Selasa, 12 Februari 2013

09 di Ceruk Tok Kun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Ceruk Tok Kun - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Sep 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Ceruk Tok Kun</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Sep 2012 11:40 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Time To Love: Cerpen : Man Untuk Ana (ii)

Posted: 26 Sep 2012 05:28 PM PDT


"Bang long… weekend ni kita pergi lepak nak?"
Dahi Man berkerut. "Kau ni kena sampuk dengan penunggu ke Luth? Tak pernah-pernah kau nak ajak bang long pergi melepak. Tiba-tiba nak ajak… demam?"
Tawa Luth terlepas. Ada pula dikatanya aku disampuk penunggu? Tak sayang mulut betul. "Saja… pasal tak pernahlah nak pernahkan ni. Jomlah."
"Kampung la, rumah Usu Tahar. Sekarang kan musim buah… kita pergi lepak kat dusun dialah. Ok?"
Makin berkerut dahi Man. Seketika kemudian dia menggelengkan kepalanya, "Betullah kau ni dah kena sampuk dengan penunggu, Luth. Apalah sangat yang nak ada dekat kampung tu? Bang long ingat kau nak belanja pergi oversea ke? Tak pun, paling kurang lepak dekat JB. Ni kampung dekat ceruk tok kun tu kau ajak pergi? Alahai, Luth…"
"Lerr, sajalah. Lagipun dah lama tak melawat Usu Tahar tu. Sambil pergi melawat tu kita tolonglah dia kat kebun sana. Kira on la kan ni?"
"Hurmmm… Auni macam mana?" Lepak-lepak jugak. Anak sendiri mana boleh lupa.
Spontan kepala Luth dilukunya. "Kau ni sengallah. Ummi mana ada! Kan ummi pergi rumah Mak Teh, mengurut anak perempuan dia yang baru bersalin tu. Seminggu ummi kat sana. Ish, bengap betul."
Luth mengerang kesakitan. "Orang lupalah, tu pun nak angin. Dah ummi tak ada… kita angkut sekalilah Auni bawak balik kampung."
Man memandang lama ke arah Luth,
---------------------------------
Man kira keputusannya untuk ikut cadangan Luth hari tu memang satu keputusan yang tepat. Anaknya, Auni ceria saja sepanjang perjalan mereka pulang ke kampung. Tempoh empat jam dalam kereta langsung tak memberi kesan kepada Auni. Si kecil itu tetap lincah sebaik saja kakinya memijak psair putih di laman Usu Tahar. Sekejap dia berlari ke sini, sekejap dia berlari ke sana… tak terkejar Man hendak mengawalnya. Tapi Man tak kisah, asalkan Auni gembira… dia pun turut rasa gembira.

Petang tu selepas mereka merehatkan diri di rumah Usu Tahar… Man, Luth dan juga si kecil comel Auni berjalan di sekitar kampung. Auni yang lincah berjalan dipimpin ayahnya dan juga pak sunya di kiri kanan. Lincah dia berjalan sambil kasutnya yang berbunyi cit, cit, cit. Comel saja gayanya.
Lepas pusing satu kampung, mereka berhenti di kawasan sungai pula. Sungai di kampung mereka memang cantik. Airnya jernih dan tak terlalu dalam… sesuai untuk bermandi-manda. Mereka duduk di tebing sungai, masing-masing memasukkan sedikit kaki ke dalam sungai separas betis untuk merasai kesejukan air sungai itu. Auni pun tak ketinggalan untuk merasai kesejukan air sungai tu apabila ayahnya membiarkan dia bermain air dengan hujung kakinya sambil dipegang ayahnya.
"Luth, kau tolong pegang Auni. Bang long rasa macam nak ke sana kejap." Auni disuakan kepada Luth dan Luth menyambut anak kecil itu.
Auni duduk diriba Luth sekejap sebelum tiba-tiba telefon Luth berbunyi. Tanda ada orang menelefonnya.
Wow… dalam hutan pun boleh ada coverage! Ni memang betul I will follow you. Luth tersengih… buah hatinya telefon. Auni didukung dan diletakkan sekejap di atas tanah berjauhan dari tepi sungai. Luth terus mengangkat telefonnya yang dari tadi asyik 'menjerit' minta diangkat. "Hello? Ya, Nisa…"
Luth terus leka berbual dengan Nisa. Sesekali matanya memerhatikan anak buahnya yang bermain dengan bunga dan rumput di atas tanah. Tapi kemudian Luth mula terleka dari memerhatikan Auni. Nisa lebih menarik perhatiannya…
Auni dibiarkan. Luth terus hanyut berbual dengan Nisa.
---------------------------------
Sebaik saja panggilan diletakkan Man menyapa Luth. "Sembang dengan siapa? Ada pulak line dalam hutan ni ya…"
"Nisa call," Luth sengih. "Tau tak apa, bagus betul Digi ni. Tapi tak penuhlah coverage. Ada dua bar macam tu je. Lagipun bukan dalam hutan betul… dekat dengan jalan kan."
Man mengangguk perlahan. Seketika kemudian matanya melilau mencari sesuatu.
"Ooo… Auni kat si…" Luth menundingkan jari ke arah tempat dia meletakkan Auni. Bibirnya tak sempat menutur ayat sehingga habis. Auni…
"Kau ni tak boleh harap langsung! Aku suruh kau tengokkan budak tu kejap je. Dah hilang anak aku." Suara Man bertukar menjadi keras. Luth tak berani nak menjawab. Dia cuma mendiamkan diri.
"Auni! Auni kat mana sayang?" Man memanggil nama anaknya. Luth pun turut sama mencari Auni. Memang salah dia. Dia yang cuai… Luth mula diserang rasa bersalah.
"Kau cari kat sana. Aku cuba cari dekat jalan." Luth terus menghilangkan diri ke arah semak yang ditunjukkan oleh abangnya. Man pula malas nak bertelagah dengan Luth, kakinya pantas di atur ke arah jalan tar. Auni lebih penting masa tu
"Auni! Auni!" Man melaungkan lagi nama anaknya. Hati ayahnya benar-benar diburu rasa gelisah. Kepalanya memandang kiri dan kanan. Melilau mencari anaknya… "Auni kat mana sayang… jangan buat ayah risau sayang. Auni!" Man menjerit kuat nama anaknya. Tapi kelibat anaknya masih tak kelihatan.
"Bang long jumpa tak?" Luth muncul dalam keadaan termengah-mengah. Dia tunduk memegang lutut. Penat terkejar ke sana-sini mencari Auni. Sudah hampir sejam mereka mencari Auni di kawasan sungai tu. Man mula khuatir, kalau-kalau Auni terjatuh ke dalam sungai ketika Luth terleka tadi.
"Belum lagi. Semua salah kaulah, Luth. Jadi apa-apa dekat anak aku. Nahas kau!" Luth menelan air liur mendengar ugutan abangnya. Adik tak adik, Man betul-betul angin sekarang dengan Luth.
Jalan kampung yang lenggang tanpa orang yang lalu lintas di situ membuatkan Man mati kutu untuk bertanyakan pada orang. Ke mana pula la Auni pergi?
"Assalamualaikum, err… encik." Serentak Man dan Luth menjawab salam dan berpaling ke arah suara yang ayu tu. Mata Man membesar. Bercahaya…
"Auni! Anak ayah…" Man menarik nafas lega apabila Auni berada di hadapan matanya. Luth pun turut sama menarik nafas lega. Kalau betul tak jumpa Auni, memang dia akan jadi korban abangnya la jawabnya.
"Tadi saya jumpa dia tengah berjalan sorang diri kat tepi jalan ni. Bahaya, itu yang saya dukung dia…" wanita itu menjelaskan pada Man. Man cuba mengambil Auni dari dukungan wanita itu tapi Auni seolah-olah tak sudi pergi kepadanya. Auni berpaling darinya dan memeluk manja leher wanita itu. Man menarik semula tangannya, kepala anaknya diusap perlahan. Auni pula elok sahaja terlentok manja pada dada wanita ayu yang berada dihadapan matanya sekarang. Man terpesona seketika.
"Err…" wanita tu serba salah bila Auni tak mahu melepaskan pegangannya. Man cuba mengambil lagi Auni dari wanita itu tapi Auni tetap tak mahu melepaskan wanita itu. Man pula diserang rasa serba salah dengan kerenah anaknya.
"Tak apalah encik… saya rasa dia mengantuk ni. Biar saya hantarkan anak encik balik ke rumah ya. Rumah encik dekat mana?" wanita itu sekali menawarkan diri untuk membantu Man. Man pula tak tahu nak cakap apa… serba salah menggunung kerana menyusahkan wanita dihadapannya ini.
"Err, dekat depan simpang sana." tangannya menunjukkan ke sebelah kiri jalan.
"Ooo, rumah Usu Tahar ke?"
Man dengan Luth terkejut. "Macam mana awak boleh kenal dengan Usu Tahar?"
Wanita tu tersenyum ikhlas. "Kampung ni kecil je encik. Semua penduduk kenal sesama sendiri. Encik ni mesti anak saudara Usu Tahar kan?"
Man mengangguk laju, macam burung belatuk. Luth ketawa melihat abangnya yang tiba-tiba nampak kelibut semacam. Wanita tu pun turut sama ketawa, tapi ketawanya sangat sopan dan nampak manis.
"Encik berdua jalanlah dulu di hadapan, saya ikut dari belakang." Seorang yang menjaga adab dan pandai menjaga maruah diri. Man tersenyum senang. Tanpa sedar hatinya memuji lagi wanita ayu di hadapannya ini. Mereka mula berjalan pulang ke rumah Usu Tahar.
Ketika sedang berjalan, Luth dan Man yang berada jauh sikit dihadapan sesekali mengerling ke belakang. Luth menyigung perlahan lengan abangnya… "Awek cun tu bang long. Auni pun suka… tak nak try test market ke? Untung-untung Auni dapat mak baru." Luth mengekek.
Man membulatkan matanya mendengar usikan Luth. "Kau jangan nak cari pasal. Entah bini orang ke bukan kita tau."
"Bukannya conform pun dia bini orang. Try la masuk line, bang long." Luth masih cuba menyuruh Man mencuba nasib.
"Kau… pasal Auni nyaris-nyaris hilang tadi pun aku tak habis bengang lagi ni. Jangan nak menambah rasa bengang aku. Kang tak pasal kau jadi lauk makan malam nanti. Masa tu jangan tanya kenapa?" Man mengugut adiknya. Luth menelan air liurnya terus mendiamkan diri. Adiknya yang sorang ni bila kena ugut je baru nak diam. Kalau tak sampai bila tak diam!
Man tersenyum menang bila melihat Luth mendiamkan diri. Man memandang ke belakang lagi, dia nampak Auni sudah tidur dalam dukungan wanita itu. Man sekali lagi menawarkan diri untuk mendukung Auni. Tapi wanita itu menolak lagi… alasannya dah nak sampai pun depan rumah Usu Tahar, Man mengalah lalu dibiarkan Auni lena dalam dakapan wanita ayu itu.
```````````````````````````````````````
TK : Cakkk! Hehe… J apalah Man nie… awek cun depan mata pun jual mahal boleh… bukan nak try test market… aishhh. Errr, you all dah makan??

ziarah anak Shahrul <b>di Ceruk Tok Kun</b>, 29 - Usrah GBS

Posted: 03 Oct 2010 06:10 PM PDT

Assalamualaikum semua GBSian,

minggu lepas usrah GBS berkesempatan melawat dan meraikan kedatang seorang lagi bakal ahli GBS iaitu Hana Yusra.

 Hana Yusra lahir pada bulan ramadhan yang baru sahaja berlalu. Kini Shahrul sudah ada sepasang anak lelaki dan perempuan.GBS mendoakan keluarga akhi Shahrul dimurahkan rezeki dan diberkati Allah selalu.
Terima Kasih atas jamuan nasi goreng dan cucur udang yang sedap. Alhamdulillah

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 11:30 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KEMBAR HILANG <b>DI</b> MALAM HARI ~ AKRINE SENAWANG [ AS <b>...</b>

Posted: 15 Nov 2012 10:54 PM PST

CHE SOM (kiri) menunjukkan pakaian bayi yang telah dibeli oleh Norliana di Kampung Kelut, Jabi, Pokok Sena, Kedah semalam.
POKOK SENA – Penantian lima tahun seorang suami untuk menimang cahaya mata sulung musnah apabila kembar perempuan dalam kandungan isterinya didakwa hilang secara misteri pada Isnin lalu.
Kejadian tidak diduga itu didakwa menimpa Norliana Manaf, 28, semasa dia bermimpi ketika dia tidur di rumah ibunya, Che Som Endut, 57, di Kampung Kelut, Jabi di sini malam kelmarin.
Lebih mengejutkan, rekod pemeriksaan bulanan kandungannya di Klinik Kesihatan Bukit Jambul, Pulau Pinang turut dipercayai hilang pada malam yang sama.
"Pada malam berkenaan, saya bermimpi lima wanita berjubah mendekati saya sambil membacakan sesuatu sebelum mereka hilang selepas azan Subuh berkumandang.
"Apabila terjaga, saya mendapati perut yang selama ini besar dan berat, tiba-tiba berasa ringan dan kempis. 
"Saya mula syak ada benda yang tidak kena berlaku lalu mengejutkan suami saya, Aziz Hussein untuk memberitahu apa yang berlaku.
"Apabila saya pergi ke Klinik Kesihatan Pokok Sena untuk tujuan pemeriksaan pada kira-kira pukul 9 pagi esoknya, bayi dalam kandungan saya disahkan sudah hilang. Saya hanya mampu menangis," cerita Norliana kepada pemberita di sini semalam.
Dia yang tinggal di Bukit Jambul, Pulau Pinang, dijadual bersalin pada 3 November lepas.
Berikutan itu, dia mengambil keputusan untuk tinggal di rumah ibunya sejak sebulan lalu untuk tujuan bersalin.
Menjelaskan lebih lanjut, Norliana berkata, suaminya yang berusia 27 tahun telah membawanya membuat ujian pengimbasan di Klinik Kesihatan Bukit Jambul sebelum ini yang memaklumkan dia mengandung kembar perempuan.
"Bagaimanapun semasa kakitangan Klinik Kesihatan Pokok Sena menghubungi Klinik Kesihatan Bukit Jambul untuk mengesahkan dakwaan saya itu, mereka dimaklumkan bahawa rekod tersebut telah hilang," ujarnya.
Norliana turut dibawa menemui pengamal perubatan tradisional oleh keluarga dua hari lalu untuk mendapat kepastian mengenai kejadian itu.
"Mereka memaklumkan perkara sama seperti doktor iaitu anak saya hilang dalam kandungan," katanya.
Oleh SHAHNI FARHANA MAT SAHIR

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 11:55 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Bayi Kembar Dalam Kandungan Hilang Secara Misteri | Informasi <b>...</b>

Posted: 15 Nov 2012 11:09 AM PST

Detik penantian 5 tahun seorang suami bagi menimang anak sulung hancur setelah anak kembar perempuan dalam kandungan isterinya telah hilang secara misteri.

Kejadian yang berlaku di Pokok Sena itu tidak diduga dan kehilangan itu berlaku semasa dia bermimpi sewaktu tidur di rumah ibunya, Che Som Endut di Kampung Kelut, Jabi di sini malam kelmarin.

Lebih memeranjatkan, rekod pemeriksaan bulanan kandungan mangsa tersebut di Klinik Kesihatan Bukit Jambul, Pulau Pinang telah dipercayai hilang di malam yang sama.

"Pada malam tersebut, saya telah bermimpi didatangi 5 wanita berjubah mendekati saya dan membacakan sesuatu sebelum mereka hilang setelah azan Subuh berkumandang. Setelah terjaga, saya mendapati perut saya yang selama ini besar dan berat (berisi kandungan) , tiba-tiba telah ringan dan kempis," ujar mangsa.

"Saya terkejut dan mula mengesyaki ada perkara buruk yang tidak kena berlaku dan lantas mengejutkan suami saya, Aziz Hussein bagi memberitahu apa yang berlaku. Apabila tiba di Klinik Kesihatan Pokok Sena bagi tujuan pemeriksaan pada lebih kurang pukul 9 pagi esoknya, bayi kembar dalam kandungan saya telah disahkan hilang. Saya berasa sangat sebak hanya mampu menangis," jelas Norliana penuh hiba.

Mangsa yang tinggal di Bukit Jambul, Pulau Pinang, telah dijadualkan bersalin pada 3 November lepas. Berikutan peristiwa itu, dia mengambil keputusan bagi tinggal bersama ibunya di rumah ibunya sejak sebulan yang lepas bagi memudahkan mangsa bersalin kelak.

Norliana menjelaskan lebih lanjut, suaminya yang berusia 27 tahun telah membawa beliau membuat ujian pengimbasan kandungan di Klinik Kesihatan Bukit Jambul dan dia dimaklumkan mengandung kembar perempuan.

"Akan tetapi semasa kakitangan Klinik Kesihatan Pokok Sena menghubungi Klinik Kesihatan Bukit Jambul bagi mengesahkan dakwaan itu, mereka dimaklumkan bahawa rekod tersebut telah hilang," jelas Norliana lagi.

Norliana juga turut dibawa menemui pengamal perubatan tradisional oleh keluarganya dua hari lepas bagi mendapatkan kepastian mengenai kejadian yang berlaku ini. Pengamal perubatan itu juga menyatakan bahawa bayi kembar itu benar-benar hilang dalam kandungan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kembar Dalam Kandungan Hilang? | MyNewsHub

Posted: 15 Nov 2012 09:01 PM PST

POKOK SENA – Penantian lima tahun seorang suami untuk menimang cahaya mata sulung musnah apabila kembar perempuan dalam kandungan isterinya didakwa hilang secara misteri pada Isnin lalu.

Kejadian tidak diduga itu didakwa menimpa Norliana Manaf, 28, semasa dia bermimpi ketika dia tidur di rumah ibunya, Che Som Endut, 57, di Kampung Kelut, Jabi di sini malam kelmarin.

Lebih mengejutkan, rekod pemeriksaan bulanan kandungannya di Klinik Kesihatan Bukit Jambul, Pulau Pinang turut dipercayai hilang pada malam yang sama.

"Pada malam berkenaan, saya bermimpi lima wanita berjubah mendekati saya sambil membacakan sesuatu sebelum mereka hilang selepas azan Subuh berkumandang.

"Apabila terjaga, saya mendapati perut yang selama ini besar dan berat, tiba-tiba berasa ringan dan kempis.

"Saya mula syak ada benda yang tidak kena berlaku lalu mengejutkan suami saya, Aziz Hussein untuk memberitahu apa yang berlaku.

"Apabila saya pergi ke Klinik Kesihatan Pokok Sena untuk tujuan pemeriksaan pada kira-kira pukul 9 pagi esoknya, bayi dalam kandungan saya disahkan sudah hilang. Saya hanya mampu menangis," cerita Norliana kepada pemberita di sini semalam.

Dia yang tinggal di Bukit Jambul, Pulau Pinang, dijadual bersalin pada 3 November lepas.

Berikutan itu, dia mengambil keputusan untuk tinggal di rumah ibunya sejak sebulan lalu untuk tujuan bersalin.

Menjelaskan lebih lanjut, Norliana berkata, suaminya yang berusia 27 tahun telah membawanya membuat ujian pengimbasan di Klinik Kesihatan Bukit Jambul sebelum ini yang memaklumkan dia mengandung kembar perempuan.

"Bagaimanapun semasa kakitangan Klinik Kesihatan Pokok Sena menghubungi Klinik Kesihatan Bukit Jambul untuk mengesahkan dakwaan saya itu, mereka dimaklumkan bahawa rekod tersebut telah hilang," ujarnya.

Norliana turut dibawa menemui pengamal perubatan tradisional oleh keluarga dua hari lalu untuk mendapat kepastian mengenai kejadian itu.

"Mereka memaklumkan perkara sama seperti doktor iaitu anak saya hilang dalam kandungan," katanya. – Kosmo

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 11:40 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Bukit jambul</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Sep 2012 11:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Program Promosi <b>di</b> Mydin <b>Bukit Jambul</b> & Naza Cafe Pulau Pinang!

Posted: 09 Jun 2012 08:10 PM PDT

Alhamdulillah..program promosi filem MOMOK Jangan Cari Pasal pada 9hb Jun di Mydin Bukit Jambul dan Naza Cafe di Pulau Pinang berjalan dengan lancar dan jayanya. bagi pihak produksi filem MOMOK..Jangan Cari Pasal, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih pada Sayang N. Azian, Afisz Aris, Lan M. Nasir, Deejay Ringgo , Sdra Naza, Hemee Wara Dato, Masmunaliza, Pihak Pengurusan Mydin Bukit Jambul, Rakan yang yang tidak dapat saya sebutkan nama mereka di sini dan para peminat di Pulang Pinang dan mereka2 yang telah menjayakan program ini secara langsung dan tidak langsung. Pihak kami akan berada selama sehari lagi (1ohb Jun) di Pulau Pinang dan akan meneruskan program promosi kami di negeri2 sebelah Pantai Timur dan di ikuti sebalah Selatan tanahair. Letih..tapi amat menyeronokkan kerana semua sporting! Terima kasih atas sokongan dan teruskan sokongan anda kepada filem MOMOK..Jangan Cari Pasal.

PROGRAM JERAYAWARA BAHASA <b>DI</b> SMK <b>BUKIT JAMBUL</b>, PULAU

Posted: 01 Jun 2012 07:47 PM PDT


Masa: 8.30 pagi - 1.00 tengah hari
Tempat: Dewan SMK Bukit Jambul, Pulau Pinang
Terima kasih yang tidak terhingga saya ucapkan kepada sahabat saya Cikgu Wan Sajiri Wan Hassan (GPK 1), Puan Atikah Mohd. Ariffin (GKMP Bahasa), Datin Noraini Ahmad (Ketua Panitia Bahasa Melayu), guru-guru Bahasa Melayu termasuk guru jemputan dari sekolah berdekatan, serta para pelajar yang terlibat kerana memberi ruang dan peluang untuk saya mengendalikan Program Jerayawara Bahasa di SMK Bukit Jambul, Pulau Pinang. Semoga kalian mendapat manfaat daripada tip dan taklimat yang disampaikan. 
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved