Sabtu, 19 Januari 2013

09 di jelutong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di jelutong - Google Blog Search


KL CHRONICLE: PENGEDARAN BIBLE BAHASA MELAYU <b>DI</b> <b>...</b>

Posted: 18 Jan 2013 09:53 PM PST

Pengedar Bible Versi Melayu Perlu Ditangkap !!!
Wajah Pengedar Bible di hadapan Sekolah Menengah Jelutong, Pulau Pinang. Didedahkan. Mana Perginya Suara PAS kononnya Sebagai Parti Islam?
Perkara yang dikuathiri sudah bermula !!! Puak puak pemusnah Islam sudah memulakan agenda di sekolah Sekolah Menengah Jelutong dan kemungkinan besar ke merata sekolah di Pulau Pinang. Matlamat utama ialah memesong anak anak kita yang beragama Islam. Maklumat lah anak anak muda akan terpengaruh dengan mudah. 
Perlukah soalan ini ditanya ditanya kepada DAP? Rasanya tidak perlu, kerana untuk siapa lagi Bible berbahasa Melayu diedarkan jika bukan untuk mereka-mereka yang bertutur bahasa Melayu? Dan siapakah penutur bahasa Melayu jika bukan orang Melayu?
Tetapi mungkin ada puak PAS yang bertanya, kenapa tidak ditanya kepada UMNO, bukankah UMNO juga mendabik dada mempertahankan Islam dan Melayu? Jawapannya, kerana UMNO bukan sekutu DAP, dan UMNO tidak pernah berbuat kenyataan berikut:
"Ada banyak buku dalam pasaran, banyak buku Kristian ditulis dalam Bahasa Malaysia. Dan, jika ada yang tidak boleh baca dalam Bahasa Malaysia, mereka akan membaca dalam Bahasa Inggeris, jadi saya tidak melihat sebarang sebab mengapa Kitab Injil harus ditahan," katanya." -- Nasharuddin Mat Isa, 15 Mac 2011 (Malaysian Insider)
Tajuk laporan Malaysian Insider yang memaparkan kenyataan Nasharuddin tersebut menjelaskan segala-galanya iaitu "PAS Hormati Injil Bahasa Malaysia".
Laporan Malaysian Insider, termasuk dengan kenyataan Nasharuddin tersebut, adalah konsisten dengan pendirian Nik Aziz dalam isu yang sama sepertimana yang dilaporkan oleh Harakah 21 Januari 2010 iaitu "Kerajaan Kelantan tiada halangan bagi masyarakat bukan Islam negeri itu menggunakan kalimah 'Allah', baik dalam pertuturan maupun dalam buku-buku agama mereka."

TM rasa pihak Jabatan Agama Islam negeri perlu ambil tindakan segara menyiasat dan menangkap anasir anasir yang mahu meruntuhkan akidah anak anak muda. Tindakan ini perlu dilakukan dengan segara, sebelum terlambat !!!
sumber: http://taipanmaster.blogspot.com/
Wajah Pengedar Bible di hadapan Sekolah Menengah Jelutong, Pulau Pinang. Didedahkan. Mana Perginya Suara PAS kononnya Sebagai Parti Islam?
Perkara yang dikuathiri sudah bermula !!! Puak puak pemusnah Islam sudah memulakan agenda di sekolah Sekolah Menengah Jelutong dan kemungkinan besar ke merata sekolah di Pulau Pinang. Matlamat utama ialah memesong anak anak kita yang beragama Islam. Maklumat lah anak anak muda akan terpengaruh dengan mudah. 
Perlukah soalan ini ditanya ditanya kepada DAP? Rasanya tidak perlu, kerana untuk siapa lagi Bible berbahasa Melayu diedarkan jika bukan untuk mereka-mereka yang bertutur bahasa Melayu? Dan siapakah penutur bahasa Melayu jika bukan orang Melayu?
Tetapi mungkin ada puak PAS yang bertanya, kenapa tidak ditanya kepada UMNO, bukankah UMNO juga mendabik dada mempertahankan Islam dan Melayu? Jawapannya, kerana UMNO bukan sekutu DAP, dan UMNO tidak pernah berbuat kenyataan berikut:
"Ada banyak buku dalam pasaran, banyak buku Kristian ditulis dalam Bahasa Malaysia. Dan, jika ada yang tidak boleh baca dalam Bahasa Malaysia, mereka akan membaca dalam Bahasa Inggeris, jadi saya tidak melihat sebarang sebab mengapa Kitab Injil harus ditahan," katanya." -- Nasharuddin Mat Isa, 15 Mac 2011 (Malaysian Insider)
Tajuk laporan Malaysian Insider yang memaparkan kenyataan Nasharuddin tersebut menjelaskan segala-galanya iaitu "PAS Hormati Injil Bahasa Malaysia".
Laporan Malaysian Insider, termasuk dengan kenyataan Nasharuddin tersebut, adalah konsisten dengan pendirian Nik Aziz dalam isu yang sama sepertimana yang dilaporkan oleh Harakah 21 Januari 2010 iaitu "Kerajaan Kelantan tiada halangan bagi masyarakat bukan Islam negeri itu menggunakan kalimah 'Allah', baik dalam pertuturan maupun dalam buku-buku agama mereka."

TM rasa pihak Jabatan Agama Islam negeri perlu ambil tindakan segara menyiasat dan menangkap anasir anasir yang mahu meruntuhkan akidah anak anak muda. Tindakan ini perlu dilakukan dengan segara, sebelum terlambat !!!
sumber: http://taipanmaster.blogspot.com/

BLOG PENANG: 09 <b>di jelutong</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jan 2013 03:41 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

SEKOLAH KEBANGSAAN <b>JELUTONG</b>: HARI ORIENTASI TAHUN 1 <b>...</b>

Posted: 31 Dec 2012 08:19 AM PST

Sekolah Kebangsaan Jelutong mengucapkan selamat datang kepada murid- murid Tahun 1 sesi persekolahan 2013.
Program ini telah diadakan pada 31 Disember 2012 yang lalu. Program ini telah dirangka dengan tujuan membantu murid- murid menghadapi perubahan diri dalam keadaan transisi dari pendidikan tidak formal sama ada di rumah ataupun di pra sekolah ke pendidikan secara formal di Tahun 1. Dengan itu, adalah diharapkan murid- murid yang datang dari pelbagai latar belakang sosio- ekonomi, persekitaran dan pengetahuan akan dapat menyesuaikan diri dan bersedia meneruskan pembelajaran di sekolah.
Berikut beberapa paparan gambar yang sempat dirakam sepanjang program ini;

09 di Bayan lepas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bayan lepas - Google Blog Search


fyna here!: MUA : makeup sanding azlin 28.10.12 <b>di bayan lepas</b> <b>...</b>

Posted: 19 Dec 2012 06:41 AM PST

azlin text fyna..dia cakapa nak jugak fyna makeup..
so even dah ada job dah tarikh ni..fyna ambik jugak job untuk makeup azlin..sebab memang la susah nak menolak kan 
azlin memang sangat cantik! kecik je..badan ramping..jelesnyaa
azlin req makeup yang natural je
dari Zaha Wedding Planner
(fyna jugak salah seorang apprentice dari Zaha Wedding Planner..so kalau nak cari pelamin and baju lawa-lawa..fyna suggestkan ambik dekat diorang..Zaha Wedding Planner memang femes di kalangan artist-artist =))
untuk tengok my makeup job yang lain-lain boleh tengok di
email : fynahere85@yahoo.com


follow me for daily update
MAKEUP CLASS /TIPS ONLY RM1 PER WEEK AT MY TWITTALK
SO ALL CELCOM USERS, FOLLOW ME ON TWITTALK CELEBRITY..
JUST DIAL *22001 AND FOLLOW FYNA..THANKS!

09 di tanjung tokong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung tokong - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jan 2013 01:21 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jan 2013 01:19 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Nov 2012 01:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Nov 2012 01:42 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 01:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Sep 2012 01:44 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Penduduk <b>Tanjung Tokong</b> bantah bina galeri warisan <b>...</b>

Posted: 15 Sep 2012 11:00 PM PDT

TANJUNG TOKONG - Persatuan Penduduk Tanjung Tokong membantah pembinaan projek 'warisan mati' yang berkonsepkan galeri dan rumah contoh di atas tanah seluas 160 meter persegi di sini. Sehubungan itu, Pengerusinya, Mohammad Salleh Yahya berkata, pihaknya memohon supaya pemaju menangguhkan sementara pelan kelulusan bangunan ditapak fasa 5 kampung berkenaan bagi tujuan pembinaan itu kerana masih banyak isu berbangkit dan tuntutan yang belum diselesaikan. "Kami menolak konsep dan perlaksanaan 'warisan mati' iaitu pembinaan galeri atau sebuah bangunan yang hanya menceritakan sejarah Kampung Tanjung Tokong.

 "Pembinaan ini langsung tidak menggambarkan realiti warisan asal yang wujud di kampung berkenaan iaitu tapak bersejarah berusia lebih 250 tahun," katanya. Mohammad Saleh berkata, pembangunan bukan sekadar binaan batu bata yang diibaratkan seperti pembangunan tanpa roh, sebaliknya pembangunan mestilah diisi dengan budaya, sejarah dan tamadun. "Itulah pembangunan hidup yang sudah diwar-warkan Tun Razak iaitu 'Better emenities for Tanjung Tokong Soon'," katanya.

 Selain itu, menurutnya, terdapat enam bentuk warisan di sini antaranya, rumah tradisional di Jalan Lama dan kampung tersusun di Kampung Moden Tanjong Tokong.

 "Adanya juga warisan institusi yang berusia lebih 100 tahun iaitu Persekutuan Setia Tanjong Tokong yang ditubuhkan pada 1911 dan Madrasah Al Taqwa pada 1900. "Antara elemen warisan lain termasuk warisan tapak budaya, warisan penjaja Melayu, warisan nelayan Jermal melalui seni perahu dan permainan rakyat, tetapi kami kesal dengan cadangan yang mahu warisan sejarah dalam bentuk galeri sahaja," katanya.

 Beliau berkata, ia bertentangan dengan pelestarian warisan hidup selaras dengan apa yang dilaksanakan Pertubuhan Pendidikan, Sains dan Kebudayaan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (Unesco). "Saya harap aktivis dan pakar warisan membentangkan pelan cadangan bagaimana warisan layak dilestarikan dalam pembangunan semula Tanjong Tokong," katanya.

 Sebelum ini, Pengarah Uda Land (North) Sdn Bhd, Kamaruzaman Mohamad mengumumkan pelan pembangunan Tanjung Tokong mengandungi pembinaan Galeri Tanjung Tokong iaitu rumah yang bercirikan tradisional di sekeliling bazar.

 Uniknya bazar berkenaan turut dibina dengan ciri kolonial dan langsung tidak memperlihatkan pembangunan moden secara langsung. Kamaruzaman berkata, pihaknya juga pernah bertanya mengenai sejarah susur galur di sini, bagi membolehkan sejarah berkenaan dipamerkan dalam galeri.

 Tegasnya, seperti di Kapitan Keling mempunyai sejarahnya tersendiri, namun di sini sejarahnya yang dikatakan perkampungan nelayan juga sama seperti Tanjung Bungah, Jelutong dan Batu Uban. Namun Uda tidak pernah memandang ringan hal berkenaan dan membina galeri untuk penduduk tempatan dan pelancong mengetahui sejarah Kampung Tanjung Tokong.

09 di permatang pauh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


MPP Online: 500 ribu hadir diceramah Anwar <b>di Permatang Pauh</b> <b>...</b>

Posted: 13 Jan 2013 04:30 PM PST


Jangan tak percaya beb.., 500 ribu rakyat membanjiri Taman Cermai Permatang Pauh bagi mendengar sendiri amanat dari bakal Perdana menteri Malaysia semalam..

Ini jelas menunjukkan bahawa Anwar merupakan pemimpin paling suci dan disukai ramai dalam Pakatan.., kalau tak takkan lah sampai 500 ribu yang datang ye tak..


Jumlah 500 ribu rakyat Permatang Pauh ni belum lagi dicampur dengan jumlah sebenar yang bakal di'spin' oleh HaraMkah, KeldaianDaily dan juga MeloyaKini ye..

Gua rasa kesemua lidah pro Pakatan tu berserta dengan cai-cai blogger dorang akan kata hampir 1 juta yang datang dengar ceramah Anwar.. Biasalah beb.., menipu tu kan satu ibadah bagi cai-cai Pakatan tu semua...


So.., kalau macam ni punya crowd yang hadir semalam.., confirm Najib bakal lari ke luar negara lepas PRU nanti.. Ye lah kannn..., 500 ribu tu bebbb... Itu baru di Permatang Pauh.., belum kira di tempat lain lagi tauuu.... Huhuhuhu...

p/s: Sapa yang tak nampak 500 ribu rakyat tu..., maknanya dia bukan Gay macam Milosuam... Hahahahaha...

09 di Batu kawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


Berita Harian | Podium <b>di</b> Qatar sandaran Fitri &#39;tawan&#39; <b>Batu Kawan</b>

Posted: 26 Nov 2012 11:41 AM PST

Kuala Lumpur: Gelaran juara pada pusingan terakhir Piala Impian Asia (ADC) yang berakhir di Qatar, Sabtu lalu menjadi pembakar semangat buat pelumba muda terbaik Cub Prix 2012, Mohd Fitri Ashraf Razali untuk menghadapi perlumbaan terakhir kategori CP130 Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS di Batu Kawan 1 dan 2 Disember ini.

Ketika kelompok besar pelumba di hadapan melepasi selekoh terakhir untuk menuju ke garisan penamat, pelumba 18 tahun itu dapat meloloskan diri dan akhirnya berjaya memecut bersendirian ke garisan penamat buat meraih gelaran juara.

Dia merakamkan catatan keseluruhan 18 minit 05.526 saat di hadapan pelumba Thailand, Kanatat Jaiman dan pelumba Indonesia, Iswandi Muis yang menamatkan perlumbaan dengan masa 18:05.7024s dan 18:05.703s.

Bakar semangat

Namun hasrat Fitri meneruskan aksi sama pada Perlumbaan 2 tidak kesampaian apabila sekadar tamat di tempat keenam. Perlumbaan malam berkenaan sebaliknya dimenangi pelumba Australia, Joshua Hook dengan masa 18'00.916s manakala Iswandi kedua, 18'01.130s dan pelumba Jepun, Hiroki Ono ketiga, 18'01.150s.

"Perlumbaan minggu ini sangat sengit namun saya puas," kata Fitri yang mengakui penyertaan dalam saingan ADC yang dijalankan serentak dengan Kejuaraan Motosikal Asia PETRONAS membawa lonjakan besar dalam kerjaya perlumbaan dirinya.

Penuh dengan pengalaman menggembirakan sepanjang minggu ini, Fitri berharap ia akan berterusan dalam Kejuaraan Cub Prix di Batu Kawan minggu ini.

Hot ! 700 penduduk <b>Batu Kawan</b> sertai parti komponen BN <b>...</b>

Posted: 15 Jan 2013 02:24 AM PST

Kerajaan DAP menerima tamparan hebat apabila berikutan pemohonan keahlian baru penduduk di Batu  Kawan yang menyatakan sokongan kepada BN dengan menyertai parti PPP.

GPB yakin sepanjang 4 tahun selepas  DAP menang di Parlimen di situ ,  faktor khidmat  wakil rakyat di situ yang  jarang nampak muka membuatkan rakyat hilang kepercayaan dan kini meyakini BN .




Terdahulu, Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri menerima 700 borang permohonan keahlian baru Parti Progresif Penduduk (PPP) bagi penduduk Batu Kawan. Beliau yang mengalu-alukan perkara itu berkata permohonan itu menunjukkan tanda sokongan masyarakat terhadap BN yang semakin meningkat sekaligus menambah keyakinan parti itu mampu menawan semula Pulau Pinang

. "Ini juga satu petanda bagaimana Barisan Nasional semakin mendapat sokongan. Setiap hari kita menerima orang masuk anggota Umno, MCA, MIC, Gerakan, PPP…ini satu petanda yang amat baik," katanya.KLIK DI SINI

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


Qaseh Puteri: DETIK AKHIR <b>DI BALIK PULAU</b>

Posted: 28 Dec 2012 10:09 PM PST

Assalamualaikum,
Bila dah ujung2 sem ni memang la masa tu la nak miss dengan lecture.. nak miss kat balik pulau.. padahal masa mula2 dulu punyelah tak nak pun gi balik pulau ni.. perjalanan jauh,, habis masa kat atas jalan je.. pergi tidur, balik tidur.. tapi dah hujung2 memori tu la yang kita ingat balik..
With Mr.Lim, lecture BEL.. kembali ke sekolah..

With En.Shfri..lecture account.. belajar sampai muntah..

Dengan housemate.. ada rezeki kita serumah lagi..
Dan sekarang, yang ada hanyalah fokus untuk final.. ye final.. tak mo main dah.. walaupun diri sendiri terumbang ambing lagi, tapi semangat tu ke kutip balik.. susun elok2.. Aishah, semoga kau tabah.. kawan2 semoga berjaya..
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved