Jumaat, 29 Mac 2013

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit mertajam - Google Blog Search


Kanak-kanak 12 tahun hilang <b>di Bukit Mertajam</b> sejak Ahad lepas <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2013 03:37 PM PST

Posted on February 27, 2013, Wednesday

BUKIT MERTAJAM: Seorang kanak-kanak lelaki Mohamad Daniel Haiqal Mohd Desa, 12, dilaporkan hilang selepas keluar dari rumah bapa saudaranya di Flat Desa Wawasan, di sini sejak Ahad lepas.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT) ACP Azman Abd Lah berkata murid Tahun Enam Sekolah Kebangsaan Sungai Rambai, di sini itu dilaporkan hilang antara jam 8 pagi hingga 9.30 pagi pada hari berkenaan.

Katanya, bapa saudara Mohamad Daniel membuat laporan polis berhubung kehilangannya setelah kanak-kanak itu tidak pulang dan gagal dikesan.

"Kanak-kanak itu tinggal dengan keluarga adik perempuan ibunya sejak awal tahun dan keluar dari rumah dengan membawa beberapa helai pakaian serta duit tabung.

"Bapa saudara mangsa yang merupakan peniaga kantin memaklumkan ketika dia hendak keluar pada jam 8 pagi, kanak-kanak itu masih berada di rumah dan Mohamad Daniel didapati hilang selepas beliau pulang ke rumah sejam kemudian," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Azman berkata Mohamad Daniel berbadan kurus dengan ketinggian lebih kurang 120 meter dan berat 30 kilogram dan ketika keluar dia memakai seluar jeans warna biru dan t-shirt warna putih serta berselipar.

"Dia juga membawa beg galas warna hitam dan menaiki basikal warna biru muda. Kita telah edarkan gambar kanak-kanak berkenaan di lokasi strategik seperti masjid, kafe siber, hentian bas dan gerai-gerai makanan," katanya.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat atau mengenali kanak-kanak itu agar menghubungi Pegawai Penyiasat Insp Ridzlan Fatim Roselan 017-2569037 atau mana-mana balai polis berdekatan.

Pada perkembangan lain, Azman berkata polis mendapat beberapa maklumat terbaharu mengenai kes kehilangan seorang kanak-kanak lelaki India berusia enam tahun T. Sathiskumar, yang dilaporkan hilang sejak 8 Ogos tahun lepas di kawasan Jalan Permatang Pauh, di sini.

Katanya, polis juga telah merekodkan keterangan seorang lelaki bagi membantu siasatan dan yakin dapat mengesan kanak-kanak terbabit tidak lama lagi. — Bernama

To enable your comment to be published, please refrain from vulgar language, insidious, seditious or slanderous remarks. This includes vulgar user names.

Kanak-kanak 12 tahun hilang <b>di Bukit Mertajam</b> sejak Ahad lalu

Posted: 26 Feb 2013 09:17 AM PST


BUKIT MERTAJAM: Seorang kanak-kanak lelaki Mohamad Daniel Haiqal Mohd Desa, 12, dilaporkan hilang selepas keluar dari rumah bapa saudaranya di Flat Desa Wawasan, di sini, sejak Ahad lalu. 
Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT), Asisten Komisioner Azman Abd Lah, berkata murid tahun enam Sekolah Kebangsaan Sungai Rambai, di sini itu dilaporkan hilang antara 8 pagi hingga 9.30 pagi pada hari berkenaan. 
Katanya, bapa saudara Mohamad Daniel membuat laporan polis berhubung kehilangannya setelah kanak-kanak itu tidak pulang dan gagal dikesan. 
"Bapa saudara mangsa yang merupakan peniaga kantin memaklumkan ketika dia hendak keluar pada 8 pagi, kanak-kanak itu masih berada di rumah dan Mohamad Daniel didapati hilang selepas beliau pulang ke rumah sejam kemudian," katanya pada sidang akhbar di sini, hari ini. 
Azman berkata, Mohamad Daniel berbadan kurus dengan ketinggian lebih kurang 120 meter dan berat 30 kilogram dan ketika keluar dia memakai seluar jeans warna biru dan t-shirt warna putih serta berselipar. 
"Dia juga membawa beg galas warna hitam dan menaiki basikal warna biru muda. Kita telah edarkan gambar kanak-kanak berkenaan di lokasi strategik seperti masjid, kafe siber, hentian bas dan gerai-gerai makanan," katanya. 
Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat atau mengenali kanak-kanak itu supaya menghubungi Pegawai Penyiasat Inspektor Ridzlan Fatim Roselan 017-2569037 atau mana-mana balai polis berdekatan. 
Pada perkembangan lain, Azman berkata, polis mendapat beberapa maklumat terbaru mengenai kes kehilangan seorang kanak-kanak lelaki India berusia enam tahun, T Sathiskumar, yang dilaporkan hilang sejak 8 Ogos tahun lalu di kawasan Jalan Permatang Pauh, di sini. 
Katanya, polis juga merekodkan keterangan seorang lelaki bagi membantu siasatan dan yakin dapat mengesan kanak-kanak terbabit tidak lama lagi. 
Pada 8 Ogos tahun lalu, Sathiskumar dilapor hilang pada 12.30 tengah hari selepas turun dari lori dipercayai untuk membeli makanan. - BERNAMA

Keretapi Tergelincir <b>Di Bukit Mertajam</b>,Tiada Yang Cedera - Ijoks2009

Posted: 09 Feb 2013 03:12 PM PST

09 di kepala batas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di kepala batas - Google Blog Search


Gambar-gambar Jom Kurus Utara: Alor Setar, <b>Kepala Batas</b> dan <b>...</b>

Posted: 03 Mar 2013 06:33 PM PST

Berikut adalah beberapa gambar dari sessi Jom Kurus bersama Kevin Zahri buat kali pertama di Alor Setar, Kepala Batas dan Ipoh. Terima kasih kepada semua yang hadir dan selamat berjaya dalam melakar dan execute pelan kurangkan berat badan yang tersendiri.

1 Mac 2013: Alor Setar, Kedah

Sessi Jom Kurus Alor Setar di pusat INSPIN.

2 Mac 2013: Kepala Batas, Penang

Di Pusat Budi Penyayang.

3 Mac 2013: Ipoh, Perak

Di Jabatan Belia dan Sukan Negeri Perak, Kompleks Belia dan Sukan Negeri Perak.

09 di Bayan lepas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bayan lepas - Google Blog Search


Syamsul Haq: 2 MAJLIS <b>DI BAYAN LEPAS</b>,PENANG

Posted: 03 Feb 2013 05:03 AM PST

Tarikh: 2/02/13
Tempat: Dewan Jubilee Home,Bayan Lepas, Penang
Maulid untuk majlis perkahwinan disebelah siang




Tempat: Surau An-Nur, Taman Sri Bayu,Bayan Lepas,Penang
Maulid sempena sambutan Maulidur Rasul
Majlis bermula selepas solat Isya.
























M

09 di tanjung tokong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di tanjung tokong - Google Blog Search


BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2013 01:37 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2013 01:52 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

jom pancing lepak tepi laut: memancing <b>di tanjung tokong</b>

Posted: 03 Jan 2013 03:03 AM PST

Oleh kerana, blog ni, hilang dan jumpa semula, jum kaknab update mancing kat tanjung tokong, penang. tapi lama dah, sebab blog ni blog mancing, kaknab takut nostalgia memancing hilang, kaknab abadikan dalam blog ni,

tanjung tokong, ialah tempat kaknab dibesarkan, sudah tentu penuh dengan nostalgia, kalau pi sana kaknab macam semut, jumpa sapa pun mesti tegur punya. seronok kan kalau kita pi tempat yang kita kenai satu kampung. tanjung tokong banyak berrubah, pantai dan lautnya pun banyak yang berubah, sekali air bah sekali pantai berrubah, di tanjung tokong ada bena satu benteng  panjang sebagai benteng jika berlaku tsunami, pot memancing yang cantik, tetapi, nak naik kena tunggu air surut, nak turun balik pun kena tunggu air surut semula, memang lece, maknanya kena tunggu seharian, kena bawa bekal air dan makanan yang banyak kalau tidak kebuluran, kena bawa sejadah juga untuk sembahyang. jum kita tengok gambarnya.

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jan 2013 02:07 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

<b>Tanjung</b> Park Condominium, Tanjong <b>Tokong</b>, RM <b>...</b> - IProperty

Posted: 29 Jan 2013 06:16 AM PST

Jalan Tanjung Tokong, 10470 Tanjung Tokong, Penang, Tanjung Tokong, Penang

Description

Tanjung Park Condominium is a luxury condominium in Tanjong Tokong, Penang. Completed in 2004 on freehold tenure, it comprises two 25-storey blocks. Each standard unit has a floor area ranging from 950 sq ft to 1,080 sq ft while executive units range from 1,937 sq ft to 2,400 sq ft. Maintenance fee is at RM0.18 per sq ft.
The luxurious Tanjung Park development comprises 285 units in two 25-storey blocks and 14 Townhouses.

Its unique layout architectural features are inspired by classical French architecture. With all units elevated on top of a podium, every unit enjoys the impressive seaview of Penang's famed gurney bay.

Amenities at its vicinity includes numerous schools, banks, healthcare facilities, shopping centre and an array of public transport that offers convenience for owners.


Similiar properties you might be interested in:

Here are some other properties that match the same criteria as the one you are looking at

Latest Condo/Serviced Residence in Penang For Saleview more >>
Latest Condo/Serviced Residence in Penang For Rentview more >>

BLOG PENANG: 09 <b>di tanjung tokong</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Feb 2013 01:47 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Homestay penang - Iklan <b>di</b> Mudah PERCUMA

Posted: 24 Jan 2013 08:50 AM PST

This homestay suitable for those to have holidays or any other activities where we provide 3 bedrooms.

Facilities:

- 2 queen size beds & 1 single bed
- Table and chairs
- Iron & ironing board
- Electric kettle
- TV
- Body shampoo
- Fan (no aircond sorry)
- Hanger
- Cooking
- Fridge

Places of interest:

* 45 minutes to Bayan Lepas Airport
* 5 minutes walk to Tesco Sri Pinang
* 5 minutes drive to Gurney Drive
* 5 minutes drive to Waterfall
* 15 minutes drive to Butterfly Park
* 20 minutes drive to Komtar
* 15 minutes drive to Padang kota
* 2 minutes drive to TESCO
* 2 minutes drive to station petrol (Petronas, Shell, Caltex)

Additional information:

* Lifts
* Shop, dobi, saloon, etc
* Children playground
* Free parking lots
* 24 hours security

30 minutes traveling time to places such as:

* Gurney Plaza
* Little India
* Fort Cornwallis
* Botanical Garden
* Youth Park
* Batu Feringghi beaches
* Hard Rock
* Floating Mosque
* Toys Museum
* Spice Garden
* Penang Hill
* Kek Lok Si
* Chowrasta market
* Komtar / Prangin Mall / 1 Avenue
* Butterfly farm
* Forest Recreational Park and Museum
* National Park
* Tropical fruit farm
* Craft Batik
* Tanjong City Marina
* State museum / Kapitan Keling
* P.Ramlee house
* Precint 10
* TESCO
* Straits Quay

* Check in: 2 pm
* Check out: 12 pm
* No REFUND

Adress:
7a palm court, jalan seri tanjung pinang tanjung tokong 10470 penang

call: 0183790056 , yana

Incoming search terms:

  • mudah com hotel (2)
  • iklan penginapan (1)
  • iklan percuma homestay (1)
  • Jual laptop murah area penang (1)
  • Jual Laptop murah di tanjung tokong (1)
  • mudah com hotel in penang (1)
  • pemborong di tanjung pinang (1)


09 di Bukit jambul - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di Bukit jambul - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

09 di nibong tebal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di nibong tebal - Google Blog Search


Uruk-Hai: 3 Ribu RELA Sambut Hishammudin <b>Di Nibong Tebal</b> !!

Posted: 24 Feb 2013 06:53 AM PST

Bertempat di USM Trans Krian Nibong Tebal Pulau Pinang hari ini , 3 ribu anggota RELA berjaya dikumpulkan dalam satu program bersama Menteri Dalam Negeri YB Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein.Kehadiran beliau di sambut dengan penuh meriah para anggota RELA yang menunggu ketibaan beliau seawal jam 10.00 pagi tadi.
Dalam majlis tersebut Datuk Hishamuddin turut mengingatkan para sukarelawan khususnya anggota RELA supaya memperkuatkan semangat dan jati diri masing-masing.
YB Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein mengingatkan gerakan kesukarelaan bukan  untuk menanam kebencian, menabur fitnah atau  melaga-lagakan antara  kaum, tetapi untuk penyatuan  dan untuk  keamanan.
Malah ia sekaligus mewujudkan gelombang untuk  mematahkan arus kebencian, perpecahan, pertembungan kaum, budaya, agama, serta menolak aktiviti  keganasan.




Sumber Artikel Oleh MMI

Petikan Dari Sinar Online Sewaktu PC...


Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yakin Polis Diraja Malaysia dapat membongkar dua lagi sindiket pemerdagangan bayi di negara ini dalam tempoh terdekat.
Beliau berkata keyakinan itu berdasarkan kejayaan membongkar dua sindiket pemerdagangan bayi dalam operasi 'Ops Pintas Sayang I dan II' yang dilakukan polis Pulau Pinang.
"Ada lagi tahanan akan dibuat dan bayi-bayi diselamatkan...dalam Ops Pintas Sayang I polis menyelamatkan 10 orang bayi manakala dalam Ops Pintas Sayang II seramai 22 bayi diselamatkan.
"Kami juga akan menjalin bekerjasama rapat dengan badan bukan kerajaan, Majlis Anti Pemerdagangan Orang dan beberapa agensi berkaitan untuk membanteras sindiket pemerdagangan bayi ini," katanya kepada pemberita selepas program bersama Pasukan Sukarelawan Malaysia (RELA) di Dewan Utama, Universiti Sains Malaysia di sini hari ini.
Beliau berkata Kementerian Dalam Negeri juga akan bekerjasama dengan agensi antarabangsa di negara transit yang terlibat dalam sindiket pemerdagangan bayi seperti China, Bangladesh dan Australia.
"Kerjasama dengan pasukan risikan di peringkat antarabangsa amat diperlukan agar sindiket ini dapat dibanteras, dan yang bersalah dibawa ke muka pengadilan dan didakwa mengikut Akta Anti Pemerdagangan Orang 2007," katanya.
Hishammuddin juga menjelaskan bahawa pemburuan suspek yang terlibat dengan sindiket pemerdagangan bayi bukan bertujuan menghukum ibu bapa yang membeli bayi itu, sebaliknya melindungi bayi terlibat dari aspek perundangan demi masa depan mereka.
"Sekiranya bayi-bayi itu mempunyai sijil kelahiran atau dokumen yang diperoleh daripada saluran yang salah atau tidak sah akan timbul masalah apabila mereka besar dan mahu bersekolah, ini akan menjejaskan masa depan mereka.
"Kita akan cari jalan penyelesaian untuk masalah ini, jika tidak bersalah jangan rasa takut, kesemua bayi dan kanak-kanak yang diselamatkan akan ditempatkan di bawah perlindungan Jabatan Kebajikan Masyarakat," katanya.
Pada 22 Feb lepas, polis Pulau Pinang berjaya menyelamatkan 22 orang bayi dan kanak-kanak yang dipercayai menjadi mangsa sindiket terbabit dan menahan 45 orang dalam Ops Pintas Sayang II.
Terdahulu pada 24 Jan, polis Pulau Pinang membongkar sindiket menjual bayi dan kanak-kanak yang bergerak aktif di negeri ini, Kedah dan Perak apabila menahan 33 individu dan menyelamatkan lapan bayi serta seorang kanak-kanak. - Bernama

Sokongan rakyat kepada BN <b>di Nibong Tebal</b> meningkat

Posted: 22 Jan 2013 09:09 AM PST

NIBONG TEBAL - "Pelaksanaan walkabout, ceramah, melawat pesakit dan turun padang pemimpin dan jentera UMNO telah meningkatkan sokongan rakyat terhadap Barisan Nasional (BN)."

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Zainal Abidin Osman menambah:

"Hasil daripada program-program yang dilaksanakan itu menunjukkan UMNO sudah bersedia untuk menghadapi pilihan raya umum ke-13 pada bila-bila masa.

"Jentera parti telah bersiap sedia. Orang ramai telah menyertai program yang diadakan itu, ini petanda baik kepada BN."

Beliau menyatakan demikian kepada pemberita selepas majlis Penyampaian Bantuan Sara Hidup Nelayan di daerah Seberang Perai Selatan di Dewan Perda, Sungai Acheh di sini semalam.

BLOG PENANG: 09 <b>di nibong tebal</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2013 03:51 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sokongan rakyat kepada BN <b>di Nibong Tebal</b> meningkat

Posted: 22 Jan 2013 09:09 AM PST

NIBONG TEBAL - "Pelaksanaan walkabout, ceramah, melawat pesakit dan turun padang pemimpin dan jentera UMNO telah meningkatkan sokongan rakyat terhadap Barisan Nasional (BN)."

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Zainal Abidin Osman menambah:

"Hasil daripada program-program yang dilaksanakan itu menunjukkan UMNO sudah bersedia untuk menghadapi pilihan raya umum ke-13 pada bila-bila masa.

"Jentera parti telah bersiap sedia. Orang ramai telah menyertai program yang diadakan itu, ini petanda baik kepada BN."

Beliau menyatakan demikian kepada pemberita selepas majlis Penyampaian Bantuan Sara Hidup Nelayan di daerah Seberang Perai Selatan di Dewan Perda, Sungai Acheh di sini semalam.

09 di seberang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

09 di seberang jaya - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]
 

BLOG PENANG

Copyright 2010 All Rights Reserved