Sabtu, 16 Mac 2013

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search


Kanak-kanak 12 tahun hilang <b>di Bukit Mertajam</b> - Berita <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2013 09:17 AM PST


BUKIT MERTAJAM: Seorang kanak-kanak lelaki Mohamad Daniel Haiqal Mohd Desa, 12, dilaporkan hilang selepas keluar dari rumah bapa saudaranya di Flat Desa Wawasan, di sini, sejak Ahad lalu. 
Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT), Asisten Komisioner Azman Abd Lah, berkata murid tahun enam Sekolah Kebangsaan Sungai Rambai, di sini itu dilaporkan hilang antara 8 pagi hingga 9.30 pagi pada hari berkenaan. 
Katanya, bapa saudara Mohamad Daniel membuat laporan polis berhubung kehilangannya setelah kanak-kanak itu tidak pulang dan gagal dikesan. 
"Bapa saudara mangsa yang merupakan peniaga kantin memaklumkan ketika dia hendak keluar pada 8 pagi, kanak-kanak itu masih berada di rumah dan Mohamad Daniel didapati hilang selepas beliau pulang ke rumah sejam kemudian," katanya pada sidang akhbar di sini, hari ini. 
Azman berkata, Mohamad Daniel berbadan kurus dengan ketinggian lebih kurang 120 meter dan berat 30 kilogram dan ketika keluar dia memakai seluar jeans warna biru dan t-shirt warna putih serta berselipar. 
"Dia juga membawa beg galas warna hitam dan menaiki basikal warna biru muda. Kita telah edarkan gambar kanak-kanak berkenaan di lokasi strategik seperti masjid, kafe siber, hentian bas dan gerai-gerai makanan," katanya. 
Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat atau mengenali kanak-kanak itu supaya menghubungi Pegawai Penyiasat Inspektor Ridzlan Fatim Roselan 017-2569037 atau mana-mana balai polis berdekatan. 
Pada perkembangan lain, Azman berkata, polis mendapat beberapa maklumat terbaru mengenai kes kehilangan seorang kanak-kanak lelaki India berusia enam tahun, T Sathiskumar, yang dilaporkan hilang sejak 8 Ogos tahun lalu di kawasan Jalan Permatang Pauh, di sini. 
Katanya, polis juga merekodkan keterangan seorang lelaki bagi membantu siasatan dan yakin dapat mengesan kanak-kanak terbabit tidak lama lagi. 
Pada 8 Ogos tahun lalu, Sathiskumar dilapor hilang pada 12.30 tengah hari selepas turun dari lori dipercayai untuk membeli makanan. - BERNAMA

Gambar Penjenayah Lolos <b>Di Bukit Mertajam</b> Ditembak Mati <b>...</b>

Posted: 10 Jan 2013 11:30 AM PST


Akhirnya 2 orang penjenayah yang meloloskan diri ketika dalam tahanan Polis telah ditembak mati semalam.
Tadi aku ada ternampak sekeping gambar kat Facebok yang dikatakan mayat salah seorang yang berjaya ditembak mati. Tapi aku tak sure ler betul ke idak.
Korang leh tengok kat sini ek. Semoga kejadian nie dapat memberikan ikhtibar kepada tahanan lain supaya cepat-cepat serah diri pada pihak Polis.
Kang nanti tak pasal-pasal ada yang terkorban lagi.

Restoran <b>di Bukit Mertajam</b> Diserang Bom. ~ JOURNEYMAN

Posted: 04 Jan 2013 04:37 PM PST


Sebuah restoran di Pusat Perniagaan Gemilang, Jalan Song Ban Kheng, di sini mengalami kerosakan akibat perbuatan khianat pihak tidak bertanggungjawab yang meletupkan pintu premis itu dengan bahan letupan dipercayai mercun awal hari ini.

09 di Ceruk Tok Kun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Ceruk Tok Kun - Google Blog Search


semua salah umno !! anwar sebenarnya suci <b>...</b> - TepakBersulam 2

Posted: 08 Mar 2013 05:06 PM PST

Anwar tidak liwat , Anwar tidak merancang pencerobohan di Lahad Datu, bukan Anwar dalam Video yang kita pernah tonton yang didedahkan oleh Dato' Eskay, Anwar tidak ada lakukan  hubungan sex dengan Shamsidar, Anwar tidak tinggal jam Omega, jam itu ada tapi tak boleh dipratontonkan.
Anwar tak liwat Azizan, Saiful dan lain lain, Anwar tak pernah langgan pelacur atau pakai rambut palsu seperti yang didakwa oleh Nala. Anwar adalah suami mithali anugerah tuhan seperti yang diperkatakan oleh Wan Azizah , seorang yang suci, imam dan alim ulamak yang lebih alim dari Nik Aziz dan juga Hadi Awang.Hanya Azizah saja yang tahu betapa Anwar ini adalah ANUGERAH TUHAN. Tenguklah betapa bersih dan sucinya wajah Anwar. Cantik dan naik nampak ada nur yang terbit dari wajah nya.
Inilah Anwar anak kelahiran Ceruk Tok Kun yang melarikan Azizah dan berkahwin di Siam kerana hubungan mereka cukup hebat . Walaupun ditentang oleh ayah dan ibu namun cinta Azizah begitu hebat sekali sehingga sanggup mengikut Anwar lari untuk berkahwin. Apakah kerana pujuk rayu Anwar yang begitu hebat ataupun begitu suci sehingga Azizah terpegun dan sanggup menderhaka kepada kedua ayah dan bonda serta keluarga. Kalau Azizah boleh derhaka kepada keluarga dan bernikah di Siam, pembaca fikirlah betapa hebat kelentong Anwar ini sehingga seorang anak yang terpelajar boleh cair terkulai layu di tangan Anwar.
Anwar lah juga seorang  Menteri kewangan Malaysia yang paling hebat yang telah membuat Malaysia tidak terperangkap dalam krisis mata wan g dan Anwar lah penyebab minyak di Malaysia sekarang lebih rendah dari negara disunia ini, Anwar hebat boleh memberikan semua percuma kepada rakyat Malaysia. Rakyat Malaysia semua boleh kaya raya kerana semuanya murah dan percuma jika Anwar jadi Perdana Menteri. Malaysia akan jadi sebuah negara yang kaya raya tanpa rasuah. Malaysia adalah negara yang paling hebat di Malaysia. Bola sepak juara Asia. Silap silap juara  piala dunia. Anak anak belajar percuma tak payah ada hutang. Senang sungguh rakyat Malaysia . Duduk rumah  goyang kaki semuanya kerajaan akan bagi percuma macam rakyat negeri Selangor sekarang.
Anak anak kita akan jadi  alim semua ke surau lima waktu dan tidak akan ada maksiat kerana PAS adalah rakan kongsi Anwar. Hudud akan difikirkan sampai tua tak boleh dilaksanakan lagi kerana itu hanya kosmetik untuk mencantikkan PAS sebagai parti Islam. Lim Kit Siang , Lim Guan Eng , Karpal Singh , semua rakan rakan DAP akan ada bin Abdullah kerana Nik Aziz dan Anwar sudah Islam kan mereka. Setiap rumah akan ada 10 biji kereta. setiap anak anak ada sebiji kereta sebab kereta murah.

Rafizi akan turunkan harga dan sudah beli tak boleh jual dan tak boleh gunakan sebab jalan sentiasa sesak kerana semua orang pakai kereta. Buat apa nak beli motorsikal , kereta lebih murah dari Motorsikal dan minyak murah. Gaji pula tinggi , kita sentiasa melancong dan tak perlu kerja sangat kerana tak banyak yang  mahu kita bayar. Semua kerajaan Anwar yang bayar.Wartawan tak payah  datang PC atau sidang akhbar , tunggu saja Press release dan tulis apa yang Anwar arahkan jika tidak, you ulang I saman.


Malaysia tidak akan ada  maksiat, LGBT dan arak serta pusat hiburan semuanya hanya untuk  bangsa asing saja. Orang Islam semua akan patuh dan tidak akan melanggan pelacur dan tidak akan ke Nite Club sebab Nik Aziz akan pastikan Ronnie akan melaksanakan dengan baik bagi Selangor dan Guan Eng atau KHLIIFAH OMAR akan jaga hal ehwal Islam ini untuk rakyat Malaysia. YB DAP AKAN SENTIASA BAGI TAZKIRAH DI SURAU DAN MASJID UNTUK TERUS MELENAKAN UMAT ISLAM DAN LEBAI PAS.
 
BAYANGKAN LAH , SEKARANG PUN HIDUP SUSAH  DI MALAYSIA PENDATANG  ASING DARI SELURUH ASIA PENUH MENCARI REZEKI DI SINI. BAGAIMANA AGAKNYA JIKA ANWAR JADI PERDANA MENTERI. MAHU INDONESIA. MYIANMAR , BANGLADESH , DAN LAIN LAIN  NEGARA   DI ASIA JADI KOSONG. SEMUA MAHU DATANG KE MALAYSIA. HEBAT PERDANA MENTERI INI. SETIAP PAGI DIA AKAN MENJERIT ..AKULAH PERDANA MENTERI. MALAS LAH AKU NAK SAMBUNG LAGI NANTI AKU PULA SAMA GILA. CUMA AKU NAK TANYA ......

SEMUANYA INI ADALAH KONSPIRASI UMNO. SEMUANYA DILAKUKAN OLEH UMNO UNTUK MENJATUHKAN DAN MEMALUKAN ANWAR????. PERLUKAH UMNO SEMUA INI  UNTUK  MENAFIKAN ANWAR SEBAGAI PERDANA MENTERI ???? HUH.... HEBAT KE ANWAR INI. SEORANG PELAJAR SASTRA YANG   YANG MENJADI PAKAR KEWANGAN  NEGARA DAN TOKOH AGAMA. oleh TepakBersulam.

Manifesto PR: Anwar Kurang Puas Hati | Gelagat Anwar

Posted: 25 Feb 2013 02:54 AM PST

Februari 25, 2013 at 6:54 pm

anwar officeWalaupun nampak perasmian manifesto PR berlangsung dengan baik pagi tadi, rupa-rupanya timbul isu bahawa Anwar tidak terlalu berpuas hati dengan pembentangan akhir yang dilakukan. Paling merisaukan Anwar adalah kekurangan penambahbaikan cadangan yang dikemukakan sebelum ini. Nampak macam tangkap muat.

Anwar maklumkan bahawa dia menerima ratusan sms yang merasakan manifesto PR kali ini kurang menarik dan belum mampu menjamin kemenangan. Banyak isu yang masih belum diperhalusi dengan teliti. Antara bab yang paling dirasakan tidak cukup tarikan adalah soal pengangkutan awam. Anwar sendiri mengakui bahawa ianya terlalu retorik dan tidak memberikan cadangan yang lebih konkrit. Dana RM2b yang dikemukakan terlalu umum dan tidak diberikan pernyataan secara spesifik.

Selain daripada itu, Anwar juga mengemukakan ketidakpuasan hati dalam beberapa perkara:-

1. Kehadiran yang tidak memuaskan hati. Tidak menampakkan solidariti PR yang sebenar.
2. Terlalu banyak penubuhan Suruhanjaya, tidak menampakkan 'urgency'.
3. Bab khas mengenai 'sumber' kewangan untuk melaksanakan bajet tidak dimasukkan.
4. Tidak banyak penambahbaikan berbanding Buku Jingga.
5. Belum cukup tarikan untuk menang PRU.
6. Bab mengenai Islam terlalu retorik – Anwar minta Pas perbaiki dalam manifesto mereka di peringkat negeri.
7. Tumpuan Rafizi tidak fokus kepada manifesto – terlalu melihat peluang kemenangan di Pandan.
8. DAP kelihatan tidak komited dengan manifesto kali ini.

Persoalannya, apakah Anwar tidak melihat dahulu teks akhir cadangan manifesto ini? Jika benar, apakah akan ada usaha pembetulan kepada manifesto nanti.

Anwar mahu manifesto ini dikaji semula, melihat kepada cadangan yang bakal dikemukakan oleh BN nanti. Anwar sedang usahakan untuk mendapat info dan maklumat mengenai manifesto BN daripada sumber yang beliau kenali. Katanya seorang bekas Setiausaha Politik akan memberikan info menyeluruh mengenai manifesto BN dalam masa yang terdekat ini.

Entry filed under: ANWAR IBRAHIM, Dato Seri Anwar Ibrahim, Pakatan Rakyat, PKR, PRU 13. Tags: , , , , .

Kerabu Bersuara: Ceramah Nurul Izzah <b>di Ceruk Tok Kun</b> 1 Ogos

Posted: 30 Jul 2008 04:25 AM PDT

Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah dijangka mendedahkan peristiwa di sebalik cerita terbaru bapanya, Dato' Seri Anwar Ibrahim sempena 'Ceramah Kemerdekaan' di Galeri Perjuang, Ceruk Tok Kun, Bukit Mertajam pada 1 Ogos ini.

Beliau akan berceramah bersama Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) KeADILan, Badrul Hisyam dan Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr Mujahid Yusuf Rawa bermula jam 9.00 malam.

Menurut Ketua Angkatan Muda KeADILan Bahagian Bukit Mertajam, Aidi Rafizul Idrus, program tersebut merupakan 'roadshow' pertama diadakan dan akan berakhir di Parlimen Lembah Pantai pertengahan bulan Ogos nanti.

"Program pertama bermula di kediaman Dato' Seri Anwar Ibrahim di Ceruk Tok Kun dan akan berakhir di Parlimen Lembah Pantai pertengahan Ogos ini," katanya pada Harakahdaily.

Selain menceritakan beberapa siri fitnah terhadap bapanya, Puteri Reformasi itu juga bakal menerangkan isu semasa yang melanda negera serta keanggkuhan beberapa Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) sepanjang persidangan parlimen.

Sementara itu, Badrul Hisyam pula dijangka meneruskan cabarannya terhadap Ahli Parlimen Rembau yang juga menantu Perdana Menteri, Khairy Jamaludin yang terus mengongkong pemerintahan sekarang ini.

Manakala Dr Mujahid pastinya akan memberi penerangan tentang isu yang hangat diperkatakan iaitu muzakarah antara PAS dan Umno.

"Adakah isu muzakarah ini ditimbulkan oleh Umno untuk meraih simpati rakyat terhadap kekalahan parti mereka, memerangkap PAS atau cuba memecah belahkan perpaduan dalaman parti itu?" tambah Aidi yang juga Setiausaha KeADILan Bahagian Bukit Mertajam. - mns_

Artikel berkaitan

di negeri pulau pinang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pulau pinang - Google Blog Search


Paradigma jadikan <b>Pulau Pinang negeri</b> nombor satu di - Roket Kini

Posted: 27 Feb 2013 09:23 PM PST

KETIKA pembentukan Malaysia pada 1963, pendapatan Malaysia mencapai 13.6% daripada pendapatan AS, manakala pendapatan Korea dan Taiwan, masing-masing lebih rendah iaitu 10.7% dan 12.6%.

Kini, lebih 50 tahun berlalu, Malaysia jauh ketinggalan dengan hanya separuh kekayaan dimiliki Korea dan Taiwan sedangkan dua negara itu melonjak menjadi ekonomi berpendapatan tinggi, manakala Malaysia masih terjerat dalam perangkap pendapatan sederhana, walaupun mempunyai banyak kelebihan sumber semulajadi berbanding negara berkenaan.

Sebab itu, Penang Institute yang diterajui ahli ekonomi terkenal yang juga Pengarah Eksekutifnya, Prof Datuk Woo Wing Thye (Penasihat kepada Perbendaharaan Amerika Syarikat) mengusahakan pelan 10 tahun menyeluruh iaitu Paradigma Pulau Pinang untuk menjadikan Pulau Mutiara itu negeri nombor satu di negara menjelang 2023.

Paradigma Pulau Pinang akan memulihkan dinamisme ekonomi negeri itu; meningkatkan tahap kesesuaian untuk didiami dengan kelestarian alam sekitar; mempercepatkan pembangunan sosial dalam mengukuhkan keharmonian dan memperluas penyertaan sosial.

"Kami percaya dasar utama yang dicadangkan untuk Pulau Pinang juga dapat diguna pakai oleh Malaysia secara keseluruhannya. Apa yang memanfaatkan Pulau Pinang akan juga memanfaatkan Malaysia kerana Pulau Pinang adalah penyumbang hampir setengah jumlah eksport barangan elektrik dan elektronik serta 9% KDNK negara.

"Kerana itu , kami mengambil keputusan melancarkan Paradigma Pulau Pinang di Kuala Lumpur juga, bukan sahaja untuk berkongsi pelan pembangunan kami, juga untuk mendapat maklum balas daripada semua untuk memperhalusi lagi pelan berkenaan," Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng pada sidang media di Hotel The Garden, Kuala Lumpur, semalam.

Dengan kata lain, katanya, kerajaan negeri Pulau Pinang mengamalkan pendekatan penyumberan ramai (crowd sourcing) untuk mendapat maklum balas bagi memantapkan lagi laporan Paradigma Pulau Pinang.

Pendekatan penyumberan ramai dan keterbukaan untuk menerima cadangan dan dasar yang lebih baik adalah pendekatan baru dan tidak sama dengan pelan pembangunan lama yang dilaksanakan tanpa rundingan umum yang tulen.

Walaupun beberapa tahun lalu, Kerajaan Persekutuan memperkenalkan pelbagai program termasuk Program Transformasi Ekonomi (ETP) dan Program Transformasi Kerajaan (GTP) sebagai langkah untuk membebaskan Malaysia daripada perangkap pendapatan sederhana.

Namun, gagal kerana penyelesaian yang dicadangkan hanya bersifat superficial (cetek) dan tidak menghiraukan sebab asas kemelesetan ekonomi iaitu penyalahgunaan dasar sosio-ekonomi dan pemulihan berdasarkan hubungan dan bukannya pencapaian sektor kerajaan menyebabkan penghijrahan modal insan 'brain drain' yang ketara dan pengaliran keluar modal yang besar.

Pemusatan kuasa yang melampau di peringkat Persekutuan menghalang kerajaan tempatan menyediakan infrastruktur yang diperlukan untuk mendukung pembangunan tempatan dan kabur dalam operasinya, misalnya kontrak kerajaan yang tertutup dan runding terus hingga membiakkan ketidakcekapan dan korupsi.

Kesan negatif kepada pertumbuhan KDNK akibat faktor berkenaan tidak terserlah sebelum 1995 kerana diimbangi kemasukan FDI secara besar-besaran dan pelaburan negeri serta GLC yang kebanyakannya dibiayai pertumbuhan pasca-1974 dalam hasil minyak dan gas.

Bagaimanapun, perkembangan globalisasi pasca-1990 negara Asia lain menyebabkan sebahagian daripada FDI global yang diterima Malaysia merosot dengan ketara.

Penurunan penerimaan FDI global oleh Malaysia, bersama daya kewangan Kerajaan Persekutuan dan GLC yang lebih lemah selepas bertahun-tahun salah urus, menyebabkan keruntuhan pelaburan pada 2000, menjerat Malaysia terperangkap dalam pendapatan pertengahan bagi setengah dekad yang lalu.

Guan Eng yang juga Pengerusi Penang Institute berkata, kerajaan negeri Pulau Pinang memperkenalkan tiga kumpulan dasar untuk mengurangkan kesan mudarat rejim dasar Persekutuan di Pulau Pinang sejak Mac 2008, termasuk mengganti kapitalisme kroni dengan persaingan yang adil, misalnya tender terbuka untuk projek awam; memulakan desentralisasi dalam proses membuat keputusan, contohnya mendesak untuk pilihan raya pihak berkuasa tempatan dan menghentikan kemerosotan dalam kualiti perkhidmatan kerajaan, contohnya menggunakan prinsip Kompetensi-Kebertanggungjawaban-Ketelusan (CAT) dalam tadbir urus.

Paradigma Pulau Pinang

Komponen operasi Paradigma Pulau Pinang dibahagikan kepada strategi dan sasaran bagi dinamisme ekonomi, kesesuaian didiami dan kelestarian dan pembangunan serta keterangkuman sosial. Tiga sifat itu adalah saling bergantung antara satu sama lain.

Dinamisme Ekonomi

Paradigma Pulau Pinang bertujuan memperkukuh proses pemulihan dinamisme ekonomi dengan mencadangkan langkah dasar yang khusus dalam meningkatkan:

  • Pertumbuhan pembuatan berteknologi tinggi dan sektor berteknologi tinggi bio-pertanian, contohnya pengembangan sektor elektrik dan elektronik, industri peranti perubatan, industri makanan halal dan industri akuakultur.
  • Kemunculan aktiviti perkhidmatan moden bernilai tinggi seperti menjadi sebuah pusat global bagi pemprosesan perniagaan sumber luar (OBP).
  • Kerancakan pelancongan berpulangan tinggi, contohnya menjadi pusat perubatan serantau dan tempat percutian kegemaran bagi penduduk zon beriklim ketika musim sejuk.
  • Penubuhan hab pendidikan serantau.
  • Peralihan PKS menjadi pengeksport bertaraf dunia iaitu meniru pengalaman Taiwan.
  • Penyediaan perkhidmatan infrastruktur berkualiti tinggi, contohnya membekalkan internet paling laju untuk menyokong pusat OBP dan menjadi pelabuhan antarabangsa untuk memenuhi keperluan logistik IMT-GT;
  • Pembangunan pusat kecemerlangan dalam sains dan teknologi.

Kejayaan dalam setiap satu daripada tujuh bidang itu bergantung kepada ketersediaan modal insan yang mencukupi. Oleh itu, Paradigma Pulau Pinang juga membentangkan cadangan yang praktikal bagaimana untuk melatih, melatih semula, mengekalkan dan menarik modal insan ke Pulau Pinang.

Kesesuaian didiami dan kelestarian

Antara cadangan dasar utama mengenai "Kesesuaian Didiami dan Kelestarian" termasuklah langkah:

  • Untuk menjadikan perumahan mampu dimiliki semua dengan membaharui garis panduan pembangunan, memperkenalkan insentif berasaskan pengezonan dan membina rumah mampu milik melalui tender terbuka;
  • untuk mengurangkan kesesakan lalu lintas dan meningkatkan keterhubungan dengan menjajarkan penggunaan tanah dengan perancangan pengangkutan, mendukung penggunaan pembangunan bercampur supaya orang dapat hidup, bekerja dan bermain lebih dekat antara satu sama lain, menggalakkan budaya jalan dan basikal, membina jalan pintas strategik untuk mengurangkan kesesakan lalu lintas serta menghubungkan bahagian utara Pulau Pinang dengan bahagian utara Seberang Perai dengan laluan penghubung ketiga.
  • untuk meningkatkan kuantiti dan kualiti ruang awam terbuka dengan menyusun semula keperluan ruang awam, menyediakan taman pantai lelurus di tanah tambakan baru, mengubahsuai tanah yang jarang dipakai untuk kegunaan awam seperti Dataran Warisan Prangin serta melibatkan komuniti perniagaan tempatan dalam usaha penambahbaikan bandar;
  • untuk meningkatkan kelestarian alam semula jadi dengan memerlukan pensijilan GBI, menghijaukan kawasan bandar, merekabentuk saliran induk baru dan pelan penuaian air dan mengurangkan permintaan air melalui pendidikan dan kawalan harga.

Pembangunan & Keterangkuman Sosial

Ketiga, Paradigma Pulau Pinang juga akan mempercepatkan pembangunan sosial dan meluaskan keterangkuman sosial di Pulau Pinang dengan melaksanakan program konkrit:

  • Untuk memerangi kemiskinan, ketidaksamaan dan diskriminasi dengan memastikan pendapatan isi rumah minimum RM770 sebulan, memperluaskan skim kredit mikro kepada golongan miskin, memudahcarakan mobiliti dan ketercapaian untuk warga emas dan OKU serta menubuhkan Jawatankuasa Keterangkuman Sosial dan Peluang Saksama;
  • Mengukuhkan sokongan keluarga dan masyarakat dengan memperluaskan ketercapaian penjagaan kanak-kanak dan warga emas, mewujudkan rangkaian pusat komuniti, meningkatkan rawatan pencegahan, menubuhkan klinik komuniti bergerak, menyediakan bantuan untuk rakyat Malaysia "tanpa kerakyatan" serta menubuhkan sebuah unit di bawah Perbadanan Pembangunan Wanita Pulau Pinang (PWDC) untuk kebajikan dan perlindungan hak kanak-kanak;
  • Menggalakkan pemerkasaan ekonomi melalui pendidikan dengan menubuhkan Pusat Sehenti dan memudahcarakan Kerjasama Awam-Swasta untuk penubuhan prasekolah dan pusat-pusat pembelajaran awal, memulakan program pembelajaran kreatif, menyediakan laluan pendidikan alternatif, serta memperluaskan agenda untuk melatih, melatih semula, mengekalkan dan menarik modal insan; dan
  • Menginstitusikan pemerkasaan demokratik dengan mewajibkan pengisytiharan harta oleh semua wakil rakyat, melaksanakan Enakmen Kebebasan Maklumat, meningkatkan ketercapaian umum untuk maklumat kerajaan, mengagihkan kuasa pusat dan merasionalisasikan kuasa antara ketiga-tiga peringkat kerajaan serta meningkatkan proses perundingan awam.

Kesimpulannya, Paradigma Pulau Pinang adalah kerangka untuk membentuk masyarakat seimbang: yang dinamik dari segi ekonomi, sesuai didiami dan lestari, yang memperkasakan dari segi demokrasi dan menjamin keadilan sosial.

Inilah formula bagi Pulau Pinang untuk mencapai "pilihan" tiga mata iaitu untuk menjadi habitat pilihan untuk penduduk tempatan, tempat pilihan untuk pelancong serta lokasi pilihan untuk pelabur dalam menubuhkan perniagaan.

Hasilnya, Paradigma Pulau Pinang akan menjadikan Pulau Pinang No. 1 di Malaysia sebagai masyarakat seimbang serta Negeri pintar yang bertaraf antarabangsa. Kami percaya bahawa jika dilaksanakan di seluruh negara, Malaysia dapat membebaskan diri daripada perangkap pendapatan sederhana dan menjadi negara yang pintar dan bertaraf antarabangsa.-Roketkini.com

Jawatan Kosong Kerajaan <b>Negeri Pulau Pinang</b> (20 Mac 2013 <b>...</b>

Posted: 08 Mar 2013 09:44 PM PST

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu Ferringhi - Google Blog Search


DAP Jangan &#39;Buat-Buat Lupa&#39; Konsert Arak RM3 Juta <b>Di Batu</b> <b>...</b>

Posted: 12 Feb 2013 03:32 AM PST


SEMALAM Barisan Nasional (BN) berjaya mengumpulkan hampir 100,000 orang pengunjung ke majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina di Pulau Pinang.

Ia terbuka dan bukan untuk ahli parti itu semata-mata. Pelbagai juadah telah dihidangkan, semuanya makanan dan minuman HALAL bagi membolehkan semua lapisan rakyat meraikannya bersama-sama dalam semangat 1Malaysia.

Bagi memeriahkan acara, sebuah badan korporat, Mega Ultimate telah memaklumkan pada penganjur bahawa mereka mahu membawa penghibur terkenal dari Korea, Psy, untuk memeriahkan sambutan tersebut.

Apatah lagi bila fenomena Gangnam Style cukup hebat melanda penggemar muzik di seluruh dunia termasuk di Malaysia.

Kalau tak masakkan DAP melancarkan sebuah klip video parodi lagu itu dalam satu majlis besar-besaran di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Tajuk lagu Gangnam Style itu diubah menjadi Ubah Roket Style…majlis pelancaran video parodi itu boleh diikuti DI SINI

Di sini menunjukkan yang DAP juga peminat tegar Psy dan lagu Gangnam Style itu, sebab itu mereka memilih lagu berkenaan untuk diubah dan dijadikan alat untuk memancing pengundi mereka.

Alih-alih bila Psy membuat persembahan semalam, mereka pula yang meroyan tak tentu pasal.

Sepatutnya mereka malu sendiri kerana merekalah parti politik pertama yang memulakan polemik Psy ini.

Mereka sepatutnya berterima kasih pada Psy kerana sekurang-kurangnya penyanyi berkenaan tidak mengambil tindakan mahkamah kerana mereka telah melanggar hak cipta penyanyi itu dengan 'mencedok dan mengubah' lagu tersebut sesuka hati mak bapa mereka!

Berbalik kepada isu berkenaan, DAP jangan lupa yang perangai mereka lebih teruk dan lebih jijik kerana menganjurkan program bersama dengan sebuah syarikat arak untuk mengadakan konsert di Batu Feringghi pada November lalu.



Akhbar Sinar Harian dalam artikelnya bertarikh 11 November ada butirannya.

Berikut adalah petikan daripada artikel berkenaan;

Konsert ada kelulusan MPPP
Oleh: Wartawan Sinar Harian
Tarikh: November 11, 2012

Eh…lupa dalam konsert arak di Batu Feringghi itu, lagu Gangnam Style pun ada tau…meh kita tengok jap…

Dari segi matematik, ia cukup mudah.

Persembahan Psy di rumah terbuka Tahun Baru Cina semalam adalah SALAH kerana ia anjuran Barisan Nasional.

Tetapi konsert arak di Batu Feringghi TAK SALAH kerana ia program kerajaan DAP.

Itu saja, checkmate!

Sumber: Mynewshub.my

IKLAN TEKS: Ingin menyertai produk Etiqa Takaful serendah RM70? Sekitar Kuala Pilah. Telefon 0123280345 untuk temujanji. Jangan pandang remeh pada sesuatu yang anda rasa tidak perlu sekarang. Suatu hari nanti pasti anda terasa menyesal. Yang anda rasa tidak perlu ini sebenarnya yang akan memberikan sesuatu yang terbaik kala kesempitan.

09 di jelutong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di jelutong - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

09 di tasek gelugor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tasek gelugor - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

09 di Batu maung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu maung - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

09 di Bayan lepas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bayan lepas - Google Blog Search


mama & puteri: Produk Shaklee <b>di</b> Balik Pulau dan <b>Bayan Lepas</b> <b>...</b>

Posted: 06 Mar 2013 08:04 AM PST

Bagi anda penduduk di sekitar Pulau Pinang.. kini saya menyediakan perkhidmatan pick up dan cash on delivery produk Shaklee bagi anda yang berada di Pulau!

yer..., jimat sikit kos tambang feri atau tol
jambatan kan?

anda boleh menghubungi
Naemah 013 4464485 di Butik Warisan Anggun, Kompleks Pasar Awam Balik Pulau :)

- boleh dapatkan ready stok atau booking sebelum pick up barangan anda :)

GUAN ENG KANTOI "MAIN BELAKANG" <b>DI BAYAN LEPAS</b>?

Posted: 31 Dec 2012 06:05 PM PST

-SI APEK KULUP NI, YANG BARU BALIK BERCUTI DI HONG KONG TERLALU BACUL UNTUK BERHADAPAN DENGAN SEKUMPULAN NGO YANG "MENYAMBUT" KEDATANGANNYA SEHINGGAKAN TIDAK KELUAR MENERUSI LALUAN VIP! LU SUDAH GOYANG KAH? PANDAI PUN KAU TAKUT YE APEK! KEKEKE!!-
Ketua Menteri, Lim Guan Eng sanggup tidak menggunakan lorong khas bagi orang kenamaan di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang, Bayan Lepas di sini malam ini semata-mata tidak mahu bertembung dengan sekumpulan ahli daripada pelbagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang mahu 'menyambut' kepulangannya.
Setiausaha Agung DAP itu yang tiba daripada bercuti di Hong Kong dikatakan mengikut laluan lain seterusnya keluar dari bangunan tanpa dapat dikesan kumpulan terbabit.
Ahli Jawatankuasa Jaringan Muslimin Pulau Pinang (JMPP), Azmi Jaafar berkata, beliau kecewa dengan tindakan Guan Eng tersebut yang dilihat memang sengaja tidak mahu bertemu mereka.
Menurutnya, keadaan itu amat dikesali kerana semasa pilihan raya umum lalu merekalah yang mengundi pembangkang sehingga DAP berjaya memerintah negeri ini.
"Kenapa sekarang dia (Guan Eng) tidak mahu berjumpa kami sebagai rakyat Pulau Pinang?
"Sebelum ini kamilah yang mengangkat pembangkang sehingga menang pilihan raya umum. Kami benar-benar kecewa dengan tindakannya," katanya yang juga ahli Pas seumur hidup bahagian Bagan.
Beliau berkata demikian kepada pemberita di lapangan terbang tersebut di sini.
Kumpulan berkenaan yang terdiri daripada kira-kira 50 ahli pelbagai NGO Islam menunggu Guan Eng lebih sejam.
Bagaimanapun kelibat Guan Eng tidak kelihatan sehingga 7.45 malam meskipun pesawat yang dinaikinya mendarat pada pukul 7 malam.
Mereka turut membawa kain rentang yang antaranya tertera perkataan-perkataan yang mengutuk perbuatan Guan Eng sebelum ini.
Kelmarin hampir 100 umat Islam termasuk ahli Pas di negeri ini mengadakan perhimpunan membantah tindakan Guan Eng mendesak kerajaan membenarkan penggunaan perkataan Allah dalam Bible versi bahasa Melayu.
Kumpulan yang diketuai Jaringan Muslimin Pulau Pinang itu mahu Guan Eng menarik balik kenyataan yang dianggap sengaja menghina umat Islam di negara ini.
Guan Eng dalam perutusan sempena Hari Krismas baru-baru ini antara lain mendesak kerajaan membenarkan penggunaan perkataan Allah dalam Bible versi bahasa Melayu seperti yang diamalkan di Sabah dan Sarawak sejak 50 tahun lalu.

Sumber: Utusan Online

-UnReportedNews™®

Tempat menarik <b>di</b> Pulau Pinang (Penang) – Jambatan Pulau <b>...</b>

Posted: 08 Mar 2013 07:06 PM PST

jambatan pulau pinangJambatan Pulau Pinang waktu subuh di ufuk timur dari Grand Bayview, Penang

Tempat yang menarik di Pulau Pinang atau Penang memang tak sah kalau anda pergi atau balik tanpa lalu di atasnya. Sebabnya jambatan Pulau Pinang ni menjadi salah satu daripada mercu tanda atau tarikan pelancong ke Pulau Pinang dan kalau korang nak tau merupakan jambatan yang paling panjang di Asia Tenggara merentasi Selat Melaka.

jambatan pulau pinang

Ok, mari kita mulakan dengan perjalanan ke tempat menarik bersama-sama dengan krew Jalan2cuti2 bermula dari tol Sg Dua-Juru iaitu tol di mana korang bayar jumlah total misalnya kalau dari KL akan berhenti di tol ni dan bayar jumlah perjalanan yang dah ditempuh.

jambatan pulau pinangPemandangan Bandaraya Georgetown, Penang mula kelihatan

Kemudian selepas tu, anda akan melalui tol Pulau Pinang iaitu sebelum menaiki jambatan Pulau Pinang. Harga bagi tol Pulau Pinang ialah RM7.00 bagi pejalananan dua hala. Ini bermakna korang akan dikenakan bayaran RM7.00 sahaja, bila balik ke tanah besar tiada tol dikenakan.

Jambatan Pulau Pinang: Di atasnya Ok, sekarang korang akan berada di atas jambatan ni dengan had laju 90km sejam. Hati-hati ya sebab pengalaman kami ke sana ada pemandu yang agak kalut suka menekan brek kecemasan walaupun kereta yang kat depan dia agak jauh. Pelik, dan kadang-kadang nak marah pun ada.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lepas tu pulak , ramai pula yang bawa kereta slow ada yang sampai 60km sejam, dan ini juga amat mengganggu pejalanan kenderaan yang kat belakang, macam krew Jalan2cuti2 yang kebetulan ada kat belakang.

Jambatan Pulau Pinang ni panjangnya 13.5km bermakna dengan kelajuan 90km sejam atau kurang (nak-nak bila ada 'road hogger' kat depan) perjalanan anda dari tanah besar ke Pulau akan memakan masa 10 hingga 15 minit. Itupun kalau takde kemalangan atau kereta yang rosak kat tengah-tengah jambatan ya :)

jambatan pulau pinangBayan Lepas selepas turun dari Penang Bridge

Jambatan Pulau Pinang:penghujungnya , sampai ke Pulau :Sebaik sahaja anda sampai ke Pulau anda dah pun berada di Bayan Lepas iaitu pinggir bandaraya Georgetown yang masyhur satu masa dahulu dengan nama Francis Light ( ni le suku-sakat penjajah yang diagung-agung oleh kerajaan Britain satu masa dahulu ya) .

Nanti pos-pos tempat menarik akan datang  ya , jangan lupa follow-up jangan terlepas ya!  :)

09 di permatang pauh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di permatang pauh - Google Blog Search


Penanti Bangkit: DR MAZLAN VS ANWAR <b>Di Permatang Pauh</b>??

Posted: 07 Feb 2013 02:41 AM PST


Sedang heboh diperkatakan sekarang ini yang bakal calon UMNO untuk bertanding di kerusi Parlimen Permatang Pauh bukannnya datang dari yang ahli politik tegar yang mana sudah pasti bukannya dari kepimpinan UMNO Bahagian Permatang Pauh atau mana-mana bahagian sekalipun.

PB turut yakin yang desas-desas ini ada kebenarannya berdasarkan cerita dari informer yang sangat boleh dipercayai.
Pertamanya aku sempat berbual dengan saudara terdekat Dr Mazlan ini yang membayangkan kemungkinan besar beliaulah calon yang bakal menggalas panji UMNO untuk bertanding di Parlimen Permatang Pauh berdasarkan beberapa faktor dan siri perjumpaan yang rasanya sulit untuk diceritakan di sini.

Dan yang keduanya PB mendapat maklumat sahih, Dr Mazlan sendiri akan membuka bilik gerakan Pilihanraya Parlimen Pauh di Kubang Ulu dalam masa yang terdekat berdasarkan pelbagai urusan-urusan yang telah Dr Mazlan lakukan ke arah membuka bilik gerakan tersebut.

Ini merupakan suatu perkembangan menarik bagi UMNO untuk menampilkan calon yang dikatakan berpewatakan alim dan bersih, seorang yang terpelajar jauh beza berbanding dengan Anwar yang hanya ada Ijazah Am Pengajian Bahasa Melayu serta anak tempatan yang datang dari Mengkuang dan yang paling penting, Dr Mazlan dikatakan 'winnable candidate' yang direstui oleh DS Najib sendiri.

Ini semua adalah 'x-factor' yang dimiliki oleh Dr Mazlan yang menyebabkan Anwar berkira-kira hendak angkat kaki berdasarkan artikel dibawah?

Mungkin Anwar dah terhidu bau kekalahan dan riwayat politiknya akan berakhir jika terus bertanding di Permatang Pauh. Anwar kini hanya mengharapkan penyokong tegarnya yang tak ramai mana pun serta pengundi import dari Kulim dan kawasan berhampiran yang bertukar tempat mengundi ke Permatang Pauh semata-mata untuk menunjukkan kekuatannya yang tak seberapa.
Tambahan lagi, gelombang BN di Permatang Pauh kini makin diterima oleh rakyat berdasarkan pelbagai gerak kerja dan turun padang yang telah dilakukan semakin dilihat membuahkan hasil.
Paling penting disini, kepimpinan UMNO Bahagian Permatang Pauh yang diketuai oleh Dato' Jalil serta barisan jenteranya haruslah menyokong dan bekerja untuk memenangkan calon ini 100%. Jauhkan dari sikap cah keting, tikam belakang dan sabotaj sesama parti.
InsyaAllah, kerusi Parlimen Permatang Pauh tak mustahil boleh ditawan kembali oleh UMNO/BN.

09 di tanjung tokong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung tokong - Google Blog Search


Homestay penang - Iklan <b>di</b> Mudah PERCUMA

Posted: 24 Jan 2013 08:50 AM PST

This homestay suitable for those to have holidays or any other activities where we provide 3 bedrooms.

Facilities:

- 2 queen size beds & 1 single bed
- Table and chairs
- Iron & ironing board
- Electric kettle
- TV
- Body shampoo
- Fan (no aircond sorry)
- Hanger
- Cooking
- Fridge

Places of interest:

* 45 minutes to Bayan Lepas Airport
* 5 minutes walk to Tesco Sri Pinang
* 5 minutes drive to Gurney Drive
* 5 minutes drive to Waterfall
* 15 minutes drive to Butterfly Park
* 20 minutes drive to Komtar
* 15 minutes drive to Padang kota
* 2 minutes drive to TESCO
* 2 minutes drive to station petrol (Petronas, Shell, Caltex)

Additional information:

* Lifts
* Shop, dobi, saloon, etc
* Children playground
* Free parking lots
* 24 hours security

30 minutes traveling time to places such as:

* Gurney Plaza
* Little India
* Fort Cornwallis
* Botanical Garden
* Youth Park
* Batu Feringghi beaches
* Hard Rock
* Floating Mosque
* Toys Museum
* Spice Garden
* Penang Hill
* Kek Lok Si
* Chowrasta market
* Komtar / Prangin Mall / 1 Avenue
* Butterfly farm
* Forest Recreational Park and Museum
* National Park
* Tropical fruit farm
* Craft Batik
* Tanjong City Marina
* State museum / Kapitan Keling
* P.Ramlee house
* Precint 10
* TESCO
* Straits Quay

* Check in: 2 pm
* Check out: 12 pm
* No REFUND

Adress:
7a palm court, jalan seri tanjung pinang tanjung tokong 10470 penang

call: 0183790056 , yana

Incoming search terms:

  • mudah com hotel (2)
  • 7A-3A-02 Palm Court Jalan Seri Tanjung Pinang (1)
  • homestay muslim murah di bayan baru penang (1)
  • iklan penginapan (1)
  • iklan percuma homestay (1)
  • Jual laptop murah area penang (1)
  • Jual Laptop murah di tanjung tokong (1)
  • mudah com hotel in penang (1)
  • pemborong di tanjung pinang (1)

Tanya pasal iklan ni :

comments

Tak jumpa apa yang anda cari? Gunakan SEACRH di bawah:



09 di Batu kawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Batu kawan - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

09 di tanjung bungah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung bungah - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


Bilik Untuk <b>di</b> sewa Apartments Taman <b>Bukit Jambul</b> | Rumah Sewa

Posted: 10 Mar 2013 09:09 PM PDT

Publish date: March 11, 2013 4:09 am
Contact Name: roslina
Price: RM160
Region: Pulau Pinang
Location: Bukit Jambul
Phone: 0174730052
Tags:

Dekat kompleks bukit jambul
dekat dengan kawasan perindustrian pulau pinang
wanita sahaja

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved