Khamis, 21 Februari 2013

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search


MY LOVELY DIARY: Konvensyen Sunnah <b>di Bukit Mertajam</b>, Penang

Posted: 23 Dec 2012 05:40 AM PST

Tempat: Dewan al-Qayyim, bukit Mertajam, Penang
Akhirnya Allah s.w.t perkenankan doa aku untuk menghadiri Konvensyen Sunnah 2012...Jika nak tahu MASUK adalah percuma dan makanan disediakan ( Kata dr MAZA ''apa makanan yang kita letak semua habis'') ...maksud beliau bukan datang sebab nak makan tapi  takde pembaziran makanan sepanjang program berjalan......
Akhirnya dapat juga aku dengar ceramah Dr MAZA secara Live......Insha Allah ada rezeki nak datang lagi tahun depan.
Bangunan 2 tingkat ini adalah Dewan al-Qayyim di Bukit Mertajm, Penang
Aku sampai pada hari Jumaat jam 12.30 tgh dan terus check in di Hotel Summit.....bertolak dari rumah jam 4.00 pagi drive sendiri bersama 3 orang rakan yang lain....kemudian 5.30 ptg terus ke dewan al-Qayyim,.....mula2 masuk terus disapa oleh Bapa dr MAZA, pakcik tu sangat peramah ..
                       Pakcik nie adalah bapa kepada Dr MAZA....dibelakang tu rumah Dr MAZA
Brother Kamaruddin b. Abdullah - ceramah yg disampaikan sungguh bertenaga dan terkesan. 
beliau juga telah menubuhkan Islamic Propagation Society International di Georgetown Penang.
Maklumat lanjut bolek klik disini
Terasa malu apabila brother Kamaruddin kata '' KENAPA KITA TIDAK JELASKAN TENTANG ISLAM YANG SEBENAR KEPADA ORANG BUKAN ISLAM''.....kerna, semua itu akan ditanya oleh Allah s.w.t......adakah kita sanggup melihat mereka masuk api neraka......akhir sekali kata-kata beliau ialah '' PASTIKAN ANDA DAPAT MENARIK ORANG BUKAN ISLAM MENGUCAP KALIMAH  SYAHADAH SEKURANG KURANGNYA SEORANG SEBELUM  MATI''.......
Ya Allah aku malu dengan diriku sendiri, mulai hari ini aku kena berdakwah dengan orang bukan islam dan menerangkan tentang keindahan islam
Read Al-Quran ....God's final revelation to mankind
hari terakhir di dewam al-Qayyim....sangat berat hati nak tinggalkan....Insha Allah moga 2013 aku datang lagi.....yang paling penting aku dapat berjumpa dan bercakap dengan Dr MAZA......

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search


DAP Jangan &#39;Buat-Buat Lupa&#39; Konsert Arak RM3 Juta <b>Di Batu</b> <b>...</b>

Posted: 14 Feb 2013 01:53 AM PST


SEMALAM Barisan Nasional (BN) berjaya mengumpulkan hampir 100,000 orang pengunjung ke majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina di Pulau Pinang.

Ia terbuka dan bukan untuk ahli parti itu semata-mata. Pelbagai juadah telah dihidangkan, semuanya makanan dan minuman HALAL bagi membolehkan semua lapisan rakyat meraikannya bersama-sama dalam semangat 1Malaysia.

Bagi memeriahkan acara, sebuah badan korporat, Mega Ultimate telah memaklumkan pada penganjur bahawa mereka mahu membawa penghibur terkenal dari Korea, Psy, untuk memeriahkan sambutan tersebut.

Apatah lagi bila fenomena Gangnam Style cukup hebat melanda penggemar muzik di seluruh dunia termasuk di Malaysia.

Kalau tak masakkan DAP melancarkan sebuah klip video parodi lagu itu dalam satu majlis besar-besaran di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Tajuk lagu Gangnam Style itu diubah menjadi Ubah Roket Style…majlis pelancaran video parodi itu boleh diikuti DI SINI

Di sini menunjukkan yang DAP juga peminat tegar Psy dan lagu Gangnam Style itu, sebab itu mereka memilih lagu berkenaan untuk diubah dan dijadikan alat untuk memancing pengundi mereka.

Alih-alih bila Psy membuat persembahan semalam, mereka pula yang meroyan tak tentu pasal.

Sepatutnya mereka malu sendiri kerana merekalah parti politik pertama yang memulakan polemik Psy ini.





Mereka sepatutnya berterima kasih pada Psy kerana sekurang-kurangnya penyanyi berkenaan tidak mengambil tindakan mahkamah kerana mereka telah melanggar hak cipta penyanyi itu dengan 'mencedok dan mengubah' lagu tersebut sesuka hati mak bapa mereka!

Berbalik kepada isu berkenaan, DAP jangan lupa yang perangai mereka lebih teruk dan lebih jijik kerana menganjurkan program bersama dengan sebuah syarikat arak untuk mengadakan konsert di Batu Feringghi pada November lalu.

Akhbar Sinar Harian dalam artikelnya bertarikh 11 November ada butirannya.

Berikut adalah petikan daripada artikel berkenaan;

Konsert ada kelulusan MPPP

Oleh: Wartawan Sinar Harian

Tarikh: November 11, 2012

Eh…lupa dalam konsert arak di Batu Feringghi itu, lagu Gangnam Style pun ada tau…meh kita tengok jap…


Dari segi matematik, ia cukup mudah.

Persembahan Psy di rumah terbuka Tahun Baru Cina semalam adalah SALAH kerana ia anjuran Barisan Nasional.


Tetapi konsert arak di Batu Feringghi TAK SALAH kerana ia program kerajaan DAP.

Itu saja, checkmate!

Mynewshub


Sumber: Atokoi.tv Feeder

09 di kepala batas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di kepala batas - Google Blog Search


Hangit Blog: Kerusi Pak Lah <b>Di Kepala Batas</b> Direbut Reezal Merican?

Posted: 09 Oct 2012 07:40 PM PDT

.

Perebutan untuk Kepala Batas berlaku dalam Umno

Tun Abdullah Ahmad Badawi telah menjadi ahli parlimen Kepala Batas sejak tahun 1978 namun ada kemungkinan beliau tidak akan bertanding sebagai calon dalam pilihanraya umum akan datang.
Pilihan raya umum akan datang dijangka menjadi perlawanan sengit untuk membentuk kerajaan Malaysia baru. Beberapa kerusi di seluruh negara cenderung untuk menjadi pertempuran hangat oleh sebab dimenangi dengan majoriti tipis. The Malaysian Insider melihat beberapa kerusi panas ini dalam apa yang dikatakan pilihan raya sengit untuk memerintah Malaysia.
BUTTERWORTH, 10 Okt — Bandar sepi Kepala Batas, jauh dari hiruk-pikuk ibu negeri Pulau Pinang George Town atau Butterworth, adalah sebuah perbandaran yang semakin meningkat di utara Seberang Perai dengan Dewan Millenium sebagai mercu tanda utama.
Walaupun peningkatan dalam pembangunan perumahan baru sehingga infrastruktur di bandar kecil, orang-orang di sana kekal sebagai komuniti rapat yang menjaga diri mereka sendiri. Dan salah satu yang paling terkenal sudah pasti bekas perdana menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi.
Abdullah yang lebih dikenali sebagai Pak Lah, telah menjadi ahli parlimen kawasan ini semenjak tahun 1978.
Bekas Perdana Menteri yang bertutur secara lemah lembut itu masih sangat dihormati dan dipandang tinggi oleh orang Kepala Batas, menurut ahli Barisan Nasional (BN) tempatan.
"Malah, walaupun beliau bukan seorang calon dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang, apa yang beliau perlu lakukan adalah membuat penampilan dan menyokong sesiapa yang bertanding dan BN pasti akan mengekalkan kerusi itu seperti tahun-tahun sebelumnya," katanya.
Malah, keyakinan yang telah membawa kepada kerusi dianggap sebagai "laluan langsung ke Parlimen" telah menyebabkan perebutan dalaman bagi barisan Umno tentang siapa yang harus menggantikan Abdullah. "Ini adalah kerusi pasti-menang jadi sudah tentu beberapa pemimpin Umno kini bersaing untuknya," kata sumber.
Beliau berkata pemimpin-pemimpin Umno tidak bimbang tentang kemungkinan PAS boleh merampas kerusi itu dari mereka pada masa pilihan raya.
"Kepala Batas, walaupun banyak perkembangan, masih banyak kawasan luar bandar dan di kawasan luar bandar, orang berfikir secara berbeza jadi, tidak salah bagi Umno untuk berfikir bahawa ini adalah kerusi pasti-menang," katanya.
Beliau menambah bahawa orang-orang di kawasan luar bandar, terutamanya masyarakat Melayu, adalah sekumpulan orang yang setia dan apabila mereka merasakan bahawa mereka telah dijaga dengan baik, mereka akan mengundi kerana mereka merasa terhutang budi. Bagi 34 tahun lalu, orang itu adalah Abdullah.
Walaupun Reezal seolah-olah menjadi calon yang paling mungkin bagi menggantikan Abdullah, bekas ADUN Bertam, Datuk Hilmi Abdul Rashid turut melobi bagi kerusi tersebut. Terdapat cakap-cakap bahawa Datuk Zainal Abidin Osman, sepanjang jalan dari Nibong Tebal, boleh terjun ke kerusi tersebut oleh kerana hubungan rapat dengan Abdullah.
"Sudah tentu sekarang Abdullah tidak lagi bertanggungjawab, Zainal tidak akan mempunyai peluang yang lebih berbanding Reezal atau Hilmi terutama apabila keputusan itu terpulang kepada ketua Umno dan perdana menteri Datuk Seri Najib Razak," sumber dalaman parti berkata.
Dengan jelas, Abdullah terganggu dengan pergaduhan dalaman ini. Dalam ucapannya baru-baru ini, beliau menggesa ahli-ahli Umno untuk meletakkan kepentingan parti melebihi kepentingan diri bagi memastikan kemenangan BN dalam pilihan raya akan datang.
Beliau dilaporkan berkata bahawa dia tidak mahu melihat pergaduhan dalaman di kalangan ahli-ahli kerana ia boleh melemahkan parti, menyebabkan huru-hara dan menggambarkan Umno sebagai sebuah parti sombong.
Jika pemimpin Umno mengetepikan kepentingan diri, Reezal akan menjadi pertaruhan terbaik kerana masih muda dan muncul lebih mampu untuk berkhidmat.
"Penduduk mahu melihat perubahan seperti dijanjikan oleh BN jadi akan menjadi bijak bagi BN meletakkan beberapa muka-muka baru untuk menunjukkan mereka melakukan perubahan kepimpinan dan memberi laluan kepada golongan muda memimpin," sumber yang lain berkata.
Reezal mungkin akan melawan setiausaha Pemuda PAS Pulau Pinang, Ustaz Afnan Hamimi Taib Azamudin yang disebut-sebut bakal bertanding di kawasan parlimen Kepala Batas.
Dalam PRU 2008, Abdullah telah dicabar PAS oleh Mohd Subri Arshad dan menang dengan majoriti 11,246.
Hampir 75 peratus pengundi di sini adalah Melayu dan salah satu faktor penting untuk menguasai kerusi itu adalah untuk memenangi hati orang Melayu.
Seorang pemerhati politik tempatan berkata bahawa orang Melayu luar bandar mudah gembira dan kini dengan semua pemberian dalam Bajet baru, mereka pasti menjadi lebih pro-BN.
"Mereka adalah orang yang mudah jadi dengan semua pemberian kepada mereka seperti BR1M dan subsidi telefon pintar, mereka akan menjadi sangat gembira dan akan mengundi dengan sewajarnya," katanya.
Bagaimanapun, beliau menegaskan bahawa orang-orang di kawasan Bertam, kawasan yang kebanyakannya Cina, akan menjadi lebih sukar bagi. Orang Cina membentuk kira-kira 21 peratus pengundi di kawasan itu.
Tetapi Bertam hanya membentuk sebahagian kecil daripada 21 peratus sebagai kawasan kebanyakannya pengundi Cina, Kampung Selamat, adalah kubu kuat BN. Ini adalah kerana terdapat lebih 80 ladang babi di kawasan itu dan penternak babi ramai masih bimbang dengan PAS dan dasar Islam mereka.
Afnan sememangnya perlu untuk meyakinkan pengundi bukan Melayu bahawa PAS, sebagai salah satu komponen gabungan Pakatan Rakyat (PR), boleh berkhidmat kepada mereka seperti BN.
Tidak dikenali oleh orang BN, Afnan telah membuat kehadirannya dirasai dengan membuat lawatan di kawasan pilihan raya tersebut di kawasan-kawasan kebanyakannya orang Melayu; menganjurkan pelbagai acara komuniti dari memberi ceramah sertamenyampaikan bantuan kepada mereka yang memerlukan.
Ahli perniagaan muda ini, yang dalam usia 40-an, bersikap mesra dan merendah diri maka tidak hairanlah beliau agak disukai oleh beberapa penduduk di kawasan itu walaupun hakikatnya dia bukan dari Kepala Batas tetapi dari Bukit Mertajam.
"Kami telah mendapat penerimaan cukup baik daripada pengundi setakat ini, jadi kami yakin bahawa pada masa ini, kita hanya mungkin dapat merampas kerusi ini dari BN," kata seorang ahli PAS. Namun begitu samada populariti yang semakin meningkat di peringkat akar umbi boleh diterjemahkan kepada undi masih belum dapat dilihat./~TMI

09 di tasek gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tasek gelugor - Google Blog Search


<b>Tasek Gelugor</b> Portal: Pemuda BN Ikrar Pertahankan <b>Tasek Gelugor</b> !!

Posted: 16 Jan 2013 09:50 AM PST

Tasek Gelugor - Pemuda Barisan Nasional Tasek Gelugor Pulau Pinang yang akan menganjurkan satu perhimpunan barisan pemuda melibatkan parti-parti komponen kini dalam rangka persiapan yang terakhir.Himpunan Pemuda Barisan Nasional Bahagian Tasek Gelugor ini merupakan julung-julung kalinya dianjurkan dan bakal menghimpunkan bukan saja barisan pemuda parti-parti komponen tetapi turut juga mendapat sokongan daripada semua pihak termasuk daripada sayap-sayap wanita dan puteri.
Saudara Hasbul Hazani Daud selaku Ketua Pemuda Barisan Nasional Tasek Gelugor merangkap Ketua Pemuda UMNO Bahagian Tasek Gelugor sewaktu ditemui oleh TGP berkata himpunan ini bukanlah satu himpunan bagi menyaingi mana-mana himpunan sebelum ini,ianya mahu dizahirkan kerana kita tahu bahawa dalam PRU13 yang hanya menantikan masa ini satu permuafakatan dan hubungan sesama parti komponen itu amat perlu digembleng bagi memastikan Tasek Gelugor mampu menyumbang 1 kerusi Parlimen dan 3 kerusi DUN kepada Barisan Nasional.
"Sedar akan betapa sengitnya pilihan raya yang bakal tiba itu maka Pemuda Barisan Nasional Tasek Gelugor mahu memastikan jentera pemudanya bersiap sedia dan ianya akan di mulakan dengan himpunan ini bagi membuktikan taat setia kita kepada parti" katanya.
Himpunan Pemuda Barisan Nasional Tasek Gelugor akan turut melibatkan semua pimpinan dalam bahagian Tasek Gelugor termasuklah kepimpinan di peringkat parti-parti komponen seperti PPP,Gerakan,MCA,MIC dan juga UMNO.
Selain dari itu Pemuda Barisan Nasional Tasek Gelugor turut menjemput artis Aswad AF5 dan juga Hykall bagi sama-sama memeriahkan himpunan yang akan diadakan.
Dalam masa yang sama jentera Gerak Gempur Pemuda Barisan Nasional Tasek Gelugor akan dilancarkan pada hari tersebut oleh YB Ustaz Syabudin Yahya selaku Pengerusi Barisan Nasional Tasek Gelugor bersama-sama kepimpinan lain.
Semua dijemput hadir bagi sama-sama memeriahkan himpunan yang akan diadakan pada tarikh 19 Januari 2013 bertempat di Dewan HYO Pokok Machang Tasek Gelugor Pulau Pinang pada jam 8.00 malam.

09 di tanjung tokong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung tokong - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2013 01:37 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2013 01:52 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

jom pancing lepak tepi laut: memancing <b>di tanjung tokong</b>

Posted: 03 Jan 2013 03:03 AM PST

Oleh kerana, blog ni, hilang dan jumpa semula, jum kaknab update mancing kat tanjung tokong, penang. tapi lama dah, sebab blog ni blog mancing, kaknab takut nostalgia memancing hilang, kaknab abadikan dalam blog ni,

tanjung tokong, ialah tempat kaknab dibesarkan, sudah tentu penuh dengan nostalgia, kalau pi sana kaknab macam semut, jumpa sapa pun mesti tegur punya. seronok kan kalau kita pi tempat yang kita kenai satu kampung. tanjung tokong banyak berrubah, pantai dan lautnya pun banyak yang berubah, sekali air bah sekali pantai berrubah, di tanjung tokong ada bena satu benteng  panjang sebagai benteng jika berlaku tsunami, pot memancing yang cantik, tetapi, nak naik kena tunggu air surut, nak turun balik pun kena tunggu air surut semula, memang lece, maknanya kena tunggu seharian, kena bawa bekal air dan makanan yang banyak kalau tidak kebuluran, kena bawa sejadah juga untuk sembahyang. jum kita tengok gambarnya.

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jan 2013 02:07 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

<b>Tanjung</b> Park Condominium, Tanjong <b>Tokong</b>, RM <b>...</b> - IProperty

Posted: 29 Jan 2013 06:16 AM PST

Jalan Tanjung Tokong, 10470 Tanjung Tokong, Penang, Tanjung Tokong, Penang

Description

Tanjung Park Condominium is a luxury condominium in Tanjong Tokong, Penang. Completed in 2004 on freehold tenure, it comprises two 25-storey blocks. Each standard unit has a floor area ranging from 950 sq ft to 1,080 sq ft while executive units range from 1,937 sq ft to 2,400 sq ft. Maintenance fee is at RM0.18 per sq ft.
The luxurious Tanjung Park development comprises 285 units in two 25-storey blocks and 14 Townhouses.

Its unique layout architectural features are inspired by classical French architecture. With all units elevated on top of a podium, every unit enjoys the impressive seaview of Penang's famed gurney bay.

Amenities at its vicinity includes numerous schools, banks, healthcare facilities, shopping centre and an array of public transport that offers convenience for owners.


Similiar properties you might be interested in:

Here are some other properties that match the same criteria as the one you are looking at

Latest Condo/Serviced Residence in Penang For Saleview more >>
Latest Condo/Serviced Residence in Penang For Rentview more >>

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Sep 2012 01:44 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Penduduk <b>Tanjung Tokong</b> bantah bina galeri warisan <b>...</b>

Posted: 15 Sep 2012 11:00 PM PDT

TANJUNG TOKONG - Persatuan Penduduk Tanjung Tokong membantah pembinaan projek 'warisan mati' yang berkonsepkan galeri dan rumah contoh di atas tanah seluas 160 meter persegi di sini. Sehubungan itu, Pengerusinya, Mohammad Salleh Yahya berkata, pihaknya memohon supaya pemaju menangguhkan sementara pelan kelulusan bangunan ditapak fasa 5 kampung berkenaan bagi tujuan pembinaan itu kerana masih banyak isu berbangkit dan tuntutan yang belum diselesaikan. "Kami menolak konsep dan perlaksanaan 'warisan mati' iaitu pembinaan galeri atau sebuah bangunan yang hanya menceritakan sejarah Kampung Tanjung Tokong.

 "Pembinaan ini langsung tidak menggambarkan realiti warisan asal yang wujud di kampung berkenaan iaitu tapak bersejarah berusia lebih 250 tahun," katanya. Mohammad Saleh berkata, pembangunan bukan sekadar binaan batu bata yang diibaratkan seperti pembangunan tanpa roh, sebaliknya pembangunan mestilah diisi dengan budaya, sejarah dan tamadun. "Itulah pembangunan hidup yang sudah diwar-warkan Tun Razak iaitu 'Better emenities for Tanjung Tokong Soon'," katanya.

 Selain itu, menurutnya, terdapat enam bentuk warisan di sini antaranya, rumah tradisional di Jalan Lama dan kampung tersusun di Kampung Moden Tanjong Tokong.

 "Adanya juga warisan institusi yang berusia lebih 100 tahun iaitu Persekutuan Setia Tanjong Tokong yang ditubuhkan pada 1911 dan Madrasah Al Taqwa pada 1900. "Antara elemen warisan lain termasuk warisan tapak budaya, warisan penjaja Melayu, warisan nelayan Jermal melalui seni perahu dan permainan rakyat, tetapi kami kesal dengan cadangan yang mahu warisan sejarah dalam bentuk galeri sahaja," katanya.

 Beliau berkata, ia bertentangan dengan pelestarian warisan hidup selaras dengan apa yang dilaksanakan Pertubuhan Pendidikan, Sains dan Kebudayaan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (Unesco). "Saya harap aktivis dan pakar warisan membentangkan pelan cadangan bagaimana warisan layak dilestarikan dalam pembangunan semula Tanjong Tokong," katanya.

 Sebelum ini, Pengarah Uda Land (North) Sdn Bhd, Kamaruzaman Mohamad mengumumkan pelan pembangunan Tanjung Tokong mengandungi pembinaan Galeri Tanjung Tokong iaitu rumah yang bercirikan tradisional di sekeliling bazar.

 Uniknya bazar berkenaan turut dibina dengan ciri kolonial dan langsung tidak memperlihatkan pembangunan moden secara langsung. Kamaruzaman berkata, pihaknya juga pernah bertanya mengenai sejarah susur galur di sini, bagi membolehkan sejarah berkenaan dipamerkan dalam galeri.

 Tegasnya, seperti di Kapitan Keling mempunyai sejarahnya tersendiri, namun di sini sejarahnya yang dikatakan perkampungan nelayan juga sama seperti Tanjung Bungah, Jelutong dan Batu Uban. Namun Uda tidak pernah memandang ringan hal berkenaan dan membina galeri untuk penduduk tempatan dan pelancong mengetahui sejarah Kampung Tanjung Tokong.

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


ghatering babywearing walk <b>di bukit jambul</b> - My Blog List

Posted: 03 Feb 2013 08:16 AM PST

tadi petang sronok sangat dapat jumpa kawan2 babywearing group ni syok sangat.... apa yang best boleh timba ilmu bagaimana nak wrap baby dengan menggunakan skill wrap ni, banyak cara wrap best sgt tambahan pulak sifu mel ajis pon turun jugak.. sronok sembang sambil tukar2 pandangan... jom layan babywearing Northern Group boleh masuk dalam FB.. boleh join yang mana tinggal dia area utara ni... insyaAllah akan ada nnt aktiviti2 yang menarik pada masa akan datang









fiya ketiduran sambil menyusu (using simple front carry)



tengah berebut aper lah tu mek fiya ni

09 di Gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Gelugor - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Dec 2012 01:15 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Nov 2012 01:31 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Sep 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di Gelugor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Sep 2012 03:07 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Melayu Baru: MAMPUKAH PARLIMEN TASEK <b>GELUGOR</b> <b>...</b>

Posted: 13 Sep 2012 12:14 AM PDT

Pejam celik, pejam celik, kita sudah pun menghampiri penghujung Bulan Syawal. Bermula dari hari raya hingga kini rasanya dah tak terhitung jumlah rumah terbuka yg SMB hadiri. Menariknya, kali ini boleh dikatakn hampir semua rumah terbuka menghidangkn menu sate. Hinggakn ada rumah yg sudah tidak menghidangkn menu wajib seperti ketupat, lemang atau nasi himpit. Mungkin ini merupakan satu trend baru. Rasanya kalau diperiksa tahap kolesterol dalam badan mungkin akan naik dari normal.

1.  Mood Aidilfitri kian berlalu. Perkara yg sebelum ini menjadi teka teki kini kembali menjadi sebutan. Seluruh rakyat Malaysia hanya menantikan pengumuman Perdana Menteri berkenaan tarikh pembubaran parlimen yang dijangka akan dibuat pada bila-bila masa sahaja.

2.  Seperti juga tarikh yg akan dipilih oleh Pm, nama bakal calon yg akan bertanding juga menjadi spekulasi di mana-mana. Dari kedai kopi hingga ke hotel 5 bintang, masing-masing meneka-neka nama yg akan bertanding. Dan pastinya ramai juga yg kini sedang sibuk melobi dan menonjolkan diri untuk dipilih sebagai calon.

3.  Begitu jugalah senarionya yang berlaku di Parlimen Tasrk Gelogor. Sudah ada nama-nama yg disebut untuk bertanding baik di kerusi parlimen mahupun DUN. Semuanya mempunyai peluang yg sama rata hinggalah dimuktamadkan oleh Pengerusi BN.

4.  Perlu diingat, Tasek Gelugor merupakan kubu kuat Umno Bn di Pulau Pinang. Parlimen dan ketiga-tiga Dun nya tidak pernah kalah lg sejak dari mula kerusi ini diwujudkan. Persoalannya, jika dilihat senario politik baik di peringkat nasional mahupun tempatan, mamapukh ia kekal menjadi kubu kuat Umno Bn.

5.  Tan Sri Nor Mohamed Yaacop merupakan penyandang kerusi Parlimen. Di pihak musuh politiknya, sudah banyak kelemahan dan kekurangan kini diungkit-ungkit. Isu rebat road tax, dana feedlot, pembabitan setiausaha politiknya dgn rasuah dan bermacam lagi kini menjadi liabiliti kepada Tan Sri Nor.

6.  Tapi di pihak rakyat, lain pula ceritanya. Jika hendak dibandingkan dengan penyandang kerusi sebelum beliau, memang tak dinafikan, banyak perubahannya. Lihat saja pembangunan yang dibuat di Tasek Gelugor. Sudah byk projek mega yg menapak di TS. Maklumlah, Tan Sri Nor merupakan orang kuat JPM bahagian Unit Perancang Ekonomi.

7.  Akhir-akhir ini, bekas ahli parlimen Tasek Gelugor, Dato' Seri Mohamad Shariff Omar berura-ura mahu semula kerusi parlimen. Menggunakan salutan Perkasa, beliau dilihat cuba menarik semula sokongan rakyat. Janji Tan Sri Nor yg dikatakan hanya mahu duduk sepenggal kini mula diungkit.

8.  DS sbg orng lama pasti mempunyai connection kuat di peringkat pusat. Perlu diingat, PM merupakan bekas bos beliau sewaktu memegang jawatan DO Pekan dahulu manakala beliau pernah kerja sebumbung di Kem Pertanian bersama Tan Sri Muhyiddin.

9.  Itu di peringkat pusat, di pihak rakyat pula, DS Shariff memang disayangi rakyat disebabkn sikap beliau yg mengambil berat dan prihatin dgn org2 kampung. Tapi disebabkb sikap buruk beliau yg tidak suka ada pihak yg menetang cakap atau lebih hebat drpd beliau menyebabkan kepimpinan ketandusan pelapis. Pastinya ramai pemimpin tempatan yg pernah beliau jatuhkn tidak mahu beliau kembali. Apatah lagi dgn kedudukan beliau yg tidak lagi memegang sebarang jawatan di peringkat bahagian akan menyukarkan lagi peluang menjadi calon.

10. Seorang lagi pesaing yg pastinya tidak mahu ketinggalan adalah Ketua Bahagian Umno Tasek Gelugor sendiri yakni YB Ustaz Shahabuddin. Beliau merupakn penyandang Dun Permatang Berangan. Namun dari segi populariti beliau sedikit terkebelakang. Mungkin disebabkan latar belakang beliau yg lebih cenderung dalam bidang agama berbanding politik.

11. Kelemahan beliau yg kurang turun padang tidak disenangi masyarakat terutama orang kampung. Namun perlu diingat, ustaz pasti akan menggunakan kedudukan dan pengaruh beliau sebagai Ketua Bahagian untuk dipilih sebagai calon.

12. Kesimpulanya, ketiga-tiga calon memiliki peluang yg sama rata. Golongan berpendidikan dan masyarakat urban lebih cenderung memilih Tan Sri Nor kerana pembangunan yg beliau bawa membuka lebih byk peluang mencari makan. Orang-orang kampung lebih menyenangi sikap ramah dan prihatin DS Shariff. Manakala kelompok yg pernah di'kepak' oleh DS Shariff dan pada masa yg sama tidak dpt cari makan dgn kepimpinan TS Nor mungkin lebih menggemari Ustaz, atau mungkin terus lompat menyokong pembangkang.

Apapun, setiap keputusan terletak di tangan Pengerusi BN. Kita hanya mampu membuat pelbagai telahan dan spekulasi. Insya Allah, jika ada kelapangan, kita akan bercakap berkenaan pemilihan calon di peringkat DUN.

Published with Blogger-droid v2.0.9

IdaMan: Rahman Mydin Berucap <b>Di</b> Pentas PAS, <b>Di</b> Tasek <b>Gelugor</b>

Posted: 03 Dec 2012 05:13 AM PST


TASEK GELUGOR: Bekas Pengerusi Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM), Datuk Seri Rahman Maidin bersedia jadi ombak untuk memghempas benteng pantai sehingga pecah.
(Rahman Mydin berucap di pentas PAS di Tasek Gelugor)

Ujarnya, "biar pecah benteng lama yang sudah tidak kukuh.  Kita bina kembali dengan benteng yang kuat dan padu.

"Jika digambarkan suasana di lautan saya pilih ombak sebab ombak dia boleh bersihkan pantai bahkan bukan setakat bersih dia boleh hancurkan benteng yang tak kukuh, " ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika ditanya selepas berucap di majlis makan malam anjuran Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Pulau Pinang dengan kerjasama PAS Kawasan Tasek Gelugor di Taman Desa Murni, Sungai Dua Semalam.

Ini adalah antara majlis awal Rahman selepas mengumumkan penyertaannya ke dalam PAS.

Rahman menyerahkan borang penyertaannya ke dalam PAS malam Ahad lalu di Batu Pahat, Johor.

Kemasukannya ke dalam PAS memberikan semangat baru berdasarkan pengalaman luas beliau dalam perniagaan dan juga media.

Rahman pernah menjadi Pengerusi MRCB, syarikat yang mengawal media utama negara ketika itu.

Benteng usang

"Sudah sampai masanya, benteng usang diganti supaya rumah atau pokok yang ada berdekatan pantai dapat diselamatkan.

"Jika ombak kuat berlaku di tengah lautan pun tegasnya, alunanya boleh menenggelamkan kapal besar yang muatanya berlebihan.

"Kemasukan saya dalam PAS bukan untuk apa-apa tujuan melainkan ingin membantu PAS bersama Pakatan Rakyat menjatuhkan Barisan Nasional (BN) pada pilihanraya umum ke 13 nanti, " katanya yang juga bekas Pengerusi Dewan Perniagaan Melayu Pulau Pinang.

Berucap sama dalam program tersebut ialah Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu, Ahli Parlimen Batu, Tian Chua dan Pengerusi DHPP Pusat, Hu Pang Chau. harakahdaily

09 di bagan ajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di bagan ajam - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Oct 2012 01:37 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di bagan ajam</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2012 01:32 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Eynda&#39;s Diary: Makan Angin <b>Di</b> Pantai Bersih, Butterworth...

Posted: 04 Jun 2012 08:20 PM PDT

Assalamualaikum....hai semua!!
Eynda baru balik dari kampung... Alhamdulillah sampai rumah 10.30pm last nite.... anggaran 6 jam jugak la atas lebuhraya.... banyak kenderaan...syukur dipermudahkan perjalanan balik utara & kembali ke shah alam.... balik utara Jumaat lepas....seronok sangat bila berada di kampung halaman walaupun tak lama....
Hari ahad petang saje bawak anak2 makan angin di Pantai Bersih..... tempat eynda selalu pegi sejak kecik lagi... macam2 kenangan ada kat situ.... dah agak lama tak jejak kaki kat situ.... last sekali rasanyer masa Adam umur bawah 4 tahun....
Tapi Pantai Bersih dah banyak berubah....nak cari jalan agak2 ikut signboard aje.... nasib baik jumpa jugak.... cuma masa tak mengizinkan duduk lama2 tepi pantai sebab dah hampir senja.... sempat snap gambar skit...

Hannah sukaaaa dapat main kat beach.... takmau balik.... baju persalinan lupa nak bawak, seluar dia basah sebab main air laut....tapi sempat kering skit la sebelum naik kete hehe...

Tengah main tepi pantai adam terjumpa sekor kumbang kelemasan dlm air laut tepi gigi pantai.... kira adam penyelamat la... adam kata adam picit2 skit badan kumbang tu...baru kumbang tu bergerak.... ala-ala bagi CPR kat kumbang konon hehe....kami tunggu sampai kumbang tu kering bergerak-gerak macam nak terbang baru kami letak kat area batu2...harap selamat la dia ye...
Nak kena bawak bercuti kat tepi pantai ni... :-D

Kawan Hannah pun ikut.... basah dia sebab Hannah mandikan dlm air laut....
Silau matahari nak turun... jenuh bukak mata besar2....belakang tu pelabuhan kapal...

Lepas tengok matahari terbenam kami bertolak balik ke Sungai Petani.... kami parking area RNR Bagan Ajam... wahhhh time tu kan Maghrib.... kita kelam kabut nak balik rumah tapi tak sangka waktu tu la anak2 muda berkumpul nak merempit dgn motor.... berpuluh-puluh motorsikal..... No komen.... cuma dalam hati berharap semoga diaorg tu berubah la... sepatutnyer time2 macam tu lagi bagus ada di rumah atau di masjid/surau kan....
Melepasi RNR Bagan Ajam nak masuk highway ke Sungai Petani baru la nampak kedudukan Pantai Bersih, lokasi yg original.... tapi tak sempat nak berhenti.... lain kali Insyaallah pegi lagi kalau balik kampung.... masih teringat pakcik yg jual kueteow sup bawah pokok tepi pantai.... berhadapan kawasan apartment...tempat feveret eynda.... ntah masih berniaga kat situ atau tidak....
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved