee rebus. It was a first time I have tried the mee goreng in this shop. It was probably one of the best mee goreng I had so far in Penang. Perfect with a glass of hot "teh tarik". P1090139 P1090132Balik Pulau reminded me so much about my time living in the countryside of Tasmania. It feels layback and relax with a slower pace and lesser traffic. One day I hope to come back again to Balik Pulau and explore this part of the island a bit further.

In the next posts, I will write on the few restaurants that I have visited in my last Penang visit. Though I spent most of my meal eating the Penang famous street food.

Guan Eng claims RM75bil project in <b>Balik Pulau</b> does not exist ABN <b>...</b>

Posted: 13 Jan 2013 11:47 PM PST

GEORGE TOWN, Jan 14 (Bernama) — The proposed RM75-billion mixed development project in Balik Pulau reported by a newspaper simply does not exist, Penang Chief Minister Lim Guan Eng said today.

"There is no such project," he said when asked to comment on residents' concern over the reported proposed huge development in Balik Pulau.

A newspaper had reported, under the heading "Mega project on stilts", that a proposed 2,833-hectare mixed project comprising industrial, commercial and residential units was sending chills down the spines of conservationists.

It was also reported that the development, comprising electrical and electronic and oil and gas industries, tank farming, government administration
offices, schools, hotels, residential areas, parks and an artificial beach would all be on stilts.

"The project simply does not exist. I do not know why certain parties are trying to smear the state government's name," Lim said.

He said the developer should obtain approval from the federal government before the state government considered the project and it (the state government) also reserved the right to make a decision. — BERNAMA

Qaseh Puteri: DETIK AKHIR <b>DI BALIK PULAU</b>

Posted: 28 Dec 2012 10:09 PM PST

Assalamualaikum,
Bila dah ujung2 sem ni memang la masa tu la nak miss dengan lecture.. nak miss kat balik pulau.. padahal masa mula2 dulu punyelah tak nak pun gi balik pulau ni.. perjalanan jauh,, habis masa kat atas jalan je.. pergi tidur, balik tidur.. tapi dah hujung2 memori tu la yang kita ingat balik..
With Mr.Lim, lecture BEL.. kembali ke sekolah..

With En.Shfri..lecture account.. belajar sampai muntah..

Dengan housemate.. ada rezeki kita serumah lagi..
Dan sekarang, yang ada hanyalah fokus untuk final.. ye final.. tak mo main dah.. walaupun diri sendiri terumbang ambing lagi, tapi semangat tu ke kutip balik.. susun elok2.. Aishah, semoga kau tabah.. kawan2 semoga berjaya..

<b>Balik Pulau</b>, I Miss You! | 山康摄影

Posted: 15 Jan 2013 09:53 AM PST

Balik Pulau, I Miss You

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved