Jumaat, 8 Februari 2013

09 di Ceruk Tok Kun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Ceruk Tok Kun - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Nov 2012 11:46 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 11:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Nov 2012 11:07 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Nov 2012 11:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2012 11:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

No Zo No Zonomi! | downgila

Posted: 26 Aug 2012 07:29 AM PDT

Nokharommmmmm ini lah lagu yang paling comel dan sesuai didengar oleh kutu kutu yang berada di ceruk tokkun dan yang baru lepas kena buang kerja.

Takyah sedih sedih! Happy Happy Happy!!!

Kamu kamu to nyan nyan nyan nyan funyan!!!! ARGHHHH$@@!!!HJHL&^QDDHo9UWUIE!!(!@EED

Ceramah Nurul Izzah <b>di Ceruk Tok Kun</b> 1 Ogos - Kerabu Bersuara

Posted: 30 Jul 2008 04:25 AM PDT

Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah dijangka mendedahkan peristiwa di sebalik cerita terbaru bapanya, Dato' Seri Anwar Ibrahim sempena 'Ceramah Kemerdekaan' di Galeri Perjuang, Ceruk Tok Kun, Bukit Mertajam pada 1 Ogos ini.

Beliau akan berceramah bersama Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) KeADILan, Badrul Hisyam dan Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr Mujahid Yusuf Rawa bermula jam 9.00 malam.

Menurut Ketua Angkatan Muda KeADILan Bahagian Bukit Mertajam, Aidi Rafizul Idrus, program tersebut merupakan 'roadshow' pertama diadakan dan akan berakhir di Parlimen Lembah Pantai pertengahan bulan Ogos nanti.

"Program pertama bermula di kediaman Dato' Seri Anwar Ibrahim di Ceruk Tok Kun dan akan berakhir di Parlimen Lembah Pantai pertengahan Ogos ini," katanya pada Harakahdaily.

Selain menceritakan beberapa siri fitnah terhadap bapanya, Puteri Reformasi itu juga bakal menerangkan isu semasa yang melanda negera serta keanggkuhan beberapa Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) sepanjang persidangan parlimen.

Sementara itu, Badrul Hisyam pula dijangka meneruskan cabarannya terhadap Ahli Parlimen Rembau yang juga menantu Perdana Menteri, Khairy Jamaludin yang terus mengongkong pemerintahan sekarang ini.

Manakala Dr Mujahid pastinya akan memberi penerangan tentang isu yang hangat diperkatakan iaitu muzakarah antara PAS dan Umno.

"Adakah isu muzakarah ini ditimbulkan oleh Umno untuk meraih simpati rakyat terhadap kekalahan parti mereka, memerangkap PAS atau cuba memecah belahkan perpaduan dalaman parti itu?" tambah Aidi yang juga Setiausaha KeADILan Bahagian Bukit Mertajam. - mns_

ziarah anak Shahrul <b>di Ceruk Tok Kun</b>, 29 September <b>...</b> - Usrah GBS

Posted: 03 Oct 2010 06:10 PM PDT

Assalamualaikum semua GBSian,

minggu lepas usrah GBS berkesempatan melawat dan meraikan kedatang seorang lagi bakal ahli GBS iaitu Hana Yusra.

 Hana Yusra lahir pada bulan ramadhan yang baru sahaja berlalu. Kini Shahrul sudah ada sepasang anak lelaki dan perempuan.GBS mendoakan keluarga akhi Shahrul dimurahkan rezeki dan diberkati Allah selalu.
Terima Kasih atas jamuan nasi goreng dan cucur udang yang sedap. Alhamdulillah

09 di Batu uban - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu uban - Google Blog Search


Pilihan Anda: Adun <b>Batu Uban</b> pertikai kedatangan Psy, tapi Guan <b>...</b>

Posted: 04 Feb 2013 05:18 PM PST

|

GEORGETOWN - Adun Batu Uban, S Raveentharan mempertikaikan tindakan Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang menjemput superstar, Psy yang popular dengan lagu Gangnam Style ke negeri ini.

Menurutnya, BN tersilap sekiranya menjangka politik hanya diibaratkan seperti tarian 'Gangnam'.

"Mereka masih di alam fantasi, politik ini adalah hakikat, bagaimana susah sekalipun mereka menjemput artis terkenal, pasti tidak akan ada yang mahu berpihak kepada mereka (BN).

"Jangan ingat masyarakat yang datang pada hari itu akan mengundi mereka, saya yakin yang datang pun sekadar mahu melihat artis bukannya mahu mengundi untuk kemenangan mereka. BN sudah mula pasang strategi untuk menarik pengundi atas pagar dan pengundi muda di Pulau Pinang," katanya kepada Sinar Harian.

Beliau berkata demikian bagi mengulas komennya di dalam laman sosial Facebook terhadap artis undangan untuk Majlis Rumah Terbuka BN Pulau Pinang kali ini dengan menjemput Psy.

Artis dari Korea Selatan yang popular melalui laman YouTube dijangka hadir ke negeri ini pada 11 Februari 2013 di Kolej Han Chiang.

Anggara hampir 60,000 pengunjung dijangka hadir untuk me-lihat Psy menari ketika sambutan rumah terbuka yang bermula dari jam 10 pagi hingga 1 petang itu.

Raveentharan berkata, dipercayai bayaran yang mahal dikenakan un-tuk menjemput artis terkemuka itu ke negeri ini.

Menurutnya, walaupun BN mendakwa ia dibayar oleh sektor swasta namun wang berkenaan tidak perlu digunakan untuk tujuan hiburan semata-mata.

"Sebaliknya masih ramai yang memerlukan wang berkenaan termasuk OKU dan ibu tunggal.

"Jangan habiskan duit semata-mata menarik undi sedangkan perkara kebajikan lebih penting," katanya kepada Sinar Harian.

PERINGATAN: Pilihan Anda tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Post Berkaitan : POLITIK, TERKINI


Share/Bookmark comments
Posted by Desperado on 9:31 PTG. Filed under , .
© 2008 - 2012 Desperado, Hakcipta Terpelihara.

Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini MILIK ASAL PENULISNYA yang dikutip dari pelbagai sumber di dalam internet melainkan dinyatakan sebaliknya. PENULIS tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi daripada blog ini.

BLOG PENANG: 09 <b>di Batu uban</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Dec 2012 09:19 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KN P.Pinang, penduduk Kg.<b>Batu Uban</b> beri pemaju &#39;kata dua <b>...</b>

Posted: 21 Aug 2012 08:11 PM PDT

SEKUMPULAN penduduk di perkampungan Batu Uban, di sini, menuntut pemaju membina rumah transit terlebih dahulu sebelum mereka mengosongkan rumah masing-masing.

Mereka meluahkan pendirian itu baru-baru ini selepas menerima notis mengosongkan rumah masing-masing dalam masa 14 hari.

Rata-rata mereka berkata, "takkan mereka (pemaju) mahu lihat kami tidur di bawah Jambatan Pulau Pinang".

Penduduk, Zaiton Mazahar, 60, berkata, rata-rata penduduk menjadi tidak tenang apabila menerima notis tersebut menjelang hari lebaran.

"Kami bukan tidak beri pemaju membina perumahan di sini, sebaliknya kami hanya mahu pemaju membina rumah transit sebelum kami semua keluar.

"Rumah transit berkenaan perlulah dibina berhampiran dengan kampung, bukannya luar daripada Batu Uban," ujar beliau dipetik dari sebuah akhbar tempatan.

Menurut beliau, pemaju pada mulanya bersetuju dengan tuntutan penduduk berwajib.

Namun, beliau berkata, rata-rata penduduk mengaku kecewa apabila mengetahui bahawa rumah transit yang mahu dibina oleh pemaju itu adalah ala-ala rumah kongsi pekerja asing.

"Kami sendiri sebagai penduduk berasa tidak yakin dan jika esok penduduk tidak mendapat rumah yang dijanjikan, apakah mereka mahu kami duduk di bawah jambatan," soal beliau.

Zaiton yang kini menetap di rumah keluarganya yang berusia 80 tahun itu berpendapat bahawa pemaju seharusnya tidak memberi layanan yang dingin ke atas penduduk berwajib menjelang musim perayaan.

Nada yang sama turut diluahkan oleh penduduk, Minah Ahmad, 70.

Beliau berkata, beliau bersama-sama sembilan adik beradik yang lain begitu bimbang dengan nasib rumah pusaka ibunya yang berusia kira-kira 80 tahun itu.

Beliau berkata, rumah pusaka yang kini didiami oleh adiknya, Maimunah Ahmad, 59, itu merupakan satu-satunya harta peninggalan arwah ibu mereka.

"Esok lusa, kalau mereka suruh kami keluar dan janji tidak ditepati, di mana dia (Maimunah) akan tinggal. Bagaimana pula dengan harta peninggalan ibu," soal Minah.

Seorang lagi penduduk, Abdul Rashid Abdul Kadir, 61, berkata, kesemua mereka seakan diusir oleh 'penjajah' sungguhpun tanah air sudah merdeka sejak 55 tahun lepas.

Ini kerana, katanya, notis 14 hari daripada pihak pemaju berkenaan berakhir pada 31 Ogos 2012, iaitu pada tanggal Hari Kemerdekaan negara disambut saban tahun sejak tahun 1957.

"Kami sangat kecewa kerana sedang umat Islam lain bergembira menyambut hari raya dan tidak sabar menyambut kemerdekaan, kami pula dalam keadaan resah gelisah," katanya.

Difahamkan, seramai 22 penduduk di Kampung Batu Uban menerima notis arah keluar selepas pemaju berjaya membeli tanah berkenaan daripada beberapa pemilik tanah asal.

Pemaju, dilaporkan, merancang untuk membina dua blok kondominium serta rumah mewah mencecah sampai RM300,000 seunit di atas tanah berkomersial tinggi itu.

Ahli Majlis bagi Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Iszuree Ibrahim dalam reaksi spontan, dilaporkan, memanjangkan isu penduduk berkenaan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Y.A.B Tuan Lim Guan Eng.

Guan Eng bersama-sama Timbalan Ketua Menteri 1, Datuk Mansor Othman, S. Raveentharan (Ahli Dewan Undangan Negeri Batu Uban, ADUN), Sim Tze Tzin (ADUN Pantai Jerejak kemudiannya mengadakan lawatan tergempar di kampung berkenaan.

Di depan kira-kira 50 penduduk berwajib, Guan Eng berkata, Kerajaan Negeri menggesa pemaju menarik balik notis arahan keluar yang diserahkan kepada penduduk sebelum ini.

Malah, beliau berkata, syarikat pemaju berkenaan akan disenaraihitamkan oleh Kerajaan Negeri sekiranya gagal menerima gesaaan tersebut.

Tidak cukup dengan itu, beliau berkata, Kerajaan Negeri melalui MPPP akan menghalang langkah pengusiran penduduk asal kampung berkenaan sekiranya pemaju masih mahu meneruskan notis 14 arahan keluar tersebut pada 31 Ogos nanti.

"Saya minta anda (pemaju) berbincang elok-elok dengan penduduk, dan sekiranya pemaju masih berdegil, saya berharap pakcik dan makcik di kampung ini tidak risau kerana saya akan arahkan penguat kuasa MPPP menghalang tindakan pemaju pada 31 Ogos nanti.

"Akan turut serta ialah pegawai daerah kami, saya amat berharap supaya pemaju bertimbang rasa dan kami (Pakatan Rakyat) daripada Kerajaan Negeri amat kesal dengan kejadian sebegini.

"Pada masa itu, saya amat terkejut dan terfikir masih ada manusia yang tidak sensitif sedangkan notis itu dikeluarkan sehari sebelum perayaan (Hari Raya Puasa) dan arahan keluar adalah pada waktu kemerdekaan, 31 Ogos (2012)," ujar beliau.

Pembelaan nasib rakyat itu dipertegas semasa Guan Eng masih berada di Korea.

Perkembangan terbaru ini sekaligus menyerlahkan komitmen pentadbiran Guan Eng dalam membela nasib rakyat sungguhpun Kerajaan Negeri seringkali difitnah cuba mengusir Melayu dari negeri berkenaan sepertimana yang digambarkan oleh pihak pembangkang Pulau Pinang belakangan ini. -END

09 di Butterworth - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


Jawatan Kosong Kerajaan <b>Negeri Pulau Pinang</b> | Jawatan Kosong <b>...</b>

Posted: 06 Feb 2013 06:58 PM PST

Kerja Kosong Kerajaan Negeri Pulau Pinang

1. PEMBANTU AM PEJABAT (AMAH) N1
2. PEMBANTU AM PEJABAT (PELAYAN) N1
3. PEMBANTU TADBIR (PERKERANIAN/OPERASI) N17
4. PEKERJA AWAM R1

KLIK SINI UNTUK MAKLUMAT LANJUT

TARIKH TUTUP PERMOHONAN:- 14 FEBRUARI 2013

09 di kepala batas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di kepala batas - Google Blog Search


Lawatan ke tapak bina <b>di Kepala Batas</b> - Hemaawathy

Posted: 29 Jan 2013 08:44 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Virtual Folio ini adalah folio maya yang saya bangunkan dalam kursus blog Virtual Folio.Ia mengandungi hasil kerja saya sepanjang pengajian saya di Kolej Komuniti Kepala Batas dalam bidang Pelukis Pelan Senibina ...

09 di tasek gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tasek gelugor - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di tasek gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2013 03:14 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Ceramah Hassan Ali bangkit semangat orang Melayu <b>Tasek</b> <b>...</b>

Posted: 24 Jan 2013 12:52 AM PST




TASEK GELUGOR  24 Januari -  Semalam satu program  Ceramah Islam Melayu & Raja  anjuran JATI  telah diadakan di Simpang Empat Permatang Buloh , Tasek Gelugor . Ia menampilkan penceramah Pengerusi Jaringan Muslimin P.Pinang Ustaz Hafiz Mohd Nordin & Pengerusi JATI  Datuk Dr Hassan Ali .  




Turut hadir ke ceramah ini ialah Ahli Parlimen Tasek Gelugor Tan Sri Nor Mohamad Yaakob dan Ketua UMNO Bahagian Tasek Gelugor , YB Shahbudin Yahya .

Kehadiran umat Islam dianggarkan sekitar  500  orang yang hadir  walaupun penyebaran maklumat ceramah berkenaan tidak meluas dan masa yang singkat. 

 Didalam ceramah tersebut,  Ustaz Hafiz Nordin  yang mengupas mengenai  pentingnya perpaduan ummah dikalangan umat Islam  dan isu kalimah Allah yang dicetuskan oleh Guan Eng untuk digunakan dalam bible bahasa Melayu . Malah beliau juga turut mempersoalkan tindakan pihak berkuasa & kerajaan yang tidak bertindak tegas mengambil tindakan terhadap Guan Eng & Karpal Singh yang terus menghina Islam dalam isu kalimah Allah ini . 

Dr Hassan Ali pulak dalam ceramahnya banyak mendedahkan ancaman murtad yang berleluasa untuk memesongkan akidah umat Islam serta isu kalimah Allah yang hangat dipolitikkan oleh pembangkang menjelang PRU 13 . 




IdaMan: Rahman Mydin Berucap Di Pentas PAS, <b>Di Tasek Gelugor</b>

Posted: 03 Dec 2012 05:13 AM PST


TASEK GELUGOR: Bekas Pengerusi Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM), Datuk Seri Rahman Maidin bersedia jadi ombak untuk memghempas benteng pantai sehingga pecah.
(Rahman Mydin berucap di pentas PAS di Tasek Gelugor)

Ujarnya, "biar pecah benteng lama yang sudah tidak kukuh.  Kita bina kembali dengan benteng yang kuat dan padu.

"Jika digambarkan suasana di lautan saya pilih ombak sebab ombak dia boleh bersihkan pantai bahkan bukan setakat bersih dia boleh hancurkan benteng yang tak kukuh, " ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika ditanya selepas berucap di majlis makan malam anjuran Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Pulau Pinang dengan kerjasama PAS Kawasan Tasek Gelugor di Taman Desa Murni, Sungai Dua Semalam.

Ini adalah antara majlis awal Rahman selepas mengumumkan penyertaannya ke dalam PAS.

Rahman menyerahkan borang penyertaannya ke dalam PAS malam Ahad lalu di Batu Pahat, Johor.

Kemasukannya ke dalam PAS memberikan semangat baru berdasarkan pengalaman luas beliau dalam perniagaan dan juga media.

Rahman pernah menjadi Pengerusi MRCB, syarikat yang mengawal media utama negara ketika itu.

Benteng usang

"Sudah sampai masanya, benteng usang diganti supaya rumah atau pokok yang ada berdekatan pantai dapat diselamatkan.

"Jika ombak kuat berlaku di tengah lautan pun tegasnya, alunanya boleh menenggelamkan kapal besar yang muatanya berlebihan.

"Kemasukan saya dalam PAS bukan untuk apa-apa tujuan melainkan ingin membantu PAS bersama Pakatan Rakyat menjatuhkan Barisan Nasional (BN) pada pilihanraya umum ke 13 nanti, " katanya yang juga bekas Pengerusi Dewan Perniagaan Melayu Pulau Pinang.

Berucap sama dalam program tersebut ialah Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu, Ahli Parlimen Batu, Tian Chua dan Pengerusi DHPP Pusat, Hu Pang Chau. harakahdaily

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jan 2013 11:14 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jan 2013 11:42 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Sep 2012 11:35 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mendaki <b>Bukit Jambul</b> | Warm Bite Blog

Posted: 12 Jun 2012 01:03 AM PDT

Assalammua'laikum.

Hari ni rasa bersemangat betul nak bersukan. Sekarang adalah musim mengayuh basikal, tetapi Ayri selalu tidak sempat untuk lakukan. Tambahan bila bekerja pada siang hari, balik rumah saja dah lewat dan penat, dalam fikiran mulalah malas nak lakukan aktiviti berbasikal walaupun sebenarnya ia boleh dilakukan pada waktu malam juga.

Sebagai altenatif, otak ni mulalah memberikan idea untuk bersukan mendaki bukit. Maklumlah kerja normal shif ni balik kerja saja kena mengadap kesesakan trafik pula dan biasanya sampai rumah pun dah nak malam. So, waktu terbaik untuk melakukan aktiviti tersebut adalah selepas balik kerja terus lakukan. Lepas bersukan barulah mengadap kesesakan lalulintas coz selalu saja jem/trafik perlahan di Jambatan Pulau Pinang nih.

Hiking Bukit Jambul [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul

Singgah kedai beli kasut sukan dulu. Lagi pun masa nak pergi kerja pagi tadi memang tak ready apa pun untuk aktiviti nih, masa kerja baru idea datang. Kasut sukan adalah penting semasa mendaki, sebabnya klu mendaki dengan selipar boleh tergelincir dan merbahayakan.

Inilah aktiviti Ayri suatu masa dulu-dulu. Tapi dulu biasa pergi dengan kawan-kawan, sekarang ni banyak kawan-kawan yang aktif sukan nih dah bertukar tempat bekerja di luar Pulau Pinang. Klu dulu kerap juga mendaki Bukit Jambul, rasanya sekarang nih dalam 3 tahun termasuk hari ni baru mendaki sebanyak 2 kali sahaja. Dah lama tinggal sukan nih, otot-otot malas pun dah mula menguasai diri..huhu.

Ayri akan ceritakan pada korang pasal bestnya mendaki di Bukit Jambul nih. Pertamanya, enviroment kat sini fresh, natural dan menenangkan. Di puncak bukit pula dapat melihat dari sudut atas sekitar bandar-bandar di Pulau Pinang termasuk juga Jambatan Pulalu-Pinang. Betapa indahnya pemandangan dari situ, sejuk mata memandang. Hari ini pemandangan tidak begitu baik kerana keadaan jerebu nipis yang mengaburkan pemandangan disini.

Hiking Bukit Jambul 2 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 2

Di atas puncak Bukit Jambul ada ada tempat riadah dan alat untuk bina badan. Sesiapa yang berminat dengan aktiviti bina badan dan bila sampai saja ke puncak boleh terus capai alat tersebut. Tiada bayaran dikenakan untuk menggunakan alat-alat bina badan disini. Cuma sedikit sumbangan ikhlas digalakkan untuk menambahbaik peralatan-peralatan pada masa akan datang. Sesiapa yang penat mendaki bolehlah duduk disekitar kawasan ini kerana terdapat banyak tempat duduk rehat. Selain itu ada juga peralatan lain yang dikelaskan sebagai alat sukan yang turut boleh digunakan.
Hiking Bukit Jambul 3 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 3

Disebabkan Ayri sudah lama tidak aktif sukan, maka pedakian ini dianggap paling tercorot sebab banyak kali pancit dan berehat sebentar bersama kit-kat..hehe. Mengalahkan orang tua, punya le penat sampai beberapa kali berhenti rehat. Padahal sebelum ni (dulu-dulu) tak de lah seteruk nih. Tak apalah, yang penting semangat masih ada untuk teruskan perjuangan sehingga mencapai puncak kejayaan…hehe
Hiking Bukit Jambul 4 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 4


Sampai saja di atas, Ayri duduk berehat sekejap sambil menikmati pemandang dari puncak Bukit Jambul sambil mengambil gambar kawasan disitu dan pemandangan sekeliling. Lenjun badan Ayri dengan peluh. Lepas tengok orang main gym sekejap, terus balik ke tanah besar Semenanjung Malaysia dan memandu di jalan yang agak sesak. Penat juga aktiviti hari, tapi sangat berpuas hati :)
Hiking Bukit Jambul 5 [www.blog.warmbite.com]

Hiking Bukit Jambul 5

  Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

09 di balik pulau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di balik pulau - Google Blog Search


SharpShooter: Jom bersama Cikgu Fariz Musa <b>di Balik Pulau</b> dan <b>...</b>

Posted: 05 Dec 2012 04:00 AM PST



Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Din Sharpshooter
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/

09 di Gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Gelugor - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jan 2013 01:42 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jan 2013 01:13 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

GAMBAR KEMALANGAN <b>DI GELUGOR</b> PULAU PINANG 2 <b>...</b>

Posted: 01 Jan 2013 11:51 PM PST

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/ss.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Kemalangan di Jalan Gelugor Pulau Pinang 2 Januari 2013 – gambar

Dua penunggang motosikal cedera dan seorang lagi selamat selepas sebuah lori yang membawa muatan pasir merempuh tiga buah motosikal di lampu isyarat Jalan Gelugor di George Town, Pulau Pinang pada Rabu

kemalangan di gelugor penang kemalangan di jalan gelugor pulau pinang 2 januari 2013

Mangsa yang cedera dihantar ke Hospital Pulau Pinang untuk rawatan lanjut. Pemandu lori berkenaan juga dihantar ke hospital dipercayai akibat cedera dipukul oleh orang ramai

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Ruangan Komen Facebook Untuk berkongsi pendapat atau Maklumat

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kronologi: Roboh binaan &#39;haram&#39; <b>di</b> Sg.<b>Gelugor</b> selepas 5 tahun <b>...</b>

Posted: 09 Nov 2012 02:35 AM PST

SEKUMPULAN Direktorat Penguatkuasaan Majlis Perbadaran Pulau Pinang (MPPP) semalam menjadi mangsa keganasan 10 pemuda - dipercayai penyokong Umno - gara-gara mahu merobohkan sebahagian binaan tambahan tanpa kebenaran membabitkan sebuah rumah milik Melayu di Sungai Gelugor, Sungai Pinang.

Seorang pemandu jentera turut dikasari selain cermin jenteranya dipecah oleh pemuda-pemuda misteri berkenaan.

Kekecohan yang berlaku kira-kira jam 10.00 pagi itu tergendala sehingga jam 11.30 pagi sebelum menerima campur tangan polis.

Dilaporkan, sehingga kini langkah penguatkuasaan masih tertangguh sungguhpun aduan penduduk setempat kepada Majlis dilakukan sejak lima tahun lepas lagi.

Ekoran itu, beberapa blog serta Facebook mesra pembangkang Pulau Pinang - Umno dan Barisan Nasional - mula menggambarkan pentadbiran Ketua Menteri Pulau Pinang, YAB Tuan Lim Guan Eng serta DAP anti Melayu hatta cuba digambarkan mengusir Melayu daripada negeri berkenaan.

Sumber memberitahu, langkah penguatkuasaan itu sebenarnya adalah hasil aduan jiran setempat sendiri sejak lima tahun lepas dan MPPP telahpun melaksanakan prosedur berwajib sebelum langkah akhir merobohkan binaan tanpa kebenaran itu cuba dilakukan semalam.

Malah kata sumber lagi, Majlis pernah beberapa kali menangguhkan langkah penguatkuasaan ke atas rumah berkenaan, termasuk selepas diminta secara rasmi oleh Koid Teng Guan, iaitu Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP bagi Kawasan Sungai Pinang.

Berikut adalah kronologi kes bagi membuktikan MPPP mengikut prosedur sebelum langkah meruntuhkan binaan haram itu cuba dilakukan semalam.

2007, 1 Oktober – Satu notis telah dikeluarkan di bawah Seksyen 72 Akta Jalan, Parit dan Bangunan ke atas kerja-kerja pindaan dan tambahan yang telah dijalankan tanpa kebenaran. 

Majlis juga telah menerima aduan berhubung pembinaan ini.  

Tambahan adalah dari jenis tiang dan konkrit bertetulang berukuran 10' 0'' x 80' 0'' dan juga pada bahagian depan 20' 0'' x 10' 0''. 

Tiada sebarang pelan dan kelulusan diperolehi dari MPPP dan juga bangunan tiada anjakan 2 meter dari sempadan lot sisi.

2007, 11 Oktober – Notis susulan dibawah Sek.72(6) Akta Jalan Parit dan bangunan dikeluarkan memberi tempoh 30 hari kepada pemilik untuk meroboh dan mengosongkan premis terbabit .

2008, 2 Januari – Notis 24 jam Sek.97 dikeluarkan meminta pemilik mematuhi arahan notis sebelum ini dan juga notis untuk memberi MPPP kuasa untuk memasuki bangunan bagi tujuan penguatkuasaan.

2008, 21 Julai – Kes ini telah dibawa ke mahkamah untuk kesalahan dibawah Seksyen 70 AJPB dan pada 21/7/2008 En.Md.Noor bin Tahir pemilik premis  telah mengaku salah dan telah dikenakan denda oleh mahkamah sebanyak RM2,000/=.

2008, 4 November - Kes ini kemudiannya dibentang ke mesyuarat JPO pada untuk tindakan perobohan.

2009, 19 Januari - Penguatkuasa telah memberikan amaran lisan kepada pemilik premis.

2009, 17 Februari - Satu surat rayuan daripada YB Koid Teng Guan telah diterima meminta Majlis menangguhkan tindakan perobohan dan beri tempoh masa kepada pemilik untuk mematuhi notis. 

Rayuan ini telah dipanjangkan kepada Tuan SU utk pertimbangan dan pemilik diberikan tempoh 3 bulan untuk patuhi undang-undang.

2009, 12 Mac - Surat makluman kepada YB Koid Teng Guan dan pemilik berkenaan lanjutan tempoh 3 bulan telah dikeluarkan pada 12/3/2009. 

Untuk makluman pemilik tidak mengemukakan sebarang permohonan pelan bangunan kepada majlis sehingga kini dan struktur haram di tapak juga dibiarkan terbengkalai dan tidak dirobohkan. 

Tempoh lanjutan juga telah tamat dan tiada sebarang permohonan dikemukakan.

2011, 7 Disember – Pengadu En.Zulkifly menghantar emel kepada Majlis menyatakan kelewatan Majlis mengambil tindakan ke atas aduan yang beliau yang telah berlarutan selama 5 tahun.

2012, 25 Julai – Memo jabatan kepada Penguatkuasa minta tindakan penguatkuasaan dijadualkan.

2012, 28 Ogos – Surat pemberitahuan kepada YB Kawasan Tuan S.N Rayer dan juga kepada YB Exco dikeluarkan untuk memaklumkan  tindakan penguatkuasaan yang akan diambil ke atas premis ini.

2012, 4 Oktober – Surat maklumbalas dari YB kawasan Tuan S.N.Rayer diterima memaklumkan yang pihak YB tiada bantahan ke atas tindakan penguatkuasaan.

2012, 7 November – Memo diterima dari Pejabat Penguatkuasa memaklumkan yang perobohan akan dilaksanakan pada 8.11.2012 ke atas premis tersebut.

2012, 8 November – Jam 10.00 pagi tiba di tapak dan memaklumkan penghuni rumah seorang perempuan warga emas dan anak perempuan beliau akan tujuan operasi dan menerangkan kepada beliau secara baik akan perlanggaran undang-undang yang telah dibuat oleh pemilik rumah. 

Di mana pada jam lebih kurang 11.15 pagi terdapat sekumpulan ( 10 orang ) pemuda melayu tiba dan membuat kecoh ditapak.

Pemandu jentera berantai telah dikasari oleh pemuda-pemuda terbabit dan cermin kaca jentera tersebut telah ditendang hingga pecah oleh salah seorang daripada mereka. 

Dengan bantuan dari pihak Polis yang ada kekecohan dapat dileraikan dan keadaan adalah terkawal.

"Kronologi kes ini akan dibentangkan kepada kepemimpinan Kerajaan Negeri dalam masa terdekat, mungkin minggu depan untuk menolak fitnah pihak-pihak tertentu," ujar sumber kepada PenangInsight.com.

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved